handdator

Visa fullständig version : förstört ryggen?


Stromstrom
2007-03-15, 10:24
I måndags var jag och tränade och när jag körde chinns så small det plötsligt till i ryggen. Gjorde så jävla ont att jag knappt kunde röra armen och trots att jag proppade mig full med smärtstillande så gjorde det så ont att jag inte kunde sova. Har tagit antiinflammatorisk medicin och smärtstillande i 3 dagar nu utan att det har blivit bra - kan dock röra armen hjälpligt men så fort jag gör något som belastar själva muskeln så känns det som om någon kör in en kniv i ryggen.:cryout:

Har haft tankar på att gå till läkaren men har pga tidigare dåliga erfarenheter avhållit mig från detta.
vad tror ni - bara en sträckning eller är det något annat som inte läks av sig själv?

smärtan är hela trapezius men mest koncentrerad till nedre delan av skulderbladet.

Börje H
2007-03-15, 10:42
Har haft tankar på att gå till läkaren men har pga tidigare dåliga erfarenheter avhållit mig från detta.


Om du är såpass dålig som du beskriver så är det bara att knalla iväg till läkare direkt. I bästa fall så är tal om nån kraftigare muskelbristning i muskulaturen. Har man lite osis så kan även nervplexat som går ut mot armen ta skada vid dessa typer av trauman. Så se till att packa iväg dig till farbror doktorn för en undersökning. Om inte annat så är det viktigt om det skulle bli en segdragen historia med läkningen.

champion
2007-03-15, 10:56
Men shit!! Har man så ont att man måste käka tabletter för att somna då ska man söka hjälp direkt! dummheter att stanna hemma, se nu till att ringa eller gå till akuten om du inte får tid nu.

Ganymedes
2007-03-15, 11:29
Men kom igen nu. Detta är ett forum för diskussioner om och kring träning, absolut, men när man skadat sig så pass allvarligt att man inte ens kan sova DÅ PRATAR MAN MED UTBILDAD PERSONAL, INTE MED ENS FORUMVÄNNER!

Bums iväg till vårdcentralen eller, hellre, akuten. Direkt! Dumheter att sitta här och försöka få goda råd. Även om någon här innehar kunskapen, kan de knappast ställa en säker diagnos över nätet. FFS.

Stromstrom
2007-03-15, 11:57
Vet att jag borde gå till läkaren men jag har tidigare haft liknande, om än mycket mildare, smärtor som har kännts som sträckningar.
Dessutom har jag som sagt haft väldigt dålig erfarenhet av akutmottagningar och vårdcentraler - lång väntetid å sen ingen koll på vad dom gör. oftast får man bara ett recept på nån form av smärtstillande/antiinflammatorisk medicin och sen skickas man hem. har hänt mig flera gånger när jag har haft problem med axeln tidigare.

men men, jag antar att jag får försöka hitta en idrottskadeklinik som kanske är lite mer insatta i skador av min typ.

det som jag tycker är konstigt är at jag inte kände det minsta innan själva smällen, oftast så känner man ju om man känner sig sliten etc...

Raggis
2007-03-15, 18:47
Vet att jag borde gå till läkaren men jag har tidigare haft liknande, om än mycket mildare, smärtor som har kännts som sträckningar.
Dessutom har jag som sagt haft väldigt dålig erfarenhet av akutmottagningar och vårdcentraler - lång väntetid å sen ingen koll på vad dom gör. oftast får man bara ett recept på nån form av smärtstillande/antiinflammatorisk medicin och sen skickas man hem. har hänt mig flera gånger när jag har haft problem med axeln tidigare.

men men, jag antar att jag får försöka hitta en idrottskadeklinik som kanske är lite mer insatta i skador av min typ.

det som jag tycker är konstigt är at jag inte kände det minsta innan själva smällen, oftast så känner man ju om man känner sig sliten etc...


Sluta dra alla över samma sträck.

JTH
2007-03-15, 20:14
Jag är också sjukt dålig på att söka vård när jag borde... Det blir inte alltid så bra... Numera har jag en sambo som vakhund... *mini*