handdator

Visa fullständig version : Bröst som en backhoppningsramp


CozmoKramer
2007-03-19, 23:32
Hej!

Vad ska man göra om man tycker att man börjar få en bröstmuskulatur som en backhoppningsramp dvs att övre delen av bröstet ser outvecklat ut, har ni något förslag på hur man kan träna ikapp. Ska jag helt sluta köra vanlig bänkpress och bara köra sne bänk, snea hantlar osv? Ett typiskt bröstpass är bänkpress, sne hantelpress och kabeldrag. Viss modifikation mellan passen.

Tacksam för svar:thumbup:

L-Sami
2007-03-19, 23:50
Om du vill ha mer utvecklat övre bröstmuskulatur så är nog det bra om du tränar det just specifikt. Hade samma problem förut, men tycker att jag har lyckats utveckla bra övre bröst genom att köra två övningar för övre delen av bröstet och sen bänkpress.

CozmoKramer
2007-03-20, 00:10
Om du vill ha mer utvecklat övre bröstmuskulatur så är nog det bra om du tränar det just specifikt. Hade samma problem förut, men tycker att jag har lyckats utveckla bra övre bröst genom att köra två övningar för övre delen av bröstet och sen bänkpress.

Känns det ok att börja med bänkpress, gå över till sned hantelpress och avsluta med sned bänkpress eller sneda hantelflys?

Degpekka
2007-03-20, 00:19
Känns det ok att börja med bänkpress, gå över till sned hantelpress och avsluta med sned bänkpress eller sneda hantelflys?

eftersom det är överdelen som släpar så börja med den, så att du kan bomba riktigt tungt där.

Nimroth
2007-03-20, 00:25
Hade samma problem förut, men tycker att jag har lyckats utveckla bra övre bröst genom att köra två övningar för övre delen av bröstet och sen bänkpress.

Vågar man fråga vilka övningar ? :)

Degpekka
2007-03-20, 01:56
Vågar man fråga vilka övningar ? :)

förmodligen kan du sätta in random tunga övningar för övre bröst :) olika lutande pressar osv, möjligt någon isolationsöving så som flyes eller nårra kabeldrag.