handdator

Visa fullständig version : Tjocka/mulliga tjejer?


Henkan
2007-03-21, 12:26
Är det inte otroligt mkt tjocka tjejer nuförtiden. Visst man ser fler och fler unga killar med övervikt men det är övervägande tjejer som är det.
Pratar om tjejer runt min ålder, 20-25år gamla.

Varit ute de en del på sista tiden och träffat rätt mkt folk. Kan inte hjälpa det men på något sätt tycker jag det är lite synd när en för övrigt söt tjej börjar lägga på sig massa fett på magen, låren etc så det blir för mkt.
Jag är som sagt inte ute efter någon modellsmal tjej på något vis, en tjej som är lagom - inte tjock och inte smal, med lite former är perfekt. Men det verkar bli mer och mer ont om det. Antingen är det på ena hållet eller andra.

Nu har jag visserligen träffat en som jag dejtar lite. Precis lagom så jag klagar inte. Bara reflekterar allmänt över det.

Kan inte hjälpa det men jag tycker att det är lite avtändade med halvfeta lår osv. Sen kan tjejen vara hur gullig som helst.
Men jag tänker så här. Träffar man en tjej som t.ex är 20år gammal, redan börjat "tjocka till sig" - hur är det då om 2-3-4-5år. Blir ju inte bättre.

Utseendet spelar ändå en viss roll. Tjejer är annars så utseendefixerade men har det gått så långt att många inte bryr sig längre?

Sofia4_4
2007-03-21, 12:33
Det är väl insidan som räknas ;)

MasterChief
2007-03-21, 12:33
Du har fel:
http://www.fhi.se/upload/20879/image003.gif

Källa: Nationella folkhälsoenkäten Hälsa på lika villkor, Statens folkhälsoinstitut.

Muskelbyggaren
2007-03-21, 12:39
Fast en överviktig tjej har mer fett än en proportionellt lika överviktig kille och därför ser överviktiga tjejer tjockare ut.

Solros
2007-03-21, 12:40
Dom vill ligga med Kwon

Fatalist
2007-03-21, 12:42
Jag tycker det är skrämmande, i min klass har 4 tjejer gått från söt-mulliga till fetma under de tre år jag spenderat på gymnasiet.

Nu menar jag inte att tjejer är värre än killar rent generellt, utan bara hur det sett ut i min omgivning.

Sofia4_4
2007-03-21, 12:44
Dom vill ligga med Kwon

:hbang: :)

Versus
2007-03-21, 12:47
Har också tänkt på det att det är ju mycket fler överviktiga unga idag än för tex 10 år sedan.
Tycker det är synd om dem, finns ju massor av orsaker till att man blir överviktig men en stor del är ju okunskap om hälsa och mat.
Skolan borde lära ut mera om just hälsa och mat samt ha mera skolidrott.

Vet själv hur jobbigt det är att vara överviktig när man är ung då jag var det när jag var yngre.

Liten Men Fet
2007-03-21, 12:56
Jag håller med om att det är vanligare och vanligare, dock så tycker jag nog att många killar är likadana. Alla barn jag ser nu hade blivit mobbade för att dom varit feta om dom växt upp på 80-talet.
Dom smalfeta tjejerna har ökat dramatiskt tycker jag, dom som har smala otränade armar, små bröst och smala höfter men ändå en ordentlig bilring. Hur det går till vet i fanken men det skrämmer mig.

Jag tycker synd om dom som börjar hamna ordentligt ur form redan vid tidig 20-årsålder, om dom inte hittar en rolig motionsform så kommer dom vara vrak vid 40-årsålder.

ligne
2007-03-21, 12:56
Du har fel:
http://www.fhi.se/upload/20879/image003.gif

Källa: Nationella folkhälsoenkäten Hälsa på lika villkor, Statens folkhälsoinstitut.

den visar ju inte skillnaden mellan dagens samhälle och säg för 5-10 år sen?

Mental
2007-03-21, 13:15
den visar ju inte skillnaden mellan dagens samhälle och säg för 5-10 år sen?

Jo men det var det här argumentet som slogs undan.

"Visst man ser fler och fler unga killar med övervikt men det är övervägande tjejer som är det.
Pratar om tjejer runt min ålder, 20-25år gamla."

RassK
2007-03-21, 13:19
i like fat girls.

Nitrometan
2007-03-21, 13:24
i like fat girls.
Feeder?

Liten Men Fet
2007-03-21, 13:27
Jo men det var det här argumentet som slogs undan.

"Visst man ser fler och fler unga killar med övervikt men det är övervägande tjejer som är det.
Pratar om tjejer runt min ålder, 20-25år gamla."

Men är det inte så att tjejer har ett större omfång att spela inom innan dom börjar räknas som överviktiga? Om sen helt plötsligt alla ligger och tangerar gränsen utan att passera den så har dom ju blivit fetare utan att det märks i statistiken. Dom smalfeta kommer ju inte heller att märkas då dom inte väger så mycket.
Jag tror pojkar har snävare till gränsen innan dom börjar räknas som överviktiga, det behövs inte så många extra kilo späck.

Jaws
2007-03-21, 13:28
Många killar tränar som hästar på gymmet eller dylikt för att tjejerna ska få upp ögonen för dom. Och det enda dom gör är att äta sig fetare och fetare, och fortfarande ställa massa krav på oss. Sen kommer killarna inte bry sig längre och lägga all form av träning på hyllan, hujedamig, är vi påväg mot en Texas period?

Snafu
2007-03-21, 13:28
Flytta inte till England, här är dom flesta halvmulliga och det finns ruskigt många riktigt feta människor. Speciellt tjejerna här är inte blyga av sig heller, det hänger gärna ut lite fett utanför jeansen/kjolarna tillsammans med en riktigt tajt topp.

England är mini-USA är det gäller fetma.

Stoltz
2007-03-21, 13:31
Många killar tränar som hästar på gymmet eller dylikt för att tjejerna ska få upp ögonen för dom. Och det enda dom gör är att äta sig fetare och fetare, och fortfarande ställa massa krav på oss.


Jamen... Lite självrespekt för sjutton.
Ställer tjejerna för mycket krav som de inte kan leva upp till själva? Sätt foten i golvet och ryt till då. Ingen tvingar någon att träna (Ok, undantaget - extremfallen)

Sen behöver man inte äta sig fetma fet för att bygga muskler.

Slartibartfast
2007-03-21, 13:36
De hotta brudarna skiljer sig ju bara mer från mängden i så fall. :thumbup:

Trance
2007-03-21, 13:37
Många killar tränar som hästar på gymmet eller dylikt för att tjejerna ska få upp ögonen för dom. Och det enda dom gör är att äta sig fetare och fetare, och fortfarande ställa massa krav på oss. Sen kommer killarna inte bry sig längre och lägga all form av träning på hyllan, hujedamig, är vi påväg mot en Texas period?

Exakt. Det är därför ätstörningar är så mycket vanligare bland unga killar än bland unga tjejer.

chidde
2007-03-21, 13:42
jag tycker det kan vara trevligt med tjejer som är lite rundare, med betoning på lite. för oftast har dem också större bröst *cupid*

hellre det än en pinnsmal historia med planka *gah!*

Nitrometan
2007-03-21, 13:42
Exakt. Det är därför ätstörningar är så mycket vanligare bland unga killar än bland unga tjejer.
Va? Kan du stödja den hypotesen på nåt?

Trance
2007-03-21, 13:50
Va? Kan du stödja den hypotesen på nåt?

Yep. Ironi.

NiXPhoenix
2007-03-21, 13:57
Många killar tränar som hästar på gymmet eller dylikt för att tjejerna ska få upp ögonen för dom. Och det enda dom gör är att äta sig fetare och fetare, och fortfarande ställa massa krav på oss. Sen kommer killarna inte bry sig längre och lägga all form av träning på hyllan, hujedamig, är vi påväg mot en Texas period?



Hahahah, de tjocka tjejerna får väl nöja sig med tjocka killar.
Finns ju fortfarande gott om smala och normal tjejer.


Jag hade två riktiga tjockisar och två mer "mulliga" killar i klassen i låg- och mellanstadiet, det är ganska mycket tycker jag, men samtidigt så utmärkte de sig nog betydligt mer då än vad de skulle gjort idag.
Ofta man ser små barn som är rejäla tjockisar. Upplever att det blivit vanligare även om jag inte är så gammal själv, min morsa säger samma sak.

hultman
2007-03-21, 14:00
Du har fel:
http://www.fhi.se/upload/20879/image003.gif

Källa: Nationella folkhälsoenkäten Hälsa på lika villkor, Statens folkhälsoinstitut.

Oj, vilket mysigt vedertaget diagram. Det säger ju exakt när folk börjar tycka att du är lite för mullig, och exakt hur många som sitter på gränsen.

Diana
2007-03-21, 14:01
He he

Ja man kan bara hålla med, bara en tidsfråga innan det vi idag ser som en 'vanlig' medelviktig tjej anses anorexiiii, likt i det förlovade Amerikat. Där verkar ju männen vant sej och fler tycks gå igång på de större damerna än på de smalare nästan (av mina högst tillförlitliga källor att döma :D) Många snarare ratar en brud som inte 'har lite att ta i'.

Kwon
2007-03-21, 14:03
Pinnsmala historier gillas inte "in these parts"

Henkan
2007-03-21, 14:10
Som jag nämnde tidigare så är det ju inte att man ska vara pinnsmal.
En tjej ska ju gärna ha lite bröst, former etc. Men när magen börja hänga lite, röven bli lite bred och låren breda och en dubbelhaka på det.

Det är inte snyggt. Jag kan helt enkelt inte bli tillsammans med någon. Jag har väl själv en hyfsad fysik - försöker ta hand om mig själv och ska dieta lite framåt sommaren. Inte för andra skull utan för min skull. Funkar liksom inte med en brud som knappt bryr sig...sen å andra sidan vill man inte säga åt en tjej att skärpa till sig. Det är ju hennes eget ansvar.
Det som stör mig är bara att alltför många tjejer gnäller över hur tjocka dem är. Ändå går dem ut o super var helg, äter oregelbundet, skippar frukosten och alltför ofta lite lösgodis och en film. Alla vet att det inte är bra.
Men det gnälls för himla mkt.....

Det är ju bara dem själva som kan ändra på problemet.

Stoltz
2007-03-21, 14:11
Smaken är som baken.

chidde
2007-03-21, 14:14
Det som stör mig är bara att alltför många tjejer gnäller över hur tjocka dem är. Ändå går dem ut o super var helg, äter oregelbundet, skippar frukosten och alltför ofta lite lösgodis och en film. Alla vet att det inte är bra.
Men det gnälls för himla mkt.....

Det är ju bara dem själva som kan ändra på problemet.

+1

många på mitt jobb klagar på att de inte kommer i sina kläder
vad är problemet liksom? det är bara att börja träna och sköta sin mat

hultman
2007-03-21, 14:17
+1

många på mitt jobb klagar på att de inte kommer i sina kläder
vad är problemet liksom? det är bara att börja träna och sköta sin mat

Nej nej. De, och de flesta andra feta, har dåliga genetiska förutsättningar för fettförbränning, och de kanske även har sjukdomar som tvingar dem att vara feta.


:D :D :D

RassK
2007-03-21, 14:21
Feeder?

chubby-chaser ;)

Lövbiffen
2007-03-21, 14:23
+1

många på mitt jobb klagar på att de inte kommer i sina kläder
vad är problemet liksom? det är bara att börja träna och sköta sin mat


Fan jag har problemet att jag växt ur mina kläder pga träningen istället *gah!*

köpte ett par fina byxor dagarna innan jul som jag knappt kan stänga nu :cryout:

Ganymedes
2007-03-21, 14:24
Det är väl insidan som räknas ;)

Visst, men då ska det gärna finnas något som lockar till att lära känna insidan också. Man går ju inte fram till ett fetto med tanken "hon är nog snäll". Finns inget som helst samband mellan snäll och fet. Bortsett från jultomten.

MasterChief
2007-03-21, 14:25
Oj, vilket mysigt vedertaget diagram. Det säger ju exakt när folk börjar tycka att du är lite för mullig, och exakt hur många som sitter på gränsen.

Nu är inte det där ett diagram som en babian satt ihop utan bygger på vedertagna gränser för övervikt. Trådskaparen skrev såhär:
"Är det inte otroligt mkt tjocka tjejer nuförtiden. Visst man ser fler och fler unga killar med övervikt men det är övervägande tjejer som är det."

Han har helt enkelt fel. När det gäller övervikt (BMI 25-30) så är män överrepresenterade, och när det gäller fetma (>30) så är det likvärdigt mellan könen:
http://www.fhi.se/upload/19760/image002.gif


När det gäller övervikt har det faktiskt sjunkit sista åren:
http://www.fhi.se/upload/20879/image002.gif


Dock har det ökat en aning när det gäller fetma:
http://www.fhi.se/upload/19760/image001.gif

Stoltz
2007-03-21, 14:25
Jag tror faktiskt jag har träffat en enda som jag kan godta ursäkten "genetiskt blah" på - Hon äter jättebra, nyttigt och gott, tränar, sover - Men det blir fan inte mycket till förändring där alltså...

Hade vem som helst jag träffat förutom henne hållt den dieten och den livsstilen hade de varit smala som bara den.

Å andra sidan gnäller hon inte något om det ;)

hultman
2007-03-21, 14:32
Nu är inte det där ett diagram som en babian satt ihop utan bygger på vedertagna gränser för övervikt. Trådskaparen skrev såhär:
"Är det inte otroligt mkt tjocka tjejer nuförtiden. Visst man ser fler och fler unga killar med övervikt men det är övervägande tjejer som är det."

Han har helt enkelt fel. När det gäller övervikt (BMI 25-30) så är män överrepresenterade, och när det gäller fetma (>30) så är det likvärdigt mellan könen:
http://www.fhi.se/upload/19760/image002.gif


När det gäller övervikt har det faktiskt sjunkit sista åren:
http://www.fhi.se/upload/20879/image002.gif


Dock har det ökat en aning när det gäller fetma:
http://www.fhi.se/upload/19760/image001.gif

Enligt BMI är jag överviktig, på gränsen till fetma. Enligt BMI så måste min tjej, som är 173 cm lång, väga 83 pannor för att ha samma BMI som jag. Tycker du att BMI är ett bra mått på övervikt?

Ganymedes
2007-03-21, 14:33
BMI är inte ett bra mått på tränande människor, nej.

MasterChief
2007-03-21, 14:38
Enligt BMI är jag överviktig, på gränsen till fetma. Enligt BMI så måste min tjej, som är 173 cm lång, väga 83 pannor för att ha samma BMI som jag. Tycker du att BMI är ett bra mått på övervikt?

Ja, för en stor population i statistiskt syfte. På dig som grofvis, nej.

hahavaffan
2007-03-21, 14:53
Feeder?:D

mangemani
2007-03-21, 14:54
who cares,är dom inte riktigt funtade i huvudet så spelar det ingen roll om dom är vältränade,smala,tjocka,fina,fula osv osv,då går dom under samma kategori allihop,dvs totalt skräp,inget att ha.
men om dom nu har nått att tänka med och stämmer in på dom få "krav" som jag själv har,så bryr det inte mej det minsta om dom är lite mulliga.

skyler
2007-03-21, 14:56
Jag har märkt en markant skillnad i klädstorlekar de senaste åren... Jag är normal smal och ganska lång (inte petit direkt:-) och det händer ofta att jag får köpa kläder de minsta/mindre storlekarna. Börjar vi gå mot amerikanska storlekar kanske? Tycker det verkar helt sjukt att jag enligt vissa klädmärken drar en xs...

aliquis
2007-03-21, 15:08
Klart det kan bli bättre med tiden.

Jag tror att det bl.a. är det massiva supandet som sätter sina spår.

hultman
2007-03-21, 15:10
Ja, för en stor population i statistiskt syfte. På dig som grofvis, nej.

Jag är inte någon grofvis. Ändå är jag överviktig, på gränsen till fetma, enligt BMI. Om man som normalviktig tjej knappar in sin vikt så får man beskedet att man är underviktig.

pragmatist
2007-03-21, 15:15
Yep. Ironi.

Eller så är det så att ätstörningar framför allt uppmärksammas hos kvinnor och studiet och kategoriseringen av ätstörningar baseras på kvinnors erfarenheter (ungefär som förståelsen av hjärt- och kärlsjukdom tenderar baseras på mäns erfarenheter). Kvinnors typer av ätstörningar är säkert vanligare bland kvinnor än bland män.

Slartibartfast
2007-03-21, 15:21
Där verkar ju männen vant sej och fler tycks gå igång på de större damerna än på de smalare nästan (av mina högst tillförlitliga källor att döma :D) Många snarare ratar en brud som inte 'har lite att ta i'.

Det är för att de är in denial.

Deras undermedvetna vet att de aldrig kommar att få sätta på en fräsh brud, så psyket fabricerar istället feta ideal som en försvarsmekanism.

Greg
2007-03-21, 15:28
De är inte tjocka/mulliga, de bulkar ffs.

mela
2007-03-21, 15:29
Jag är 19, och har lite väl mkt fett på sina ställen. Men många utav mina tjejkompisar och jag själv umgås genom att fika och mysa med godis och liknande. Det blir så då liksom. Sedan festar vi väl en del och alkohol is not the shitz!

Trance
2007-03-21, 15:35
Eller så är det så att ätstörningar framför allt uppmärksammas hos kvinnor och studiet och kategoriseringen av ätstörningar baseras på kvinnors erfarenheter (ungefär som förståelsen av hjärt- och kärlsjukdom tenderar baseras på mäns erfarenheter). Kvinnors typer av ätstörningar är säkert vanligare bland kvinnor än bland män.

Det är sant och det är dessutom förmodligen rätt "fulare" att ha en ätstörning som kille. Däremot så tror jag verkligen inte att det är alls lika vanligt med manliga ätstörningar i någon form om man jämför med kvinnor. Klart inte alla unga killar är stornöjda med sina kroppar och äter helt normalt och har ett sunt förhållande till maten, förmodligen ingen, men enligt min egen erfarenhet så känns det som att det är långt till det totala psykotiska emo som de flesta tonårstjejer verkar vara. Ok, bör väl säga att det sista är väl inte överdrivet seriöst innan allan börjar kalla mig kvinnohatare igen.

Garnax
2007-03-21, 15:44
Det är bara och ta det lilla fina, det finns män som arbetar på en vacker fysik
och det finns kvinnor som gör samma sak, fast på ett mer minimalistiskt vis än oss killar, detta gör att vi lär våra barn sunda vanor vilket är klart vinnande i våran evolution.

Övervikt och osunda vanor som förs vidare är det inte och alltså kommer
det sakta dö ut som det mesta som inte anpassar sig efter rådande förhållanden.

tigerofsweden
2007-03-21, 15:50
Jag är 19, och har lite väl mkt fett på sina ställen. Men många utav mina tjejkompisar och jag själv umgås genom att fika och mysa med godis och liknande. Det blir så då liksom. Sedan festar vi väl en del och alkohol is not the shitz!

Det är ju inget fel med att fika någon gång fast problemet är ju att de inte rör på sig (förutom mellan fiken) :)

Jag har gjort samma observation som trådskaparen men tycker det är lite småroligt att man tillhör en begynnande? minioritet som tränar och lever ett sunt liv. Satt och smålog lite för mig själv igår när jag såg "Vi äter oss till döds" på tv3, ganska småroligt att folks strävan av att gå ner i vikt kan generera så mkt pengar i ofunktionella bantningspreparat. Tänk att det finns så mycket okunskap om mat och träning :)

isato
2007-03-21, 15:58
Jag är 19, och har lite väl mkt fett på sina ställen. Men många utav mina tjejkompisar och jag själv umgås genom att fika och mysa med godis och liknande. Det blir så då liksom. Sedan festar vi väl en del och alkohol is not the shitz!

Vilken lam jävla ursäkt *gah!* :D

Trance
2007-03-21, 16:01
Det är bara och ta det lilla fina, det finns män som arbetar på en vacker fysik
och det finns kvinnor som gör samma sak, fast på ett mer minimalistiskt vis än oss killar, detta gör att vi lär våra barn sunda vanor vilket är klart vinnande i våran evolution.

Övervikt och osunda vanor som förs vidare är det inte och alltså kommer
det sakta dö ut som det mesta som inte anpassar sig efter rådande förhållanden.

Nja, eftersom det är oftare fattiga som är överviktiga och de har ju även fler barn så känns det som du har lite fel där. Övervikt är ju knappast något som förhindrar barnafödande eller dödar människor vid 15-års ålder.

Angel
2007-03-21, 16:14
Kan inte hjälpa det men jag tycker att det är lite avtändade med halvfeta lår osv. Sen kan tjejen vara hur gullig som helst.

Det är rätt avtändande med urblåsta killar också. Sen kan han flexa biceps hur mycket han vill.

Bara en reflektion då.

Garnax
2007-03-21, 16:34
Nja, eftersom det är oftare fattiga som är överviktiga och de har ju även fler barn så känns det som du har lite fel där. Övervikt är ju knappast något som förhindrar barnafödande eller dödar människor vid 15-års ålder.

Då genomsnittsåldern för barnaskaffandet är ganska hög tillsammans med
dom svårigheter det är att skaffa barn om man är överviktig så borde det i kombo hjälpa till en del, inte över 10 år kanske men jag snackar evolution och det tar lång tid.

Tolkia
2007-03-21, 16:35
Det är rätt avtändande med urblåsta killar också. Sen kan han flexa biceps hur mycket han vill.

Bara en reflektion då.
:D

Yankeee
2007-03-21, 16:39
Orka grina för att vissa uppskattar andra saker än de man själv sitter på.

Trance
2007-03-21, 16:40
Då genomsnittsåldern för barnaskaffandet är ganska hög tillsammans med
dom svårigheter det är att skaffa barn om man är överviktig så borde det i kombo hjälpa till en del, inte över 10 år kanske men jag snackar evolution och det tar lång tid.

Den är hög bland framgångsrika karriärsmänniskor som ofta då även är smalare. Fattiga skaffar fler barn och även tidigare.

psirus
2007-03-21, 16:47
Orka grina för att vissa uppskattar andra saker än de man själv sitter på.

+1

Hades
2007-03-21, 16:49
Då genomsnittsåldern för barnaskaffandet är ganska hög tillsammans med
dom svårigheter det är att skaffa barn om man är överviktig så borde det i kombo hjälpa till en del, inte över 10 år kanske men jag snackar evolution och det tar lång tid.

Människan befinner sig på en nivå där evolution och naturligt urval inte längre har någon större betydelse, speciellt inte i rika länder. I stort sett alla individer överlever och kan skaffa barn, oavsett hur dåligt anpassade till sin miljö de är.

KlopFer
2007-03-21, 16:54
Orka grina för att vissa uppskattar andra saker än de man själv sitter på.


Plusett på den :)

Hades
2007-03-21, 16:57
Tycker det är lite synd när folk inte kan ta hand om sin kropp på ett vettigt sätt. Och det gäller inte bara övervikt.

wintersnowdrift
2007-03-21, 16:58
Orka grina för att vissa uppskattar andra saker än de man själv sitter på.

+1 (Edit: Jag var visst snarare +3 ;))

Jag fattar inte allt detta gnäll om "smalfeta" tjejer. Ok att fetma är ett växande samhällsproblem; men att man inte har rutmage innebär inte att man är osund. I det fallet tror jag snarare att många applicerar sin egen syn på vad som är en hälsosam kropp (en vy som på Kolozzeum i vissa fall tenderar att vara något snedvriden...) och vad man själv föredrar.

//Kristin

Hades
2007-03-21, 17:01
+1 (Edit: Jag var visst +3 eller nått ;))

Jag fattar inte allt detta gnäll om "smalfeta" tjejer. Ok att fetma är ett växande samhällsproblem; men att man inte har rutmage innebär inte att man är osund. I det fallet tror jag snarare att många applicerar sin egen syn på vad som är en hälsosam kropp (en vy som på Kolozzeum i vissa fall tenderar att vara något snedvriden...) och vad man själv föredrar.

//Kristin
Som jag förstått det handlar "gnället" om att de upplever att Det Var Bättre Förr (tm), och att utvecklingen går åt fel håll, vilket, om det stämmer, givetvis inte är särskilt bra.

wintersnowdrift
2007-03-21, 17:12
Som jag förstått det handlar "gnället" om att de upplever att Det Var Bättre Förr (tm), och att utvecklingen går åt fel håll, vilket, om det stämmer, givetvis inte är särskilt bra.

Och jag förstår fortfarande inte (men det kan säkert bero på att min hjärnkapacitet är något nedsatt för tillfället p.g.a. för mycket stress, för lite sömn och för lite mat. Jag är en av dem som definitivt borde ta hand om min stackars kropp bättre - där håller jag helt med dig.)

Att allt fler är överviktiga/feta är naturligtvis inte bra; det är ordet "smalfet" jag motsätter mig. Man kan vara hälsosam trots att man har något högre fettprocent än en bodyfitness-tjej (ja, jag överdriver med flit).

//Kristin

tigerofsweden
2007-03-21, 17:15
Och jag förstår fortfarande inte (men det kan säkert bero på att min hjärnkapacitet är något nedsatt för tillfället p.g.a. för mycket stress, för lite sömn och för lite mat. Jag är en av dem som definitivt borde ta hand om min stackars kropp bättre - där håller jag helt med dig.)

Att allt fler är överviktiga/feta är naturligtvis inte bra; det är ordet "smalfet" jag motsätter mig. Man kan vara hälsosam trots att man har något högre fettprocent än en bodyfitness-tjej (ja, jag överdriver med flit).

//Kristin

Hur definierar du ordet smalfet? *nyfiken* :)

Carolinew
2007-03-21, 17:15
Jag fattar inte allt detta gnäll om "smalfeta" tjejer. Ok att fetma är ett växande samhällsproblem; men att man inte har rutmage innebär inte att man är osund. I det fallet tror jag snarare att många applicerar sin egen syn på vad som är en hälsosam kropp (en vy som på Kolozzeum i vissa fall tenderar att vara något snedvriden...) och vad man själv föredrar.

//Kristin

Jag håller med dig, alltså det är inte alla som har träningen som intresse på samma sätt som de flesta av oss på kolo har. Sålänge det inte är någon fara för hälsan och man mår bra med sig själv och sin kropp finns det absolut ingen anledning att ändra på sig bara för att vissa killar vill ha ett större urval av 10-poängare på krogen... Det är killarnas problem, inte tjejernas.

Yankeee
2007-03-21, 17:16
Hur definierar du ordet smalfet? *nyfiken* :)



De Lorenzo A, Del Gobbo V, Premrov MG, Bigioni M, Galvano F, Di Renzo L. Normal-weight obese syndrome: early inflammation? Am J Clin Nutr. 2007 Jan;85(1):40-5.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17209175&query_hl=2&itool=pubmed_docsum


BACKGROUND: In obese subjects, the adipose mass represents an important source of proinflammatory cytokines. We have identified a new syndrome-the normal-weight obese (NWO) syndrome-in women with normal weight and body mass index but whose fat mass is >30% of their total body weight and whose risk of developing obesity-related diseases is likely increased.


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=76382&page=7

tigerofsweden
2007-03-21, 17:18
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=76382&page=7


Tackar Yankeee :)

Ser inte problematiken med ordet dock

Tolkia
2007-03-21, 17:20
Som jag förstått det handlar "gnället" om att de upplever att Det Var Bättre Förr (tm), och att utvecklingen går åt fel håll, vilket, om det stämmer, givetvis inte är särskilt bra.
Givetvis är det inte bra ur ett folkhälsoperspektiv om väldigt många blir kraftigt överviktiga med allt vad det innebär av överrisk för CVD, diabetes etc. Klagomålen handlar dock, vad jag kan se, inte särskilt mycket om det, utan mer om vad man tycker är snyggt/attraktiv och inte, och det får väl sägas vara ... tja, var mans ensak. Eller "orka grina" som Yankeee uttryckte det. För att kunna anlägga en DetVarBättreFörr-approach med något slags trovärdighet krävs dessutom att man ... tja, låt oss säga har åldern inne.

wintersnowdrift
2007-03-21, 17:29
BACKGROUND: In obese subjects, the adipose mass represents an important source of proinflammatory cytokines. We have identified a new syndrome-the normal-weight obese (NWO) syndrome-in women with normal weight and body mass index but whose fat mass is >30% of their total body weight and whose risk of developing obesity-related diseases is likely increased.


Oh, jag kanske måste backa några snäpp, jag visste faktiskt inte att det fanns en "vetenskaplig" definition av ordet.

Jag tolkar smalfet som en icke-överviktig men samtidigt inte synbart tränad person. Om jag ska sticka ut hakan ännu mer så tror jag att många till synes välmående träningsmänniskor har ett inte allt för hälsosamt förhållande till kost och motion, medan en smalfet brud med lovehandles visst kan må alldeles prima både fysiskt och psykiskt.

//Kristin

Jompan
2007-03-21, 17:34
Jag tolkar smalfet som en icke-överviktig men samtidigt inte synbart tränad person. Om jag ska sticka ut hakan ännu mer så tror jag att många till synes välmående träningsmänniskor har ett inte allt för hälsosamt förhållande till kost och motion, medan en smalfet brud med lovehandles visst kan må alldeles prima både fysiskt och psykiskt.

//Kristin

+1 på den!!! :thumbup:

tigerofsweden
2007-03-21, 17:38
Oh, jag kanske måste backa några snäpp, jag visste faktiskt inte att det fanns en "vetenskaplig" definition av ordet.

Jag tolkar smalfet som en icke-överviktig men samtidigt inte synbart tränad person. Om jag ska sticka ut hakan ännu mer så tror jag att många till synes välmående träningsmänniskor har ett inte allt för hälsosamt förhållande till kost och motion, medan en smalfet brud med lovehandles visst kan må alldeles prima både fysiskt och psykiskt.

//Kristin

Beroende på vad man anser som hälsosamt så kan även jag sticka ut hakan tillsammans med dig, beror ju som sagt helt på hur man definierar hälsosam :) Håller med dig i ditt sista påstående fast utefter den vetenskapliga definitionen (som jag inte va medveten om fanns) så löper ju en smalfet person större risk att må fysiskt dåligt

The Auditor
2007-03-21, 17:47
Öm punkt detta ämne? :)

Det är rätt avtändande med urblåsta killar också. Sen kan han flexa biceps hur mycket han vill.

Bara en reflektion då.

Tolkia
2007-03-21, 17:47
Beroende på vad man anser som hälsosamt så kan även jag sticka ut hakan tillsammans med dig, beror ju som sagt helt på hur man definierar hälsosam :) Håller med dig i ditt sista påstående fast utefter den vetenskapliga definitionen (som jag inte va medveten om fanns) så löper ju en smalfet person större risk att må fysiskt dåligt
Större risk att må dåligt än vem, är frågan. Än en aktiv, frisk och sund individ - ja visst. Än en kost-kontrollneurotisk träningsnarkoman - nej. Hur tjusig och "hälsosam" den senare än må se ut.

tigerofsweden
2007-03-21, 17:58
Större risk att må dåligt än vem, är frågan. Än en aktiv, frisk och sund individ - ja visst. Än en kost-kontrollneurotisk träningsnarkoman - nej. Hur tjusig och "hälsosam" den senare än må se ut.

Beror väll återigen på vad som menas med träningsnarkoman, men jag antar du menar att det går till sån överdrift att det skulle påverka den fysiska hälsan negativt eftersom det var den fysiska aspekten jag syftade på :)

Henkan
2007-03-21, 17:59
Det är rätt avtändande med urblåsta killar också. Sen kan han flexa biceps hur mycket han vill.

Bara en reflektion då.

Jag håller med dig....absolut!*flex*
Men nu var det inte det tråden handlade om! =)

Angel
2007-03-21, 18:03
Jag håller med dig....absolut!*flex*
Men nu var det inte det tråden handlade om! =)

Du vet precis vad det handlar om så låtsas ingenting!

Henkan
2007-03-21, 18:05
Du vet precis vad det handlar om så låtsas ingenting!


Jag låtsas ingenting. Jag säger bara att tråden handlar om tjocka tjejer.

Angel
2007-03-21, 18:07
Jag låtsas ingenting. Jag säger bara att tråden handlar om tjocka tjejer.


du kan ju börja sopa lite framför din egna dörr innan du berättar för alla vad du finner avtändande.

mela
2007-03-21, 18:10
Vilken lam jävla ursäkt *gah!* :D

Jag är fet för att jag bulkar :D
De är feta för ja..sina levnadsvanor :p

Henkan
2007-03-21, 18:11
du kan ju börja sopa lite framför din egna dörr innan du berättar för alla vad du finner avtändande.

*Sopar för fullt*. Kan du va snäll o sluta gnälla nu. Börjar bli lite för mkt offtopic som man säger. Tråden handlar om det som står i rubriken. Sen vad du personligen tycker om mig det rör mig inte ryggen. OKEJ? ;)

Lexidos
2007-03-21, 18:14
Jag har inte hängt med i tråden här. Men det enda jag kan bidra med är att mina föräldrar brukar ibland säga just det att tjejerna är mulligare nu förtiden.
Vet inte hurvida det ligger nåt i det eller inte då jag knappast funderade på saker för 10 år sedan.

Eftersom det finns en hel generation med soffpotatisar nu tydligen, syns det mer på tjejerna eller hur kommer det sig igentligen?

Kwon
2007-03-21, 18:20
Ja det kanske inte är Twiggy-ideal först och främst som det var på 60-talet nuförtiden.

tigerofsweden
2007-03-21, 18:21
Eftersom det finns en hel generation med soffpotatisar nu tydligen, syns det mer på tjejerna eller hur kommer det sig igentligen?

Det var bara en inviduell iakttagelse av trådskaparen och inget påstående som hade någon faktamässig grund :)

Lexidos
2007-03-21, 18:22
Det var bara en inviduell iakttagelse av trådskaparen och inget påstående som hade någon faktamässig grund :)

I see :)

Larsen
2007-03-21, 18:25
Tycker om att ha tjejer som är tjockare än mig :)

mela
2007-03-21, 18:26
Tycker om att ha tjejer som är tjockare än mig :)

Jag gillar inte att vara mkt tjockare än killen, snacka om ångest *gah!*

Stoltz
2007-03-21, 18:36
Jag gillar inte att vara mkt tjockare än killen, snacka om ångest *gah!*

Är ni verkligen så påverkade med er egen fysik att ni jämför den med er partners? (Ok, nu lät frågan lite spydig, men den ska försökas läsas som en ärlig fråga.)

High1ander
2007-03-21, 18:45
Det är väl insidan som räknas ;)

Ja, men e de feta blir det for mycket insida :/



Visst sa blir svenskar fetare o fetare, men det e ju javligt vanligt att folk i tonaren borjar lagga pa sig vikt pga. pubertet o skit.

Greg
2007-03-21, 19:00
Är ni verkligen så påverkade med er egen fysik att ni jämför den med er partners? (Ok, nu lät frågan lite spydig, men den ska försökas läsas som en ärlig fråga.)

Lätt.

(Tjejen går förbi en i skolan)

- Åhhh.. Vaderna släpar.

Nina L
2007-03-21, 19:07
Det är ju midjemåtten som har ökat. Börja spara ihop till en fettsugning så kan du börja dejta en gullmullig tjej nu och ta hand om problemet när det kommer.


Skoja bara. Insidan är det viktigaste och den här tråden är på alla sätt ett förkasterligt förtryck av kvinnor. F!-4ever

jenny
2007-03-21, 19:14
Originally Posted by tigerofsweden
Hur definierar du ordet smalfet? *nyfiken*



Quote:
Originally Posted by Guddi
De Lorenzo A, Del Gobbo V, Premrov MG, Bigioni M, Galvano F, Di Renzo L. Normal-weight obese syndrome: early inflammation? Am J Clin Nutr. 2007 Jan;85(1):40-5.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...ubmed_docsu m

Quote:
BACKGROUND: In obese subjects, the adipose mass represents an important source of proinflammatory cytokines. We have identified a new syndrome-the normal-weight obese (NWO) syndrome-in women with normal weight and body mass index but whose fat mass is >30% of their total body weight and whose risk of developing obesity-related diseases is likely increased.

Så det är smalfet jag är? Jag uppmätte en fettprocent på 33.4% för någon månad sedan. Jag som tycker att det egentligen inte är något fel på min vikt förutom hur kilona är fördelade. Spelar det någon roll hur vikten sitter för att det skall vara farligt? Mitt midjemått är ju inte så högt, 72 cm.

Sundsarn
2007-03-21, 20:46
Ja det kanske inte är Twiggy-ideal först och främst som det var på 60-talet nuförtiden.

jag måste be om en redogörelse för vad Twiggy-ideal är? Vi kallar en i klassen Twiggy :D

Kwon
2007-03-21, 20:48
jag måste be om en redogörelse för vad Twiggy-ideal är? Vi kallar en i klassen Twiggy :D

Twiggy, 60-tals idealet

http://projects.brg-schoren.ac.at/1968/Twiggy.jpg
http://www.obsessional.co.uk/swingin%20twiggy.jpg
http://nizamzakaria.blogspot.com/mm/twiggy.jpg
http://8room.chu.jp/img/twiggy.jpg

Ryska_raketen
2007-03-21, 20:48
Bara mer att krama om/älska.

Dnepr
2007-03-21, 20:50
Är hon mullig så finns det ju bara mer att dela med sig av till sina vänner.

Sundsarn
2007-03-21, 21:20
Twiggy, 60-tals idealet

Okaj, detta hade han tydligen fått höra ett antal gånger :D

Kwon
2007-03-21, 21:28
Okaj, detta hade han tydligen fått höra ett antal gånger :D

Man kan säga att hans axlar släpar med andra ord? :)

nr16
2007-03-21, 21:47
"det är utsidan man faller för men det är insidan man blir kär i"

Sundsarn
2007-03-21, 23:03
Man kan säga att hans axlar släpar med andra ord? :)

Absolut :laugh:

Zakath
2007-03-21, 23:08
Så det är smalfet jag är? Jag uppmätte en fettprocent på 33.4% för någon månad sedan. Jag som tycker att det egentligen inte är något fel på min vikt förutom hur kilona är fördelade. Spelar det någon roll hur vikten sitter för att det skall vara farligt? Mitt midjemått är ju inte så högt, 72 cm.

Vad var det för mätutrusning som användes? Det är inte helt ovanligt att t.ex. elektrodmätningsapparater visar ca. 10% fel.

Jag tror också att jag har haft dig som labbhandledare, och om jag kommer ihåg rätt så såg du inte smalfet ut.

jenny
2007-03-22, 08:47
Vad var det för mätutrusning som användes? Det är inte helt ovanligt att t.ex. elektrodmätningsapparater visar ca. 10% fel.

Jag tror också att jag har haft dig som labbhandledare, och om jag kommer ihåg rätt så såg du inte smalfet ut.

Det var en elektrodmätare där strömmen går från fötterna ut i händerna så hela kroppen är med iallafall. Jag är medveten om att det har en felmarginal. Men om den är 10% så ligger jag ju på 34 +- 3.4 % vilket hur som helst blir äver gränsen för smalfet/fet.
Ja, ja, jag känner mig inte som ohälsosamt fet för det. Grejen är att min PT sa att jag hade en ohälsosam övervikt vilket jag tyckte lät helt fel eftersom jag är så pass smal i midjan, men nu verkar det som att han kan ha rätt vilket stör mig lite.
Hur ser man egentligen smallfet ut?

boinnk
2007-03-22, 08:55
Det var en elektrodmätare där strömmen går från fötterna ut i händerna så hela kroppen är med iallafall. Jag är medveten om att det har en felmarginal. Men om den är 10% så ligger jag ju på 34 +- 3.4 % vilket hur som helst blir äver gränsen för smalfet/fet.
Ja, ja, jag känner mig inte som ohälsosamt fet för det. Grejen är att min PT sa att jag hade en ohälsosam övervikt vilket jag tyckte lät helt fel eftersom jag är så pass smal i midjan, men nu verkar det som att han kan ha rätt vilket stör mig lite.
Hur ser man egentligen smallfet ut?

Han menar nog 34 +- 10 (antagligen minus *drool*), det är min erfarenhet av dessa mätare iallafall. Finns säkert bättre och sämre.

pia
2007-03-22, 09:07
Övervikten idag kopplar jag till den psykiska ohälsan framför allt. Folk är stressade sover dåligt, dricker mer alkohol och tar inte hand om sig själva vilket är en bidragande orsak till övervikt. Många föräldrar tar inte ansvar för sina barn för att de själva är stressade och mår dåligt så de får skräpmat och kan sitta framför TV och dator hela dagarna. Om man som barn har fått dåligt vanor så är det svårare att bli av med dem. Jag tycker vi hamnat i ett dåligt ekorrhjul där allt bara snurrar på. Det är bara att se på hur ouppfostrade många barn är idag. Om du lär dig redan som barn om moral och värderingar och bygger upp en självkänsla så får man det lättare som vuxen att sköta om sig själv. Som vuxen har du ett eget ansvar för ditt liv men det är inte så lätt alltid om man har en dålig bakgrund. Trasiga vuxna skaffar barn som i sin tur får trasiga barn som växer upp och sin tur får barn och sedan rullar det på. Vi har aldrig haft så mycket kunskap som vi har idag om hur vi ska äta och att vi behöver röra på oss men ändå ökar övervikten.

cam
2007-03-22, 09:10
Övervikten idag kopplar jag till den psykiska ohälsan framför allt. Folk är stressade sover dåligt, dricker mer alkohol och tar inte hand om sig själva vilket är en bidragande orsak till övervikt. Många föräldrar tar inte ansvar för sina barn för att de själva är stressade och mår dåligt så de får skräpmat och kan sitta framför TV och dator hela dagarna. Om man som barn har fått dåligt vanor så är det svårare att bli av med dem. Jag tycker vi hamnat i ett dåligt ekorrhjul där allt bara snurrar på. Det är bara att se på hur ouppfostrade många barn är idag. Om du lär dig redan som barn om moral och värderingar och bygger upp en självkänsla så får man det lättare som vuxen att sköta om sig själv. Som vuxen har du ett eget ansvar för ditt liv men det är inte så lätt alltid om man har en dålig bakgrund. Trasiga vuxna skaffar barn som i sin tur får trasiga barn som växer upp och sin tur får barn och sedan rullar det på. Vi har aldrig haft så mycket kunskap som vi har idag om hur vi ska äta och att vi behöver röra på oss men ändå ökar övervikten.

+1 000 000 :thumbup:

Lexidos
2007-03-22, 09:13
Övervikten idag kopplar jag till den psykiska ohälsan framför allt. Folk är stressade sover dåligt, dricker mer alkohol och tar inte hand om sig själva vilket är en bidragande orsak till övervikt. Många föräldrar tar inte ansvar för sina barn för att de själva är stressade och mår dåligt så de får skräpmat och kan sitta framför TV och dator hela dagarna. Om man som barn har fått dåligt vanor så är det svårare att bli av med dem. Jag tycker vi hamnat i ett dåligt ekorrhjul där allt bara snurrar på. Det är bara att se på hur ouppfostrade många barn är idag. Om du lär dig redan som barn om moral och värderingar och bygger upp en självkänsla så får man det lättare som vuxen att sköta om sig själv. Som vuxen har du ett eget ansvar för ditt liv men det är inte så lätt alltid om man har en dålig bakgrund. Trasiga vuxna skaffar barn som i sin tur får trasiga barn som växer upp och sin tur får barn och sedan rullar det på. Vi har aldrig haft så mycket kunskap som vi har idag om hur vi ska äta och att vi behöver röra på oss men ändå ökar övervikten.

Om jag skulle bli förälder en dag, då jäklar :)
Tror oxå att det skulle vara mycket positivt på lång sikt ifall fler företag satsar med på hälsan hos sina anställda. Då skulle de kasnke bli mindre stressade och kunna gå hem o ta han om ungarna bättre.

Zakath
2007-03-27, 23:03
Han menar nog 34 +- 10 (antagligen minus *drool*), det är min erfarenhet av dessa mätare iallafall. Finns säkert bättre och sämre.

Ja, det är +- ca. 10% jag menade.

Smalfet kan vara på flera sätt, men för unga tjejer så brukar det vara pinnsmala armar och tydliga lovehandles i midjan. Enligt min uppfattning som självklart är helt subjektiv, men pinnsmala armar är iaf ett tecken.

Ledsen för det sena svaret. För övrigt tycker jag att din PT verkar riktigt kass Jenny, om han inte ens lyssnar ordentligt på vad du har för mål.

Sniggel
2007-03-28, 00:22
Människan befinner sig på en nivå där evolution och naturligt urval inte längre har någon större betydelse, speciellt inte i rika länder. I stort sett alla individer överlever och kan skaffa barn, oavsett hur dåligt anpassade till sin miljö de är.

+1

Nu kommer jag ge en teori jag har haft väldigt länge och kommer tyvärr gå väldigt offtopic

Men det naturliga urvalet kommer att komma ikapp.
Dåliga gener kan spridas nu i och med hur lätt människan har det att överleva och reproducera sig. För även dåliga gener "funkar" i den natur vi befinner oss i (samhället).
Fler och fler dåliga gener kommer att uppstå (det kallas mutation, det ger förändringar som oftast är dåliga, men ibland bra) och till slut kommer vi komma till en gräns där de dåliga generna måste sållas bort, tar ett exempel:
Folk kommer i framtiden (väldigt långt framåt) ha fler ärftliga sjukdomar än vi har nu, detta kommer att kräva en massa mediciner som vi måste utveckla. Detta kommer att fortsätta eskalera eftersom inget naturligt urval råder (vi räddar de som har de illa ställt), till slut är läkemedelsforskare det vanligaste yrket och även om man kan hålla viss koll på sjukdomar så kommer det att drabba samhället (ekonomin funkar inte som förut om så många måste ta fram nya läkemedel -> dålig ekonomi -> fattiga människor -> desperata människor -> mer kriminalitet osv...) på så sätt att folk kommer att dö / inte kunna sprida vidare sina gener. De med bäst (tillräckligt bra) gener överlever och naturligt urval visar sig fortfarande gälla.

eller...

Vi börjar mixtra med vår reproduktionsprocess och väljer ut spermier och ägg som saknar de dåliga gener vi har så att de barn vi föder får de bra generna från föräldrarna och slipper de dåliga.
Helt plötsligt har vi "mänskligt urval" där vi själva sållar bort de dåliga generna innan befruktning ens skett.

Ska bli kul och se om man blir dumförklarad till imorgon :D

Sniggel
2007-03-28, 00:29
Det var en elektrodmätare där strömmen går från fötterna ut i händerna så hela kroppen är med iallafall. Jag är medveten om att det har en felmarginal. Men om den är 10% så ligger jag ju på 34 +- 3.4 % vilket hur som helst blir äver gränsen för smalfet/fet.
Ja, ja, jag känner mig inte som ohälsosamt fet för det. Grejen är att min PT sa att jag hade en ohälsosam övervikt vilket jag tyckte lät helt fel eftersom jag är så pass smal i midjan, men nu verkar det som att han kan ha rätt vilket stör mig lite.
Hur ser man egentligen smallfet ut?

Jag tror att ögat är mycket bättre på att avgöra om man är ohälsosamt överviktig än vad de där elektriska apparaterna är. Så frågan är om de inte är värdelösa de där bioimpedansmätarna.
Känns som din PT inte skulle behövt en sån apparat för att avgöra det.
Antingen litar han blint på maskinen eller så antog han att du behövde gå ner i vikt och använde apparaten för att styrka sin tes.

jenny
2007-03-28, 07:48
Jag tror att ögat är mycket bättre på att avgöra om man är ohälsosamt överviktig än vad de där elektriska apparaterna är. Så frågan är om de inte är värdelösa de där bioimpedansmätarna.
Känns som din PT inte skulle behövt en sån apparat för att avgöra det.
Antingen litar han blint på maskinen eller så antog han att du behövde gå ner i vikt och använde apparaten för att styrka sin tes.

Nyttan med dem tycker jag är att man kan se en trend. Men en enstaka mätning säger ingenting. Jag läste om ett test de gjorde när de jämförde olika mättekniker och de fick väldigt sprida resultat.
Men det utklarat så har jag bestämt mig för att jag inte är smalfet, så får min PT tycka vad han vill.

jenny
2007-03-28, 07:52
Ja, det är +- ca. 10% jag menade.

Smalfet kan vara på flera sätt, men för unga tjejer så brukar det vara pinnsmala armar och tydliga lovehandles i midjan. Enligt min uppfattning som självklart är helt subjektiv, men pinnsmala armar är iaf ett tecken.

Ledsen för det sena svaret. För övrigt tycker jag att din PT verkar riktigt kass Jenny, om han inte ens lyssnar ordentligt på vad du har för mål.

Bättre sent än aldrig. :)
Jag har heller inte så mycket övers för min PT just nu. Jag kommer inte köpa mer lektioner iallafall, av flera skäl. Ett är att han inte verkar kunna läsa folk alls. Först var det detta med att jag skulle ha en ohälsosam övervikt. Sedan så frågade han mig på allvar om jag hade ätstörningar för att jag sa att jag inte hade svullat över julen eftersom jag inte är så förtjust i julmat *screwy*

Snake
2007-03-28, 09:44
http://s90352589.onlinehome.us/mediac/400_0/media/104~NoFatChicks.jpg

Jay-Z
2007-03-28, 10:08
ynf


+78,5 kilo.

Bara röven inte är spinkig.

Kwon
2007-03-28, 10:22
+78,5 kilo.

Bara röven inte är spinkig.

Låter enormt tråkigt om så var fallet.

TCOG
2007-03-28, 16:19
Som min avatar är MVG.....

NiXPhoenix
2007-03-28, 16:29
Såg en snygg, småtjock tjej på tåget idag.
Hon var lite åt svartrockarhållet, håret färgat svart och svarta byxor och kappa. Men inga extrema kläder egentligen förutom att allt var just svart. Sen hade hon en lila topp i och för sig, och det var på överkroppen man såg tjockheten, rejäla armar och mycket fett kring magen. Benen verkade dock högst normala, hon hade åtsittande jeans.
Klart söt och snygg i ansiktet. Rätt glest mellan ögonfransarna som en del kan ha men det gjorde inget, hennes ögon var lika snygga för det.

*cupid*
Hon var jättefin alltså, ni får föreställa er nåt i fantasin. Tror många här inne hade gillat henne, lite mer att ta i som ni säger...
Men hon hade ju så klart blivit ännu snyggare bara hon varit mer normalviktig..

En positiv grej med att vara ihop med en mullig tjej lär vara att hon inte direkt lär klaga när man bulkar.;)

Snake
2007-03-28, 17:18
Jag blir rent ut sagt förbannad - ja FÖRBANNAD SA JAG - när jag ser tjocka/mulliga/feta tjejer som skulle kunna vara riktigt söta/snygga/vackra/porriga/liggbara bara dom gjorde något åt saken.

Jag tycker det är dags att införa Grubs "Deff - en Guide" på biologilektionerna i grundskolan, för så här kan vi inte ha det.

mangemani
2007-03-28, 18:02
En positiv grej med att vara ihop med en mullig tjej lär vara att hon inte direkt lär klaga när man bulkar.;)


haha,säg ej det du;).
en utav mina ex började se toksnett på mej när jag bulkade för första gången under vårat förhållande...hon själv var rätt så mullig av sej.
föreställ dej en mullig person som sen står och skriker åt en som tränar att personen gör fel medans personen själv slappar och käkar hamburgare/chips/what ever*screwy* ,då har du situationen jag var i;)

Nejv
2007-03-28, 18:04
Jag såg nyss en brud inne på OnOff i Malmö som hade varit en jävla tia om hon hade tappat sina 40 överflödiga kilon. Så sjukt nice ansikte! Galet störande. :P