handdator

Visa fullständig version : Herregud


HenrY
2007-03-15, 00:30
Vet inte vad man ska säga när man läser sånt här...:(

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1022533,00.html

Fartman
2007-03-15, 00:49
Den där typen av brott är vad som rättfärdigar dödsstraffet... fyfan! *mini*

Jaws
2007-03-15, 00:49
Värsta jag har läst på länge..
Han ska vara glad för ett dödsstraff, han hade inte precis fått det lätt i fängelset.

Fyfan, hade jag varit flickans pappa så hade jag gjort allt vad jag kunnat för att ha ihjäl honom själv ändå.

En så söt och oskyldig flicka..:(

L-Sami
2007-03-15, 00:51
Dödsstraff är inte tillräckligt för en sån jävel *mini* , blir fan arg. Borde torteras till döds.

Dissector
2007-03-15, 00:54
Värsta jag har läst på länge..
Han ska vara glad för ett dödsstraff, han hade inte precis fått det lätt i fängelset.


Han lär få sitta ett tag i väntan på att domen verkställs ändå tror jag. Jag vet dock inte hur systemet där funkar. De på death row kanske sitter mer isolerade. Om inte så lär han få smaka på både det ena och det andra där inne.

Tigerkotten
2007-03-15, 00:55
Det är här dödsstraff är fel tycker jag, varför kan det inte bli grymmare saker och ting? Han har gjort något extremt hemskt. Varför inte ge han ett hemskt liv tebax? Sätt han i en isoleringscell, o extremt mycket mörker osv där. Tända ljuset då o då osv. Bara göra livet till ett helvete för honom.

Jaws
2007-03-15, 01:00
Han lär få sitta ett tag i väntan på att domen verkställs ändå tror jag. Jag vet dock inte hur systemet där funkar. De på death row kanske sitter mer isolerade. Om inte så lär han få smaka på både det ena och det andra där inne.

Jo det är möjligt ja. Men jag tror ändå att han är rätt isolerad, har för mig att dödsdömda får bestämma själva hur dom vill bo sista tiden..jag har förmodligen helt fel.

Jag tycker att det är lite coolt att våldtäckter och barnmisshandel inte tollereras i bland fångarna i fängelserna.

Jaws
2007-03-15, 01:01
Det är här dödsstraff är fel tycker jag, varför kan det inte bli grymmare saker och ting? Han har gjort något extremt hemskt. Varför inte ge han ett hemskt liv tebax? Sätt han i en isoleringscell, o extremt mycket mörker osv där. Tända ljuset då o då osv. Bara göra livet till ett helvete för honom.

Då kan han ju ändå runka.
Kastrera honom först isf.

Raggis
2007-03-15, 01:05
Wow... Sånt svin. Ibland förstår man inte hur folk kan vara så sjuka i huvudet.

dnordstrom
2007-03-15, 01:43
Det dar var nog det mest ofattbart onda jag nagonsin last om. Forstar inte att det verkligen finns manniskor som ar kapabla till att gora nagot sadant.

Sant far en att skammas av att vara en manniska.

fat_joe
2007-03-15, 02:59
Fruktansvärt, tyvär så blir jag endå inte så chockad... man blir lite avdankad av all skit som händer.

Inte för att det spelar någon roll, men visst såg han ovanligt gammal ut för att vara 46 ?

hultman
2007-03-15, 03:03
Herregud. Lyckligtivs - eller vad man säger - så är han likt alla mördare och våldtäktsmän gravt psykiskt störd. Antagligen - eller åtminstone väldigt troligt - har han blivit utsatt för någonting mycket allvarligt i sitt tidigare liv, vilket lett till hans dåd. Som någon sa; dödsstraff är inte tillräckligt. Bättre vore det om han fick sitta inlåst i någon mörk håla och tvinga sig själv att svälta om han ska ha möjlighet att dö fridfullt.

Dual Action
2007-03-15, 07:14
Det bästa vore väl att verkligen ta reda på varför en människa gör något liknande så att vi kan bygga ett bättre samhälle i framtiden. Att skrika monster och gapa om avrättning tycker jag inte är värdigt ett civiliserat samhälle.

Jompan
2007-03-15, 07:53
Usch och fy vad hemskt! Vis sådana tillfällen skulle man ha ett rättsystem som bygger på "öga för öga - tand för tand", men vem fasiken skulle ens vilja ta i honom med tång! *spy*

davhei
2007-03-15, 08:20
Det bästa vore väl att verkligen ta reda på varför en människa gör något liknande så att vi kan bygga ett bättre samhälle i framtiden. Att skrika monster och gapa om avrättning tycker jag inte är värdigt ett civiliserat samhälle.

+1

Nitrometan
2007-03-15, 08:26
Det bästa vore väl att verkligen ta reda på varför en människa gör något liknande så att vi kan bygga ett bättre samhälle i framtiden. Att skrika monster och gapa om avrättning tycker jag inte är värdigt ett civiliserat samhälle.
Jo.

Men det är lättare att skrika "Döda!!!" än att fundera på vad som kan vara fel i samhället så att människor kan bli såna.

Jompan
2007-03-15, 08:35
Jo.

Men det är lättare att skrika "Döda!!!" än att fundera på vad som kan vara fel i samhället så att människor kan bli såna.

+1

Dessutom kan man nog inte beskylla samhället för att såna här brott begås, i sådana fall borde så mångt mycket mer människor begå brott. Vissa av oss har ju iallfall något hum vad som är rätt och fel. Det är inte heller alla som i sin ungdom blivit drabbad av orättvisor som på äldre dagar anser sig ha rätten att begå brott bara för det.

paddanboy
2007-03-15, 08:54
Ett annat "herregud"... http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1022556,00.html

davhei
2007-03-15, 09:01
Men det är lättare att skrika "Döda!!!" än att fundera på vad som kan vara fel i samhället så att människor kan bli såna.

Jo det är klart att det är enklare att skrika döda och blodig hämnd. Det är skönt att se saker i svart och vitt, vi och dom.

Stoltz
2007-03-15, 09:13
Det bästa vore väl att verkligen ta reda på varför en människa gör något liknande så att vi kan bygga ett bättre samhälle i framtiden. Att skrika monster och gapa om avrättning tycker jag inte är värdigt ett civiliserat samhälle.

Jo.

Men det är lättare att skrika "Döda!!!" än att fundera på vad som kan vara fel i samhället så att människor kan bli såna.

Det behöver inte vara något fel på samhället för att en psykisk störning ska uppstå. Sådant har rapporterats i flera kulturer och tidsåldrar.

Dock hade det varit väldigt mycket bättre att undersöka vad som kan göras för att sådant här ska kunna förebyggas - T. ex medicinering, anstalt för psykiskt handikappade, och mer därtill.

petah
2007-03-15, 22:59
Han är ju utvecklingsstörd...

Det är absolut inte rättfärdigat att tortera honom till döds, det är inte hans fel att hans hjärna inte fungerar som resten av oss.

Enligt mig kan dock ett dödstraff på ett vanligt smärtfritt sätt vara rättfärdigat, eller låsa in honom på ett psyke resten av livet, när han har gjort något så hemskt som aldrig kan förlåtas och helt klart så fungerar ju inte skallen på honom.

Men att plåga honom resten av livet eller tortera honom till döds är ju bara så sjukt fel...

Viktor_Balck
2007-03-15, 23:25
Herregud. Lyckligtivs - eller vad man säger - så är han likt alla mördare och våldtäktsmän gravt psykiskt störd. Antagligen - eller åtminstone väldigt troligt - har han blivit utsatt för någonting mycket allvarligt i sitt tidigare liv, vilket lett till hans dåd. Som någon sa; dödsstraff är inte tillräckligt. Bättre vore det om han fick sitta inlåst i någon mörk håla och tvinga sig själv att svälta om han ska ha möjlighet att dö fridfullt.

Ok, så du menar att om han nu är psykiskt sjuk pga nåt han blivit utsatt för som barn så ska han ruttna i nån cell? Låter bra.

Sniggel
2007-03-15, 23:40
Tjänar ju ingenting till med att hämnas, vad är vitsen? Vad vinner man på det?
Dödsstraff kanske kan vara berättigat, då det hindrar personen från att begå våldsbrott i framtiden, eftersom det är ytterst tveksamt att denna person kommer att kunna fungera normalt nånsin, och om han skulle göra, kommer han att uppleva livskvalitet efter han insett vad han gjort?

Kwon
2007-03-15, 23:44
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1023142,00.html

http://img.aftonbladet.se/noje/0703/15/jackson1.jpg
http://img.aftonbladet.se/noje/0703/15/jackson2.gif

mathor
2007-03-15, 23:46
Hon hade uppenbarligen inte läst "How to spot a pedophile" av Maddox.

HenrY
2007-03-15, 23:48
Kwon: Inte läst reglerna??;) Orrelevanta inlägg bla bla bla...


Nu är inte jag den som borde prata om reglerna! Men jag kan iaf dom när jag postar orelevanta inlägg!:D

Kwon
2007-03-15, 23:50
Jacksons gömda barn är också "Herregud!"

HenrY
2007-03-15, 23:55
Jacksons gömda barn är också "Herregud!"

Det bedömmer jag, detta är min tråd!:D

Tur för dej att jag godkänner det.... Annars hade det gått illa för din fisring...

Kwon
2007-03-16, 00:01
Haha ditt brunöga har en form som e fiiiiin :)

Fatalist
2007-03-16, 00:54
Mördar man en människa så är man en mördare, så enkelt är det. Dödsstraff är mord.

viktor88
2007-03-16, 01:23
våldta han med en gran, å begrav han därefter levande