handdator

Visa fullständig version : Baka in gainerpulver?


rockztatic
2003-03-10, 17:58
Hey!

Vet ni nått sätt att baka in chokladgainer (50g) så att man kan ta det efter träning, eller på annat sätt. Klarar inte av att blanda det med vatten/mjölk. URÄCKLIGT!

Man borde väl kunna göra nått gott? Som inte smakar som pulvret gör, för det är ju bluää.. bara näringen man vill åt :D

Dr.Gr0v
2003-03-10, 22:17
Jag tror nog du aldrig slipper smaken för det är ganska mkt pulver när man tar gainer...

Vilket märke har du? twinlabs choklad gainer är ruskigt god ;)

emmzan
2003-03-10, 22:19
I med massor med o´boy.. Muuuummms!

shirunai
2003-03-10, 22:32
blä för choklad äter weider mega mass2000 nu...fått 1½ för mina 8kg stargainers var slut på lager....jordgubb regerar:hbang:

rockztatic
2003-03-11, 18:07
jag kör eiselt max gainer :D asbra!
men, inför nästa burkköp.. är vanilj bättre? för att blanda ut med nått? och med VATTEN blir ingen gainer god.. bluäääääk

ska testa o'boy :) risk för ENORM oboy-konsumtion ;)

Snafu
2003-03-11, 20:20
Jag har som sagt experimenterat lite.

Jag gjorde pannkakssmet:

1 dl mjöl
2 dl mjölk
2 ägg
1 matsked socker
1 tsk salt
1 tsk vaniljpulver

Sen lade jag till 2-3 skopor top of the line gainer chockladsmak...jag drygade ut med lite mer mjölk.

Smaken blev faktiskt helt okey. Problemet var att pannkakorna tenderade att bränna fast lite. Detta kan undvikas om man smörjer stekpannan varje gång. Dock får man i sig väldigt mkt fett på detta vis.

rockztatic
2003-03-11, 22:45
bluää, har försökt det där.. didn't work /:
nån som hjar prövat att smälla in det i muffinsar? :D

Sverker
2003-03-12, 07:07
Steka Gainer:confused:

Njaa.... det är mycket kolhydrat i en gainer så risken är betydlig att man gör knäck av det i stekpannan.
Det blir betydligt bättre att använda rent proteinpulver här.


Fast egentligen är det bättre för proteinet att dricka det separat TILL pannkakorna.

Janna
2003-03-12, 10:10
Originally posted by rockztatic
bluää, har försökt det där.. didn't work /:
nån som hjar prövat att smälla in det i muffinsar? :D

jepps men ta prottepulver istället .. mjölet ger ju ändå snabba kolhydrater och det räcker väl med en källa dessutom är det ju socker i som är snabba kolhydrater och så bakar man in prottepulver woilaaa en perfekt efteträningsmuffin smaskens

Viveqa
2003-03-12, 10:34
Eller skaffa dig helt enkelt ett rent prottepulver (ofta godare, och mindre mängd ifall du ändå inte gillar det) och ät någon form utav rena snabba kolhydrater till, lösviktsgodis eller så...

Billigare och godare :thumbup:

Frazze
2003-03-13, 11:50
annars kan det vara lättare att få i sig äckligt pulver med sugrör.