handdator

Visa fullständig version : Fin tjej i affär. Hjälp =/


JustinCredible
2007-03-20, 13:24
Om det jobbade världens hetaste tjej ever i en liten shop i ett köpcentrum och man vet inte ens vad hon heter fast man gillar henne ändå. Vad ska man säga till henne?

Om det hjälper så säljer den lilla shoppen thé och kaffe och sånt.

Scratch89
2007-03-20, 13:27
Om det jobbade världens hetaste tjej ever i en liten shop i ett köpcentrum och man vet inte ens vad hon heter fast man gillar henne ändå. Vad ska man säga till henne?

Om det hjälper så säljer den lilla shoppen thé och kaffe och sånt.

Det är väl bara att gå dit o köpa något dyrt och gott kaffe/te, och sedan fråga om du kan få äran att bjuda henne på det efter hon slutat?

EDIT: Det är ju lättare att ragga på henne, än att ragga på nån som jobbar på t.ex apoteket. ;)

davvvan
2007-03-20, 13:28
Om det jobbade världens hetaste tjej ever i en liten shop i ett köpcentrum och man vet inte ens vad hon heter fast man gillar henne ändå. Vad ska man säga till henne?

Om det hjälper så säljer den lilla shoppen thé och kaffe och sånt.

Är det inte lite rebound-varning?

Nä men, gå in och köp lite orientaliska theér :thumbup: Sedan försöker du gräva fram namnet iaf :D Därefter får du börja dricka thé utav helvete så du får en vettig ursäkt att gå dit och handla av henne.

petersson
2007-03-20, 13:29
säg till henne att du tycker hon är söt

Richard85
2007-03-20, 13:31
Trampa henne på foten så hon inte kommer någonstans. Stirra henne i ögonen och säg " Du är den vackraste tjejen jag sett och jag vill jättegärna älska med dig hela natten och ta dig till ställen du aldrig anat existerade"

Funkar inte det så är det nog kört..

JustinCredible
2007-03-20, 13:33
Är det inte lite rebound-varning?

Haha jaa. Fast hon gick på mitt gymnasium också och då gillade alla henne inklusive mig.

Tigerkotten
2007-03-20, 13:34
Kan ju börja alltid med saker som, fråga vad hon gillar för smaker och varför hon gör det osv.

Säga att hon är söt rekommenderar jag inte iaf.

Om du vill få nret kan du ju försöka med som sak i stil med.

Men jag ska gå vidare nu, men jag skulle vilja prata mera med dig så skriv ner ditt nr så hör jag av mig.

Något i den stilen tror jag på iaf.

viktor88
2007-03-20, 13:35
hej, en kaffe tack
-sådär, något mer ?
-ja en puss skulle sitta fint :naughty:
-okej puss *cupid*

JustinCredible
2007-03-20, 13:37
Men aah det går inte att bara bjuda ut folk sådär. Folk gör väl inte så på riktigt? Alltså på tjejer bara sådär i vardagen. Bara i filmer. Det är ju så svårt när det inte är i en situation som är "upplagd" för en pickup. + Att det kanske är en kö. Kul att bli nekad inför en massa folk.. Och dom kommer prata om det typ "Jag var på théshoppen idag och en fjant försökte.."

Aaah:MrT:

NiXPhoenix
2007-03-20, 13:39
HAhaahahahah. Jag tror visst det går att "bara bjuda ut folk sådär".
Däremot kanske det blir lite knasigt i det här fallet eftersom hon jobbar i en affär och träffar hundratals kunder dagligen.

davvvan
2007-03-20, 13:47
Börja me å fixa namnet som jag skrev, sedan kan du småprata lite med henne, därefter återkommer du någon/några ggr i veckan, därefter letar du henne ute i svängen och voilá *kissass*

Jaws
2007-03-20, 13:51
Gå ner och handla samma sak många gånger/dag, så kanske hon frågar " oj, har du barnkalas hemma eller?" Och du bara "Nae..anledningen är egentligen att jag tycker att du har så otroligt vackra ögon osvosv"

Så vips har du dig en fika..eller inte*cupid*

JustinCredible
2007-03-20, 13:55
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt. Ganska bra idé det där. Att köpa ganska ofta. Svårt att få fram namn hm. Synd att jag inte har kvar gamla skolkataloger.

Edit: Oh nu kom jag på att hon kanske har en namnbricka. Aldrig tänkt på det. Då kan jag säga att hon har ett fint namn.

Hon har rakat av allt hår också*cupid* Då lessnade alla mina kompisar på na. Men jag tyckte bara det var tufft.

Tigerkotten
2007-03-20, 13:56
Men aah det går inte att bara bjuda ut folk sådär. Folk gör väl inte så på riktigt? Alltså på tjejer bara sådär i vardagen. Bara i filmer. Det är ju så svårt när det inte är i en situation som är "upplagd" för en pickup. + Att det kanske är en kö. Kul att bli nekad inför en massa folk.. Och dom kommer prata om det typ "Jag var på théshoppen idag och en fjant försökte.."

Aaah:MrT:


Jag pratade med en tjej i kassan i en mataffär med folk i kön bakom mig ;) Fick inte hennes nr dock, men hon tog iaf mitt. Hade säkert kunnat fått nret om jag hade haft ett bättre "game". Eller att det kanske inte var rätt tidpunkt i hennes liv för ge ut det. Vem vet, men man får inte tro att det är något fel på hur man ser ut osv iaf :]


O tvärtom, hon kommer INTE tycka att du är fjant. Däremot kommer du skilja dig ifrån de andra, eftersom det krävs mod för att göra sådan sak. Speciellt om det är folk i kön.

Whistler
2007-03-20, 14:01
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt. Ganska bra idé det där. Att köpa ganska ofta. Svårt att få fram namn hm. Synd att jag inte har kvar gamla skolkataloger.

Edit: Oh nu kom jag på att hon kanske har en namnbricka. Aldrig tänkt på det. Då kan jag säga att hon har ett fint namn.

Hon har rakat av allt hår också*cupid* Då lessnade alla mina kompisar på na. Men jag tyckte bara det var tufft.

Men för helvete! Du kan inte bjuda ut Britney Spears! Fattar du inte att det är en rehabklinik du gått in på och försökt sno deras te?

LadyInsane
2007-03-20, 14:18
Trampa henne på foten så hon inte kommer någonstans. Stirra henne i ögonen och säg " Du är den vackraste tjejen jag sett och jag vill jättegärna älska med dig hela natten och ta dig till ställen du aldrig anat existerade"

Funkar inte det så är det nog kört..

Haha klockrent... du får det att låta så romantiskt...:D

Wain
2007-03-20, 14:22
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt.

Säger som Kalle B

http://img114.imageshack.us/img114/7154/untitledyy5.png (http://imageshack.us)
:thumbup:

Tigerkotten
2007-03-20, 14:25
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt. Ganska bra idé det där. Att köpa ganska ofta. Svårt att få fram namn hm. Synd att jag inte har kvar gamla skolkataloger.



Vad är en bra idé? Hur ska du lägga upp det?

Ha en plan hur det ska gå till, o olika scenarion på det.

Kwon
2007-03-20, 14:29
Go for it Justin, det behöver du!

Det du skall göra är att ta med dig Wain, det är formeln för en lyckad träff oavsett! :thumbup:

Snafu
2007-03-20, 14:29
Ta mod till dig och ge henne ditt nummer, kanske på en papperslapp? Ge henne den i förbifarten sådär. Öva lite innan också så du inte börjar stamma.

Jag har kört den taktiken på bussen till jobbet en gång och till några bartenderbrudar och 1-2 andra offer. 50% successrate.

X-Change
2007-03-20, 14:34
Om det jobbade världens hetaste tjej ever i en liten shop i ett köpcentrum och man vet inte ens vad hon heter fast man gillar henne ändå. Vad ska man säga till henne?

Om det hjälper så säljer den lilla shoppen thé och kaffe och sånt.

De flesta kassa-apparater skriver ut säljarens namn på kvittot. Beror på vad dem har för kassasystem också. Det är James Bond varianten ifall du inte vågar vara rättfram och fråga henne direkt.
Annars kanske du ska pröva att handla något av henne. Kör lite alfa-stuket. Självsäkert, lite sammanbitet sådär och precis när du ska gå ger du henne ett leende och en oväntad komplimang om hur kompetent (kunnig) eller vilket bra bemötande hon ger. Något positiv egenskap du ser hos henne. En "udda"-komplimang (vi svenskar "öppnar" oss så sällan så därför blir komplimangen "ovanlig" och speciell), som gör att hon förhoppningsvis kommer ihåg dig.
Sen går du tillbaka någon dag senare och ber om förslag på annat the eller kaffe och dra nåt om att du ska bjuda dina vänner på det. Berätta lite mer om vad du söker för typ av the. Hitta på nåt bara! Och när det passar smyg in frågan om vad hon heter och presentera dig.

Egentligen är dessa tips bara att göra det krångligt, som alla skrev i en annan tråd handlar det bara om att på ett smidigt sätt starta ett samtal. Är du självsäker fixar du det hur lätt som helst.
Jag hade gjort så, improviserat om vad som helst och startat ett samtal om jag tyckt hon verkat intressant.

Om du känner dig osäker kan du tänka såhär:
Dag1 - Du går dit första gången. Ta första kontakten.
Dag2 - Gå dit igen. Försök starta ett samtal och göra henne bekväm med dig.
Dag5 - Bjud henne på en fika.

Då har du bestämt dig att det är på dag 5 det gäller och du har dag1 och 2 som "förberedelse" så du känner dig säker på situationen.

Lycka till!

EDIT: Word på Tigerkotten. Det krävs lite mod för att våga bjuda ut någon nykter när man dessutom inte är ensam.

daja
2007-03-20, 14:55
Ja så sup dig full som alla andra svenskar och var inte så jäkla märkvärdig och stick ut!;)

Trance
2007-03-20, 15:06
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt. Ganska bra idé det där. Att köpa ganska ofta. Svårt att få fram namn hm. Synd att jag inte har kvar gamla skolkataloger.

Edit: Oh nu kom jag på att hon kanske har en namnbricka. Aldrig tänkt på det. Då kan jag säga att hon har ett fint namn.

Hon har rakat av allt hår också*cupid* Då lessnade alla mina kompisar på na. Men jag tyckte bara det var tufft.

Problemet är att namnbrickor ofta sitter i brösthöjd, är brickan dessutom liten så står man ju där och råstirrar på brösten när man försöker tyda den där jäkla brickan.

nutz
2007-03-20, 15:07
Gå dit och säg att du vill ha ett gott te och rådfråga henne. Låt henne bestämma. Några dagar senare går du dit och säger att du funderat lite på en sak och att du vill bjuda henne på fika nån gång. Presentera dig!

Mr. Moose
2007-03-21, 06:33
Haha jag ska f-n försöka. Ska gå ner idag och köpa nåt. Ganska bra idé det där. Att köpa ganska ofta. Svårt att få fram namn hm. Synd att jag inte har kvar gamla skolkataloger.

Edit: Oh nu kom jag på att hon kanske har en namnbricka. Aldrig tänkt på det. Då kan jag säga att hon har ett fint namn.

Hon har rakat av allt hår också*cupid* Då lessnade alla mina kompisar på na. Men jag tyckte bara det var tufft.

Om du vet att allt hår är rakat borde du känna henne ganska bra redan?

Laan
2007-03-21, 08:12
1: Gå dit å köp te, fråga henne osv.. (som alla andra sagt..)
2: gå tillbaka efter 5-15 minuter å fråga om du får bjuda henne på en kaffe eller liknande..

enligt mig mycket mer sannolikt att lyckas än de andra.. :cool:

champion
2007-03-21, 09:37
Du kan fråga vad för kaffe hon gillar. Sedan kan du fråga om det finns nått kaffe/te som kan slå in drömmar och man får en lika söt tjej som dig.
Men sitter hennes kille där och är 100% ren muskelberg då får du lägga benen på ryggen och kuta.

Purren
2007-03-21, 10:32
Men ni gick i samma gymnasium. Presentera dig bara och ta i handen. Då vet du vad hon heter. Sen kan ni prata lite om skolan och om hon snackar med folk blablabla.

Vad du säger är inte det viktiga.

Yes
2007-03-21, 11:32
Oh nu kom jag på att hon kanske har en namnbricka. Aldrig tänkt på det. Då kan jag säga att hon har ett fint namn.

Glöm inte köra en bra neg bara, typ; "vilket fint namn... jag hade en hamster som hette... - han var jättesöt". Och skaffa en trasig mobil som wing-man.

Rahf
2007-03-21, 11:59
Folk som ska dela med sig av sitt "game" här verkar det som.

Istället för att ge tips om hur du ska göra så skriver jag såhär:

Sluta upp med att tänka på om folk dömer dig eller ej. Vad spelar det för roll om någon hör att du pratar med henne och frågar ut henne? Du känner med största sannolikhet inte personen bakom dig och efter du har vandrat ut ur affären så existerar dem inte mer. De kommer förmodligen aldrig att se dig igen och om dem gör det så kommer dom antingen inte känna igen dig eller i värsta fall känna igen dig och komma ihåg det i ett par sekunder för att sen inte bry sig.

Sluta bry dig vad folk tycker, var självsäker, se för tusan till att du är ren och snygg när du går dit! Det behöver väl inte vara så komplicerat egentligen? Varför ska man hålla på att tjata om sin hamster som hette Gertrud? Förbered dig noga och var inte nervös, det går bra det där.

Seså! Ut och fixa biffen.

hangatyr
2007-03-21, 12:07
Glöm inte köra en bra neg bara, typ; "vilket fint namn... jag hade en hamster som hette... - han var jättesöt". Och skaffa en trasig mobil som wing-man.


hehe. skoj.

qubie
2007-03-21, 12:08
Gå fram till henne med en självsäker min. Dra upp ärmarna på din t-shirt och vrid kroppen för att göra en kvick sidetriceps och så får du hoppas hon förstår hur villig du är :)

Kurash
2007-03-21, 12:14
Glöm inte köra en bra neg bara, typ; "vilket fint namn... jag hade en hamster som hette... - han var jättesöt". Och skaffa en trasig mobil som wing-man.

Kan av egen erfarenhet säga att en trasig hamster är en 100% mer effektiv wingman.

Yes
2007-03-21, 12:14
hehe. skoj.
Jag hoppas iaf första biten får godkännt av forumets PUA's för jag tänkte börja köra med den i fortsättningen. :naughty:

Yes
2007-03-21, 12:16
Kan av egen erfarenhet säga att en trasig hamster är en 100% mer effektiv wingman.
Du menar att man kommer inspringandes med tårar i ögonen, med sin döda hamster i handen, och skriker; "Det kom bloood ur Marcuuuus!"?

Kurash
2007-03-21, 12:19
Du menar att man kommer inspringandes med tårar i ögonen, med sin döda hamster i handen, och skriker; "Det kom bloood ur Marcuuuus!"?

Nejnej, man måste spela kool. Hala upp hamstern ur fickan och fråga om hon har en frysbox man kan låna.

aliquis
2007-03-21, 12:25
Sen går du tillbaka någon dag senare och ber om förslag på annat the eller kaffe och dra nåt om att du ska bjuda dina vänner på det. Berätta lite mer om vad du söker för typ av the. Hitta på nåt bara! Och när det passar smyg in frågan om vad hon heter och presentera dig.Han söker ju såklart teet som lämpar sig att bjuda henne på.

Fungerar säkert skitbra med "Om jag skulle bjuda dig på te vilket hade du då helst velat dricka?", eller inte. Verkligheten suger :D

Nitrometan
2007-03-21, 12:25
Du menar att man kommer inspringandes med tårar i ögonen, med sin döda hamster i handen, och skriker; "Det kom bloood ur Marcuuuus!"?
:thumbup:

Hahahaha!!! "Å de kom blooood!"

Yes
2007-03-21, 12:45
Nejnej, man måste spela kool. Hala upp hamstern ur fickan och fråga om hon har en frysbox man kan låna.
Så det är inte heller en variant på; "jag har en hamster i fickan, vill du känna"?

Metal_boy_
2007-03-21, 13:07
Trampa henne på foten så hon inte kommer någonstans. Stirra henne i ögonen och säg " Du är den vackraste tjejen jag sett och jag vill jättegärna älska med dig hela natten och ta dig till ställen du aldrig anat existerade"

Funkar inte det så är det nog kört..

:laugh:

JustinCredible
2007-04-03, 07:36
Alltså.. Nej. Det går inte att göra sånna saker. Ingen kille har någonsin gjort det. Jag vägrar tro på det. Jag var där igår och just innan tänker man typ yip yip det här blir bra, men sen när man står där alltså.. Det går inte att säga nåt sånt. Det är omöjligt att säga nåt som inte har med kaffe att göra. Att ens börja fråga om hon vill fika eller nåt finns inte ens på kartan. Det närmaste jag kom var när jag sa "öööh" medan jag tog upp plånboken.

Jag funderar på att kanske ge något kort eller nåt till den andra tjjen som jobbar där så att hon kan ge den till tjejen. Eller ger det psychostalker vibbar? Antingen väldigt gulligt eller väldigt creepy. Tjejen i skräckfilmen brukar typ få sånna saker dagarna innan polisen hittar hennes huvud i nån garderob.

Tips?:cryout:

Edit: oh, hon hade en blomma bakom örat igår*cupid*

Snake
2007-04-03, 07:38
Just do it. Tuffa pojkar satsar!!! (I dubbel bemärkelse)

Jompan
2007-04-03, 07:46
Alltså.. Nej. Det går inte att göra sånna saker. Ingen kille har någonsin gjort det. Jag vägrar tro på det. Jag var där igår och just innan tänker man typ yip yip det här blir bra, men sen när man står där alltså.. Det går inte att säga nåt sånt. Det är omöjligt att säga nåt som inte har med kaffe att göra. Att ens börja fråga om hon vill fika eller nåt finns inte ens på kartan. Det närmaste jag kom var när jag sa "öööh" medan jag tog upp plånboken.

Jag funderar på att kanske ge något kort eller nåt till den andra tjjen som jobbar där så att hon kan ge den till tjejen. Eller ger det psychostalker vibbar? Antingen väldigt gulligt eller väldigt creepy. Tjejen i skräckfilmen brukar typ få sånna saker dagarna innan polisen hittar hennes huvud i nån garderob.

Tips?:cryout:

Edit: oh, hon hade en blomma bakom örat igår*cupid*

Jag skulle som tjej tycka det var extremt sexigt om en kille våga fråga mig bara rakt ut... du kanske kunde fråga..."känner inte jag igen dig från nånstans?" lägg ut en förfrågan om du gått på samma skola nångång... sen kanske babblet är igång och så kanske det ökar på självförtroendet nog till att du ska ploppa ut den viktiga frågan. :)

Om du inte vågar fråga första gången så har du ju i alla fall en anledning att droppa in där fler gånger bara för att höra hur läget är utan att du behöver köpa något (när både hon och du nu vet att ni gått i samma skola)... när du gjort det ett par gånger så kanske det känns mer naturligt att fråga om hon skulle ha lust att hitta på något en dag.

Jag tycker det skulle vara lite härligt att undra varje dag om en du skulle droppa förbi just denna dag... kanske låta henne fundera på varför du gör det... det kan alltid starta lite romantiskt tänkande hos henne... att just inte riktigt veta vad du vill... men låt det inte gå för länge heller.. :) *cupid*

Richard85
2007-04-03, 07:56
Hur gick det eller hur går det egentligen?

Dnepr
2007-04-03, 07:57
men låt det inte gå för länge heller.. :) *cupid*

Nä precis - låt det hellre ta tid innan det går.

Ganymedes
2007-04-03, 08:12
Hur är du själv som person? Det låter lite som att du är den lite blygare killen som ofta inte börjar prata med främmande människor hur som helst. Om så är fallet så är det nog kanonsvårt att vända på det och bara bjuda ut henne rakt ut. Tunghäftan lär förmodligen vara given. MEN! (Tony Irwing varning) Du kommer garanterat ångra dig mer om du aldrig frågar henne, än om du frågar och får ett nej.

Hur välbesökt är den där lilla kaffeboden? Det bästa vore ju om du var själv med henne, för då kanske du inte behöver oroa dig för att andra ska se din eventuella strike out.

Vet inte riktigt vart jag försöker komma själv. Men för helvete, go for it!

Deceiver85
2007-04-03, 08:14
Snygga tjejer är alltid upptagna eller inte intresserade, så det gick nog inte alls...

Runda Grodan
2007-04-03, 08:24
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

psirus
2007-04-03, 08:43
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

Möjligt för man tror ju aldrig att de ska fungera så funkar det en gång av 100 så funkar det oftare än vad man tror :D

olle lindblad
2007-04-03, 08:45
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

Och du har själv provat med lysande resultat?:)

Runda Grodan
2007-04-03, 08:54
Möjligt för man tror ju aldrig att de ska fungera så funkar det en gång av 100 så funkar det oftare än vad man tror :D
Så du brukar också köra den varianten? 1 på 100 var ett hyffsat resultat. :thumbup:


Och du har själv provat med lysande resultat?:)
Lysande vet jag inte. Förut blev man nobbad utan att få en reaktion. Med denna "teknik" så brukar jag få en reaktion och det är heller inte alla som är arga och skriker på en. Så det är i alla fall ett stort steg på vägen.


Edit. Jag kan tillägga att jag endast stöter på och blir nobbad av de allra snyggaste damerna.:cool:

HerrArne
2007-04-03, 09:22
Edit. Jag kan tillägga att jag endast stöter på och blir nobbad av de allra snyggaste damerna.:cool:

Plötsligt tyckte jag synd om dem. Och dig.


Men mest dem.

Runda Grodan
2007-04-03, 09:27
Plötsligt tyckte jag synd om dem. Och dig.


Men mest dem.
Åhhh inte behöver du göra det men jag är mycket glad att du gör det! Alltid kul att se människor som bryr sig om andra. :thumbup:

Dnepr
2007-04-03, 09:27
Plötsligt tyckte jag synd om dem. Och dig.


Men mest dem.

Är det mer synd om dom som nobbar, än om han som blir nobbad? Att få nobben är givetvis jobbigare än att ge den.
Dessutom - dom blir bara drabbade av det en gång, medans han blir det flera ggr. Hur tänker du?

Jompan
2007-04-03, 09:32
Är det mer synd om dom som nobbar, än om han som blir nobbad? Att få nobben är givetvis jobbigare än att ge den.


Är det verkligen det?

hum, fast det kanske beror på, har man varit tillsammans ett tag och man faktiskt gillar karln så är det ju inte så kul att nobba någon, fast det kanske inte kvalificeras under nobbande utan under dumpande. :Virro

Dnepr
2007-04-03, 09:35
Är det verkligen det?

hum, fast det kanske beror på, har man varit tillsammans ett tag och man faktiskt gillar karln så är det ju inte så kul att nobba någon, fast det kanske inte kvalificeras under nobbande utan under dumpande. :Virro

Det vore bra om du läser fler än ett inlägg. Han sa att "Jag kan tillägga att jag endast stöter på och blir nobbad av de allra snyggaste damerna"

Klart att det är jobbigare för honom än för dom.

Palm
2007-04-03, 09:37
Det vore bra om du läser fler än ett inlägg. Han sa att "Jag kan tillägga att jag endast stöter på och blir nobbad av de allra snyggaste damerna"

Klart att det är jobbigare för honom än för dom.

Men det kan ju inte på något sätt vara synd om honom, ifall han blir nobbad efter att ha liknat deras utseende vid en apas.

Jompan
2007-04-03, 09:43
Det vore bra om du läser fler än ett inlägg. Han sa att "Jag kan tillägga att jag endast stöter på och blir nobbad av de allra snyggaste damerna"

Klart att det är jobbigare för honom än för dom.

Jo, jag har läst alla inlägg...

Menar du alltså att det skulle vara lättare att nobba en ful kille (vet inte om runda grodan är ful, fast jag uppfattar det som att ni/han syftar på det, rätta mig om jag har fel) än en snygg?

Personligen skulle jag tycka det var lättare att bli nobbad av en snygg kille än en ful. Och jag skulle nog lättare ta en nobbning än nobba oavsett om den är ful eller inte. Krävs ju ingen ansträngning att bli nobbad, svårare däremot att nobba någon utan att såra. Det skulle mao innebära tuffare psykisk utmaning för mig att nobba än att nobbas. :)

Dnepr
2007-04-03, 09:46
Men det kan ju inte på något sätt vara synd om honom, ifall han blir nobbad efter att ha liknat deras utseende vid en apas.

Oavsett hans tillvägagångssätt, så är det han som blir avvisad. Han försöker spela märkvärdig - men blir avsnäst. Men hans mål är inte att bli det. Det är lätt att nobba nån som är dum mot en, men han vill ju få respons - men får nobben.

Dnepr
2007-04-03, 09:47
Jo, jag har läst alla inlägg...

Menar du alltså att det skulle vara lättare att nobba en ful kille (vet inte om runda grodan är ful, fast jag uppfattar det som att ni/han syftar på det, rätta mig om jag har fel) än en snygg?

Personligen skulle jag tycka det var lättare att bli nobbad av en snygg kille än en ful. Och jag skulle nog lättare ta en nobbning än nobba oavsett om den är ful eller inte. Krävs ju ingen ansträngning att bli nobbad, svårare däremot att nobba någon utan att såra. Det skulle mao innebära tuffare psykisk utmaning för mig att nobba än att nobbas. :)

Jag tror ingen syftar på att han är ful. Tror bara att det är tråkigare att få 10 nobbar - än för 10 tjejer att nobba en gång.

Jompan
2007-04-03, 09:52
Jag tror ingen syftar på att han är ful. Tror bara att det är tråkigare att få 10 nobbar - än för 10 tjejer att nobba en gång.

Aha... annars skulle jag nog tänka att man blir bättre på att ta en nobbning ju fler gånger det händer. Men varje gång man ska nobba nån oavsett om det händer en gång eller två så måste man ju tänka igenom hur man bäst ska göra det.

Om du inte tänker 10 nobbar i jämförelse mot en nobbning då. Hur tycker du att det är då? d.v.s 1 nobbning vs 1 nobbande? :)

Karl_alfred
2007-04-03, 09:52
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

:laugh: :thumbup: Klockrent! Hört att man ska skälla på dem också! *drool*

Dnepr
2007-04-03, 09:54
Aha... annars skulle jag nog tänka att man blir bättre på att ta en nobbning ju fler gånger det händer. Men varje gång man ska nobba nån oavsett om det händer en gång eller två så måste man ju tänka igenom hur man bäst ska göra det.

Om du inte tänker 10 nobbar i jämförelse mot en nobbning då. Hur tycker du att det är då? d.v.s 1 nobbning vs 1 nobbande? :)

Även om man blir bättre på att ta det, så är det aldrig kul. Klart att man inte får lika ont varje gång man får en örfil, men det är likförbannat en örfil man får.

1 nobb mot 1 nobb hör inte hit - för här det flera mot en.

Nina L
2007-04-03, 09:58
Jag funderar på att kanske ge något kort eller nåt till den andra tjjen som jobbar där så att hon kan ge den till tjejen. Eller ger det psychostalker vibbar? Antingen väldigt gulligt eller väldigt creepy. Tjejen i skräckfilmen brukar typ få sånna saker dagarna innan polisen hittar hennes huvud i nån garderob.

Gahahahah! Nej, du får inte ge nån lapp till hennes kollega. Det är otäckt/mesigt.

Säg till henne att att du tycker att den nya frisyren grymt bra ut på henne. Då tror jag att hon kommer att bli glad och komma ihåg dig till nästa gång.

Snake
2007-04-03, 09:58
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

Jag provade det faktiskt, att negga på krogen, jag kläckte ur mig "Har du köpt dom där kläderna på Myrorna eller? :)"
Förstår inte varför hon inte nappade :(

Palm
2007-04-03, 09:59
Oavsett hans tillvägagångssätt, så är det han som blir avvisad. Han försöker spela märkvärdig - men blir avsnäst. Men hans mål är inte att bli det. Det är lätt att nobba nån som är dum mot en, men han vill ju få respons - men får nobben.

Jag tror ingen syftar på att han är ful. Tror bara att det är tråkigare att få 10 nobbar - än för 10 tjejer att nobba en gång.

Han blir säkert jätteledsen. Men eftersom det är en självvald situation (med ett lätt förutsägbart händelseförlopp) är det inte det minsta synd om honom. Det är till och med okej att skratta lite elakt åt honom när han blir örfilad/får drink i ansiktet/knä i skrevet/föraktfull fnysning. Och var hundrade gång är det bara att applådera att det funkar. Men måla inte upp honom som ett offer.

Dnepr
2007-04-03, 10:02
Han blir säkert jätteledsen. Men eftersom det är en självvald situation (med ett lätt förutsägbart händelseförlopp) är det inte det minsta synd om honom. Det är till och med okej att skratta lite elakt åt honom när han blir örfilad/får drink i ansiktet/knä i skrevet/föraktfull fnysning. Och var hundrade gång är det bara att applådera att det funkar. Men måla inte upp honom som ett offer.

Han är ett offer - för sin dåliga taktik. På samma sätt som Kalle, som är dålig i sängen, (på ett klumpigt sätt, men han vill också väl) också riskerar att bli utskrattad.

Både Kalle och Grodan vill väl - men gör fel. Man måste ha i åtanke att inget vill tjejerna nåt illa. Därför är Grodans strategi mer tragisk än förtjänt av hån.

Diana
2007-04-03, 10:05
Har du inte läst The Game? Du ska förolämpa henne. Säg att hon ser ut som en apa. Det fungerar oftare än man tror.

Jag förstår att inte alla går på denna linje utan är mer diskreta i dissandet men det är ett FAKTUM att den typ av brudar man får med den här tekniken ÄR attentionhoes. Tjejer som hänger upp sitt värde på att bekräftelse av andra. Det är ju det som driver henne att vilja smöra in sej och få ditt gillande efter att du förolämpat eller betett dej kallt. Medans en flikka med stabil självkänsla och normalt jävla psyke inte bryr sej utan fattar istället intresse för dem hon verkligen tycker är intressanta och inte får intresse för någon bara för att vinna nån sorts bekräftelselek.

Attentionhoe damen som vill ha denna dissande killtyp beter sej sedan med 99.9954945% säkerhet EXAKT lika i förhållandet - Krävande på uppmärksamhet, ständig bekräftelse. Här föds beteenden som: surar för ingenting, överdriven gnällighet, krav på dyra gåvor, krav på att du skall kunna läsa hennes tankar annars älskar du henne inte, krav på att allt skall ske enligt henne vilja och tycke........(det är den här typen av damers makar som sedan kommer med uttalanden som 'jag förstår mej inte på kvinnor, snyft' osv)

Kort sagt kommer hon göra dej till en toffel för att få sin bekräftelse mättad. (Tofflar du icke kan du packa dina behörigheter etc)

Du blir en av de där killarna som först talar om för allt och alla hur du ALDRIG nevahh skulle toffla för nån tjej, x antal månader senare ÄR du en kuvad mus.
(Ooooo så vanligt :D)

Skulle fn aldrig palla med en sådan brud.

[/end roiidr]

(Detta var mer riktat mot ZE Game-dyrkarna än mot dej som säkert framgår *kissass* :D )

Palm
2007-04-03, 10:12
Han är ett offer - för sin dåliga taktik. På samma sätt som Kalle, som är dålig i sängen, (på ett klumpigt sätt, men han vill också väl) också riskerar att bli utskrattad.

Både Kalle och Grodan vill väl - men gör fel. Man måste ha i åtanke att inget vill tjejerna nåt illa. Därför är Grodans strategi mer tragisk än förtjänt av hån.

Ehm... Nej. Han är inget offer. Han väljer själv hur han handlar. Skulle någon av mina vänner (eller vem som helst för den delen) försöka ragga upp En Snygg Kvinna genom att gå fram och säga "Fy faan vad ful du är!" skulle jag garva så att jag... hrm... ja, du vet. Om det inte funkade förstås. Då skulle jag gå hem, låsa dörren och tänka igenom ett och annat.

Nina L
2007-04-03, 10:12
Jag förstår att inte alla går på denna linje utan är mer diskreta i dissandet men det är ett FAKTUM att den typ av brudar man får med den här tekniken ÄR attentionhoes. Tjejer som hänger upp sitt värde på att bekräftelse av andra. Det är ju det som driver henne att vilja smöra in sej och få ditt gillande efter att du förolämpat eller betett dej kallt. Medans en flikka med stabil självkänsla och normalt jävla psyke inte bryr sej utan fattar istället intresse för dem hon verkligen tycker är intressanta och inte får intresse för någon bara för att vinna nån sorts bekräftelselek.

Attentionhoe damen som vill ha denna dissande killtyp beter sej sedan med 99.9954945% säkerhet EXAKT lika i förhållandet - Krävande på uppmärksamhet, ständig bekräftelse. Här föds beteenden som: surar för ingenting, överdriven gnällighet, krav på dyra gåvor, krav på att du skall kunna läsa hennes tankar annars älskar du henne inte, krav på att allt skall ske enligt henne vilja och tycke........(det är den här typen av damers makar som sedan kommer med uttalanden som 'jag förstår mej inte på kvinnor, snyft' osv)
*cupid* Du är inte dum, du.

Fast det kan ju hända att hon drar efter nån vecka om han slutar dissa henne också. "Han var för snäll, jag orkade inte mer."

Jompan
2007-04-03, 10:12
Jag förstår att inte alla går på denna linje utan är mer diskreta i dissandet men det är ett FAKTUM att den typ av brudar man får med den här tekniken ÄR attentionhoes. Tjejer som hänger upp sitt värde på att bekräftelse av andra. Det är ju det som driver henne att vilja smöra in sej och få ditt gillande efter att du förolämpat eller betett dej kallt. Medans en flikka med stabil självkänsla och normalt jävla psyke inte bryr sej utan fattar istället intresse för dem hon verkligen tycker är intressanta och inte får intresse för någon bara för att vinna nån sorts bekräftelselek.

Attentionhoe damen som vill ha denna dissande killtyp beter sej sedan med 99.9954945% säkerhet EXAKT lika i förhållandet - Krävande på uppmärksamhet, ständig bekräftelse. Här föds beteenden som: surar för ingenting, överdriven gnällighet, krav på dyra gåvor, krav på att du skall kunna läsa hennes tankar annars älskar du henne inte, krav på att allt skall ske enligt henne vilja och tycke........(det är den här typen av damers makar som sedan kommer med uttalanden som 'jag förstår mej inte på kvinnor, snyft' osv)

Kort sagt kommer hon göra dej till en toffel för att få sin bekräftelse mättad. (Tofflar du icke kan du packa dina behörigheter etc)

Du blir en av de där killarna som först talar om för allt och alla hur du ALDRIG nevahh skulle toffla för nån tjej, x antal månader senare ÄR du en kuvad mus.
(Ooooo så vanligt :D)

Skulle fn aldrig palla med en sådan brud.

[/end roiidr]

(Detta var mer riktat mot ZE Game-dyrkarna än mot dej som säkert framgår *kissass* :D )

Diana I LÖÖÖÖVE you loooong time! DU är en mkt vis tjej! *cupid*

Piranha
2007-04-03, 10:14
Jag förstår att inte alla går på denna linje utan är mer diskreta i dissandet men det är ett FAKTUM att den typ av brudar man får med den här tekniken ÄR attentionhoes. Tjejer som hänger upp sitt värde på att bekräftelse av andra. Det är ju det som driver henne att vilja smöra in sej och få ditt gillande efter att du förolämpat eller betett dej kallt. Medans en flikka med stabil självkänsla och normalt jävla psyke inte bryr sej utan fattar istället intresse för dem hon verkligen tycker är intressanta och inte får intresse för någon bara för att vinna nån sorts bekräftelselek.

Attentionhoe damen som vill ha denna dissande killtyp beter sej sedan med 99.9954945% säkerhet EXAKT lika i förhållandet - Krävande på uppmärksamhet, ständig bekräftelse. Här föds beteenden som: surar för ingenting, överdriven gnällighet, krav på dyra gåvor, krav på att du skall kunna läsa hennes tankar annars älskar du henne inte, krav på att allt skall ske enligt henne vilja och tycke........(det är den här typen av damers makar som sedan kommer med uttalanden som 'jag förstår mej inte på kvinnor, snyft' osv)

Kort sagt kommer hon göra dej till en toffel för att få sin bekräftelse mättad. (Tofflar du icke kan du packa dina behörigheter etc)

Du blir en av de där killarna som först talar om för allt och alla hur du ALDRIG nevahh skulle toffla för nån tjej, x antal månader senare ÄR du en kuvad mus.
(Ooooo så vanligt :D)

Skulle fn aldrig palla med en sådan brud.





Aaaaaaaaaaaaah äntligen !

Jay-Z
2007-04-03, 10:18
Aaaaaaaaaaaaah äntligen !

+3,1454867984651351

:hbang:

Dnepr
2007-04-03, 10:19
Ehm... Nej. Han är inget offer. Han väljer själv hur han handlar. Skulle någon av mina vänner (eller vem som helst för den delen) försöka ragga upp En Snygg Kvinna genom att gå fram och säga "Fy faan vad ful du är!" skulle jag garva så att jag... hrm... ja, du vet. Om det inte funkade förstås. Då skulle jag gå hem, låsa dörren och tänka igenom ett och annat.

Om han skulle säga "du ser faktiskt inte så himla bra ut" :)

En kille som säger nåt dumt, i förhoppning om att såra, tycker jag förtjänar spott och spe. Men en osäker pojke som tror han ska lyckas, för han vill lyckas, med att säga nåt sånt - behöver ju en klappa på axeln och en gratisinvit till en charmkurs.

Jompan
2007-04-03, 10:20
Aaaaaaaaaaaaah äntligen !

Eller hur? Så fint har nog aldrig någon någonsin sammanfattat problematiken med The Game!

Allt Love to Diana! *cupid*

Dnepr
2007-04-03, 10:21
Allt handlar om att ligga - funkar nåt som genererar liggning - så är det bra. Skit samma om hon är en uppmärksamhetshora.

Jompan
2007-04-03, 10:23
Allt handlar om att ligga - funkar nåt som genererar liggning - så är det bra. Skit samma om hon är en uppmärksamhetshora.

Men trådskaparen vill väl ändå bara inte ligga? Eller har jag missat något? :Virro

Dnepr
2007-04-03, 10:25
Men trådskaparen vill väl ändå bara inte ligga? Eller har jag missat något? :Virro

Det har du säkert gjort. Diana sa vad hon tyckte - och jag sa vad jag tyckte. Inte vad trådkillen tyckte. Nu har du nog inte missat nåt.

Ganymedes
2007-04-03, 10:25
Men trådskaparen vill väl ändå bara inte ligga?

:laugh:

HerrArne
2007-04-03, 10:26
Är det mer synd om dom som nobbar, än om han som blir nobbad? Att få nobben är givetvis jobbigare än att ge den.
Dessutom - dom blir bara drabbade av det en gång, medans han blir det flera ggr. Hur tänker du?

Enligt devisen bättre sent än aldrig kommer nu ett svar.

Beakta hans modus operandi -- förolämpningen.
Beakta också att killar som förläst sig på Spelet äro legio, snyggflickorna dessa åtrår är få.

Vid utgång står således bildligt talat runda grodor, med varierande berusningsgrad och varierande kreativ förmåga till förolämpning, i kö vid stackars tösen.

Hur kul skulle det kunna vara på en skala? *gah!*

Diana
2007-04-03, 10:27
Tack för ovationerna *cupid*
(Hoppas hades läser detta, he he)
*cupid* Du är inte dum, du.

Fast det kan ju hända att hon drar efter nån vecka om han slutar dissa henne också. "Han var för snäll, jag orkade inte mer."
:Virro :D



Jag vet inte vad Dnepr skrev i sitt inlägg för han är på block hos mej men han är nog bara sur för jag pmdissa hans ragg för nån vecka sen *cupid*
(tyckte jag skötte det snällt men men, snyft

Jompan
2007-04-03, 10:27
Det har du säkert gjort. Diana sa vad hon tyckte - och jag sa vad jag tyckte. Inte vad trådkillen tyckte. Nu har du nog inte missat nåt.

Ok!

The Game skulle dock inte funka för att få ett ligg med mig! :D

Snake
2007-04-03, 10:27
Allt handlar om att ligga - funkar nåt som genererar liggning - så är det bra. Skit samma om hon är en uppmärksamhetshora.

Faktiskt inte. Här har du en som tycker att ONS oftast är värdelöst - så då är det inte allt det handlar om.

Dnepr
2007-04-03, 10:29
Faktiskt inte. Här har du en som tycker att ONS oftast är värdelöst - så då är det inte allt det handlar om.

Jag håller med. Med det är kul att skríva saker som väcker debatt :)

Diana
2007-04-03, 10:29
Ok!

The Game skulle dock inte funka för att få ett ligg med mig! :D

Bränn skiten ffsf! :D *popcorn*

Jompan
2007-04-03, 10:29
Jag vet inte vad Dnepr skrev i sitt inlägg för han är på block hos mej men han är nog bara sur för jag pmdissa hans ragg för nån vecka sen *cupid*
(tyckte jag skötte det snällt men men, snyft

:D

Det där med att blocka Dnepr funkar dock inte så länge... Han är med i alla diskussioner och svårt att hänga med när han skapar sån respons hos de flesta här på forumet! :D

Dnepr
2007-04-03, 10:30
Tack för ovationerna *cupid*
(Hoppas hades läser detta, he he)

:Virro :D



Jag vet inte vad Dnepr skrev i sitt inlägg för han är på block hos mej men han är nog bara sur för jag pmdissa hans ragg för nån vecka sen *cupid*
(tyckte jag skötte det snällt men men, snyft

Hur vet du då att jag skrev nåt om du inte kan se det?

Fan vad kul, du hann alltså se det första skrev, innan jag editerade, att jag inte läst ditt inlägg :) Men sen säger du att du inte kan se det (le asflabb\

Snake
2007-04-03, 10:31
Jag håller med. Med det är kul att skríva saker som väcker debatt :)

Ha, du håller inte alls med - sluta försöka samla pluspoäng hos damerna nu och erkänn att du är Göteborgs gigolo!!!

Jay-Z
2007-04-03, 10:31
Hur vet du då att jag skrev nåt om du inte kan se det?



Man ser fortfarande avatar och namn.

Dnepr
2007-04-03, 10:33
Man ser fortfarande avatar och namn.

Men hon hade inte sagt så om jag inte sagt nåt dumt innan :) För det kan inte varit ett tillfällighet.

Dessutom sa hon saker som jag inte vill lämna ut här, för jag är inte likadan ;)

Jay-Z
2007-04-03, 10:34
Men hon hade inte sagt så om jag inte sagt nåt dumt innan :) För det kan inte varit ett tillfällighet.

Aha. The plot thickens. :)

Diana
2007-04-03, 10:36
:D

Det där med att blocka Dnepr funkar dock inte så länge... Han är med i alla diskussioner och svårt att hänga med när han skapar sån respons hos de flesta här på forumet! :D

Dagens sanning :D

skojja bara, jag pysslar icke med block

Men Dnepr du gör mej besviken, TROR du jag skulle blocka någon som dej, never *cupid* (du har inte sagt nåt dumt vad jag sett)
(trodde skämtet framgick men moste plugga mer på hur det här me driv går till jag verkar inte greppa det lixåm *förvirrad*

Jompan
2007-04-03, 10:38
(trodde skämtet framgick men moste plugga mer på hur det här me driv går till jag verkar inte greppa det lixåm *förvirrad*

Du är inte ensam om att vara förvirrad! :em: :D

HerrArne
2007-04-03, 10:38
För det kan inte varit ett tillfällighet.


Inte för att vara taskig, men rent statistiskt sett behöver man (iaf på sistone) inte läsa din ainlägg -- utgår man istället från att du är mot allt som är vettigt på ett ganska plumpt sätt kommer man långt... ;)

Jompan
2007-04-03, 10:40
Inte för att vara taskig, men rent statistiskt sett behöver man (iaf på sistone) inte läsa din ainlägg -- utgår man istället från att du är mot allt som är vettigt på ett ganska plumpt sätt kommer man långt... ;)

:D

Karl_alfred
2007-04-03, 10:40
Han är ett offer - för sin dåliga taktik. På samma sätt som Kalle, som är dålig i sängen, (på ett klumpigt sätt, men han vill också väl) också riskerar att bli utskrattad.

Både Kalle och Grodan vill väl - men gör fel. Man måste ha i åtanke att inget vill tjejerna nåt illa. Därför är Grodans strategi mer tragisk än förtjänt av hån.
Jag och grodan är sjukt framgångsrika med våra raggningsmetoder fan va heta vi är i sängen med! :naughty:

Dnepr
2007-04-03, 10:41
Dagens sanning :D

skojja bara, jag pysslar icke med block

Men Dnepr du gör mej besviken, TROR du jag skulle blocka någon som dej, never *cupid* (du har inte sagt nåt dumt vad jag sett)
(trodde skämtet framgick men moste plugga mer på hur det här me driv går till jag verkar inte greppa det lixåm *förvirrad*

Och du gjorde mig besviken. Men jag fattar ju nu att du hann se det jag skrev innan jag editerade. Till skilland från dig så ändrade jag.

Hejdå.

Dnepr
2007-04-03, 10:43
Inte för att vara taskig, men rent statistiskt sett behöver man (iaf på sistone) inte läsa din ainlägg -- utgår man istället från att du är mot allt som är vettigt på ett ganska plumpt sätt kommer man långt... ;)

Du är bara sur (ännu??) för att jag satte dit dig i koppleridiskussionen. Säkert i nån annan tråd med, men nu håller vi oss till tåppikk.

HerrArne
2007-04-03, 10:46
Du är bara sur (ännu??) för att jag satte dit dig i koppleridiskussionen. Säkert i nån annan tråd med, men nu håller vi oss till tåppikk.

Näpp, du hade fel där också. Topic försvann ur denna diskurs för länge sedan, som alla andra diskussioner som involverar etablerande av kontakt mellan könen urartade den -- som vanligt åt Speeeelet hållet... *screwy*

För övrigt har du lyckats, du syns mycket mer i diskussionerna sedan du bytte angreppssätt. :D

Rahf
2007-04-03, 10:54
Till The Game dyrkare: Svenska tjejer är annorlunda än Amerikanska. Easy as that.

Personligen föredrar jag nog svenskor. Ni är smartare, snyggare och allt som oftast kaxigare. Rawr! Sen får ni tolka det här hur ni vill men det är i ärlighetens namn.

Dnepr
2007-04-03, 10:56
Till The Game dyrkare: Svenska tjejer är annorlunda än Amerikanska. Easy as that.

Personligen föredrar jag nog svenskor. Ni är smartare, snyggare och allt som oftast kaxigare. Rawr! Sen får ni tolka det här hur ni vill men det är i ärlighetens namn.

Snuskhummer. Men det gör inget - för jag tror trådskaparen vill lägra hon i butiken också.

Palm
2007-04-03, 10:59
Om han skulle säga "du ser faktiskt inte så himla bra ut" :)

En kille som säger nåt dumt, i förhoppning om att såra, tycker jag förtjänar spott och spe. Men en osäker pojke som tror han ska lyckas, för han vill lyckas, med att säga nåt sånt - behöver ju en klappa på axeln och en gratisinvit till en charmkurs.

Absolut. Efter att på ett kamratligt och män-emellan- sätt blivit skrattad åt bör han bjudas på en öl och få lite kompletterande tips. Men du kan inte förneka det komiska i situationen. Kan han inte ta att man skrattar åt honom ska han inte förvänta sig att kvinnan i fråga ska kunna ta hans förolämpning på önskat sätt.

(Kom igen, ge mig sista ordet.)

Diana
2007-04-03, 11:00
Men hon hade inte sagt så om jag inte sagt nåt dumt innan ) För det kan inte varit ett tillfällighet.

Dessutom sa hon saker som jag inte vill lämna ut här, för jag är inte likadan ;

Jag syftade altså på att du skrev att du inte läst mitt inlägg innan :D inte på 'nåt annat dumt' du sagt för du harinte sagt nåt dumt imo.

Förstår inte vad som menas med att jag sa saker som DU inte vill lämna ut här för du inte är likadan? Likadan som vad? Det jag sa var ju skämt som svar på ditt för jag inte sett du ändrat :D sorry om det togs fel *kissass* jag har inte sagt nåt i PMen som du inte får lämna ut =)
förutom nakenbilderna (OBS IRONI)

Dnepr
2007-04-03, 11:03
Absolut. Efter att på ett kamratligt och män-emellan- sätt blivit skrattad åt bör han bjudas på en öl och få lite kompletterande tips. Men du kan inte förneka det komiska i situationen. Kan han inte ta att man skrattar åt honom ska han inte förvänta sig att kvinnan i fråga ska kunna ta hans förolämpning på önskat sätt.

(Kom igen, ge mig sista ordet.)

Bra att du håller med mig nu. Och vad jag vet så är det inget som tyder på att han eller dom andra med liknande beteende, kan ta att man skrattar åt hans apflört.

Så - nu fick du sista ordet.

Dnepr
2007-04-03, 11:04
Jag syftade altså på att du skrev att du inte läst mitt inlägg innan :D

Jag vet att du syftade på det - men jag ändrade ju det sen.

Nu orkar jag inte älta det mer.


Hejdå.

Diana
2007-04-03, 11:06
Jag vet att du syftade på det - men jag ändrade ju det sen.

Nu orkar jag inte älta det mer.


Hejdå.
Inget ältande nödvänigt
jag såg ju inte att du ändrat :)

Hejdå.

Runda Grodan
2007-04-03, 13:03
Jag förstår att inte alla går på denna linje utan är mer diskreta i dissandet men det är ett FAKTUM att den typ av brudar man får med den här tekniken ÄR attentionhoes. Tjejer som hänger upp sitt värde på att bekräftelse av andra. Det är ju det som driver henne att vilja smöra in sej och få ditt gillande efter att du förolämpat eller betett dej kallt. Medans en flikka med stabil självkänsla och normalt jävla psyke inte bryr sej utan fattar istället intresse för dem hon verkligen tycker är intressanta och inte får intresse för någon bara för att vinna nån sorts bekräftelselek.

Attentionhoe damen som vill ha denna dissande killtyp beter sej sedan med 99.9954945% säkerhet EXAKT lika i förhållandet - Krävande på uppmärksamhet, ständig bekräftelse. Här föds beteenden som: surar för ingenting, överdriven gnällighet, krav på dyra gåvor, krav på att du skall kunna läsa hennes tankar annars älskar du henne inte, krav på att allt skall ske enligt henne vilja och tycke........(det är den här typen av damers makar som sedan kommer med uttalanden som 'jag förstår mej inte på kvinnor, snyft' osv)

Kort sagt kommer hon göra dej till en toffel för att få sin bekräftelse mättad. (Tofflar du icke kan du packa dina behörigheter etc)

Du blir en av de där killarna som först talar om för allt och alla hur du ALDRIG nevahh skulle toffla för nån tjej, x antal månader senare ÄR du en kuvad mus.
(Ooooo så vanligt :D)

Skulle fn aldrig palla med en sådan brud.

[/end roiidr]

(Detta var mer riktat mot ZE Game-dyrkarna än mot dej som säkert framgår *kissass* :D )

Diana, du ser ut som en apa. :naughty:



Då folk verkar ta allting jag skriver på allvar (varför gör de det?), så kan jag meddela att jag egentligen inte tycker att du ser ut som en apa - i alla fall ingen oattraktiv sådan. ;)

Diana
2007-04-03, 13:33
Diana, du ser ut som en apa. :naughty



Då folk verkar ta allting jag skriver på allvar (varför gör de det?), så kan jag meddela att jag egentligen inte tycker att du ser ut som en apa - i alla fall ingen oattraktiv sådan. ; )

*cupid* :D

Nej jag förstod ju att det var mer citerande af TheGame du pysslade med och inte allvarligt dina raggskillz du försökte lära ut :D har mkt högre tankar om dej än så *cupid* ville bara quota något att studsa min åsikt mot....

Men tack för komplimangen :naughty:

Jompan
2007-04-03, 13:37
Nej jag förstod ju att det var mer citerande af TheGame du pysslade med och inte allvarligt dina raggskillz du försökte lära ut :D har mkt högre tankar om dej än så *cupid*

+1 :D*cupid*

X-Change
2007-04-03, 15:32
Måste få fråga hur det fungerar. Hur blir ni tjejer med bra självförtroende uppraggade? Låter som ni är väldigt intressanta. Tjejer, som faktiskt är tacksam för en komplimang och inte förringar den genom att berätta om alla deras komplex.
Jag antar att ni är helt opåverkade av att killen som stöter på er har ett "game". Det räcker att han går fram, tar i hand och bjuder ut er så svarar ni ja, eller? Kanske om han ser ut som random foto-modell. Men en vanlig "snäll" kille då? Är reglerna lika för den snälla, alldagliga killen och fotomodellen lika?

Många här verkar tro att bara för att man negar en tjej så får man henne. Hmm.. Snacka om att det kvinnliga könet skulle vara lösaktig då. Det handlar egentligen inte om att plocka hem one night-stands och attention-hoes, utan hur vi bemöter människor som.

Det finns ingen grundram för hur vi handskas/manipulerar varandra (kalla det vad ni vill). Psykologin finns med vad vi än gör. Hur man ökar sina chanser på en arbetsintervju, ja vilken social situation som helst. Och det finns inga fasta regler för det, MEN det finns knep för att öka chanserna, det sk. "Gamet".
Vi analyserar, dömer varandra automatiskt på förhand. En person som ler tolkar vi som förtroendeingivande och sympatisk. Bra hållning registeras som en person med bra självförtroende, en auktoritär osv. Kroppspråket är väldigt viktigt.

The Game handlar precis som ni säger om att plocka hem så många 10-pängare (attention-hoes) som möjligt, INTE om att skapa ett förhållande. Att leva blint efter boken och dess regler är ren dumhet. Men den har ändå ett bra syfte. Att visa hur man på olika sätt kan väcka intresse hos en annan person, göra den nyfiken.

Om du negar en attention-hoe stenhårt så kanske du får henne, MEN då har du redan visat vem du "är", en dominant alfa-hanne och måste fortsätta spela den rollen, om du vill ha ett förhållande med henne (bara en idiot skulle vilja det). Och då går det precis som Diana säger - åt helvete.

De tillfällen jag negar någon så är det väldigt lätt, mer som att få personen avspänd, att skämta med henne och få henne känna sig bekväm. Och det tycker jag är enda sättet man ska använda en neg på. Efter det får man förlita sig på sin personlighet och släppa beteende-tänkandet (skapa ett samtal om vad som helst). Att få en tjej som tänt på ens "metoder" och inte dig är väl ganska förnedrande egentligen?
Att nega är dessutom väldigt roligt. Jag kan nega vem som helst, tjejer som killar bara för att. Det är faktiskt lättare att skämta än att lyckas ska en djup diskussion om Sveriges inrikespolitik. Genom att börja samtalet på skoj brukar det ofta efter ett tag leda in på djupare samtal (som är mycket mer givande och bestående).

Summerar mitt inlägg:
Det finns beteendemönster och The Game tar upp dem (metoder som är resultat från forskning inom psykologin). THE GAME ÄR INGET FACIT! Inget att leva efter.
Men försök inte påstå att det inte finns något "game", för "gamet" finns såfort du bemöter en människa oavsett om du vill eller inte. Och det spelet heter psykologi!

Vill gärna ha svar från er tjejer om det jag skrev i början (markerat med fet text). :)

Jan
2007-04-03, 15:45
Om det hjälper så säljer den lilla shoppen thé och kaffe och sånt.

Jobbar denna tjej på théskoppen i smedjan? Isf heter hon Lisa =)
(vill minnas att du bor i luleå)

Hades
2007-04-03, 16:01
Mycket bra inlägg X-Change. Jag undrar också.

Lelle Pelle
2007-04-03, 16:03
Jobbar denna tjej på théskoppen i smedjan? Isf heter hon Lisa =)
(vill minnas att du bor i luleå)
Bwahahaha, ånej vad kul om det vore så. Du kan få nummret av mig, om det nu är så att det är théshoppen i Luleå...

Diana
2007-04-03, 16:09
Måste få fråga hur det fungerar. Hur blir ni tjejer med bra självförtroende uppraggade? Låter som ni är väldigt intressanta. Tjejer, som faktiskt är tacksam för en komplimang och inte förringar den genom att berätta om alla deras komplex.
Jag antar att ni är helt opåverkade av att killen som stöter på er har ett "game". Det räcker att han går fram, tar i hand och bjuder ut er så svarar ni ja, eller? Kanske om han ser ut som random foto-modell. Men en vanlig "snäll" kille då? Är reglerna lika för den snälla, alldagliga killen och fotomodellen lika?

Många här verkar tro att bara för att man negar en tjej så får man henne. Hmm.. Snacka om att det kvinnliga könet skulle vara lösaktig då. Det handlar egentligen inte om att plocka hem one night-stands och attention-hoes, utan hur vi bemöter människor som.

Det finns ingen grundram för hur vi handskas/manipulerar varandra (kalla det vad ni vill). Psykologin finns med vad vi än gör. Hur man ökar sina chanser på en arbetsintervju, ja vilken social situation som helst. Och det finns inga fasta regler för det, MEN det finns knep för att öka chanserna, det sk. "Gamet".
Vi analyserar, dömer varandra automatiskt på förhand. En person som ler tolkar vi som förtroendeingivande och sympatisk. Bra hållning registeras som en person med bra självförtroende, en auktoritär osv. Kroppspråket är väldigt viktigt.

The Game handlar precis som ni säger om att plocka hem så många 10-pängare (attention-hoes) som möjligt, INTE om att skapa ett förhållande. Att leva blint efter boken och dess regler är ren dumhet. Men den har ändå ett bra syfte. Att visa hur man på olika sätt kan väcka intresse hos en annan person, göra den nyfiken.

Om du negar en attention-hoe stenhårt så kanske du får henne, MEN då har du redan visat vem du "är", en dominant alfa-hanne och måste fortsätta spela den rollen, om du vill ha ett förhållande med henne (bara en idiot skulle vilja det). Och då går det precis som Diana säger - åt helvete.

De tillfällen jag negar någon så är det väldigt lätt, mer som att få personen avspänd, att skämta med henne och få henne känna sig bekväm. Och det tycker jag är enda sättet man ska använda en neg på. Efter det får man förlita sig på sin personlighet och släppa beteende-tänkandet (skapa ett samtal om vad som helst). Att få en tjej som tänt på ens "metoder" och inte dig är väl ganska förnedrande egentligen?
Att nega är dessutom väldigt roligt. Jag kan nega vem som helst, tjejer som killar bara för att. Det är faktiskt lättare att skämta än att lyckas ska en djup diskussion om Sveriges inrikespolitik. Genom att börja samtalet på skoj brukar det ofta efter ett tag leda in på djupare samtal (som är mycket mer givande och bestående).

Summerar mitt inlägg:
Det finns beteendemönster och The Game tar upp dem (metoder som är resultat från forskning inom psykologin). THE GAME ÄR INGET FACIT! Inget att leva efter.
Men försök inte påstå att det inte finns något "game", för "gamet" finns såfort du bemöter en människa oavsett om du vill eller inte. Och det spelet heter psykologi!

Vill gärna ha svar från er tjejer om det jag skrev i början (markerat med fet text). :)
För det första: attentionhoes INTE lika med 10 poängare :D ...... behöver varken vara det utseende mässigt eller i person.

Mr X Jag vet ju att du har nåt i huvudet och det syns i ditt tankesätt, vilket jag samtycker mkt i, MEN jag tror dock du misstolkade mitt inlägg om detta var delvis menat till mej ;) :D Iallafall, jag håller med dej helt om att killar som beter sej avspänt mot mej blir mer intressanta än dem som beter sej som extreeemt raggande. Det ger mej en chans att utvärdera personen bättre och div försvarssköldar åker icke upp, man får heller inga lösaktighets/slemmighets lampor igång av en kille som visar intresse på ett mer gulligt vis. Till skillnad från dem som glider fram stirrande i urringningen och med nasal bratröst förklarar(direkt eller indirekt) hur mkt och gärna de vill dunka på en...

Men det är skillnad på att dissa och att vara laidback. Får du någons uppmärksamhet pga att den vill 'vinna ditt omtycke' (och inte för att du är en skön kille) så KOMMER det vara en attentionhoe. Det finns inga undantag, nada, varesej hon är extrem eller smyg-attentionhoe, det visar sej sedan i ert förhållande. MEN finner du det viktigare att 'öka dina chanser', oavsett vilken kvalitet på brudar dessa 'chanser' består av(läs: attentionhoes), så är det upp till dej men personligen skulle jag hellre leva ensam än med en sådan.

Men oroväckande många killar verkar vara hysteriskt skrajja för att vara singel. Därför har jag full förståelse för att desperation som nått en viss gräns slår ut omdömet och medför att de vill utöka chanser utan att tänka sej för i det långa loppet vad dessa 'chanser'(brudar) egentligen är för typer.

Aber aber, each to his own. *popcorn*

Röda_Lacket
2007-04-03, 16:23
Inte för att jag är expert inom området men jag skulle nog försökt mig på något sådant här.....

Gå fram till henne från snedden inte bakifrån och inte framifrån utan snedda fram till henne.

"hej ! när jag såg dig därborta ^peka bort där du kom ifrån^ blev jag intresserad av dig. Inte för att jag brukar gå fram till tjejer såhär men jag var bara tvungen att få reda på om det är som jag misstänker. Att bakom det intressanta yttre finns det något ett ännu mer intressant inre.

Nu kan det ju bara gå på 2 olika sätt nobben eller att du får en chans att visa upp dina intressanta sidor till henne.

Om det går bra dra till med att detta känns som en film som du precis sätt tex någon kärlekskomedi ...Den där känslan man får av att man möter någon intressant och man vet att man bara måste gå fram och börja prata annars kommer man ångra sig.

Diana
2007-04-03, 16:42
Inte för att jag är expert inom området men jag skulle nog försökt mig på något sådant här.....

Gå fram till henne från snedden inte bakifrån och inte framifrån utan snedda fram till henne.

"hej ! när jag såg dig därborta ^peka bort där du kom ifrån^ blev jag intresserad av dig. Inte för att jag brukar gå fram till tjejer såhär men jag var bara tvungen att få reda på om det är som jag misstänker. Att bakom det intressanta yttre finns det något ett ännu mer intressant inre.

Nu kan det ju bara gå på 2 olika sätt nobben eller att du får en chans att visa upp dina intressanta sidor till henne.

Om det går bra dra till med att detta känns som en film som du precis sätt tex någon kärlekskomedi ...Den där känslan man får av att man möter någon intressant och man vet att man bara måste gå fram och börja prata annars kommer man ångra sig.

Så tycker jag med det kan skötas :thumbup:
gulligt, avspänt, icke slibbigt

Tigerkotten
2007-04-03, 16:59
"hej ! när jag såg dig därborta ^peka bort där du kom ifrån^ blev jag intresserad av dig. Inte för att jag brukar gå fram till tjejer såhär men jag var bara tvungen att få reda på om det är som jag misstänker. Att bakom det intressanta yttre finns det något ett ännu mer intressant inre.



Om du skulle köra hela den där på en gång, så vet jag inte riktigt hur sista raden skulle funka.

Däremot om du istället kör
"hej ! när jag såg dig därborta ^peka bort där du kom ifrån^ blev jag intresserad av dig. Inte för att jag brukar gå fram till tjejer såhär men jag var bara tvungen att få reda på om det är som jag misstänker.
*paus*
Hon: Misstänker vaddå?
Du: Att bakom det intressanta yttre finns det något ett ännu mer intressant inre.


Eller något liknande isåfall.

Röda_Lacket
2007-04-03, 17:13
Om du skulle köra hela den där på en gång, så vet jag inte riktigt hur sista raden skulle funka.

Däremot om du istället kör
"hej ! när jag såg dig därborta ^peka bort där du kom ifrån^ blev jag intresserad av dig. Inte för att jag brukar gå fram till tjejer såhär men jag var bara tvungen att få reda på om det är som jag misstänker.
*paus*
Hon: Misstänker vaddå?
Du: Att bakom det intressanta yttre finns det något ett ännu mer intressant inre.


Eller något liknande isåfall.



Det var bara en ide om hur jag skulle gjort...sedan har jag testat massor av olika "tekniker" genom åren då detta intresserat mig och det enda som egentligen funkar och kan utveckla än är att vara en ärlig och intressant person ...Inga rutiner utan bara gå på det man vill ha 100% för säg någon intressant tjej som inte fattar vad man sysslar med? självklart går det att playa tjejer men det är inte dem man vill bli ihop med direkt.


Är man inte intressant kan man börja göra mer saker i ens liv som skapar en intressant personlighet. Under den tiden jag testat Mystery method som tydligen ör jättepopis överallt sabbade det snarare mitt game än hjälpte mig. Kanske funkar om man ser ut som en orch!.... Om man sedan analyserar alla PUAs så fixar dom till sitt yttre något fruktansvärt...Varför ? skulle inte deras magiska ord fixa allt sådan utan att man måste börja klä sig och ta hand om sig själv bättre?.....Alla människor har naturliga attraktion strategier så jag tror inte så mycket på att lyssna på någon annan för att bli bättre. Utan man måste komma fram till vad som funkar för en själv men det krävs ju att man är analytisk och ärlig.

shadowfire
2007-04-03, 17:21
alla raggningsspel suger... va dig själv istället, håll inte på o lägg till med meningar du aldrig skulle använda annars. Har tjejen lite innanför pannbenet så genomskådar hon dig hur lätt som helst och playboys är normalt sett inte högt rankade.

Va spontan, ärlig o öppen, överraska henne o lämna en dörr öppen åt henne att ta initiativ.

Keit
2007-04-03, 17:22
Jobbar denna tjej på théskoppen i smedjan? Isf heter hon Lisa =)
(vill minnas att du bor i luleå)

Efter lite sökande i hans inlägg så såg jag att han bor i Luleå. Så det är nog Théshoppen som menas

X-Change
2007-04-03, 23:38
För det första: attentionhoes INTE lika med 10 poängare ...... behöver varken vara det utseende mässigt eller i person.

Mr X Jag vet ju att du har nåt i huvudet och det syns i ditt tankesätt, vilket jag samtycker mkt i, MEN jag tror dock du misstolkade mitt inlägg om detta var delvis menat till mej. Iallafall, jag håller med dej helt om att killar som beter sej avspänt mot mej blir mer intressanta än dem som beter sej som extreeemt raggande. Det ger mej en chans att utvärdera personen bättre och div försvarssköldar åker icke upp, man får heller inga lösaktighets/slemmighets lampor igång av en kille som visar intresse på ett mer gulligt vis. Till skillnad från dem som glider fram stirrande i urringningen och med nasal bratröst förklarar(direkt eller indirekt) hur mkt och gärna de vill dunka på en...

Men det är skillnad på att dissa och att vara laidback. Får du någons uppmärksamhet pga att den vill 'vinna ditt omtycke' (och inte för att du är en skön kille) så KOMMER det vara en attentionhoe. Det finns inga undantag, nada, varesej hon är extrem eller smyg-attentionhoe, det visar sej sedan i ert förhållande. MEN finner du det viktigare att 'öka dina chanser', oavsett vilken kvalitet på brudar dessa 'chanser' består av(läs: attentionhoes), så är det upp till dej men personligen skulle jag hellre leva ensam än med en sådan.

Men oroväckande många killar verkar vara hysteriskt skrajja för att vara singel. Därför har jag full förståelse för att desperation som nått en viss gräns slår ut omdömet och medför att de vill utöka chanser utan att tänka sej för i det långa loppet vad dessa 'chanser'(brudar) egentligen är för typer.

Aber aber, each to his own.

Vi tar det i ordning. Som du säger behöver inte attention hoes vara 10-poängare, utan definitionen på en attention hoe är en tjej med trasigt inre (värdelöst självkänsla/självförtroende), som skaffar bekräftelse att hon duger genom att försöka få personer med högre status (ofta en alfahanne) för att på så vis må bra.

Om vi fortsätter prata attention hoes så är The Game metoderna också bortslösade, eftersom vi redan konstaterat att attention hoes bara fungerar som tillfälligt sex (ytligt men sant).
Du säger att det finns olika grader av attention hoes. Det håller jag inte med om. Vi behöver alla bekräftelse (attention) och det får oss att må bra. Det som skiljer vanliga människor från attention hoes är att en attention hoe KRÄVER bekräftelse för att må bra, medan alla andra i regel har en hyfsad självkänsla och redan mår bra. Hos dem personerna fungerar bekräftelsen endast som en "booster" och vi mår för en stund ännu bättre.
Endera är tjejen en attention hoe eller inte! Fast det högst inviduellt hur man ser på det som..

Vad jag menar med game är att väcka någons intresse för att "lättare" visa att jag är; som du säger en skön kille. Jag skulle vilja likna gamet vid en isbrytare. Ett sätt att ta sig in under radarn. Inget mer. När du väl fått personens uppmärksamhet måste du använda dig själv och inte metoder för att skapa något mer, djupare, en relation.

Problemet här är att du argumenterar mot alla desperata killar som lever blint efter metoderna och inte tänker själv. Och försöker få mig till en av dem. Vilket jag inte är (du sa att jag hade nåt i huvudet och ack så rätt du hade). Mitt "game" är en förlängning av mitt jag. Skulle jag köra en replik till en tjej så är det en tjej jag verkligen skulle vilja känna bättre. En självsäker tjej (avskyr attention hoes) och den är min egen. Jag blir inte någon annan när jag raggar.
Jag gillar inte det du påstår att jag vill bara "öka mina chanser", jag vill visa mitt bästa jag (precis som alla andra) och att jag är värdig tjejen helt enkelt.
Sen jag fick upp ögonen för gamet är allt jag gjort att förstärka de positiva egenskaper och bemötande-metoder (ge ett leende t ex) som jag redan hade och vågar öppna mig och visa dem sidorna. För mig handlar det om att våga visa att man finns och ta plats. Vilket är tvärt emot Jante-lags-tänkandet.

Om man har vett nog att tänka så finns det mycket att hämta ur The Game. Men boken är lite som kvicksand. De flesta karaktärerna i boken har problem på ett djupare plan. Manliga attention hoes, frusterade män som är bittra pga att dem inte var populära hos tjejerna när dem var unga etc. I grund och botten är det få i boken som mår bra på riktigt, både män och kvinnor. Därför är det så farligt att leva blint efter The Game. Boken är ingen bibel och stirrar du dig blind på den så kommer du att sjunka på ett eller annat sätt.

alla raggningsspel suger... va dig själv istället, håll inte på o lägg till med meningar du aldrig skulle använda annars. Har tjejen lite innanför pannbenet så genomskådar hon dig hur lätt som helst och playboys är normalt sett inte högt rankade.

Va spontan, ärlig o öppen, överraska henne o lämna en dörr öppen åt henne att ta initiativ.

Här håller jag med Shadowfire. Om du spelar som någon annan är det helt meninglöst och destruktivt. Du vill att tjejen/killen ska gilla dig och just dig.
Problemet är vara spontan, ärlig och öppen på ett naturligt sätt emot en tjej du nyss träffat.. Ja alla är inte så självsäkra eller vågar visa upp sig så sårbar för en främling.
Därför kan The Game metoderna vara ett bra sätt att lära sig att våga ta steget. Att klara av att ta det avgörande steget. Försöker tillämpa det själv och hela tiden utvecklas att bli mer självsäker att ta kontakt. T ex genom att starta samtal med främlingar.
Men det är så långt man ska ta det. För som shadow säger: Man ska vara sig själv. Det tjänar man mest på.

Så Diana ingen av oss kommer vinna den här diskutionen eftersom du argumenterar om sterotyper och jag om mitt personliga synsätt på spelet.
Sen var mitt första inlägg inte menat till dig utan alla förstå-sig-påare som snabbt hävdade att allt är svart och vitt och att spelet endast fungerar för attentionhoes! ;)

Röda_Lacket
2007-04-03, 23:45
bra skrivet X-Change......

Diana
2007-04-04, 14:57
Vi tar det i ordning. Som du säger behöver inte attention hoes vara 10-poängare, utan definitionen på en attention hoe är en tjej med trasigt inre (värdelöst självkänsla/självförtroende), som skaffar bekräftelse att hon duger genom att försöka få personer med högre status (ofta en alfahanne) för att på så vis må bra.

Du skrev såhär i ditt förra nlägg:
''The Game handlar precis som ni säger om att plocka hem så många 10-pängare (attention-hoes) som möjligt, INTE om att skapa ett förhållande.''

Något jag tolkade som att du anser/tror att attentionhoes och tiopoängare är samma sak. Därav mitt babbel i frågan.


Om vi fortsätter prata attention hoes så är The Game metoderna också bortslösade, eftersom vi redan konstaterat att attention hoes bara fungerar som tillfälligt sex (ytligt men sant).
Du säger att det finns olika grader av attention hoes. Det håller jag inte med om. Vi behöver alla bekräftelse (attention) och det får oss att må bra. Det som skiljer vanliga människor från attention hoes är att en attention hoe KRÄVER bekräftelse för att må bra, medan alla andra i regel har en hyfsad självkänsla och redan mår bra. Hos dem personerna fungerar bekräftelsen endast som en "booster" och vi mår för en stund ännu bättre.
Endera är tjejen en attention hoe eller inte! Fast det högst inviduellt hur man ser på det som..

Precis som du säger så är det självklaraste i världen att alla behöver uppmärksamhet för att må bra, det säger nog ingen emot. Lika självklart är även att det finns olika grader av attentionhoes. Självkänsla är inte något svart eller vitt. Något man antingen har eller inte har. Utan det förekommer i stor variationsgrad mellan individer - Ju sämre självkänslan är desto mer ökar bekräftelsebehovet från omgivningen. Logiska slutsatsen av detta är således att attention hoes SJÄLVKLART finns i en mängd olika grader d med. Det är ett faktum.

Alla är inte alls attentionhoes. Ju bättre en individ är på att bekräfta sejsjälv desto mindre bekräftelse behövs från den yttre världen för att må bra. Människor med väldigt bra självkänsla behöver inte bekräftas av andra för att må bra.

Vad jag menar med game är att väcka någons intresse för att "lättare" visa att jag är; som du säger en skön kille. Jag skulle vilja likna gamet vid en isbrytare. Ett sätt att ta sig in under radarn. Inget mer. När du väl fått personens uppmärksamhet måste du använda dig själv och inte metoder för att skapa något mer, djupare, en relation.

Nu är jag inte 100 på vilken typ av stil du syftar på här. Menar du en vanlig nonchalant avspänd stil så är jag helt med dej och isf är hela denna debatt onödig...................................

för det jag tydligt argumenterat emot helatiden är inte en nonchalant skämtsam isbrytar stil, utan OtrevligaFörolämparStilen - Att vara otrevlig och kall mot en annan person (som är van vid det motsatta) i enda syfte att få denne att till varje pris få ens gillande, då det ligger i dennes natur att vilja bli gillad om det är en attentionhoe. Där går disskillen på minan och tänker yessss jag har kommit under radarn på tjejen. Men det han inte vill inse är att han kommit under radan på en viss typ av tjej som KOMMER vara mkt jobbigare i ett förhållande än vad en normal tjej med bra självkänsla skulle vara.

En tjej med bra självkänsla skulle helt enkelt inte finna intresse i att söka någons bekräftelse på det viset. Varför han vill komma under radarn på en sådan person finns att finna i en eller flera av följande förklaringar:
Han vill bara ligga.
Attention män-höue......
Hans desperation efter att 'ha någon' har antagit proportioner stora nog att slå ut hans omdöme.
Han är inte bright nog att förstå vad ett förhållande med en sådan individ innebär i det långe loppet(alt ung/saknar erfarenhet)
Han känner inte att han är värd något bättre.

Men somsagt en vanligt avslappnad ickefjäskig stil som ger tjejen möjlighet att undersöka dej utan att känna sej trängd är något jag är FÖR. På det viset får du normala tjejers intresse.

Att förolämpa, vara otrevlig däremot är det som fångar attentionhoes.

Problemet här är att du argumenterar mot alla desperata killar som lever blint efter metoderna och inte tänker själv. Och försöker få mig till en av dem. Vilket jag inte är (du sa att jag hade nåt i huvudet och ack så rätt du hade).

Jag skrev i du-format för att du argumenterar emot mej inte för att placera dej i ett fack eller för att du ska ta åt dej personligen. Jag syftar i hela mitt inlägg på den typen av killar som använder sej av spel för att få attentionhoe uppmärksamhet (läs: förolämpnings-pel).

Mitt "game" är en förlängning av mitt jag. Skulle jag köra en replik till en tjej så är det en tjej jag verkligen skulle vilja känna bättre. En självsäker tjej (avskyr attention hoes) och den är min egen. Jag blir inte någon annan när jag raggar.
Jag gillar inte det du påstår att jag vill bara "öka mina chanser", jag vill visa mitt bästa jag (precis som alla andra) och att jag är värdig tjejen helt enkelt.
Sen jag fick upp ögonen för gamet är allt jag gjort att förstärka de positiva egenskaper och bemötande-metoder (ge ett leende t ex) som jag redan hade och vågar öppna mig och visa dem sidorna. För mig handlar det om att våga visa att man finns och ta plats. Vilket är tvärt emot Jante-lags-tänkandet.

Underbart. Keep it up fffssfs. Det är så man ska bete sej.

Om man har vett nog att tänka så finns det mycket att hämta ur The Game. Men boken är lite som kvicksand. De flesta karaktärerna i boken har problem på ett djupare plan. Manliga attention hoes, frusterade män som är bittra pga att dem inte var populära hos tjejerna när dem var unga etc. I grund och botten är det få i boken som mår bra på riktigt, både män och kvinnor. Därför är det så farligt att leva blint efter The Game. Boken är ingen bibel och stirrar du dig blind på den så kommer du att sjunka på ett eller annat sätt.

True dat

Så Diana ingen av oss kommer vinna den här diskutionen eftersom du argumenterar om sterotyper och jag om mitt personliga synsätt på spelet.
Sen var mitt första inlägg inte menat till dig utan alla förstå-sig-påare som snabbt hävdade att allt är svart och vitt och att spelet endast fungerar för attentionhoes! ;)
Precis
MEN du och de andra som är på din linje af tänk - det är ju ni som promotar ersjälva som 'spelare' när ni i själva verket egentligen bara framhäver era bra kvaliteer. Så imo gräver ni era egna smutsiga gravar för folk att kasta skit i. Med finare ord: sluta kalla det SPEL :D men det kanske känns mer sofistikerat, överlägset, jak er alpppphha hanne bruschaaan - aktigt *popcorn*

Vad vet jag, jag dömer ingen
(nu ljög jag)

:D *kissass*

Jompan
2007-04-04, 16:06
Diana: Well spoken! :thumbup:

*cupid*

Tigerkotten
2007-04-04, 22:30
x-change hur har du lyckats med tjejerna sedan du läst "Spelet" då? Om du nu gjort det.

Jag håller med också att den hjälper en ta fram en person man är mer. Många är mera öppnare än de idag är, bara de inte vågar riktigt ta fram det.

Jag är blyg då o då, det beror mycket på hur bekväm jag känner mig i situationen. Känner jag mig "säker" så är jag ofta rätt smårolig / småkaxig etc.

Idag skulle jag o min mor äta middag hos en granne, hon har en tjej som bor hos henne som är från Öserrike. Hon joinade iaf middagen efter ett tag, och jag började rätt tidigt att småskämta / smådriva med henne. Typ hur hon sa vissa saker osv osv. Slutade med att jag och hon tog en promenad, där jag fortsatte att vara DEN jag är. Dvs småkaxig på ett skämtsamt sätt :]

Glömde bort, under middagen gjorde jag småsaker som att tog henne på armen etc med vid rätt tillfälle. O saker med awww lilla flickan då etc.

Okej under promenaden var hon typ lite frusen ibland, och sedan gick vi runt en liten udde o då istället för att vara "mesig" så tog jag bara tag i hennes hand. Inte sådär allvarligt fast bara som trevlig sak. Sen så ville hon egentligen inte gå runt udden då det var mörkt, fast fick henne med iaf med o då kunde man skämta lite mera. Eftersom hon inte gillade det mörkt iaf, o samt samtidigt få mera närkontakt.

Vid ett senare tillfälle så lade jag med ner vid ett berg vid vattnet lite halft, och hon brevid. Frös lite om händerna så stoppade händerna innanför hennes ärmar. Sen så var huvudet så nära så jag la mitt huvud närmare så mitt öra värmde sig, o sa sak aww ditt bighead värmer mitt öra. Slutade med att hon satte sig gränsle över mig o kysste mig. O hon hade tydligen inte kysst någon sen Oktober eller så.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med historian, men ville babbla av mig bara :D Iofs så har jag typ tjej, men vet inte riktigt. Hur vet man lixom om att man har en tjej? yeye det ordnar sig, jag har blivit rätt känslokall när det gäller kärlekssaker har jag märkt. Inte så bra det riktigt, vet inte hur det blev så. Men jag kan gråta vid filmer o andra saker o ting iaf dock :D

Men hey kvällen var utöver det vanliga, o jag hade ej träffat henne tidigare. O jäklar va mjuka sköna läppar...

Snake
2007-04-04, 22:35
Så det är "aawwww" som går hem hos brudarna!

Tigerkotten
2007-04-04, 22:42
Så det är "aawwww" som går hem hos brudarna!

Beror väl på.

Men skämta och skojja är inte fel :)

Frantic
2007-04-04, 22:45
Justin - En update nu. Hur har det gått?

JustinCredible
2007-04-04, 22:52
Update: Ingenting har hänt. Jag har inte varit ute nåt:)

nutz
2007-04-04, 22:53
Du suger... :\

Tigerkotten
2007-04-04, 23:09
Update: Ingenting har hänt. Jag har inte varit ute nåt:)

Fegis, men vill du att saker o ting ska fortsätta som de är. Dvs inget sker alls, så fortsätt du på samma väg.

X-Change
2007-04-04, 23:22
Du skrev såhär i ditt förra nlägg:
''The Game handlar precis som ni säger om att plocka hem så många 10-pängare (attention-hoes) som möjligt, INTE om att skapa ett förhållande.''

Något jag tolkade som att du anser/tror att attentionhoes och tiopoängare är samma sak. Därav mitt babbel i frågan.

Yes. Luddigt av mig. The Game eftersträvar att plocka upp så snygga tjejer som möjligt - 10 poängare. Dem tjejer som blir uppraggade av den sviniga stilen är attention hoes. Målet är att ragga upp 10 poängs-attention hoes, eftersom dem har högst status. The Game dömer bara tjejer efter utseendet. Men självklart kommer attention-hoes i alla former och storlekar.

"Precis som du säger så är det självklaraste i världen att alla behöver uppmärksamhet för att må bra, det säger nog ingen emot". Lika självklart är även att det finns olika grader av attentionhoes. Självkänsla är inte något svart eller vitt. Något man antingen har eller inte har. Utan det förekommer i stor variationsgrad mellan individer - Ju sämre självkänslan är desto mer ökar bekräftelsebehovet från omgivningen. Logiska slutsatsen av detta är således att attention hoes SJÄLVKLART finns i en mängd olika grader d med. Det är ett faktum.

Alla är inte alls attentionhoes. Ju bättre en individ är på att bekräfta sejsjälv desto mindre bekräftelse behövs från den yttre världen för att må bra. Människor med väldigt bra självkänsla behöver inte bekräftas av andra för att må bra.

"Precis som du säger så är det självklaraste i världen att alla behöver uppmärksamhet för att må bra, det säger nog ingen emot".

"Alla är inte alls attentionhoes. Ju bättre en individ är på att bekräfta sejsjälv desto mindre bekräftelse behövs från den yttre världen för att må bra. Människor med väldigt bra självkänsla behöver inte bekräftas av andra för att må bra."

Nu trasslar du in dig. Alla behöver bekräfelse. Där är vi överens. Vissa klarar sig utan bekräftelse eller med väldigt lite (som du säger också), men tillslut KRÄVER även dem personerna det för att fungera riktigt. En bensinsnål bil kan köra längre än en bränsleslukande bil på samma tank. Men tillslut behöver även den bränslesnåla bilen påfyllningn.

Först säger du:

"Lika självklart är även att det finns olika grader av attentionhoes."

Och sen:

"Alla är inte alls attentionhoes. Ju bättre en individ är på att bekräfta sejsjälv desto mindre bekräftelse behövs från den yttre världen för att må bra."

Du har fintat dig själv, Diana.

För om det finns olika grader av attention hoes så är alla till en viss del attention hoes.
Du är till och med en attention hoe och jag också. Låt oss säga att du lagat mat och städat åt din kille. Du får ingen uppmärksamhet, du klär dig snyggt, klipper dig etc, är en underbar tjej helt enkelt. Och du får INGEN som helst bekräftelse vad du än gör. Kommer du må bra då? Även om du har en grym självkänsla? Vi vet redan svaret: Nej!

Attention hoe är ett starkt begrepp. En tjej eller kille som som är nästan helt beroende av andras bekräftelse för att kunna fungera. Det finns det enligt mig inga nivåer inom det. Du är en attention hoe, eller inte!

Däremot finns det olika nivåer av självkänsla ("allt är inte svart eller vitt", remember?), som gör att vi behöver mer eller mindre mängd bekräftelse. Bara för att vi behöver bekräftelse gör det oss inte till en attention hoe. Attention hoe-syndromet klassar jag som psykisk ohälsa, ett extremfall, snudd på sjukdom.

Förstår du hur jag tänker som? Jag utryckte mig dåligt i förra inlägget.

Nu är jag inte 100 på vilken typ av stil du syftar på här. Menar du en vanlig nonchalant avspänd stil så är jag helt med dej och isf är hela denna debatt onödig....
Helt rätt uppfattat.

för det jag tydligt argumenterat emot helatiden är inte en nonchalant skämtsam isbrytar stil, utan OtrevligaFörolämparStilen - Att vara otrevlig och kall mot en annan person (som är van vid det motsatta) i enda syfte att få denne att till varje pris få ens gillande, då det ligger i dennes natur att vilja bli gillad om det är en attentionhoe. Där går disskillen på minan och tänker yessss jag har kommit under radarn på tjejen. Men det han inte vill inse är att han kommit under radan på en viss typ av tjej som KOMMER vara mkt jobbigare i ett förhållande än vad en normal tjej med bra självkänsla skulle vara.

En tjej med bra självkänsla skulle helt enkelt inte finna intresse i att söka någons bekräftelse på det viset. Varför han vill komma under radarn på en sådan person finns att finna i en eller flera av följande förklaringar:
Han vill bara ligga.
Attention män-höue......
Hans desperation efter att 'ha någon' har antagit proportioner stora nog att slå ut hans omdöme.
Han är inte bright nog att förstå vad ett förhållande med en sådan individ innebär i det långe loppet(alt ung/saknar erfarenhet)
Han känner inte att han är värd något bättre.

Men somsagt en vanligt avslappnad ickefjäskig stil som ger tjejen möjlighet att undersöka dej utan att känna sej trängd är något jag är FÖR. På det viset får du normala tjejers intresse.

Att förolämpa, vara otrevlig däremot är det som fångar attentionhoes.
Instämmer.

Jag skrev i du-format för att du argumenterar emot mej inte för att placera dej i ett fack eller för att du ska ta åt dej personligen. Jag syftar i hela mitt inlägg på den typen av killar som använder sej av spel för att få attentionhoe uppmärksamhet (läs: förolämpnings-pel).
Och jag tog inte åt mig heller. Men om du skriver till mig och refererar som "du" i inlägg så riktar du väl dina påstående mot mig? ;)


MEN du och de andra som är på din linje af tänk - det är ju ni som promotar ersjälva som 'spelare' när ni i själva verket egentligen bara framhäver era bra kvaliteer. Så imo gräver ni era egna smutsiga gravar för folk att kasta skit i. Med finare ord: sluta kalla det SPEL. men det kanske känns mer sofistikerat, överlägset, jak er alpppphha hanne bruschaaan - aktigtMen Gah! Det första jag skrev var att det The Game baseras på ren psykologi. Psykologin kom före The Game och alla metoderna. Men av någon anledning kallar vi det för spel. Jag gillar psykologi, inte "spelet". Enda anledningen till att kalla det spel är att alla förstår vad man pratar om då. Jag sysslar med psykologi, inget annat.

Vad vet jag, jag dömer ingen
(nu ljög jag)
*rolleyes* *bs* :D

Vinter
2007-04-04, 23:24
Update: Ingenting har hänt. Jag har inte varit ute nåt:)

Gå in och köp något, försök småprata lite när du betalar eller fråga intresserat om någon kaffe/te sort, ge ett bra första intryck, se hur tjejen reagerar. Det ger en bra början, och så får du en ok anledning att prata lite, om du råkar träffa henne på krogen eller någonstans.

Inget att förlora ;)

X-Change
2007-04-04, 23:50
x-change hur har du lyckats med tjejerna sedan du läst "Spelet" då? Om du nu gjort det.Förlåt kotten. Missade helt ditt inlägg.

Jag har nyss läst The Game så jag har knappt använt den (väldigt lite hitentills) . Men jag har märkt skillnad. Förut var jag den killen som hade svårt att ta första kontakten (det sitter fortfarande kvar en del) men sen kunde sitta och prata med en tjej en hel kväll. Problemet var att det blev så mycket prat att mystiken försvann. "Boom" rätt ner i "kompis"-träsket liksom. Och allt för att jag så gärna ville få tjejen intresserad på två röda och inte handlade avslappnat. Jag var ute efter att ragga helt enkelt. Numera är jag så pass självsäker att prata med en tjej är helt naturligt och det beror på att jag inte kräver bekräftelse av tjejen, eller sätter henne som en gudinna på en pedistal, utan en jämlike. Ett samtal är liksom ett samtal varken mer eller mindre. Finns det ingen kemi mellan tjejen och mig - Fine! Då fick jag åtminstone vara social en stund.

Jag har sållat bort det ur det The Game som inte passat mig som person och byggt på min personlighet och utvecklats till att bli ännu mer nöjd med mig själv.
Och det är faktiskt anledningen till nästan allt jag gör. Spelar ingen som helst roll om jag får 10 tjejer, 1 tjej eller ingen alls så länge jag själv mår bra och är nöjd med den jag är.
Det tycker jag är en sund inställning till det hela.

De enligt mig är de här de två bästa råden The Game har :
1. För att över huvudtaget lyckas måste du satsa och riskera att förlora.
2. "Att vinna spelet är att sluta spela det", Neil Strauss. Som syftar på att det är först när du inser att det finns något så mycket mer meningsfullt och bättre än one night-stands, nämligen ett förhållande med en tjej du älskar och faktiskt slutar med spelet som du "vinner/klarar ut" det.

Dnepr
2007-04-05, 00:11
Först säger du:

"Lika självklart är även att det finns olika grader av attentionhoes."

Här säger hon: Utav dom som är ath - så finns det olika nivåer.

För om det finns olika grader av attention hoes så är alla till en viss del attention hoes.

Det är här du missförstår. Bara för för att det finns olika grader bland ath, så innebär inte det att alla andra är det.

Tigerkotten
2007-04-05, 00:45
X-Change låter som det hjälpt dig mycket och bra är ju det. För bland det värsta som finns är klart att man inte vågar ta första steget. O gör man inte det ångrar man sig bara, tänk om jag hade försökt? Vad hade det blivit utav det?

Drygaste som finns är när man låter en 10poängare man vill veta mera om, bara försvinna utan man sagt något till henne.

Mjo halva boken handlar ju om hur illa de verkar må typ. Alla problem o allt grejs. Hade ju iofs hellre sluppit läsa den biten, även fast man var nyfiken på hur allt skulle lösa sig :)

JustinCredible
2007-04-23, 20:04
Seriöst jag håller fortfarande på med det här:smash: Och jag har inte kommit någonstans *mini* Det är ju helt sjukt.. Hon kommer hinna gifta sig, skilja sig och dö innan jag ens säger hej

Aagagah

Snake
2007-04-23, 20:19
Jobbar denna tjej på théskoppen i smedjan? Isf heter hon Lisa =)
(vill minnas att du bor i luleå)

Seriöst jag håller fortfarande på med det här:smash: Och jag har inte kommit någonstans *mini* Det är ju helt sjukt.. Hon kommer hinna gifta sig, skilja sig och dö innan jag ens säger hej

Aagagah

Let the stalking begin.

Vinter
2007-04-24, 00:22
Seriöst jag håller fortfarande på med det här:smash: Och jag har inte kommit någonstans *mini* Det är ju helt sjukt.. Hon kommer hinna gifta sig, skilja sig och dö innan jag ens säger hej

Aagagah

Men för helvete.... , köp lite öl drick 2-3 försök pricka zonen som ger självförtroende utan att du blir berusad(munsprej). Kom på ett svepskäl att gå in och köpa något. Gå in och fråga intresserat om produkterna(ska köpa present till farsan typ) och försök glida in på andra ämnen. Kom igen nu, bättre blueprint får du inte. Gå dit någon tid när det inte finns så mycket andra kunder så hon får en brejk och någon att snacka lite med. Vågar du sen inte gå vidare är det bara att glömma :smash:

Kom igen nu.

Buraken
2007-04-24, 02:26
1) Gå fram till kassan
2) Le!!!
3) Köp 2 koppar te och fråga när hon har rast
4) ????
5) Profit!

Come get some!*cupid*

m1kael
2007-04-24, 06:22
Men aah det går inte att bara bjuda ut folk sådär. Folk gör väl inte så på riktigt? Alltså på tjejer bara sådär i vardagen. Bara i filmer. Det är ju så svårt när det inte är i en situation som är "upplagd" för en pickup. + Att det kanske är en kö. Kul att bli nekad inför en massa folk.. Och dom kommer prata om det typ "Jag var på théshoppen idag och en fjant försökte.."

Aaah:MrT:

Jag bjöd ut den sötaste tjejen som jobbade i närköpet, på en vardag. Tog med henne på en Kentkonsert och sen ut o festade lite. Nu hände det inte så mycket mer än så men vi är numera väldigt bra vänner och det funkar för mig.

Scratch89
2007-04-24, 10:24
Är du rädd för folk, eller nåt?

Runda Grodan
2007-04-24, 10:37
Fråga om hon kan rekommendera något sexigt te.

Sundsarn
2007-04-24, 15:28
Fråga om hon kan rekommendera något sexigt te.

Typ; "Har du något lite... sexigt te? Det är så här att jag har tänkt ge det till en supersöt tjej som verkar lite småhaj på te. Så vilket skulle du välja?" :D

m1kael
2007-04-24, 15:31
Typ; "Har du något lite... sexigt te? Det är så här att jag har tänkt ge det till en supersöt tjej som verkar lite småhaj på te. Så vilket skulle du välja?" :D

:thumbup:
Hahaha, låter bra och hade varit grymt om den hade funkat i praktiken.

heltzonicka
2007-04-24, 15:34
Köp en kopp te, precis när du ska gå ut så slänger du koppen allt vad du orkar i golvet och skriker: Riktiga män dricker kaffe, inget jävla kärringblask.
Det borde funka, tjejer gillar ju freaky badboys.

Ps glöm inte att ha kepsen bak-å-fram. Ds

Grotesk
2012-03-14, 12:39
Jag har nu väntat i fem år på att få läsa om giftermålet, men fortfarande nada! Kom igen för fan.. jag orkar inte vänta längre. Sover knappt om nätterna.

Kassler
2012-03-14, 13:14
Själv kommer jag ligga sömnlös och tänka på m1kaels och heltzonickas Avatarer.

Raschmus
2012-03-14, 13:28
Lol, skrev seriösa råd såg sen tråden är asagammal. Tror han löst det nu alternativt valt att skita i henne.

tjabon
2012-03-14, 14:20
1) Gå fram till kassan
2) Le!!!
3) Köp 2 koppar te och fråga när hon har rast
4) ????
5) Profit!

Come get some!*cupid*

Ta på dej denna också ! :

http://image.spreadshirt.net/image-server/image/product/19968010/view/1/type/png/width/378/height/378/graamelerad-i-fuck-on-the-first-date-troejor.png

krappen
2012-03-14, 14:30
Man the fuck up

Morty
2012-03-14, 15:00
2007 ringde, de tackade för dejtingråden.

krappen
2012-03-15, 22:25
Ja, så hur fan går det då?

Jens.Andersson
2012-03-15, 22:58
Han har inte varit aktiv på ett år.

krappen
2012-03-15, 23:46
Han har inte varit aktiv på ett år.

Precis, vill veta hur det har gått. Är de gifta? gick de på en dejt? gick dejten åt helvete? flydde hon landet efter TS upprepade köp av orientaliska téer och sexuellt anspelande kallprat?

Spartansk
2012-03-15, 23:56
Jag skulle gått in och sagt: Din butik är fylld av heta drycker, men du är det hetaste i butiken. Av alla bönor härinne är du den jag helst vill provsmaka. När jag står här blir jag sugen på att doppa - och jag menar inte tepåsar. Min mage bubblar mer än dina kaffekokare just nu. Dina tepåsar är fina, men jag har en påse jag tror du skulle gilla bättre. Om du fick se mig naken skulle du vara tvungen att lämna butiken - te och kaffe måste ju förvaras torrt. Men nu ska jag inte stå här och mala. Jag har kokat ihop något jag tror du skulle gilla - ska du med hem och dricka te?

TREX
2012-03-16, 00:13
Jag tror hon la benzo i hans kaffe, brutalt våldtog och sålde honom till en fransos i Mexiko.

Hoppas du mår bra JustinCredible!

Spartansk
2012-03-16, 00:14
Har sett lite gamla trådar med denne Justin, verkar vara en rätt rolig prick... Hoppas han kommer tillbaka.

Kassler
2012-03-16, 00:22
Jag skulle gått in och sagt: Din butik är fylld av heta drycker, men du är det hetaste i butiken. Av alla bönor härinne är du den jag helst vill provsmaka. När jag står här blir jag sugen på att doppa - och jag menar inte tepåsar. Min mage bubblar mer än dina kaffekokare just nu. Dina tepåsar är fina, men jag har en påse jag tror du skulle gilla bättre. Om du fick se mig naken skulle du vara tvungen att lämna butiken - te och kaffe måste ju förvaras torrt. Men nu ska jag inte stå här och mala. Jag har kokat ihop något jag tror du skulle gilla - ska du med hem och dricka te?

Halldin approved!

Grotesk
2012-03-16, 10:49
Halldin approved!

Äru dum eller? Inga ordvitsar att skåda.

Akerhage
2012-03-16, 13:08
Räcker väl att fråga om hon vill komma med hem på "kaffe med dopp"

TREX
2012-03-16, 13:26
Finns det något bra sätt att lägga in en stöt på en kassörska överhuvudtaget? Det här med att det värsta man kan få är ett nej fungerar ju inte då man besöker affären 2-3 gånger i veckan vilket bäddar för en hel del obehagliga situationer.

Det är ju lite som att skita där man äter.

garluch
2012-03-16, 13:36
Finns det något bra sätt att lägga in en stöt på en kassörska överhuvudtaget? Det här med att det värsta man kan få är ett nej fungerar ju inte då man besöker affären 2-3 gånger i veckan vilket bäddar för en hel del obehagliga situationer.

Det är ju lite som att skita där man äter.

Fast man borde väl kunna om man är en vuxen människa ta ett nej, och inte göra en scen varje gång man går in i butiken efter det. Tror knappast att man kommer att bli behandlad kyligt efter en enkel fråga?

krappen
2012-03-18, 19:33
Jag tog det en annan väg, det var en ny kassörska på den lokala mataffären (som jag alltid handlar i) som flörtade med mig och log varje gång jag betalade i hennes kassa, jag addade henne på facebook och frågade om hon ville hitta på något. Då sade hon att hon hade pojkvän och sen var det kalla blicken så fort man satte sin fot där inne. Women, god damn women i tell you.

TREX
2012-03-18, 20:05
Jag tog det en annan väg, det var en ny kassörska på den lokala mataffären (som jag alltid handlar i) som flörtade med mig och log varje gång jag betalade i hennes kassa, jag addade henne på facebook och frågade om hon ville hitta på något. Då sade hon att hon hade pojkvän och sen var det kalla blicken så fort man satte sin fot där inne. Women, god damn women i tell you.

Är också lite rädd för kalla blicken, så därför känns det inte ens värt att fråga kassörskan om hon är ledig för en natt.

BelowAverage
2012-03-18, 20:27
Allmänbildning att trevliga tjejer per automatik söker just dig som partner. Ja jag menar dig.
http://images.cheezburger.com/completestore/2010/9/9/2a11c9c5-9b6c-4005-a316-18d1c95a4732.jpg

MathiasF
2012-03-18, 22:04
Jag tog det en annan väg, det var en ny kassörska på den lokala mataffären (som jag alltid handlar i) som flörtade med mig och log varje gång jag betalade i hennes kassa, jag addade henne på facebook och frågade om hon ville hitta på något. Då sade hon att hon hade pojkvän och sen var det kalla blicken så fort man satte sin fot där inne. Women, god damn women i tell you.

Men var mer creepy..

krappen
2012-03-19, 02:20
Men var mer creepy..

Creepy att adda någon på facebook? get outta here
Hade ju givetvis pratat med henne innan.