handdator

Visa fullständig version : Namnge en stjärna efter en polare.


Jaws
2007-03-18, 00:58
Som vanligt är jag alltid sent ute när det kommer till presenter.
Iaf, min polare fyller 18 om 3 dagar och tills för några timmar sedan hade jag ingen aning om vad jag skulle ge honom.
Jag skummade igenom google lite efter födelsedagspresenter och hittade en sida där man kunde döpa stjärnor efter sin käraste. Nu är han ju inte min käraste utan en rätt bitig karlakarl så att säga, men jag tänkte vafan och beställde ett sånt jävla paket. I paketet kommer han bla. att få ett halsband ingraverade stjärnans koordinater och stjärnbildens namn som stjärnan befinner sig i. Och själklart att stjärnan snart bär hans namn...

Nu undrar jag förstås. Är detta sjukt gay/töntigt eller kommer jag att ha den ballaste presenten?

Bob-
2007-03-18, 01:02
Om jag hade fått en sån present av min killkompis(!) så hade jag dragit öronen åt mig och undrat om det finns nåt dolt budskap.

antonio
2007-03-18, 01:03
Som vanligt är jag alltid sent ute när det kommer till presenter.
Iaf, min polare fyller 18 om 3 dagar och tills för några timmar sedan hade jag ingen aning om vad jag skulle ge honom.
Jag skummade igenom google lite efter födelsedagspresenter och hittade en sida där man kunde döpa stjärnor efter sin käraste. Nu är han ju inte min käraste utan en rätt bitig karlakarl så att säga, men jag tänkte vafan och beställde ett sånt jävla paket. I paketet kommer han bla. att få ett halsband ingraverade stjärnans koordinater och stjärnbildens namn som stjärnan befinner sig i. Och själklart att stjärnan snart bär hans namn...

Nu undrar jag förstås. Är detta sjukt gay/töntigt eller kommer jag att ha den ballaste presenten?

Det ÄR ju ingenting i sig men jag förstår hur du menar. Jag hade inte uppfattat det som gay eller töntigt utan som en kul grej.

rolf
2007-03-18, 01:05
Kalla mig konservativ, men jag tror faktiskt jag hade uppskattat ett ölflak mer än en egen stjärna.

Dissector
2007-03-18, 01:07
Om jag hade fått en sån present av min killkompis(!) så hade jag dragit öronen åt mig och undrat om det finns nåt dolt budskap.

:laugh: Fick lite den bilden också.


Men om man ska dra macho-attityden åt sidan lite så är det väl en rätt fin grej kanske, eller nåt sånt, om inte annat så kommer du säkert med den mest orginella presenten. Men, lite ghey är det faktiskt :naughty:

mathor
2007-03-18, 01:10
Ja, du är homosexuell.

PowPow
2007-03-18, 01:16
Det kan absolut funka som en ball grej. Men om någon av mina polare hade gett mig något sådant utan humor inblandat så hade jag nog gjort en intervention och inlett häxjakt efter Dileva-skivor hemma hos honom.

men inte för att det är homosexuellt, utan för att det är ganska korkat. Vad får jag nästa år? En teckning?

Jaws
2007-03-18, 01:18
Han ska få 2 ölflak också roffe;), men jag fick tag på dom så billigt så det kändes lite lamt att bara komma med det.


Haha..Det är ju enbart till för en kul grej, inget annat. Men jag ska ju förstås se till att alla brudar är närvarande när jag överlämnar paketet så att man kan betraktas som gullig och en liten romantiker, då kanske kvällen dessutom är räddad*rolleyes*

Kwon
2007-03-18, 01:19
Hade uppskattat vadsomhelst mer än en egen stjärna

http://i2.photobucket.com/albums/y30/DTQ/belly1.gif

Mantus
2007-03-18, 01:45
Hade uppskattat vadsomhelst mer än en egen stjärna

http://i2.photobucket.com/albums/y30/DTQ/belly1.gif

Den där animationen.:laugh: :laugh: :laugh:

MasterChief
2007-03-18, 06:59
Nej, det ska du inte:
http://enzerink.net/peter/astronomy/starfaq/

http://www.ips-planetarium.org/pubs/ips-starnaming.html


Det är bara en jävla fake.

Empe
2007-03-18, 08:38
Gör så här: Skaffa 2 ölflak till alternativt en schysst whiskey. Sen kontaktar du företaget du köpte stjärnan hos och ber att få döpa om den till nåt tjejnamn och så ger du bort stjärnjäveln till en tjej istället.

Mantus
2007-03-18, 14:06
Nej, det ska du inte:
http://enzerink.net/peter/astronomy/starfaq/

http://www.ips-planetarium.org/pubs/ips-starnaming.html


Det är bara en jävla fake.

Tack för att någon äntligen gav mig en länk, jag vet inte hur många gånger jag förklarat för någon att dt är en enda stor bluff och att reklamplats i etern inte garanterar ett seriöst företag.

aliquis
2007-03-18, 14:11
Eftersom det enda man får är ett namn i just deras eget system och knappast det vetenskapliga eller allmänt vedertagna namnet så ser jag det som lite meningslöst då det är så uppenbart att de bara vill tjäna pengar på det (no shit.)

Säljs ju land på olika planeter i vårt solsystem med men de tror jag väl på sätt och vis faktiskt är giltiga eftersom man visst bestämde att inga länder fick muta in/äga planeterna men man gjorde inget sådant undantag för privatpersoner så någon person bestämde sig för att han ägde alla ;D

Hur han sedan skall hävda sin rätt vettefan. Vet inte om det är särskilt giltigt heller och jag skulle nog inte vilja ha det som present heller, om nu ingen visade att det var giltigt, om det nu är det däremot så tycker jag att det är asballt =P

blekfet2
2007-03-18, 15:08
jag gav polaren en buttplug, han verkade nöjd:MrT:

Ganymedes
2007-03-18, 17:14
Alla sådana "namnge en stjärna" är rent BS. Du får betala pengar för ett litet pappersark som inte har något som helst värde egentligen. Det finns ingen som har rätt att "äga" en stjärna, och ingen annan än IAF har rätt att namnge stjärnor.

Det finns heller inget som hindrar att "din" stjärna redan är såld och namngiven av någon annan bluff-firma.

Så som MasterChief var inne på (och säkert någon mer, orka läsa...) AVSTÅ!

Jaws
2007-03-18, 17:22
Jag har försökt avböja presenten nu, hoppas dom tillåter. Har läst lite om det och dels som det du säger ganymedes. Insåg inte att det kostade hela 600:-för att döpa en jävla nobody stjärna.
Jag antar att jag var lite för trött igår:em:

Har ni några andra förslag på presenter? Tiden börjar rinna iväg nu.
Striptease? Kitesurf-lektioner till sommaren? Mjukglassmaskin? Katt?

Ganymedes
2007-03-18, 17:46
Segelflyg är en ball present och brukar kosta under laxen! Och ja, visst har jag rätt om stjärnorna. :) Är ju hängiven amatörastronom så jag tycker mig ha lite koll där.