handdator

Visa fullständig version : Behöver tips och råd, kommentera gärna!


Sandberg
2007-03-14, 12:50
Tjenare,

Har tränat nu i ca 2 månader. Har märkt en liten utveckling och behöver nu tips på vad som sackar efter osv. Tycker själv att jag har tendens till s.k. flashkals och inåtroterande axlar. Dessutom är mina bröst relativt dåligt utvecklade. Kommentera gärna som sagt!

Sandberg
2007-03-14, 12:51
Lite mer bilder.

Som ni märker är jag inte direkt en poserare, aldrig gjort nåt sånt här förut, haha.

Dnepr
2007-03-14, 12:55
Armar och axlar är bra - framför allt om du bara tränat så kort tid. Jag tror du har bra förusättningar för att få en bra fysik.

Sandberg
2007-03-14, 12:58
Armar och axlar är bra - framför allt om du bara tränat så kort tid. Jag tror du har bra förusättningar för att få en bra fysik.Tack. Faktum är att jag tidigare haft gymkort under ca 2 års tid men tränat kanske 10 veckor av dessa två år *screwy*

Sen i början av februari har jag nu börjat träna seriöst 4 ggr i veckan, inklusive hyfsad kosthållning och relativ stabil viktuppgång.

Lite stats:

Längd: 186 cm
Vikt: 82-83
Ålder: 19

Pix
2007-03-14, 13:20
Armar och axlar är bra - framför allt om du bara tränat så kort tid. Jag tror du har bra förusättningar för att få en bra fysik.

Håller med, glöm inte benen bara som Måånga killar verkar göra..
Du fattar? *flex* biffar endast till överkroppen och har sugrörsben!
Lycka till iaf spännande och se hur du ser ut efter 2-3 år!:hbang:

Sandberg
2007-03-14, 14:57
Håller med, glöm inte benen bara som Måånga killar verkar göra..
Du fattar? *flex* biffar endast till överkroppen och har sugrörsben!
Lycka till iaf spännande och se hur du ser ut efter 2-3 år!:hbang:Inga problem, har knäskada och att träna ben är essentiellt. Har ökat mkt i styrka på benen, får se om muskelutvecklingen blir lika bra.

hultman
2007-03-14, 15:44
Antar att du vill höra att det ser bra ut efter så kort tid, men det gör det väl också. Kör på så får du se vad som händer :)

NisseEriksson
2007-03-14, 15:48
Armarna ser jättebra ut men det andra släpar efter.

Sandberg
2007-03-14, 16:10
Antar att du vill höra att det ser bra ut efter så kort tid, men det gör det väl också. Kör på så får du se vad som händer :)
Njae, ville mer höra om ni håller med om mina påståenden.

T.ex brösten, för att få dem att hinna ikapp, ska jag köra dem två ggr i veckan? Eller fler set? Sen övriga synpunkter som kan få mig att köra en speciell muskelgrupp lite extra kanske.

Man blir lätt blind för sin egen kropp och det är bra att andra kan kommentera den. Man är inte särskilt objektiv mot sig själv.

hultman
2007-03-14, 16:50
Njae, ville mer höra om ni håller med om mina påståenden.

T.ex brösten, för att få dem att hinna ikapp, ska jag köra dem två ggr i veckan? Eller fler set? Sen övriga synpunkter som kan få mig att köra en speciell muskelgrupp lite extra kanske.

Man blir lätt blind för sin egen kropp och det är bra att andra kan kommentera den. Man är inte särskilt objektiv mot sig själv.

Om du växt hittills - varför ändra ett vinnande koncept?

mini
2007-03-14, 17:40
Strunta i att fundera på vad du bör prioritera ännu. Träna allt, ät och väx. Det dröjer ett tag innan man kan se om något släpar. Ännu är du så ny att saker växer lite ojämnt. När teknik sitter, fästen och senor har stärkts och du inte har så mycket tonårshormoner som påverkar har du fortfarande en stunds träning innan du måste fundera på att prioritera för symmetrins skull. Du har bra grund. Kör hårt.

shadowfire
2007-03-14, 18:15
Inget släpar. Eller allt.
För tidigt att säga, 2 mån är alltför kort period för att börja prioritera någon muskelgrupp. Träna allt hårt, ät och vila som folk så växer förhoppningsvis allt också. Sedan kollar du resultatet efter 1 års träning, utvärderar, finslipar och kör på vidare.

Det resultat du uppnått hittils ser kanonbra ut överlag, en bra grund o kötta vidare på. Kör hårt nu!

burkmat
2007-03-14, 20:07
Om du anser dig ha innåt roterade axlar så stretcha mycket om du nu tänker köra bröst 2 ggr/veckan

Liten Men Fet
2007-03-14, 21:00
Om du anser dig ha innåt roterade axlar så stretcha mycket om du nu tänker köra bröst 2 ggr/veckan

Och framförallt träna ryggen minst lika mycket som bröst

__P
2007-03-14, 21:11
Kört hårt! Kör allt!