handdator

Visa fullständig version : Kortstrul på SATS, dyr historia


Johan Dahlqvist
2007-03-19, 10:28
Nu är jag bara lite irriterad, vill skriva av mig för att förhoppningsvis hjälpa andra och kanske få tips om hur jag kan göra.

Jag har varit kund på SATS Zenit (T-centralen) i lite mer än ett år och det har varit en ren fröjd, alltid blivit bra bemött och fått bra feedback och hjälp från x antal olika anställda som satt sig in i min träning vilket jag anser vara bra service för 525kr/månaden.

Jag har haft mitt medlemsskap kopplat till ett konto där jag satt in pengar och låtit SATS mfl. dra per autogiro. Vid tre tillfällen fanns det inte täckning för deras dragningar och jag fick påminnelser. Jag räknade ut hur mycket det återstod att betala på mitt kort för ett år och betalade in en liten klumpsumma för att slippa oroa mig om att det inte händer igen.

SATS påpekar nu att jag har sagt upp mitt medlemskap vilket jag inte anser att jag gjort. "Nej men det blir så i systemet när man betalar en klumpsumma".

Mitt medlemskap har alltså stängt av sig självt när jag betalat in en klumpsumma?!

Jag har fått noll information om att det skulle hända, jag skulle enligt tjejen jag talade med behövt ringa in efter att jag betalt klumpsumman och påpeka att jag ville fortsätta vara medlem för att kortet inte skulle stängas av.

Vad jag nu blir erbjuden är alltså ett nytt medlemskap, jag får då betala 700 kronor för att sätta igång medlemskapet och ytterligare 25 kronor mer i månaden, alltså 550 kr istället för 525 kr (600 kronor mer per år).

Medlemskap 500 kr
Administrationsavgift 200 kr
Månadsavg. 550 kr/Årsavg. 6600 kr

Ett nytt kort skulle alltså kosta 7300 kommande året jämfört med de 6300 jag annars skulle behövt betala.

Hur kommer det sig att detta kommer så pass lägligt med avgiftshöjningen? ...Jag känner doften av en begraven hund...

Hur kommer det sig att dem inte kan skapa ett nytt medlemskap och prångla undan dessa 700 kronor för att starta medlemskapet? ...Jag skulle nog kunna tänka mig att betala 550 per månad men fan heller ny startavgift...

Har någon annan varit med om samma sak?

Har någon nått tips på hur man kan gå till väga?

Slutsats, om ni nu har era medlemskap på autogiro, se till att inte betala av allt om ni vill behålla eran nuvarande (förhoppningsvis låga) avgift.


Mvh

Gabber
2007-03-19, 10:41
Jag är medlem på Zenit och betalar exakt samma sak som dig, via autogiro. Förra månaden ville jag avlsluta mitt medlemskap helt vilket de vägrade göra och jag fick ingen information alls om att jag tydligen kan betala in klumpsumma och få det avslutat på det viset.

Jag har lärt mig att så fort du betalar och går till gymet så är allt bra, du får din service och allt annat. Men om du strular till det och måste prata med kundtjänst och den administrativa delen så får du problem. Som att prata med en vägg, ingen förklaring till VARFÖR osv utan så är det.

Jag tränar nu kl 6 på morgonen varje dag och har kommit igång igen tack vare att jag inte fick avsluta kortet. Dock vet jag inte hur du ska lösa ditt problem

Sir Anselm
2007-03-19, 10:45
Vafan?! Vad är det för j-a sätt?! Så de tycker att du ska öppna ett helt nytt medlemskap och bara glömma pengarna du betalade in? har för övrigt aldrig hört talas om ett gym som kör med startavgift... Vill de inte ha kunder eller? Skäms SATS! Byt gym...

hahavaffan
2007-03-19, 10:58
Du snackade säkert med nån jävla vikarie som inte har en aning. Ring nån lite högre upp i hiearkin, så löser det sig säkert.

shadowfire
2007-03-19, 11:05
Vilken kortutgivare står för autogirot? :naughty:

jenny
2007-03-19, 12:32
Skumt att du måste betala medlemsavgift igen. Jag gick ur SATS en gång men ändrade mig efter någon månad. Behövde då ej betala medlemsavgiften igen eftersom jag bara hade gjort ett kort uppehåll Han sa att de brukade göra så. Men det var i Gbg. De kanske gör annorlunda i Stockholm.

Semiramis
2007-03-19, 15:43
Skumt att du måste betala medlemsavgift igen. Jag gick ur SATS en gång men ändrade mig efter någon månad. Behövde då ej betala medlemsavgiften igen eftersom jag bara hade gjort ett kort uppehåll Han sa att de brukade göra så. Men det var i Gbg. De kanske gör annorlunda i Stockholm.Nej om man går med igen inom 45 dagar ska det inte vara någon ny medlemsavgift.

Som sagt, be att få tala med någon högre upp och förklara lugnt och vänligt vad som hänt, det verkar ju inte vara särskilt kundvårdande precis.

Empe
2007-03-19, 16:39
6300 för ett år!!?!?!?!???!!!! :eek:

hultman
2007-03-19, 16:53
Herregud. Hur fan kan man betala över 500 spänn i månaden för att träna? Själv betalar jag inte ens hälften, och då tränar jag på ett kanongym (Workout Center i Gävle).

scythe
2007-03-19, 16:55
Du snackade säkert med nån jävla vikarie som inte har en aning. Ring nån lite högre upp i hiearkin, så löser det sig säkert.
Plys et.

aliquis
2007-03-19, 17:36
Shiet vilka avgifter, ÖKK tar 1500kr/år och det är ju rätt dyrt det med ;D

Jorgen
2007-03-19, 18:36
Nu handlar det inte om vem som tränar billigast utan om Johan och SATS.

Fö så vinner jag för jag tränar gratis på mitt gym. Så det så.

Raggis
2007-03-19, 19:03
Fö så vinner jag för jag tränar gratis på mitt gym. Så det så.

Jag med ^^ Har dock hand om programmeringen kring allas brickor. Därför tränar jag gratis :P


OT: Jävla svinigt gjort av SATS. Men, som flera har rekommenderat - be att få snacka med nån högre uppsatt.

Angel
2007-03-19, 19:24
Byt till FS

Osten80
2007-03-19, 19:27
Nu handlar det inte om vem som tränar billigast utan om Johan och SATS.

Fö så vinner jag för jag tränar gratis på mitt gym. Så det så.

Veckans post.

Cilia
2007-03-19, 20:20
Fö så vinner jag för jag tränar gratis på mitt gym. Så det så.
*host* *host*
du betalar ju med massa arbetstimmar, så helt gratis är det knappast.

mangemani
2007-03-19, 20:50
men fy fan,blir ju nästan frustrerad när man hör hur mycket folk betalar för ett gymkort,betalar för så gott som ingenting mer än vad ett gym som tar typ 100 i månaden har att erbjuda..skrämmande vilka ockerpriser.