handdator

Visa fullständig version : inte så grofva


Sidor : [1] 2

sissa
2007-03-15, 01:08
skulle kolla in lite underkläder och jag vet inte om jag varit blind förr eller om modellerna blivit mindre

från ellos och josefssons



http://i19.tinypic.com/48ndco6.jpg
http://i18.tinypic.com/3z0xleh.jpg
http://i19.tinypic.com/2i8x0kh.jpg

sissa
2007-03-15, 01:09
http://i16.tinypic.com/2yl7050.jpg
http://i19.tinypic.com/2ypc5df.jpg

L-Sami
2007-03-15, 01:10
Ja, de har slutat köra dips och hantelcurl

sissa
2007-03-15, 01:10
Och jag menar inte att försöka tala om vad som är rätt eller hur man "ska" se ut, men det fick mig att reagera.

L-Sami
2007-03-15, 01:11
De ser helt normala ut enligt mig

Raggis
2007-03-15, 01:12
Sjukligt smala. Vart tog alla normala modeller vägen? *gah!*

Baan
2007-03-15, 01:12
Eftersom jag har stor erfarenhet av Elloskataloger som mindre så nog ser dmo lite smalare ut ja.. har för mig det var mer "normala" tjejer då, t o m en del småkurviga ibland.

sissa
2007-03-15, 01:14
De ser helt normala ut enligt mig


allvarligt? (vad nu normal är, men du reagerar inte alltså)?

L-Sami
2007-03-15, 01:16
allvarligt? (vad nu normal är, men du reagerar inte alltså)?

Tycker bara att armarna är smala, men det brukar de flesta tjejer ha som inte tränar.

Tycker inte att det är några anorektiker fall iaf.

larre
2007-03-15, 01:16
Dom ser snuskiga ut ja. Verkligen dags att äta.

Tigerkotten
2007-03-15, 01:18
mm lite för smala på bild 2 samt 3, annars var det inte så farligt enligt mig.

Raggis
2007-03-15, 01:18
Jag skulle iallafall va rädd för att vidröra dom. Ser inte så stabilt ut direkt.

Baan
2007-03-15, 01:18
Tycker bara att armarna är smala, men det brukar de flesta tjejer ha som inte tränar.

Tycker inte att det är några anorektiker fall iaf.

Nja.. kanske en 300-400 gram kvar så har vi glasklara anorektiker.

Trance
2007-03-15, 01:19
Är ju lite från företag till företag och år till år det där. Dessa var ju rätt smala dock ja.

L-Sami
2007-03-15, 01:20
Nja.. kanske en 300-400 gram kvar så har vi glasklara anorektiker.

Meh, de har t om lite mage också. För övrigt så tycker jag att de där lila underkläderna är finast. Ser mysigt ut på nåt sätt.

Jaws
2007-03-15, 01:25
Tjejerna är precis i min smak över hur jag tycker tjejer ska se ut:)

sissa
2007-03-15, 01:26
Meh, de har t om lite mage också. För övrigt så tycker jag att de där lila underkläderna är finast. Ser mysigt ut på nåt sätt.

alltså din syn skrämmer mig lite.

och nej, man måste inte bli hysterisk för att nån är smal eller till och med jättesmal och typ tro att alla är sjuka bara för det, men vad som är väldigt smalt för dig undrar man ju, om detta inte är det.

Lillgrabben
2007-03-15, 01:31
skulle kolla in lite underkläder och jag vet inte om jag varit blind förr eller om modellerna blivit mindre

från ellos och josefssons



http://i19.tinypic.com/48ndco6.jpg
http://i18.tinypic.com/3z0xleh.jpg
http://i19.tinypic.com/2i8x0kh.jpg


Det var mig ena spinkiga tjejer.

Det är nog inte alldeles ovanligt att modebranschens smalhetskrav får modelltjejerna att banta ner sig till nära anorexigränsen & i många fall förbi den.

Drfg
2007-03-15, 01:35
Tjejerna är precis i min smak över hur jag tycker tjejer ska se ut:)

plussett

L-Sami
2007-03-15, 01:40
alltså din syn skrämmer mig lite.

och nej, man måste inte bli hysterisk för att nån är smal eller till och med jättesmal och typ tro att alla är sjuka bara för det, men vad som är väldigt smalt för dig undrar man ju, om detta inte är det.

De här är väldigt smala för mig, tjejerna du postade upp ser normala och hälsosamma ut jämfört med de här;

http://i48.photobucket.com/albums/f240/forpeterssake/For%20Peters%20Sake/skinny_model.jpg

http://www.smh.com.au/ffximage/2006/09/13/skinny_narrowweb__300x454,0.jpg

http://vinccikwan.com/pinkthoughts/wp-content/uploads/skinnygirl.jpg

sissa
2007-03-15, 01:44
Inte många kilos skillnad i mina ögon. Mindre tuttar dock (vilket kanske inte är utan betydelse) , men annars samma.

L-Sami
2007-03-15, 01:45
Inte många kilos skillnad i mina ögon. Mindre tuttar dock (vilket kanske inte är utan betydelse) , men annars samma.

Kolla nu en gång till, mindre tuttar, lår, mage, ansikte, höfterna... hon i lila har t om lite putmage. Desto lägre fettprocent desto mindre tuttar, så mer än några kilos skillnad är det.

tossefar
2007-03-15, 01:53
Jag tycker inte att de är för smala på första bilderna. Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Samis modeller är självklart alldeles för smala.

sissa
2007-03-15, 01:54
Kolla nu en gång till, mindre tuttar, lår, mage, ansikte, höfterna... hon i lila har t om lite putmage. Desto lägre fettprocent desto mindre tuttar, så mer än några kilos skillnad är det.


Det är inte stor skillnad i mina ögon. Jag tycker iallafall att modellerna på bilderna jag la upp är mkt smala.

sissa
2007-03-15, 01:56
70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.




? Eh..knappast

fat_joe
2007-03-15, 01:57
Det är inte stor skillnad i mina ögon. Jag tycker iallafall att modellerna på bilderna jag la upp är mkt smala.

Klart dom är smala, men inte reagera smala för mig iaf.

I mina ögon så är det stor skillnad mellan dom första och L-samis bilder

Jaws
2007-03-15, 02:00
? Eh..knappast

Jo, det skulle jag också vilja påstå. Tjejer i den åldern gör allt för att se ut som idealet.
I stranden i somras (södra skåne)var tjejerna ovanligt snygga faktiskt.

sissa
2007-03-15, 02:02
Jo, det skulle jag också vilja påstå. Tjejer i den åldern gör allt för att se ut som idealet.
I stranden i somras (södra skåne)var tjejerna ovanligt snygga faktiskt.


Ok, hur det ser ut på beachen vet jag iofs inte, men om man tror att 70% av tjejer 17-25 år ser ut sådär så bor man nog på en annan planet eller nåt

Bonnie
2007-03-15, 02:06
Tror nog att de flesta "normala" (i mina ögon) tjejer inte vågar visa sig på stranden om man måste vara så fruktansvärt smal som de flesta småkillar tror är normalt.

Ok, hur det ser ut på beachen vet jag iofs inte, men om man tror att 70% av tjejer 17-25 år ser ut sådär så bor man nog på en annan planet eller nåt

tossefar
2007-03-15, 02:08
Jag må vara småkille, men jag vet mycket väl hur mina tjejkompisar ser ut.

Fartman
2007-03-15, 02:14
Jag tycker inte att de är för smala på första bilderna. Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Samis modeller är självklart alldeles för smala.

What? Brukar snarare vara så att 70% är i bedrövlig form med chipsmage etc...
Jag tycker förövrigt att modellerna är precis på gränsen till för smala.. lite för smala för mitt tycke iaf.

fat_joe
2007-03-15, 03:01
What? Brukar snarare vara så att 70% är i bedrövlig form med chipsmage etc...
Jag tycker förövrigt att modellerna är precis på gränsen till för smala.. lite för smala för mitt tycke iaf.

Måste hålla med här , inte ser jag då 70% modell kroppar när jag hänger på stranden. vet inte om det är jag som är på fel ställe =P men hör knappast till det "normala".

hultman
2007-03-15, 03:10
De ser inte ut att veta vad ett gym är för någonting, och sen är de lite för smala. Själv hade jag föredragit en tjej med mer fett på kroppen, men jag blev knappast äcklad av formen direkt.

Isabella
2007-03-15, 05:45
Men nu ville väl sissa veta om modellerna var större förr, inte att om de var normalsmala eller så.

Jag håller med dig sissa nog har de allt blivit tunnare än förr allt, dock tycker jag inte att de ser anorektiska ut men smalare än förr är de.

Ryska_raketen
2007-03-15, 05:51
Meh, de har t om lite mage också. För övrigt så tycker jag att de där lila underkläderna är finast. Ser mysigt ut på nåt sätt.

Eh? Har dom lite mage? Ska du inte nämna gäddhänget och trippelhakan när du ändå är på gång?

Ryska_raketen
2007-03-15, 05:52
De här är väldigt smala för mig, tjejerna du postade upp ser normala och hälsosamma ut jämfört med de här;

http://i48.photobucket.com/albums/f240/forpeterssake/For%20Peters%20Sake/skinny_model.jpg

http://www.smh.com.au/ffximage/2006/09/13/skinny_narrowweb__300x454,0.jpg

http://vinccikwan.com/pinkthoughts/wp-content/uploads/skinnygirl.jpg

Ouuuh! Va fan, sicken jävla ölkagge dom ligger inne med!

Yankeee
2007-03-15, 06:13
Ser för taskigt ut.

Lillman_hero
2007-03-15, 06:54
Ouuuh! Va fan, sicken jävla ölkagge dom ligger inne med!




mhm menar det dom får sluta äta tårta nu!!!*spy*

Jay-Z
2007-03-15, 07:05
Jag tycker det är skämmigt av både Josefsson och Ellos att öht använda sig av de modellerna.

Denstillasittande
2007-03-15, 07:05
Det ser inte bra ut alls. Är vi här inne skadade på nått sånt för ingen direkt kan väl gilla L-samis modeller.

Fast fick hem en en sån där liten katalog med allt möjligt skräp i för ett tag sedan och där var modellen helt okej.

Pix
2007-03-15, 07:14
Det är ju inga träningstjejer direkt!

davhei
2007-03-15, 07:52
Jag tycker förövrigt att modellerna är precis på gränsen till för smala.. lite för smala för mitt tycke iaf.

+1

Inte höja-på-ögonbrynen-smala men personligen tycker jag det är lite väl... (trådskaparens modeller that is)

Cilia
2007-03-15, 08:07
jag tycker dom ser ut som normala modeller.

Madde196
2007-03-15, 08:13
Dom första såg rätt normala ut (visst, dom är smala), men dom som L-Sami postade såg ut som anorexiafall. Det är inte fint när benen (skelettet) sticker ut lite här och där :(

Überbiffen
2007-03-15, 08:31
Äckligt.

skaparn
2007-03-15, 08:56
"Äckligt" är ett väldigt starkt ord.

Überbiffen
2007-03-15, 08:58
"Äckligt" är ett väldigt starkt ord.

Motbjudande då?

skaparn
2007-03-15, 09:07
Motbjudande då?

Tycker du att det är sansat att använda sådana ord om kroppar som avviker med några enstaka kilo från ditt ideal?

Att använda motbjudande eller äckligt om en lite småknubbig tjej eller kille skulle nog väcka en hel del protester, men smala människor är, åtminstone på kolo, öppet villebråd.

Überbiffen
2007-03-15, 09:24
Tycker du att det är sansat att använda sådana ord om kroppar som avviker med några enstaka kilo från ditt ideal?
Vad jag tycker är att en kropp som ser ut till att inte kunna bära upp mer än precis sig själv ser sjuk ut. Säger detsamma om bilder på mig innan jag började träna.

Att använda motbjudande eller äckligt om en lite småknubbig tjej eller kille skulle nog väcka en hel del protester, men smala människor är, åtminstone på kolo, öppet villebråd.
Jag tänker ju knappast forma mina åsikter efter vad andra tycker. I det här fallet tyckte du jag använde för starka ord, jaha, men det är min åsikt. Personerna på bild ser ju inte friska ut. Ätstörningar är inte snyggt (inte sagt att dom har det men det ser ut som om dom har det).

Überbiffen
2007-03-15, 09:29
Edit:

Jag har vänner som är både överviktiga och ser ut till att ha ätstörningar. Jag har inte mindre respekt för dessa personer. Jag går inte runt och tänker "fan vad äckligt smal hon är" men om man nu tar upp det och ber om en persons åsikt så bör man svara ärligt. Jag tycker inte det är snyggt, väldigt långt ifrån. Har ju tjejkompisar som tycker jag är äckligt stor. Rör inte mig i ryggen, dom har full rätt till sin åsikt. För övrigt uppskattar jag när folk är brutalt ärliga, avskyr när folk har en tendens till att fina till saker. Man bör inte förvänta sig att alltid gilla vad man hör.

skaparn
2007-03-15, 09:30
Vad jag tycker är att en kropp som ser ut till att inte kunna bära upp mer än precis sig själv ser sjuk ut. Säger detsamma om bilder på mig innan jag började träna.


Jag tänker ju knappast forma mina åsikter efter vad andra tycker. I det här fallet tyckte du jag använde för starka ord, jaha, men det är min åsikt. Personerna på bild ser ju inte friska ut. Ätstörningar är inte snyggt (inte sagt att dom har det men det ser ut som om dom har det).

Det står det givetvis fritt att tycka, och uttala detta, precis som du vill. Precis som jag får påpeka att jag inte tycker att det är sansat att häva ur sig "motbjudande" om en människa som väger några enstaka kilo under vad du menar är normalt.

Sedan vet jag inte vilka bilder du avsåg heller, och mitt första inlägg var inte riktat speciellt mot dig. De bilder på riktigt smala modeller som Sami postade var helt klart lite smalare än vad som är fysiologiskt hälsosamt, och inte snyggt heller tycker jag. Däremot är det, eftersom vi visst i den här tråden får kalla folk anorektiker hur vi vill, ett ganska tydligt tecken på megarexi att tycka tjejerna i första posten är "sjuuuukt smala" och äckligt undernärda.

Jacksatan
2007-03-15, 09:44
Inte många kilos skillnad i mina ögon. Mindre tuttar dock (vilket kanske inte är utan betydelse) , men annars samma.

Skärp dig, det är en jävla skillnad. Kolla på magen t ex. Styrketränar du inte som tjej så har du smala armar, och när du dessutom är +175cm lång så ser man lätt tanig ut. De tjejer du postade ser jag absolut inga problem med. Sätt igång o deffa själv istället för att gnälla, det där är inga som faller inom ramen för farligt smala. Snygga tjejer, tycker jag.

Dnepr
2007-03-15, 09:47
"Äckligt" är ett väldigt starkt ord.

Ja - jag blir nästan lite äcklad när jag hör det.

GymTT2
2007-03-15, 09:48
Skärp dig, det är en jävla skillnad. Kolla på magen t ex. Styrketränar du inte som tjej så har du smala armar, och när du dessutom är +175cm lång så ser man lätt tanig ut. De tjejer du postade ser jag absolut inga problem med. Sätt igång o deffa själv istället för att gnälla, det där är inga som faller inom ramen för farligt smala. Snygga tjejer, tycker jag.

+1

snygga damer.

mini
2007-03-15, 09:51
Sätt igång o deffa själv istället för att gnälla.

Å så tröttsamt. Har du sett sissa, och har du någon aning om hennes målsättning? Att dra fram "Amen du e ju bara avundsjuk" är både billigt och tråkigt. Bättre kan du.

WHITEFOLKS
2007-03-15, 09:54
Både en som är överviktig och en som är för smal har väl "ätstörningar", det är ju inte nåt som bara gälller om man äter för "lite".

Empe
2007-03-15, 09:57
Skaparn satte ord på mina tankar. Tack :bow:

Edit: Här skrev jag nånting och försökte formulera mig bra, men det kändes bara dumt, så tar bort det.

Trance
2007-03-15, 09:58
Jag tycker inte att de är för smala på första bilderna. Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Inte en chans? Det är mycket smalare än genomsnittet. Behöver ju inte vara ohälsosamt eller äckligt för det, men det är inte många som ser ut så.

Trance
2007-03-15, 09:59
Både en som är överviktig och en som är för smal har väl "ätstörningar", det är ju inte nåt som bara gälller om man äter för "lite".

Varför måste man ha ätstörningar för att man är vädligt smal?

Timme
2007-03-15, 09:59
De ser helt normala ut enligt mig

*spy* Så tänker jag när jag ser din kommentar. Men vi tycker helt enkelt väääldigt olika. Personligen så tycker jag att de ser ganska rejält undernärda. Och ja, dessa modeller är betydligt benigare än de jag är van att se i HM och Ellos kataloger.

mela
2007-03-15, 10:03
Satana. De var väldigt smala. Smalare än vad jag är van vid. VAr inte så extremt längesenjag handla på Ellos och då hade iaf tjejerna höfter. *mini*

Sofia4_4
2007-03-15, 10:04
De var skitspinkiga. Inte snyggt alls. De ser ut som små pojkar i damunderkläder.

Dnepr
2007-03-15, 10:06
Skitsnygga - ser ut som fotomodeller brukar göra. Smala men snygga.

mela
2007-03-15, 10:06
De var skitspinkiga. Inte snyggt alls. De ser ut som små pojkar i damunderkläder.

Pojkar? Jag skulle säga 12åriga tjejer.

WHITEFOLKS
2007-03-15, 10:06
Varför måste man ha ätstörningar för att man är vädligt smal?

Det måste man inte och var inget jag påstod heller, vad jag menade var att folk använder ätstörningar nästan enbart för när de tycker folk är för smala. Om något borde ju övervikt vara mer av ett tecken på "ätstörning" då man aktivt måste göra något för att uppnå övervikt.

Ett liknande felaktigt användande av ord är att diet nästan är synonymt med viktnedgång.

skaparn
2007-03-15, 10:11
Det måste man inte och var inget jag påstod heller, vad jag menade var att folk använder ätstörningar nästan enbart för när de tycker folk är för smala. Om något borde ju övervikt vara mer av ett tecken på "ätstörning" då man aktivt måste göra något för att uppnå övervikt.

Ett liknande felaktigt användande av ord är att diet nästan är synonymt med viktnedgång.

Det ligger något i det där. Ska faktiskt frälsa min omgivning med att benämna alla som äter på sätt som avviker från deras egentliga plan som personer med ätstörningar. Tackar för tips.

Sofia4_4
2007-03-15, 10:13
Pojkar? Jag skulle säga 12åriga tjejer.

De är 12åringar.

mela
2007-03-15, 10:14
De är 12åringar.

Är du säker? :MrT:

Dumleman
2007-03-15, 10:19
Nästan så jag tror att de har varit inne i photoshop och förminskat överarmarna.

WHITEFOLKS
2007-03-15, 10:21
Det ligger något i det där. Ska faktiskt frälsa min omgivning med att benämna alla som äter på sätt som avviker från deras egentliga plan som personer med ätstörningar. Tackar för tips.

Hehe, i princip så är det väl det som ordet betyder? :D Används ju oftare för att antingen beteckna något man anser lite avvikande/konstigt eller beteende man är lite "avundsjuk" på. Lite som "normal", "har du inget liv" osv..

Langster
2007-03-15, 10:31
Jag tycker de var lite smala. Men på de bilder som Sissa postade såg inte tjejerna sjuka ut, bara onödigt smala.
Vore kul om idealet inom mode och modeller gick mer mot det vältränade hållet för tjejer. Fan vilka ramaskrin det skulle bli från Aftonbladet etc. om modellerna började ha magrutor!

skaparn
2007-03-15, 10:34
Jag tycker de var lite smala. Men på de bilder som Sissa postade såg inte tjejerna sjuka ut, bara onödigt smala.
Vore kul om idealet inom mode och modeller gick mer mot det vältränade hållet för tjejer. Fan vilka ramaskrin det skulle bli från Aftonbladet etc. om modellerna började ha magrutor!

Brrrrr. Det skulle garanterat börja snackas bodybuildingpreparat och att de "inte längre är kvinnor". Rutor är bara okej på mediatränade friidrottare som flåsande i en kamera säger att allt är suuuuperkul.

Dumleman
2007-03-15, 10:43
Brrrrr. Det skulle garanterat börja snackas bodybuildingpreparat och att de "inte längre är kvinnor". Rutor är bara okej på mediatränade friidrottare som flåsande i en kamera säger att allt är suuuuperkul.
Men om de använder sig av friidrottare som modeller då? :laugh:

skaparn
2007-03-15, 10:52
Men om de använder sig av friidrottare som modeller då? :laugh:

Bra idé! Jag ser framför mig hur man skulle kunna göra en reklam där de spontant sitter och diskuterar ett bröd. Skulle bli hur avslappnat som helst. Och bra.

Stab
2007-03-15, 10:54
Amfetamin deffade är väl dom flesta sånna modeller. Visst snyggt med sån bf % men det måste också bäras upp av en viss del muskelmassa så det ser "fit" ut annars ser dom bara undernärda ut med plattrövar, det ska vara schyssta utvecklade gluttar inte saknad av muskelmassa och låg %bf eller saknad av muskelmassa med större fettdepåer/högre %bf. Folk måste lära sig att träna och äta rätt, suck.

Jacksatan
2007-03-15, 11:21
De är 12åringar.

Sluta grina för fan. Vi killar tycker om "vanliga" tjejer också, ni behöver inte känna er så hotade.

skaparn
2007-03-15, 11:23
Amfetamin deffade är väl dom flesta sånna modeller.

Folk måste lära sig att träna och äta rätt, suck.

Så att de ser ut som du vill eller?

Att slänga ur sig anklagelser om amfetamin är precis lika dumt som att säga att en kille som bänkar 100 är dopad.

Dnepr
2007-03-15, 11:30
Så att de ser ut som du vill eller?

Att slänga ur sig anklagelser om amfetamin är precis lika dumt som att säga att en kille som bänkar 100 är dopad.

Precis - vill man märka ord det är ju inte ens vanligt att modeller går på amfetamin. Dom som går på nåt brukar använda andra saker - och hör häpna - många tar inte nåt alls.

Mantus
2007-03-15, 11:30
Meh, de har t om lite mage också.

Du menar höftbenen som sticker ut? Inte tillstymelse till någon mage eller fett öht. Muskler saknas också, ser nästan lite sjukligt ut.

SWETiger
2007-03-15, 11:32
Tycker inte modellerna i första posten ser undernärda ut, visst de har muskelutveckling motsvarande en 80-årings men det lär ha mer att göra med hur (eller om) de tränar än något annat. Maratonlöpare ser änmer undernärda ut i mina ögon men visst skulle jag bli besviken om tjejer började ta till sig ännu mer av de här dragen.

Mantus
2007-03-15, 11:34
Kolla nu en gång till, mindre tuttar, lår, mage, ansikte, höfterna... hon i lila har t om lite putmage. Desto lägre fettprocent desto mindre tuttar, så mer än några kilos skillnad är det.

Du tror inte att tjejerna i Ellos har något nedstoppat i behån? Ser så ut på en del bilder och det är lätt att fuska med behåar.

L-Sami
2007-03-15, 11:41
Du menar höftbenen som sticker ut? Inte tillstymelse till någon mage eller fett öht. Muskler saknas också, ser nästan lite sjukligt ut.

Jag ser detaljer som du verkar inte se, om du kollar på Sissas postade bilder och mina postade bilder så kan man tydligt se vilka som har mage och vilka inte. Bara för att jag skrev att de har mage, betyder inte att de är tjocka, det är bara ett faktum.

L-Sami
2007-03-15, 11:43
Du tror inte att tjejerna i Ellos har något nedstoppat i behån? Ser så ut på en del bilder och det är lätt att fuska med behåar.

Jag tror inte att de har stoppat nåt i behån, de har totalt sett högre bf% än catwalk modellerna. Det ser man klart och tydligt.

HenrY
2007-03-15, 11:49
Som någon sa, inte sjukligt smala. Men lite onödigt smala, kan lätt gå upp några kilo.

Mantus
2007-03-15, 11:57
Jag ser detaljer som du verkar inte se, om du kollar på Sissas postade bilder och mina postade bilder så kan man tydligt se vilka som har mage och vilka inte. Bara för att jag skrev att de har mage, betyder inte att de är tjocka, det är bara ett faktum.

Alla har en mage det är svårt att inte ha det utan att dö av det stora cirkulära hålet man har in i kroppen då. Det jag menade är att de inte har en särdeles hög bf nivå på magen.

Mantus
2007-03-15, 11:58
Jag tror inte att de har stoppat nåt i behån, de har totalt sett högre bf% än catwalk modellerna. Det ser man klart och tydligt.

Ja det ser man tydligt men på vilket sätt stöder det resonemanget om att de inte skulle ha stoppat något i behån? Mitt påstående är visserligen baserat på ett rent antagande men ditt svar var inte direkt genomtänkt.

Sniggel
2007-03-15, 12:06
Tjejerna på första bilderna har armar som får en att tänka på små barn, om ens det? Ser inte normalt ut. Armarna går ju fan inåt på mitten. Konkava istälelt för konvexa.
Sen förstår jag inte varför man måste jämföra med anorexiamodeller för att få de första modellerna att se normala ut?

Slartibartfast
2007-03-15, 12:07
Tjejerna som sissa postade är för smala för mitt tycke. Sjuka är de dock knappast.

Det sagt gillar jag inte såna som tjejer kallar för "normala" heller. De brukar oftast bara vara lönniga eller feta.

nutz
2007-03-15, 12:12
Tandpetararmar och revben är alltså INTE "the shit".

sissa
2007-03-15, 12:33
Skärp dig, det är en jävla skillnad. Kolla på magen t ex. Styrketränar du inte som tjej så har du smala armar, och när du dessutom är +175cm lång så ser man lätt tanig ut. De tjejer du postade ser jag absolut inga problem med. Sätt igång o deffa själv istället för att gnälla, det där är inga som faller inom ramen för farligt smala. Snygga tjejer, tycker jag.


Var har jag skrivit att jag vill gå ner i vikt?

Dnepr
2007-03-15, 12:36
Var har jag skrivit att jag vill gå ner i vikt?

Han är ute på sin cykel igen.
Du har ju tvärtom klargjort att du vill gå upp.

Viktor_Balck
2007-03-15, 12:38
Jag tycker inte att de är för smala på första bilderna. Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Samis modeller är självklart alldeles för smala.

*bs*

Slartibartfast
2007-03-15, 12:42
*bs*

+1

De flesta unga brudar är lönniga/smalfeta.

sissa
2007-03-15, 12:43
Han är ute på sin cykel igen.



Aha!
Tänkte bara så jag inte skrivit helt fel nånstans
typ: "hej, jag är en genombitter person som tilldelar den mesta tiden till att bara hata personer som väger mindre än mig själv eftersom de påminner mig om alla mina egna misslyckanden att gå ner i vikt"

sissa
2007-03-15, 12:49
Sluta grina för fan. Vi killar tycker om "vanliga" tjejer också, ni behöver inte känna er så hotade.

Kan inte du plocka fram dina åsikter ( som kanske inte överenstämmer med någon annans) utan att hela tiden be folk att sluta säga vad de tycker?

rolf
2007-03-15, 13:08
Definitivt för smala i mitt tycke, jag föredrar lite för mycket hellre än för lite. Jag antar dock att det finns många som tycker de ser bra ut.

Caixa**
2007-03-15, 13:11
Smaken är som baken. Vissa människor är väldigt smala av naturen. Jag tycker det är fel att stämpla modellerna i Ellos katalog som anorektiker. Anorexi är en psykisk sjukdom och säger egentligen ingenting om hur mycket kroppsfett man har. Däremot är tråkigt att Ellos har valt genomgående mycket smala kvinnor som modeller. Det är inte fel att vara smal men större variation hade varit betydligt intressantare. En modell av varje storlek så hade man täckt alla olika ideal.:thumbup:

Dumleman
2007-03-15, 13:16
Jag zoomade in bild 2 och tycker mig kunna se spår av retuschering :).
http://img241.imageshack.us/img241/2941/bild2sr0.jpg

HenrY
2007-03-15, 13:20
+1

De flesta unga brudar är lönniga/smalfeta.

+38,5 på den

Fan det borde klassas som ett större problem, att de flesta har så dålig form.

sissa
2007-03-15, 13:21
Sen är inte detta något korttåg mot smala och väldigt smala personer. Jag tycker personligen inte heller att smalt är äckligt eller motbjudande ( i sig).
Och vem som är frisk eller sjuk, hur ska jag veta det?

Det är hela samhället i stort, ideal, vilka slags kroppar som enligt samhället är okej att exponeras och vilka som inte är det. Att ifrågasätta detta är inte samma sak som att tycka att personer som ser ut på ett visst sätt är äckliga och hemska. Det finns vackra människor överallt i olika slags kroppar.
Gränsen för vad som är okej är lågt satt ( under det genomsnitt som den "vanliga människan" ser ut) och modellvärlden är säkert en egen värld med egna spelregler som jag inte begriper, men den ingår ändå i allas vår värld och påverkar oss. Överallt exponeras kroppar och ideal. Därför är det inte en isloerad ö, utan det finns bland oss alla.

Jag skulle välkomna ett mera varierat utbud och att toleransen ökade något. Det är hårda krav som jag ser det. Och samtisigt undrar folk varför tjejer klagar över att de är tjocka, varför de måste tjata om det hela tiden. Och nej, kroppsuppfattning beror inte bara på reklam osv, men konstigt är det inte i mina ögon att många känner sig värdelösa som inte når upp till kraven.

Jag kan inte döma ut en hel grupp människor , dvs smala människor som osunda tex. Varken kan eller vill för jag ser det inte på det sättet . Men jag tycker generellt att det ställs skrämmande höga krav på oss människor.
Och det blir bara värre hela tiden känns det som.

Nu har jag grinat klart.

L-Sami
2007-03-15, 13:22
Ja det ser man tydligt men på vilket sätt stöder det resonemanget om att de inte skulle ha stoppat något i behån? Mitt påstående är visserligen baserat på ett rent antagande men ditt svar var inte direkt genomtänkt.

Ditt påstående var irrelevant, därför kan det ha blivit ett icke genomtänkt svar.

Cerberus
2007-03-15, 13:26
väldigt tunna armar, ben o tuttar...inga jättebejbs direkt.


ser inte ut som de kört ngn högprotein-diet med styrketräning iaf.

sissa
2007-03-15, 13:29
Sen vill jag skriva: Sen skiljer sig inte detta mot att tex vara besatt av träning och att ha skyhöga krav på sig själv där, att ha mkt muskelmassa tex och obefintligt med kroppsfett. Finns inget som säger att det är sundare.Detta är dock inte idealet hos gemene man

Whistler
2007-03-15, 13:31
väldigt tunna armar, ben o tuttar...inga jättebejbs direkt.


ser inte ut som de kört ngn högprotein-diet med styrketräning iaf.

+1

sissa
2007-03-15, 13:33
Fan vad jag hatar snygghet ibland.
Lite mera fulhet vore uppfriskande

L-Sami
2007-03-15, 13:35
Alla har en mage det är svårt att inte ha det utan att dö av det stora cirkulära hålet man har in i kroppen då. Det jag menade är att de inte har en särdeles hög bf nivå på magen.

Om man jämför sissas modellbilder och mina modellbilder så ser man tydligt att tjejerna i mina postade bilder har mindre fett i bukregionen.

Kaew
2007-03-15, 13:37
Sluta grina för fan. Vi killar tycker om "vanliga" tjejer också, ni behöver inte känna er så hotade.

:thumbup:

T-train
2007-03-15, 13:38
Och jag menar inte att försöka tala om vad som är rätt eller hur man "ska" se ut, men det fick mig att reagera.

De två översta ser inte normala ut ens enligt någon sorts modell-ideal..de andra var mer "normal-smala"

Madde196
2007-03-15, 13:40
Lite mera fulhet vore uppfriskande

Det är där killarna kommer in i bilden ;)

Kwon
2007-03-15, 13:42
Dom har väl alltid sett likadana ut Sissa

Det e din bild som förändrats dvs Du som blivit grofv, inte dom som krympt

Kwon
2007-03-15, 13:44
Fan vad jag hatar snygghet ibland.
Lite mera fulhet vore uppfriskande

Det är där jag kommer in, vill du att jag skall lägga upp lite bilder e det bara att säga till! :)

sissa
2007-03-15, 13:45
Dom har väl alltid sett likadana ut Sissa

Det e din bild som förändrats dvs Du som blivit grofv, inte dom som krympt


jomensatt man e ju rätt grov nu va ..

:D


nä, det är säkert inget revolutionerande. man kan nog hitta såna modeller lite varstans och från lite olika tider. jag vet inte.

L-Sami
2007-03-15, 13:46
Det är där jag kommer in

+1, tjock, ful och äcklig det är vad jag är. Glömde jag säga att jag luktar illa också?

sissa
2007-03-15, 13:46
Det är där jag kommer in, vill du att jag skall lägga upp lite bilder e det bara att säga till! :)

jag tycker alla kan vara lite fulare ibland. varför måste man vara snygg för?

mera fulhet åt folket.

Madde196
2007-03-15, 13:47
Dom har väl alltid sett likadana ut Sissa

Det e din bild som förändrats dvs Du som blivit grofv, inte dom som krympt

Alltid är väl att ta i....

Sissas bilder tycker jag är helt OK (visst, dom är smala..), men tjejerna som L-sami postade har jag svårt att tro att någon alls tycker är vackra/snygga/sexiga/etc.

Dnepr
2007-03-15, 13:48
jag tycker alla kan vara lite fulare ibland. varför måste man vara snygg för?

mera fulhet åt folket.

Så fan heller. Det finns alldeles för mycket fulhet redan, majoriteten är ju fula.

Dnepr
2007-03-15, 13:50
Alltid är väl att ta i....

Sissas bilder tycker jag är helt OK (visst, dom är smala..), men tjejerna som L-sami postade har jag svårt att tro att någon alls tycker är vackra/snygga/sexiga/etc.

Ja jag kan inte fatta att vissa verkar tycka att Sissas bilder är lika smala som Samis spetbrudar.

sissa
2007-03-15, 13:50
Alltid är väl att ta i....

Sissas bilder tycker jag är helt OK (visst, dom är smala..), men tjejerna som L-sami postade har jag svårt att tro att någon alls tycker är vackra/snygga/sexiga/etc.


alltså det är svårt att ta några enskilda bilder och liksom vilja att nej sådär får man inte se ut! det tycker jag med. var går gränsen och varför just vid smalhet isåfall?

egentligen är det hur det ser ut i stort som är intressant. och jag inte insatt men jag uppever det som att toleransen är låg över lag ( många är för feta enligt den definitionen)

Kwon
2007-03-15, 13:51
Alltid är väl att ta i....

Sissas bilder tycker jag är helt OK (visst, dom är smala..), men tjejerna som L-sami postade har jag svårt att tro att någon alls tycker är vackra/snygga/sexiga/etc.

Ja, det är sant, alltid betyder ju 100 % av gångerna modeller förekommit i Ellos, och någon enstaka gång har de väl använt en större, äldre och mindre flickig modell.

Att ALLA killar är svin är väl att ta i dock... ;)

sissa
2007-03-15, 13:52
Så fan heller. Det finns alldeles för mycket fulhet redan, majoriteten är ju fula.

Asch. Finns för mkt snygghet. Inte människor utan allt.

Mera fulhet säger jag! Jag står fast vid det.

Dnepr
2007-03-15, 13:53
Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Kan du inte berätta lite mer om den där stranden? Det känns som att du är den ende som varit där.

AFanatic
2007-03-15, 13:54
Eftersom jag har stor erfarenhet av Elloskataloger som mindre så nog ser dmo lite smalare ut ja.. har för mig det var mer "normala" tjejer då, t o m en del småkurviga ibland.

Jag med, mest för att när jag var yngre köptes det mkt barnkläder där. Och visst var modellerna både hos Ellos och Josefsons betydligt större, tom "mulliga".

Dnepr
2007-03-15, 13:55
Asch. Finns för mkt snygghet. Inte människor utan allt.

Mera fulhet säger jag! Jag står fast vid det.

Man ska stå fast vid det man sagt - även om det är fel.

Spinkiga, fula och andra får inte ta överhanden. Det vackra måste få vinna så att alla andra har nåt att vila ögonen på.

sissa
2007-03-15, 13:57
Man ska stå fast vid det man sagt - även om det är fel.

Spinkiga, fula och andra får inte ta överhanden. Det vackra måste få vinna så att alla andra har nåt att vila ögonen på.

Klart man gillar det vackra och skönhet. Jak erkänner. Ibland får jag bara bryt på estetik och det vackra och skönhet och undrar varför det inte bara kan få vara fult?

Kluvet det där med skönhet.

Dnepr
2007-03-15, 13:59
Klart man gillar det vackra och skönhet. Jak erkänner. Ibland får jag bara bryt på estetik och det vackra och skönhet och undrar varför det inte bara kan få vara fult?

Kluvet det där med skönhet.

Klart att det får vara fult - fult är ofta kul. Mr. Bean är ful och hade förmodligen inte varit lika skojig om han såg bra ut. Men man skrattar ju inte åt det fula - men det förstärker det roliga.

Folket måste ju få ha lite roligt också.

Jaws
2007-03-15, 14:01
Kan du inte berätta lite mer om den där stranden? Det känns som att du är den ende som varit där.

Jag har varit på en sådan strand, eller varje sommar rättare sagt.
Okej, 70% av brudarna är kanske inte så smala som trådskaparens bilder, men dock som de flesta killars ideal.

Sen tror jag däremot också på att de som har lite extra "hull" stannar för det mesta hemma på en stranddag.

sissa
2007-03-15, 14:01
Jo. Fast jag tänkte väl inte för att roa utan för och jävlas. Fult provocerar.


:devil:

Kwon
2007-03-15, 14:03
Sedan så tror jag att det Sissa tycker är fult kan jag tycka vara snyggt och vice versa

Det enda vi kan komma överens om är Nigella

Dnepr
2007-03-15, 14:03
Jag har varit på en sådan strand, eller varje sommar rättare sagt.
Okej, 70% av brudarna är kanske inte så smala som trådskaparens bilder, men dock som de flesta killars ideal.

Sen tror jag däremot också på att de som har lite extra "hull" stannar för det mesta hemma på en stranddag.

Killars ideal ser ju inte ut så där - idealen är ju lite mer kurviga och såna stränder gillar jag. Men du har en bra poäng i att många säkert stannar hemma, som inte anser sig ha en strandkropp. Borta bra men hemma bäst.

L-Sami
2007-03-15, 14:03
Sissas modeller ser ut att vara såna som konditionstränar och äter en hälsosam kost, fler tjejer borde ta efter dem. De ser helt enkelt välmående ut.

Kwon
2007-03-15, 14:04
Sen tror jag däremot också på att de som har lite extra "hull" stannar för det mesta hemma på en stranddag.

Beror ju helt på vilka stränder, besök sydamerika alt sydeuropa och det ser annorlunda ut på stränderna :)

Dnepr
2007-03-15, 14:05
Jo. Fast jag tänkte väl inte för att roa utan för och jävlas. Fult provocerar.


:devil:

Ja och det fula kan uppröra - så in i vassen. Helst om det fula beter som om det inte vore fult. Eller om det vackra beter sig så att det blir fult - fast då blir man mer besviken än upprörd.

L-Sami
2007-03-15, 14:06
Jag har varit på en sådan strand, eller varje sommar rättare sagt.
Okej, 70% av brudarna är kanske inte så smala som trådskaparens bilder, men dock som de flesta killars ideal.

Sen tror jag däremot också på att de som har lite extra "hull" stannar för det mesta hemma på en stranddag.

Det är kanske så att dina ögon fastnar just bara för alla ideal tjejerna?

Helena B
2007-03-15, 14:08
Ja och det fula kan uppröra - så in i vassen. Helst om det fula beter som om det inte vore fult. Eller om det vackra beter sig så att det blir fult - fast då blir man mer besviken än upprörd.

:confused:

Och vem bestämmer vad som är fult eller inte?

Dnepr
2007-03-15, 14:10
:confused:

Och vem bestämmer vad som är fult eller inte?

Det bestämmer estetiksektionen.

sissa
2007-03-15, 14:10
:confused:

Och vem bestämmer vad som är fult eller inte?

Vad som är fult eller inte är subjektivt, men det betyder inte att man inte kan tala om saker som de flesta anser vara fult. Där de flesta är överens.
Det går inte att komma ifrån

Dnepr
2007-03-15, 14:11
Vad som är fult eller inte är subjektivt, men det betyder inte att man inte kan tala om saker som de flesta anser vara fult. Där de flesta är överens.
Det går inte att komma ifrån

Man skulle kunna säga att det är det fula som är fult. Vissa anser även att gult är fult.

Helena B
2007-03-15, 14:13
Vad som är fult eller inte är subjektivt, men det betyder inte att man inte kan tala om saker som de flesta anser vara fult. Där de flesta är överens.
Det går inte att komma ifrån

Jag reagerade bara på det han sa om att folk han anser fula även ska bete sig så. Får inte riktigt ihop det.

Lelle Pelle
2007-03-15, 14:13
Men orka klaga, det var ju tokfina brudar. De Salami postade var dock inte så tilltalade, men inte fan ser de första anorektiska ut...

sissa
2007-03-15, 14:13
Man skulle kunna säga att det är det fula som är fult. Vissa anser även att gult är fult.

Du har blitt så ordvitsig på senaste. Är det en kolobiverkning?

Dnepr
2007-03-15, 14:14
Jag reagerade bara på det han sa om att folk han anser fula även ska bete sig så. Får inte riktigt ihop det.

Dom behöver inte bete sig fult - men det blir lite komiskt om dom agerar som om dom vore nåt annat än det dom är. Man ska vara sig själv helt enkelt. Men tro nu inte att jag ogillar fula - för det gör jag inte. Fula vänner är ofta bra vänner och det är alltid bra att gå ut på krogen med dom.

sissa
2007-03-15, 14:17
Dom behöver inte bete sig fult - men det blir lite komiskt om dom agerar som om dom vore nåt annat än det dom är. Man ska vara sig själv helt enkelt. Men tro nu inte att jag ogillar fula - för det gör jag inte. Fula vänner är ofta bra vänner och det är alltid bra att gå ut på krogen med dom.

devil.

Helena B
2007-03-15, 14:17
Dom behöver inte bete sig fult - men det blir lite komiskt om dom agerar som om dom vore nåt annat än det dom är. Man ska vara sig själv helt enkelt.

Men att vara ful eller snygg har inget med beteende att göra. Att ha självförtroende och självkänsla sitter inte i utseendet, men det kan påverka.

Du får allt ta och förklara lite hur du menar?

Slartibartfast
2007-03-15, 14:17
Du har blitt så ordvitsig på senaste. Är det en kolobiverkning?

Kan vi starta en tråd om dethär? Jag tycker vissa medlemmar plötsligt ändrar personlighet helt. Från att ha varit trevliga så blir de dryga och tvärtom.

Konstigt fenomen.

Dnepr
2007-03-15, 14:19
Men att vara ful eller snygg har inget med beteende att göra. Att ha självförtroende och självkänsla sitter inte i utseendet, men det kan påverka.

Du får allt ta och förklara lite hur du menar?

Klart att det påverkar - men många har ett oberättigat beteende helt enkelt.

Helena B
2007-03-15, 14:20
Dom behöver inte bete sig fult - men det blir lite komiskt om dom agerar som om dom vore nåt annat än det dom är. Man ska vara sig själv helt enkelt. Men tro nu inte att jag ogillar fula - för det gör jag inte. Fula vänner är ofta bra vänner och det är alltid bra att gå ut på krogen med dom.

Hann svara innan du skrev mer. Du skrev ju att fula som inte beter sig som att de är fula ska upphöra. Vilket jag tolkar det som att du inte gillar sådana personer. Om man gillar sådana personer så vill man inte att de ska upphöra. Men jag förstår inte vad du menar när du skriver att folk som är fula ska bete sig som att de är det, hur beter man sig fult?

Dnepr
2007-03-15, 14:20
devil.

Jag menar inget illa. Alla förtjänar kärlek.

sissa
2007-03-15, 14:21
Kan vi starta en tråd om dethär? Jag tycker vissa medlemmar plötsligt ändrar personlighet helt. Från att ha varit trevliga så blir de dryga och tvärtom.

Konstigt fenomen.

Måste jag va med? Starta på du :)

Timme
2007-03-15, 14:22
Det är där killarna kommer in i bilden ;)

Bwhahaaah :laugh:


Om du bara visste hur rätt du har! :D

Det är där vi kommer in i bild :)

Dnepr
2007-03-15, 14:23
Hann svara innan du skrev mer. Du skrev ju att fula som inte beter sig som att de är fula ska upphöra. Vilket jag tolkar det som att du inte gillar sådana personer. Om man gillar sådana personer så vill man inte att de ska upphöra. Men jag förstår inte vad du menar när du skriver att folk som är fula ska bete sig som att de är det, hur beter man sig fult?

Jag kan störa mig på osnygga som beter sig som att dom vore läckrast i världen. Jag har en kompis som ser förjävlig ut - det är alltid lika jobbigt att höra honom berätta om hur många tjejer han får och hur mycket dom tittar. För jag vet ju att han ljuger/överdriver.

Lelle Pelle
2007-03-15, 14:24
Jag kan störa mig på osnygga som beter sig som att dom vore läckrast i världen. Jag har en kompis som ser förjävlig ut - det är alltid lika jobbigt att höra honom berätta om hur många tjejer han får och hur mycket dom tittar. För jag vet ju att han ljuger/överdriver.
+1

Helena B
2007-03-15, 14:25
Kan vi starta en tråd om dethär? Jag tycker vissa medlemmar plötsligt ändrar personlighet helt. Från att ha varit trevliga så blir de dryga och tvärtom.

Konstigt fenomen.

Jag håller helt med. Men oftast går medlemmar från att vara trevliga till dryga. Känner ibland själv att jag skulle vilja skriva något mindre trevligt. Vilket är en sida som jag inte gillar hos mig själv.

mini
2007-03-15, 14:26
Alltså, är det någon som uppfattat Dnepr som trevlig och odryg tidigare? Jag fattar inte.

Dnepr
2007-03-15, 14:27
Alltså, är det någon som uppfattat Dnepr som trevlig och odryg tidigare? Jag fattar inte.

Det är därför vi qoutar varandra en del. Lika barn leka bäst.

mini
2007-03-15, 14:30
Det är därför vi qoutar varandra en del. Lika barn leka bäst.

Ts, jag låter bli att quota dig av princip. Jag vet inte om någon uppfattat mig som trevlig innan heller, så din kommentar är helt tagen ur det blå.

Helena B
2007-03-15, 14:31
Jag kan störa mig på osnygga som beter sig som att dom vore läckrast i världen. Jag har en kompis som ser förjävlig ut - det är alltid lika jobbigt att höra honom berätta om hur många tjejer han får och hur mycket dom tittar. För jag vet ju att han ljuger/överdriver.

Men vad är det för fel att ha självförtroende? Jag tycker att det är bättre att folk har självförtroende än att dom inte har det, spelar ingen roll att det är snygga eller ej. Att höra på att folk som överdriver eller ljuger är kanske inte så kul. Men det spelar ingen roll om de är snygga eller ej. Sedan att du stör dig på det handlar mer om dig.

Jaws
2007-03-15, 14:32
Det är kanske så att dina ögon fastnar just bara för alla ideal tjejerna?

Njä..möjligt, men det skulle jag ändå inte vilja påstå. Ärligt talat så skulle en överviktig eller "ganska normal" tjej, som de flesta här verkar tycka, sticka ut mer i mina ögon och därav skulle jag lägga större bemärkelse på en sådan tjej.

Det låter jävligt dumt men jag blev faktiskt chockad i fjol. Men jag vet att en del tjejer sällan gick till stranden just pga hur flickorna på stranden såg ut.

Men jag bor också på ett sommarställe som är jävligt off på vintern, alla vill se bra ut och inte skämmas på stranden. Sen är det möjligt att det går lite för långt hos vissa när det gäller utseende.

Baan
2007-03-15, 14:33
Men vad är det för fel att ha självförtroende? Jag tycker att det är bättre att folk har självförtroende än att dom inte har det, spelar ingen roll att det är snygga eller ej. Att höra på att folk som överdriver eller ljuger är kanske inte så kul. Men det spelar ingen roll om de är snygga eller ej. Sedan att du stör dig på det handlar mer om dig.

Det är rätt jobbigt lyssna på lögnare. Ser inte poängen med att lyssna på vilken skit som helst, förutom om man nödvändigtvis måste vara på god fot med alla.

Dnepr
2007-03-15, 14:33
Men vad är det för fel att ha självförtroende? Jag tycker att det är bättre att folk har självförtroende än att dom inte har det, spelar ingen roll att det är snygga eller ej. Att höra på att folk som överdriver eller ljuger är kanske inte så kul. Men det spelar ingen roll om de är snygga eller ej. Sedan att du stör dig på det handlar mer om dig.

Klart det stör mig - eller alla som umgås med honom stör sig på det. Att han verkar vara så omedveten. Han får väl gärna har hur mycket självförtroende han vill - men det rimmar bara så illa. Sen kan man ju undra jur bra självkänsla man har när man pratar om sånt som inte har hänt.

Helena B
2007-03-15, 14:34
Det är rätt jobbigt lyssna på lögnare. Ser inte poängen med att lyssna på vilken skit som helst, förutom om man nödvändigtvis måste vara på god fot med alla.

Jag håller med. Men jag stör mig på lögnerna och det spelar ingen om personen är snygg eller ej.

Helena B
2007-03-15, 14:35
Klart det stör mig - eller alla som umgås med honom stör sig på det. Att han verkar vara så omedveten. Han får väl gärna har hur mycket självförtroende han vill - men det rimmar bara så illa. Sen kan man ju undra jur bra självkänsla man har när man pratar om sånt som inte har hänt.

Varför inte prata med honom då?

Dnepr
2007-03-15, 14:36
Jag håller med. Men jag stör mig på lögnerna och det spelar ingen om personen är snygg eller ej.

Om en snygg säger att några snygga tjejer kollade på honom på stan, så låter inte det lika illa - som när en skitful kille avbryter en när man pratar för att berätta hur några puddingar vrålglodde på honom.

Dnepr
2007-03-15, 14:37
Varför inte prata med honom då?

Vad ska man säga? Att han måste förstå att han inte ser bra ut? Ingen lätt info att förmedla.

sissa
2007-03-15, 14:39
Vad ska man säga? Att han måste förstå att han inte ser bra ut? Ingen lätt info att förmedla.

Jag skulle rikta in mig mer på att försöka få honom att ljuga isåfall eftersom jag inte gillar ljug. Att man tycker att man ser bra ut är väl bara bra?

Baan
2007-03-15, 14:39
Vad ska man säga? Att han måste förstå att han inte ser bra ut? Ingen lätt info att förmedla.

Problemet måste väl ändå självklart vara att han ljuger. Jag skulle irritera mig på en kille som ser bra ut men som ljuger också (finns säkert). Kör en roid rage och skrik att nu får det vara nog med lögner så ordnar det sig.

Max Halldén
2007-03-15, 14:39
Klart det stör mig - eller alla som umgås med honom stör sig på det. Att han verkar vara så omedveten. Han får väl gärna har hur mycket självförtroende han vill - men det rimmar bara så illa. Sen kan man ju undra jur bra självkänsla man har när man pratar om sånt som inte har hänt.

Det är ett ganska tydligt tecken på att han inte har bra självförtroende. Han försöker hävda sig genom att berätta sagor istället.

Dnepr
2007-03-15, 14:40
Problemet måste väl ändå självklart vara att han ljuger. Jag skulle irritera mig på en kille som ser bra ut men som ljuger också (finns säkert). Kör en roid rage och skrik att nu får det vara nog med lögner så ordnar det sig.

Ja det har du såklart rätt i. Det är ju det man stör sig på mest.

Dnepr
2007-03-15, 14:42
Jag skulle rikta in mig mer på att försöka få honom att ljuga isåfall eftersom jag inte gillar ljug. Att man tycker att man ser bra ut är väl bara bra?

Ja ja det är jättebra :devil: Hade han ljugit om nåt annat så hade varit lättare att säga att han skulle sluta - men det hela blir ju lite känsligare iom att det blir så personligt när det rör nåns yttre.

Helena B
2007-03-15, 14:42
Om en snygg säger att några snygga tjejer kollade på honom på stan, så låter inte det lika illa - som när en skitful kille avbryter en när man pratar för att berätta hur några puddingar vrålglodde på honom.

Jag förstår (tror jag), men här handlar det om att en person troligtvis ljuger och en som inte gör det. Det är väl att personen ljuger som du stör dig på? Du drar den slutsatsen att han ljuger för att du anser att han är ful.

Helena B
2007-03-15, 14:43
Vad ska man säga? Att han måste förstå att han inte ser bra ut? Ingen lätt info att förmedla.

:) Nej! Att du inte gillar att han ljuger. Har inget med hans utseende att göra.

Dnepr
2007-03-15, 14:44
Jag förstår (tror jag), men här handlar det om att en person troligtvis ljuger och en som inte gör det. Det är väl att personen ljuger som du stör dig på? Du drar den slutsatsen att han ljuger för att du anser att han är ful.

Jag drar den slutsatsen för jag umgås rätt mycket med honom och sånt sker aldrig när vi umgås. Men alltid när han är själv - "fan du skulle varit med i stan förut.." Vissa lögner blir värre när det inte finns ett uns av sanning i dom.

Dnepr
2007-03-15, 14:45
:) Nej! Att du inte gillar att han ljuger. Har inget med hans utseende att göra.

Det blir ju samma sak i slutändan. Ljug inte om att fina tjejer kollar på dig. Varför tror inte jag på det då?

sissa
2007-03-15, 14:46
Åter till topic nu.*hötter med näven*

Dnepr
2007-03-15, 14:47
Åter till topic nu.*hötter med näven*

Okej - han är inte heller så grov :em:

Kwon
2007-03-15, 14:51
Alltså, är det någon som uppfattat Dnepr som trevlig och odryg tidigare? Jag fattar inte.

Jag uppfattade honom som Groggen/RajtanTajtan i början, men det var tydligen fel. :)

Helena B
2007-03-15, 14:52
Det blir ju samma sak i slutändan. Ljug inte om att fina tjejer kollar på dig. Varför tror inte jag på det då?

Det kanske är så att tjejer tittar på honom, fast dom kanske inte är fina i dina ögon men i hans. Men om vi utgår från att han ljuger så mår han säkert inte så bra innerst inne och du som kompis vill så klart hjälpa honom då. Jag antar att eftersom du skrev att alla dina andra kompisar misstror honom så reagerar ni så också när han berättar? Han känner sig säkert utanför när ni alla andra som är snyggare än honom berättar saker ni har varit med om. Han vill säkert bara passa in i er grupp och vara häftig, alfahanne etc...Antingen pratar du med honom eller så spelar ni med, utan att visa med kroppsspråket att ni misstror honom.

überstarken
2007-03-15, 14:52
Men shit! Lite mer massa hade ju inte suttit fel! *gah!*

skaparn
2007-03-15, 15:17
Har någon dragit vitsen "Vaderna släpar..." än?

Annars kan jag dra den.

Vaderna släpar lite. Ser bra ut. Kör hårt.

Kwon
2007-03-15, 15:19
Det e inget som inte lite EsaPro samt ett gediget arbete med vinklar kan fixa :)

mini
2007-03-15, 15:33
Jag uppfattade honom som Groggen/RajtanTajtan i början, men det var tydligen fel. :)

Har det kommit nya rön, för det fastställdes väl att Dnepr är en visserligen dryg, men ny dryg medlem?

Slartibartfast
2007-03-15, 15:34
Jag håller helt med. Men oftast går medlemmar från att vara trevliga till dryga. Känner ibland själv att jag skulle vilja skriva något mindre trevligt. Vilket är en sida som jag inte gillar hos mig själv.

Vic t.ex. var skitdryg förr, men hur trevlig som helst nuförtiden. Vad har hänt? Kul är det i alla fall. Välkommen tillbaka, Trevlig-Vic. :thumbup:

L-Sami
2007-03-15, 15:35
Dnepr var en katt förut han har förvandlats till en djävul nu.

Helena B
2007-03-15, 15:38
Vic t.ex. var skitdryg förr, men hur trevlig som helst nuförtiden. Vad har hänt? Kul är det i alla fall. Välkommen tillbaka, Trevlig-Vic. :thumbup:

Fast det beror ju på att han flyttade till Gävle. Klart man är dryg om man bor i Södertälje :D

Helena B
2007-03-15, 15:40
Dnepr var en katt förut han har förvandlats till en djävul nu.

Jag har inte märkt av honom så mycket. Men eftersom många här är dryga och folk tillåter det så förstår jag att man kan bli det.

Kwon
2007-03-15, 15:44
Jag hoppas jag är likadan som jag var förr dock :)

L-Sami
2007-03-15, 15:47
Jag har inte märkt av honom så mycket. Men eftersom många här är dryga och folk tillåter det så förstår jag att man kan bli det.

Borde finnas gemensamma regler här på kolozzeum för hur man ska bete sig mot andra medlemmar.

bertbert
2007-03-15, 15:52
Åter till topic nu.*hötter med näven*

Jag tycker de första (som du postade) är en smula smala, dock inte på något osunt sett. De är uppenbarligen inte särskilt muskulärt tränade, och det är ju inget fel i det.

Modellbilderna som kom lite senare är klart över gränsen IMO.

Men återigen. Var ska gränsen dras? Jag bedömer ALDRIG en människa utifrån att vederbörande är för smal eller för tjock. Det viktiga är ju att må bra. Det tråkiga är idag att man hänger upp sig så mycket på utseendet. En tjej t ex som får kommentar från vissa äldre människor att de borde äta upp sig. Samma tjej tycker själv att baken är för stor.

Vad är rätt och vad är fel?

Finns inget, säger jag.

Viktor_Balck
2007-03-15, 15:52
Vic t.ex. var skitdryg förr, men hur trevlig som helst nuförtiden. Vad har hänt? Kul är det i alla fall. Välkommen tillbaka, Trevlig-Vic. :thumbup:

Fast det beror ju på att han flyttade till Gävle. Klart man är dryg om man bor i Södertälje :D

Precis, alla dryga inlägg jag skriver är när jag är hemma i tälje :)

Vet inte vad det är, måste vara våren eller nåt, jag ska ta å skärpa till mig så min dryga image inte försvinner.

psirus
2007-03-15, 15:54
gaaah hatar så smala armar, ryser av det. skulle inte ens ta i dem med tång.


Och det skulle jag :)

sissa
2007-03-15, 15:55
Jag tycker de första (som du postade) är en smula smala, dock inte på något osunt sett. De är uppenbarligen inte särskilt muskulärt tränade, och det är ju inget fel i det.

Modellbilderna som kom lite senare är klart över gränsen IMO.

Men återigen. Var ska gränsen dras? Jag bedömer ALDRIG en människa utifrån att vederbörande är för smal eller för tjock. Det viktiga är ju att må bra. Det tråkiga är idag att man hänger upp sig så mycket på utseendet. En tjej t ex som får kommentar från vissa äldre människor att de borde äta upp sig. Samma tjej tycker själv att baken är för stor.

Vad är rätt och vad är fel?

Finns inget, säger jag.


håller med.

toleransen kunde dock varit lite snällare i reklam och sånt så att det blev lite mera variation. tycker jag då.

Kwon
2007-03-15, 15:58
Precis, alla dryga inlägg jag skriver är när jag är hemma i tälje :)

Vet inte vad det är, måste vara våren eller nåt, jag ska ta å skärpa till mig så min dryga image inte försvinner.

Tycker du är mkt bättre nu Vic :)

skaparn
2007-03-15, 16:02
Vad jag ibland funderar över är hur det kan uppfattas som en så väldigt stor skara människor som säger att de skulle vilja se naturliga(tm) modeller i reklam, utan att reklamen förändras ett endaste dugg.
Jag ser två alternativa anledningar till detta:
Antingen säger man detta endast för att vara politiskt korrekt, men att man innerst inne inte alls vill se några mulliga modeller. Eller så är smala modeller ett sätt att sälja produkten och att reklamens effektivitet på oss som konsumenter har lite att göra med hur bra vi mår av att se smala modeller. Det kanske snarare är meningen att vi ska få en frossarens klump i magen och känna oss äcklade till den grad att vi köper produkterna som kanske ska få oss att se likadana ut.

jwzrd
2007-03-15, 16:05
Vad jag ibland funderar över är hur det kan uppfattas som en så väldigt stor skara människor som säger att de skulle vilja se naturliga(tm) modeller i reklam, utan att reklamen förändras ett endaste dugg.
Jag ser två alternativa anledningar till detta:
Antingen säger man detta endast för att vara politiskt korrekt, men att man innerst inne inte alls vill se några mulliga modeller. Eller så är smala modeller ett sätt att sälja produkten och att reklamens effektivitet på oss som konsumenter har lite att göra med hur bra vi mår av att se smala modeller. Det kanske snarare är meningen att vi ska få en frossarens klump i magen och känna oss äcklade till den grad att vi köper produkterna som kanske ska få oss att se likadana ut.

Tja, eller för att 99.5% av alla kvinnor vill se ut som snören och har grov ångest över att de inte gör det. De shoppar sig ur ångesten med ursäkten att det är män som önskar sig det utseendet.

Yes
2007-03-15, 16:11
Jag tycker tjejerna skulle bli betydligt snyggare om de åt lite mer och lyfte lite mer vikter. Jag ska inte säga att de är fula, för det är de inte, men jag finner dem inte ett dugg attraktiva.

Trance
2007-03-15, 16:17
De är inte menade att hetsa upp. De är menade att visa upp kläder och smala modeller gör att kläderna hamnar i fokus mer. Modeller som är till för att hetsa upp män ser helt annorlunda ut.

Mantus
2007-03-15, 16:18
Ditt påstående var irrelevant, därför kan det ha blivit ett icke genomtänkt svar.

Nu får du faktiskt skärpa till dig. Mitt svar var i högsta grad relevant, däremot var det ett antagande vilket inte gör det mindre relevant som inlägg mot din argumentation. Du påstod att eftersom modellerna hade bröst eller iaf större bröst än catwalksmodellerna så skulle de ha mer än några få kilos viktskillnad till dessa, jag kommenterade då detta med att de mycket väl kunde ha inlägg i behån för att se bystigare ut. På vilket sätt är det irrelevant för diskussionen Sami?:)

Yes
2007-03-15, 16:20
Sant, reklamen är ju inte direkt riktad till oss män...

Jompan
2007-03-15, 16:20
Tja, eller för att 99.5% av alla kvinnor vill se ut som snören och har grov ångest över att de inte gör det. De shoppar sig ur ångesten med ursäkten att det är män som önskar sig det utseendet.

No way!!! Eller så tillhör jag de 0,5% då!

Däremot tror jag många män kanske vill se på de smala tjejerna, men när det ska ner i bingen så vill de ha något att ta i...??? :Virro

Mantus
2007-03-15, 16:21
Om man jämför sissas modellbilder och mina modellbilder så ser man tydligt att tjejerna i mina postade bilder har mindre fett i bukregionen.

Och? Har jag argumenterat emot det på något vis? Jag kan visa upp en bild på tre överviktiga tjejer och visa på att Ellostjejerna absolut inte hade lika mycket fett i bukregionen som dem? Vart vill du komma?

Trance
2007-03-15, 16:22
No way!!! Eller så tillhör jag de 0,5% då!

Däremot tror jag många män kanske vill se på de smala tjejerna, men när det ska ner i bingen så vill de ha något att ta i...??? :Virro

Nej, tidningar som riktar sig till män har tjejer som har mer bröst, höfter, ass än de tidningar som riktar sig till kvinnor. När idealet ändras mot smalare så är det kvinnotidningarna som leder och tidningar som riktar sig till män som följer efter.

skaparn
2007-03-15, 16:22
Tja, eller för att 99.5% av alla kvinnor vill se ut som snören och har grov ångest över att de inte gör det. De shoppar sig ur ångesten med ursäkten att det är män som önskar sig det utseendet.

Också en teori faktiskt. Jag ska med den i bakhuvudet iscensätta en rad praktiska experiment samt göra några oannonserade observationer i det däringa verkliga livet.

De är inte menade att hetsa upp. De är menade att visa upp kläder och smala modeller gör att kläderna hamnar i fokus mer. Modeller som är till för att hetsa upp män ser helt annorlunda ut.

Är det så? Alltså, inget Plus-Sverker "ärdetså!!11??", utan; Är det verkligen så? Det var intressant.

Jompan
2007-03-15, 16:24
Nej, tidningar som riktar sig till män har tjejer som har mer bröst, höfter, ass än de tidningar som riktar sig till kvinnor. När idealet ändras mot smalare så är det kvinnotidningarna som leder och tidningar som riktar sig till män som följer efter.

Då tycker jag det är synd att inte herrtidningarna visar var skåpet ska stå!

Yes
2007-03-15, 16:27
Är det så? Alltså, inget Plus-Sverker "ärdetså!!11??", utan; Är det verkligen så? Det var intressant.
För tusan Skaparn, har du aldrig blädrat i Slitz eller Playboy? :)

hobbitar
2007-03-15, 16:29
De första tjejerna ser helt normala ut. Så länge dom mår bra och inte har ätstörningar får tjejer gärna vara så smala.

Carolinew
2007-03-15, 16:29
Tjejerna på de första bilderna är väldigt smala, klart under medel (hade varit intressant att veta deras bmi?). Sen om de är anorexiafall eller inte är ju en annan femma, eftersom ingen av oss här har en aning om hur de lever för att kunna se ut så där. En del människor är så smala av naturen, äter sunt och mår bra, medan andra är tvungna att ideligen svälta sig själva.

På Samis bilder är det ju dock uppenbart att de är undernärda. Jag förstår inte hur de ens klarar av att stå på benen och jag personligen tycker riktigt synd om dem, att de har offrat sin hälsa och sitt mående bara för att få stappla omkring på en catwalk. En vacker dag lär de få betala ett högt pris för det.

Så, personligen har jag inget emot de första modellerna, det jag däremot är fruktansvärt trött på är att det i princip BARA används smala modeller. Som säkert någon annan redan har påpekat är det barn och ungdomar som drabbas i slutändan - som vuxen har man ju faktiskt tillräckligt mycket vett i skallen att bestämma själv hur man vill se ut och vad man är villig att offra. Man väljer själv vad man vill ta åt sig och inte. Men när man är yngre är man grymt lättpåverkad och det är otroligt lätt hänt att hamna i fel spår med ätstörningar i alla dess former. Och när man väl gjort det är det JÄVLIGT svårt att ta sig därifrån. Det förstör hela ens liv.

Med lite fler normalviktiga modeller tror jag att pressen på unga tjejer (och killar) hade släppt ganska rejält och kanske hade man kunnat undvika åtminstone några som tynar bort på någon ätstörningsklinik utanför stan.

Egentligen är det väl helt meningslöst att argumentera om detta eftersom alla har sin uppfattning och den står man fast vid. Men jag vill bara försöka få vissa här att inse att det ideal som finns idag har förstört många unga tjejers (och killars) liv totalt. Skall vi bara blunda och skita i det för att vi egon bara vill ha något vackert att vila ögonen på i våra förbannade klädkataloger?

Trance
2007-03-15, 16:36
Då tycker jag det är synd att inte herrtidningarna visar var skåpet ska stå!

Du tycker inte det är mer synd att kvinnorna inte förbättrar det själva? Herrtidningarna har ju ett mer hälsosamt ideal, även om det är ohälsosamt åt ett annat håll ofta.

Dnepr
2007-03-15, 16:40
Du tycker inte det är mer synd att kvinnorna inte förbättrar det själva? Herrtidningarna har ju ett mer hälsosamt ideal, även om det är ohälsosamt åt ett annat håll ofta.

Herrtidningarnas mål är ju inte att spegla hur vardagens kvinna ser ut, utan mer att kittla vår fantasi, att visa det det ouppneliga eller det som många drömmer om.

Jompan
2007-03-15, 16:44
Du tycker inte det är mer synd att kvinnorna inte förbättrar det själva? Herrtidningarna har ju ett mer hälsosamt ideal, även om det är ohälsosamt åt ett annat håll ofta.

Jo, helt klart! Men eftersom jag själv inte tycker att de smala tjejerna är ett ideal, och inte heller begriper mig på hur de kunnat bli det, så vet jag inte hur man ska gå tillväga för att lösa det. Tror problemet oftast är att kvinnor i allmänhet uppfattar att många män gillar att se på det smalare brudarna, men att det kanske föredrar nått att ta i när det gäller sin flickvän. Det är ju inte ofta det kommer fram. Går man på stan och det kommer en smal snygg tjej så reagerar oftast killar, o det är det man lägger märke till. Sen får vi ju inte höra vad ni egentligen vill ha i sängkammaren. :)

Kwon
2007-03-15, 16:48
Jag reagerar inte på smala snygga tjejer på stan

Nice hips och en väl tilltagen glutte dock får en att reagera (gå in i en stolpe när man tittar bak etc osv)

skaparn
2007-03-15, 16:52
För tusan Skaparn, har du aldrig blädrat i Slitz eller Playboy? :)

Typ inte. Jag är ingen ideologisk motståndare till porr och sånt, men däremot vägrar jag befatta mig med fördummande lektyr såsom Slitz, där ordet KING! och KLOCKRENT! förekommer som snuva på en flyktingförläggning.

Det är för mycket artiklar i dagens herrtidningar.

HerrArne
2007-03-15, 16:59
ON TOPIC:

Jo det var ena beniga stackars fruntimmer i trådens början. Vill absolut minnas att katalogerna i fråga hade mer välväxta modeller - iallafall i tidig juraperiod, när jag faktiskt ... tittade i dessa kataloger senast... *whistle*

off:
däremot vägrar jag befatta mig med fördummande lektyr såsom Slitz, där ordet KING! och KLOCKRENT!

Om du inte befattar dig, hur vet du då att detta språkbruk grasserar i publikationen i fråga? Själv befattar jag mig inte heller, så jag litar på dig vad gäller att språkbruket faktiskt förekommer...

jenny
2007-03-15, 17:01
Jag tycker inte att de är för smala på första bilderna. Helt normala snygga tjejer. 70% av tjejerna 16-25 på beachen i Sverige är lika smala.

Samis modeller är självklart alldeles för smala.

Var just på Teneriffa och där fanns det inte några sådana tjejer alls. Däremot en massa barn med bilringar, smällfeta kritvita engelsmän, gamla tanter med en massa rynkor och brösthängbröst som solade topless i string, smalfeta tjejer osv. Inte en perfekt beachkropp så långt ögat nådde. Jag reflekterade faktiskt över att perfekta kroppar lös med sin frånvaro. Annars ser jag ju mest avklädda kroppar på reklam alternativt i gymmet och där ser de ju helt annorlunda ut. Tänkte också att iallafall jag verkar ha blivit påverkad av reklamen eftersom jag blev lite förvånad över hur vanligt folk såg ut utan kläder.

L-Sami
2007-03-15, 17:01
Du påstod att eftersom modellerna hade bröst eller iaf större bröst än catwalksmodellerna så skulle de ha mer än några få kilos viktskillnad till dessa, jag kommenterade då detta med att de mycket väl kunde ha inlägg i behån för att se bystigare ut. På vilket sätt är det irrelevant för diskussionen Sami?:)

Det jag skrev var

"Kolla nu en gång till, mindre tuttar, lår, mage, ansikte, höfterna... hon i lila har t om lite putmage. Desto lägre fettprocent desto mindre tuttar, så mer än några kilos skillnad är det"

förstår du inte sammanhanget vad jag menade? Jag pratade inte enbart om tuttar här.

Yes
2007-03-15, 17:03
Typ inte. Jag är ingen ideologisk motståndare till porr och sånt, men däremot vägrar jag befatta mig med fördummande lektyr såsom Slitz, där ordet KING! och KLOCKRENT! förekommer som snuva på en flyktingförläggning.

Det är för mycket artiklar i dagens herrtidningar.
Jag kan förvisso sympatisera med din inställning, det är ju skittidningar, men de var i varje fall lite spännande när man var 15 år. :)

HenrY
2007-03-15, 17:05
gamla tanter med en massa rynkor och brösthängbröst som solade topless i string

Mmmm... GMILFS!*drool*

tossefar
2007-03-15, 17:06
Var just på Teneriffa och där fanns det inte några sådana tjejer alls. Däremot en massa barn med bilringar, smällfeta kritvita engelsmän, gamla tanter med en massa rynkor och brösthängbröst som solade topless i string, smalfeta tjejer osv. Inte en perfekt beachkropp så långt ögat nådde. Jag reflekterade faktiskt över att perfekta kroppar lös med sin frånvaro. Annars ser jag ju mest avklädda kroppar på reklam alternativt i gymmet och där ser de ju helt annorlunda ut. Tänkte också att iallafall jag verkar ha blivit påverkad av reklamen eftersom jag blev lite förvånad över hur vanligt folk såg ut utan kläder.

Nu ligger ju inte Teneriffa i Sverige ;)

Mitt sista inlägg för våren, nu går taxin till värmen.

Hades
2007-03-15, 17:15
Tja, jag tror på jwzrd och vem-det-nu-var. Att de smala modellerna är till för att få vanliga tjejer att känna sig missnöjda med sina kroppar och att de därför rusar till närmaste affär för att köpa de kläder som kommer få dem att se likadana ut. På samma sätt som kalsongmodeller alltid kommer få Genomsnitts-Arne (no offence ArneP) att känna sig tjock och ur form. Man vill helt enkelt få målgruppen att tro att kläderna på något sätt är en mirakelkur för att se bättre ut. Om de flesta tjejerna och killarna såg ut som dagens modeller skulle modellerna se annorlunda ut för att få målgrupperna att vilja ändra sitt utseende genom att köpa kläderna.

Dnepr
2007-03-15, 17:27
Tja, jag tror på jwzrd och vem-det-nu-var. Att de smala modellerna är till för att få vanliga tjejer att känna sig missnöjda med sina kroppar och att de därför rusar till närmaste affär för att köpa de kläder som kommer få dem att se likadana ut. På samma sätt som kalsongmodeller alltid kommer få Genomsnitts-Arne (no offence ArneP) att känna sig tjock och ur form. Man vill helt enkelt få målgruppen att tro att kläderna på något sätt är en mirakelkur för att se bättre ut. Om de flesta tjejerna och killarna såg ut som dagens modeller skulle modellerna se annorlunda ut för att få målgrupperna att vilja ändra sitt utseende genom att köpa kläderna.

Så fel det kan bli. Arne och den genomsnittlige tjejen passar oftast inte ens i dom kläderna som modellerna brukar visa upp. På en vanlig visning så är det oftast så spektakulära kläder, som är väldigt dyra, och det har inte medel-Lisa råd med. Designers väljer smala tjejer av den enkla anledningen att dom är bättre klädhängare - det är lättare att göra kläder som dom passar i till visningarna.

Hades
2007-03-15, 17:31
Så fel det kan bli. Arne och den genomsnittlige tjejen passar oftast inte ens i dom kläderna som modellerna brukar visa upp. På en vanlig visning så är det oftast så spektakulära kläder, som är väldigt dyra, och det har inte medel-Lisa råd med. Designers väljer smala tjejer av den enkla anledningen att dom är bättre klädhängare - det är lättare att göra kläder som dom passar i till visningarna.

Men jag pratar inte om catwalk-modeller, utan om t ex H&Ms affischmodeller eller Dressmanns tv-kalsongreklam-snubbar. Dessa kläder finns i olika storlekar.

Dnepr
2007-03-15, 17:35
Men jag pratar inte om catwalk-modeller, utan om t ex H&Ms affischmodeller eller Dressmanns tv-kalsongreklam-snubbar. Dessa kläder finns i olika storlekar.

Du sa ju att du trodde att smala modeller väljs för att andra ska få dåligt samvete. Det stämmer inte.

Hades
2007-03-15, 17:41
Du sa ju att du trodde att smala modeller väljs för att andra ska få dåligt samvete. Det stämmer inte.
Källa då? Varför skulle det inte kunna vara så? Det är lönsamt att ha modeller som inte ser ut som genomsnittspersonen.

Dnepr
2007-03-15, 17:42
Källa då? Varför skulle det inte kunna vara så? Det är lönsamt att ha modeller som inte ser ut som genomsnittspersonen.

Tvärtom så är nog målet att vilja få andra att tro att om jag köper det plagget så kanske t.om jag ser ut så. Sen vill man ju framställa plaggen på bästa möjliga sätt.

jwzrd
2007-03-15, 17:44
No way!!! Eller så tillhör jag de 0,5% då!

Däremot tror jag många män kanske vill se på de smala tjejerna, men när det ska ner i bingen så vill de ha något att ta i...??? :Virro

Ja, oskulder och bögar verkar digga snören.

Hades
2007-03-15, 17:45
Tvärtom så är nog målet att vilja få andra att tro att om jag köper det plagget så kanske t.om jag ser ut så.

Vad då tvärtom? Det var ju precis vad jag skrev.

Dnepr
2007-03-15, 17:47
Vad då tvärtom? Det var ju precis vad jag skrev.

Målet är inte att få ngn att känna sig missnöjd - målet är att locka dom till butiken med den bästa reklampelaren för ändamålet.

Hades
2007-03-15, 18:01
Målet är inte att få ngn att känna sig missnöjd - målet är att locka dom till butiken med den bästa reklampelaren för ändamålet.

Jag tror inte att reklamen blir mindre effektiv för att man hittar en svag punkt hos målgruppen. Nästan all reklam fungerar ju på det sättet, man presenterar ett problem (gula tänder, ful mage, skitiga golv, fläckar på kläder) sedan presenteras en lösning på problemet (tandkräm, snyggare kalsonger, dammsugare, ajax ultra plus med med extra fosfater). Skillnaden i just underklädesreklamen är att det räcker med att presentera lösningen, folk är i regel redan tillräckligt missnöjda med sina kroppar för att sköta problembiten själva. Om folk tänker "jag ser ju jävligt bra ut i mina nuvarande kalsonger", varför skulle de då gå till Dressmann och köpa nya, annat än vid en uppenbar kalsongbrist?

Dnepr
2007-03-15, 18:05
Jag tror inte att reklamen blir mindre effektiv för att man hittar en svag punkt hos målgruppen. Nästan all reklam fungerar ju på det sättet, man presenterar ett problem (gula tänder, ful mage, skitiga golv, fläckar på kläder) sedan presenteras en lösning på problemet (tandkräm, snyggare kalsonger, dammsugare, ajax ultra plus med med extra fosfater). Skillnaden i just underklädesreklamen är att det räcker med att presentera lösningen, folk är i regel redan tillräckligt missnöjda med sina kroppar för att sköta problembiten själva.

Här säger du det själv - Folk är kanske missnöjda ändå. Reklamens mål är ju inte att skapa problem för att sälja nåt, man vill locka med nåt nytt. På samma sätt som en bilannons inte börjar med att påtala att man nog kör i en dålig bil och borde byta.

Hades
2007-03-15, 18:13
Här säger du det själv - Folk är kanske missnöjda ändå. Reklamens mål är ju inte att skapa problem för att sälja nåt, man vill locka med nåt nytt. På samma sätt som en bilannons inte börjar med att påtala att man nog kör i en dålig bil och borde byta.

Ja, folk är missnöjda ändå, eftersom de INTE ser ut som modellerna. Många vill se annorlunda ut, som modellerna, och hoppas att kläderna ska hjälpa dem dit. Smala modeller är bra, eftersom de flesta har lite fett-komplex. Det känns inte som att vi kommer någonvart här. Och jag köper inte "smala personer är bättre klädhängare"-argumentet heller eftersom det endast är applicerbart på catwalken, fabrikstillverkade kläder finns ju i storlekar som passar större modeller.

shadowfire
2007-03-15, 18:17
Var just på Teneriffa och där fanns det inte några sådana tjejer alls. Däremot en massa barn med bilringar, smällfeta kritvita engelsmän, gamla tanter med en massa rynkor och brösthängbröst som solade topless i string, smalfeta tjejer osv. Inte en perfekt beachkropp så långt ögat nådde. Jag reflekterade faktiskt över att perfekta kroppar lös med sin frånvaro. Annars ser jag ju mest avklädda kroppar på reklam alternativt i gymmet och där ser de ju helt annorlunda ut. Tänkte också att iallafall jag verkar ha blivit påverkad av reklamen eftersom jag blev lite förvånad över hur vanligt folk såg ut utan kläder.

Åk till en viss strand på en viss grann-ö istället så ser du skillnaden. ;)

Däremot ser jag utifrån mitt perspektiv nu vilken enorm skillnad det är på kroppar på 20-åringar och 30-åringar... tjejerna på bilderna i början ser ju inte spec. gamla ut, om ens knappt 20. *cry*.

Inte konstigt man blir gubbsjuk. *grr*

Dnepr
2007-03-15, 18:19
Ja, folk är missnöjda ändå, eftersom de INTE ser ut som modellerna. Många vill se annorlunda ut, som modellerna, och hoppas att kläderna ska hjälpa dem dit. Smala modeller är bra, eftersom de flesta har lite fett-komplex. Det känns inte som att vi kommer någonvart här. Och jag köper inte "smala personer är bättre klädhängare"-argumentet heller eftersom det endast är applicerbart på catwalken, fabrikstillverkade kläder finns ju i storlekar som passar större modeller.

Det spelar ingen roll hur långa inlägg du skriver. Du tog med lite roliga exempel med reklam där du nämnde problemskapande och en lösning, för det är så det brukar vara. Kan ju passa på att upplysa dig om att det är samma modeller på catwalken som i reklamsammanhang, är man en modell så är man med i en agentur och kan bli anlitad för vilket jobb som helst. Det finns vissa mått du ska ha som modell, för att underlätta för alla.

En modereklam ska locka, inspirera, inte få ngn att känna sig missnöjd, vilket var det du sa.

Det var jag som jag som gav dig tips i outfit-tråden och jag vet vad jag pratar om i detta fallet med.

Hades
2007-03-15, 18:25
Det spelar ingen roll hur långa inlägg du skriver. Du tog med lite roliga exempel med reklam där du nämnde problemskapande och en lösning, för det är så det brukar vara. Kan ju passa på att upplysa dig om att det är samma modeller på catwalken som i reklamsammanhang, är man en modell så är man med i en agentur och kan bli anlitad för vilket jobb som helst. Det finns vissa mått du ska ha som modell, för att underlätta för alla.

En modereklam ska locka, inspirera, inte få ngn att känna sig missnöjd, vilket var det du sa.

Det var jag som jag som gav dig tipps i outfit-tråden och jag vet vad jag pratar om i detta fallet med.

Jag säger att det kanske finns en anledning till att man har samma tjejer på affischerna som på catwalken och att den anledning kan vara att smala tjejer säljer bättre. Jag tror som sagt inte att det är någon nackdel att få folk att känna sig missnöjda. Om man ville få folk att känna sig odelat positiva skulle man inte använda ett ideal som är så svårt att uppnå.

Dnepr
2007-03-15, 18:30
Jag säger att det kanske finns en anledning till att man har samma tjejer på affischerna som på catwalken och att den anledning kan vara att smala tjejer säljer bättre. Jag tror som sagt inte att det är någon nackdel att få folk att känna sig missnöjda. Om man ville få folk att känna sig odelat positiva skulle man inte använda ett ideal som är så svårt att uppnå.

Man använder såna tjejer för man tycker att dom passar bäst att hänga sina kläder på. Att dom gör den bästa reklamen. hade du velat se otränade killar i underkläderseklamen, tror du att det hade sålt lika mycket? Fula bilar, fula personer med tjocka otränade kroppar. Du spekulerar och inget fel i det - men jag märker att du inte känner en enda designer.

mini
2007-03-15, 18:32
Jag säger att det kanske finns en anledning till att man har samma tjejer på affischerna som på catwalken och att den anledning kan vara att smala tjejer säljer bättre. Jag tror som sagt inte att det är någon nackdel att få folk att känna sig missnöjda. Om man ville få folk att känna sig odelat positiva skulle man inte använda ett ideal som är så svårt att uppnå.

Att smala tjejer (till en viss gräns) säljer har nog ingen motsagt. Att tilltalas av en viss stil, med allt som följer med det i form av livsstil, innebär inte att man måste vara missnöjd med sig själv.
Jag tycker det skylls för mycket av människors mående och beteende på "media" (vilket är ett flumbegrepp i sig, men jag ska inte föreläsa om det här och nu.)

Hades
2007-03-15, 18:43
Man använder såna tjejer för man tycker att dom passar bäst att hänga sina kläder på. Att dom gör den bästa reklamen. hade du velat se otränade killar i underkläderseklamen, tror du att det hade sålt lika mycket? Fula bilar, fula personer men tjocka otränade kroppar. Du spekulerar och inget fel i det - men jag märker att du inte känner en enda designer.

Haha, du är ganska rolig när du är så där extra översittardryg.

Jag tror inte alls att modellvalet till reklampelaren styrs av vad som är bekvämast för designern, jag tror det styrs av vad som säljer bäst. Och jag tror som sagt att smala tjejer säljer bättre eftersom folk ofta har lite komplex för sin fettmängd. Om folk i allmänhet var väldigt smala skulle man använda modeller som var lite kurvigare och mer vältränade. På samma sätt som t ex GASP och Better Bodies gör när de försöker få Nisse, 45, som just börjat träna att köpa deras nya linnen. Nisse tror nämligen att det är linnet som gör kroppen, inte tvärtom.

Det spelar ingen roll hur många designers du känner eller hur många modeshower du varit på eller deltagit i, det vi pratar om är ju marknadsföring, inte modebranchen som sådan.

Hades
2007-03-15, 18:48
Att smala tjejer (till en viss gräns) säljer har nog ingen motsagt. Att tilltalas av en viss stil, med allt som följer med det i form av livsstil, innebär inte att man måste vara missnöjd med sig själv.
Jag tycker det skylls för mycket av människors mående och beteende på "media" (vilket är ett flumbegrepp i sig, men jag ska inte föreläsa om det här och nu.)

Men vad är det då som gör att onormalt smala tjejer säljer bättre än normalviktiga, om det inte är som jag säger? Skylla-ifrån-sig-biten har jag inte diskuterat alls, jag försöker bara hitta en anledning till att reklamplanscherna ser ut som de gör.

theoppositescollide
2007-03-15, 18:49
Tjejerna i början är väldigt, väldigt snygga och välskulpterade. Det är så jag vill att mina tjejer ska se ut. Det roligaste här tycker jag är de som kallar modellerna "äckliga" osv, när det faktiskt är mycket tjejer exempelvis som skulle titta på en "extrem-byggar"-kropp och tänka fyfan va motbjudande.

Dnepr
2007-03-15, 18:50
Haha, du är ganska rolig när du är så där extra översittardryg.

Jag tror inte alls att modellvalet till reklampelaren styrs av vad som är bekvämast för designern, jag tror det styrs av vad som säljer bäst. Och jag tror som sagt att smala tjejer säljer bättre eftersom folk ofta har lite komplex för sin fettmängd. Om folk i allmänhet var väldigt smala skulle man använda modeller som var lite kurvigare och mer vältränade. På samma sätt som t ex GASP och Better Bodies gör när de försöker få Nisse, 45, som just börjat träna att köpa deras nya linnen. Nisse tror nämligen att det är linnet som gör kroppen, inte tvärtom.

Jag orkar inte mer. Du får fortsätta tro.
Det spelar ingen roll hur många designers du känner eller hur många modeshower du varit på eller deltagit i, det vi pratar om är ju marknadsföring, inte modebranchen som sådan.

Du är för rolig.

Så marknadsföring inom modebranschen speglar inte designers tänk?

Klart att det spelar roll om man gått visningar och/eller känner designers, för jag vet ju vad dom säger och hur dom tänker inför kampanjer osv etc et al.

Jag har lite insyn i branschen - men du bygger ditt resonemang på det du tror.

Trevlig kväll.

Hades
2007-03-15, 18:52
Jag orkar inte mer. Du får fortsätta tro.


Du är för rolig.

Så marknadsföring inom modebranschen speglar inte designers tänk?

Klart att det spelar roll om man gått visningar och/eller känner designers, för jag vet ju vad dom säger och hur dom tänker inför kampanjer osv etc et al.

Jag har lite insyn i branschen - men du bygger ditt resonemang på det du tror.

Trevlig kväll.
Om du inte kan förklara varför jag har fel så kan jag inte heller ändra uppfattning. "Jag vet bäst för jag är insatt i modebranchen" duger helt enkelt inte.

jenny
2007-03-15, 19:23
Åk till en viss strand på en viss grann-ö istället så ser du skillnaden. ;)

Däremot ser jag utifrån mitt perspektiv nu vilken enorm skillnad det är på kroppar på 20-åringar och 30-åringar... tjejerna på bilderna i början ser ju inte spec. gamla ut, om ens knappt 20. *cry*.

Inte konstigt man blir gubbsjuk. *grr*

Vart skall man åka för att se snyggingar då? Trodde det mest hängde pensionärer och barnfamiljer på de flesta öarna. Och fetbleka engelsmän som är konstant packade. Nej då, jag har inga fördomar mot engelsmän... :D

Mantus
2007-03-15, 19:26
Det jag skrev var

"Kolla nu en gång till, mindre tuttar, lår, mage, ansikte, höfterna... hon i lila har t om lite putmage. Desto lägre fettprocent desto mindre tuttar, så mer än några kilos skillnad är det"

förstår du inte sammanhanget vad jag menade? Jag pratade inte enbart om tuttar här.


Jag vet, och jag replikerade på enbart en del av ditt inlägg, vilket du märkt om du tänkt efter.

Dnepr
2007-03-15, 19:28
När man är smal - när man har lite fett på kroppen - så har man även det i ansiktet. Man får alltså fram sina drag bättre och det gör att man ser mer markerad och man ser bättre ut. Man får inte glömma att tjejerna som jobbar som modeller har fått sina jobb mycket för att dom ser så bra ut i ansiktet, eller att den typen av look är inne just då. Många tror att det finns ansiktsmodeller eller kroppsmodeller, men så är det inte. Kör dom ett fotning så flyger dom inte dit en för kroppen och en annan för trynet.

Om nån säger en sak för att den är insatt när det gäller träning så är det okej, ingen behöver ta fram en källa för att kunna motivera att knäböj på boll inte är så bra. Men känns det inte lite fattigt Hades att inte ha ngt annat än din egen tro att bygga dina argument kring?

Mantus
2007-03-15, 19:30
Tjejerna i början är väldigt, väldigt snygga och välskulpterade. Det är så jag vill att mina tjejer ska se ut. Det roligaste här tycker jag är de som kallar modellerna "äckliga" osv, när det faktiskt är mycket tjejer exempelvis som skulle titta på en "extrem-byggar"-kropp och tänka fyfan va motbjudande.

Och vad har det med någonting att göra? Blev vi lite stötta för att folk hånar vårt kroppsideal?:)

Kwon
2007-03-15, 19:38
Tjejerna i början är väldigt, väldigt snygga och välskulpterade. Det är så jag vill att mina tjejer ska se ut. Det roligaste här tycker jag är de som kallar modellerna "äckliga" osv, när det faktiskt är mycket tjejer exempelvis som skulle titta på en "extrem-byggar"-kropp och tänka fyfan va motbjudande.

Jaha, och det är så jag inte vill att mina tjejer ska se ut.

Vad kommer vi fram till, att vi har olika smak? :)

Ingen nyhet att folk har olika smak här i världen. ;)

PS. Det finns tjejer som gillar si och så åsse. De kan ha olika smak även de.

skaparn
2007-03-15, 20:03
Om du inte befattar dig, hur vet du då att detta språkbruk grasserar i publikationen i fråga? Själv befattar jag mig inte heller, så jag litar på dig vad gäller att språkbruket faktiskt förekommer...[/size]

Jag gissar vilt

Jag kan förvisso sympatisera med din inställning, det är ju skittidningar, men de var i varje fall lite spännande när man var 15 år. :)

Grejen är, att jag aldrig varit 15. Är född 29:e februari. Var 13 i fyra år, sen vips 17. Så jag hoppade över några pinsamma år av pubertet, finnar, fjortisfylla, sexuell nyfikenhet och trådar på internetforum som hette något med Metallica.

Hades
2007-03-15, 20:17
När man är smal - när man har lite fett på kroppen - så har man även det i ansiktet. Man får alltså fram sina drag bättre och det gör att man ser mer markerad och man ser bättre ut. Man får inte glömma att tjejerna som jobbar som modeller har fått sina jobb mycket för att dom ser så bra ut i ansiktet, eller att den typen av look är inne just då. Många tror att det finns ansiktsmodeller eller kroppsmodeller, men så är det inte. Kör dom ett fotning så flyger dom inte dit en för kroppen och en annan för trynet.

Om nån säger en sak för att den är insatt när det gäller träning så är det okej, ingen behöver ta fram en källa för att kunna motivera att knäböj på boll inte är så bra. Men känns det inte lite fattigt Hades att inte ha ngt annat än din egen tro att bygga dina argument kring?
Nu kommer vi nånstans, det där kan jag köpa. Att modellerna har intressanta ansiktsdrag som syns bättre vid lågt BF och att det därför gör dem till bättre bild-objekt.

Vad gäller det senare så baserar jag mina argument främst på logik. Det är inte på något sätt ologiska argument jag har presenterat, det kan nog till och med du hålla med om. Oavsett vad syftet är med att ha smala modeller så betyder det inte att folk inte tänker som jag har beskrivit i tidigare inlägg och att det gynnar försäljningen. I logikens anda kan jag alltså erkänna att jag kan ha dragit en felaktig slutsats om själva syftet med smala modeller.

Problemet med att argumentera som du gör, att du vet bäst för att du har erfarenhet i området, är när man inte kan förklara varför det är på det sättet man säger. Om Arne Persson inte kunde förklara varför vanlig knäböj är bättre än knäböj på boll, utan bara säger "jag vet att det är så för jag har tränat i 35 år", då skulle ingen sätta särskilt stort värde på det han säger. På samma sätt är dina argument inte värda någonting om du inte kan förklara varför det är som du säger. Nu blev det här väldigt off topic, och jag är som sagt nöjd med ditt svar ovan, så jag ska inte raljera mer nu.

tano
2007-03-15, 20:24
Modeller har inte på något sätt liknande kroppar som vanliga människor.

De är mycket smalare, oerhört löjligt påstå att de ser normala ut. De som tycker de ser normala ut har helt enkelt gått i fällan med media. Men man får tycka de är snygga, men de är inte normala. Förutom inom modevärlden.

Det verkar ju i alla fall som modebranschen utåt sett börjat ta tag i problemen med ätstörningar, Vi får väl se vars det slutar.

Tuniz
2007-03-15, 20:31
alla har ju tändsticksarmar :confused: *screwy*

Nää, fy va fult. Aldrig att jag skulle vilja ha en sån pinnsmal tjej

Gpajpen
2007-03-15, 21:52
Meh, de har t om lite mage också. För övrigt så tycker jag att de där lila underkläderna är finast. Ser mysigt ut på nåt sätt.
lite mage??? dom där va svinsmala. har nog inte sett en sån där smal tjej irl på flera år.

NiXPhoenix
2007-03-15, 22:04
Nästan så jag tror att de har varit inne i photoshop och förminskat överarmarna.


Jag lutar också åt det, i alla fall på bild två (hon i lila).
Jämför benen med hennes arm som sticker ut.

fat_joe
2007-03-15, 22:07
Modeller har inte på något sätt liknande kroppar som vanliga människor.

De är mycket smalare, oerhört löjligt påstå att de ser normala ut. De som tycker de ser normala ut har helt enkelt gått i fällan med media. Men man får tycka de är snygga, men de är inte normala. Förutom inom modevärlden.

Det verkar ju i alla fall som modebranschen utåt sett börjat ta tag i problemen med ätstörningar, Vi får väl se vars det slutar.


Aliens ?