handdator

Visa fullständig version : Styrke Övningar


terese_sixtensson
2007-03-17, 20:58
Har sökt men hittar bara en massa topics om övningar som man gör på gymmet, eller hemma med hantal och stänger.

undrar nu eftersom jag är nybörjare så måste det väl vara ok att använda kroppen som motvikt. Jag förstår att sen när man blir lite starkare att kroppen inte har så mycket att sätta imot, men nu när jag är liten och klen, klarar ens inte av att häva mig upp på en stång.
Så nu undrar om de finns några länk tips nån stans med övningar man kan göra med bara kroppen som redskap.

GymTT
2007-03-17, 21:16
Vad har du för mål? Träningsbakgrund? någon?

Ålder?

Nitrometan
2007-03-17, 21:48
Kolla här: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81536

Där finns många bra länkar till det du söker.

terese_sixtensson
2007-03-17, 21:51
Tänkte jag skulle köra lite efter Z_bumbis endags träning för nybörjare, men de flesta övningar där är gym övningar jag vill ha något mot svarande.
mitt mål är att komma in på polishögskolan så småningom, har inga så där direkta mål just nu. att bli starkare och få bättre kondition. har inte tränat alls mycket innan, är väldigt otränad just nu.
är 163cm lång, väger 60kg. är 21 i sommar och är tjej

Nitrometan
2007-03-17, 22:06
Kolla den tråd jag länkade till ovan. Där finns massor att läsa för dig.

terese_sixtensson
2007-03-18, 11:42
Ja jag kollade in där, men kanske inte riktigt vad jag söker.
Hittade några övningar som var okej men Först och främst ska de vara en svensk sida min engelska är inte så bra och absolut inte på tränings termer.
Sen vill jag gärna ha mer utförligt vad man gör. både skriftligt och i bild, vet att de finns var inne på flera snna sidor för några år sedan, men nu hittar jag inte dom igen