handdator

Visa fullständig version : fett runt magen


fejdan
2007-03-15, 23:39
Har märkt nu när jag tränar att jag fått muskel massa och minskat fett, även lite magrutor har börjat synas, men det är ett problem som stör mig.. det är bilringen som finns kvar på nedre delen av magen.. Hur är enklaste sättet att minska fettet och få den dära "beach looken" om ni förstår vad jag menar?
kanske enklaste att deffa, eller börja med morgon promenaderna?

Raggis
2007-03-15, 23:58
Deffa. kcal ut > kcal in.

ROMPE
2007-03-16, 00:12
20min Cardio efter passet kanske? Vem är Snubben på bilden Fejdan?

fejdan
2007-03-16, 00:20
cardio? det är :O, är lite newbie, sorry!:)

Snubben på bilden, den fick jag av en polare.. och jag vet faktiskt inte vem det är

jakkan
2007-03-16, 00:47
en photoshoppad snubbe skulle jag chansa på, OT: cardio=konditionsträning, det är inte ett måste men det underlättar för dig att köra lite cardio om du vill hamna på ett energiunderskott, alltså kcal in<kcal ut.

Eddie Vedder
2007-03-16, 04:21
Hur är enklaste sättet att minska fettet och få den dära "beach looken" om ni förstår vad jag menar?
kanske enklaste att deffa, eller börja med morgon promenaderna?

Morgonpromenader i sej kommer inte göra nån nytta för att du ska tappa fettvikt om du ändå inte hamnar på energiunderskott, dock är det ju precis som jakkan nämner så att konditionsträning (alltså cardio) förbrukar mycket energi och att lägga till det som träningsform kan ju underlätta för att hamna på underskott.

Promenader förbrukar visserligen väldigt lite energi "men alla bäckar små...";)

Raggis
2007-03-16, 04:36
Promenader förbrukar visserligen väldigt lite energi "men alla bäckar små...";)

Beror väl helt och hållet på hur sakta, respektive hur snabbt man går :P

mSJÖDIN
2007-03-16, 11:23
Beror väl helt och hållet på hur sakta, respektive hur snabbt man går :P
...och hur långt.

L-Sami
2007-03-16, 12:14
Konditionsträning släpper mer fett ifrån bukregionen än någon annan typ av fysiskaktivitet, det förutsätter också att man ligger på energiunderskott.

Handcuff
2007-03-16, 12:52
Konditionsträning släpper mer fett ifrån bukregionen än någon annan typ av fysiskaktivitet, det förutsätter också att man ligger på energiunderskott.

Förmodligen handlar det om knappast märkbara mängder dock.

nutz
2007-03-16, 18:51
Konditionsträning bidrar med en absolut visuellt märkbar omfördelning av fett runt bukregionen. Märk väl att det är riktig "cardio" och inte några jolliga promenader. Kalorirestriktion är INTE ett krav för att en omfördelning ska ske.

Handcuff
2007-03-16, 18:54
Konditionsträning bidrar med en absolut visuellt märkbar omfördelning av fett runt bukregionen. Märk väl att det är riktig "cardio" och inte några jolliga promenader. Kalorirestriktion är INTE ett krav för att en omfördelning ska ske.

Absolut visuellt märkbar ofördelning...måste ju alltså tolkas som att magrutorna ploppar fram och midjan blir smal på nolltid! Receptet alla har sökt mao. Inte heller fy skam att detta funkar trots att man kan ligga på kcal + :thumbup:

nutz
2007-03-16, 19:00
Absolut visuellt märkbar ofördelning...måste ju alltså tolkas som att magrutorna ploppar fram och midjan blir smal på nolltid! Receptet alla har sökt mao. Inte heller fy skam att detta funkar trots att man kan ligga på kcal + :thumbup:

Det måste inte alls tolkas sådär.

Det ger en omfördelning som är faktisk och kan ses med blotta ögat. Jag skriver inte att det försvinner helt och hållet, har du faktiskt bilringar kommer dom att vara kvar.

King Grub
2007-03-16, 19:01
Konditionsträning innebär en reducering av bukfett även utan energiunderskott. Visuellt synbar sådan. Dom flesta studier på området rapporterar reducering av adipocytstorlek i bukregionen av konditionsträning, och det är accepterat fakta i högskolelitteratur inom träningsfysiologi.

Handcuff
2007-03-16, 19:08
Motsägelsefullt om något. Så då behöver man alltså inte alls deffa för att hitta 6-packet! Härligt. (spara musklemassa) Skämt åsido. Skillnad på "Absolut visuellt märkbar ofördelning" och "synbar".

King Grub
2007-03-16, 19:12
Vad har viskeralt fett med magrutorna att göra?

nutz
2007-03-16, 19:13
Motsägelsefullt om något. Så då behöver man alltså inte alls deffa för att hitta 6-packet! Härligt. (spara musklemassa) Skämt åsido. Skillnad på "Absolut visuellt märkbar ofördelning" och "synbar".

Men gör dig inte dummare än vad du är.. :/

Cerberus
2007-03-16, 19:14
har man ölmage så hjälper konditionsträning, vill man ha magrutor så hjälper svält :D

raZmus
2007-03-17, 08:24
Vad har viskeralt fett med magrutorna att göra?

Viskeralt fett är sådant som "hör till ett organ", för att förtydliga - rätta mig om jag har fel :)

Det jag antar Grub menar är att viskeralt fett ligger "bakom magmusklerna".

Försöker inte motstrida, bara förtydliga :)

fejdan
2007-03-21, 22:43
Okej så det är inga problem att köra 16min cardio efter varje gym pass?

fejdan
2007-03-21, 22:44
Förmodligen handlar det om knappast märkbara mängder dock.

kan fixa fram en bild..

fejdan
2007-03-21, 23:04
http://server.imageparadise.net/~web/image/pics/eba2e4e04e0d0746c517ab3afd5c5520.JPG
http://server.imageparadise.net/~web/image/pics/0b2c7208536e6ae25d7fc9eb6ec586df.JPG


där kan ni se, en fett ring som jag skulle vilja få bort.

LadyInsane
2007-03-21, 23:07
Jag rekomenderar att du provar på spinning. Tränar magmusklerna samtidigt som du tränar cardio:)

fluffy_ferret
2007-03-21, 23:17
Jag brukar köra low-carb för att bli normalviktig (~15%kroppsfett).
Ska man under det så tror jag nog att en svältkur är det enda som fungerar.

Som någon har nämnt (en MOD tror jag) så gör cardioträning så att fett omfördelas på kroppen utan att man behöver förlora nåt.

fejdan
2007-03-21, 23:18
Jag rekomenderar att du provar på spinning. Tränar magmusklerna samtidigt som du tränar cardio:)

Går inte, bor i en by.. där det finns ett gym med lösa vikter och cyklar, även Roddmaskin..
Men ett cardio pass efteråt värkar helt okej

King Grub
2007-03-22, 05:39
Jag brukar köra low-carb för att bli normalviktig (~15%kroppsfett).
Ska man under det så tror jag nog att en svältkur är det enda som fungerar.

Svälta för att komma under 15% kroppsfett? Som man? Nä... Det är en, i idrottssammanhang, hög kropssfettprocent, inte en låg.

fluffy_ferret
2007-03-22, 11:07
Svälta för att komma under 15% kroppsfett? Som man? Nä... Det är en, i idrottssammanhang, hög kropssfettprocent, inte en låg.

Atleter har en lägre fettprocent, ja, vad är din poäng?

Jag är ingen atlet men jag ligger själv på 11-12% kroppsfett för att jag är vältränad. Min poäng var att ska man under sin naturliga nivå så måste man svälta sig själv.

King Grub
2007-03-22, 11:13
Att komma ner på ensiffrig fettprocent är inga problem för en normal frisk man.

fejdan
2007-03-22, 11:20
så grabbar hur ska jag göra tycker ni? så man får bort fettet innan sommaren?

GymTT
2007-03-22, 11:22
så grabbar hur ska jag göra tycker ni? så man får bort fettet innan sommaren?

Äta mindre än vad du gör av med.

Eddie Vedder
2007-03-22, 11:24
så grabbar hur ska jag göra tycker ni? så man får bort fettet innan sommaren?

Ligga på underskott såklart. Det torde ha framgått ganska tydligt, sen om du vill åstadkomma det genom självsvält lr ökad fysisk aktivitet är ju helt upp till dej.

Ett bra tips som du redan fått är ju att lägga in lite konditionsträning, men om du är väldigt väldigt rädd om muskelmassan så kör bara tung styrketräning.

Styrketräning förbrukar i regel mindre energi än samma tids löprunda så om din enda träningsform är styrka betyder det ju att kcalintaget får bli lägre.

Jag personlige skulle absolut rekommendera åtminstone två konditionspass men det är helt upp till dej hur du vill åstadkomma din fettförlust.

Hoppas det går som du planerat iaf.:thumbup:

fejdan
2007-03-22, 14:30
Men alltså jag kör mitt vanliga schema, och lägger till cardio pass efteråt, om det är okej så det inte blir över träning.. sen så minskar jag intaget av kcal och förbrukar mera än vad jag får i mig?

Nithian
2007-03-22, 17:31
Men alltså jag kör mitt vanliga schema, och lägger till cardio pass efteråt, om det är okej så det inte blir över träning.. sen så minskar jag intaget av kcal och förbrukar mera än vad jag får i mig?

läs deff guiden för fan. Har du fortfarande frågor efter en nogrann läsning så läs den igen, och igen.

Handcuff
2007-03-22, 18:44
läs deff guiden för fan. Har du fortfarande frågor efter en nogrann läsning så läs den igen, och igen.

Och....läs igen. Hur svårt kan det vara :confused: