handdator

Visa fullständig version : Ronnie Coleman kör shrugs med TUNGA hantlar


Mass-Tech
2007-03-21, 16:22
http://www.dailymotion.com/video/x1hzj1_ronnie-coleman-shrugs-relentless

olle lindblad
2007-03-21, 16:26
Passaren verkar ha det jobbigt:D

rolf
2007-03-21, 16:28
Jag väntar på den dagen han släpper vikterna på sin egen fot. *sadist*

Stackars passare för övrigt ..

Tys0n
2007-03-21, 16:32
hyffsad stark är han!

LSR
2007-03-21, 16:37
Han är brutal Coleman

Math
2007-03-21, 16:37
har han ett nytt skrik? "Anybody wanna be a bodybuilder!"

eller har han kört med det länge?

Kwon
2007-03-21, 16:40
Jobbigt för passaren :)

rolf
2007-03-21, 16:46
Visst sades det att det var 230lbs hantlar? Över 100kg alltså. :Virro

PowPow
2007-03-21, 16:47
Visst sades det att det var 230lbs hantlar? Över 100kg alltså. :Virro

Nothin' but a peanut!

PowPow
2007-03-21, 16:49
har han ett nytt skrik? "Anybody wanna be a bodybuilder!"

eller har han kört med det länge?

Sen cost of redemtion iaf. Det var väl 2003. Kanske innan det också, men det är den enda jag sett med honom, och där säger han det ett antal gånger iaf.

Everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna -infoga den övning han kör för tillfället-" Typ :D

Dissector
2007-03-21, 16:58
Everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna -infoga den övning han kör för tillfället-" Typ :D

...but nobody wants to lift those heavy ass weights" säger han väl någon gång :)

jwzrd
2007-03-21, 16:59
...but nobody wants to lift those heavy ass weights" säger han väl någon gång :)

Everybody wants to be a bodybuilder but don't nobody want to lift no heavy ass weights. Med hans fina dialekt :)

PowPow
2007-03-21, 17:04
...but nobody wants to lift those heavy ass weights" säger han väl någon gång :)

Det gör han säkert det med. Jag kommer bara ihåg när han sa det om övningar

.. but nobody wanna legpress/benchpress osv.

Lepras
2007-03-21, 17:10
Haha,,trodde det var Ronnie i röd tröja först..-fel på bilden,gör skägget sån skillnad i ansikte osv haha :D

Empe
2007-03-21, 17:17
Min slutar efter typ en femtedel sen får jag upp en replayknapp. roidar snart

Tuniz
2007-03-21, 17:37
Säger som Rolf, tänk om han skulle tappa dom vikterna på tårna..?

"Ey, Coleman, Starting to look like rostbeef..." För dom som sett Payback :D

Mass-Tech
2007-03-21, 18:56
Sen cost of redemtion iaf. Det var väl 2003. Kanske innan det också, men det är den enda jag sett med honom, och där säger han det ett antal gånger iaf.

Everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna -infoga den övning han kör för tillfället-" Typ :D

Första gången var när han körde T-bar rodd i TU.

Sebbe_H
2007-03-21, 19:12
Kul att vara Kålmans Bitch...

ramagoen
2007-03-21, 19:26
Kul att vara Kålmans Bitch...

tänkte detsamma. :/

Mass-Tech
2007-03-21, 19:28
Kul att vara Kålmans Bitch...

Han fick en ny bil, så han klagar nog inte.

Frantic
2007-03-21, 19:34
Visst sades det att det var 230lbs hantlar? Över 100kg alltså. :Virro


twofiddy sa han väl?

Mass-Tech
2007-03-21, 19:35
twofiddy sa han väl?

Ja, och det är det tyngsta de har på MetroFlex

Empe
2007-03-21, 19:37
Filmen stannar fortfarande efter en femtedel för mig *gah!*

Dajollee
2007-03-21, 19:38
coleman the man 250 skulle jag inte rubba

MasterChief
2007-03-21, 19:41
Det var de fulaste shrugs jag sett någonsin :-/

Jo, jag vet att han är världens grövsta, men simpel fysik borde rimligtvis gälla även Kålman. Skulle han ta en aning lättare vikter och faktiskt låta muskeln lyfta vikten borde rimligtvis muskeln stimuleras hårdare; typ av samma orsak som alla tjatar om djupa böj etc osv.

Empe
2007-03-21, 19:43
Det var de fulaste shrugs jag sett någonsin :-/

Jo, jag vet att han är världens grövsta, men simpel fysik borde rimligtvis gälla även Kålman. Skulle han ta en aning lättare vikter och faktiskt låta muskeln lyfta vikten borde rimligtvis muskeln stimuleras hårdare; typ av samma orsak som alla tjatar om djupa böj etc osv.

Alla BB-proffs är viktkåta.

Dnepr
2007-03-21, 19:46
Det var de fulaste shrugs jag sett någonsin :-/

Jo, jag vet att han är världens grövsta, men simpel fysik borde rimligtvis gälla även Kålman. Skulle han ta en aning lättare vikter och faktiskt låta muskeln lyfta vikten borde rimligtvis muskeln stimuleras hårdare; typ av samma orsak som alla tjatar om djupa böj etc osv.

Han kör säkert andra set med bättre utförande. Men ibland kan det vara bra att bara få hålla i den tunga skiten och fläska på så gått det går.

MasterChief
2007-03-21, 19:46
Alla BB-proffs är viktkåta.

Jovisst ska man vara lite viktkåt, men det där är liksom bara löjligt. Finns inget imponerande överhuvudtaget i det där. En man som väger 130kg(?) som med hjälp av dragremmar rycker hanteln upp och ner 2 millimeter.

Dnepr
2007-03-21, 19:47
Alla BB-proffs är viktkåta.

Gött Empe - du har superkoll.

MasterChief
2007-03-21, 19:48
Han kör säkert andra set med bättre utförande. Men ibland kan det vara bra att bara få hålla i den tunga skiten och fläska på så gått det går.

Ja, men han håller ju inte ens i den...

Yes
2007-03-21, 19:50
Alla BB-proffs är viktkåta.
Nja, det finns väl som vanligt två läger - viktkåta och kontaktsökande? Kolla t.ex. Milos Sarcev & Co - ibland är de ju nere på vikter som nästan jag skulle kunna lyfta...

Gpajpen
2007-03-21, 19:50
brutalt! men inget slår min förvåning när han reppade på 1 ton i benpressen i nått klipp. brutalt är ordet

Dnepr
2007-03-21, 19:51
Ja, men han håller ju inte ens i den...

Nä nä - men jag skiter i vad han gör. Men jag räknar kallt med att han vet vad han gör och att även det som sker i denna lilla märkliga snutt har ett syfte. Han vet nog vad han gör.

Om det inte hade gett honom nåt - så hade han inte gjort det.

Richard85
2007-03-21, 19:52
Ser ut som han har stålhätteskor på sig..kanske bara ja

Richard85
2007-03-21, 19:54
Såg nu att det INTE var det

MasterChief
2007-03-21, 19:59
Nä nä - men jag skiter i vad han gör. Men jag räknar kallt med att han vet vad han gör och att även det som sker i denna lilla märkliga snutt har ett syfte. Han vet nog vad han gör.

Om det inte hade gett honom nåt - så hade han inte gjort det.

Så du tror att alla framgångsrika alltid i alla aspekter vet exakt vad de gör?

Alla här häpnar över vikterna. Vikter som han inte ens håller i och som han inte ens lyfter, utan snarare studsar upp dem någon millimeter. Extremt oimponerande ur alla aspekter. En strongman springer ju med sådana där hantlar runt fotbollsplanen. Vad är det jag missar?

För övrigt kör Robban på kolo shrugs på 275kg och väger väl runt 85kg. Han är väl inte känd för sitt utförande men jag tror hans är snyggare :/

Dnepr
2007-03-21, 20:01
Så du tror att alla framgångsrika alltid i alla aspekter vet exakt vad de gör?

Alla här häpnar över vikterna. Vikter som han inte ens håller i och som han inte ens lyfter, utan snarare studsar upp dem någon millimeter. Extremt oimponerande ur alla aspekter. En strongman springer ju med sådana där hantlar runt fotbollsplanen. Vad är det jag missar?

För övrigt kör Robban på kolo shrugs på 275kg och väger väl runt 85kg. Han är väl inte känd för sitt utförande men jag tror hans är snyggare :/

Vad är det du försöker säga? Han vet vad han gör - detta var inte hans första pass.

MasterChief
2007-03-21, 20:03
Vad är det du försöker säga? Han vet vad han gör - detta var inte hans första pass.

Har inte det framgått vid det här laget kan jag nog inte hjälpa dig.

Greg
2007-03-21, 20:03
Så du tror att alla framgångsrika alltid i alla aspekter vet exakt vad de gör?

Alla här häpnar över vikterna. Vikter som han inte ens håller i och som han inte ens lyfter, utan snarare studsar upp dem någon millimeter. Extremt oimponerande ur alla aspekter. En strongman springer ju med sådana där hantlar runt fotbollsplanen. Vad är det jag missar?

För övrigt kör Robban på kolo shrugs på 275kg och väger väl runt 85kg. Han är väl inte känd för sitt utförande men jag tror hans är snyggare :/

Källa? Bevis?

Vad gör det om han använder dragremmar? Det är ju ändå inte greppet han tränar? Jag använder dragremmar vid mina tunga shrugs. Är jag en loser då?

MasterChief
2007-03-21, 20:05
Källa? Bevis?

Vad gör det om han använder dragremmar? Det är ju ändå inte greppet han tränar? Jag använder dragremmar vid mina tunga shrugs. Är jag en loser då?

Nej, du är inte en loser. Men jag förstår inte det vackra i tunga vikter om man inte lyfter dem? :confused:

Dnepr
2007-03-21, 20:06
Har inte det framgått vid det här laget kan jag nog inte hjälpa dig.

Han är en av dom största genom tiderna inom sin sport. Okej att inte du kan tro att inte detta är bra för honom eller att det inte ger honom nånting. Men han känner sig själv bäst och du kan kallt räkna med att han inte hade gjort det om det var meningslöst för honom.

Dnepr
2007-03-21, 20:07
Nej, du är inte en loser. Men jag förstår inte det vackra i tunga vikter om man inte lyfter dem? :confused:

Vem han sagt att det ska vara vackert. Vad fick du det ordet ifrån?

Greg
2007-03-21, 20:07
Nej, du är inte en loser. Men jag förstår inte det vackra i tunga vikter om man inte lyfter dem? :confused:

Inte jag heller. Men man prioriterar bättre. Som på mark, så använder jag dragremmar vid de tyngre vikterna. Jag är ju där för att träna min rygg och köra slut på den, inte köra slut på mina underarmar innan ryggen hinner få någonting.

Jag tänker ändå inte börja på Strongman eller Styrkelyft.

MasterChief
2007-03-21, 20:26
Han är en av dom största genom tiderna inom sin sport. Okej att inte du kan tro att inte detta är bra för honom eller att det inte ger honom nånting. Men han känner sig själv bäst och du kan kallt räkna med att han inte hade gjort det om det var meningslöst för honom.

Så bara för att han är bäst så får man inte ifrågasätta poängen? Varför är han en helig ko?

Tror du Witten alltid har pluggat meningsfullt? Folk gör inte saker som är meningsfulla hela tiden. Oavsett hur framgånsrika de är.

Poängen med tråden var ju att visa hur ball Coleman är som lyfter så tunga vikter och det är ju det som är lite, tja, tveksamt.

MasterChief
2007-03-21, 20:28
Vem han sagt att det ska vara vackert. Vad fick du det ordet ifrån?

Alla som bölar i tråden hur stark han är; du vet, en paronym.


"Vackert, bra jobbat". Känns det bekant?

MasterChief
2007-03-21, 20:30
Inte jag heller. Men man prioriterar bättre. Som på mark, så använder jag dragremmar vid de tyngre vikterna. Jag är ju där för att träna min rygg och köra slut på den, inte köra slut på mina underarmar innan ryggen hinner få någonting.

Jag tänker ändå inte börja på Strongman eller Styrkelyft.

Nu missförstod du mig. Jag syftade på att Coleman inte lyfte vikten med den faktiska muskeln som skall jobba i Shrugs. Hade någon kört böj på ett likvärdigt sätt hade alla roidat hårt, från den minsta räkan till forumets största koloss.

Dnepr
2007-03-21, 20:32
Alla som bölar i tråden hur stark han är; du vet, en paronym.


"Vackert, bra jobbat". Känns det bekant?

Ja det ordet hörde jag från Kjelles polare, när feta Kjelle körde djupa böj på 200 i förra veckan. Jag såg då inget vackert i det.

Jag kan hålla med om att det såg märkligt ut - men se hur han ser ut och räkna med att han vet vad han gör.

Yes
2007-03-21, 20:34
"Nothing fails like success", som en klok man sade...

Antingen har väl Kålman lyckats tack vare att han juckar jättetunga vikter och grimaserar som en hamster, eller så kanske hans framgångar har stärkt hans tro i ett egentligen ganska dåligt utförande... Med hans medicinskåp och gener lär han ändå kunna bli stor av att spela fickpingis - det är inte direkt en extrem "hardgainer" som måste kämpa för varje uns muskelmassa.

Greg
2007-03-21, 20:35
Nu missförstod du mig. Jag syftade på att Coleman inte lyfte vikten med den faktiska muskeln som skall jobba i Shrugs. Hade någon kört böj på ett likvärdigt sätt hade alla roidat hårt, från den minsta räkan till forumets största koloss.

Dåså. Missförstånd.

Dajollee
2007-03-21, 21:08
Nu missförstod du mig. Jag syftade på att Coleman inte lyfte vikten med den faktiska muskeln som skall jobba i Shrugs. Hade någon kört böj på ett likvärdigt sätt hade alla roidat hårt, från den minsta räkan till forumets största koloss.


kolla på hans traps det verkar ju funka för honom

MasterChief
2007-03-21, 21:11
Jag kan hålla med om att det såg märkligt ut - men se hur han ser ut och räkna med att han vet vad han gör.

Tyvärr är jag inte mycket för "hjältedyrkan". Professor i matematik eller BB-proffs betyder inte per default att man alltid vet vad man gör.

MasterChief
2007-03-21, 21:12
kolla på hans traps det verkar ju funka för honom

Nu är du väl för blind för ditt eget bästa?

Dnepr
2007-03-21, 21:16
Tyvärr är jag inte mycket för "hjältedyrkan". Professor i matematik eller BB-proffs betyder inte per default att man alltid vet vad man gör.

Vill börja med att klargöra att jag inte dyrkar karln - men jag respekterar honom för vad han har åstadkommit.


Okej då - hade han gjort perfekta shrugs (kom ihåg nu att du inte sett alla hans set) så hade han väl vunnit mycket mer överlägset dom ggr han vann. Eller inte. Det vet inte vi.
Han kan sin kropp - bättre än nån annan. Kan ju vara bra att ha i åtanke.

Greg
2007-03-21, 21:27
FE8QYLt0YTE

Fina shrugs 2:52 in i klippet.

MasterChief
2007-03-21, 21:41
Fina shrugs 2:52 in i klippet.

Man kan ju undra om just shrugs är en övning som det generellt sett körs slarvigt med? Kollar man Yates utförande i exempelvis bänken så är det ju klockrent. Varför kör han sen shrugs med två centimeters rörelse?

Har jag missat något just när det gäller shrugs? Allvarligt, jag är nyfiken.

Allan
2007-03-21, 21:47
Nej, man ska inte titta på de där snubbarna för att få se ideala övningsutföranden. Tvärtom finns det rätt mycket som tyder på att just de där korta momentana rörelserna funkar bättre. Michael Johnson sprang fortare än någon annan trost att hans löpstil fick experterna att gråta.
Coleman är bara som den berömda humlan...

Dnepr
2007-03-21, 21:47
Man kan ju undra om just shrugs är en övning som det generellt sett körs slarvigt med? Kollar man Yates utförande i exempelvis bänken så är det ju klockrent. Varför kör han sen shrugs med två centimeters rörelse?

Har jag missat något just när det gäller shrugs? Allvarligt, jag är nyfiken.

Ja du ser - ännu en osannolikt framgångsrik byggare som kör så. Jag vet många fler. Ibland kör man si och ibland kör man så.

MasterChief
2007-03-21, 21:51
Nej, man ska inte titta på de där snubbarna för att få se ideala övningsutföranden. Tvärtom finns det rätt mycket som tyder på att just de där korta momentana rörelserna funkar bättre. Michael Johnson sprang fortare än någon annan trost att hans löpstil fick experterna att gråta.
Coleman är bara som den berömda humlan...

"En långlivad myt (faktoid) om humlor är att de enligt fysiska lagar inte borde kunna flyga, och att det är en gåta att de flyger ändå. Denna myt blev populär på 1930-talet när en aerodynamiker beräknade att humlan inte kan skapa tillräckligt med lyftkraft på grund av sina relativt små vingar, låga flyghastighet och tunga vikt. Men det är dock inget bevis på att de inte kan flyga. Det är ett bevis på att humlor inte kan glidflyga. I verkligheten karakteriseras humlans flykt av en oscillerande vinge, som mer påminner om ett helikopterblad, än en flygplansvinge."

Ja, men berätta vad det är som tyder på att korta momentana rörelser funkar bättre då (förutom att Coleman har störst traps)? Och varför kör de inte så på alla övningar?

Dnepr
2007-03-21, 21:55
MC - har inte du tränat själv?

MasterChief
2007-03-21, 21:56
Ja du ser - ännu en osannolikt framgångsrik byggare som kör så. Jag vet många fler. Ibland kör man si och ibland kör man så.

Ja, och denna herre körde helt utan respekt för kollos regler även lågvolym. Märkligt :/

Dnepr
2007-03-21, 21:59
Ja, och denna herre körde helt utan respekt för kollos regler även lågvolym. Märkligt :/

Man kan faktiskt undra hur mycket du sett på gymmen, och hur mycket du kan själv, när du reagerar så här.

Det vanliga är ju att folk lassar på utav bara helvete (alldeles för tungt i mina ögon) och bara kör små kortisar när dom kör shrugs. Att det ger nåt råder det ju inga tvivel om.

MasterChief
2007-03-21, 21:59
MC - har inte du tränat själv?

Jo, det har faktiskt hänt.

Jag är fortfarande fascinerad att just shrugs utförs med så kort ROM jämfört med andra övningar hos dessa herrar.

Allan
2007-03-21, 21:59
Därför att de genetiska freaksen uppenbarligen har lättare att tillgodogöra sig träning även om den sker felaktigt. Till råga på allt skulle jag tro att det här var nån typ av pumpträning, och då kanske han mer är ute efter känslan än efter den fulla rörelselängden, vilken han hur som helst skulle ha svårt med eftersom alla muskler är i vägen.

Dnepr
2007-03-21, 22:00
Jo, det har faktiskt hänt.

Jag är fortfarande fascinerad att just shrugs utförs med så kort ROM jämfört med andra övningar hos dessa herrar.

Det är den övningen som brukas köras med kortast rom.

MasterChief
2007-03-21, 22:04
Man kan faktiskt undra hur mycket du sett på gymmen, och hur mycket du kan själv, när du reagerar så här.

Det vanliga är ju att folk lassar på utav bara helvete (alldeles för tungt i mina ögon) och bara kör små kortisar när dom kör shrugs. Att det ger nåt råder det ju inga tvivel om.

Jag har mest tränat på gym där valet av färgen på väggen är viktigare än hur många powerracks det finns.

Allvarligt. Jag har sett alla tänkbara utföranden. Jag menar alla. Jag blir aldrig imponerad när någon håller i en vikt och rycker i den någon millimeter. De flest grova jag sett träna har generellt sett haft en ROM på >20%. Även på shrugs.

Eftersom trapsen får så in i helvete från chins/rodd/mark osv så är det väl lite marigt att lägga all ära på shrugsen?

Arne, var är du? Vad anser du om dessa ultrakorta rörelser?

MasterChief
2007-03-21, 22:07
Därför att de genetiska freaksen uppenbarligen har lättare att tillgodogöra sig träning även om den sker felaktigt. Till råga på allt skulle jag tro att det här var nån typ av pumpträning, och då kanske han mer är ute efter känslan än efter den fulla rörelselängden, vilken han hur som helst skulle ha svårt med eftersom alla muskler är i vägen.

Jo, det vet jag också. Men du sa ju att det "finns det rätt mycket som tyder på att just de där korta momentana rörelserna funkar bättre", och då undrade jag vad. Trodde det fanns någon fysiologisk orsak; tex att det bli en extremt tung eccentrisk belastning i muskelns ytterläge som skapar stark stimuli, typ.

Dnepr
2007-03-21, 22:09
Jag har mest tränat på gym där valet av färgen på väggen är viktigare än hur många powerracks det finns.

Allvarligt. Jag har sett alla tänkbara utföranden. Jag menar alla. Jag blir aldrig imponerad när någon håller i en vikt och rycker i den någon millimeter. De flest grova jag sett träna har generellt sett haft en ROM på >20%. Även på shrugs.

Eftersom trapsen får så in i helvete från chins/rodd/mark osv så är det väl lite marigt att lägga all ära på shrugsen?

Arne, var är du? Vad anser du om dessa ultrakorta rörelser?

Ska du börja som Yes nu? Man ska eller kan utföra den övningen i en längre rörelsebana, men dessa herrar han ett par passare, några coacher och en jävla massa år av erfarenhet. Arne kan nog inte lära dom ett skvatt. Och jag tror vi kan utesluta att dom kör så för att verka tuffa inför kameran. Det finns en likhet - och det är att flera stora pojkar gör på samma sätt. Sen är det skitsamma vad det står på sida 1 i Träningsboken. Vi kan räkna med att det ger trapsen bra träning att ta tag i så tunga hantlar och pumpa så.

Arne Persson
2007-03-21, 22:11
Ska du börja som Yes nu? Man ska eller kan utföra den övningen i en längre rörelsebana, men dessa herrar han ett par passare, några coacher och en jävla massa år av erfarenhet. Arne kan nog inte lära dom ett skvatt. Och jag tror vi kan utesluta att dom kör så för att verka tuffa inför kameran. Det finns en likhet - och det är att flera stora pojkar gör på samma sätt. Sen är det skitsamma vad det står på sida 1 i Träningsboken.

Faktum är att dom korta rörelsebanorna kraftigt ökar skaderisken samt inskränker smidigheten.

Yes
2007-03-21, 22:12
Kollar man Yates utförande i exempelvis bänken så är det ju klockrent. Varför kör han sen shrugs med två centimeters rörelse?

Behöver jag nya glasögon, för jag tyckte Yates utförande såg helt okej ut?

Kanske får omvärdera hur jag själv gör shrugs isåfall...

Dnepr
2007-03-21, 22:14
Faktum är att dom korta rörelsebanorna kraftigt ökar skaderisken samt inskränker smidigheten.

Okej. Personligen är jag betydligt mycket mindre, kör mycket, mycket lättare och strävar helst efter maximal kontakt.

Men att dessa herrar gör så kan inte vara nån tillfällighet.

Arne Persson
2007-03-21, 22:16
Behöver jag nya glasögon, för jag tyckte Yates utförande såg helt okej ut?

Kanske får omvärdera hur jag själv gör shrugs isåfall...

Jag tycker nog att Yates shrugs var, relativt sett, ett par ljusår bättre än Colemans.

Arne Persson
2007-03-21, 22:17
Okej. Personligen är jag betydligt mycket mindre, kör mycket, mycket lättare och strävar helst efter maximal kontakt.

Men att dessa herrar gör så kan inte vara nån tillfällighet.

Nej, det är det nog inte. Jag tror symptomet kallas victus fixicatus.:)

MasterChief
2007-03-21, 22:21
Ska du börja som Yes nu? Man ska eller kan utföra den övningen i en längre rörelsebana, men dessa herrar han ett par passare, några coacher och en jävla massa år av erfarenhet. Arne kan nog inte lära dom ett skvatt. Och jag tror vi kan utesluta att dom kör så för att verka tuffa inför kameran. Det finns en likhet - och det är att flera stora pojkar gör på samma sätt. Sen är det skitsamma vad det står på sida 1 i Träningsboken. Vi kan räkna med att det ger trapsen bra träning att ta tag i så tunga hantlar och pumpa så.

Börja som Yes, vadå?

Är inte det här ett debattforum på en liten sketen svensk portal? Där vi bodybuildingnollor kan få diskutera saker och ting utan att man hela tiden ska dra in argumentet: "Men de är bäst, fatta!!11!". Så motbjudande inställning.

Hade du sett största biffen på gymmet stoppa in varmkorv i arslet när han körde mark hade du anammat det eller?

Kan man få ha en jävla åsikt (som jag tycker är en aning befogad) utan att hela tiden få höra dessa hjärtvättade mantran?

Muskelbyggaren
2007-03-21, 22:21
Arne: såna gungshrugs lär väl vara ett sätt att ådra sig dålig hållning på grund av utstretchade trapeziusmuskler?

MasterChief
2007-03-21, 22:21
Behöver jag nya glasögon, för jag tyckte Yates utförande såg helt okej ut?

Kanske får omvärdera hur jag själv gör shrugs isåfall...

Jag var nog lite okoncentrerad när jag scrollade igenom filmen. De är klart bättre än Colemans i alla fall.

Dnepr
2007-03-21, 22:23
Börja som Yes, vadå?

Är inte det här ett debattforum på en liten sketen svensk portal? Där vi två bodybuildingnollor kan få diskutera saker och ting utan att man hela tiden ska dra in argumentet: "Men de är bäst, fatta!!11!". Så motbjudande inställning.

Hade du sett största biffen på gymmet stoppa in varmkorv i arslet när han körde mark hade du anammat det eller?

Kan man få ha en jävla åsikt (som jag tycker är en aning befogad) utan att hela tiden få höra dessa hjärtvättade mantran?

En hel del grova gubbar kör så. Det är otroligt - men sant. Det sägs att det ger bra pump.

Yes
2007-03-21, 22:26
Jag tycker nog att Yates shrugs var, relativt sett, ett par ljusår bättre än Colemans.
Helt klart.

Fast det går väl helt klart att dra upp axlarna ända till öronen om man vill. Kanske skulle prova det nästa gång... har alltid tyckt shrugs är en aning otillfredsställande övning, vilket kanske beror på utförandet. :)

Yes
2007-03-21, 22:28
En hel del grova gubbar kör så. Det är otroligt - men sant. Det sägs att det ger bra pump.
Kör upp varmkorv i baken?

Dnepr
2007-03-21, 22:30
Jag tror man får bra hållning bara genom att hålla axlarna parallella med riktigt tunga hantlar. Bara genom att stå stilla så belastar det trapsen. Prova får ni se.

Zakath
2007-03-21, 22:50
Jag tycker att kort rörelse i shrugs går alldeles utmärkt när det närmar sig de tyngre vikterna, både för styrke och muskelutveckling. T.ex. efter en period där jag bara hade tränat greppövningar, däribland enhandsmark som nästan bara ger statiskt arbete för trapsen så var jag också starkare än jag någonsin tidigare hade varit i trapsen, i shrugs med full rörelselängd.

Dessutom får man ju mycket bättre greppträning med tyngre vikter, samt lite extra egoboost. :D

Cerberus
2007-03-21, 23:05
varför ökar skaderisken med kortare ROM?

Zakath
2007-03-21, 23:11
varför ökar skaderisken med kortare ROM?

Tyngre vikter kanske? Mer slitage på kroppen i allmänhet och om något går fel så är det värre än med lättare vikter.

Fast jag tycker att shrugs känns som en synnerligen säker övning, men jag är väldigt intresserad av att höra Arnes förklaring.

Balken
2007-03-21, 23:19
Jag tror tung belastning behövs för att boosta egot ibland*flex*

Dnepr
2007-03-21, 23:24
Att titta sig i spegeln med varsin 100 kg-hantel i vardera näven - är bra för både hållning och ego. Stora pojkar kör med stora vikter och ibland rycks det även i dom. Det är inte så mycket mer med det.

Pierre_C
2007-03-21, 23:36
jävla köttberg, jag gillar gymmet.. känns jävligt hårt.

Arne Persson
2007-03-22, 11:45
varför ökar skaderisken med kortare ROM?


Du blir stark i den rörelsebana du tränar i. Smidigheten inskränks också vid korta rörelsebanor.

Zakath
2007-03-22, 21:54
Du blir stark i den rörelsebana du tränar i. Smidigheten inskränks också vid korta rörelsebanor.

Men hur är det om man kombinerar kort och lång rörelselängd, t.ex. börja på lättare vikter med full rörelselängd och höj vikterna tills det är mer än du kan hålla fast i (och göra så bra shrugs man kan, om än väldigt korta i slutet). Är det någon större fara då?

ramagoen
2007-03-22, 22:12
Nu ser ju dock dorians shrugs ut mer som en variant av haney-shrugs som går att utföra med hantlar.

Dnepr
2007-03-22, 22:38
Men hur är det om man kombinerar kort och lång rörelselängd, t.ex. börja på lättare vikter med full rörelselängd och höj vikterna tills det är mer än du kan hålla fast i (och göra så bra shrugs man kan, om än väldigt korta i slutet). Är det någon större fara då?

Jag tror jag vågar mig på det här - trots att jag varken är diplomatiserad ,utbildad eller licenserad. Det är nog ingen fara - så länge du utför övningen 9 ggr av 10 rätt - i a f denna övningen, med kortare ROM. Ibland känns det gott att fläska på lite extra och bara pumpa på, lite kortare ROM - men ändå med kontroll.

fonzie
2007-03-23, 09:38
Trodde inte ens det fanns sånna hantlar.

hahavaffan
2007-03-23, 09:51
Min slutar efter typ en femtedel sen får jag upp en replayknapp. roidar snartHEhehehe

Stoltz
2007-03-23, 10:24
Min slutar efter typ en femtedel sen får jag upp en replayknapp. roidar snart

:laugh: