handdator

Visa fullständig version : Entropia Universe...


Achryl
2007-03-18, 19:14
...håller jag på att installera just nu. Finns det andra spelare här?
Jag testade second life först men grafiken var i buggigaste laget.

Kort introduktion från wiki:

Egentligen är det fel att kalla Entropia Universe för ett spel, eftersom det snarare är en virtuell värld där deltagarna kan skapa sig nya liv och utföra många saker de kan utföra i den verkliga världen. Entropia Universe är också en av de få online-världar med ett fungerande penningsystem (se också Second Life) med en valuta som är konvertibel till varje växlingsbar valuta i den riktiga världen (RCE, Real Cash Economy). Valutan som används är PED (Project Entropia Dollar, indelad i 100 Project Entropia Cents) som är bunden till amerikanska dollar, så att 10 PED = 1 USD. Man kan även växla till brittiska pund, svenska kronor och euro. Detta möjliggör för deltagarna att skaffa sig yrken och försörja sig i den simulerade världen.

Nåväl, ska bli spännande att testa. Någon med erfarenheter?

hobbitar
2007-03-18, 19:19
Ja jag spelade det för några år sedan. Det var mycket roligt och beroendeframkallande.

Ett tips är att sätta in en liten summa pengar i början (alt tigga vapen/cash från nån annan). Gå med i ett "team" så kommer du igång fortare.


Jag brukade oftast sticka ut i skogen på jakt med några andra (vi delade på bytet).

Men jag la ner spelandet efter ett tag, det blev för mycket tid framför datorn helt enkelt... Om jag hade varit arbetslös så....

hobbitar
2007-03-18, 19:20
Glömde säga att spelet har säkert utvecklats en hel del sen jag spelade det . Då hette det "Project Entropia".

Achryl
2007-03-18, 19:22
Ja jag spelade det för några år sedan. Det var mycket roligt och beroendeframkallande.

Ett tips är att sätta in en liten summa pengar i början (alt tigga vapen/cash från nån annan). Gå med i ett "team" så kommer du igång fortare.


Jag brukade oftast sticka ut i skogen på jakt med några andra (vi delade på bytet).

Men jag la ner spelandet efter ett tag, det blev för mycket tid framför datorn helt enkelt... Om jag hade varit arbetslös så....

Gjorde du några riktiga pengar på spelet? (som du kunde ta ut irl alltså)

Zakath
2007-03-18, 19:27
Gjorde du några riktiga pengar på spelet? (som du kunde ta ut irl alltså)

Glöm den idén, PE är nog ett av de sämsta spelen att tjäna pengar på då spelet är uppbyggt för att kosta pengar. Andra onlinespel med månadskostand kan man tjäna mycket mer pengar på MYCKET lättare.

Achryl
2007-03-18, 19:29
Glöm den idén, PE är nog ett av de sämsta spelen att tjäna pengar på då spelet är uppbyggt för att kosta pengar. Andra onlinespel med månadskostand kan man tjäna mycket mer pengar på MYCKET lättare.

:(

Zakath
2007-03-18, 19:33
:(

Jag var lockad av samma idé för ett par år sedan, tills jag insåg hur det hela fungerade... :(