handdator

Visa fullständig version : Bröst volym ja tack!


anton.l
2007-03-11, 19:47
hellu, joo undrar lite över hur jag ska få maximala volymen på tuttarna...
Vet inte om jag kör fel men tror inte det, resten av muskelgrupperna märker jag mycket mycket mer resultat på än tuttarna:P
brukar köra bänk, hantelpress, flyes sen två andra som jag är osäker på namn..... behöver hjälp vill ha tutt volym :D

Allan
2007-03-11, 19:52
Gå upp i vikt.

Gentelman
2007-03-11, 20:16
Go upp i vikt... bli fet... det er allt dem seger so froga inte...
Et mer MAT!!!!!! SOV!!!!!! ET!!!!!! SOV!!!!!! ( oj du har missat halva ditt liv )
ET MER!!!! SOV MEEEEER! GYMMA!!!! GYMMA!!!! GYMMA!!!! :)

Fan, et bara normalt, et dina proteiner 2g / kg och gymma ett tag so kommer det...

Janitorr
2007-03-11, 21:14
fem övningar.....låter lite mycket
Du borde testa att köra tyngre men med totalt sett färre antal set
2 set rak bänk, 2 set sne bänk, 1 set flye/cablecross, inte fler set.
6-8 reps på pressarna, några fler på flye/cablecross.
Och glöm inte att ÄTA också!!

anton.l
2007-03-11, 21:56
men jag kör nåra gånger och tungt jag äter som en häst men har alltid stannat på 60 kilo o skäms över min vikt förstår inte varför jag inte kan gå upp ^^

Timme
2007-03-11, 22:02
men jag kör nåra gånger och tungt jag äter som en häst men har alltid stannat på 60 kilo o skäms över min vikt förstår inte varför jag inte kan gå upp ^^

Du äter helt enkelt som en liten flicka :)

Att du inte klarar av att äta så mycket mat kan i och för sig inte du rå för. Vissa klarar helt enkelt inte av att äta mycket mat. Jag har en sådan i min klass som stått still på 48kg i allt för många år.

Det är här kosttillskott kommer in i bilden. Köp Gainer (protein + kolhydrater) och blanda ut pulvret med mjölk/vatten och drick det 1-3 gånger per dag utöver ditt vanliga intag av mat. Sedan så kör du på tills du börjar öka i vikt. Går du inte upp i vikt så får du helt enkelt äta mer och dricka mer gainer. Lycka till!

Timmi
2007-03-11, 22:03
För du äter för lite, punkt. Blir inte lättare än så. Har jag förstått det nu, trott jag ätit mkt under de senaste två åren jag tränat, FEL! Först för några veckor sen insåg jag att jag ätit helt äckligt lite så jag började käka mer lunch, nu lyfter polare på ögonbrynen när jag äter, ta om både en och två gånger (om du som jag får skollunch) drick massa mjölk!

Handcuff
2007-03-11, 22:23
Go upp i vikt... bli fet... det er allt dem seger so froga inte...
Et mer MAT!!!!!! SOV!!!!!! ET!!!!!! SOV!!!!!! ( oj du har missat halva ditt liv )
ET MER!!!! SOV MEEEEER! GYMMA!!!! GYMMA!!!! GYMMA!!!! :)

Fan, et bara normalt, et dina proteiner 2g / kg och gymma ett tag so kommer det...

Nej det kommer inget om man inte ligger på kcal+...hur kan något "öka" utan att man tillför mer än man tar bort? (förrutom hål då....)

Sniggel
2007-03-12, 00:03
Precis, bara för att man äter mer mat än hela sin omgivning och alla undrar hur man kan äta så mycket... så behöver inte det betyda att man äter tillräckligt när det gäller att lägga på sig vikt. Visst man kan äta sig tjock genom att äta hyfsat mycket, men vill man ha muskler också måste man träna hårt, och hård träning kostar energi (en av anledningarna till att man inte ska träna för ofta), och då måste man ju äta för att kompensera energiförlusten också.
Sen kanske man är i tonåren och har naturlig tillväxt som också kostar energi -> ännu mer mat.

Gentelman
2007-03-12, 02:00
Handcuff:
Jaja, jag vet vad jag snackar om...
Tror du jag inte hort det med Kcal + annars inga muskler forr?
MEN!
Jag tror bara inte po det...
Jag vegde 85 kg for 2 or sedan och benkade t.ex. 90 kg...
Jag veger 107 kg nu och benkar 120 kg... visst jag tar mer en vad jag gjorde men jag ot ganska mycket som vanligt jag ot inte som ni forklarar det!
ET ET ET ET ET...
Thats just f@King Bs...
Man eter ner man er hungrig och eter sitt protein och man eter mer ju tyngre man trener det gor kroppen av sj sjelv...
Men fo inte folk att tro att dem ska eta som jevla grisar hela dagen in o ut for att bygga muskler...
KCAL, enegri som inte kroppen anvender leggs ner som fett...
Man behover inte eta mer for att lyfta tyngre... ;) I'm the living proof of that.
Kul att se alla ta fram massa "ja men engligt detta so hade dessa studenter bla bla bla..."
gud...

mastermungo
2007-03-12, 02:26
Handcuff:
Jaja, jag vet vad jag snackar om...
Tror du jag inte hort det med Kcal + annars inga muskler forr?
MEN!
Jag tror bara inte po det...
Jag vegde 85 kg for 2 or sedan och benkade t.ex. 90 kg...
Jag veger 107 kg nu och benkar 120 kg... visst jag tar mer en vad jag gjorde men jag ot ganska mycket som vanligt jag ot inte som ni forklarar det!
ET ET ET ET ET...
Thats just f@King Bs...
Man eter ner man er hungrig och eter sitt protein och man eter mer ju tyngre man trener det gor kroppen av sj sjelv...
Men fo inte folk att tro att dem ska eta som jevla grisar hela dagen in o ut for att bygga muskler...
KCAL, enegri som inte kroppen anvender leggs ner som fett...
Man behover inte eta mer for att lyfta tyngre... ;) I'm the living proof of that.
Kul att se alla ta fram massa "ja men engligt detta so hade dessa studenter bla bla bla..."
gud...

coolt att gå upp mer än 20 kg på två år utan att ligga på kcal+

Raggis
2007-03-12, 03:08
Handcuff:
Jaja, jag vet vad jag snackar om...
Tror du jag inte hort det med Kcal + annars inga muskler forr?
MEN!
Jag tror bara inte po det...
Jag vegde 85 kg for 2 or sedan och benkade t.ex. 90 kg...
Jag veger 107 kg nu och benkar 120 kg... visst jag tar mer en vad jag gjorde men jag ot ganska mycket som vanligt jag ot inte som ni forklarar det!
ET ET ET ET ET...
Thats just f@King Bs...
Man eter ner man er hungrig och eter sitt protein och man eter mer ju tyngre man trener det gor kroppen av sj sjelv...
Men fo inte folk att tro att dem ska eta som jevla grisar hela dagen in o ut for att bygga muskler...
KCAL, enegri som inte kroppen anvender leggs ner som fett...
Man behover inte eta mer for att lyfta tyngre... ;) I'm the living proof of that.
Kul att se alla ta fram massa "ja men engligt detta so hade dessa studenter bla bla bla..."
gud...


:laugh:

Gentelman
2007-03-12, 03:12
Wow you really got me there you little keybordwarrior...
If you read what I said I said I ate more then I did but not as they explain it:
As eating constantly any time all the time just to eat...
So next time use your eyes insted of your ass when you read, ok? That'll work better!

Gentelman
2007-03-12, 03:17
Btw, Raggis I would cry too if I'd the body you've.

Raggis
2007-03-12, 03:18
Btw, Raggis I would cry too if I'd the body you've.

I'd cry if I had to use your grammar.

Whistler
2007-03-12, 04:04
I'd cry if I had to use your grammar.

+1

krellik
2007-03-12, 04:23
Det kan inte vara lätt att vara en dyslektisk fjortis med damp.

Allan
2007-03-12, 04:57
Skärp er!

Jacksatan
2007-03-12, 09:06
Wow you really got me there you little keybordwarrior...
If you read what I said I said I ate more then I did but not as they explain it:
As eating constantly any time all the time just to eat...
So next time use your eyes insted of your ass when you read, ok? That'll work better!

Det är inte vad de menar. Att gå upp 22kg över 2år som du gjort skulle jag säga är en vettig nivå att sikta på. Mer än så behöver man absolut inte lägga på sig för att bygga nåra muskler.

mastermungo
2007-03-12, 10:42
Det är inte vad de menar. Att gå upp 22kg över 2år som du gjort skulle jag säga är en vettig nivå att sikta på. Mer än så behöver man absolut inte lägga på sig för att bygga nåra muskler.

Sen så är det väl också så att vissa måste verkligen ta i för att lyckas få i sig de där extra kalorierna. Klarar man att äta "normalt" och ändå ligga på ett överskott så är väl det jättebra. Själv vet jag att jag måste äta lite oftare eller lite större portioner än vad som mättar för att komma upp på ett bra överskott.

Sniggel
2007-03-12, 11:00
Saken är väl att folk brukar komma med dessa ÄT-ÄT-ÄT-råd när postaren säger att han inte kan gå upp i vikt. Då är det högst troligt att det är så han/hon kommer att uppleva det för att gå upp i vikt. De som går upp i vikt av att träna enbart genom att följa hungern behöver inte dessa råd och startar oftast inte sådana trådar.
Självklart behöver man inte grisbulka för att lägga på sig muskler, men kcal-överskott behöver man allt ligga på, för vissa hamnar man naturligt på kcal-överskott utan att behöva tvinga i sig mat, andra måste påtvinga sig mer mat än vad som är bekvämt.
edit: hehe såg att jag skrev ungefär samma sak som mastermungo :p

Whistler
2007-03-12, 12:38
Saken är väl att folk brukar komma med dessa ÄT-ÄT-ÄT-råd när postaren säger att han inte kan gå upp i vikt. Då är det högst troligt att det är så han/hon kommer att uppleva det för att gå upp i vikt. De som går upp i vikt av att träna enbart genom att följa hungern behöver inte dessa råd och startar oftast inte sådana trådar.
Självklart behöver man inte grisbulka för att lägga på sig muskler, men kcal-överskott behöver man allt ligga på, för vissa hamnar man naturligt på kcal-överskott utan att behöva tvinga i sig mat, andra måste påtvinga sig mer mat än vad som är bekvämt.
edit: hehe såg att jag skrev ungefär samma sak som mastermungo :p

Skitbra skrivet. Du fick med allt som jag inte orkade skriva efter et-et-et-killen.

pragmatist
2007-03-12, 12:42
Får att återgå till träningsbiten en stund (även om det förstås är sant att man måste äta för att växa, muskler växer inte genom fotosyntes!)...

Många som har svårt att få bröstvolym (och ryggvolym, det brukar hänger ihop) brukar jobba ganska mycket med armarna i drag- och pressövningar. Dels så avlastar detta bröstmuskulaturen och dels så tröttnar man först i armarna vilket gör att man aldrig klämmer ut det där sista ur de muskler man faktiskt vill träna i t.ex. bänkpress. Sådana personer brukar ha bra eller i alla fall hyfsade armar och axlar men litet bröst och kass rygg. (I andra ändan av spektrat finns de som har tuttar som Dolly Parton men ganska dåliga armar, men dem behöver vi ju inte diskutera här.)

Nu vet jag inte om du tillhör den kategorin, men det är i alla fall en rimlig hypotes.

Hur löser man problemet? Jag kan tänka mig två typer av lösningar. Antingen så lär man sig att pressa med bröstet genom att jobba hårt med tekniken, eller så koncentrerar man sig på bröstövningar som kopplar ur armar och axlar så mycket som möjligt (flies, cable cross, pec dec o.s.v.). Jag skulle föreslå en kombination av dessa två åtgärder. I bänkpress föreslår jag fötterna i luften och armbågarna nästan vinkelrät ut från kroppen (gå ner med stången relativt högt upp, nästan vid nyckelbenet).

Jacksatan
2007-03-12, 15:31
Sen så är det väl också så att vissa måste verkligen ta i för att lyckas få i sig de där extra kalorierna. Klarar man att äta "normalt" och ändå ligga på ett överskott så är väl det jättebra. Själv vet jag att jag måste äta lite oftare eller lite större portioner än vad som mättar för att komma upp på ett bra överskott.

Givetvis. Själv har jag rätt dålig aptit så jag måste kämpa och det känns som jag "äter allt och hela tiden" när jag försöker gå upp i vikt. En del kan äta vad de själva tycker är "normalt" och går upp i vikt bara av det. Väldigt individuellt.

heffa
2007-03-12, 15:52
Vet inte hur ditt träningsupplägg ser ut men. Att alltid börja sitt pass med den prioriterade muskelgruppen är ett bra tips. Hur många set och reps man ska köra kan nog diskuteras i det oändliga. Personligen får jag bättre resultat vid lägre volym.

Jay-Z
2007-03-12, 15:54
Yadayada.

+1545645.