handdator

Visa fullständig version : Råd angående fettförbränning


Belial
2007-03-14, 19:03
Hejsan

Måste först säga att detta är ett otroligt bra forum, har gett mig svar på många frågor under en längre tid. Men nu har jag en fråga som jag ej fann svar på genom Search funktionen.

Iallafall, sommaren närmar sig med stormsteg och jag och precis som alla andra har satt upp ett mål om att göra sig av med ett par-tre kilo fram till sommaren.
Och detta kommer vara första gången jag kommer gå igenom en hälsosam viktnedgång (hehe *whistle* ).

Jag kommer fortsätta styrketräna som vanligt, lägga in cardiopass, morgonpromenader m.m.

Men så tänkte jag kompletera med en fettförbränningsprodukt mest som en motivationshöjare. Även om (som en del säger) produkterna endast ger en placebo effekt så kommer den endån fungera som en riktlinje för mig, och skulle produkten ge någon form av possetiv effekt är det ju ett stort +.

Så nu har jag spenderat ett bra tag på att läsa omdömmen på olika produkter, och dessa verkade hyffsat lovande:

Lose It!
R-ALA + Tight!
Betadrain

Så nu sitter jag här och har en aning beslutsångest. Så om någon skulle kunna råda mig i mitt val skulle jag vara väldigt tacksam.

00600
2007-03-14, 19:15
Har provat Lose it, utan några direkta resultat.
Allt handlar om att ligga på ett kalorie-underskott om du vill tappa i vikt.
Gör du inte det så kan du äta hur mycket fettförbrännande tillskott som helst utan att få reslutat.

Vad sägs om koffein? Stoppa i dig några hundra mg en timme innan träning.
Dricker ett antal koppar kaffe om dagen, och det dämpar hungern fint för mig samt ökar förbränningen något.

ligne
2007-03-14, 19:16
koffein skulle väl jag rekommendera.

produkterna som du nämner har jag tyvärr ingen erfarenhet av själv.

edit: satan, lite sen :D

mangemani
2007-03-14, 20:31
enda produkterna som jag kan tänka mej ha nån possetiv effekt på viktndgången är koffein och grönt te.
finns inga tillskott som har nån verkan på viktnedgången.

EiseltUK
2007-03-14, 20:39
Lägger min röst på BetaDrain + koffein. :hbang:

Till nästa batch av BetaDrain gör vi en liten förbättring genom att tillsätta fucoxanthin... ganska intressant produkt. Kolla på t ex:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/5335176.stm

Belial
2007-03-14, 22:29
Lägger min röst på BetaDrain + koffein. :hbang:

Till nästa batch av BetaDrain gör vi en liten förbättring genom att tillsätta fucoxanthin... ganska intressant produkt. Kolla på t ex:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/5335176.stm

Klart du gör, det är ju er produkt ;)

EiseltUK
2007-03-14, 23:37
Klart du gör, det är ju er produkt ;)

Vi har bara det bästa. ;)

L-Sami
2007-03-14, 23:56
Koffeintabletter, uppiggande vilket leder till att man orkar förbränna mer, ger någorlunda ökad metabolism om man tar 10mg/per kroppsvikt inget märkvärdigt dock.

Eddie Vedder
2007-03-15, 06:51
ger någorlunda ökad metabolism om man tar 10mg/per kroppsvikt inget märkvärdigt dock.

Nån som egentligen vet nån specifik siffra för ökningen av energiförbrukning av koffein?

Jag läste nåt om typ 140kcal per dygn vid en viss dos av koffein, men det låter väldigt mycket tycker jag?