handdator

Visa fullständig version : Win Xp Användarkonto ?


xarizma
2007-03-12, 22:34
Tjenare, har en fråga till er här på kolozzeum. Jo det är så att jag använder Windows Xp. Jag skapade ett nytt användarkonto idag p.g.a att det var vissa bildskärms fel på det andra kontot som jag hade under en tid och som jag inte kunde fixa. Så jag skapade ett nytt konto idag och det blev som normalt igen, men nu kan jag inte ta bort det gamla kontot. Så min fråga är, hur/eller kan jag ta bort mitt gamla konto på något sätt?



Väldigt tacksam för svar.


MVH xarizma

Empe
2007-03-12, 22:35
Format C:\

dynamo
2007-03-12, 23:49
Tjenare, har en fråga till er här på kolozzeum. Jo det är så att jag använder Windows Xp. Jag skapade ett nytt användarkonto idag p.g.a att det var vissa bildskärms fel på det andra kontot som jag hade under en tid och som jag inte kunde fixa. Så jag skapade ett nytt konto idag och det blev som normalt igen, men nu kan jag inte ta bort det gamla kontot. Så min fråga är, hur/eller kan jag ta bort mitt gamla konto på något sätt?

Väldigt tacksam för svar.
MVH xarizma

Du kan inte ta bort kontot du är inloggad som just då, samt att du måste ha administratörsrättigheter på ett konto för att kunna ta bort ett annat konto.

Se till att ha administratörsrättigheter på ditt nya konto, logga in med det och ta bort det gamla kontot. Tänk på att saker som ligger på skrivbordet, i mina dokument osv på gamla kontot försvinner (eller kanske blir oåtkomliga) när du tar bort kontot.

Du tar bort kontot via kontrollpanelen och därunder User accounts (användarkonton på svenska?)