handdator

Visa fullständig version : Sovställning och testosteronvärden


hultman
2007-03-12, 22:38
Jag har länge funderat över hur testosteronproduktionen påverkas av att ligga på mage, och om det har någon nämnvärd påverkan. Rent insinktivt, och likt cyklisters testoproblem, bör ju testosteronvärdena bli lägre om man ligger på bollarna och sover, och detta under en längre period. Finns det några studier angående detta? :D

(Ja, jag vet att det är ghey att ens bry sig om något sådant *whistle*)

Überbiffen
2007-03-12, 22:43
Jag har länge funderat över hur testosteronproduktionen påverkas av att ligga på mage, och om det har någon nämnvärd påverkan. Rent insinktivt, och likt cyklisters testoproblem, bör ju testosteronvärdena bli lägre om man ligger på bollarna och sover, och detta under en längre period. Finns det några studier angående detta? :D

(Ja, jag vet att det är ghey att ens bry sig om något sådant *whistle*)

Du behöver ju inte lägga pungen under magen... om den nu är så hängig att du får upp den där. :D

Dnepr
2007-03-12, 22:43
Jaså där har vi förklaringen till min kroppshydda och potens - jag sover ju på ryggen.

regus
2007-03-12, 22:44
Jag har länge funderat över hur testosteronproduktionen påverkas av att ligga på mage, och om det har någon nämnvärd påverkan. Rent insinktivt, och likt cyklisters testoproblem, bör ju testosteronvärdena bli lägre om man ligger på bollarna och sover, och detta under en längre period. Finns det några studier angående detta? :D

(Ja, jag vet att det är ghey att ens bry sig om något sådant *whistle*)

:hbang:

psirus
2007-03-12, 22:45
Hahah sicka problem. :smash:

hultman
2007-03-12, 22:45
:hbang:

Shut.The.Fuck.Up

:devil: :D

hultman
2007-03-12, 22:47
Du behöver ju inte lägga pungen under magen... om den nu är så hängig att du får upp den där. :D

Vafan, hur man än gör så ligger ju pungjäveln under kroppen, förutsatt att man inte har en riktigt lång jävel som man kan svänga runt den utanför :D

regus
2007-03-12, 22:47
Shut.The.Fuck.Up

:devil: :D
Underbar frågeställning
:laugh:

Dnepr
2007-03-12, 22:48
Underbar sovställning
:laugh:


Håller med.

skaparn
2007-03-12, 22:49
Fertiliteten skulle kunna sänkas av din sovställning med tanke på spermiernas värmekänslighet. Det löser jag genom att alltid sova med en ispåse i kalsongerna. Om det även fixar testoproblemet vet jag tyvärr inte.

hultman
2007-03-12, 22:51
Fertiliteten skulle kunna sänkas av din sovställning med tanke på spermiernas värmekänslighet. Det löser jag genom att alltid sova med en ispåse i kalsongerna. Om det även fixar testoproblemet vet jag tyvärr inte.

Var, exakt, lägger du ispåsen? Hur kallt är ditt kylskåp? Hur stor är ispåsen?

Dumleman
2007-03-12, 22:54
Du kan ju karva ut ett hål i madrassen precis där du placerar paketet. Beroende på hur stor det är så kan du behöva borra hål i sängen också och sova överst i en modifierad tvåvångingssäng så inte paketet slår i golvet.

hultman
2007-03-12, 22:55
Du kan ju karva ut ett hål i madrassen precis där du placerar paketet. Beroende på hur stor det är så kan du behöva borra hål i sängen också och sova överst i en modifierad tvåvångingssäng så inte paketet slår i golvet.

Haha. Snacka om svårförklarat om någon gluttar på sängen :D

Yes
2007-03-12, 22:56
Jag har en liknande fundering: hur är det med tighta kallingar jämfört med en modell där paketet tillåts med spelrum? Och, vidare, kan detta härledas till om man utvecklar hängpung eller är det fenomenet mer genetiskt betingat?

coxie
2007-03-12, 23:02
Jag har en liknande fundering: hur är det med tighta kallingar jämfört med en modell där paketet tillåts med spelrum? Och, vidare, kan detta härledas till om man utvecklar hängpung eller är det fenomenet mer genetiskt betingat?

Hängpung vet jag inte, men kan minnas att jag läst att tajta boxers och tajta byxor bör undvikas medan man försöker skaffa barn eftersom det höjer värmen(om man har problem med att få till det dvs).

L-Sami
2007-03-12, 23:15
Tror att testoproduktion ökar om man ligger på magen, testiklarna stimuleras och därmed borde det öka testonivåerna :D

sen tror jag att kortisolutsöndringen är mindre om man ligger på rygg och tvärtom om man ligger på magen, allt som allt blir det ändå -+ 0 oavsett hur du ligger och sover ;)

regus
2007-03-12, 23:16
Tror att testoproduktion ökar om man ligger på magen, testiklarna stimuleras och därmed borde det öka testonivåerna :D

sen tror jag att kortisolutsöndringen är mindre om man ligger på rygg och tvärtom om man ligger på magen, allt som allt blir det ändå -+ 0 oavsett hur du ligger och sover ;)

Om man ligger på rygg och "stimulerar" testiklarna då?
Måste vara det optimala

Dnepr
2007-03-12, 23:16
Jag tror det bästa är om man ligger på rygg och är vaken hela natten. Samt att man småäter kyckling fram till frukost.

L-Sami
2007-03-12, 23:17
Om man ligger på rygg och "stimulerar" testiklarna då?
Måste vara det optimala

Absolut, det tror jag också. Fast hur stor är chansen att man "stimulerar" testiklarna i sömnen utan att ligga på magen? :D

regus
2007-03-12, 23:18
Absolut, det tror jag också. Fast hur stor är chansen att man "stimulerar" testiklarna i sömnen? :D

Ganska stor faktiskt, eller... kanske är det bara hunden:confused:

Dnepr
2007-03-12, 23:18
Man får väl ha nån som ligger bredvid då som pillar pung.

L-Sami
2007-03-12, 23:19
Jag tror det bästa är om man ligger på rygg och är vaken hela natten. Samt att man småäter kyckling fram till frukost.

Hokus-pokus, det leder bara till ökad kortisolutsöndring och proteinoxidation :D

Yes
2007-03-12, 23:20
Jag tror det bästa är om man ligger på rygg och är vaken hela natten. Samt att man småäter kyckling fram till frukost.
Är det inte bättre att inta EsaPro intravenöst medan man sover?

Dnepr
2007-03-12, 23:21
Hokus-pokus, det leder bara till ökad kortisolutsöndring och proteinoxidation :D

Du har läst för mycket av King Grub. Ät kyckling nu och pilla pungen så ska du se att det blir bra.

L-Sami
2007-03-12, 23:22
Du har läst för mycket av King Grub. Ät kyckling nu och pilla pungen så ska du se att det blir bra.

Räcker med det sistnämnda

Dnepr
2007-03-12, 23:23
Är det inte bättre att inta EsaPro intravenöst medan man sover?

Jag vet inte om du fattar det - men det blir lite svårt att genomföra. Men ni som har en droppställning över kan ju testa. Ni andra kan börja tillaga kycklingen nu.

Baan
2007-03-12, 23:23
axlarna måste vara lite uppdragna, om man vill ha bra trapz. helst ska armarna vara helt utsträckta för ordentligt powerstrech av biceps, för att varva mitt i natten med att lägga händerna bakom huvudet för en powerstrech av triceps. rygg/bröst kan strechas genom att lägger sig på mage och ser till att man har plats frammåt sen lägger man armarna rakt fram, också väldigt bra för bröst/ryggtillväxt. benen är det svåraste, sovbyggning funkar dåligt här. det man kan göra är ha röven mot en vägg och strecha baksida lår under tiden man sover.

Dnepr
2007-03-12, 23:26
Räcker med det sistnämnda

Ja det räcker - men att ha en rejäl mängd kyckling som pulserar i kroppen under natten gör inte saken sämre. Jag äter och pillar - men du ska bara pilla. Jag kommer vara mätt OCH ha det skönt.

hultman
2007-03-12, 23:46
axlarna måste vara lite uppdragna, om man vill ha bra trapz. helst ska armarna vara helt utsträckta för ordentligt powerstrech av biceps, för att varva mitt i natten med att lägga händerna bakom huvudet för en powerstrech av triceps. rygg/bröst kan strechas genom att lägger sig på mage och ser till att man har plats frammåt sen lägger man armarna rakt fram, också väldigt bra för bröst/ryggtillväxt. benen är det svåraste, sovbyggning funkar dåligt här. det man kan göra är ha röven mot en vägg och strecha baksida lår under tiden man sover.

Varför ska man stretcha i sömnen? Finns det inte studier som bevisar att stretching har noll påverkan på muskeltillväxt? Man kanske istället skulle ha en anti-stretch-pose som omöjliggjorde rörelse (som förbränner energi och muskler) i sömnen.

hultman
2007-03-12, 23:47
Ja det räcker - men att ha en rejäl mängd kyckling som pulserar i kroppen under natten gör inte saken sämre. Jag äter och pillar - men du ska bara pilla. Jag kommer vara mätt OCH ha det skönt.

Är verkligen kyckling bäst för proteinsyntesen? Om ja; kokt/stekt/grillad/spöad av hultman?

Dnepr
2007-03-12, 23:48
Varför ska man stretcha i sömnen? Finns det inte studier som bevisar att stretching har noll påverkan på muskeltillväxt? Man kanske istället skulle ha en anti-stretch-pose som omöjliggjorde rörelse (som förbränner energi och muskler) i sömnen.

Alla studier med stretching inblandat har gjorts i vaket tillstånd - det är därför Baans teori är så intressant.

hultman
2007-03-12, 23:51
Alla studier med stretching inblandat har gjorts i vaket tillstånd - det är därför Baans teori är så intressant.

You've got a point!

L-Sami
2007-03-12, 23:54
Ja det räcker - men att ha en rejäl mängd kyckling som pulserar i kroppen under natten gör inte saken sämre. Jag äter och pillar - men du ska bara pilla. Jag kommer vara mätt OCH ha det skönt.

Alltså för optimal testoökning när man sover är att ligga på rygg, pilla sig i pungen och äta kyckling spöad av Hultman?

hultman
2007-03-12, 23:56
Alltså för optimal testoökning när man sover är att ligga på rygg, pilla sig i pungen och äta kyckling spöad av Hultman?

Det sista är inte bekräftat av studier ännu, men kosttillskott spöade av hultman har - som alla i testgruppen påpekat - en enorm påverkan på dina testosteronvärden, och du ökar i snitt 20 % i alla övningar! Dessutom blir dina muskelceller grövre, din hud tunnare, och din snopp i snitt 5 cm längre.

Dnepr
2007-03-12, 23:58
Alltså för optimal testoökning när man sover är att ligga på rygg, pilla sig i pungen och äta kyckling spöad av Hultman?

Härligt att du börjar ställa frågor till pappa. Gör 2 set armhävningar till failure, lägg dig på rygg, ha tillräckligt med kyckling bredvid dig för en hel natt, ha en hand på kycklingfileérna och den andra på pungen. Njut.

hultman
2007-03-13, 00:15
Härligt att du börjar ställa frågor till pappa. Gör 2 set armhävningar till failure, lägg dig på rygg, ha tillräckligt med kyckling bredvid dig för en hel natt, ha en hand på kycklingfileérna och den andra på pungen. Njut.

Ska kycklingen hoppa ned i magen automagiskt? Du öppnar för affärsmöjligheter nu, Dnepr.

L-Sami
2007-03-13, 00:16
Härligt att du börjar ställa frågor till pappa. Gör 2 set armhävningar till failure, lägg dig på rygg, ha tillräckligt med kyckling bredvid dig för en hel natt, ha en hand på kycklingfileérna och den andra på pungen. Njut.

Istället för att ligga med en brud, gör du så här? :D

Dnepr
2007-03-13, 00:19
Ska kycklingen hoppa ned i magen automagiskt? Du öppnar för affärsmöjligheter nu, Dnepr.

Varför tror du man har handen där Hultalnen? För att känna på filén, eller för att kunna föra den till munnen. Gissa nu.

Affärsmöjligheter passar mig bra - för jag är en affärsman.

Dnepr
2007-03-13, 00:21
Istället för att ligga med en brud, gör du så här? :D

Om det skulle visa sig att en brud stör mitt byggade så väljer jag bort henne - snelhest förstår vad jag menar. Men annars så kan en tjej mata mig och pilla, så kan man fokusera på att ligga på rygg.

Mr. Moose
2007-03-14, 11:57
Du behöver ju inte lägga pungen under magen... om den nu är så hängig att du får upp den där. :D

Men om den nu emot förmodan skulle va det.....

Var inte orolig, hjälp finns!

http://www.youtube.com/watch?v=59OCHtV5Cd0

Diana
2007-03-14, 17:31
Härligt lärorik tråd :D
Jaj fyller på...
Om man sover för mycket på mage med silikonbröst kan dom halka åt sidan och fastna så
Om man väcker en sömngångare kan personen råka i psykos livet ut

hultman
2007-03-16, 13:38
Bump.

jwzrd
2007-03-16, 13:43
Hahaha, man bränner ju säkringen :)

Halldin
2007-03-16, 13:53
Att smätta till bollarna då, påverkar det något?

Har för mig att klämning hjälper, men lätt våld då?

L-Sami
2007-03-16, 13:55
Att smätta till bollarna då, påverkar det något?

Har för mig att klämning hjälper, men lätt våld då?

Det ökar testovärdena med 37% av basnivåerna jämfört med att bara pilla sig i pungen. Det är dock värdelöst om man inte smeker en kycklingfilé och ligger samtidigt på ryggen.

Halldin
2007-03-16, 14:09
Det ökar testovärdena med 37% av basnivåerna jämfört med att bara pilla sig i pungen. Det är dock värdelöst om man inte smeker en kycklingfilé och ligger samtidigt på ryggen.
På riktigt, tror faktiskt det finns en pungklämsstudie.

hultman
2007-03-16, 15:16
På riktigt, tror faktiskt det finns en pungklämsstudie.

Den enda pungklämsstudien jag känner till behandlade ju cyklister, och då var det tydligen negativt att sitta på bollarna.