handdator

Visa fullständig version : Sluta bita naglar


Prankie
2007-03-18, 02:51
Det har verkligen blivit en drog för mig. Är snart 22 och jag kan inte sluta bita på nagelband och naglar. Kör nu med det där stop och grow grejen som apoteket har som smaka bäsk. Bästa fall kommer jag på mig själv under akten och sluta, annars smaka det inte illa nog förrän jag har bitit klart. Det känns det är mer krävande än gå ner 20kg i fett för mig. VAd kan man mer göra för att sluta med en sån vana?

The_RobRoy
2007-03-18, 03:22
Skitsamma, varför måste du sluta? Är väl bara bita på..

Yankeee
2007-03-18, 07:35
Klipp naglarna.

GymTT
2007-03-18, 07:36
Bestäm dig bara, inte mer än så.

mela
2007-03-18, 07:54
Ha alltid något annat i munnen, typ tuggummi. Funka fint för mig.

Bronkitkorv
2007-03-18, 08:11
Hmmm , du behöver byta din attityd. Har du försökt att sluta med det kanske ?
Hur kändes det ?
Lägg dej i soffan där borta....

oath5
2007-03-18, 09:34
Jag fick världens jobbigaste förkylning och inbillade mig att den kom genom nagelbitningen. Så jag la bara av, och har aldrig mer tuggat på fingrarna. Liksom det finns inga knep, sluta bara med det.

Mental
2007-03-18, 09:47
Har en polare som gick runt med tunna vita bommulhandskar på sig, både innom och utomhus. För han blev alltid medveten om vad han gjorde när han tog av sig vantarna, kom han på sig med att vara på väg att bita på naglarna så åkte de på igen, det tog han ett par veckor innan vanan var utrotad.

FreCKo
2007-03-18, 09:48
Problemet med dom där beska grejerna är att dom funkar bättre när man är runt 10, ju äldre man blir desto mer smaklökar förlorar man... Kommer ihåg att det där skiten smakade HEMSKT när jag var barn, men i dagsläget smakar det säkert inte lika mycket...

Klipp och fila naglarna annars, köp tuggummi, tänk på hur mycket bakterier det finns under naglarna osv...

GLC
2007-03-18, 10:27
Jag lyckades sluta i somras och har inte fallit tillbaka än. Risken att jag åker dit igen känns inte särskilt övervägande heller. Mitt tips är att först ge sig fan på det och när de väl växt ut så klippa+fila ofta så de alltid är jämna och fina. Finns det inget att jämna till så biter jag inte heller..

För nagelbanden finns det en salva på apoteket som är ganska bra, den heter typ nagelbandssalva eller nåt. Pillar fortfarande lite på nagelbanden, men sjuk som jag är så biter jag inte så mkt, utan sitter mest med skalpell :D

Prankie
2007-03-18, 14:54
Jag körde med det ett tag förut också för halv år sen, då lyckas jag sluta med det i ett par veckor. Tills jag började jobba som servitör, då kan jag inte ha massa beska kemikalier på händerna. Så vanan kom tillbaka efter ett tag. Ska ge det här ett par veckor och se om jag kan sluta igen. Problemet är inte att jag inte vill sluta, det är nästan en automatisk process att jag stoppa fingrarna i munnen och börja tugga utan att jag märker det.

blekfet2
2007-03-18, 15:07
för upp fingertopparna i stjärten på dig själv, då kommer du garanterar sluta bita på naglarna efter ett misstag. :D

LAR
2007-03-18, 15:10
prankie, jag hade och har igen nu samma problem. en dag bara ställde jag mig upp och bestämde mig för att sluta. problemet har alltid varit att man börjar bita uta att tänka på det, inte att man måste bita som någon drog. när jag verkligen bestämde mig så hade jag under två dagar tunna vantar på mig inomhus så det inte gick att bita. efter det var jag mycket mer medveten om att inte bita och efter en vecka var naglarna och nagelbanden helt läkta. efter två veckor utan att bita var jag tvungen att klippa dem med nagelsax. jag har bitit sen jag var liten och ALDRIG använt en nagelsax. jag klippte så jävla illa så det började blöda på vissa naglar och andra blev sneda och fula och det såg precis ut som att jag bitit sönder dem. då blev det typ "fuck it" och så började jag bita igen. men att sluta var inte alls svårt.

Diana
2007-03-18, 16:59
Både jag och min syster led av samma psykiska instabilitet förr i tiden. Jag tog mej ur träsket genom att skaffa skitfina långa franskmanikyrerade naglar som definitivt tagit bort all min urge att gnaga. Verkligen rekommenderbart till alla tjejer som har svårt för att inte bita.

Men tvivlar på att du som man är sugen på samma lösning och eftersom apotekets stop och grow inte verkade fungera som annat än en smakhöjjare för dej :D så finns det faktiskt en sjukt effektiv anti-gnag spray man använder på möbler när man har valp/unghund... jag känner ju ingen som testat det på en människa iofs men det var iaf något jag funderade på då som sista utväg :laugh: eftersom jag upplevde stop och grow lika oeffektiv som du.

(Isf måste du återkomma med utvärdering här :D )

mela
2007-03-18, 17:00
för upp fingertopparna i stjärten på dig själv, då kommer du garanterar sluta bita på naglarna efter ett misstag. :D

Beror väl på vad man gillar? :D

blekfet2
2007-03-18, 20:22
Beror väl på vad man gillar? :D

Vilken kladdkakestyrelse var du nu ordförande i? :D

mela
2007-03-18, 20:25
Vilken kladdkakestyrelse var du nu ordförande i? :D

*whistle*

blekfet2
2007-03-18, 22:11
*whistle*


hujja :D