handdator

Visa fullständig version : Nya Magnum Colombia!


Scratch89
2007-03-12, 15:07
Har ni smakat den nya Magnumglassen? Själv slickade jag av sista biten av pinnen för en kvart sen. Underbart god! Den slår nog faktiskt ut min gamla favorit Magnum Mandel från toppen. Har ni inte provat; testa redan idag! Denna glass i det underbara vårvädret är svårslaget! :thumbup:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=29

Raggis
2007-03-12, 15:11
Kan ej, deffar :(

Sheogorath
2007-03-12, 15:12
Oh jag vet vad som händer på fredag. :D

Sheogorath
2007-03-12, 15:14
Kan ej, deffar :(

Energi in, och energi ut. Sänk ditt fettintag med 21 g, ditt kollisintag med 33 g, och ev. ditt proteinintag med 3,8 g en dag, så får du äta din glass. Om du, liksom jag, inte pallar att räkna om saker i din vardag utan kör på din kostschema till 100%, så får du snällt liksom oss andra vänta till din ätardag. För sådan har du väl, pöjk? ;)

Yes
2007-03-12, 15:44
Nu börjar det ju nästan bli vårväder ute, det tycker jag är värt att fira med en glass även om man deffar. :)

Scratch89
2007-03-12, 16:59
Oh jag vet vad som händer på fredag. :D

*drool* Underbart god! Dock måste man äta minst två stycken, när man väl unnar sig. :D
Jag ska testa de andra nya smakerna ett par veckor framöver, jag kan återkomma med resultat på msn. *cupid*

Cerberus
2007-03-12, 17:04
oj jävlar den såg god ut :D

Mantus
2007-03-12, 17:05
Har ni smakat den nya Magnumglassen? Själv slickade jag av sista biten av pinnen för en kvart sen. Underbart god! Den slår nog faktiskt ut min gamla favorit Magnum Mandel från toppen. Har ni inte provat; testa redan idag! Denna glass i det underbara vårvädret är svårslaget! :thumbup:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=29

Jag har goda erfarenheter från Colombia så glassen skall avnjutas på fredag.

Raggis
2007-03-12, 17:10
Energi in, och energi ut. Sänk ditt fettintag med 21 g, ditt kollisintag med 33 g, och ev. ditt proteinintag med 3,8 g en dag, så får du äta din glass. Om du, liksom jag, inte pallar att räkna om saker i din vardag utan kör på din kostschema till 100%, så får du snällt liksom oss andra vänta till din ätardag. För sådan har du väl, pöjk? ;)


Nej, har inte ätardagar ;) Har lyckats avvänja mig. Så, känner inget sug längre :) Men, tack för att du tog din tid o redovisa hur jag eventuellt skulle ha gått till väga, om jag nu mot förmodan skulle velat ha ätit en glass *kissass* :)

Slartibartfast
2007-03-12, 17:47
Energi in, och energi ut. Sänk ditt fettintag med 21 g, ditt kollisintag med 33 g, och ev. ditt proteinintag med 3,8 g en dag, så får du äta din glass. Om du, liksom jag, inte pallar att räkna om saker i din vardag utan kör på din kostschema till 100%, så får du snällt liksom oss andra vänta till din ätardag. För sådan har du väl, pöjk? ;)

Precis. För ätardagar är magiska och då gäller inte kalori in/ut.

Känner man för en glass så tar man en glass. Det behöver inte vara på en ätardag, men man behöver ju inte göra det varje dag heller.

regus
2007-03-12, 17:49
Jag ska nog pröva Magnum Equador Dark och Magnum Strawberry White.
Såg jättegoda ut*drool*

Cerberus
2007-03-12, 17:53
Precis. För ätardagar är magiska och då gäller inte kalori in/ut.

Känner man för en glass så tar man en glass. Det behöver inte vara på en ätardag, men man behöver ju inte göra det varje dag heller.

de som deffar tänker nog mer i svart eller vitt.

Raggis
2007-03-12, 19:13
de som deffar tänker nog mer i svart eller vitt.


Tyvärr :(

Sheogorath
2007-03-12, 19:21
Nej, har inte ätardagar ;) Har lyckats avvänja mig. Så, känner inget sug längre :) Men, tack för att du tog din tid o redovisa hur jag eventuellt skulle ha gått till väga, om jag nu mot förmodan skulle velat ha ätit en glass *kissass*

*lyfter på hatten*

Hoppas att du såg den vänskapligt ironiska tonen ;) Nej, jag har sagt att jag inte ska skriva någon annanstans än i träningsdagboken och i filmtråden, så jag säger adjösan! :D

Cerberus
2007-03-12, 22:21
Tyvärr :(

hehe, lugnt! Så är det nog för de flesta som är "fast" i våran träningskultur :) på gott och ont förstås.

Personligen får jag nog vänta med att uppnå ngn toppform tills jag fått en balans i mitt vardagliga liv..

beffen
2007-03-12, 23:50
Tror du man måste tycka om Kaffe för att gilla den?:)

Cerberus
2007-03-13, 00:02
Tror du man måste tycka om Kaffe för att gilla den?:)

pröva! Glass med kaffe-smak e faktiskt riktigt gott! Jag e väl inte förtjust i kaffe-smak egentligen när ja dricker det men glass blire kanon

Mantus
2007-03-13, 00:15
Allt med kaffe i är gott. Pralier med kaffe i, glass med kaffe i, kaffe med kaffe i osv etc.

Scratch89
2007-03-13, 11:47
Tror du man måste tycka om Kaffe för att gilla den?:)

Nej, det behövs inte. Det ger bara en liten touch av det, och det ger den goda smaken av kaffe, inte den beska äckliga. :)

beffen
2007-03-13, 11:49
Asså, är inte heller någon fantast av kaffe. Men då blir det till att testa glassen, nästa gång solen skiner......-.-

skaparn
2007-03-13, 11:52
Allt med kaffe i är gott. Pralier med kaffe i, glass med kaffe i, kaffe med kaffe i osv etc.

Jag har inte riktigt förstått det där. Jag dricker en tunna kaffe varje dag, och gärna till sådana saker som glass, praliner och nuggets, men har ändå inte lärt mig uppskatta sådant som är smaksatt med kaffe. Tror jag hellre köper an vanlig magnum och en kopp kaffe därtill istället för att mixa.

Scratch89
2007-03-13, 11:55
Jag har inte riktigt förstått det där. Jag dricker en tunna kaffe varje dag, och gärna till sådana saker som glass, praliner och nuggets, men har ändå inte lärt mig uppskatta sådant som är smaksatt med kaffe. Tror jag hellre köper an vanlig magnum och en kopp kaffe därtill istället för att mixa.

Jag tycker dock fortfarande att du ska testa. :)

Cerberus
2007-03-13, 13:11
carte dor lavazza är med kaffe-smak och den e fanimej det godaste jag VET!

Scratch89
2007-03-14, 19:20
Jag kan väl bumpa lite här, och säga att jag testade Magnums andra nyhet igår; Magnum Equador Dark. Den var god, då det var alldeles lagom med mörk choklad, men den var inte i närheten av Magnum Colombia.

http://www2.gb.se/images/products/stycksaker/magnum_equador_lrg.jpg
http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=28

Dnepr
2007-03-14, 20:56
Precis. För ätardagar är magiska och då gäller inte kalori in/ut.

Känner man för en glass så tar man en glass. Det behöver inte vara på en ätardag, men man behöver ju inte göra det varje dag heller.

En ätardag är mest för att stilla det psykiska - självklart är det kcal in kcal ut, men med 700 kcal underskott varje dag och kanske 1000 kcal plus en dag, så blir det viktnedgång ändå, med en hel vecka som mätperiod.

Bonnie
2007-03-14, 21:17
Testade Magnum Strawberry White idag. Vita chokladen var jättegod, jordgubbsglassen med jordgubbsåsen var väldigt sötsliskig och smakade väldigt mycket jordgubb.
Sedan testade jag även Sandwich Jordgubb Låglaktos, den jordgubbsglassen var riktig god, tyvärr passade det inte så bra till chokladkexen som var runt om.

Johan_P
2007-03-14, 21:35
Den där columbia verkade ju riktigt nice :) Längtar till sommaren nu.. :D

Nitrometan
2007-03-14, 21:40
DN har testat ett gäng av de nya glassarna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2617&a=627957

Inte helt seriöst kanske. Men ett glasstest är ju ändå mest på skoj.

Exempel:
Maxibon Pops
"Fint chokladskal. Bioglass!"
"Det är en femma minus, jag tycker inte om förpackningen."
"Till kaffet. Men vill ha lite högre kvalitet på vaniljglassen."
Betyg: 5/5

Hur kan den få en femma när bara en av tre bedömare gillar den?


Spider Man 3
"Jag tycker den är okej. Fruktig."
"Är det här vad Spindelmannen ger till sina fiender?"
"Luktar rengöringsmedel."
Betyg: 1/5

Rolig.

Och vad tyckte de om Magnum Colombia?
Magnum Colombia arom
"Man måste vara hungrig för att äta den."
"Gillar kaffesmaken. Den är inte så tillrättalagd."
"Smakar automatkaffe."
Betyg: 3/5

Scratch89
2007-03-15, 08:41
Jädra snorisar som inte har någon smak. :D