handdator

Visa fullständig version : Köra underarmar två gånger varje vecka?


MrBurner
2007-03-21, 12:05
Hej

Mina underarmar är en hel del mindre än resten av kroppen så därför skulle jag vilja köra underarmar två dagar i veckan. Jag kan svära på att jag läst någonstans på forumet att undermarna inte skadar att köra två pass per vecka.
Någon som kan bekräfta något sådant? Eller räcker det helt enkelt med att köra en gång i veckan och sedan förlita sig på att underarmarna aktiveras tillräckligt i andra övningar? :S
Jag hade i alla fall tänkt köra underarmar på tisdagar och fredagar.

Tacksam för svar.
Ha en bra dag.

eandersson
2007-03-21, 12:23
Underarmar får ju rejält med pisk i de flesta rygg och bicepsövningar, tänk på det.

Annars vet jag inte vad som är bra, dvs kör du biceps och rygg på 2 olika dagar och sedan 2 till underarmspass så är det ju inte bra, eller om du kör rygg och biceps en dag och underarmar 2 dagar, då blir det "3½" pass i veckan. Ville bara göra dig uppmärksam på secondary.

Arne Persson
2007-03-21, 12:26
Inga problem att köra underarmar/grepp 3 ggr i veckan.

MrBurner
2007-03-21, 13:50
Ok, två svar som skiljer sig rejält tycker jag :/
Ta inte illa upp nu "eandersson" men jag vill på något sätt tro på Arne :)
Anledningen till det är att jag vill ju så gärna öka mer i volym och styrka på underarmar så jag vill ju helst att han har rätt och dessutom så lär ju verkligen Arne ha stor erfarenhet av allt vad underarmar heter... Men ändå så är jag orolig över att jag kommer få sämre resultat.

beckman88
2007-03-21, 14:04
Ok, två svar som skiljer sig rejält tycker jag :/
Ta inte illa upp nu "eandersson" men jag vill på något sätt tro på Arne :)
Anledningen till det är att jag vill ju så gärna öka mer i volym och styrka på underarmar så jag vill ju helst att han har rätt och dessutom så lär ju verkligen Arne ha stor erfarenhet av allt vad underarmar heter... Men ändå så är jag orolig över att jag kommer få sämre resultat.

jag kor underarmar minst 2 ggr i veckan, hade sma jag med or typ 6 manader sen men dom vaxer som fan :thumbup:

MrBurner
2007-03-21, 14:14
Vilka dagar kör du vad? Alltså ben, rygg osv.

aliquis
2007-03-21, 15:14
Frågan är varför man skulle slösa så mycket tid o energi på underarmar? Kör mer mark o grejer istället =P

Greg
2007-03-21, 15:32
Frågan är varför man skulle slösa så mycket tid o energi på underarmar? Kör mer mark o grejer istället =P

Vissa kanske har svårt att få sina underamar att växa i samma tempo som andra kroppsdelar. Vad är den enklaste medlet för det? Träna mer.