handdator

Visa fullständig version : Cykel eller crosstrainer som start på dagen?


Beffo
2007-03-19, 20:31
Tjena!
Jag är ny här på forumet, så jag börjar med o säga hej!

Har nyss börjat ett nytt jobb, som innebär att jag pendlar ca 2,5-3 timmar om dagen. Tänkte försöka komma igång bättre på mornarna. Jag är inte morrontrött så jag tänkte klämma in 10 min på motionscykel eller crosstrainer mellan havregrynsgröten och duschen.

Vad ska jag köpa? cykel eller crosstrainer? (det handlar om billiga varianter)
Förslag?

King Grub
2007-03-19, 20:34
Det du tycker är roligast! :)

En "billig" cykel är antagligen bättre kvalitetsmässigt än en "billig" crosstrainer, men man får vad man betalar för.

Beffo
2007-03-19, 20:40
King Grub: Din avatar uttrycker ju din poäng rätt bra :)

Jo, cykel har jag alltid gillat, men har ärligt talat aldrig provat crosstrainer.
Därför jag undrar.
Träningsmässigt är de rätt lika va? Jag menar för korta stunder. Det är väl mest en illusion att man tränar överkroppen?

King Grub
2007-03-19, 21:00
Nej, det är ingen "illusion". Varför skulle det vara det? Arbetar du med överkroppens muskulatur, tränar du överkroppen. Men både cykel och crosstrainer (och alla andra former av konditionsträning som löpning, simning, osv) är bra former av konditionsträning.

Beffo
2007-03-19, 22:31
Nä det kanske var att ta i...

Jag får nog försöka prova en crosstrainer hos nån kompis. Är sällan på gym, passar nog inte in här på forumet ;)

Eddie Vedder
2007-03-19, 22:37
Är sällan på gym, passar nog inte in här på forumet ;)

Finns ingen som "inte passar" här. Du måste inte va en gymråtta för att kunna hänga här å lära dej saker om kropp och hälsa.:thumbup:

King Grub
2007-03-19, 22:45
Är sällan på gym, passar nog inte in här på forumet ;)

Här är alla träningsintresserade välkomna! :) Finns ett antal som inte ens tränar utan bara spammar Allmänt också. :D

Beffo
2007-03-19, 22:47
Guud, vad trevligt!
:)