handdator

Visa fullständig version : Illamående under och efter träning


Skablistor
2007-03-11, 21:12
Jag mår alltid lite illa under mina pass och ganska mycket efter. Illamåendet gör att jag inte orkar äta eller ta någon kolhydratsdrink efter mina pass. Om jag anstränger mig lite, lite så orkar jag ju såklart klämma i mig en måltid, men det är inte så att jag längtar efter mat efter jag har tränat.

Jag äter såhär innan jag tränar:
60min-90min: måltid
15min-30min: Protein och kolhydratsdrink (Vassle: ca 30 g, Malto: ca 30 g, Lättmjölk: ca 5 dl)

Vikt: 76kg

Tid jag tränar: ca 90min



MVH

Rahf
2007-03-11, 21:18
Funderat på att ta vatten istället för mjölk i peri-workout shaken? Det kanske inte spelar någon roll men jag har fått för mig att upptaget går långsammare med mjölk Sen kanske det är bättre om du ökar intervallerna till 30-45 min innan träning. 5dl mjölkblandning som skvalpar i magen är väl inte det mysigaste.

Ame
2007-03-11, 21:57
Prova att inte äta så tätt inpå träningen, jag mår också illa om jag äter så nära.

Muskelbyggaren
2007-03-11, 22:18
Jag körde också ditt koncept förut, för att det är bra att fylla på med mat i tid och visst är det optimalt att tillföra kolhydrater och protein tätt inpå träningen. Men faktum är att jag som dig blev illamående i under passet vilket ändå minskar de positiva effekterna då man inte blir särskilt taggad och motiverad att hugga i när det känns som magen ska komma upp.

För mig funkar det bättre att äta aningen för lite innan så man blir riktigt hungrig efter och då kan fylla på ordentligt.

FreCKo
2007-03-11, 22:26
Jag får precis samma sak, och det är proteinet som gör mig illamående. Jag brukade ta whey-80 och malto före träning men mådde riktigt illa, så jag slutade med det. Sen började jag med BARA malto och det ger inget illamående...