handdator

Visa fullständig version : Euroshoppers rågbröd


veggotjejen
2007-03-13, 21:28
Jag undrar om någon kunnig person har koll på om Euroshoppers rågbröd är bra ur hälsosynpunkt. (Transfetter, kolesterol, osv).
Det är nämligen alldeles för gott och billigt (6 spänn per förpackning) för att vara helt "fläckfritt" - eller?

Innehållsförteckning:

Rågmjöl, vatten, jodsalt, rågkli, surhetsreglerande medel (E262), konserveringsmedel (E200, E 282), emulgeringsmedel (sojalecitin).

Känns som att det är helt ok, men det kanske döljer sig något under koderna.. Vem vet?:confused:

Pepz
2007-03-13, 21:31
E 282 Kalciumpropionat

E 200 Sorbinsyra

E 262 Natriumacetat, natriumväteacetat

veggotjejen
2007-03-13, 21:49
E 282 Kalciumpropionat

E 200 Sorbinsyra

E 262 Natriumacetat, natriumväteacetat

Ehhhh... och det innebär enligt din bedömning att det ur hälsosynpunkt är en hygglig produkt?

Eddie Vedder
2007-03-13, 21:51
Ehhhh... och det innebär enligt din bedömning att det ur hälsosynpunkt är en hygglig produkt?

Brödet innehåller en jävla massa konserveringsmedel, emulgeringsmedel, smakförstärkare o.s.v. men inte skulle jag säga "onyttigt".


Jag skulle snarare säga ÄT FÖR DET ÄR VÄRLDSHISTORIENS GODASTE BRÖD FÖR 6 KRONOR!:hbang:

veggotjejen
2007-03-13, 21:54
Brödet innehåller en jävla massa konserveringsmedel, emulgeringsmedel, smakförstärkare o.s.v. men inte skulle jag säga "onyttigt".


Jag skulle snarare säga ÄT FÖR DET ÄR VÄRLDSHISTORIENS GODASTE BRÖD FÖR 6 KRONOR!:hbang:

Tack, Eddie! Då käkar jag som ett svin, för det är som du säger förbannat gott!!

floppix
2007-03-13, 22:31
Brödet innehåller en jävla massa konserveringsmedel, emulgeringsmedel, smakförstärkare o.s.v. men inte skulle jag säga "onyttigt".


Jag skulle snarare säga ÄT FÖR DET ÄR VÄRLDSHISTORIENS GODASTE BRÖD FÖR 6 KRONOR!:hbang:

Du är FÖR brutal alltså! Det ENDA bröd jag käkar, också, förutom Pema Pumpernickel.

På Euroshoppers bröd (som jag döpt till "Eldoradobröd" i min "egen slv-data-excel-sida :)) har man fördelaktligen mosad avokado med vitlök, dill, på det ett skivat ägg och gurkskivor, samt lite örtsalt.

DET är världshistoriens godaste macka! :D

Pepz
2007-03-13, 23:10
DET är världshistoriens godaste macka!

Källa på det?

affären här sålde precis 2 dylika bröd för 5kr pga kort datum..

floppix
2007-03-13, 23:15
Källa på det?

affären här sålde precis 2 dylika bröd för 5kr pga kort datum..

..så Pepz på bulk köpte bägge och lade ½ dm ost emellan och åt. Utan att ta av plasten. BUDGET-BULK!*flex*

Källa på det? Sök: www.pubmed.com

Pepz
2007-03-13, 23:17
..så Pepz på bulk köpte bägge och lade ½ dm ost emellan och åt. Utan att ta av plasten. BUDGET-BULK!*flex*

Källa på det? Sök: www.pubmed.com

ptja folk köpte lådvis... stod en halvpall med bröd...

Jag är inte mycket för mackor... äter ibland