Johan Dahlqvist
2007-03-19, 10:28
Nu är jag bara lite irriterad, vill skriva av mig för att förhoppningsvis hjälpa andra och kanske få tips om hur jag kan göra.
Jag har varit kund på SATS Zenit (T-centralen) i lite mer än ett år och det har varit en ren fröjd, alltid blivit bra bemött och fått bra feedback och hjälp från x antal olika anställda som satt sig in i min träning vilket jag anser vara bra service för 525kr/månaden.
Jag har haft mitt medlemsskap kopplat till ett konto där jag satt in pengar och låtit SATS mfl. dra per autogiro. Vid tre tillfällen fanns det inte täckning för deras dragningar och jag fick påminnelser. Jag räknade ut hur mycket det återstod att betala på mitt kort för ett år och betalade in en liten klumpsumma för att slippa oroa mig om att det inte händer igen.
SATS påpekar nu att jag har sagt upp mitt medlemskap vilket jag inte anser att jag gjort. "Nej men det blir så i systemet när man betalar en klumpsumma".
Mitt medlemskap har alltså stängt av sig självt när jag betalat in en klumpsumma?!
Jag har fått noll information om att det skulle hända, jag skulle enligt tjejen jag talade med behövt ringa in efter att jag betalt klumpsumman och påpeka att jag ville fortsätta vara medlem för att kortet inte skulle stängas av.
Vad jag nu blir erbjuden är alltså ett nytt medlemskap, jag får då betala 700 kronor för att sätta igång medlemskapet och ytterligare 25 kronor mer i månaden, alltså 550 kr istället för 525 kr (600 kronor mer per år).
Medlemskap 500 kr
Administrationsavgift 200 kr
Månadsavg. 550 kr/Årsavg. 6600 kr
Ett nytt kort skulle alltså kosta 7300 kommande året jämfört med de 6300 jag annars skulle behövt betala.
Hur kommer det sig att detta kommer så pass lägligt med avgiftshöjningen? ...Jag känner doften av en begraven hund...
Hur kommer det sig att dem inte kan skapa ett nytt medlemskap och prångla undan dessa 700 kronor för att starta medlemskapet? ...Jag skulle nog kunna tänka mig att betala 550 per månad men fan heller ny startavgift...
Har någon annan varit med om samma sak?
Har någon nått tips på hur man kan gå till väga?
Slutsats, om ni nu har era medlemskap på autogiro, se till att inte betala av allt om ni vill behålla eran nuvarande (förhoppningsvis låga) avgift.
Mvh
Jag har varit kund på SATS Zenit (T-centralen) i lite mer än ett år och det har varit en ren fröjd, alltid blivit bra bemött och fått bra feedback och hjälp från x antal olika anställda som satt sig in i min träning vilket jag anser vara bra service för 525kr/månaden.
Jag har haft mitt medlemsskap kopplat till ett konto där jag satt in pengar och låtit SATS mfl. dra per autogiro. Vid tre tillfällen fanns det inte täckning för deras dragningar och jag fick påminnelser. Jag räknade ut hur mycket det återstod att betala på mitt kort för ett år och betalade in en liten klumpsumma för att slippa oroa mig om att det inte händer igen.
SATS påpekar nu att jag har sagt upp mitt medlemskap vilket jag inte anser att jag gjort. "Nej men det blir så i systemet när man betalar en klumpsumma".
Mitt medlemskap har alltså stängt av sig självt när jag betalat in en klumpsumma?!
Jag har fått noll information om att det skulle hända, jag skulle enligt tjejen jag talade med behövt ringa in efter att jag betalt klumpsumman och påpeka att jag ville fortsätta vara medlem för att kortet inte skulle stängas av.
Vad jag nu blir erbjuden är alltså ett nytt medlemskap, jag får då betala 700 kronor för att sätta igång medlemskapet och ytterligare 25 kronor mer i månaden, alltså 550 kr istället för 525 kr (600 kronor mer per år).
Medlemskap 500 kr
Administrationsavgift 200 kr
Månadsavg. 550 kr/Årsavg. 6600 kr
Ett nytt kort skulle alltså kosta 7300 kommande året jämfört med de 6300 jag annars skulle behövt betala.
Hur kommer det sig att detta kommer så pass lägligt med avgiftshöjningen? ...Jag känner doften av en begraven hund...
Hur kommer det sig att dem inte kan skapa ett nytt medlemskap och prångla undan dessa 700 kronor för att starta medlemskapet? ...Jag skulle nog kunna tänka mig att betala 550 per månad men fan heller ny startavgift...
Har någon annan varit med om samma sak?
Har någon nått tips på hur man kan gå till väga?
Slutsats, om ni nu har era medlemskap på autogiro, se till att inte betala av allt om ni vill behålla eran nuvarande (förhoppningsvis låga) avgift.
Mvh