handdator

Visa fullständig version : På tok för mycket kreatin


larre
2007-03-12, 21:47
Hej hej
Ponera att någon(jag) fyllde sin shaker med 45g kreatin istället för 45g kolhydrater imorse innan han gick till jobbet. Jag hann dricka nästan hela innan jag upptäckte att det inte smakade som det borde.

Är det någon fara med detta eller är det skit-samma-du-kissar-ut-allt?

BeatNec
2007-03-12, 21:55
Hej hej
Ponera att någon(jag) fyllde sin shaker med 45g kreatin istället för 45g kolhydrater imorse innan han gick till jobbet. Jag hann dricka nästan hela innan jag upptäckte att det inte smakade som det borde.

Är det någon fara med detta eller är det skit-samma-du-kissar-ut-allt?


snarare skit-samma-du-skiter-ut-allt :D

Tuniz
2007-03-12, 23:36
eller så går du upp 20 kg i vatten! :O


Nää, du pissar nog ut det ska du se ;)

larre
2007-03-12, 23:47
Den där snuskiga smaken och känslan av kreatin som inte är upplöst sitter fortfarande kvar i munnen, tänderna, halsen och magen. Vill bara kexxa så jag slipper smaken.

Patte P
2007-03-13, 10:36
Hej hej
Ponera att någon(jag) fyllde sin shaker med 45g kreatin istället för 45g kolhydrater imorse innan han gick till jobbet. Jag hann dricka nästan hela innan jag upptäckte att det inte smakade som det borde.

Är det någon fara med detta eller är det skit-samma-du-kissar-ut-allt?

Fan, det blev en dyr drink... Lever du idag eller?

z_bumbi
2007-03-13, 10:51
Rapportera hur träningen går de närmaste dagarna, det finns de som överdriver intaget av kreatin en aning över vad som kan rekommenderas och säger sig få bra resultat.

Fairing
2007-03-13, 11:38
Rapportera hur träningen går de närmaste dagarna, det finns de som överdriver intaget av kreatin en aning över vad som kan rekommenderas och säger sig få bra resultat.

Sören Tallhem , gamla Svenska mästaren i kulstötning åt ca. 35g om dagen året runt i många år. Han provade lägre doseringar , uppehåll osv med detta tyckte han funkade allra bäst för honom*flex*

Lepras
2007-03-13, 11:41
Kan högre doser av kreatin förstöra kroppens inre organ? typ levern osv?

z_bumbi
2007-03-13, 12:04
Kan högre doser av kreatin förstöra kroppens inre organ? typ levern osv?

Jag tror ingen har testat under en lång tid och det är inget jag skulle kunna stå för som råd. Men för lite allmänt snack om det hela så tycker Degausse att man inte behöver mer än runt 5 g men de personerna som ingick i den undersökningen jag har sett låg runt 80 kg (om det var en annan siffra så var den nog t o m lägre, Patte var den som la in den här om någon hinner söka), om man som en kulstötare väger 120-130 kg och tränat gristungt så kanske man har ett högre behov.
En sk nonresponder har ibland redan höga halter kreatin i kroppen och om han/hon ska få in mer så kanske han/hon måste bryta ett tröskelvärde.

Jag tror alltså att del kan få ut mer av lite högre doser men då skulle jag variera intaget och kanske maxa inför en större tävling etc men som sagt så är det inget jag kan rekommendera utan att ha någon undersökning som visar att det är riskfritt.

larre
2007-03-13, 15:22
Fan, det blev en dyr drink... Lever du idag eller?

Jovars, fiser gott men det hör till det vanliga ;)

Rapportera hur träningen går de närmaste dagarna, det finns de som överdriver intaget av kreatin en aning över vad som kan rekommenderas och säger sig få bra resultat.

Inge träning förrän på onsdag och då borde det väl ha avtagit? Kan iofs testa samma sak imorgon :D

Kan högre doser av kreatin förstöra kroppens inre organ? typ levern osv?

Det var det jag var fundersam på, satt och funderade på om jag skulle typ åka in o magpumpas eller dylikt, men jag mådde juh ok så det gjorde jag inte.

hobbitar
2007-03-13, 16:23
Har du gått upp nåot i vikt då?

Drick mycket vatten!

larre
2007-03-13, 16:38
Har du gått upp nåot i vikt då?

Drick mycket vatten!

Inte kikat någe på vikten, dricker vatten hela tiden, tänkte det kunde vara bra ;)

FreCKo
2007-03-13, 23:23
Inte kikat någe på vikten, dricker vatten hela tiden, tänkte det kunde vara bra ;)

annars kommer nog din urinblåsa se ut som ett russin :D