handdator

Visa fullständig version : Klaga på mina böjar och lyft!


mastermungo
2007-03-13, 11:06
Hade tänkt att någon kanske ville klaga lite på min knäböjsteknik.

Vikten är 80kg
Gjorde 3*8 på detta. Filmen är de första repsen i andra setet... Mitt program som skulle konvertera filerna ville inte ha med mer nämligen.

rnfCc1Fsb2A

Det enda jag själv sett som jag tycker verkar negativt är att jag ser ut att krumma svanken i bottenläget..... Eller vad man nu ska säga.. men det kanske inte är så farligt.



Slänger in några stelbenta marklyft här också om någon vill yttra sig om dom.

VYo28JVH6WU

Samma vikt och samma set/reps dvs 3*8 på 80 kg. Tycker själv att jag kunde gjort dom lite striktare. Ser lite hafsigt ut. Använder kanske lite förmycket rygg.

Rahf
2007-03-13, 15:15
Hade tänkt att någon kanske ville klaga lite på min knäböjsteknik.

Vikten är 80kg
Gjorde 3*8 på detta. Filmen är de första repsen i andra setet... Mitt program som skulle konvertera filerna ville inte ha med mer nämligen.

rnfCc1Fsb2A

Det enda jag själv sett som jag tycker verkar negativt är att jag ser ut att krumma svanken i bottenläget..... Eller vad man nu ska säga.. men det kanske inte är så farligt.



Slänger in några stelbenta marklyft här också om någon vill yttra sig om dom.

VYo28JVH6WU

Samma vikt och samma set/reps dvs 3*8 på 80 kg. Tycker själv att jag kunde gjort dom lite striktare. Ser lite hafsigt ut. Använder kanske lite förmycket rygg.

Är det dina träningsvikter? Marklyftet såg ju väldigt lätt/stressat ut iallafall. Benböjen kanske var lite hastig i just nedsläppet men annars såg jag inga katastrofala grejer. Men då är jag inte alltför erfaren.

Control_61
2007-03-13, 15:28
Som sagt, ta det lugnare på nervägen.

Dumleman
2007-03-13, 16:09
Ser bra ut tycker jag :).

mastermungo
2007-03-13, 19:19
Är det dina träningsvikter? Marklyftet såg ju väldigt lätt/stressat ut iallafall. Benböjen kanske var lite hastig i just nedsläppet men annars såg jag inga katastrofala grejer. Men då är jag inte alltför erfaren.

Ja det är träningsvikter... Jag kör efter principen att det skall gå så fort som möjligt utan att jag tummar på tekniken... Även om det såg såppas lätt ut så blir dom sista repsen väldigt svåra att hålla bra teknik på.

Efter kommentarerna antar jag att jag skall dra ner lite på tempot... Tyckte som sagt själv att det såg lite haffsigt ut.

Tackar för alla kommentarer.