handdator

Visa fullständig version : Trig.com (kommer spöa MySpace!)


Whistler
2007-03-12, 02:14
Tänkte bara slå ett litet slag för nya musik-communityn Trig.com.

Grundad av en kille från Stockholm, med drömmar om att sprida musik på ett optimalt sätt.

Hittills hittar jag bara saker jag gillar. Helt jävla underbar site!

Iofs är jag lite partisk, då jag slängde upp mitt egna band där.

Men det är det som är det genialiska: musiker skapar en speciell profil för musiker, där man sedan bara får ladda upp sina egna låtar. Vanligt folk skapar en "people profile" och om de vill ha musik i den inbyggda spelaren som varje profil har så kan de bara lägga till låtar som finns på en musician profile. Skitbra system!

Har hittat några stora band också för den delen. The 69 Eyes, Good Charlotte och Ministry bland andra.

Kolla in det!

Mitt band: Screaming Silence (http://www.screaming-silence.com)

I övrigt är adressen www.trig.com

Raggis
2007-03-12, 03:22
Kommer knappast spöa MySpace.

Whistler
2007-03-12, 04:00
Kommer knappast spöa MySpace.

Ja, det återstår väl att se.

Personligen kan jag bara säga att jag kollat diverse MySpace-länkar genom åren, och har aldrig fastnat för något där. Kommer liksom inte vidare till något man gillar och det är så mycket problem överallt. Gillar inte funktionerna och så...

På Trig satt jag i fyra timmar i sträck första kvällen och bara njöt, hittade nytt spännande folk direkt och hur många band som helst som var väl värda att lyssna på. Hela systemet känns mycket mer genomtänkt, och hittills har jag inte träffat på en enda bugg, vilket man gör efter dryga kvarten på MySpace.

Chaan
2007-03-12, 04:15
Det kanske redan ÄR större än MySpace :)