handdator

Visa fullständig version : Vintern tillbaka...


gladiatorerna1
2007-03-16, 16:36
...enligt expressens artikel i alla fall. Gick in på nätet men när jag klickade på artikeln så lades sidan ner.

Otto GROV
2007-03-16, 16:37
haha:smash:

Zakath
2007-03-16, 16:39
Hyfsat väder i Gbg iaf, våren börjar komma. :)

Yes
2007-03-16, 16:40
http://www.expressen.se/vader/1.597264

*grr27* *grr27* *grr27* *grr27*

mini
2007-03-16, 16:42
Om man läser längre än rubriken hamnar man på detta citat:

"Det är inget ovanligt att våren får bakslag som detta, berättar hon. Tvärtom. Och även om det blir kallare behöver vi inte oroa oss för att det ska bli vinter igen.
- Har det väl blivit vår en gång kommer det inte att vända igen. Medeltemperaturerna kommer fortfarande att vara över nollan."

jwzrd
2007-03-16, 16:45
Om man läser längre än rubriken hamnar man på detta citat:

"Det är inget ovanligt att våren får bakslag som detta, berättar hon. Tvärtom. Och även om det blir kallare behöver vi inte oroa oss för att det ska bli vinter igen.
- Har det väl blivit vår en gång kommer det inte att vända igen. Medeltemperaturerna kommer fortfarande att vara över nollan."

Det känns bra att du reder ut det här; för ett ögonblick visste jag inte vad jag skulle ta mig till :/

Mental
2007-03-16, 16:49
:)

mini
2007-03-16, 16:53
Det känns bra att du reder ut det här; för ett ögonblick visste jag inte vad jag skulle ta mig till :/

Jag förstod det. Det är vanligt att man tycker att tidningstexter är långa och svåra att ta sig igenom. Inget att skämmas för.

gladiatorerna1
2007-03-16, 16:57
Många av kvällstidningarnas rubriker är så vilseledande...okej, jag förstår att de gör det för att tjäna pengar, men har de inga gränser?

L-Sami
2007-03-16, 16:57
"I hela södra delen av Sverige kommer det att blåsa upp ordentligt. Värst blir det längs västkusten, i Skåne och på Öland och Gotland. Där kan vindarna nå stormstyrka. "

Härligt precis när jag ska vistas i de där delarna av landet i helgen *grr*

Loke
2007-03-16, 16:58
Beware of the ides of march, eller nåt. Fast tidningarna missar det med några dagar.

gladiatorerna1
2007-03-16, 17:00
"I hela södra delen av Sverige kommer det att blåsa upp ordentligt. Värst blir det längs västkusten, i Skåne och på Öland och Gotland. Där kan vindarna nå stormstyrka. "

Härligt precis när jag ska vistas i de där delarna av landet i helgen *grr*

ohh, vad hemskt! Man har ju precis återhämtat sig från vinterns hemska kyla...

PowPow
2007-03-16, 17:02
Apropå kvällstidningar, löpsedlar och väder. NÅgra veckor innan jul kunde man läsa detta på nån av kvällspressens löp: "2 veckor kvar till jul - fortfarande ingen snö!"

Jag menar, hur gick tankeverksamheten under nattens diskussion om vad som kunde tänkas sälja lösnummer?

- Okej, gott folk. Vad har vi? Vad har hänt som kan locka läsarna att köpa vår tidning?

-- Hmm. Jag vet inte. Det har ju inte snöat.

- Bra! DET TAR VI!

gladiatorerna1
2007-03-16, 17:04
Apropå kvällstidningar, löpsedlar och väder. NÅgra veckor innan jul kunde man läsa detta på nån av kvällspressens löp: "2 veckor kvar till jul - fortfarande ingen snö!"

Jag menar, hur gick tankeverksamheten under nattens diskussion om vad som kunde tänkas sälja lösnummer?

- Okej, gott folk. Vad har vi? Vad har hänt som kan locka läsarna att köpa vår tidning?

-- Hmm. Jag vet inte. Det har ju inte snöat.

- Bra! DET TAR VI!


*Asgarvar" :laugh: :laugh:

Fartman
2007-03-16, 17:57
Bara jag som vill ha vintern tillbaka? Känner mig bestulen på en härlig vårvinter nämligen..

martin_vbg
2007-03-16, 18:52
På aftonbladet runt 12:00 idag stod det att det skulle bli det varmaste året någonsin och våren skulle komma. Nästa gång jag kollade runt en timme senare stod det att vintern var påväg tillbaka :S

gladiatorerna1
2007-03-17, 06:40
På aftonbladet runt 12:00 idag stod det att det skulle bli det varmaste året någonsin och våren skulle komma. Nästa gång jag kollade runt en timme senare stod det att vintern var påväg tillbaka :S

*Asgarvar*....konstigt nog så har jag redan känt av kylan utan att ens ha gått ut!

GymTT
2007-03-17, 07:31
Här är det fortf rätt fint vårväder iaf.