handdator

Visa fullständig version : familjeläkare


sissa
2007-03-15, 00:41
Jag var och fyllde i att jag ville ha en familjeläkare ( valde bara vårdcentral och sen får de välja vem som är ledig . Jag vete fanken vilka läkarna är ändå så)

Sen sa de att det dröjer 2-6 månader innan jag får besked om vem.

Vad är det som tar sån tid egentligen? Jag menar om det är "fullt" nu så borde det ju liksom inte ändras om några månader. Inte så många patienter som faller bort kan jag tro (?)

Angel
2007-03-15, 07:41
Klart där är, folk dör ju.

Nitrometan
2007-03-15, 08:48
De hoppas att några i "kön" ska dö så att en plats hos en läkare ska bli ledig.



När du har valt familjeläkare, är du garanterad att få träffa den läkaren när du behöver läkarkontakt då?

Stoltz
2007-03-15, 09:15
...Vad som tar sådan tid är förmodligen att många ärenden ligger före ditt. Du har inte förträde.

Angel
2007-03-15, 15:18
det är väl mest att den har ens journaler, sen e det ingen garanti att man alltid får den läkaren Men är du sjuk så ofta?

sissa
2007-03-15, 15:24
Klart där är, folk dör ju.


Men ändå. Inte i sån omfattning väl?

Well, jag tyckte det var konstigt iallafall. Att det om några månader skulle finnas plats men ej nu, men det kanske är en administratonsgrej till stor del, att det tar tid

Nitrometan
2007-03-15, 15:24
det är väl mest att den har ens journaler, sen e det ingen garanti att man alltid får den läkaren Men är du sjuk så ofta?
Nej, jag funderade bara på vad meningen med att välja läkare var.

Angel
2007-03-15, 15:28
Ja och fördelen är väl just det då att den läkaren har ens journaler och att det är meningen att man ska vända sig dit i första hand då.


Sissa: Jo,ja tycker folk trillar av pinn rätt ofta.