handdator

Visa fullständig version : Mor&Dotter dag - Mamma 50 år


mela
2007-03-18, 16:43
Idag fyller min mamma 50 år, men hon är i Thailand i 10 dagar till.
Jag vill ge henne en mor och dotter dag, med något mysigt, eftersom
jag vet att hon älskar att umgås med mig, speciellt nu när jag inte bor
hemma och för att jag själv älskar att umgås med min mamma.

Men frågan är vad? Kollade på Hagabadet och ha en heldag där, men då
kostar det nästan 4000 om jag och mamma ska kunna ta typ 2 behandlingar
vardera.

Någon som har tips på någonting annat?

Muskelbyggaren
2007-03-18, 16:47
Gör i ordning en korg med mat och gå ut i naturen och sätt er under ett träd i avskildhet. Det kostar heller inte mer än maten. :)

mela
2007-03-18, 16:47
Gör i ordning en korg med mat och gå ut i naturen och sätt er under ett träd i avskildhet. Det kostar heller inte mer än maten. :)

Du är medveten om att det är vinter fortfarande? :MrT:

Muskelbyggaren
2007-03-18, 16:54
Du är medveten om att det är vinter fortfarande? :MrT:
Tyst! Jag låtsas att det inte är så, solen skiner ju in genom mitt fönster!

Men mer seriöst, gör något hon brukar tycka om att göra, som du tror att hon skulle göra om hon fick en dag att göra vad hon ville. Sedan äter ni en middag på utvald restaurang på kvällen.

Ryska_raketen
2007-03-18, 16:55
Det viktiga är väl inte vad saker kostar mela, utan mer att du visar att du uppskattar modern din?

mela
2007-03-18, 16:55
Det viktiga är väl inte vad saker kostar mela, utan mer att du visar att du uppskattar modern din?

Jo jag vet. Men det är svårt att göra något en heldag som inte kostar alltför mycket. Jag har inte råd att lägga ut 4000:-

Angel
2007-03-18, 17:03
Hagabadet rekommenderas ju då.

Men lite budget e ju att köra några behandlingar på Gilda och sen gå ut och käka.

mela
2007-03-18, 17:04
Hagabadet rekommenderas ju då.

Men lite budget e ju att köra några behandlingar på Gilda och sen gå ut och käka.

Finns inga behandlingstider på Gilda innan sommars dock.. *mini*

qwerty1
2007-03-18, 17:05
Kan någon gå i tro kan jag låna pengar till dig så du kan ta hälften/hälften på 2 månader.. pm om du vill! hej

mela
2007-03-18, 17:09
Kan någon gå i tro kan jag låna pengar till dig så du kan ta hälften/hälften på 2 månader.. pm om du vill! hej

Jag har pengar sparade, men 4000 är för mycket för en födelsedagspresent, även om jag älskar min mamma.

qwerty1
2007-03-18, 17:10
Tänk på att 2k går till dig själv..

Nej men det är svårt.. hoppas du hittar något. Back to the grind.

Muskelbyggaren
2007-03-18, 17:11
Kan någon gå i tro kan jag låna pengar till dig så du kan ta hälften/hälften på 2 månader.. pm om du vill! hej
Can't buy me love?

Angel
2007-03-18, 17:13
Finns inga behandlingstider på Gilda innan sommars dock.. *mini*

Va? e det så fullbokat? har du ringt och kollat? ja som tänkte köra en renovering snart

qwerty1
2007-03-18, 17:13
Can't buy me love?

Försökte bara vara lite trevlig. Klart det ska missuppfattas.

mela
2007-03-18, 17:14
Va? e det så fullbokat? har du ringt och kollat? ja som tänkte köra en renovering snart

Ringde för nån vecka sen och ville göra en ansiktsbehandling, då min hy ser ut som...ja..skit.. Men ja.. vettefan..Hon kanske inte ville ha mig som kund :(

gladiatorerna1
2007-03-18, 17:23
Du är medveten om att det är vinter fortfarande? :MrT:

*Asgarvar*:laugh: :laugh:

Diana
2007-03-18, 17:51
Bra Mela spaa behandling är en sådan definitiv vinnare mammpresentwise! *popcorn* Det finns ju helt oslagbara paket med allt från ler-tjaffs bad till massage och stinkande örtmasker, kör på ett RUBBETpaket tycker jag. :D Mkt givande, värt cashen samt klimakterie-aggressionsmildrande.

mela
2007-03-18, 17:53
Bra Mela spaa behandling är en sådan definitiv vinnare mammpresentwise! *popcorn* Det finns ju helt oslagbara paket med allt från ler-tjaffs bad till massage och stinkande örtmasker, kör på ett RUBBETpaket tycker jag. :D Mkt givande, värt cashen samt klimakterie-aggressionsmildrande.


Får rådgöra med pappa först tror jag.. *klura*

Allan
2007-03-18, 17:57
Presentkort på fotvård? Massage? Kostar mindre än ansiktsbehandling. Nagelförlängning?

mela
2007-03-18, 17:58
Presentkort på fotvård? Massage? Kostar mindre än ansiktsbehandling. Nagelförlängning?

Fotvård hade varit något... släkten med hemska fötter :P
Massage är hon rädd för efter senast..
Långa naglar fungerar inte då hon jobbar som kokerska på ett dagis

Jompan
2007-03-18, 18:11
Vad sägs annars om att bjuda på mat på nån trevlig restaurang, då får ni större möjlighet till att prata och umgås... även om spahelg är mkt trevligt det med. :)

Cilia
2007-03-18, 18:27
Var lite kulturella, gå på museum och kanske teater och avsluta med en middag.

mela
2007-03-18, 18:34
Ladies Night
Got Event Biljett,Scandinavium, Göteborg
Succén Ladies Night presenterar hösten 2007 en helt ny show med bland andra Sveriges nu hetaste artist Martin Stenmarck! Showen är fylld med musik, dans och humor, bara killar på scen och tjejer i publiken. En oslagbar kombination som under hösten 2006 tog hela Sverige med storm! Showstart 21.00, Ankomst från 20.00. Efter showen fortsätter kvällen med Sveriges festligaste nattklubb-allt inkluderat i showbiljetten.

_______________________

Kanske? *klura*

Jompan
2007-03-18, 18:42
Ladies Night
Got Event Biljett,Scandinavium, Göteborg
Succén Ladies Night presenterar hösten 2007 en helt ny show med bland andra Sveriges nu hetaste artist Martin Stenmarck! Showen är fylld med musik, dans och humor, bara killar på scen och tjejer i publiken. En oslagbar kombination som under hösten 2006 tog hela Sverige med storm! Showstart 21.00, Ankomst från 20.00. Efter showen fortsätter kvällen med Sveriges festligaste nattklubb-allt inkluderat i showbiljetten.

_______________________

Kanske? *klura*

Tycker jag låter som en toppenidé!!! :thumbup:

Diana
2007-03-18, 19:01
Ja det där skulle garanterat äga vilken spaOrgie somhelst iallafall i min Stenmarckkåta mammas tycke :D nice wörk

(Backstagepass för plus i kanten)

mela
2007-03-18, 19:16
Ja det där skulle garanterat äga vilken spaOrgie somhelst iallafall i min Stenmarckkåta mammas tycke :D nice wörk

(Backstagepass för plus i kanten)

Nämn en 15+ tjej som inte är tänd på denna man *drool* *drool*

Ska ringa mammas bästa väninna också och se om hon vill följa med kanske *klura*

Diana
2007-03-18, 20:01
Nämn en 15+ tjej som inte är tänd på denna man *drool* *drool*

Ska ringa mammas bästa väninna också och se om hon vill följa med kanske *klura*
Jag är helt allvarlig när jag säger att jag aldrig sett fanskapet ens :laugh: och om jag har det har jag inte tänkt på vem det är... :D [känner bott-under-sten kommentar på ingång...]

Do it
The more the merrier!!

mela
2007-03-18, 20:12
http://www.fitness-magazine.com/mars05/gifs/stenmarck.jpg

Angel
2007-03-18, 20:32
Jag tänder då inte på stenmark nånstans!

Bonnie
2007-03-18, 21:07
Ett tips är att gå in och kolla ofta. Folk avbokar titt som tätt.
Jag har fixat massage nu på torsdag.

Finns inga behandlingstider på Gilda innan sommars dock.. *mini*

mela
2007-03-18, 21:08
Ett tips är att gå in och kolla ofta. Folk avbokar titt som tätt.
Jag har fixat massage nu på torsdag.

gööött :D
Men jag kör nog på Stenmarck med mamma, men jag behöver en ansiktsbehandling själv.

Bonnie
2007-03-18, 21:11
En 90 min ansiktsbehandlig gjorde jag i torsdags (bokade på tisdagen).
TIPS!!!!!
Ta av dig alla örhängen,pircingar,halsband,klockor osv innan du kommer dit.
Man får nämligen inte ha det under behandlingen då de användar sig av elektriska impulser (nått....). Tog sin lilla tid att plocka bort allt skrot jag hade på mig :(

gööött :D
Men jag kör nog på Stenmarck med mamma, men jag behöver en ansiktsbehandling själv.

mela
2007-03-18, 21:13
En 90 min ansiktsbehandlig gjorde jag i torsdags (bokade på tisdagen).
TIPS!!!!!
Ta av dig alla örhängen,pircingar,halsband,klockor osv innan du kommer dit.
Man får nämligen inte ha det under behandlingen då de användar sig av elektriska impulser (nått....). Tog sin lilla tid att plocka bort allt skrot jag hade på mig :(

fakk..har ju piercingar i öronen jag inte vill ta ur innan de läkt :(

Empe
2007-03-18, 22:05
Jag tänder då inte på stenmark nånstans!

Gör om, gör rätt.

Martin Stenmarck!! Inte gamla räven Ingemar :D

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/alppihiihto__freestyle/20052006/388671.jpg