handdator

Visa fullständig version : Ryckningar


Petrus
2001-07-20, 08:36
Hej!!!
Jag har fått höra av min sambo att jag ligger och har "ryckningar" i vissa muskler om nätterna...
Om ajg t ex har tränat armar en dag så kan dom enlligt henne ligga och rycka under natten när jag sover...ibland kan dom "flyga upp" 3-4 decimeter... Är detta farligt eller kan ja göra något åt det? Jag vill ju inte ligga och slå till henne i sömnen. :)
Jag märker inte av det själv...

Joachim B
2001-07-20, 08:39
Ja, du vet vad de brukar säga om ofrivilliga ryckningar... ;)

Skämt å sido, det där upplever nog de flesta av oss efter tunga träningspass. Min gissning är att det är nervsystemet som kopplar av och återhämtar sig.

Men om det börjar hända även på dagtid är det nog dags att söka upp en läkare... :D

Petrus
2001-07-20, 08:49
Ok..tack...det är ju inte jag som har ont av det som sagt va`...
Tinner

Spud
2001-07-20, 14:11
jo jag känner igen det där, fast jag brukar ibland mera "vibrera" :D

eiselt
2001-07-20, 14:27
Hej Tinner, kanske är det dags att sluta sniffa thinner. :D

/ Henrik

Petrus
2001-07-21, 11:42
Hej Henrik...
Tyvärr var jag tvungen att ge dig en etta betyg efter det där sista inlägget... :D

eiselt
2001-07-25, 13:16
Äh, det var ju bara skoj, snäääälla ge en femma......

/ Henrik :(

Petrus
2001-07-27, 15:10
Varsågod... Nu har du fått din femma...IGEN!

:mad: .... :)

MVH

mangs
2002-05-16, 15:29
Har dina ryckningar blivit bättre det senaste året Tinnermannen?

/Mangs

stybb
2002-05-16, 15:57
Min flickvän säger också att jag ligger och rycker i armarna och benen...

:p

Hon sa att det var mäkta irriterade senast då man hade en arm runt henne på magen

AnderssoN
2002-05-16, 15:58
Sådana där jätteryckningar har jag aldrig upplevt. Det låster nästan som att du styrketränar i sömnen eller något. :)

Mina sk "ryckningar" brukar vara isolerade till en enda muskel. Ibland är det triceps som hoppar omkring under tröjan, en annan gång kan det vara höger vad. Mysko. Det kan hålla i sig en hel dag. Har ibland t o m svårt att sova för att man ligger och skakar i sängen. :eek:

Nåja, det är inga världsliga problem man dras med i vilket fall...

[ 16 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: AnderssoN ]

HenkeGr
2002-05-16, 16:05
Jag brukar få ryckningar när jag inte tränat på ett tag. Ni kanske tränar för lätt? ;-)

Läste någonstans att kroppen "testar" förbindelsen mellan hjärnan och musklerna genom dessa ryckningar. Har man inte tränat/använt en muskel på länge så kör hjärnan detta lilla test.
Förklarar dock inte era ryckningar efter träning.

Jag tror ni lider av samma "problem" som en del jakthundar som jagar när de sover, enda skillnaden är att ni bicepscurlar istället för att jaga en fet älgtjur...

/Henke

hulken
2002-05-16, 17:38
Det är väl inte den där Testo salvan från USA som du använt på baquetten Tinner :D skojar bara :)

Pudzianovski
2002-05-16, 17:54
nervsystemet som kopplar av.

:)

Petrus
2002-05-17, 12:59
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Har dina ryckningar blivit bättre det senaste året Tinnermannen?

/Mangs</STRONG>

Jo tack, jag märker fortfarande inget själv. Men tjejen har inte sagt något om det på väldigt länge så jag antar att det har försvunnit... :) Däremot ligger hon och rycker till ibalnd så jag blir livrädd! :D
Vänlgien,

Petrus

stefannn
2002-05-17, 14:38
tinner: skjuter hon inte till ordentligt ?? det kanske e nåt annat som ligger och rycker??

stefannn
2002-05-17, 14:40
släpper till kanske det ksulle vara...mer om ursäkt...

Chris
2002-05-18, 22:33
Snälla nån, jag vet vart problemet ligger. Du har köpt en sån där elshocktränings pryl på tvshop som skickar stötar i musklerna, men du vågar inte erkänna det för din flickvän så du skyller på nervsystemet.

:D

r90
2002-05-19, 12:00
Vadå Chris : kör inte du med sånna?
På vårat gym har vi en "station" med fullt med uttag i väggen..så det ända folk gör på gymet är att gå dit, koppla på sånna där saker på ett valfritt ställe och sitter på en stol i 40 minuter....Hahaha TV-Shop tar ju priset!


:D :D