handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott, vill få muskler som fan!


jowler
2007-03-20, 19:19
Nu har jag beställt:

Carbo Flex
Whey 80
L-Glutamin
HMB och kreatin

Hur ska jag ta dessa kosttillskott? När och hur mycket? Vill bli så stor som möjligt med så stora muskler som möjligt.

Är 1:87 och väger 70 kg och gymmat i 2 år.

Det står still därför jag köpte kosttillskotten för 2400 kr från *************. Ska börja satsa nu igen och köra stenhårt. 4-5 ggr i veckan, ungefär max ot schemat i 8 veckor. 6 - 8 reps..

Tack snälla på förhand!

Durre
2007-03-20, 19:34
70kg på 1,87 låter lite, du kanske skulle ha tänk på att äta mer under de dära 2 åren men jag är ingen expert direkt...Alla de dära pulverna lär ju inte vara magiska direkt men ta som det står på packetet så kanske du ökar i vikt, troligen ökar du :) jobba hårt!

jowler
2007-03-20, 19:45
Men jag vill veta exakt hur man ska ta dessa kosttillskott. glutamin och hmb.. hjälp:P!

Eddie Vedder
2007-03-20, 19:46
Hur kan man lägga ut massa pengar på produkter man inte har en aning om vad det är och hur dom ska tas?!

Thorwaldsson
2007-03-20, 19:50
Hur kan man lägga ut massa pengar på produkter man inte har en aning om vad det är och hur dom ska tas?!

Läs trådskaparens sysselsättning så kanske det klarnar *whistle*

jowler
2007-03-20, 19:58
Sluta hacka ner och svara istället plz

Thorwaldsson
2007-03-20, 20:05
Det enda konstruktiva rådet jag tycker du behöver ta till dig har redan sagts. Kosttillskott är inga dundermedel som på egen hand kommer att göra dig så "stor som möjligt med så stora muskler som möjligt". Du bör basera din kost på vanlig mat och inte haka upp dig på kosttillskotten.

Eddie Vedder
2007-03-20, 20:20
Sluta hacka ner och svara istället plz

Asså, det är mest för din egen skull man undviker att svara, känns som det finns risk för antiklimax då. Det är stora pengar du lagt ner på nåt som inte kommer ge särskilt mycke effekt, i synnerhet inte om du inte äter och vilar som du ska.

Visst kan tillskott ge en liten extra boost (lägg märke till "liten boost") men då förutsatt att du sköter dom absolut mest väsentliga delarna oxå, d.v.s. maten och vilan.

Tillskott är inte "magiska" men kan va en liten hjälp. Följ doseringen som står på förpackningen som sagts redan, sen kan du ju själv öka information om respektive produkt här på forumet. Brukar finnas trådar om det mesta.

Lycka till med dina mål, jag hoppas det kommer gå framåt för dej i din träning!:thumbup:

olsson15
2007-03-20, 20:31
+1 :thumbup:

GymTT
2007-03-20, 20:33
Varför köpte du L-Glutamin?

Handcuff
2007-03-20, 21:36
Ålrajt :thumbup:

NisseEriksson
2007-03-20, 21:49
Hur kan man lägga ut massa pengar på produkter man inte har en aning om vad det är och hur dom ska tas?!

Jag skulle skriva exakt detsamma.

Ekonom
2007-03-20, 21:50
[QUOTE=jowler;2172970]

Carbo Flex
Whey 80
L-Glutamin
HMB och kreatin


Ska börja satsa nu igen och köra stenhårt. 4-5 ggr i veckan, ungefär max ot schemat i 8 veckor. 6 - 8 reps..QUOTE]

Jowler, om det är en 4kg whey 80 du har (så att den räcker ett tag) så tycker jag du ska ta tre drinkar per dag. Ta en med din fukost, en direkt efter din träning och ytterligare en närhelst du vill under dagen, kanske tillsammans med ett melanmål. Ca. 0,7dl motsvarar väl drugt 20g protein har jag för mig och är väl då en rimlig mängd när du tar den som komplement till en frukost eller ett mellanmål. Efter träningen kan du ta en dl.

Carboflexen kan du dricka som sportdryck under passet, det motverkar muskelnedbrytning och ger direkt energi till musklerna. Annars kan du mixa den med proteinet efter träningen (men kanske inte smakar så gott) satsa på ca 1g/kg kroppsvikt, dvs 70 g.

HMB åt jag nån gång å 90 talet när det var hypat, 1,5- 2g. direkt före och samma direkt efter träning är väl en lämplig dosering. Jag fick faktiskt bra resutat av HMB den gången jag provade det. Men det var i början av min träning, och det är då det ska ge resultat och det är väldigt möjligt att det var stor del placebo!!!

Glutaminet var ett av de mest hypade tillskotten för fem år sen, nu är det nog det mest dissade ;) Om jag skulle ta glutamin, skulle jag ta kanske 10 g. tillsammans me HMB:t dvs direkt före och efter träning.

En modifierad Max-OT är den träning som funkar bäst för mig, så det kan jag varmt rekomendera!

Men som alla andra har påpekat i den här tråden, se nu till att käka rejält med mat, det är en förutsättning för att de kostillskott du köpt ska ge dig något!

Kör på och lycka till!

Nomis2000
2007-03-20, 22:14
Ät ordentligt med mat och periodisera träningen. Det kommer garanterat att ge bättre resultat än en massa dyra tillskott.

Att periodisera träningen innebär att man varierar antalet set och reps samt vikten för att musklerna ska "få nått nytt att tänka på" när de har vant sig vid träningen och man står still i utvecklingen.

paddanboy
2007-03-20, 22:20
Gör ett helt bad av alltihop. Fyll badkaret med vatten och i med varenda burk och påse så det blir en härlig pudding av alltihop. Ligg en timme.

Ska va skitbra för huden!

Eddie Vedder
2007-03-20, 22:34
Gör ett helt bad av alltihop. Fyll badkaret med vatten och i med varenda burk och påse så det blir en härlig pudding av alltihop. Ligg en timme.

Ska va skitbra för huden!

Det där tipset skulle nog Anna Skipper uppskatta, kanske är rent vassleprotein ännu bättre att bada i än mjölk?!:D

Handcuff
2007-03-21, 22:26
Det där tipset skulle nog Anna Skipper uppskatta, kanske är rent vassleprotein ännu bättre att bada i än mjölk?!:D

Fast bäst är att dricka mitt begagnade badvatten...

ROMPE
2007-03-23, 15:17
Ingen aning, borde det inte stå på förpackningen, annars ät bara när du känner fört

champion
2007-03-23, 15:41
Om du inte äter bra eller sover bra så är tillskott i mina ögon bortkastade pengar blir +-0 och bara dyrt.
När du äter bra och sover bra och känner att du behöver extra tillskott då kan du käka.
Det är vad jag tycker, det är bara du själv som bestämmer hur du ska göra i slutändan.
Finns inga mirakelpiller eller pulver.
Tack å hej.

uf_74
2007-03-23, 19:53
Läs trådskaparens sysselsättning så kanske det klarnar *whistle*


Ha ha haaaa :hbang: :hbang: :hbang:

hobbitar
2007-03-23, 21:39
Och nu när du dricker CarboFlex när du tränar så glöm inte att träna i en enorm intensitet annars gör CarboFlexen ingen nytta grabben!!

Träna hårt som ett monster, du ska svettas genom hela passet och din puls ska vara högre än mount everest!

No Pain No gain! Train hard Then go home osv...

westerbotten
2007-05-01, 20:53
Ät mer.....
Byt ut lätt/ mellanprodukter mot standard, ex. mjölk, smör etc.
Häll på mer nyttigt fett ex rapsolja på maten.
Ät ofta.*popcorn*

*anden*
2007-05-02, 13:12
Lite Zoolander känsla på trådskaparen :D

men för vara till någon nytta:

Ta Proteinet som komplement till alla måltider då du vet att du ej får i dig tillräckligt med protein.

Ta 1dl protein pulver + 1dl Malto Direkt efter träning.
Jag brukar även ta 1dl protein + 1dl havegryn 1h inna träning. Å även ätit en rejäl målitd innan jag tar pulvret.

Kreatinet: läs på förpackningen! Står angivet hur du skall dosera.

mangemani
2007-05-02, 15:48
ursäkta om jag låter lite..hrm..negativ nu,ta detta som konstruktiv kritik,men om det har stått still i 2 år(eller att du inte har fått några nämnvärda resultat),så är kosttillskott INTE lösningen på ditt problem,det är din kost och träning,det är DET som du måste rätta till.
sköter du ej träningen och kosten,så spelar det ingen roll hur mycket pulver och piller du stoppar i dej,du får då inga resultat.
sad but true.

Lexidos
2007-05-02, 17:04
Jag är inte så insatt men jag har än fundering;

Vore det inte givande om man tog whey-80 i samband med den/dem måltider man tror att man inte får i sig tillräckligt med protein o sedan ta en gainer+ kreatin direkt efter träningen?

L-Sami
2007-05-02, 17:17
Jag är inte så insatt men jag har än fundering;

Vore det inte givande om man tog whey-80 i samband med den/dem måltider man tror att man inte får i sig tillräckligt med protein o sedan ta en gainer+ kreatin direkt efter träningen?

Det verkar bra.

Sniggel
2007-05-02, 17:50
Det verkar bra.

Jo, man kan utnyttja det till att växa, men samtidigt kan det leda till att man förlitar sig för mycket på pulver. Kan vara värt att nämna också.
Det kan bli en dålig vana att använda pulver så pass regelbundet som flera gånger om dagen bara för att man inte orkar äta ordentligt.
Till slut kanske man tror att det enda sättet att växa är m.h.a pulver.

Lexidos
2007-05-02, 18:16
Jo, man kan utnyttja det till att växa, men samtidigt kan det leda till att man förlitar sig för mycket på pulver. Kan vara värt att nämna också.
Det kan bli en dålig vana att använda pulver så pass regelbundet som flera gånger om dagen bara för att man inte orkar äta ordentligt.
Till slut kanske man tror att det enda sättet att växa är m.h.a pulver.

Sant, för egen del tänkte jag köra så men äta proteinpulver till lunchen då jag inte brukar få i mig tillräckligt.

Men som alla säger, vanlig mat är bäst o godast :D

Deceiver85
2007-05-02, 21:03
Vassleprotein/gainer före och efter träning, det räcker till att börja med.

westerbotten
2007-05-03, 14:35
[QUOTE=jowler;2172970]

Carbo Flex
Whey 80
L-Glutamin
HMB och kreatin


Ska börja satsa nu igen och köra stenhårt. 4-5 ggr i veckan, ungefär max ot schemat i 8 veckor. 6 - 8 reps..QUOTE]

Jowler, om det är en 4kg whey 80 du har (så att den räcker ett tag) så tycker jag du ska ta tre drinkar per dag. Ta en med din fukost, en direkt efter din träning och ytterligare en närhelst du vill under dagen, kanske tillsammans med ett melanmål. Ca. 0,7dl motsvarar väl drugt 20g protein har jag för mig och är väl då en rimlig mängd när du tar den som komplement till en frukost eller ett mellanmål. Efter träningen kan du ta en dl.

Carboflexen kan du dricka som sportdryck under passet, det motverkar muskelnedbrytning och ger direkt energi till musklerna. Annars kan du mixa den med proteinet efter träningen (men kanske inte smakar så gott) satsa på ca 1g/kg kroppsvikt, dvs 70 g.

HMB åt jag nån gång å 90 talet när det var hypat, 1,5- 2g. direkt före och samma direkt efter träning är väl en lämplig dosering. Jag fick faktiskt bra resutat av HMB den gången jag provade det. Men det var i början av min träning, och det är då det ska ge resultat och det är väldigt möjligt att det var stor del placebo!!!

Glutaminet var ett av de mest hypade tillskotten för fem år sen, nu är det nog det mest dissade ;) Om jag skulle ta glutamin, skulle jag ta kanske 10 g. tillsammans me HMB:t dvs direkt före och efter träning.

En modifierad Max-OT är den träning som funkar bäst för mig, så det kan jag varmt rekomendera!

Men som alla andra har påpekat i den här tråden, se nu till att käka rejält med mat, det är en förutsättning för att de kostillskott du köpt ska ge dig något!

Kör på och lycka till!
Inte för att vara dum på något sätt men det här med din drink....

Testomin - Är inte det ett homeopatiskt icke-medel? utspätt i såna fantastiska exponentiella spädningar att det motsvarar en droppe testosteron i världshaven?
Kollagenprotein - Kan man verkligen ta upp och utnyttja det? Varför kollagen?
Fruktos - Pajar inte det levern i såna mängder?

Kollagen tror jag inte på, likaså glutamin eller testomin... men jag råder dig - för leverns skull - att åtminstone sluta bulka fruktos. Det gör ont i min lever.

Ödmjukast/ westerbotten

Eddie Vedder
2007-05-03, 14:46
?
Fruktos - Pajar inte det levern i såna mängder?

Kollagen tror jag inte på, likaså glutamin eller testomin... men jag råder dig - för leverns skull - att åtminstone sluta bulka fruktos. Det gör ont i min lever.


Vart hittar du all fruktos egentligen?

Kolhydratpulvret han nämner är ju bara 5% fruktos och resten maltodextrin. Lr är det nån annan källa med massa fruktos som jag missat? Det brukar ju oftast förekomma i större mängd där man vill ha ett lågt GI, typ Nutrilett och andra Mrp:s.

westerbotten
2007-05-03, 15:11
okej.. lite otydligt och off topic. Typiskt jag.
Hetsade egentligen bara lite på "ekonom"s bifogade vansinniga postträningsdrink ( är detta ett skämt):

Min nya post-träningsdrink:
*20g. glutamin
*20g. hydrolyserat kollagenprotein
*3-4 testominkabbar
*100g. fruktos

Runda Grodan
2007-05-03, 15:17
okej.. lite otydligt och off topic. Typiskt jag.
Hetsade egentligen bara lite på "ekonom"s bifogade vansinniga postträningsdrink ( är detta ett skämt):
Ja, det är det nog. Jag skriver "nog" för man kan ju aldrig veta. Lustig var den i alla fall. :D

westerbotten
2007-05-03, 15:42
Ja...du har säkert rätt runda grodan.. nervös svett i pannan*
Vi borde starta en ny tråd om vansinniga hemgjorda levergödnings-gainers. go Pedro

Fartman
2007-05-03, 15:43
okej.. lite otydligt och off topic. Typiskt jag.
Hetsade egentligen bara lite på "ekonom"s bifogade vansinniga postträningsdrink ( är detta ett skämt):

Jepp, det är ett skämt. Och det blev genast mycket roligt då någon tog det på allvar ;)