handdator

Visa fullständig version : Överföra musik från datorn till mobilen, hur?


xarizma
2007-03-17, 13:58
Jag har en fråga angående Sony Ericsson K750i. Jo det är så att jag försöker lägga in musik från datorn till telefonen, har testat genom bluetooth och IR men utan resultat. Har mixat med kablarna också och jag vet inte riktigt hur det där funkar, har en IPod sladd också så det blir lite komplicerat. Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med att berätta hur man sätter in låtar genom datorn till telefonen, för att jag tror att man gör likadant med alla telefoner oavsett modell.



Tack så mycket.

better__bodies
2007-03-17, 14:02
Har du programmet till din mobil? utan den lyckas du aldrig ska jag säga dig.

xarizma
2007-03-17, 14:11
Har du programmet till din mobil? utan den lyckas du aldrig ska jag säga dig.Jag har installerat cd-skivan för mobilen. Sedan kommer det fram alternativ som PC Suite och Disc2Phone, det är resten som problemet ligger i. När jag laddar ner själva Disc2Phone programmet, så står det: Sätt i ett memory stick eller anslut telefonen via USB. Hur ska jag göra då? Det finns redan något kort i själva telefonen.

brill
2007-03-17, 14:20
Koppla i USB-sladden mellan mobilen och datorn. Då skapas det en ny hårddisk i utforskaren som då är mobilens minneskort. Dra över filer till den hårddisken, KLART!

xarizma
2007-03-17, 15:00
Koppla i USB-sladden mellan mobilen och datorn. Då skapas det en ny hårddisk i utforskaren som då är mobilens minneskort. Dra över filer till den hårddisken, KLART!Funkar inte, jag har satt i alla sladder och så, men det står att ingen enhet är ansluten. Och så det där med memory sticken, det sitter ju redan ett memory stick i telefonen så jag vet inte vad som menas med det.



Väldigt tacksam för utförliga svar.

Flexbert
2007-03-17, 15:04
Problemet ligger nog i att du behöver installera drivrutinerna som finns på cd-skivan. Det måste iallafall jag göra innan datorn kan hitta min k750i.

xarizma
2007-03-17, 15:08
Problemet ligger nog i att du behöver installera drivrutinerna som finns på cd-skivan. Det måste iallafall jag göra innan datorn kan hitta min k750i.Cd-skivan heter PC Suite K750, sedan vet jag inte riktigt hur och vad jag ska installera. Kanske du kan visa med screenshot?

brill
2007-03-17, 16:33
Det som sitter i mobilen är väl bara minneskortet. Det jag tror de menar med memory stick är den adaptern man får med som man kan sätta i minneskortet i för att sedan koppla denna adapterna till datorn. Detta behöver du inte bry dig om.
Jag gjorde detta bara häromdan, på skivan installerade jag bara allt som fanns för jag orkade inte kolla vad allt var :). Sedan kopplade jag bara mobilen till datorn via USB-kabeln och så dök det upp en ny ansluten enhet i form av en hårddisk som jag drog mina filer till och sedan låg filerna på mobilen.

dynamo
2007-03-17, 16:37
Installera dessa drivare om du inte redan har dem:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=14033&esi=true

Starta om datorn när den ber dig, ska väl inte krävas mer än så för att det ska fungera.

xarizma
2007-03-17, 18:38
Det som sitter i mobilen är väl bara minneskortet. Det jag tror de menar med memory stick är den adaptern man får med som man kan sätta i minneskortet i för att sedan koppla denna adapterna till datorn. Detta behöver du inte bry dig om.
Jag gjorde detta bara häromdan, på skivan installerade jag bara allt som fanns för jag orkade inte kolla vad allt var :). Sedan kopplade jag bara mobilen till datorn via USB-kabeln och så dök det upp en ny ansluten enhet i form av en hårddisk som jag drog mina filer till och sedan låg filerna på mobilen.Okej, vart i telefonen låg filerna?

xarizma
2007-03-17, 18:38
Installera dessa drivare om du inte redan har dem:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=14033&esi=true

Starta om datorn när den ber dig, ska väl inte krävas mer än så för att det ska fungera.okej tack, ska testa det.

xarizma
2007-03-17, 18:51
Funkar inte, det står ; Ingen ansluten mobil enhet hittades.

Ignatius72
2007-03-17, 19:02
Ta ut memorycarden från telefonen och sätt den i datorn och öppna den istället. Sen är det bara att släppa och dra

hahavaffan
2007-03-17, 19:34
Ta ut memorycarden från telefonen och sätt den i datorn och öppna den istället. Sen är det bara att släppa och draFörutsatt att han faktiskt har en minneskortläsare i datorn, då.

Är du säker på att USB-porten du kopplar telefonens sladd till faktiskt funkar? Jag har två som inte är inkopplade på min.

xarizma
2007-03-17, 19:39
Förutsatt att han faktiskt har en minneskortläsare i datorn, då.

Är du säker på att USB-porten du kopplar telefonens sladd till faktiskt funkar? Jag har två som inte är inkopplade på min.Nope, hur kan man fixa det där med USB port etc ?