handdator

Visa fullständig version : Tantsnusk


Angel
2007-03-11, 14:36
Jag hade tänkt börja läsa "tantsnusk" eller romantiska böcker eller vad genren nu kallas. Ni vet där det är en lycklig stoy och en massa beskrivande sex emellan.

Men var börjar man? Vilka är klassikerna? Var köper man dom bästa?

Kwon
2007-03-11, 14:37
Jackie Collins sägs vara bäst

(har du blivit så gammal Angel? :D )

Tantsnusk läser ju tanter som inte får det så ofta

Angel
2007-03-11, 14:39
Jackie Collins sägs vara bäst

(har du blivit så gammal Angel? :D )

Hmm, ja har läst Hollywood fruar Den nya generationen men ja minns inte att den va speciellt snuskig.

NiXPhoenix
2007-03-11, 14:44
Genren kallas Harlequin tror jag. Eller så är det ett stort förlag som heter Harlequin. Var ju ett program på femman med Fabio, där ett gäng killar tävlade om vem som var bäst på alla möjliga olika saker. Vinnaren blev ny modell för bokförlaget och fick pryda framsidan av deras böcker. Måste vara jäkligt trist med samma snubbe hela tiden dock, de sa att Fabio i stort sett varit deras enda modell i 10-20 år... :confused:

Angel
2007-03-11, 14:45
Ja men är det mycket snusk i fabioböckerna då? De måste va mycket snusk!! Och stiliga beskyddande män och sånt

Slartibartfast
2007-03-11, 14:45
Är det riktig torka nu? :D

Läs allt med Fabio på omslaget!

Kwon
2007-03-11, 14:47
ja det låter onekligen torka om Angel måste sjunka så lågt

Tantsnusk med fabio-omslag :D

Angående Tantsnusk me Fabio, läs här (bläddra ner lite)

http://www.student.se/forum/f75t1966smax.html

Angel
2007-03-11, 14:48
tror ni denna kan va nått? eller kanske lite för gammal

Cleland, John, Fanny Hill: en glädjeflickas memoarer 1749 (Första svenska utgåva1965)
Fanny Hill förlorar sina föräldrar när hon är femton år. Hon får anställning som tjänarinna och sällskapsdam, något som snart visar sig innebära att även tillfredsställa sin matmors gäster sexuellt. Fanny skriver muntert, frispråkigt och fantasifullt om sina sexuella eskapader med både kvinnor och män.
1749 kom den första upplagan av Fanny Hill ut i England. Biskopen av London protesterade mot boken p g a dess osedliga innehåll men Cleland klarade sig undan med en varning och uppmanades att inte skriva fler upphetsande böcker. Senare förbjöds boken och inte förrän i början av 1960-talet upphävdes förbudet i Storbritannien och USA.

mini
2007-03-11, 14:49
Du har ju internet, vad är det för fel på vanlig hederlig porr nu då?

Jompan
2007-03-11, 14:49
Haha! Finns en djungel därute. Själv började så fort jag kunde läsa...:Virro

Vill du bara ha billiga, men hyfsat underhållande, så satsa på harlequin serien. Annars finns det ju lite mer avancerad osså. Min favorit är "Whitney min älskade" av Judith Mcnaught. Underhållande historia, och bra hum hum kärlekspartier.

Har dock inte läst någon tantsnusk på sistone, så vet inte vad som är bra nuförtiden, men det brukar nog inte variera allt för mycket. :)

Angel
2007-03-11, 14:49
ja det låter onekligen torka om Angel måste sjunka så lågt

Tantsnusk med fabio-omslag :D

Angående Tantsnusk me Fabio, läs här (bläddra ner lite)

http://www.student.se/forum/f75t1966smax.html

Bah! Vadå, det är väl inte värre än när du sitter och porrsurfar rumpor hela nätterna?

Lexidos
2007-03-11, 14:50
Bah! Vadå, det är väl inte värre än när du sitter och porrsurfar rumpor hela nätterna?

Du får det att låta som något dåligt :D ;)

regus
2007-03-11, 14:51
Du har ju internet, vad är det för fel på vanlig hederlig porr nu då?

Kloka ord.

Angel
2007-03-11, 14:51
Haha! Finns en djungel därute. Själv började så fort jag kunde läsa...:Virro

Vill du bara ha billiga, men hyfsat underhållande, så satsa på harlequin serien. Annars finns det ju lite mer avancerad osså. Min favorit är "Whitney min älskade" av Judith Mcnaught. Underhållande historia, och bra hum hum kärlekspartier.

Har dock inte läst någon tantsnusk på sistone, så vet inte vad som är bra nuförtiden, men det brukar nog inte variera allt för mycket. :)


Ska spana in den, undra om den finns på adlibris :)

Dnepr
2007-03-11, 14:54
Du har ju internet, vad är det för fel på vanlig hederlig porr nu då?

För att det kanske inte utelämnar nåt åt att regissera själv?

NiXPhoenix
2007-03-11, 14:55
Ja men är det mycket snusk i fabioböckerna då? De måste va mycket snusk!! Och stiliga beskyddande män och sånt


Det är det nog. :) Har läst att det finns ett ratingsystem som talar om hur snuskig boken är, vet inte hur utbrett det var dock.

Sök efter såna här sidor på internet istället, där kan du få betyligt mer tips än på ett allmänt forum som det här.

Lövbiffen
2007-03-11, 14:55
Du har ju internet, vad är det för fel på vanlig hederlig porr nu då?

Lyssna här!!!





Den här tanten vet vad hon talar om :D

Angel
2007-03-11, 14:55
Jao jag vill ha målande beskrivningar av vackra män, inte se någon rynkig pung gunga!

Slartibartfast
2007-03-11, 14:59
Jao jag vill ha målande beskrivningar av vackra män, inte se någon rynkig pung gunga!

Fan, jag som just höll på att ta fram kameran och skriva ett PM.

Dnepr
2007-03-11, 15:00
Lyssna här!!!





Den här tanten vet vad hon talar om :D

Porr brukar inte alls stimulera den kvinnliga hjärnan lika mycket som en målande text. Våran sexualitet är oftast mer visuell - medans många tjejer gillar att skapa sig sin egna bild - att få regissera själva helt enkelt. Klart att många tjejer gillar porr - men väldigt få ogillar en skönt skriven text.

Stoltz
2007-03-11, 15:04
Fanns en hel del exempel på google.se och en hel del recensioner.

Jag ska nog gå in på Akademibokhandeln i min hårdaste utstyrsel och be att få köpa ett packe tantsnusk. Låter så mysigt.

Diana
2007-03-11, 15:07
Min kära mor hade en redig samling jag hade kunnat skicka dej gratis om den fanns kvar! *popcorn*

(ot: att hitta sin pappas gamla p0rrtidning är inte i närheten av lika traumatiserande som att hitta mammas stash, som liten :D )

Kwon
2007-03-11, 15:09
Bah! Vadå, det är väl inte värre än när du sitter och porrsurfar rumpor hela nätterna?

Ahahahah lite skillnad va, för mig är det konst (någonting vackert)

Du vill ju bara ha ngt att fantisera om :)

Anna.L
2007-03-11, 15:30
När det gäller tantsnusk är Harlequin störst som tidigare sagts i tråden. Här har du länk: http://www.harlequin.se/ Harlequin har massor av olika serier så man vet vad man får. De som innehåller mest sex brukar heta "erotik" eller liknande. Om du går in på sidan ser du att det just nu finns erbjudande på "lust"-serien. Harlequin har bokklubbar så att du får böcker direkt hem i brevlådan.

Om du är intresserad av något annat än Harlequin så rekommenderar jag "Grottbjörnens folk"-serien (http://sv.wikipedia.org/wiki/Grottbj%C3%B6rnens_folk). Första boken är huvudpersonen barn i men efter andra boken är det snusk med jämna mellanrum. Andra är "Sagan om Isfolket". De har jag inte läst men det ska tydligen vara ungefär samma. Där har du lite att läsa också eftersom serien är 47 böcker lång.

Andra kända författare:
Jackie Collins (nämnts tidigare)
Virginia Andrews
Danielle Steele

Lycka till i din jakt på snusklitteratur!

Kwon
2007-03-11, 15:37
The pros have spoken Angel!

Now take the information to heart :)

regus
2007-03-11, 15:38
Om du är intresserad av något annat än Harlequin så rekommenderar jag "Grottbjörnens folk"-serien (http://sv.wikipedia.org/wiki/Grottbj%C3%B6rnens_folk). Första boken är huvudpersonen barn i men efter andra boken är det snusk med jämna mellanrum. Andra är "Sagan om Isfolket". De har jag inte läst men det ska tydligen vara ungefär samma. Där har du lite att läsa också eftersom serien är 47 böcker lång.
!

Grottbjörnens folk... *spy* bra böcker men..
Aja, vissa tänder väl på neanderthalare som "belägrar" homo sapiens... :/

Jompan
2007-03-11, 15:39
När det gäller tantsnusk är Harlequin störst som tidigare sagts i tråden. Här har du länk: http://www.harlequin.se/ Harlequin har massor av olika serier så man vet vad man får. De som innehåller mest sex brukar heta "erotik" eller liknande. Om du går in på sidan ser du att det just nu finns erbjudande på "lust"-serien. Harlequin har bokklubbar så att du får böcker direkt hem i brevlådan.

Om du är intresserad av något annat än Harlequin så rekommenderar jag "Grottbjörnens folk"-serien (http://sv.wikipedia.org/wiki/Grottbj%C3%B6rnens_folk). Första boken är huvudpersonen barn i men efter andra boken är det snusk med jämna mellanrum. Andra är "Sagan om Isfolket". De har jag inte läst men det ska tydligen vara ungefär samma. Där har du lite att läsa också eftersom serien är 47 böcker lång.

Andra kända författare:
Jackie Collins (nämnts tidigare)
Virginia Andrews
Danielle Steele

Lycka till i din jakt på snusklitteratur!


Just ja, grottbjörnens folk får man inte glömma. Mycket sex där. Speciellt boken stäppvandringen eller vad den hette. Finns inte mycket att göra på en stäpp än ja!!! :kinky:

Sagan om isfolket rekommenderas varmt också.

Kwon
2007-03-11, 15:39
Fan, man borde flytta till stäppen

olle lindblad
2007-03-11, 15:42
Sidney Sheldon.

Dnepr
2007-03-11, 15:42
En massa intressant text

Äntligen en tjej som vet vad hon snackar om och vad det handlar om.

Jompan
2007-03-11, 15:42
Fan, man borde flytta till stäppen

+1 :D

Anna.L
2007-03-11, 15:47
Haha, vilken respons. Jag läste mycket tantsnusk när jag var 13-14 år. Det var mycket spännande då. Men som blivande svensklärare måste man ta tillfället i akt när man ser ett spirande litteraturintresse, oavsett vilken sorts litteratur det är. ;)

Kwon
2007-03-11, 15:48
Haha, vilken respons. Jag läste mycket tantsnusk när jag var 13-14 år. Det var mycket spännande då. Men som blivande svensklärare måste man ta tillfället i akt när man ser ett spirande litteraturintresse, oavsett vilken sorts litteratur det är. ;)

Funkar snusket 20+?

Dvs har det samma effekt/resultat vid äldre år? :)

Skall ju även vara populärt 40+

Klein
2007-03-11, 15:52
Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. Vars man än bläddrar i de böckerna så är det sex. Edit: Såg just att Anna varit framme redan...

Anna.L
2007-03-11, 15:53
Faktum är att Harlequin går hem hos de allra flesta åldersgrupper. Målgruppen är ofta kvinnor 40+ men om jag minns rätt från när vi läste om detta i skolan så är konsumenterna från alla åldrar. På deras hemsida kan man bland annat läsa att det säljs fyra harlequinböcker i sekunden. :)

Kwon
2007-03-11, 15:53
Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. Vars man än bläddrar i de böckerna så är det sex.

Man kan säga, att trots namnet så var detta Isfolk ganska heta? :)

Kwon
2007-03-11, 15:54
Faktum är att Harlequin går hem hos de allra flesta åldersgrupper. Målgruppen är ofta kvinor 40+ men om jag minns rätt från när vi läste om detta i skolan så är konsumenterna från alla åldrar. På deras hemsida kan man bland annat läsa att det säljs fyra harlequinböcker i sekunden. :)

God damn, man kanske skulle bli harlequin-skribent.

Onekligen populärt

Jompan
2007-03-11, 15:54
Funkade bra för mig mellan 8-16/17

Läst några andra på senare dagar, men inte lika road av det längre... Sexpartierna funkar alltid, det är väl ens syn på storyn i boken som man numera ställer högre krav på tycker jag. Har väl inte haft tiden på sistone att ge mig in i sån litteratur, kanske är lite det också. Men visst funkar det nog på 40+ osså, har en moster som fortfarande är inne i sån typ av litteratur. Min mormor och morfar diggade såna böcker också, fick ofta böckerna jag läste av dem.

Dnepr
2007-03-11, 15:55
Faktum är att Harlequin går hem hos de allra flesta åldersgrupper. Målgruppen är ofta kvinor 40+ men om jag minns rätt från när vi läste om detta i skolan så är konsumenterna från alla åldrar. På deras hemsida kan man bland annat läsa att det säljs fyra harlequinböcker i sekunden. :)

Klart att det är dom som är målgruppen - det är väl inga andra som kallas tanter. Att sen klåfingriga småtjejer är där och smygläser är ju bara lite plus i kanten.

Angel
2007-03-11, 16:21
Haha, vilken respons. Jag läste mycket tantsnusk när jag var 13-14 år. Det var mycket spännande då. Men som blivande svensklärare måste man ta tillfället i akt när man ser ett spirande litteraturintresse, oavsett vilken sorts litteratur det är. ;)

Åh litteraturintresset finns, tänkte bara att jag skulle utöka det lite från deppiga ryssar med ågren till lite härligt hederligt snusk. Tack för alla tips, ska kolla in dom sen!

Anna.L
2007-03-11, 16:39
När jag tänker efter finns det faktiskt en serie till att rekommendera. Jag hade en lärare som älskade böckerna om Raija av Bente Pedersen (http://www.bokrecensioner.se/author/Pedersen,%20Bente). De är nästan samma sak som böckerna om isfolket. Ganska okända här i Sverige men i Polen ligger de bara efter Harry Potter i flest sålda böcker.

Sofia4_4
2007-03-11, 16:52
Fick en bok av en kille när jag var 16. Han försökte imponera på mig, typ.
Redan från första sidorna börjar snusket.
Harold Robbins heter författaren. Om du vill ha mycket av snusket och lite av storyn. :)

http://ec2.images-amazon.com/images/P/0765300028.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

http://www.amazon.com/Heat-Passion-Harold-Robbins/dp/0765300028/ref=si3_rdr_bb_product/104-3920151-0105519

Kwon
2007-03-11, 17:05
Fick en bok av en kille när jag var 16. Han försökte imponera på mig, typ.
Redan från första sidorna börjar snusket.
Harold Robbins heter författaren. Om du vill ha mycket av snusket och lite av storyn. :)


Funkade det, blev du impad? :)

Sofia4_4
2007-03-11, 17:17
Funkade det, blev du impad? :)

nope, det var för snuskigt. :D

Kwon
2007-03-11, 17:20
nope, det var för snuskigt. :D

Men man kan säga att detta tantsnösk/snask vid 16 väckte och skapade den Sofia4_4 vi har här och nu :)

Dvs väckte intresset tidigt :D

Sofia4_4
2007-03-11, 17:37
Men man kan säga att detta tantsnösk/snask vid 16 väckte och skapade den Sofia4_4 vi har här och nu :)

Dvs väckte intresset tidigt :D

nej, inte riktigt.
Intresset kom mycket tidigare vid 12-13 då jag hade en mycket påläst vännina i samma ålder. Hon hade läst "The Thorn Birds" vilket jag också rekommenderar dock får man vänta lite tills man kommer till snusket. Eftersom jag var mycket romantisk då och intresserade mig av förbjuden kärlek med lagom porr, blev jag totalt facsinerad av boken. Min vännina hade memorerat alla sidor och all text där porret var så vi satt och diskuterade vad som betydde vad och hur man gjorde den ena eller den andra.

Men i Harold Robbins böcker var en noga beskrivning av t.ex. blowjob och det tycket jag var riktigt äckligt. *rolleyes*

Kwon
2007-03-11, 17:41
Ah, Törnfåglarna, det e allt en vacker och tragisk historia :)

Jag såg den på TV, har ej läst den, men det var Colleen mcCullough om jag minns rätt

Sofia4_4
2007-03-11, 17:46
Ah, Törnfåglarna, det e allt en vacker och tragisk historia :)

Jag såg den på TV, har ej läst den, men det var Colleen mcCullough om jag minns rätt

Ja och Richard Chamberlain. Fast filmen är låååångt ifrån lika bra som boken. Boken var jätte bra.

Jompan
2007-03-11, 17:50
nej, inte riktigt.
Intresset kom mycket tidigare vid 12-13 då jag hade en mycket påläst vännina i samma ålder. Hon hade läst "The Thorn Birds" vilket jag också rekommenderar dock får man vänta lite tills man kommer till snusket. Eftersom jag var mycket romantisk då och intresserade mig av förbjuden kärlek med lagom porr, blev jag totalt facsinerad av boken. Min vännina hade memorerat alla sidor och all text där porret var så vi satt och diskuterade vad som betydde vad och hur man gjorde den ena eller den andra.

Men i Harold Robbins böcker var en noga beskrivning av t.ex. blowjob och det tycket jag var riktigt äckligt. *rolleyes*

Ah, man har mycket att beskylla sina vänner för. Haha, min vännina var 3 år äldre än mig när hon lärde upp mig i tantsnusk läsandets ädla konst. Var som sagt åtta då... Och det där med att memorera sidorna känner jag igen. Vi läste olika böcker ibland så träffades vi för att läsa just de partierna, bra också att vika kanterna på sidorna just där, så man snabbt kan hitta rätt sida. Så när man vill läsa om boken vid senare tillfälle kan man ju bara gå till det snaskigaste sidorna... har ännu idag en bok som ibland bläddras igenom... Det dumma med att vika sidorna, upptäckte jag vid en liten senare ålder, var att folk (typ päronen) som man inte ville skulle veta vilka sidor man var intresserad av lätt kunde ta reda på det... :em:

Sofia4_4
2007-03-11, 17:53
Ah, man har mycket att beskylla sina vänner för. Haha, min vännina var 3 år äldre än mig när hon lärde upp mig i tantsnusk läsandets ädla konst. Var som sagt åtta då... Och det där med att memorera sidorna känner jag igen. Vi läste olika böcker ibland så träffades vi för att läsa just de partierna, bra också att vika kanterna på sidorna just där, så man snabbt kan hitta rätt sida. Så när man vill läsa om boken vid senare tillfälle kan man ju bara gå till det snaskigaste sidorna... har ännu idag en bok som ibland bläddras igenom... Det dumma med att vika sidorna, upptäckte jag vid en liten senare ålder, var att folk (typ päronen) som man inte ville skulle veta vilka sidor man var intresserad av lätt kunde ta reda på det... :em:

Japp, det var därför mycket bättre att memorera även sidorna, som min vännina gjorde. Hennes föräldrar försökte kontrollera vad hon läste, för hon hade slukat alla böcker de hade i bokhyllan redan vid 9 årsåldern...så hon lånade från vänner. :)

Jompan
2007-03-11, 18:02
Japp, det var därför mycket bättre att memorera även sidorna, som min vännina gjorde. Hennes föräldrar försökte kontrollera vad hon läste, för hon hade slukat alla böcker de hade i bokhyllan redan vid 9 årsåldern...så hon lånade från vänner. :)

Jo, det är nog klart bättre att memorera sidorna. Men så många böcker som man tog sig igenom vid den ålderna, så skulle jag behövt mycket bättre minne. Blev nästan minst 1 om dagen. :Virro

Fördelen med att vika sidorna var att vid mycket senare tillfälle kunna hitta exakt dit man ville... :P

Kwon
2007-03-11, 18:05
Ja och Richard Chamberlain. Fast filmen är låååångt ifrån lika bra som boken. Boken var jätte bra.

Kan tänka mig att en ung dam uppskattade den, det var ju lite forbidden fruit/love i den, var säkerligen spännande.

Jag såg törnfåglarna efter ett pass med Buck Rogers in the 25th century.

Var lite skillnad i pace.

Svengelska är mitt andra namn.

Cilia
2007-03-11, 19:09
Klart att det är dom som är målgruppen - det är väl inga andra som kallas tanter. Att sen klåfingriga småtjejer är där och smygläser är ju bara lite plus i kanten.
jag läste aldrig dom böckerna men hade många kompisar som slukade dom när vi gick i högstadiet och gymnasiet. Vet inte om dom klassas som tanter då?

Kwon
2007-03-11, 19:13
Tanter är väl målgruppen och de största konsumenterna, men självklart går det ner i andra åldrar åsse.

Det e lite som dataspel och serier. Riktat till de unga först och främst, men även äldre kan njuta av det.

Dnepr
2007-03-11, 19:16
jag läste aldrig dom böckerna men hade många kompisar som slukade dom när vi gick i högstadiet och gymnasiet. Vet inte om dom klassas som tanter då?

Ska du börja idag igen? Läste du inte det jag sa om att ifall andra tar del av böckerna så är det ett plus i kanten? Om 5 10-åringar läser boken - är boken tillägnad alla 10-åringar då?

Cilia
2007-03-11, 19:18
Ska du börja idag igen? Läste du inte det jag sa om att ifall andra tar del av böckerna så är det ett plus i kanten? Om 5 10-åringar läser boken - är boken tillägnad alla 10-åringar då?
jag är alltid på G!!!
vad jag försökte säga är att jag har inte träffat ngt 40+ som läser dom utan bara tjejer i tonåren. typ som ni läste porrtidningar

Dnepr
2007-03-11, 19:21
jag är alltid på G!!!
vad jag försökte säga är att jag har inte träffat ngt 40+ som läser dom utan bara tjejer i tonåren. typ som ni läste porrtidningar

Bra att du alltid är på G - men idag får du debattera med dig själv. I a f i denna tråden.

Cilia
2007-03-11, 19:23
Bra att du alltid är på G - men idag får du debattera med dig själv. I a f i denna tråden.
jag är klar, min poäng är gjord och jag vann

Dnepr
2007-03-11, 19:24
jag är klar, min poäng är gjord och jag vann

Du vet att du aldrig kan vinna över mig - men iom att jag gillar dig så är jag glad att du blir sprallig för mindre /klappar på huvudet\

Över and ut.

Kwon
2007-03-11, 19:32
Sillen - Dnepr, alltid är det någon som skall vinna :)

Cilia
2007-03-11, 19:36
Sillen - Dnepr, alltid är det någon som skall vinna :)

nej, inte någon. JAG!!

Mike_Hunt
2007-03-11, 19:42
Jag är ganska ny här, men på den korta stunden jag varit här verkar det som att det är en romans på ingående mellan Dnepr och Cilia.

Kwon
2007-03-11, 19:48
Det är ett sk Love-Hate relationship som börjar med bråk.

Visst finns det laddningar och spänningar i luften mellan dom, det känner man.

Här är det ingen bris vi snackar om, utan ett stormigt förhållande, om någon av dom kommer till skott vill säga.

Mike_Hunt
2007-03-11, 19:50
Här är det ingen bris vi snackar om, utan ett stormigt förhållande, om någon av dom kommer till skott vill säga.

Tror du Dnepr skjuter skarpt direkt?

Kwon
2007-03-11, 19:57
Tror du Dnepr skjuter skarpt direkt?

Klart, det e Sillen vi snackar om, inte Rosie O Donnell

Lellan
2007-03-11, 20:26
Har inte orkat kolla tråden. Men på mellanstadiet upptäckte jag "Grottbjörnens folk", en j*vla massa text mellan porrdelarna bara.. :Virro Sen finns det Anaiis Nin (eller hur hon stavar), lite "sjukare" sex så det passar kanske inte om du är ute efter tant-romantik-snusk men det är ändå rumsrent. Har för mig att Erik Hörstadius (!) skrivit nåt också, men då är vi inne på grabbsnusk å i så fall kan du lika gärna googla nån sexnovell. Å jag tror inte det var det du var ute efter.

Finns folk som inte gillar standard porr pga dess eventuella smutsiga sida, vill du inte bara ha text utan även bilder utan att titta på eventuellt drogade trasiga människor i mekaniskt in-ut finns det tecknade serier. Serpieri´s Druuna tex (franskt, finns säkert översatt dock. Men det räcker med högstadiefranska, det är serier som sagt), men grabbvarning där med med ultrafeminina varelser ofta ur maskulint perspektiv. Inte för att det behöver vara en dålig sak, men ur tantperspektiv har jag inget bra tips mer känner jag.

Kwon
2007-03-11, 20:33
Serpieri's Druuna är en gammal favorit! :)

Den fann jag på tidiga högstadiet :)

Lellan
2007-03-11, 20:40
Serpieri's Druuna är en gammal favorit! :)

Den fann jag på tidiga högstadiet :)

DÄR har vi ju gåtans lösning!!!! Rumpfascinationen!! Jag delar ju den... har lite målningar du skulle dregla över.. *drool* Nån gång om jag hinner måla fler så jag kan avvara ska jag tamesjutton skänka dig en. Bara för att hedra en "druunist". :D Är för snål för tillfället, har inte målat på några år och nu orkar jag inte.

Kwon
2007-03-11, 20:50
DÄR har vi ju gåtans lösning!!!! Rumpfascinationen!! Jag delar ju den... har lite målningar du skulle dregla över.. *drool* Nån gång om jag hinner måla fler så jag kan avvara ska jag tamesjutton skänka dig en. Bara för att hedra en "druunist". :D Är för snål för tillfället, har inte målat på några år och nu orkar jag inte.

Kan det ha varit Serpieri som orsakade allt? Vem vet.

Målar du lika bra som Serpieri så är det a done deal :)

Vad ska du ha för en tavla?

Lellan
2007-03-11, 20:56
Kan det ha varit Serpieri som orsakade allt? Vem vet.

Målar du lika bra som Serpieri så är det a done deal :)

Vad ska du ha för en tavla?

Vissa alser är plagiat å då är det hans målningar fast i akryl. Sen fick jag egen fantasi, de säljer jag aldrig tror jag (latheten, de är så få). Bara om jag målar igen och får nån "över". Sålde en tavla senast för 14 år sen, minns inte summan mer än att det precis räckte till ett par Sketchers-skor jag ville ha.. :D kanske 300 kr? Men ska jag göra mig av med en tavla idag skänker jag den. Men som sagt, bli inte tjatig - jag hör av mig då! :thumbup:

Kwon
2007-03-11, 21:00
300 pix för en tavla är peanuts, om du nu målar så bra som du säger :D

Kwon
2007-03-11, 21:05
Scanna o visa exempel på skillzen Lellan, går bra i PM om du e blyger :)

olwe
2007-03-11, 21:19
Jag läser faktiskt hästarnas dal jusst nu men jag kan inte få mig att läsa mer. Storyn blir lite löjlig när layla blir en sån ultra-super-människa. Jag menar, när hon lär sig att tämja hästar och blir någon typ av mästar-ryttare som styr hästen med omedvetna signaler, barbacka och kastar slunga så att hon fäller hyenor i farten osv så går det ju för långt.

Men nuppandet är ju ganska beskrivande iaf =), kanske skäl nog att fortsätta läsa.

Lellan
2007-03-11, 21:39
300 pix för en tavla är peanuts, om du nu målar så bra som du säger :D


Det var liksom min poäng... ;) Det jag sålde var inget skötebarn, mina sådana säljes icke utan fås i så fall, förutsatt att jag målar mer och att mottagaren uppskattar gåvan. Eftersom jag kan tänka mig att du skulle göra det så skulle det isf bli en gåva. Har förresten ingen scanner men att fota av har funkat, ska se om jag fotar av (fast min kamera gör allt lite rödare, bara så du vet). Det blir isf definitivt pm. :em: :cool:

Nu ska jag inte sno mer av tantsnusktråden. :)

Kwon
2007-03-11, 21:51
Ganska lustigt/intressant att just DU skulle vara så passionerad/intresserad/väl skolad i Serpieris konst Lellan. :)

Nog om det, fritt fram för tantsnusk.

Dnepr
2007-03-11, 21:52
Du skulle bara veta Kwon - Lellan har mer i sitt skafferi än vad Sofia har.

Lellan
2007-03-11, 22:04
Du skulle bara veta Kwon - Lellan har mer i sitt skafferi än vad Sofia har.

Grundat på "i de lugnaste vatten" eller vad? :confused:

Äh, bra skit är bra skit. Å i skafferiet har jag bara bullar, alstren finns i en garderob.. med barn/idiotsäkert lås.. inte se/röra.. :nono: