handdator

Visa fullständig version : hur lång tid?


Alex85
2002-04-23, 22:42
hur många måndader/år tar det att bygga upp ett par schysta biceps, triceps o bröstmuskler. om man nu tränar hårt 3-4 ggr i veckan?
satsar inte på att bli så JÄTTE grov. men lixom fit

The Dwag
2002-04-23, 22:53
10år

El Diablo
2002-04-25, 12:38
10 år var väl liite våldsamt. då gör man nog nåt fel eller har sopiga gener. 3-5 år så bör man kunna ha lagt på sig ett antal kilo i vart fall. man har väll inte hunnit bli supergrov men...

Åse Columbus
2002-04-25, 12:48
Dwag doesn´t like the competition.... :rolleyes:

Åse :cool:

dupa55
2002-04-25, 14:53
Det börjar ju synas att du tränar efter typ ett halvt år.

Fredric_83
2002-04-25, 15:32
Jag har tränat i 1 år och jag får säga att jag e rätt så nöjd och växt det har jag ordentligt! jag fick kasta förra sommarens kläder *hehe*

Chris
2002-04-25, 21:21
Varför bara biccar/triccar/bröst? Jag antar att du vill bli biff till sommaren, men tyvärr så lär det ta längre tid än så, precis som dom andra skriver. Om du köper en gainer så kommer du iofs bli skitstor, massvis med muskler ;) Nej nu ska jag inte ljuga, det finns inga mirakelmedel som är lagliga som ger dig stora armar och bröst. Det är bara att träna så hårt du kan och sen märker du av med tiden hur fort det går, vissa har bättre anlag/tränar bättre än andra och då kan resultaten du vill ha komma efter bara några år!

Mvh

Kjellstroem
2002-04-26, 06:19
Biceps, triceps och bröst kan se bra ut på sommaren om man går i långbyxor och linne...

Men nere på stranden ser det bara löjligt ut om man inte är någorlunda symmetrisk med benen och ryggen.

Angående hur lång tid det tar så beror det helt på dina förutsättningar, men på ett halvår så märker man iaf skillnad.

Efter det så tar det långt längre tid. Från normal till "fit" (vad du nu anser att "fit" är) så tar det nog ett par år.

stybb
2002-04-26, 06:49
Har snart tränat i 6 månader.. och jag bör tro att jag har ganska bra förutsättningar.. Vet att min bror har det men trodde inte jag hade det.. Har både rusat ikapp och ifrån mina kompisar..

Låren, Biceps och axlar syns det mest på.. Vissa tröjor e lite tajta över axlarna..

Stålkrull
2002-04-26, 07:51
Inte för att jag vill vara elak, men efter 6 månaders är det nog bara man själv som ser ökningen. ;) Visserligen ökar styrka, men att öka muskelvolymen tar längre tid.

Om man ökar så att andra ser det kan det bero på tre saker.
1. Man är kille och tonåring. Då växer man oberoende av vad man gör.
2. Man har bulkat rejält, (och blivit fetare).
3. Man har extrema gener, vilket väldigt få människor har. (Som att vinna på lotto, det händer att någon gör det)

Jag skulle säga att det tar 3-5 år att ändra sin kropp markant. Sen är det bara att fortsätta.

//Janne

Forest
2002-04-26, 08:40
Om du kikar i min träningsdagbok så ser du att ganska mycket kan hända på ett års seriös träning. Jag har blivit klart mycket mer muskulös och JAG börjar ana en V form.

Då har jag i och för sig en träningsbakgrund från diverse sporter och god grundkondition. Muskler på överkroppen har jag dock aldrig tidigare haft i denna omfattningen.

Gladiatorerna
2002-04-26, 09:39
Ingen här på forumet kan säja hur lång tid det kommer att ta för dig att skaffa muskler.

Ta inte illa upp nu, men din fråga är en typisk fråga för nybörjare som inte har någon kunskap om muskeltillväxt osv och jag rekomenderer därför att du läser till dig kunskap och ta hjälp av såna som är kunniga. Du kommer att känna på detta då du undviker nybörjarroblem.

Många som kanske gått upp lite i vikt efter en kort tids styrketräning tror att de har fått muskler men tyvärr så är det inte så. I början så är det i stort sett bara vatten som man lagt på sig. En muskel måste bli härdad med hård styrketräning, rätt kost, vila osv.Detta kan man märka om en nybörjare t ex deffar då de märker att de inte har något kvar, de har de tappat vatten.

Åse Columbus
2002-04-26, 09:48
Envishet ..ihärdighet..tålamod...

disciplin...hårt arbete...socialt stöd

och veta att du är unik och det som gäller för ngn annan antagligen inte gäller för dig.

träna...läs på...göra fel - lära av dem...

Åse :cool:

Stålkrull
2002-04-26, 10:52
> Forest

Jag tittade hastigt igenom Din träningsdagbok. Du har gjort imponerande styrkeökningar. Ett stort GRATTIS ! Du var verkligen inte speciellt otränad när Du började skriva dagbok m.a.p. Dina chins. De flesta nybörjare på 85 kg klarar knappt någon och att springa milen på 52 minuter är heller inget för en otränad.

Jag hittade inte så många måttangivelser (kanske läste dåligt) så jag har svårt att bedöma din volymökning. Din viktökning på ca 5 kg är ingen dålig ökning under ca 8 månader, även om Du numera äter kreatin och din fetthalt har ökat något (15,4 - 16,8% fett ). Om Din kropp har ändras kan nog bara bedömas om Du har före och efter bild. Men är man nöd själv, så kan man skita i vad andra tycker.

Än en gång . Grattis till styrkeökningar.

//Janne

mats_t
2002-04-26, 13:11
Det är upp till dig... jag gick upp 20kg på ett år, satsade på 10 men jag är fortfarande inte nöjd. tycker alltid att 10kg till så blir det snyggt..

men man nöjer sig aldrig!