handdator

Visa fullständig version : with the eye of a tiger!


Olsson
2003-03-10, 15:28
Tänkte jag skulle börja skriva lite här. Mest för att få synpunkter och förslag. men sammtidigt för att det är kul :)

Lite info om mig själv. Jag är 20 år gammal och bor i helsingborg. Har tränat i 1.5 år, men gjorde mkt fel första året. Käka dåligt och träna verken rygg eller ben. Men sen nyår så har jag kört på bra, ätit rätt och börjar få lite resultat. Började deffa för 2 veckor sen och har gått ner ca 2 kg. Jag går 3 morgonpromenader i veckan fast jag ska öka till 4-5.

Mitt första mål är att vara riktigt deffad till sommaren. Nästa är att schyffla i mig mat och växa som en gris under hösten och vintern.

Längd: 167 cm
Vikt 67 kg

Bänkpress max: 75kg
Marklyft: 3*8 på 80 kg
Benpress: 3*7 på 190 kg
Axelpress med hantlar: 3*8 med 17.5 kg

Fler resultat och bilder kommer nog senare.

Har även pillat med att få fram ett nytt schema och tänkte börja med följande från och med idag.

Måndag: ben mage
Tisdag: bröst axlar
Onsdag: Vila
Torsdag: rygg
Fredag: biceps triceps
Lördag: vila
Söndag: Vila




En vanlig dag kan maten ser ut ungefär så här för tillfället:

Frukost:
1.5 dl havregrynsgröt
3,5 dl minimjölk

2-3 timmar senare
150g tonfisk
50g keso
50g pasta

1 timme senare
TRÄNING

Direkt efter träning:
1 Banan
1 Vassle proteindrink

1 timme senare:
200g kycklingfilé
70g pasta
Lite ärtor morötter och andra grönsaker som finns hemma

3 timmar senare:
140g lax på en rallarhalva lr liknande

Innnan läggdax
3-4 dl mjölk och några äggvitor


Jag dricker rätt mkt vatten under dagen och häller på lite rapsolja på pastan och tonfisken

Har kört med hälsovakten i 1 vecka och brukar ligga på ca
1900 kcal
200g protin
150g kolhydrater
70g fett



Alla synpunkter och förslag är välkommna :)

spinkoo
2003-03-10, 15:53
Du märker väl hur det känns men biceps efter ryggdagen är väl inte det bästa. Att skilja på dom vore en ide i träningsupplägget.

Tar mig friheten att föreslå samma split fast andra dagar

Måndag:biceps triceps
Tisdag: ben mage
Onsdag: Vila
Torsdag: bröst axlar
Fredag: rygg
Lördag: vila
Söndag: Vila

Tror även du kan öka på maten lite :notme: . Mer kolhydrater efter passet iallfall, skulle jag satsat på. En banan är minsta laget, även om du deffar. Har inte koll på din förbränning dock
;)

Lycka till så hejar jag på :thumbup:

PS. Jag har läst hela din dagbok :notme: Ds

Olsson
2003-03-10, 22:14
spinkoo jag har oxå tänkt på det du skriver. att biccarna inte får vila. men jag får se om jag känner nått av dem på fredagen, i så fall kan jag kanske skjuta armpasset till lördagen :em:

träningvärk på baksida axlar känns som de begränsar ryggträningen. har iofs aldrig testat. men jag kör hårt o provar mig fram lite :hbang: Ska tänka på att lägga in lite extra kolisar efter träningen oxå. hihihi

Jag körde mitt ben&mag pass ikväll. SJÄLV för min gymkompis bangade idag. men det gick fint ändå. klara precis stappla mig ut från gymmet med skakande ben och sug i magen när jag var klar. härlig känsla :hbang:

sen var det bara hem o :eating:

tänkte på en sak.. hur är det med morgonpromenad dagen efter benträningen. blir de katabolt som *** lr är det helt lungt? :D

spinkoo
2003-03-10, 22:38
Angående rygg och axlar...jag personligen tycker det är lättare att plocka dän baksida axlar ur axel-programmet, än ur rygg programmet. Alltså varierar det på övningarna du kör iallfall det är bra eller dåligt att köra dom efter varran. Håll dig till framsida-mitten delta på axelpasset och lägg baksida med rygg? :bow:

Är träningsverken riktigt TUNG TUNG dagen efter kan du kanske vila. Eller bara tima det så att du inte vandrar dagen efter ben. Blodstilförsel (gå) kan du göra med lättare träningsverkar, det tror (JAG) bara hjälper till att läka snabbare. Lågintesivt ju!:thumbup:

Spink :cheers:

Olsson
2003-03-13, 21:17
då var man här igen!

Gick den vanliga morgonpromenaden i morse. 7 grader, klarblå himmel och full solsken. hur skönt som helst att gå. men fick lite skoskav så jag avsluta efter 55 minuter. får bli cykling imorron

Kände mig inte nöjd med mitt schema. kunde verkligen inte träna axlarna efter bröst. gick bara inte. så jag har gjort ett nytt att starta med på måndag. därmed hoppa jag över ryggen idag och körde biceps triceps. kändes helt okej, jag har kvar trycket trots dieten. lite flexande i framför speglen med polarna i smyg på gymmet när ingen såg oss hihi. börjar se bra ut nu :) dock finns det mkt kvar att bygga.

Nya schemat kommer se ut så här:
Måndag: rygg
Tisdag: bröst mage
Onsdag: vila
Torsdag: Ben axlar
Fredag: biceps triceps
Lördag: vila
Söndag: Vila

imorron blir det altsså förmodligen en cykelrunda och uppehåll från styrketräningen. sen blir det fest på kvällen. 3dje gången sen nyår. lite stolt att jag klarat hålla igen så pass. innan var det nästan 3 gånger i veckan :D

jwzrd
2003-03-14, 00:08
Helsingborg? Vilket gym tränar du på?

chidde
2003-03-14, 01:05
Mindre snack och mera verkstad, gym-mate :kinky:


Skål!

Olsson
2003-03-14, 01:26
Originally posted by jwzrd
Helsingborg? Vilket gym tränar du på?

Nautilus @ badhuset