handdator

Visa fullständig version : Snafus träningsjournal


Snafu
2003-03-10, 00:51
Snafus träningsjournal

Tjena,

Jag började tränade i början av Januari 2003, vilket betyder att jag tränat ganska exakt 2 månader nu. Jag har gainat 6-7 kg sedan dess och ligger nu på 85 kg näckad och nyäten. Jag hittade det här stället tack vare en kompis och det slutade med att jag sträckläste alla threads under medlemsbilder och nästan alla träningsjournaler. Efter det slet jag fram digitalkameran och fotade mig själv...heh, känns lite skämmigt med tanke på mitt nyfunna intresse för styrketräning. Jag är för övrigt född 1979 och har typ tränat lite kampsport mellan 13-15 års ålder. Sen dess har jag varit tämligen fysiskt inaktiv förutom 2 månaders styrketräning hösten -98.
Jag kör 3 pass i veckan och har gjort så sedan jag började. Jag kör 5-6 set varje gång på vad jag kallar primära muskelgrupper (sådant som är inom parantes är sekundära). Mina sekundära muskelgrupper får 2-3 set ungefär, 10 reps vardera. Mitt träningsschema ser ut så här:

Måndag: Bröst (triceps och mage)
Onsdag: Rygg (biceps)
Fredag: Axlar (alternerar sekundären mellan: triceps, biceps och ben)

Varje träningspass inleds med minst 10 minuters tramp på träningscykeln. Fredagens pass ägnar jag åt lite mer cardio. Jag trampar på hårt och har märkt viss volymökning på arslet, lår och vader (mina jeans börjar kännas jäkligt tighta). Benträningen ligger det inte särskilt mycket fokus på, men jag ska (som de flesta andra säger) lägga ner lite energi på det också, trots mitt jeansproblem. Jag har vissa vaga uppskattningar av vissa vikter jag använder mig av. Jag kör alltid hellre strikt än lägger på mkt vikt på stången/maskinerna.

* 3 x 10or på 80 i marklyft (kraft kvar, har inte vågat gå upp så mkt i vikt här)
* 3 x 10or på rodd 45kg
* 1 x 6or 27kg scottbänk bicepscurl (heter det så tro, ont gör det i biceps iaf)
* 1 x 12or chins (relativt smala, halvera om jag har brett grepp)
* bänk har jag ingen aning om, har inte haft någon spotter på ett bra tag.
* ben ingen koll på likaså

Som sagt, väääldigt vaga uppskattningar =) Jag ska börja notera mina viktökningar på maskinerna nu.

Nu till några mått:

03-mar
Längd: 185 cm
Vikt: 85 kg (6-7kg sedan januari)
Vader 40.5 cm
Överarmar 37.5 cm ( 1.5 cm gain sedan januari)
Bröstkorg (-normal) 100 cm
Bröstkorg (fylld med luft) 107.5 cm
Bröstkorg (fylld & latsen spända) 111.5
Axlar 122 cm
Underarmar 30.5 cm
Lår 60 cm
Midja 90 cm

Sammanfattningsvis: 3 pass i veckan, benen kanske inte tränas tillräckligt hårt gällande volym men de får ganska mkt uthållighetsträning iaf. Allt körs strikt, hellre mindre vikter. Uhm...mja..jag tänkte posta några foton här nedanför om jag lyckas med det. Det strulade nyss. Eventuella fula poser, tendenser till att jag gör fel...har skrivit fel eller underligt är mitt eget fel och nybörjare som jag är är säkert nån muskelgrupp lite för liten i förhållande till andra osv osv. All kritik tas dock emot gladeligen ( förutom sånt som handlar om min finniga rygg =)

Snafu
2003-03-10, 00:52
här kommer bilderna

Snafu
2003-03-10, 00:53
vader

Snafu
2003-03-10, 00:55
ben

Snafu
2003-03-10, 00:56
sida ben

Snafu
2003-03-10, 00:57
dubbel biceps

Snafu
2003-03-10, 00:58
kul med biceps så det blev en till...förlåt

Snafu
2003-03-10, 01:00
Lite ..taskig pose där. Borde kolla hur proffsen gör =)

Snafu
2003-03-10, 13:56
Måndag 10 mars

--------

Dags för bröst idag. Är lite klurig på om jag idag ska köra mage innan bröstpasset. Får se hur det går, ska försöka komma ihåg alla stats. Återkommer med detaljer...(ingen jäkla frukost hade jag hemma heller förutom en banan och en skiva mjukt fullkornsbröd)

-----

TheSQUAT
2003-03-10, 14:44
Välkommen hit! Blir intressant att följa någon från "scratch". Kör hårt! Skynda långsamt :thumbup:

Snafu
2003-03-10, 17:06
Värmer upp med 10 min cykling, ligger runt 9 / 15 i motstånd och gör två stycken intervallträningar med 15 i motstånd i cirka 1.5 minut. Går och värmer upp överkropp med rodd, 500 meter nivå 7 av 10. (2.5 min ungefär)

To the real stuff:

Bröst (borde haft en spotter här)

1x12 20kg (enbart stång, uppvärmning)

1x10 50 kg

1x10 60 kg

1x10 50 kg

1x6 50 kg (failure, nära att jag inte fick upp stången..oups)

Snedbänk:

Fuskar på med 3x10 20 kg (enbart stång alltså). Ska nog ta och häkta på lite vikter här nästa gång...svag i bänk som satan. Väldigt brett grepp f.ö.

Cable cross (4 övningar)

2x10 15 kg liggandes plattbänk

1x10 10 kg liggandes plattbänk

----------------

2x10 framsida axlar, lite bröst oxo kanske? (börjar rörelsen långt ner och går med armarna framåt mot axelhöjd..inte säker på namnet här)

----------------

2x10 15 kg rak överkropp push downs (push-together, händerna möts iaf vid höfthöjd?) så att säga...vet inte vad det kallas.


---------------

1x10 20 kg böjd överkropp (90 grader typ)






Andra muskelgruppen idag blev triceps:

4x10 22.5kg push-down rephandtag (tummar upp mot taket)

1x10 25kg rephandtag ---"---

2x10 push-down 20kg stång (tummar mot kroppen)

1x10 push-down 15kg stång ---"---

2x10 16kgs hantel (bara en) bakom nacken sittandes upp

2x10 discomaskin triceps bakom nacken 18 kg typ




Tredje muskelgruppen idag blev mage:

2x20 vanliga situps

2x20 benhöjningar liggandes platt på golvet med händerna stoppade under rumpan (undrar om det klassas som fusk, höften kommer lite högre upp då)

1x30 liggandes på sidan och cruncha lite på sidomagmusklerna

1x10 lite mer sneda magmuskler (ligger lite mindre på sidan jämfört med övre övningen)

Allt som allt tog passet 60 minuter inklusive uppvärmningen.

The Squat: Tack, härligt att någon välkomnar en =)
Jag ska verkligen försöka hålla reda på vilka vikter jag bollar med i framtiden. Den här communityn blir väl lite av en motivator antar jag (till flickvännen och studiernas förtret tidsmässigt)

Snafu
2003-03-10, 17:21
Sög i mig en banan direkt, stretchade lite. Mage, ben, bröst. Hade väskan nere i skåpet på gymmet, halvvägs hem märker jag att jag glömt handskarna i skåpet så jag joggar tillbaka. Märker att jag är lite skakig så jag köper en gainomax recovery (smakar verkligen apa, chockladsmak).

Tanken var att jag skulle gå och handla efter gymmet så jag styr kosan mot ICA. Handlar det jag ska, men känner att jag är lite svag i benen (förlåt...) så jag köper en kexchocklad, käkar upp den på vägen hem (5 minuter). Fyskam. Iaf, kånkar hem med mina överfylla matkassar. Suger i mig en 4dl gainers med 5g kreatin i. Sitter och hoppas på underverk hehe.

Avslutande tankar: Fasen vad lite vikt man kör på alltså..men men, hellre strikt än tunga vikter och skador. (/end moralkaka).

Snafu
2003-03-11, 20:40
Tankar inför morgondagens rygg och bicepspass. Den övning jag främst använder för att mäta mina ryggframsteg är en pulldownövning.

Jag ligger på 80kg där nu, började runt 50kg för två månader sen. Jag har testat 90kg men fick bara till 3-5 reps, väldigt ostrikt. Tänker nog försöka köra 85kg där imorgon, åtminstone ett set.

Sen brukar jag köra sittande rodd i en trissmaskin (vad det nu kallas) på 45 viktenheter (kg eller pounds vetefan, blir aldrig klok på det där). Tror att jag ska gå upp på 55 där....och kanske köra 6-7 reps istället för de vanliga 10.

Marklyften brukar ju köras sist i passet vilket kanske inte alltid är sådär väldigt konstruktivt då jag verkligen inte har mkt energi kvar i kroppen. Jag har för mig att jag legat på 80kg x 10 där...kanske ska försöka mig på en liten ökning.

jag brukar köra några andra övingar också men de känns lite överflödigt att snacka om dom här.

Ska nog börja satsa på chins framöver. Jag har dock vissa problem med det då jag ökat så pass mkt i vikt på 2 månader. Det känns som att latsen och biceps inte riktigt har hunnit med =)


ps. det går att dricka pannkakssmet rakt av! :cool: d.s

Snafu
2003-03-11, 20:51
Känner att jag måste lägga in en lats-spreadbild igen. Den här blev så pass mkt bättre i mina ögon (är nog enbart jag som ser det men vafan...finnarna ser man som vanligt!) än den jag lagt in här ovanför.

mangs
2003-03-12, 10:41
Kör på!

Tycker det ser bra ut med tanke på tiden du tränat!

Bara kör på så kommer det bli riktigt bra. Hur ser kosten ut, förutom kexchokladet då!:nono: ;)

/mangs

Snafu
2003-03-12, 12:58
Fasen, jag blev alldeles peppad av din fråga så jag tog tag i saken och undersökte vafasen jag äter under en träningsdag. Första värdet är antalet gram protein, kolhydrater och sedan Kcal:

Protein Kolhydrater Kcal:
Frukost
37.5 gram x 2 skivor pååls energibröd (11/44): 8,25 33 195
40 gram All-bran 29% kostfiber (14/46): 5,6 18.4 112
2 dl Apelsinjuice (0/11): 0 22 102
Ost (28% fett), mjukost (8% fett), smör till mackorna: 7 2 92


Lunch
125gram Köttfärssås (10% fett, 19/0 ): 20 0 190
100 gram pasta: 15 71 350
2 dl mjölk 7 10 80

Mellanmål:

Banan: 1 22 97

Efter träning:
Banan: 1 22 97
81 gram Gainer 3 skopor: (24/67) 19,4 54.3 387
4 dl lättmjölk(3.5/5): 13,6 20 160

Middag

120g Hamburgerkött( 17% fett, 15/3): 18 3.5 264
88g Bröd (9/52): 8 46 246
2dl mjölk 7 10 80


Kvällsmål:

37.5 gram x 2 skivor pååls energibröd (11/44): 8,25 33 195
Ost (28% fett), mjukost (8% fett), smör till mackorna: 7 2 92
2dl mjölk 7 10


Sammanlagt protein: 153,1

Sammanlagt kolhydrater: 303

Sammanlagt Kcal: 2739

Sammanfatning: jag borde köpa proteinpulver så att jag kan hålla upp proteinintaget även dagen efter jag tränar då jag oftast inte dricker gainer på vilodagen...och istället då dricka proteindrink. Detta är alltså det jag äter som MEST under en dag. Vilodagar äter jag inte fullt lika mkt tror jag.

Jag vill bara säga att jag läser de flesta andras träningsjournaler och att jag hejjar på er! Jag känner mig alltför nybörjare för att gå in och ge råd så det tänker jag hålla mig borta ifrån =) Men jag hejjar på er, tjip.

mangs
2003-03-12, 13:34
Hej igen,
Är du intresserad av att förbättra kosthållningen finns det många tips att hämta här på Kolozzeum. Precis som du säger så bör du nog få i dig lite mer protein. Detta kan göras antingen med pulver eller med riktig mat. Vilket du väljer är upp till dig.

Ett litet tips är att försöka på i sig ca 30 gram protein/måltid och äta 6-7 ggr om dagen. Bättre att sprida ut på det så mycket som möjligt. Sedan ser jag att du äter massor av bröd. Kolisar från bröd är inte direkt att rekommendera (tyvärr) då de är snabba. Det skulle i så fall vara efter passet som det är ok. Klarar du dug inte utan bröd så försök i alla fall ta bort det ur kosten sent på kvällen. Det sista målet skall du försöka basera på långsamma proteiner och ev. nyttiga fetter. Du kan käka kesella eller kasein-protein. Du kan även käka tonfisk eller makrill. Några fina oljor finns oxå att välja på. Ett stort fel många gör är att strypa fettet eller att de får i sig "fel" fett. Fett är inte farligt utan bra att få i sig, speciellt från växter och fisk. Tyvärr verkar det som om ditt fettintag baseras på animaliska fetter vilket inte är lika bra. Snabba kolisar skall man akta sig för.
Hade jag varit dig hade jag försökt käka mindre bröd pga kolisarna. Långsamma kolisar får du från Pasta, frukt och mejeriprodukter, äta mer fisk och kyckling (bra proteinkällor). Äta mer grönsaker samt försöka få i sig mer nyttiga fetter.


Men är du nöjd med den kosthållning du har idag så kör på, det verkar ju fungera bra för dig!:thumbup:


Lycka till!

Jag kommer att följa din framsteg!

Snafu
2003-03-12, 22:39
Onsdag 12 mars 2003 Rygg och biceps

Vanlig frulle
Köttfärssås och spaghetti
Laddade upp rejält med kolhydrater idag, käkade fruktsallad till mellanmål: två bananer, en apelsin, ett stort äpple.
Makaroner och köttbullar (en timme innan träning...tveksam till att det var särskilt bra)
En banan just efter rygg innan jag skulle köra biceps
4 skopor gainer + vatten direkt efter passet.

Rygg:

Pulldown 12x40, 10x85, 4x80 (oj!) , 7x70, 10x30 (maxningen till 85kg tog verkligen all must ur mig, helt otroligt)
Marklyft 10x50, 10x80, 9x80 (ville lägga mig ner och dö en stund efter detta, gjorde dock inte det)
Sittande rodd v-handtag 10x50, 10x50, 10x50 (lite för lite vikt kände jag)
Sittande rodd brett grepp 10x30, 10x30, 10x30 (i väntan på en annan maskin)
Latsdrag tummar inåt kroppen: 10x50, 10x60 (låter krash i vänster axel när jag ligger på 60), 10x50
Latsdrag v-handtag: 10x50, 10x50, 10x50

Biceps:

enhandstrissa: 10x10 vardera, 10x15 vardera
stång: 10x30
bicepscurl scottbänk, smalt grepp, smalt mellan armbågarna: 10x17, 10x22, 10x22
bicepscurl ståendes utan stöd, brett grepp, brett mellan armbågarna: 10x22

Sammanfattning: Jag lyckades med målet jag ställt upp, nämligen att göra en 10a på 85kg pulldown (5kgs ökning). Det känns bra. Det som känns mindre bra är att jag blev helt knäckt att detta. Jag bestämde mig för att köra marklyft direkt efteråt istället för att köra det sist som jag vanligtvis brukar göra. Just idag var det nog inget smart drag då jag tagit ut mig rätt rejält på pulldownen. Fick ett tips av en kompis att gå ner ännu djupare i marklyftsrörelsen, jag ska tänka på det nästa gång. Jag kan nog lägga på ännu mer vikt på sittande rodd istället för de 50 jag hade nu (trots det så är det en 5kgs ökning). Hyffsat pass. Bör nog inte heller äta 1 timme innan passet...hade inte nog energi inför passet.


Mangs: Tack för tipsen, jag ska försöka ändra kosten lite, gjorde faktiskt fruktsallad vid mellanmålet tack vare dig. Mitt bröd är iofs ganska mörkt och har råg och linfrön i sig. Jag tror det är någorlunda medelsnabba kolhydrater i det, iaf enligt kolozzeums glykemiska indextabell. Ska försöka käka mer grönsaker och sånt...och mindre animaliskt fett.

Allan: utifall att du läser detta, vet inte om du sett mitt privmess till dig men jag skulle vara väldans intresserad av den där kokboken du knåpat ihop =)

ps. Om det nu är så att du brukar sola efter du gymmat så har jag ett sånt där praktiskt tips som gamla damer brukar skicka in till lokaltidningen á la "häll salt på vinfläckar", nämligen att om dina sockar är dyngsura efter träningen och du måste dra på dig dom igen efter du solat så kan du lägga sockarna på solariet på valfri plats där de inte blockerar ze preciouzzz light. De blir väldigt torra =) ds.

goa_killen
2003-03-13, 13:24
Kommer bli interessant att följa dej!!!

Ql oxå att du har bilder :thumbup:

:kickass:

Snafu
2003-03-13, 16:31
Tog en promenad idag i cirka 2.5 timme och råkade se en hälsokortaffär. Jag bestämde mig för att köpa proteintillskott (får gömma burken nånstans, folk stör sig på det) och det bidde en twinlab triple whey fuel chockladsmak. Jag ska blanda mig en drink och se hur det smakar jämfört med min gainer. Det blev bara en pytteliten burk på 364g.

Det smakar ganska gott faktiskt, iaf blandat med mjölk. :thumbup: Det här får bli mitt mellanmål idag. Funderar på att ta en icke-spänn bild där jag står helt avslappnad så man har något att jämföra med om ett par månader och inte bara spännbilder.

goa_killen
2003-03-13, 16:40
Tips...

Nästa gång du ska köpa protein, köp ett billigare alternativ...

Exell här på kolo tex 139kr/kg..

:kickass:

Snafu
2003-03-15, 00:54
Fasen vilken skillnad det blir när man står och spänner sig och när man inte gör det. Därför lägger jag upp en TOTALT ospännig bild =). Bilden påminner mig om att jag borde röra på mig mer haha. Hoppas jag får modigpoäng eller nåt....

Körde ett axelpass idag med tokmånga olika övningar, inte särskilt tunga utan rätt lätt. Jag är paranoid över att skada axlarna. Två av övningarna kan jag använda för referenser iaf:

Axelpress, hantlar:

3x10 13.6 kg (väldigt lätt, kan säkert lägga på betydligt mer här, ska nog göra så också)

Drag från golv i trissmaskin mot hakan, v-handtag:

1x10 50
1x10 55
1x10 60 (pb, kan jobba på striktheten här, typ det sista jag gjorde på passet)

Snafu
2003-03-15, 00:59
Bilden påminner mig om att jag faktiskt är rätt sned i kroppen. Jag är egentligen ännu snedare än så, jag stod på ytterkanten av foten här, men det räcker ändå inte till...högersidan är fortfarande betydligt lägre än vänster.

Jag har varit hos kiropraktorer som knakat till höften. Ett tag var högerbenen ungefär 2cm kortare än det vänstra. Jag har alltid trott att det var i höften problemet satt i fram tills för ungefär 1 år sen. Det är nog så att min dåliga hålfot leder till höftproblemet. Jag fick reda på att mina fötter har väldigt dålig hålfot, främst min högra (vilket leder till att jag hamnar lägre ner på högra sidan av kroppen och får ont i vänster höft när jag går över 6+ km långa promenader).

Jag ska ta och maka mig till en bra gå och löp-klinik och fixa ett par riktigt schyssta inlägg i 1500:- klassen (tror de kostar ungefär så mkt) och på så sätt förhoppningsvis få lite fason på kroppen.

Over and out.

MIGGE
2003-03-15, 02:19
Man ser att du har helt OK muskleutveckling! Som skulle se ännu bättre ut efter en liten mini deff! Fortsätt bulka dock så du lägger på dig ännu mera muskelmassa för att sedan gå på deffen!
Det skulle nog bli kanon:thumbup:

emmzan
2003-03-15, 09:31
Mina inlägg kostade 1200:- på "gå- och-löp-kliniken" eller vad de nu heter. Har dåliga fotvalv i båda fötterna och dom formgjutna sulorna är helt underbara. Fick ont i fötterna då jag promenerade väldigt mycket och fick parallelt ont i benhinnorna.

Numer är fötterna helt OK. Benhinneproblemet kvarstår om jag går för mkt på hårt underlag och får lätt ont om jag går länge utan inläggen..

Snafu
2003-03-16, 18:32
Muahaha fan vilken bra dag på gymmet! Jag fick äntligen chansen att kolla exakt hur mkt jag kunde bänka idag då jag hade en kompis med mig till gymmet.


Bänk
10 @ 50kg
9 @ 70kg
2 @ 80kg (hjälp på sista) PB PB PB PB BP !:hbang:
6 @ 50kg

Negativ lutning, bänk

2x 10 @ 21.6kg hantelpress
1x 18 @ 13.6kg



Sammanfattning: Jag körde en hel del andra bröstövningar men det känns som om dessa är de enda relevanta. En mycket bra dag på gymmet för mig! Har aldrig tagit 80 kg förut, endast typ 65kg på gymnasiet för ett antal år sen..typ...8? Häääärligt!

Snafu
2003-03-17, 19:21
..att det inte är svårt att motivera sig till att ta träningspromenader på på ett par timmar när vädret är så här fint! (taget med min alldeles egen kamera)

emmzan
2003-03-17, 21:37
Grattis till bänkresultatet!!!!:thumbup:

Snafu
2003-03-17, 23:59
Jahapp, jag kör en sammanfattning som vanligt på slutet:


Chins: (första gången ever på gymmet)
6, 6, 4, 3


Pulldown disco (inte samma som jag brukar köra)
1x10 @ 75kg
2x10 @ 90kg (ujuj ostrikt)


Pulldown v-handtag
1x10 50kg
1x9 (failure)
1x17 50kg (förstår inte vart jag fick krafterna ifrån)

Sittande rodd
1x10 @ 60kg
1x7 @ 70kg
1x10 @ 70kg (gick med lite skrik, PB, ökning med 10kg sen förra passet :hbang: )


Marklyft
1x10 @ 50kg
1x7 @ 90kg (+ 10 kg i ökning pb :hbang:)
1x10 @ 50kg

Sammanfattning: Mjaha. Första gången jag körde chins på gymmet. Inte helt nöjd, tycker att jag borde göra 10:or iaf, men det känns som om det främst är underarmarna som tar stryk. De är inte vana vid att ha handflatan vänd bort från ansiktet.

Angående rodden så ökar jag från 60kg till 70kg, vilket får anses vara godkänt. Började på 40kg i januari.

Angående marklyftet får jag nog ta och lugna ner mig. Det kändes inte alls som att min svank var tokbra. Jag får ta och skaffa mig ett bälte också för att ytterligare minimera risken för skador. Hursomhelst, resultatmässigt är jag ganska nöjd med 1x7 @ 90kg. Som vanligt gjorde jag marlyft i slutet av passet och hade en puls på 120 och lätt svimfärdig redan innan jag började lyfta och ha mig. Jag gjorde som min kompis från förra passet sa till mig och gick djupare än jag gjort förut...vet inte riktigt. Tog inte så mkt på ryggen då. Jag får överväga saken.

Avslutade med ett väldigt lamt bicepspass men jag hade verkligen ingen energi. Passet tog trots allt två timmar att genomföra (så går det när man tränar två och två =)


/m

Snafu
2003-03-18, 00:26
2 timmar efter träningen: Jag kollade upp, minns inte vem det var som pejstade länken, kanske allan, en hemsida kallad athleticperformance (eller pacific tigers) där det fanns en massa övningsvideor. Jag märkte att jag enligt denna hemsida gör så kallade "romanian deadlifts" och inte vanliga deadlifts (dvs marklyft. Jag låter nämligen inte vikten vila på golvet mellan repsen, vilket man tydligen ska göra i vanliga deadlifts. Undra vad som är bäst...


http://138.9.1.58/athleticperformance/

Snafu
2003-03-20, 20:09
Mjaha. Jag har inte käkat kreatin sen söndags, dvs 4 dagar. Jag har tappat 0.5 - 1kg i vikt på grund av det i form av vätska. Eller så är det mina promenader som har skurit bort lite fett. Anyways, jag trodde till min förskräckelse att jag tappat oerhört i muskelstyra på grund av kreatinpausen men det visade sig sedan att jag helt enkelt lagt på lite för mkt vikt i min referensövning, nämligen i trissan. Nu till statsen:



Sittande hantelpress

3 x 10 @ 21.6 kg (gick fan bra, pb)

Stående militärpress (första gången ever)

2x 10 @ 30 kg (rätt trött efter hantelpressen)
1x 10 @ 20 kg

Cable cross, lutande bänk, axlar

3 x10 @ 15kg

Cable cross, liggande bänk

3 x 10 @ 10 kg

Drag i trissmaskin, nedre trissan v-handtag

3 x 10 @ 60kg (kändes tungt så in i helvete, blev inte särskilt bra men jag blev envis då jag trodde att jag tappat styrka så vikterna bara skulle upp! Inte 100% strikt med andra ord :D

Avslutande shrugs

2 x 10 @ hantlar med 3 blippar på varje sida...38kg ?

1 x 10 @ hantlar med 3.5 blippar på varje sida, strax över 40kg styck tror jag? Blev nog 2 cm kortare....

Sammanfattning: Bra framsteg i hantelpressen, 21.6kg, jag körde med 13.6kg sist. Två blippar på varje sida, dvs 21.6kg, ser manligt och bra ut =).

Militärpressen tog skönt på axlarna, den ska jag definitivt fortsätta med. Lite farsartad trissövning där då jag trodde jag tappat i styrka...men det visade ju sig att det inte var så efter jag surfat till min träningsjournal här på kollozzeum.... Ett ganska bra pass med andra ord. Biceps & triceps imorgon tror jag!

Snafu
2003-03-20, 20:23
Sidolyft, hantlar:

3 x 10 @ 8kg (jävligt svag här alltså)

Övrigt: Jag körde 2x 10 @ 3.8kg rotatorcuffs på 3 olika övningar också, som alltid. Inte särskilt intressant kanske =)

Snafu
2003-03-21, 21:01
För att lyxa till slutet på veckan så bestämde jag mig för att utöka träningsdosen från 3 till 4 grr denna vecka och avsluta det med ett härligt triceps och bicepspass!

Stående Bicepscurl, ez-stång brett grepp

1 x 10 @ 22kg

1x 10 @ 32kg

2x7 @ 42kg woohoo pb :hbang:

1 x 10 @ 32kg


Bicepscurl, ez-stång smalt grepp

2 x 10 @ 22kg

Bänkpress, smalt grepp

1 x 10 @ 30 kg

3 x 10 @ 40 kg

Knästående tricepspress, rep (trissmaskin)

3 x 10 @ 20kg

Tricepspress trissmaskin, stång

3 x 10 @ 40kg

Tricepspress ovanför huvudet, rep (l-formad kropp, typ)

2 x 10 @ 20kg
1 x 10 @ 15kg

Avslutade med mage




Sammanfattning: Bra pass, härligt med bicepspass...ujuj. Jag brukar aldrig köra separata bicepspass egentligen utan kombinera det i slutet av ryggpassen då biceps redan e helt knäckta. Detta verkar iofs fungera bra så biceps har växt med 2.5 cm sedan januari. 42kg i bicepscurlen känns riktigt fint, där ska det ske ökningar antingen i vikt eller reps, får se hur det blir med det. Triceps kändes ganska bra.

Snafu
2003-03-23, 23:39
Kvällspass.

Bänkpress, bred fattning

1x8 @ 50kg
1x10 @ 60kg
1x8 @ 70kg
1x7 @ 70kg (1 spottad)
1x10 @ 60kg

Negativ lutning, hantelpress:

1x10 @ 21.6kg
1x8 @ 21.6kg
1x6 @ 21.6kg

Lutande smith, brett, jävligt nära hakan

3x10 @ 50kg

Triceps, repdrag ovanför huvudet

3x10 @ 20 lbs (tror fan det är pounds iaf)
1x10 @ 30 lbs
1x10 @ 25 lbs

Triceps, pushdown

2x10 @ 45 lbs
1x10 @40 lbs

Mage maskin

1x20 @ 40kg
1x10 @ 40kg
1x7 @ 40kg

+ Diverse andra magövningar

Sammanfattning: Ett bra bröstpass. Ovanligt få övningar på bröst, fick dock väldigt bra pump känner jag. Jag höll betydligt bredare grepp på 70kg än vad jag gjorde förra passet vilket är anledningen till att jag bara gjorde 8 reps och inte 9 som förra gången. Glad att jag fick till 7 reps till på 70kg . Satsar på 100kg innan sommaren wooohoooooo.

Har tappat 0.5kg i kroppsvikt, antar att det är pga av att jag inte käkat någe kreatin. Jag vet dock inte hur länge jag ska ha uppehåll på kreatinet...nån som vet?

Snafu
2003-03-24, 23:33
Underligt pass på sätt och vis.

Chins

6, 6, 10 (hjälp på varje), 10 (negativa långsamma)

Latsdrag, v-handtag

7 @ 70kg (2 spottad)
8 @ 60kg
10 @ 50

Sittande rodd

7 @ 70kg
14 @ 50kg
13 @60kg

Pulldown disco

10 @ 70kg
10 @ 70kg
10 @ 70kg

Pulldown disco tummar mot varandra

10 @ 50kg
10 @ 50kg
10 @ 50kg

Marklyft

10 @ 50kg
10 @ 70kg
10 @ 70kg

Sammanfattning : Ett hyffsat pass, inte direkt superbra. Jag tog ut mig alldeles för hårt i chinsen, orkade knappt med andra övningar. Jag gick ner i vikt på marklyften jämfört med förra passet då det inte kändes särskilt strikt att köra på 90kg.

Jag ska försöka ta en vilovecka. Jag har gjort illa axeln genom att försöka få på mig ett par supertighta blöta jeans...låter jävligt macho va =) Det kändes ungefär som jag försökte göra shrugs med 100-kilosvikter. Jag ska promenera en massa i veckan istället, börja på en ny kreatinkur och försöka skriva på MIN FÖRBANNADE C-UPPSATS...*Tvi.

Snafu
2003-03-31, 20:37
Ett ganska svagt pass, hade ingen möjlighet till passning på bänken.

Lutande hantelpress 10 grader?

3x10 @ 21.2kg


Bänkpress, bred fattning Gick inge bra...:(

10x50kg
10x60kg
12x50kg
10x50kg

Negativ lutning, hantelpress

2x10 @ 21.2kg
1x20 @ 10.6kg

Cablecross

10x20kg
10x25kg
10x20kg

Cablecross nedre trissa

10x15kg
10x10kg

Lite triceps, lite mage, lojt

Sammanfattning: Det bara GÅR inte att köra ett bra bänkpass utan passning, ...tvi. Jag har nog egentligen inte tappat i styrka på bänken. Jag brukar alltid köra bänk först men det blev den andra övningen idag, därav sämre resultat. Är tillbaka efter en vilovecka, klurig på när jag ska börja käka kreatin igen.

Kristian
2003-03-31, 20:55
Originally posted by Snafu

Sammanfattning: Det bara GÅR inte att köra ett bra bänkpass utan passning, ...tvi. Jag har nog egentligen inte tappat i styrka på bänken. Jag brukar alltid köra bänk först men det blev den andra övningen idag, därav sämre resultat. Är tillbaka efter en vilovecka, klurig på när jag ska börja käka kreatin igen.

Visst går det att köra ett bra bänkpass utan pass, har du väl vant dig vid pass vågar du aldrig riktig fullt ut själv.

/Kristian

Snafu
2003-04-02, 22:59
Kristian: jo jag får väl försöka mig på det, eller rent utav gå och köra lite maskin till pecsen.

Dagens pass, förbannat bra! Rygg & biceps

Pulldown, ej-cable

10 @ 40 kg warmup
6 @70kg
10 @ 90kg (pb pb pb :hbang:)
8 @ 90kg (wooo)
10 @ 70kg


Kabelrodd
10@60kg
10@60kg
10@60kg (cheat på två sista repsen)

Latsdrag v-handtag

10 @ 8 plattor (ungefär 46kg tror jag)
10 @ 10 plattor (58kg ungefär)
10 @ 10 plattor (58kg ungefär)

Korsryggsmaskin

10 @ 20kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg

Roddmaskin ungefär, brett grepp

10 @ 50kg
8 @ 60kg
10 @ 40kg

-------------- Biiiiiicepscurl scottbänk---------------------

10 @ 22kg
10 @ 32kg
10 @ 22kg
10 @ 22kg stående utan bänk häärligt

Sammanfattning:

FÖRBANNAT härligt pass, jag hade bara en timme på mig så jag öste på snabbt som fan, och det gick trots den korta tiden oerhört bra. Nytt pb i pulldownen för ryggen, 10 x 90kg och sen 8 reps till på samma vikt, jag är mer än nöjd! Senast gjorde jag 10x85, 4x80. Den sammanlagda vikten förra passet jag körde pulldownövningen, ungefär för en månad sen, var (reps gånger kilo)=2140kg. Den här gången lyfte/drog jag sammanlagt 3140kg i pulldownen, härligt med framsteg tycker jag! =) Har ingen aning om man kan räkna så här men jag gör det :P

Jag körde inget marklyft den här gången, jag har en förmåga att få ont i knäna av det (utan att stöta stången i knäna). Fan, 10 x100 i pulldownen innan sommaren ser ut att vara uppnåeligt. HÄRLIGT!

Snafu
2003-04-05, 15:44
Mjaha. Körde som sagt rygg i onsdags och bytte ut marklyftet till en discomaskin för ländryggen...det skulle jag inte gjort.

I fredags, två dagar efter ryggpasset fick jag plötsligt ont som fan i ryggen, kunde knappt böja mig framåt eller bakåt för den delen.

Idag lördag panikletade jag genom telefonkatalogen efter en massör, finner dock ingen sådan utan istället en naprapat som turligt nog har helgöppet. Jag åker dit, och får domen. Ingen träning på en vecka ungefär. Jag har tydligen fått en inflammerad disk i ryggraden (typ). Den blir svullen och ligger och irriterar muskulaturen eller nåt sånt (nån kan säkert det här bättre än mig). jag får iaf inte belasta ryggraden, jag får dock köra lite typ konditionsträning och så för att på så sätt hålla ryggen i gång.

Jaha...fan om det här är slutet, då dör jag. Får ta det lugnt i en vecka nu då och hoppas att det blir bättre, förjävligt!

Snafu
2003-04-10, 19:32
Tja

Ryggen känns faktiskt bra efter besöket hos naprapaten, två stycken blev det till en sammanlagd kostnad av 125+250kr. Jag ska ta det lugnt med ländryggen en vecka till iaf. Jag köpte även ett neoprenbälte som känns riktigt bra. Nu till passet, bröst och triceps på schemat. Hade även en träningskompis idag, vilket e nice när man kör bröst.



Bänkpress

10 @ 60kg
9 @ 70kg
1 @ 85 kg (pb :hbang: :hbang: 101% av kroppsvikten haha)
5 @ 70kg
10 @ 60kg

Negativ lutning hantlar

8 @ 23.8 kg (ökning från 21.6kgs hantlar, färre reps dock)
8 @ 23.8
10 @ 18.6

Positiv lutning, smith

10 @ 40kg
7 @ 40kg (träningspartnern störde koncentrationen och började prata med mig, gick åt helvete =)
10 @ 40kg

Triceps, smalt grepp bänk ez-stång

3x8 @ 42kg (riktigt tungt kändes det, huvva)


Triceps pushdown enhands

2x20 @ 7.5kg enhands
1x10 @ 10kg

Sammanfattning: Kändes riktigt jävla bra att sätta 85kg i bänken haha, mest av anledningen att jag nu iaf tar min kroppsvikt i bänk. Jag ska upp till 100 innan sommaren, känner att jag kan ta 90 nästa pass, får se hur det blir, kanske skiter i det också...får se.

spas
2003-04-10, 22:04
gj med bänken. man ska ta mer än man väger :D

Snafu
2003-04-12, 14:05
Tja, fick till ett riktigt nice pass idag, pb på chinsen och stark i pulldownen.

Chins

10, 6, 4 (gjort 6 som mest förut)

Pulldown fria vikter

10 @ 90kg
5 @ 90kg (brukar köra denna som förstaövning, därav de lite sämre resultaten denna gång, gjorde en 8a här förra ryggpasset)
10 @ 80kg


cablerodd

10 @ 50kg
10 @ 60kg
10 @ 60kg

BICEPS
EZ-stång scottbänk, smalt grepp strikt

10 @ 32kg
8 @ 32kg
5 @ 32kg

Hantlar

10, 10, 10 @ 10.6kg

Sammanfattning: Kändes jäkligt bra med chinsen, har ökat nåt rejält med styrka där, 10 reps e jag jäkla nöjd med men jag ska upp till 15 innan sommaren iaf. Hyffsat nöjd med pulldownen också. Biceps var rätt döda när jag började köra scottbänk och hantlar, fick trötta ut dom rejält. Jag har bytt bort ländryggen från ryggpasset och ska istället lägga det på benpasset. Benpass blir antingen på måndag eller onsdag, beror lite på om jag ska börja köra 4 dagars istället för nuvarande 3 dagars. Om jag fortsätter med 3 dagars så blire axlar/ben på måndag, om jag splittar ytterligare så blir ben på onsdag tror jag...får se hur jag känner mig. Ikväll blir det sprit, vilket är bra för att bygga muskler har jag hört...

Snafu
2003-04-14, 00:41
Tänkte sammanfatta några av dagens tankar och framtida mål med träningen.

1. 15 chins innan den 6 juni (sommarlovet börjar, tar 10 nu)

2. 100 i bänk (tar 85kg nu)

3. lovar mig själv att börja med dips

4. ben har blivit försakade, och de skall straffas från och med nu, skiter i om jeansen inte passar längre.

5. inget löfte, men ska försöka köra med kreatin igen.


Stod och flexade framför spegeln och märkte att jag kunde spänna trapzen så jag tar och lägger upp en bild.

Snafu
2003-04-14, 00:43
Hjärnsläpp, klickade på fel knapp oich nu har jag glömt bort hur jag lade till bilder...herregud, alzheimer. AHA! Nu..

Snafu
2003-04-14, 21:35
Tja

Det var dags för ett benpass kände jag. Körde rätt lugnt, men känner ändå att jag kommer att ha problem att gå imorgon, tjohoo! Använde neoprenbältet för första gången, verkar funka bra.

Hacksquat släde + slädvikten vetefan vad den ligger på?

3x10 @ 30kg
3x7 @ 70kg (Gick ner till 90 grader på de flesta men ändä ner men rumpan i marken på vissa reps...kändes nice)


Vader, sittande vikt ovanpå låret

3x10 @ 50kg ajaj brände på bra

Baksida lår, curlmaskin

3x10 @ 35kg

Framsida lår, maskin

3x10 @ 30kg


Bestämde mig för att testa lite dips också, lyckades med 13 men jag lade av innan failure, kände som sagt mest för att testa.

körde lite andra bröstövningar också, inget seriöst.

cableflyes 3 x10 @ 20
lutande bänk, 3x10 @ 50kg


Ryggresningar, tog det lugnt här med

17, 10

Snafu
2003-04-16, 13:04
Tränade för ovanlighetens skull på morgonen, det borde jag inte gjort. Jag hade knappt någon energi och fick gå ner i vikter på de flesta övningarna. Yeye, jag fick köra striktare helt enkelt.

Axelpress hantlar

Började på 23.8kg, trodde det skulle gå finfint men ack ack så fel jag hade.

2x23.8kg (sen vek sig hanteln bakåt men jag hann släppa den i tid innan hela axeln vred sig åt helvete =)

10@18.6kg
6@18.6kg
4@18.6kg

Hantellyft åt sidan

3x10 @ 9kg

Cable cross, baksida axlar 2 övningar. Platt bänk, lutande bänk

platt: 10@20kg, 10@15kg, 10@10kg
lutande: 10@15kg, 10@15kg, 10@20kg

Omvänt pecdeck

3x10 @ 20kg (kunde tagit på mer men jag satsade på strikt och relativt långsamt)

Drag till hakan

10 @ 60
10 @ 50
10 @ 40 (helt slut på ork här)

Avslutade med mage (3 x 10 @ 35kg) och lite ryggresningar (20, 18)


Sammanfattning

Hade knappt nån energi på det här passet...lite jobbigt. Jag blir inte toklessen om jag inte kör så jäkla tungt på axlar, de får så pass mkt träning på ryggpassen och bröstpassen. Glad påsk!

emmzan
2003-04-16, 13:05
Glad påsk på dig med!!!:)

Snafu
2003-04-16, 13:09
emmzan: :D

Snafu
2003-04-17, 12:56
Tja

Tänkte variera träningen och gå från mina 10 reps till oändligheten! :smokin: Det slutade på 25 reps max i bänken, det var trevligt!

Bänkpress brett grepp (lika brett som ställningen nästan)

25 @ 50kg
15 @ 60kg
17 @ 50kg
11 @ 50kg

Lutande hantelpress lätt lutning

20 @ 13.6kg
13 @ 13.6kg (triceps började ta slut rejält här)
16 @ 13.6kg (gick inte hela vägen upp, fokuserade på brösten)

Lutande smith rejäl lutning 45+ grader kanske?

20 @ 40kg
18 @ 40kg

[SLUT BRÖST]

Biceps

10 @ 32kg
10 @ 42kg
7 @ 42kg
10 @ 32kg

+ avslutade med pumpövningar för biceps i cablen 2-3 set låg vikt.

Sammanfattning: Roligt pass, pecsen var så jäkla blodfyllda under passet. Triceps tog slut innan brösten faktiskt, trots att jag fokuserade på bröst i bänk med bred fattning och samma sak i hantelpressen. Hursomhelst, roligt pass när man varierar lite. Jag får se om jag får nån träningsvärk i brösten då...glad påsk, igen! (var inte meningen att jag skulle träna idag men gymhelvetet är ju stängt på fredag och lördag...)

Snafu
2003-04-20, 17:57
Jag kallar det ett "lätt benpass" när sanningen egentligen är att jag fasen inte hade någon ork idag! Jag körde ben i måndags, dvs för 6 dagar sen, träningsvärken släppte igår lördag. Jag undrar om benen inte har återhämtat sig än? Eller är det bara psykiskt allting eftersom jag inte ville upprepa monterträningsvärklen från förra benpasset. Hursomhelst, det blev ett lätt benpass.

Hacksquat i släde + vikten i släden, nån som vet vad en sån brukar väga?

4x10 @ 30kg (skillnaden här mot förra passet är att jag nu gick ner med arslet mot fötterna varje rep)

Vader, sittande vadpress raka ben

3x20 @ 40kg (love it!)

Framsida lår, extensions

3x10 @ 20kg (brände på bra trots låg vikt, mystiskt)

Baksida lår, maskincurl

3x10 @ 30kg

Ryggresningar

3x20 kroppsvikt (brände på bra här också. Jag måste vara svag så in i helvete i ländryggen, bränner efter 15 reps liksom)

Mage i maskin

20 @ 30kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
10 @ 30kg

+ lite andra magövningar med hantlar för sidomusklerna och maskin för sidorna. ¨

Sammanfattning: Ett ganska skönt pass trots att jag inte lastade på så tungt. Känns bra att komma igång med benträningen efter att ha försakat den näst intill totalt, tror jag kört 3-4 benpass sen januari typ. :nono:

Hoppas ni haft en trevlig påsk !

ABC123
2003-04-22, 18:11
Har midjan minskat med 12cm på drygt 1 månad och din vikt är oförändrad? Gudomligt! :eek:

Snafu
2003-04-23, 15:44
Förra gången jag mätte midjan mätte jag den ospänd...dvs väldigt slapp. Eftersom måtten jag har tagit på alla andra kroppsdelar har varit spända mått kände jag att jag kanske borde ta ett mått på magen när den är spänd....

Således är nu min mage smalare än förra gången, men det beror ju enbart på att jag spänner den nu. Det var inte meningen att luras =)

Snafu
2003-04-23, 15:54
Tja

En jobbig dag igår känslomässigt, exet kom till staden igen. Fasen vad det tar på krafterna både psykiskt och fysiskt, således blev passet idag...väldigt jobbigt. Jag tog långa vilopauser mellan setten och satt och flåsade.

Men, gymmet är som en oas för att bekämpa hjärtesorg =)



Chins

11, 8, 5½

Pulldown

3x10 @ 80kg (hade inte ork att köra på tyngre vikter, fick bra kontakt)

Cablerodd v-handtag

3x10 @ 55kg (ingen ork här heller)

I väntan på att magmaskinen skulle bli ledig körde jag breda latsdrag i maskin (inte kabel) samt rodd i maskin, med brett handtag. Inga tunga vikter utan mest för att dra ur latsen och rhomberna rejäl. Körde mage, 20 @ 30kg, 10 @ 40kg, 10 @ 40kg

Sen körde jag lite biceps trots att de var förbannat slut redan.


Alternerande hantelcurl

3x10 @ 11.6kg (brände på bra)

Ez-stång bicepscurl

Jag skiftade lite mellan bred och smal fattning här men körde väl på en 3x10 @ 22kg eller nåt. Kändes härligt.

Sammanfattning: jaha, väldigt orkeslös i passet men jag hade styrka ändå på något mystiskt sätt. Jag körde inte på några maxvikter men fortfarande tungt. Pulldownen är väl lite av en favoritövning, tänkte göra gå upp på 100kg i nästa pass och kolla hur många jag kan göra. Det blev klart att jag fick sommarjobbet idag woohooo. Jobbet ligger 1 mil bort ungefär och kommer att vara att köra truck och lasta ur lastbilar på ett stort matlager. En godsmottagning helt enkelt. Jag tänkte se till att jag blir stark som fan tills dess så jag orkar jobba på hårt så in i helvete. Kan tydligen få ackord i slutet av sommaren eller nåt sånt. Lönen verkar helt okey med 90.25:- /timmen + semestertillägg. Jag är van vid att få 70:- när jag jobbat på några massafabriker så...steget är oerhört stort. En ...bra dag trots att känslorna inte ligger på topp.

Snafu
2003-04-25, 18:35
Tjena

Jag är och hälsar på en polare i sundsvall och tog ett gästpass på Step-in i Sundsvall, mkt maskiner och faktiskt en del fria vikter. Helt okey gym.

Bänk

10 @ 50kg
8 @ 70kg
10 @ 70kg
8 @ 70kg

Lutande smith

3x10 @ 50kg

Maskin för bröst

3x10 @ 50kg

avslutar med 10 @ 15kg tricepsträning i cablecrossen enhands, för att sedan fökja upp med 2 stycken 10 reps @ 20kgs óch slutligen för att totalt döda triceps (har man låga krav så har man=) 20 sedan 15 sedan 10 reps med smal fattning i smithen....triceps till failure på varje set. Avslutade allt med lite mage i vad polaren kallar för "hitlerstolen", jag tror han kallar den det för att den är ond och tar väldigt fint på magen. Just ja, körde ett 2x20 ryggresningar också.

Ett bra pass, tror inte jag kört så tungt på bänken förut. Känns bra, ska fan upp på 1rm = 100kg innan 6 juni. Sundsvall är för övrigt en skitstad, kall och blåsig och full av alkisar och bör förstöras =)

Snafu
2003-04-30, 16:47
Tja

Har inte tränat sen fredags eftersom jag har svårt att avgöra om jag är förkyld eller inte. Jag e lite seg i kroppen, lite täppt i näsan och nyser lite för ofta. Men jag drog och tränade ändå!

Pulldown satan så härligt

10 @ 70kg
3 x 10 @ 90kg
2 reps på 100kg

Cablerodd

10 @ 50kg
10 @ 60kg
10 @ 60kg (tog det lugnt här)

Maskinrodd typ, bredare fattning

3x10 @ 50kg

Stångcurl biceps

10 @ 20kg
10 @ 30kg

Hammercurl biceps

10 @ 13.6kg
7 @ 13.6kg
9 @ 13.6kg

Smith, bröst

3 x 10 reps @ 60kg

Avslutade med lite mage

Sammanfattning:

Passet gick bra och jag hade bra ork och styrka. Jag körde ett litet bröstpass också eftersom jag har lite tidsbrist framöver då kandidatuppsatsen förhoppningsvis skall bli färdig inom en snar framtid. Målet att göra en tia på 100kg i pulldownen (10 @ 100kg) börjar närma sig. Härligt! jag kanske har siktat för lågt men, målet verkade oerhört långt borta i januari då man gjorde en 10 @ 50kg. Jag gjorde en oerhört pinsam sak framför spegeln på gymmet utan att tänka mig för. Jag kollade om jag kunde nå axeln med fingerspetsarna vid en dubbelbicce-pose...det kunde jag inte. utan att tänka mig för så såg det ut som jag stod och spände mig framför spegeln, vilket inte var avsikten..jag ville ju bara kolla om jag kunde nå axeln :cool: Hursomhelst, nu ere valborg så nu ska jag ta en grogg snart...wohooo glad..VALBORG!

Snafu
2003-05-03, 16:39
Tja

Jag körde med en träningspolare idag plus att jag lagt till marklyft när jag kör benpasset. Efter lite uppvärmning på springbandet i 5 minuter blev det marklyft direkt. Efter några uppvärmningsset blev det en 10 på 80kg, sedan 9 på 100kg för att sedan gå tillbaka till en 7a på 80kg. Greppet var lite väck på set nummer 2 och tre. Jag har för övrigt aldrig kört på 100kg i marklyft men det kändes relativt bra, jag hoppas ryggen höll men det märker jag de närmsta dagarna (jag har numret till naprapaten inprogrammerat på nallen hoppas jag). Nu, till benen

Hacksquat i släde

Jag fortsätter med låga vikter i den här övningen men det verkar helt klart räcka för att jag ska få massiv träningsvärk.

3 x10 reps @ 40kg + slädvikt

Benspark, framsida lår

10 @ 30kg
10 @ 50kg (kände faktiskt ingen skillnad i vikt mellan 30 och 50, skumt)
10 @ 50kg

Bencurl baksida lår

3x10 @ 30kg

Stående vadpress i hackliften

10 @ 85kg
10 @ 115kg (dålig kontakt)
10 @ 85kg (bättre kontakt igen)

Avslutade med lite mage och 4 minuters cykling för att cykla bort lite mjölksyra och så.

Sammanfattning

Ännu ett benpass med låga vikter, fasen vad jag är klen i hacksquaten..helt sjukt =) Den här gången jag gick enbart till 90 graders vinkel med benen också. Mja mja...jag får träningsvärk ändå så nånting rätt måste jag ju göra på benpassen.

Snafu
2003-05-06, 23:18
Tja

Jag läste i nån tråd och fick tipsen att titta in på en sida som räknade fram idealmåtten man skall ha, och hur man egentligen ska mäta. Jag har ju mätt alla mått spända men det skulle man ju inte göra egentligen....så här kommer nya mått, först dom gamla "spända" måtten dock.

127cm axlar
Midja 81cm,
38cm biceps,
111cm bröst,
60 cm lår,
40 cm vader.

Hals/Nacke 38 cm bör vara 43,29 cm
Bröst 101 cm bör vara 117 cm
Överarm 38 cm bör vara 42,12 cm
Underarm 28 cm bör vara 33,93 cm
Midja 85 cm bör minska till 81,9 cm
Höft 101 cm bör vara 99,45 cm
Lår 58 cm bör vara 62,01 cm
Vader 40 cm bör minska till 39,78 cm


Ganska intressant att mina vader bör vara mindre, skumt. =)

Jag blev toksjuk efter mitt senaste benpass i lördags, ett par timmar efter passet började halsen bulta och febern kom. Febern verkar ha släppt sitt grepp men halsonten kvarstår. Jag hoppas kunna köra ett pass till veckan i alla fall. Jag tänkte lägga upp nya bilder i början av Juni, förhoppningsvis ser jag någon skillnad. Jag har även tappat lite i lår då jag mest sitter hemma och skriver och inte längre toktrampar iväg till skolan. Vardagsmotionen bygger onekligen lite muskler, eller i alla fall volym, den också.