handdator

Visa fullständig version : Min katt fyller år


hobbitar
2007-03-18, 08:27
Jo det är så här att min katt fyller år 30 mars och jag tänkte för en gångs skull köpa något till han, men vad?


Han är mellan 6-10 år gammal och (okastrerad hankatt).


Vad finns det att köpa till en katt som han blir glad av?

Jag menar han lär ju inte ha nån större glädje av ett playstation precis....

Empe
2007-03-18, 08:32
Baka en gräddtårta åt honom och ställ istället för vanliga matskålen.

Jompan
2007-03-18, 08:33
Haha, när du skriver okastrerad så känner man ju för att skriva att du ska köpa honom en liten hona, då blir han nog glad!

Näh, men gillar han leksaker?

hobbitar
2007-03-18, 08:35
Baka en gräddtårta åt honom och ställ istället för vanliga matskålen.

Bra idè!



Ja han gillar leksaker men eftersom han bor hos mina föräldrar kommer dom säkert bara bli liggandes eftersom jag är den enda som leker med han.

Jompan
2007-03-18, 08:44
Bra idè!



Ja han gillar leksaker men eftersom han bor hos mina föräldrar kommer dom säkert bara bli liggandes eftersom jag är den enda som leker med han.

Åh, stackarn! Han är inte sådan som leker med leksaker ensam då? Min pappas katt lever loppan när ingen är hemma, alla mattor ligger i en hörna i rummen. Eller om du kan hitta en leksak, som rör sig eller som han kan få i gungning utan att andra måste vara med. Sådana leksaker är oftast försig bra om man har nån i närheten när han håller på med, då katten ibland kan linda in sig och fastna. :(

FreCKo
2007-03-18, 09:52
Nu säljer dom inte det här längre, men när vi hade katt så sålde ibland coop grishjärta (jätteäckligt, jag vet! Ingen människa i världen verkade köpa det förutom vi, och vi gjorde det till katten)... Om du hittar det så är det ett givet köp, men det känns lite lustigt att stå där och skära i ett hjärta faktiskt...

Annars så är typ kycklinglever, lite räkor, några "fina" burkar kattmat... En guldfisk? *whistle* Levande byte you know!

hahavaffan
2007-03-18, 09:55
En kanyl fönsterputs?

Mental
2007-03-18, 10:51
På den tiden jag fortfarande bodde hemma så langade jag knark till katten när den fyllde år. Min mor var lagom förtjust men jag tyckte katten förtjänade en tripp per år, och så glad hon blev! helt underbart :)

Ja just det ja, kattmynta heter kisseknarket ;)

Jompan
2007-03-18, 10:59
På den tiden jag fortfarande bodde hemma så langade jag knark till katten när den fyllde år. Min mor var lagom förtjust men jag tyckte katten förtjänade en tripp per år, och så glad hon blev! helt underbart :)

Ja just det ja, kattmynta heter kisseknarket ;)

Ja jösses så kul det är med kattmynta! Vi har det på landstället, haha, alla grannens katter är över på vår tomt och roar sig, blir lite fight om kattmyntan också!!! :laugh:

Cilia
2007-03-18, 11:01
Du vet vilken dag han är född men inte vilket år?
Konstigt

Gandalf
2007-03-18, 12:04
Köp Catmans Vitabe det älskar min katt och så kanske han lever längre.
katt älskare är smartare än hundälskare eftersom vi gillar djur och människor som har en fri vilja.:D

HenrY
2007-03-18, 12:09
Du vet vilken dag han är född men inte vilket år?
Konstigt

Där har du ett bra tipps mental!:thumbup:


OnT: Köp lite fin mat, eller som någon sa en guldfisk eller något annat levande!:D En mus?!

Kwon
2007-03-18, 12:27
Gratz Hobbitars katt

blekfet2
2007-03-18, 12:49
Du vet vilken dag han fyller år men inte hur mycket?! :MrT:

eandersson
2007-03-18, 13:12
Tänk på att de flesta katter är laktosintoleranta.

Så grädde och sånt bös passar sig nog inte. Då lämnar han sitt tack på parkettgolvet ditt i form av ett brunt litet mjukt och vattenliknande packet.

shut teh face
2007-03-18, 13:13
köp en mini bitch cat till han

NisseEriksson
2007-03-18, 13:26
Du vet vilken dag han fyller år men inte hur mycket?! :MrT:

+1

hobbitar
2007-03-18, 13:54
Du vet vilken dag han fyller år men inte hur mycket?! :MrT:

ja jag minns att jag hämtade hem han i slutet av mars.

Tror det var nåt år innan jag började gymnasiet jag fick han så han är väl 7-8 år.

Keit
2007-03-18, 18:28
http://www.swallowtailgardenseeds.com/assets/catnip.jpg

Catnip

NikkoS
2007-03-19, 17:35
en leksaks råtta..det brukar funka o man behöver inte vara med o leka!!
Katt godis.. på djursjukhusena så brukar dom ju ha endel saker etc mat,godis mm..

_Larre_
2007-03-19, 18:09
Tjejens katt brukar få kattmjölk och vitaminer, då blir han lycklig.
...Och på sommaren brukar han själv sätta i sig isbergssallad. Varför vet ingen.