handdator

Visa fullständig version : Proteindrink eller gainer?


Jontelito
2007-03-20, 15:58
Tjenna. Nu när jag bulkar dricker jag gainer direkt efter träningen, eftersom att musklerna behöver snabba kolisar efter träning. Men sen när jag ska deffa bör jag väl fortsätta använda gainer? Musklerna behöver väl kolisar lika mycket, om inte mer, under deff? Eller ska jag börja med proteinpulver?

Mvh Jonte

King Grub
2007-03-20, 16:11
Du har behov av kolhydrat i samband med träning även under deff.

Jontelito
2007-03-20, 16:23
Du har behov av kolhydrat i samband med träning även under deff.

aaa, men är proteinpulver helt onödigt om man dricker gainer 4 dagar i veckan?

King Grub
2007-03-20, 16:24
En gainer är proteinpulver med kolhydrat tillsatt. Behöver du mer protein vid andra tillfällen kan du använda ett rent proteintillskott om du vill, eller äta mat.

olsson15
2007-03-20, 17:17
Under Deff ska man väl försöka äta så lite kolhydrater som möjligt (Inte för lite)
Och käka mer proteiner.

Eddie Vedder
2007-03-20, 17:28
Under Deff ska man väl försöka äta så lite kolhydrater som möjligt (Inte för lite)
Och käka mer proteiner.

Varför skulle man försöka äta så lite kolhydrater som möjligt? Man bör minska ner på sitt energiintag alternativt höja sin förbrukning, det går alldeles utmärkt att hamna på ett underskott med en hyfsat kolhydratrik kost om man nu trivs med det.

Sniggel
2007-03-20, 17:46
Generella riktlinjer är väl att man ska ha fortsatt högt proteinintag, dvs ingen eller nästan ingen nedskärning på protein och inget bortfall av kalorier heller.
Då finns det 2 andra faktorer man kan påverka, kolhydrater och fett. Fett bör väl hållas till minst 50-80g om dagen eller liknande beroende på vad man väger etc...
Själv tycker jag det finns mest utrymme för att skära ner på kolhydrater av den anledningen, om man nu inte normalt äter mycket fett.
Men samtidigt så är kolhydrater det viktigaste bränslet vid styrketräning. :D

cal8
2007-03-30, 09:03
Säg att man skulle i 1-2 månader alltid ta en vanlig portion proteindrink direkt efter träning, ponera på det en stund :)

Säg nu att man istället för proteindrinken hade intagit en gainerdrink direkt efter träningen.

Vad skulle bli de största skillnaden i tex. Vikt, Muskelmassa och styrka?

King Grub
2007-03-30, 09:10
Plus på allt ovanstående; åtminstone bättre förutsättningar för det. Bättre och snabbare återhämtning garanterat.