handdator

Visa fullständig version : Engångstallrikar och bestick


evil
2007-03-18, 14:33
Jag har tänkt gå över till att bara äta på engångstallrikar, med engångsbestick och dricka ur plastmuggar. Var köper man dessa saker billigast och vad ligger priserna på?

Drfg
2007-03-18, 14:38
Diska är bland det värsta som finns, ska köpa en diskmaskin så fort jag får råd =)

ArooN
2007-03-18, 14:39
Jag har tänkt gå över till att bara äta på engångstallrikar, med engångsbestick och dricka ur plastmuggar. Var köper man dessa saker billigast och vad ligger priserna på?

Tänk på naturen??

Men annars är det väl ÖB som gäller*slap*

PowPow
2007-03-18, 14:41
Tänk på naturen??


+1
Det borde ju finnas dåliga och mindre dåliga alternativ bland engångsprodukterna. Kanske man ska ha i åtanke när man handlar? Om man nu måste köra engångs alltså. Det är ju faktiskt ganska praktiskt.

NiXPhoenix
2007-03-18, 14:43
Har du ingen diskmaskin eller kan skaffa, hur litet bor du?

Finns ju bänkdiskmaskiner, knappast jättebra men funkar säkert om man bor ensam. Brukar det finnas diskmaskin i hyreslägenheter btw? Nybyggda tvåor tänker jag på då.

Nitrometan
2007-03-18, 15:17
Ät direkt ur grytan?

regus
2007-03-18, 15:27
Ät direkt ur grytan?

+1

Handcuff
2007-03-18, 15:30
Diska direkt du har ätit! Otroligt sunkigt sitta å äta med engångsartiklar...*screwy*

hobbitar
2007-03-18, 15:33
Jag tror det räcker med att du köper glas och kanske tallrikar, besticken får du diska later!
=)

Stoltz
2007-03-18, 15:36
...Man vet att mänskligheten har degenererat till något i stil med slem när det blir för jobbigt att diska ett jävla set tallkrik, glas och bestick...

Laan
2007-03-18, 16:19
1: Vilket otroligt egoistiskt slöseri!

2: Om du någonsin hade tänk få ligga med en dam eller liknande så kommer inte engångstallrikar och bestik ta dig närmare den händelsen.. men det förtjänar du fan inte heller om du slösar så jävligt

PowPow
2007-03-18, 16:22
2: Om du någonsin hade tänk få ligga med en dam eller liknande så kommer inte engångstallrikar och bestik ta dig närmare den händelsen..

Du tror att porslin är vägen till att få ligga?

För övrigt så håller jag med oma tt engångstallrikar och bestick kanske inte är någon vidare god idé. Men inte för att han inte skulle få ligga på grund av det.

mela
2007-03-18, 16:26
Åh gud. Visst, der suger att diska, men det tar inte så lång tid. Sluta vara så satans bekväm av dig. *gah!*

Dumleman
2007-03-18, 16:30
Annars kan man att äta i plastpåsar (soppåsar, fryspåsar osv). Man sätter bara plastpåsen i en burk och häller maten i påsen och äter.

bluelight
2007-03-18, 17:24
Annars kan man att äta i plastpåsar (soppåsar, fryspåsar osv). Man sätter bara plastpåsen i en burk och häller maten i påsen och äter.

Orka köpa plastpåsar? Ät direkt ur förpackningarna maten kommer i! Stek kött och lägg tillbaka i köttförpackningen osv.

NiXPhoenix
2007-03-18, 17:35
Trådskaparen vågar inte svara för att ni är så elaka. :/

Ingen som kan svara på min fråga om diskmaskin och hyreslägenheter!?
Fattar självklart att det inte är likadant överallt, men men.

shadowfire
2007-03-18, 17:38
Har du ingen diskmaskin eller kan skaffa, hur litet bor du?

Finns ju bänkdiskmaskiner, knappast jättebra men funkar säkert om man bor ensam. Brukar det finnas diskmaskin i hyreslägenheter btw? Nybyggda tvåor tänker jag på då.
Det kan finnas diskmaskin i hyreslägenheter jepps, men det är inte så vanligt, mest i större treor/fyror då.

Jag har haft bänkdiskmaskin i flera år och är supernöjd, behöver nästan aldrig diska om något (om man är duktig o sköljer av bestik osv innan man stoppar in dvs). Fungerar klockers. Kör bänkdisken 1ggn/veckan ca, ibland extra med lite kastruller mm. Handdiskar aldrig.

Metal_boy_
2007-03-18, 18:56
Åh gud. Visst, der suger att diska, men det tar inte så lång tid. Sluta vara så satans bekväm av dig. *gah!*

Säger du ja, som låter skiten stå :) Har väl sett i bakgrunden på outfit-tråden hur ostädat du har :D

Laan
2007-03-18, 18:58
Du tror att porslin är vägen till att få ligga?

För övrigt så håller jag med oma tt engångstallrikar och bestick kanske inte är någon vidare god idé. Men inte för att han inte skulle få ligga på grund av det.

Nej, men de flesta skulle nog ta engångsprylar som ett rejält varningstecken..

mela
2007-03-18, 19:39
Säger du ja, som låter skiten stå :) Har väl sett i bakgrunden på outfit-tråden hur ostädat du har :D

Ja, men det tar inte så lång tid när man väl ställer sig. Det tar är kvart att diska typ..allt jag har :P

Metal_boy_
2007-03-18, 19:48
Ja, men det tar inte så lång tid när man väl ställer sig. Det tar är kvart att diska typ..allt jag har :P

Tre kvart ja :D ;)

evil
2007-03-18, 20:58
Jag frågade inte efter era åsikter om att använda engångsartiklar när man ska äta. Men en sak kan jag säga och det är att om jag har någon donna över på middag är det klart att porslinet åker fram, men om jag äter själv så kan jag ju lika gärna köra engångs.

Jag undrar fortfarande vad priserna ligger på dessa artiklar och var man handlar billigast.

Cerberus
2007-03-18, 21:04
gissar på Lidl, ÖB...ja körde det en period o fan va bekvämt det var :D

NiXPhoenix
2007-03-19, 13:52
Det kan finnas diskmaskin i hyreslägenheter jepps, men det är inte så vanligt, mest i större treor/fyror då.

Jag har haft bänkdiskmaskin i flera år och är supernöjd, behöver nästan aldrig diska om något (om man är duktig o sköljer av bestik osv innan man stoppar in dvs). Fungerar klockers. Kör bänkdisken 1ggn/veckan ca, ibland extra med lite kastruller mm. Handdiskar aldrig.




Okej, schysst, då vet jag, tack.

viktor88
2007-03-19, 15:50
asså seriöst de är skönt å stå å diska efter man suttit still framför datorn ett tag. skruva upp högt på radion å diska 15min, man kommer in ett bra humör om man e trött också.

länge leve diskning för hand :hbang: