handdator

Visa fullständig version : Kommentera mitt band!!


Scratch89
2007-03-12, 23:34
Jag satt av en slump och sökte på Youtube och skojade lite när jag sökte på "Twisted Lips", namnet på mitt band. Till min förvåning hittade jag då en länk som visar vår spelning som vi hade i fredags på UKM.
Haha, är jag känd nu?

Ris eller ros, vilket som, jag delar med mig iallafall, jag tycker det är skitkul.
Jag är den korthåriga i linne! :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=-l8x8ATEmnc

l8x8ATEmnc

L-Sami
2007-03-12, 23:39
Dålig ljud, men ni funkar bra och man ser vem som tränar :D

Metal_boy_
2007-03-12, 23:39
Skaffa nån som kan sjunga och satsa :)

Scratch89
2007-03-12, 23:42
Haha, sångaren är sämst i stan ungefär, jag vet. Jag ska försöka hitta någon bättre, dels för att han inte kan sjunga och dels för kemin inom bandet.

Haha åt Salami. :)

Metal_boy_
2007-03-12, 23:46
Haha, sångaren är sämst i stan ungefär, jag vet. Jag ska försöka hitta någon bättre, dels för att han inte kan sjunga och dels för kemin inom bandet.

Haha åt Salami. :)

Gör det. Jag hör ju att ni grabbar kan lira där bak. Låt det få komma fram :)

Whistler
2007-03-12, 23:47
Alltid kul med livespelningar!

Fast sångaren borde skippa palestinasjalen och försöka ta i lite mer med rösten.

Gitarristerna var coola, även om de inte hörs. Blonda gitarristen ska ha cred för sitt fina hår, mycket balsam där. :)

Som salamin sade så syns det att basisten tränar. Kanske t o m använder rakapparat på handlederna. ;)

Förväntar mig att se er på Trig.com snart!

Scratch89
2007-03-12, 23:50
Alltid kul med livespelningar!

Fast sångaren borde skippa palestinasjalen och försöka ta i lite mer med rösten.

Gitarristerna var coola, även om de inte hörs. Blonda gitarristen ska ha cred för sitt fina hår, mycket balsam där. :)

Som salamin sade så syns det att basisten tränar. Kanske t o m använder rakapparat på handlederna. ;)

Förväntar mig att se er på Trig.com snart!

BASISTEN ÄR JAG! :cool:

Mjo, sångaren är under all kritik, och det ska åtgärdas snarast möjligt.
Det känns även som om Fab 5 borde göra ett besök hos medlemmarna, för att fixa till ett par stycken. Inget ont menat dock, grabbarna är sköna killar.
Det jag stör mig på på inspelningen är att inte sologitarren hörs så väl, i slutet (efter det lugna med endast trummor och gitarr) kommer ett jädra härligt solo, men det grötade till sig i kameran. :(

Whistler
2007-03-12, 23:56
BASISTEN ÄR JAG! :cool:

Mjo, sångaren är under all kritik, och det ska åtgärdas snarast möjligt.
Det känns även som om Fab 5 borde göra ett besök hos medlemmarna, för att fixa till ett par stycken. Inget ont menat dock, grabbarna är sköna killar.
Det jag stör mig på på inspelningen är att inte sologitarren hörs så väl, i slutet (efter det lugna med endast trummor och gitarr) kommer ett jädra härligt solo, men det grötade till sig i kameran. :(

Ni får börja ha någon som filmar spelningarna och ge honom en hundring eller två för besväret. Det är alltid någon som ställer. Idag är promotion en slags groupie-verksamhet. :) Ah, och så övertalar ni ljudteknikern att spela in skiten också, då får ni schysst ljud på köpet att lägga på filmen. :)

Och jag vet att du är bassisten, därför jag skrev rakapparat-prylen, bara för att retas lite med dig från min emo-tråd. :)

PowPow
2007-03-13, 00:05
nice, scratchy!

ganska kul blandning på personer. en palestinashalsbärande vänsterpartiröstare, en svartklädd metalschnubbe, en 80-tals rocker (vet inte om han liknar en ung axl rose eller joey tempest riktigt - en blandning kanske), och en styrketränande moderatröstande emo, och en osynlig trummis :D

Hade varit kul att se lite kvalitetsmaterial!

Scratch89
2007-03-13, 00:07
nice, scratchy!

ganska kul blandning på personer. en palestinashalsbärande vänsterpartiröstare, en svartklädd metalschnubbe, en 80-tals rocker (vet inte om han liknar en ung axl rose eller joey tempest riktigt - en blandning kanske), och en styrketränande moderatröstande emo, och en osynlig trummis :D

Hade varit kul att se lite kvalitetsmaterial!

Jag funderade på samma sak när jag såg videon. :D
Ny demo spelas in 23-25 mars.

PowPow
2007-03-13, 00:08
Jag funderade på samma sak när jag såg videon. :D
Ny demo spelas in 23-25 mars.

Enhetlighet är för suckers!
Du får avisera demon här när den kommer!

Litecore
2007-03-13, 01:11
hörru MATTIAS, du måste röra lite på dig ffs..
spring runt, hoppa, snurra. gör en volt eller nåt!
det gäller resten av bandet också för den delen :]

första låten var skön men refrängen känns inte helt rätt.
versen är lagom medryckande upptempo soft-rock men sen blir
allt bara totalt emo och sångaren äter upp sin egen sång.

Jaws
2007-03-13, 02:30
Ni får inte glömma att kröka till det på/innan scenen heller:cool:

Eddie Vedder
2007-03-13, 04:25
Snacka om "Gilby-Clark-inspirerad" gitarrist!:hbang:


Ni lirar uppenbarligen med attityd å det är alltid respekt! Om några år lirar ni tyngre musik å då går jag på konserterna.;)






...för övrigt riktigt bra kvalitét på inspelningen.:thumbup:

tossefar
2007-03-13, 04:52
Lät bra, men hur fan ser ni ut? :P

Spinkot
2007-03-13, 10:50
Det är olagligt att vifta med armen så mycket som gitarristen till höger gör

Scratch89
2007-03-13, 11:03
hörru MATTIAS, du måste röra lite på dig ffs..
spring runt, hoppa, snurra. gör en volt eller nåt!
det gäller resten av bandet också för den delen :]

första låten var skön men refrängen känns inte helt rätt.
versen är lagom medryckande upptempo soft-rock men sen blir
allt bara totalt emo och sångaren äter upp sin egen sång.
Jag hoppade omkring en hel del, men jag lyckades alltid bli filmad när jag stod still mellan Mike och Erik (sång, lead guitar). Lite tråkigt.
Sen håller jag med om refrängen; den passar liksom inte in, det känns som en rätt så brutal tempoändring och sådär. Får se vad man kan göra, kanske blir bättre med ny sångare. *popcorn*

Ni får inte glömma att kröka till det på/innan scenen heller
:cool:

Snacka om "Gilby-Clark-inspirerad" gitarrist!


Ni lirar uppenbarligen med attityd å det är alltid respekt! Om några år lirar ni tyngre musik å då går jag på konserterna.






...för övrigt riktigt bra kvalitét på inspelningen.:thumbup:
Du är välkommen. :)

Lät bra, men hur fan ser ni ut? :P
:em:

Det är olagligt att vifta med armen så mycket som gitarristen till höger gör
Vadå vifta?

Beecher
2007-03-13, 11:23
du ser grov ut bredvid dom andra, helt klart!
enda jag inte gillade var den ena gitarristens washburn flying v, han borde byta upp sig snarast :D

mela
2007-03-13, 11:24
Asså, måste man se ut som fan (inte du lillebror) för att man spelar i ett band? *gah!*

Kwon
2007-03-13, 11:32
Basisten knäcker

Han e så bra att han borde slå igenom solo med ett projekt.

Snacka om Rockstar! Vi snackar stagepresence, Grym!

Den enda som var bra var basisten, resten var långhåriga flummiga hippies med palestinasjalar and whatnot

Jag tänker lite Trivian när jag ser basisten

Musiken gillade jag dock inte, men förstår att 14-åringar flickor kan tycka om det :)

Många som ville ha autografer efteråt kan jag tänka, såg jag någon kasta upp trosor på scen?

Scratch89
2007-03-13, 11:45
Basisten knäcker

Han e så bra att han borde slå igenom solo med ett projekt.

Snacka om Rockstar! Vi snackar stagepresence, Grym!

Den enda som var bra var basisten, resten var långhåriga flummiga hippies med palestinasjalar and whatnot

Jag tänker lite Trivian när jag ser basisten

Musiken gillade jag dock inte, men förstår att 14-åringar flickor kan tycka om det :)

Många som ville ha autografer efteråt kan jag tänka, såg jag någon kasta upp trosor på scen?

:laugh: Du förgyller min vardag Kwånnish! :hbang:

Kwon
2007-03-13, 11:51
Asså, måste man se ut som fan (inte du lillebror) för att man spelar i ett band? *gah!*

Beror ju på

Hade de valt att spela black metal så kan du ge dig på att de hade följt dresscoden åsse, med svarta kläder, skinnbrallor,nitar och corpsepaint.

Om de istället hade spelat hip-hop/rap så tror jag nog åsse att de hade haft lite hängiga/pösiga kläder istället, lite loose fit.

Spelar man den musiken som nu Twisted Labialips gör, så kan man ju se ut lite hursomhelst, är väl egentligen ingen specifik dresscode/subkultur.

Jag förstår precis varför de kör med långt hår och tisha ist för slickat och kostym på scen med en sådan repertoar.

Scratch89
2007-03-13, 11:53
Beror ju på

Hade de valt att spela black metal så kan du ge dig på att de hade följt dresscoden åsse, med svarta kläder, skinnbrallor,nitar och corpsepaint.

Om de istället hade spelat hip-hop/rap så tror jag nog åsse att de hade haft lite hängiga/pösiga kläder istället, lite loose fit.

Spelar man den musiken som nu Twisted Labialips gör, så kan man ju se ut lite hursomhelst, är väl egentligen ingen specifik dresscode/subkultur.

Jag förstår precis varför de kör med långt hår och tisha ist för slickat och kostym på scen med en sådan repertoar.

Det finns ju dock inget försvarbart med att ha otvättat, långt och okammat hår, och ha dålig kroppsodör, oavsett musikstil. ;)

Kwon
2007-03-13, 12:02
Det finns ju dock inget försvarbart med att ha otvättat, långt och okammat hår, och ha dålig kroppsodör, oavsett musikstil. ;)

Jo, inom Black Metal :)

Där kan kroppsodörerna vara en merit

Alla andra e posers etc osv

Loke
2007-03-13, 12:21
Vadå vifta?

Han syftar på högerarmstekniken. Gitarristen lyfter hela armen istället för att göra som du, spela med bara handleden/underarmen. Inom vissa genrer verkar det vara populärt, men det är ju inte så effektivt. Sen får väl var och en avgöra vad som är snyggt ;)

Asså, måste man se ut som fan (inte du lillebror) för att man spelar i ett band? *gah!*

Vill man få någon framgång med sitt band måste man jobba väldigt hårt på att få uppmärksamhet av rätt människor, det är ofta mycket viktigare än att klä sig snyggt. Man får ju tänka på att det är underhållning det handlar om :)

Scratch89
2007-03-13, 17:06
Haha, jag såg hobbitars kommentar nu:
"Bra armar och Trapz, skulle gäran vilja se lite mer ben. Men annars ser det bra ut!" :laugh:

LadyInsane
2007-03-13, 17:17
Inte särskilt bra ljud, men när lyckas man med det på livespelningar liksom. ...

1. Byt ut sångaren
2. Byt kläder på blondinen
3. (Till dig, Scratchy) Spola pojkbandsfrillan. Snagga eller ev köp peruk. Tatuera hela överarmarna och sluta hålla basen som en fjolla. :banned
4. Spela något hårdare att röjja till.

Sådär, ett recept att följa...:D

Kwon
2007-03-13, 17:31
Dock går ni efter olika recept LadyInsanse

Scratch-look funkar för den musiken han spelar, men du vill ju genast att han skall bli Nikki Six bara sådär på en afton :)

Scratch89
2007-03-13, 17:38
Inte särskilt bra ljud, men när lyckas man med det på livespelningar liksom. ...

1. Byt ut sångaren
2. Byt kläder på blondinen
3. (Till dig, Scratchy) Spola pojkbandsfrillan. Snagga eller ev köp peruk. Tatuera hela överarmarna och sluta hålla basen som en fjolla. :banned
4. Spela något hårdare att röjja till.

Sådär, ett recept att följa...:D

1. Påväg.
2. Jag har ringt Fab 5.
3. Jag är nyklippt, det kommer bli skitbra på tre-fyra veckor. Då ska det ställas ut och plattas och grejas.
4. Den sista är rätt så hård, fast det försvinner mycket resonans och gitarrsolo, skalor osv som bara grötas ihop. Du får köpa demon. :)

EDIT: Vadå hålla basen som en fjolla?

dojjan
2007-03-13, 17:48
1. Be gitarristen till höger köpa ny gitarr, man kan inte spela på en BS Rich.
2. Be gitarristen till vänster ta av sig vantarna, det är bara löjligt.

Jag inte gillar enkel musik men visst, det låter bra. Kämpa på :thumbup:

PowPow
2007-03-13, 17:59
EDIT: Vadå hålla basen som en fjolla?

Studera Rob Trujillo för tips på hur man håller en bas på det ofjolligaste sättet :D

LadyInsane
2007-03-13, 18:10
EDIT: Vadå hålla basen som en fjolla?

Haha:laugh:

Sänk den istället för att hålla den såpass diagonalt som du gör i början.
(Min dator har problem och vägrar låta mig se klart klippet. Kanske sänker du den senare).

LadyInsane
2007-03-13, 18:11
Studera Rob Trujillo för tips på hur man håller en bas på det ofjolligaste sättet :D

+1

LadyInsane
2007-03-13, 18:12
Dock går ni efter olika recept LadyInsanse

Scratch-look funkar för den musiken han spelar, men du vill ju genast att han skall bli Nikki Six bara sådär på en afton :)

Jojo, självklart gör vi det. Du har rätt Nikki Sixx 80-tal/sent 90-tal skulle inte vara dåligt. :em:

Scratch89
2007-03-13, 18:38
Rob Trujillo tycker jag inte håller basen på ett coolt sätt, det ser ju bara dumt ut. Ser ut som en kontrabas. :) Sen skulle det inte fungera rent praktiskt att hålla så om man inte fingrar (jag vägrar släppa mitt plektrum!). Men jag brukar hålla basen mer vågrätt, långt ner, men det var problematiskt då det var trångt på scenen, och jag ideligen på soundcheck slog i någon annan. :D

Pudzianovski
2007-03-13, 19:03
Tycker du håller basen ok. :thumbup:

mangemani
2007-03-13, 19:04
min helt opartiska åsikt: kicka sångaren,skippa "look at me,im so cool" stilen,dra upp tempot,så kan ni nog bli något.

Scratch89
2007-03-13, 19:22
min helt opartiska åsikt: kicka sångaren,skippa "look at me,im so cool" stilen,dra upp tempot,så kan ni nog bli något.

Roger That! :thumbup:

rQx
2007-03-13, 19:58
Nå, gick ni vidare? ;)

Scratch89
2007-03-13, 20:27
Nå, gick ni vidare? ;)

Nä, vi kom trea. Två band gick vidare. Jag blir sur. Särskilt när dessa två band inte hade någon som helst publikkontakt eller liknande. Ok att de var rätt så bra tekniskt, men på UKM så är inte det ens med i kriterierna.

Litecore
2007-03-13, 20:29
hade dom färre polare i publiken kanske, än er alltså.. ;]

Scratch89
2007-03-13, 20:31
hade dom färre polare i publiken kanske, än er alltså.. ;]

Typ. *whistle*

Eddie Vedder
2007-03-13, 20:54
Rob Trujillo tycker jag inte håller basen på ett coolt sätt, det ser ju bara dumt ut. Ser ut som en kontrabas. :) Sen skulle det inte fungera rent praktiskt att hålla så om man inte fingrar (jag vägrar släppa mitt plektrum!).

Lira som "Fieldy" från KoRn då, DÄR snackar vi säregen spelstil. Inte är han särskilt duktig tekniskt men cool e han.


KoRn ROCKS!!!:hbang:

Whistler
2007-03-13, 22:03
Lira som "Fieldy" från KoRn då, DÄR snackar vi säregen spelstil. Inte är han särskilt duktig tekniskt men cool e han.


KoRn ROCKS!!!:hbang:

Ah, visst gör de. :) Såg på Queen of the Damned idag, tunga grejer. Jonathan Davis kan verkligen skriva musik.

Eddie Vedder
2007-03-13, 22:08
Ah, visst gör de. :) Såg på Queen of the Damned idag, tunga grejer. Jonathan Davis kan verkligen skriva musik.

Mitt livs bästa konsert helt klart! Skulle sett dom på Hawaiiscenen på Hultsfred i somras men Jonathan Davies blev ju allvarligt sjuk(alltså utöver hans fucked-up hjärna haha:hbang: ), det gör ont i mej varje dag.

Dock kommer dom ju i år igen så förhoppningsvis blir de även Hultsfred 2007 för min del.:hbang:

FreCKo
2007-03-13, 22:52
emo-gays! *popcorn*

(det var coolt)

Dissector
2007-03-13, 22:56
När det kommer till att hålla basen tycker jag du kan köra John Entwistle-style. Ha basen över pattarna och ändå vara världens tuffaste basist, och bra som fan :D

Daniiiel
2007-03-13, 22:58
Trodde inte ni skulle va så bra som ni faktiskt var. Har själv stått på scen så vet att det är fan bland den grymmaste känslan som finns. Men byt sångare..

sgtbarnes
2007-03-13, 23:35
Du påminner något om Pete Wentz, basist i Fall out boy, till utseendet då.

Angående hur du håller basen. Jag tycker du ska hålla den så som du själv anser är bekvämt och vilket gör du kan spela så bra som möjligt. De som påstår annat är posörer. Kul också att du kör på en vanlig hederlig jazzbas. MYcket bra val.


Rent musikaliskt är det synd är så dåligt ljud på klippet, låtarna ges ingen rättvisa. Byta sångare kan ni nog vinna på också :) Sen gillar jag inte trummisens lite väl öppna hithatar men det kan vara ljudet som spökar till det också.

Scratch89
2007-03-14, 09:27
emo-gays!

(det var coolt)
Hahaha, tack.


När det kommer till att hålla basen tycker jag du kan köra John Entwistle-style. Ha basen över pattarna och ändå vara världens tuffaste basist, och bra som fan
Det vore något, hehe. Fördelen är att det är lättare att spela, nackdelen är att det ser rätt fult ut. ;)

Trodde inte ni skulle va så bra som ni faktiskt var. Har själv stått på scen så vet att det är fan bland den grymmaste känslan som finns. Men byt sångare..
Tack. :) Ja, känslan är härlig. Sångaren har redan varit uppe på tapeten.


Du påminner något om Pete Wentz, basist i Fall out boy, till utseendet då.

Angående hur du håller basen. Jag tycker du ska hålla den så som du själv anser är bekvämt och vilket gör du kan spela så bra som möjligt. De som påstår annat är posörer. Kul också att du kör på en vanlig hederlig jazzbas. MYcket bra val.


Rent musikaliskt är det synd är så dåligt ljud på klippet, låtarna ges ingen rättvisa. Byta sångare kan ni nog vinna på också Sen gillar jag inte trummisens lite väl öppna hithatar men det kan vara ljudet som spökar till det också.
Elin försökte klippa mig som honom, det blev dock lite väl kort. Det är väl idealet ungefär, han är snygg. *cupid*
Jag håller med, tråkigt att det blev så dåligt ljud. Många gitarrsolon, fillins och metalskalor grötade ihop sig. Ang. trummisens hihats så var vi sjätte band eller nåt sånt, så han fick inte ställa trummorna som han ville. Han klagade också på dessa.
Jag brukar hålla basen ungefär såhär:
http://media.collegepublisher.com/media/paper851/stills/3d0d59fc5fc97-1-2.jpg
http://www.blinkforever.altervista.org/Immagini/Mark/18.jpg