handdator

Visa fullständig version : "du ser så ledsen/sur ut"


Slartibartfast
2007-03-11, 13:45
Detta hör jag ofta från tjejer på fester/krogen. Senast igårkväll. Mina polare har samma erfarenheter. Varför säger tjejer det hela tiden?

Är det nånslags kvinnlig neg? Åtminstone på mig har det rakt motsatt effekt. Jag blir förnärmad och dissar bruden total under resten av kvällen, så det är ju inte en lyckad neg i så fall. Ska man gå omkring mer ett korkat flin hela tiden?

I don't get it.

Cerberus
2007-03-11, 13:47
Är du det då? Ledsen/sur?

Annars kan det ju bara va standard-ansiktsuttryck du har.

shadowfire
2007-03-11, 13:48
Provat o le mot folk o släppa machominen? ;)

Überbiffen
2007-03-11, 13:48
http://www.bigpimpin.org/pictures/misc/vem_bryr_sig.jpg

Mike_Hunt
2007-03-11, 13:48
Kanske ett sätt för dom att skapa kontakt med dig.
Ser du bra ut eller? Isf. stämmer nog min teori!

Slartibartfast
2007-03-11, 13:49
Jag är inte det minsta sur. Det som är det störiga.

Ryska_raketen
2007-03-11, 13:49
Haha, den har man fått höra ett x antal ggr:D

Dnepr
2007-03-11, 13:49
Fan vilken bra tråd - det här måste vi bara reda ut.

mela
2007-03-11, 13:51
Om du ser ledsen/sur ut vill tjejen närma sig och göra dig glad.. typ.
Hon vill hjälpa dig och visa att hon bryr sig..
Det är iaf vad jag tror *klura*

Dnepr
2007-03-11, 13:51
Jag är inte det minsta sur. Det som är det störiga.

Det är ju det inte som påstått heller. Enligt topicen och alla dessa som tjejer som fått dig att starta denna tråden - så ser du sur ut. Det bör ju ligga nåt i det för alla kan ju inte ha fel.

Slartibartfast
2007-03-11, 13:51
Kanske ett sätt för dom att skapa kontakt med dig.


Ja, det är min neghit-teori, men den är ju värdelös i så fall. Man får ju bara i nerverna på bruden.

j_p
2007-03-11, 13:53
De är vana med uppmärksamhet från slimig smilfinkar som lägger på hela sin "charm"?

Slartibartfast
2007-03-11, 13:53
Haha, den har man fått höra ett x antal ggr:D

Ja, det är som sagt inte bara jag som får höra det med jämna mellanrum. Mina polare får höra det hela tiden också. Och enbart av brudar.

sissa
2007-03-11, 13:53
Haha, den har man fått höra ett x antal ggr:D

+1

olle lindblad
2007-03-11, 13:54
Vad brukar du svara?

Sofia4_4
2007-03-11, 13:55
De är påverkade av den allmäna beskrivningen i typ kontaktannonser i tidningar, att man ska vara: "positiv, glad och utåtriktat" för att kunna vara en eftertraktat männsika.
Då är det en outalat samhällsregel att man ska gå runt och småflina utan anledning. Ett nytt sätt att se "hög" ut utan droger.

Slartibartfast
2007-03-11, 13:56
Om du ser ledsen/sur ut vill tjejen närma sig och göra dig glad.. typ.
Hon vill hjälpa dig och visa att hon bryr sig..
Det är iaf vad jag tror *klura*

Det är ju det mest idiotiska sättet att närma sig nån i min mening.

Skulle det inte vara smartare att öppna en diskussion genom att säga t.ex. "Såg att du log för dig själv just. har du en hemlis?" Eller nåt.

Kwon
2007-03-11, 13:56
Det e väl samma sak med Slarti som med Steve

Ser lessen ut fastän han e glad, kanske får träna lite på uttrycken :D

http://img442.imageshack.us/img442/4194/000260015sy.jpg

Ryska_raketen
2007-03-11, 13:57
Haha kwon för helvete !:laugh:

shadowfire
2007-03-11, 13:57
Det e väl samma sak med Slarti som med Steve

Ser lessen ut fastän han e glad, kanske får träna lite på uttrycken :D


:laugh: :hbang: steven ffs!

Dnepr
2007-03-11, 13:57
Klart att dom inte försöker närma sig dig. Det är bara folk i tråden som försöker hitta nåt positivt i detta.

HenrY
2007-03-11, 13:57
:laugh: :laugh: Best of Seagal!:D

mela
2007-03-11, 13:58
Det är ju det mest idiotiska sättet att närma sig nån i min mening.

Skulle det inte vara smartare att öppna en diskussion genom att säga t.ex. "Såg att du log för dig själv just. har du en hemlis?" Eller nåt.

Ja, men tjejer är inte så bra på att ragga :D
Iaf inte många av oss. Men du är en snygg varelse och jag kan tänka mig att tjejer inte riktigt vet hur de skall närma sig.

sissa
2007-03-11, 13:58
Inget fel i synlig gladhet och att le och vara pigg och alert och sådär om man är sån. Men det blir ju fel om man liksom gör allt för att vara sån om man inte är sån. Då blir det j bara påklistrat och konstlat. Sen så kan man ju anstränga sig lite när man är med andra, man behöver ju inte se skitsur hela tiden, men det gör nog de flesta.

HenrY
2007-03-11, 13:59
Ja, men tjejer är inte så bra på att ragga :D
Iaf inte många av oss. Men du är en snygg varelse och jag kan tänka mig att tjejer inte riktigt vet hur de skall närma sig.

Jasså, det är därför även inga tjejer kommer fram till mej... That´s it!!:D

Slartibartfast
2007-03-11, 13:59
Vad brukar du svara?

"Nä, jag är inte alls sur/ledsen *ler* Ser det ut så?"

Och så nonchalerar jag henne och börjar prata med hennes polare istället.

Dnepr
2007-03-11, 13:59
De är påverkade av den allmäna beskrivningen i typ kontaktannonser i tidningar, att man ska vara: "positiv, glad och utåtriktat" för att kunna vara en eftertraktat männsika.
Då är det en outalat samhällsregel att man ska gå runt och småflina utan anledning. Ett nytt sätt att se "hög" ut utan droger.

Ja fan vad jobbigt det är att se glad ut - framför allt om man är det. Det tar ju så mycket av ens energi /not\

Mike_Hunt
2007-03-11, 13:59
Klart att dom inte försöker närma sig dig. Det är bara folk i tråden som försöker hitta nåt positivt i detta.

Skitsnack. Ser han bra ut är det garanterat ett raggförsök.

Att ge en liten peak till en tjej är ett utmärkt sätt att få henne att reagera.

Hellre ökänd än okänd!!! :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

mela
2007-03-11, 14:00
Jasså, det är därför även inga tjejer kommer fram till mej... That´s it!!:D

Du kanske är för snygg, då slår det över du vet ;)
"Honom kan jag inte få".. typ..

Dnepr
2007-03-11, 14:01
Skitsnack. Ser han bra ut är det garanterat ett raggförsök.

Att ge en liten peak till en tjej är ett utmärkt sätt att få henne att reagera.

Hellre ökänd än okänd!!! :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Jag vet väl hur det är när en tjej ska komma fram och försöka få uppmärksamhet genom att försöka vara som ingen annan - genom att säga nåt negativt - men då brukar det inte finna nån gemensam nämnare i alla dessa. Alltså dom flesta säger olika saker. Men här Mike, du kloka kille, så säger många samma sak - alltså ligger det nåt i det.

Det roliga är ju att han har tagit åt sig. Vad glada tjejerna skulle bli om dom såg denna tråden.

sissa
2007-03-11, 14:02
Ja, men tjejer är inte så bra på att ragga :D
Iaf inte många av oss. Men du är en snygg varelse och jag kan tänka mig att tjejer inte riktigt vet hur de skall närma sig.


Nu ser slarti bra ut, och jag tvivlar inte på att det raggas, men alltså jag tror det är lite som när man inte dricker. Typ "vad är det för fel på dig då"?

Rahf
2007-03-11, 14:02
Haha inget slår mig så med denna tråd som att det kommer förmodligen bli en riktigt poppistråd. 4 inlägg inom en minut av varandra.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:03
Inget fel i synlig gladhet och att le och vara pigg och alert och sådär om man är sån. Men det blir ju fel om man liksom gör allt för att vara sån om man inte är sån. Då blir det j bara påklistrat och konstlat. Sen så kan man ju anstränga sig lite när man är med andra, man behöver ju inte se skitsur hela tiden, men det gör nog de flesta.

Jag har har aktivt försökat börja se gladare ut när jag är ute bland folk, utan att gå till överdrift, så det är yttermera enerverande när nån dum brud kommer och säger att man ser sur ut när man slappnar av en stund och sätter ansiktet i neutralläge.

Kwon: AHAHAHAHAHAHAAA!11 :D :thumbup:

mela
2007-03-11, 14:03
Nu ser slarti bra ut, och jag tvivlar inte på att det raggas, men alltså jag tror det är lite som när man inte dricker. Typ "vad är det för fel på dig då"?

HAHA. Ja, så kan det också vara. :laugh:

Rahf
2007-03-11, 14:04
Var det inte Slarti som Timme var på och sköljde lovord över? Om Slartis utseende alltså.

Kwon
2007-03-11, 14:04
Har du månne samma emotion chart som Steve, Slarti?

Du kanske var hur klad som helst, men där bruden tyckte du såg lissen ut? :)

Som sagt, förmodligen var det nog bara en kass icebreaker, för att väcka attention som attentionhoes gör.

När jag e som mest attentionhoe går jag ner i split på dansgolvet etc

Kwon
2007-03-11, 14:05
Var det inte Slarti som Timme var på och sköljde lovord över? Om Slartis utseende alltså.

Det var Jack som Timme var på (först och främst) :)

Ironbabe
2007-03-11, 14:06
När jag e som mest attentionhoe går jag ner i split på dansgolvet etc

hahaha, det skulle jag uppmärksammat iaf pga flera orsaker :laugh:

Mike_Hunt
2007-03-11, 14:06
Jag har har aktivt försökat börja se gladare ut när jag är ute bland folk, utan att gå till överdrift, så det är yttermera enerverande när nån dum brud kommer och säger att man ser sur ut när man slappnar av en stund och sätter ansiktet i neutralläge.



Är ju bra att man ser lite halvsur/arg ut. Kör på du med badboystilen Slartibartfast!
Vem f*n orkar gå runt med ett påklistrat fake-flin en hel kväll bara för att nån hoe ska bli nöjd...

Rahf
2007-03-11, 14:07
Det var Jack som Timme var på (först och främst) :)

Nu minns jag, Mapa var det.

Om jag känner mig lite attention-hoe to tar jag på mig klorna.. Då jäklar blir det livat. Till och med den nya vakten på klubben blev ställd och nyfiken.

Karl_alfred
2007-03-11, 14:08
Får höra det varje gång jag går ut med i stort sett. Ingen aning om varför, tycker inte att jag är de minsta sur eller ser sur ut för den delen heller.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:08
Var det inte Slarti som Timme var på och sköljde lovord över? Om Slartis utseende alltså.

Que? Har jag chans på Timme?

Det är ett gäng här på kolo som fått för sig att jag är värsta Lorenzo Lamas, men i verkligheten blir jag ytterst sällan raggad på eller komplimerad (verb?) för mitt utseende. Går jag med mina polare på fest så ligger jag nog i lä när det gäller brudarna.

Men det är väl för att jag är så sur. :D

Rahf
2007-03-11, 14:08
Är ju bra att man ser lite halvsur/arg ut. Kör på du med badboystilen Slartibartfast!
Vem f*n orkar gå runt med ett påklistrat fake-flin en hel kväll bara för att nån hoe ska bli nöjd...

Haha sen om man står som en bad boy och har en fin skjorta + jeans på sig så förtar det lite av helhetsintrycket. Jag älskar att leka med "bad-boys" och få dem nervösa, så sjuhelsikes roligt.

*Edit* Nämn någon som inte har chans på Timme.

Dnepr
2007-03-11, 14:09
Är ju bra att man ser lite halvsur/arg ut. Kör på du med badboystilen Slartibartfast!
Vem f*n orkar gå runt med ett påklistrat fake-flin en hel kväll bara för att nån hoe ska bli nöjd...

Vem fan behöver klistra på nåt om man är naturlig och bara går runt och speglar sitt inre genom sitt yttre? En badboy - öppnar ju knappast en tråd på ett forum där han undrar vad som är fel.

Kwon
2007-03-11, 14:10
hahaha, det skulle jag uppmärksammat iaf pga flera orsaker :laugh:

Nämn alla olika orsaker Iron! :)

Att någon går fram och frågar om jag är lissen eller kommenterar du ser så lissen/sur ut har aldrig hänt mig :)

Däremot hände det ofta på dansgolvet att dom antingen tar tag i nacken (för att dra ner huvudet så dom kan viska (skrika om det e hög musik) i örat om jag tränar något, typ sån där pyjamaskarate

De fulla 40+ damerna snackar dock inte mycket utan bara tar tag i en och försöker cop a feel alt sno en tryckare :laugh:

Slartibartfast
2007-03-11, 14:11
En badboy - öppnar ju knappast en tråd på ett forum där han undrar vad som är fel.

Jag undrar ju iofs vad det är för fel på brudarna. Inte vad det är för fel på mig. ;)

Det är väl ganska badboy ändå?

Sofia4_4
2007-03-11, 14:12
Ja fan vad jobbigt det är att se glad ut - framför allt om man är det. Det tar ju så mycket av ens energi /not\

Ja, det är det faktiskt. Det tar jävligt mycket energi att försöka flina och vara "positiv" för att bli accepterad. Det stider också mot ett annat "populärt" uttryck - "att vara sigsjälv", som i det fallet verkar totalt underskattat.

Rahf
2007-03-11, 14:12
Nämn alla olika orsaker Iron! :)

Att någon går fram och frågar om jag är lissen eller kommenterar du ser så lissen/sur ut har aldrig hänt mig :)

Däremot hände det ofta på dansgolvet att dom antingen tar tag i nacken (för att dra ner huvudet så dom kan viska (skrika om det e hög musik) i örat om jag tränar något, typ sån där pyjamaskarate

De fulla 40+ damerna snackar dock inte mycket utan bara tar tag i en och försöker cop a feel alt sno en tryckare :laugh:

Hahaha jag fullständigt hatar dem! Men satan vad roligt det är när man ser dem på någon annan och denne försöker desperat slinka därifrån. Dem är som klister I tell you!

Lexidos
2007-03-11, 14:13
Kanske tycker de att det är en bra isbrytare? Kanske skulle de öppna med "här står du o ser macho ut" ;)

L-Sami
2007-03-11, 14:13
De kanske tänker att du ser bättre ut när du ser glad ut.

Dnepr
2007-03-11, 14:14
Jag undrar ju iofs vad det är för fel på brudarna. Inte vad det är för fel på mig. ;)

Det är väl ganska badboy ändå?

Du undrar vad det är för fel på brudarna - och brudarna undrar vad det är för fel på dig. Om du vill vara em badboy - vilket jag inte tror - så skit i det vad dom säger och varför. Det är bad. Nu har du gått och funderat och såpass mycket att du t.om startat en tråd om ämnet. Tjejernas frågor har satt lite spår i dig.

Kwon
2007-03-11, 14:15
Hahaha jag fullständigt hatar dem! Men satan vad roligt det är när man ser dem på någon annan och denne försöker desperat slinka därifrån. Dem är som klister I tell you!

Klister e fan ordet, minns en afton på Berns där vi bollade runt en full 40'+taggare :D

Först var hon på mig och försökte charma in sig med en tryckare, då vände jag på henne och knuffade henne vänligt men bestämt mot polaren samtidigt som jag dodgade och gled in i dansgolvets vimmel (för att undvika).

Såg sedan att polaren i sin tur skickade henne vidare till en tredje polare..

det sjuka var, att fastän jag lyckats flytta mig relativt långt bort på dansgolvet mot lite yngre damer, så dök hon upp för eller senare som en jäkla homing missile på mig igen, då var man tvungen att hitta polarna igen :D

Dom e grymma men fåordiga!

Dnepr
2007-03-11, 14:15
Ja, det är det faktiskt. Det tar jävligt mycket energi att försöka flina och vara "positiv" för att bli accepterad. Det stider också mot ett annat "populärt" uttryck - "att vara sigsjälv", som i det fallet verkar totalt underskattat.

Så resonerar bara dom som inte fattat hela grejen. Det är konstigt att en sur person ser glad ut - och att en glad person ser sur ut.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:15
De kanske tänker att du ser bättre ut när du ser glad ut.

Det gör väl alla. Men jag ser nog tillräckligt bra ut när jag ser sur ut åsse.

"Nä, tyvärr, du ser för sur ut för denhär festen. Kan du avlägsna dig?" ;)

Slartibartfast
2007-03-11, 14:16
Kanske tycker de att det är en bra isbrytare? Kanske skulle de öppna med "här står du o ser macho ut" ;)

Vad är det för fel med "vad tar du i bänk?"

Sofia4_4
2007-03-11, 14:16
Du undrar vad det är för fel på brudarna - och brudarna undrar vad det är för fel på dig. Om du vill vara em badboy - vilket jag inte tror - så skit i det vad dom säger och varför. Det är bad. Nu har du gått och funderat och såpass mycket att du t.om startat en tråd om ämnet. Tjejernas frågor har satt lite spår i dig.

Klart att man funderar på det, är bruden snygg, så är det inte lätt att avfärda bara för att hon är dum. Men nästa fråga är kanske: hur får man be henne att hålla käften och bara se snygg ut. :D

Slartibartfast
2007-03-11, 14:18
Du undrar vad det är för fel på brudarna - och brudarna undrar vad det är för fel på dig. Om du vill vara em badboy - vilket jag inte tror - så skit i det vad dom säger och varför. Det är bad. Nu har du gått och funderat och såpass mycket att du t.om startat en tråd om ämnet. Tjejernas frågor har satt lite spår i dig.

Jag totaldissar ju bruden. Det är väl badboy?

Dnepr
2007-03-11, 14:18
Klart att man funderar på det, är bruden snygg, så är det inte lätt att avfärda bara för att hon är dum. Men nästa fråga är kanske: hur får man be henne att hålla käften och bara se snygg ut. :D

Nej jag skulle aldrig ägna det en tanke. Jag skulle bara säga att jag var glad tills hon kom fram med sin dumma fråga - eller nåt. Varför bry sig om en snygg brud som kommer fram med en fråga han stör sig på - när det finns andra snygga därinne som inte säger så.

Lexidos
2007-03-11, 14:19
Vad är det för fel med "vad tar du i bänk?"

sant, man tycker att det finns bättre raggningsrepliker ialla fall :)

Dnepr
2007-03-11, 14:19
Jag totaldissar ju bruden. Det är väl badboy?

Otroligt mycket badboy.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:19
Så resonerar bara dom som inte fattat hela grejen. Det är konstigt att en sur person ser glad ut - och att en glad person ser sur ut.

Jo, jag är en av dem. Jag fattar inte alls hela grejen.
"Positivt, utåtriktat och glad" är en kombination som är ganska påtvingat. Man kan vara så ibland, men inte hela tiden. Tänk att folk kommer o undrar vad som är fel på en då...!?

Man kan i så fall gå omkring med små påsar marijuanna och erbjuda den stackaren som inte hänger med i "glada" vågen. :D

Lexidos
2007-03-11, 14:20
Klister e fan ordet, minns en afton på Berns där vi bollade runt en full 40'+taggare :D

Först var hon på mig och försökte charma in sig med en tryckare, då vände jag på henne och knuffade henne vänligt men bestämt mot polaren samtidigt som jag dodgade och gled in i dansgolvets vimmel (för att undvika).

Såg sedan att polaren i sin tur skickade henne vidare till en tredje polare..

det sjuka var, att fastän jag lyckats flytta mig relativt långt bort på dansgolvet mot lite yngre damer, så dök hon upp för eller senare som en jäkla homing missile på mig igen, då var man tvungen att hitta polarna igen :D

Dom e grymma men fåordiga!

Haha, eller så har man de mindre attraktiva tjejerna som är alldeles för fulla. Oxå som riktiga homing missiles.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:20
Dessutom är jag för fasen finnjävel! jag SKA vara melankolisk.

Kwon
2007-03-11, 14:21
Klart man kan bli konfundersam om varför folk frågar/säger som de gör, men är man på något hak måste man ju ha med alkoholen i beräkningarna åsse.

Ibland säger folk vad som helst (saker som e helt uppåt väggarna) för att få en eller flera personers uppmärksamhet.

Men grundtanken/baktanken är oftast iaf att få attention och för att antingen komma på god fot med personen eller sätta

En hel del djuriska instinkter spelar in åsse

Fast i Slartis fall kanske hon var spiknykter? Jag gissar hon var salongs.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:21
Nej jag skulle aldrig ägna det en tanke. Jag skulle bara säga att jag var glad tills hon kom fram med sin dumma fråga - eller nåt. Varför bry sig om en snygg brud som kommer fram med en fråga han stör sig på - när det finns andra snygga därinne som inte säger så.

hahaha, ja, det är sant.
Men nu vet vi inte om Slarti har råkat bekanta sig med den snyggaste av de alla och inte kunnat komma till ro med att hon var inte bara snygg utan dum också.
Det är en katastrof. *mini*

Dnepr
2007-03-11, 14:21
Jo, jag är en av dem. Jag fattar inte alls hela grejen.
"Positivt, utåtriktat och glad" är en kombination som är ganska påtvingat. Man kan vara så ibland, men inte hela tiden. Tänk att folk kommer o undrar vad som är fel på en då...!?

Man kan i så fall gå omkring med små påsar marijuanna och erbjuda den stackaren som inte hänger med i "glada" vågen. :D

Det är inte det minsta jobbigt att se glad ut om man är det - däremot är det jävligt tungt att försöka se glad ut om man är deppig. På samma sätt som det rimligtvis är svårt att se deppig ut om man är jättelycklig.

Resten orkar jag inte älta mer.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:22
Fast i Slartis fall kanske hon var spiknykter? Jag gissar hon var salongs.

Nä, tjejen igår var ganska packad. Däremot brukar jag höra det av en annan tjej också som oftast är nykter.

Dnepr
2007-03-11, 14:23
hahaha, ja, det är sant.
Men nu vet vi inte om Slarti har råkat bekanta sig med den snyggaste av de alla och inte kunnat komma till ro med att hon var inte bara snygg utan dum också.
Det är en katastrof. *mini*

Klart att det är sant - jag vet vad jag snackar om. Och nu låter det som att det viktigaste är att bry sig om alla snygga brudar där - lite komiskt med tanke på att den sura killen har flickvän. Ändå bryr han sig.

Kwon
2007-03-11, 14:23
Slarti

Var damen med kommentaren igår packad så är det ju inget konstigt alls med kommentaren.

Hon ville få kontakt och när man som berusad försöker få kontakt kan det sägas lite vad som helst kl 02.55

Sofia4_4
2007-03-11, 14:25
Det är inte det minsta jobbigt att se glad ut om man är det - däremot är det jävligt tungt att försöka se glad ut om man är deppig. På samma sätt som det rimligtvis är svårt att se deppig ut om man är jättelycklig.

Resten orkar jag inte älta mer.

Jo, men självklart är det så.
Men om man inte är manodepresive så måste man ha en anledning att vara både den ena eller den andra. Annars är man bara sådär neutral och observerande, i ett ganska lagom avslappnad läge. Varken jätte glad eller jätte ledsen.
Fast folk vill ju att man ska flina hela tiden. Då neutralläge duger inte.

Wierd.

L-Sami
2007-03-11, 14:25
Det gör väl alla. Men jag ser nog tillräckligt bra ut när jag ser sur ut åsse.

"Nä, tyvärr, du ser för sur ut för denhär festen. Kan du avlägsna dig?" ;)

Snygg kan du se ut, men det betyder inte att tjejer vill prata med dig för det. Man blir mer mottaglig när man ser glad och trevlig ut.

En personlig åsikt, om vi har två brudar på en fest.

#1 Skitsnygg sexigtjej, fast hon ser sur elller bara neutral ut
#2 Inte så snyggtjej, men helt okej ändå som ser glad och trevlig ut.

Självklart pratar jag med den som ser glad och trevlig ut, än hon som ser sur ut. Första intrycket är viktigt.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:26
Klart att det är sant - jag vet vad jag snackar om. Och nu låter det som att det viktigaste är att bry sig om alla snygga brudar där - lite komiskt med tanke på att den sura killen har flickvän. Ändå bryr han sig.

ups, har han det?
Men då har han ingenting med brudens "snygghet" att göra. Dissa bruden och sök nån annan som man kan ha en vettigt samtal med istället.

Dnepr
2007-03-11, 14:27
Jo, men självklart är det så.

Ja självklart är det så. Har man problem att se glad om man är det - så får man titta sig i spegeln innan man går ut och öva - eller öppna lådan och ta med sig några lyckopiller.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:27
Ja självklart är det så. Har man problem att se glad om man är det - så får man titta sig i spegeln innan man går ut och öva - eller öppna lådan och ta med sig några lyckopiller.

Helt onödigt.

Dnepr
2007-03-11, 14:28
ups, har han det?
Men då har han ingenting med brudens "snygghet" att göra. Dissa bruden och sök nån annan som man kan ha en vettigt samtal med istället.

Flickvän eller inte är skitsamma - är man cool så skiter man i vad fan tjejerna säger - framför allt om, dom som säger sånt som man själv inte anser stämma. Du verkar tro att det handlar om hur tjejen ser ut som kommer fram :laugh:

Dnepr
2007-03-11, 14:30
Helt onödigt.

Ja klart att det är. Det bästa är att gå ut - stå där och se sur ut - tjejerna kommer fram. Man går hem och funderar - bollar lite med sina polare på vägen hem - om dom har nån aning om vad tjejerna kan mena. Sen funderar man lite till dagen efter också.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:31
Snygg kan du se ut, men det betyder inte att tjejer vill prata med dig för det. Man blir mer mottaglig när man ser glad och trevlig ut.

En personlig åsikt, om vi har två brudar på en fest.

#1 Skitsnygg sexigtjej, fast hon ser sur elller bara neutral ut
#2 Inte så snyggtjej, men helt okej ändå som ser glad och trevlig ut.

Självklart pratar jag med den som ser glad och trevlig ut, än hon som ser sur ut. Första intrycket är viktigt.

Jag hade ingen som helst intresse av att prata med henne. Jag var där med mina polare och pratade mest med dem. Och dem som satt bredvid mig vid olika tillfällen. Det var i en paus i diskussionen när jag satt i egna tankar som hon påpekade att jag såg ledsen ut. Det var hennes första ord. Jag hade inte ens sett att hon satt där. Jag gav respons och ignorerade henne sen.

Men det är ju inte bara gårdagen vi pratar om utan att brudar brukar säga det i allmänhet. Det är det jag har svårt för.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:32
Jag hade ingen som helst intresse av att prata med henne. Jag var där med mina polare och pratade mest med dem. Och dem som satt bredvid mig vid olika tillfällen. Det var i en paus i diskussionen när jag satt i egna tankar som hon påpekade att jag såg ledsen ut. Det var hennes första ord. Jag hade inte ens sett att hon satt där. Jag gav respons och ignorerade henne sen.

Men det är ju inte bara gårdagen vi pratar om utan att brudar brukar säga det i allmänhet. Det är det jag har svårt för.

De är puckade. *screwy*

Sofia4_4
2007-03-11, 14:35
Flickvän eller inte är skitsamma - är man cool så skiter man i vad fan tjejerna säger - framför allt om, dom som säger sånt som man själv inte anser stämma. Du verkar tro att det handlar om hur tjejen ser ut som kommer fram :laugh:

En del dumhet kan man köpa om man är lite desperat och bruden/killen är snygg. Är man ute efter en köttbit så är intelligens bara ett bonus men inget krav. ;)
Men Slarti som är så snygg får ju massa skit även när han inte är ute efter det.
*grr*

Dnepr
2007-03-11, 14:35
En del dumhet kan man köpa om man är lite desperat och bruden/killen är snygg. Är man ute efter en köttbit så är intelligens bara ett bonus men inget krav. ;)
Men Slarti som är så snygg får ju massa skit även när han inte är ute efter det.
*grr*

Varför ta åt sig? Ge mig en enda anledning?

Kwon
2007-03-11, 14:37
Är man dessutom berusad så kan man köpa en hel del

Hon kanske antog att Slarteaux var lite på lyset han med så att en sådan kommentar skulle funka

Diana
2007-03-11, 14:38
Klart man kan bli konfundersam om varför folk frågar/säger som de gör, men är man på något hak måste man ju ha med alkoholen i beräkningarna åsse.

Ibland säger folk vad som helst (saker som e helt uppåt väggarna) för att få en eller flera personers uppmärksamhet.

Men grundtanken/baktanken är oftast iaf att få attention och för att antingen komma på god fot med personen eller sätta

En hel del djuriska instinkter spelar in åsse

Fast i Slartis fall kanske hon var spiknykter? Jag gissar hon var salongs.

Ja självklart är det så! :D det är ju fan precis nästan likvärdigt som att snacka väder hos frissan, folk vill bara ha nåt att säga - är min högst erfarna åsikt baserad på iaktagelser av det mänskliga såå ofta attentionhoe infekterade psyket. :D

Tror inte ens folk tänker på att(eller hur mkt) det kan såra(?)/irritera mottagaren...

Har själv aldrig fått höra det.
Hur kan man INTE vara glad och positiv när det är fest eller krogutgång eller annan social tillställning? är jag depp när det är party ser jag ingen vits med att vara där. Men somsagt trist att många killar nog får höra det aningen obefogat.

L-Sami
2007-03-11, 14:38
Men det är ju inte bara gårdagen vi pratar om utan att brudar brukar säga det i allmänhet. Det är det jag har svårt för.


Om man är upptagen, har en tjej och ser bra ut. Då kan det vara en automatisk omedveten handling att inte se så mottaglig ut. Tänk om du började le och se gladare ut, så skulle fler ragga på dig och det vill man inte väl när man har en tjej man tycker om?

edit. Att just se neutral lite sur ut, kan vara ett tecken att man vill inte prata med alla. Det borde alla förstå.

Sofia4_4
2007-03-11, 14:38
Varför ta åt sig? Ge mig en enda anledning?

Jag vet inte. För att det har hänt mer än en gång kanske.

Dnepr
2007-03-11, 14:40
Jag vet inte. För att det har hänt mer än en gång kanske.

Då kanske man ska fundera på varför det händer. Inte på vem som säger det.

Kwon
2007-03-11, 14:40
Jag tror det var såhär

1. Full brud försöker få kontakt med en snubbe

2. Slarteaux må ha haft ett ganska neutralt uttryck då han satt nersjunken i tankar

3. Bruden kollar några sekunder på Slarti, försöker få ut något av fejjan i dimman, och tycker han ser lessen ut

4. Bruden försöker nu få kontakt (med hopp om att bli satt på plats) och det första som kommer upp i den dimmiga skallen e att han ser lite lessen ut, därav kommentaren.

Ingen strategi, ingen logik, utan det första som kom upp. Inga tankar om neg, neddimpande wingmens/womens med trasiga mobiler, utan helt enkelt första intrycket.

Rahf
2007-03-11, 14:41
Jag tycker det kan vara ganska lustigt när folk har stadigt sällskap redan. Då blir dem som honung för bin. Magneter för uppmärksamhet i princip, speciellt om dem är där ensamma.

rolf
2007-03-11, 14:41
Jag tror det var såhär

1. Full brud försöker få kontakt med en snubbe

2. Slarteaux må ha haft ett ganska neutralt uttryck då han satt nersjunken i tankar

3. Bruden kollar några sekunder på Slarti, försöker få ut något av fejjan i dimman, och tycker han ser lessen ut

4. Bruden försöker nu få kontakt (med hopp om att bli satt på plats) och det första som kommer upp i den dimmiga skallen e att han ser lite lessen ut, därav kommentaren.
:thumbup: Case closed.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:42
Jag tror det var såhär

1. Full brud försöker få kontakt med en snubbe

2. Slarteaux må ha haft ett ganska neutralt uttryck då han satt nersjunken i tankar

3. Bruden kollar några sekunder på Slarti, försöker få ut något av fejjan i dimman, och tycker han ser lessen ut

4. Bruden försöker nu få kontakt (med hopp om att bli satt på plats) och det första som kommer upp i den dimmiga skallen e att han ser lite lessen ut, därav kommentaren.

Ingen strategi, ingen logik, utan det första som kom upp. Inga tankar om neg, neddimpande wingmens/womens med trasiga mobiler, utan helt enkelt första intrycket.


Jag tror det kan förhålla sig så.

Dnepr
2007-03-11, 14:42
Jag tror det var såhär

1. Full brud försöker få kontakt med en snubbe

2. Slarteaux må ha haft ett ganska neutralt uttryck då han satt nersjunken i tankar

3. Bruden kollar några sekunder på Slarti, försöker få ut något av fejjan i dimman, och tycker han ser lessen ut

4. Bruden försöker nu få kontakt (med hopp om att bli satt på plats) och det första som kommer upp i den dimmiga skallen e att han ser lite lessen ut, därav kommentaren.

Jag vet inte om du nämnt det - men det kan även vara så att tjejerna helt enkelt blir förvånade över att han ser så sur/ledsen ut. Det är ju inte direkt så man brukar se ut på krogen.

Diana
2007-03-11, 14:42
Jag tror det var såhär

1. Full brud försöker få kontakt med en snubbe

2. Slarteaux må ha haft ett ganska neutralt uttryck då han satt nersjunken i tankar

3. Bruden kollar några sekunder på Slarti, försöker få ut något av fejjan i dimman, och tycker han ser lessen ut

4. Bruden försöker nu få kontakt (med hopp om att bli satt på plats) och det första som kommer upp i den dimmiga skallen e att han ser lite lessen ut, därav kommentaren.

Ingen strategi, ingen logik, utan det första som kom upp. Inga tankar om neg, neddimpande wingmens/womens med trasiga mobiler, utan helt enkelt första intrycket.
Precisely!
Lyssna på ninjapsykologen nu gott folk *popcorn* :D

Kwon
2007-03-11, 14:43
Det e samma sak som jag gjorde på en fest, jag var lite drucken och en tjej sa till mig att hennes kompis skulle komma.

Nu e hon här och jag glider te dörrn för att öppna, öppnar dörren och ser en lång dam (190 eller längre kanske).

Det första jag tänker på i mitt dimmiga tillstånd är hur lång hon är så den första tråkiga kommentaren jag vräker ur mig vid dörröppnandet är "Oj, vad lång du var!"

Hon var lessen resten av kvällen.

E man full så kan man som sagt säga lite vad som helst, i Slartis fall ville dock bruden få uppföljning

Tänkte jag på vad jag sa? Icke

Slartibartfast
2007-03-11, 14:44
Jag vet inte om du nämnt det - men det kan även vara så att tjejerna helt enkelt blir förvånade över att han ser så sur/ledsen ut. Det är ju inte direkt så man brukar se ut på krogen.

Men hela grejen är ju att jag inte såg sur/ledsen ut. Ingen kille skulle nånsin fråga om jag var sur/ledsen.

Dnepr
2007-03-11, 14:45
Ni överanalyserar. Dom allra flesta går ut för att det är roligt - 99% av dom ser glada ut. Så ser tjejerna en kille som inte ser glad ut - inte så värst konstigt att dom frågar varför.

Kwon
2007-03-11, 14:45
Men hela grejen är ju att jag inte såg sur/ledsen ut. Ingen kille skulle nånsin fråga om jag var sur/ledsen.

Hon kanske var av den gamla skolan att om man inte gapflabbar, skrattar, stomatolleende och stojjar på fest, så måste man vara lissen, därav hennes uppfattning om dig.

En tjej blev sur på mig en gång på ett disco, men jag var bara trött, inte sur,arg,lessen.

"Vad e de me dig, kom vi dansar!"

Nej jag var både drucken o trött

Dnepr
2007-03-11, 14:48
Men hela grejen är ju att jag inte såg sur/ledsen ut. Ingen kille skulle nånsin fråga om jag var sur/ledsen.

Det är klart att du gjort det - eller tror du alla - helt oberoende av varandra - ändå säger samma sak? Kanske snackat ihop sig innan på damtoan. Att killar inte gör det beror på att dom skiter i dig - förutom dina polare - vem fan går fram till en okänd snubbe och orkar bry sig vad som hänt honom. Perfekt med killar som ser sura ut - då blir det ju bara en mindre att konkurrera med.

Slartibartfast
2007-03-11, 14:49
Hon kanske var av den gamla skolan att om man inte gapflabbar, skrattar, stomatolleende och stojjar på fest, så måste man vara lissen, därav hennes uppfattning om dig.

Jo, men varför är det alltid en tjej som frågar? Varför aldrig en kille?

Dnepr
2007-03-11, 14:50
Jo, men varför är det alltid en tjej som frågar? Varför aldrig en kille?

För att killar inte brukar gå fram till okända killar och bry sig om dom?

Slartibartfast
2007-03-11, 14:50
För att killar inte brukar gå fram till killar och bry sig om dom?

Men om han sitter precis bredvid/mittemot?

Dnepr
2007-03-11, 14:52
Men om han sitter precis bredvid/mittemot?

Du är ju rolig. Jag kan tyvärr inte svara på varför killen som satt så nära dig att du faktiskt tycker att även han kunde frågat - nu inte gjorde det. Ser du honom igen så får väl du fråga varför han inte frågade.

Diana
2007-03-11, 14:55
Men om han sitter precis bredvid/mittemot?

Även om han var en varm kille/mysfarbrorish som brydde sej så lär väl gayrädslan ta över där, att starta konvos om 'känsligare' saker med killar på krogen. Varning. Ungefär :D

Fartman
2007-03-11, 14:59
Haha, den där kommentaren brukar jag också råka ut för. Men liksom orka bry sig, gå runt och flina som en pajas kan man ju inte göra.

Rahf
2007-03-11, 15:00
Ring Neil Strauss.. Han lär veta svaret på alla era frågor. :laugh:

pony
2007-03-11, 15:06
Bluuaargh!!!
Det där får jag också. Jämt, jämt, jämt. Av alla kön, åldrar och nykterhetstillstånd. I ärlighetens namn kan man rycka på axlarna och tycka "vem bryr sig?"... men i den extrema utsträckningen blir det oundvikligt enerverande.

Eftersom hela min existens i kontakt med omvärlden bygger på oneliners kontrar jag med: "Om du betalar för min plastikkirurgi kan jag sluta med det."
Vem kan rå för hur man ser ur när man är neutral/avslappnad?! Take a hike!

Kwon
2007-03-11, 15:06
Jo, men varför är det alltid en tjej som frågar? Varför aldrig en kille?

Alltså, varför skulle man vilja ha kontakt med en kille? (om man är hetero).

Sitter jag vid ett bord på ett hak och det e ngn lirare som sitter emot en och ser lessen ut skiter jag väl i honom? :D

Mitt första antagande e att bruden dumpat honom/han inte haft ngn tur på dansgolvet/sålt kon,tappat pengarna etc osv men varifrån kommer intresset att fråga honom om läget? :D

Hade det varit ngn jag kände hade jag dock frågat

Hade det varit Grub hade jag frågat saker hela kvällen tills tidigt på morgonen dock

Kwon
2007-03-11, 15:07
Bluuaargh!!!
Det där får jag också. Jämt, jämt, jämt. Av alla kön, åldrar och nykterhetstillstånd. I ärlighetens namn kan man rycka på axlarna och tycka "vem bryr sig?"... men i den extrema utsträckningen blir det oundvikligt enerverande.

Eftersom hela min existens i kontakt med omvärlden bygger på oneliners kontrar jag med: "Om du betalar för min plastikkirurgi kan jag sluta med det."
Vem kan rå för hur man ser ur när man är neutral/avslappnad?! Take a hike!

Det var inte du som frågade Slarti om han var lessen va? :D

Dnepr
2007-03-11, 15:19
Bluuaargh!!!
Det där får jag också. Jämt, jämt, jämt. Av alla kön, åldrar och nykterhetstillstånd. I ärlighetens namn kan man rycka på axlarna och tycka "vem bryr sig?"... men i den extrema utsträckningen blir det oundvikligt enerverande.

Eftersom hela min existens i kontakt med omvärlden bygger på oneliners kontrar jag med: "Om du betalar för min plastikkirurgi kan jag sluta med det."
Vem kan rå för hur man ser ur när man är neutral/avslappnad?! Take a hike!

Om flera hade kommit fram till och sagt att jag hade haft en fläck på tröjan - så hade jag förmodligen bytt tröja - om det tjejerna sagt hade stört mig. På samma sätt hade jag inte räknat med att det är fel på alla som kommer fram - det hade faktiskt kunnat vara det om det endast varit det negativa som varit den gemensamma nämnaren, men att dom sagt olika saker. Nu säger dom samma sak och då ligger det nåt i det. Antingen skiter man i det - men tycker man att det är jobbigt att dom kommer fram - så kanske man ska reflektera över hur man ser ut när man är ute.

Slartibartfast
2007-03-11, 15:32
Om flera hade kommit fram till och sagt att jag hade haft en fläck på tröjan - så hade jag förmodligen bytt tröja - om det tjejerna sagt hade stört mig. På samma sätt hade jag inte räknat med att det är fel på alla som kommer fram - det hade faktiskt kunnat vara det om det endast varit det negativa som varit den gemensamma nämnaren, men att dom sagt olika saker. Nu säger dom samma sak och då ligger det nåt i det. Antingen skiter man i det - men tycker man att det är jobbigt att dom kommer fram - så kanske man ska reflektera över hur man ser ut när man är ute.

Även om brudarna i fråga faktiskt tycker jag ser ledsen ut, så kan de ju välja att ge fan i att påpeka det. Låt mig tjura ifred.

Dnepr
2007-03-11, 15:35
Även om brudarna i fråga faktiskt tycker jag ser ledsen ut, så kan de ju välja att ge fan i att påpeka det. Låt mig tjura ifred.

Att gå ut bland folk och vilja tjura ifred känns lite paradoxalt.

Kwon
2007-03-11, 15:38
Även om brudarna i fråga faktiskt tycker jag ser ledsen ut, så kan de ju välja att ge fan i att påpeka det. Låt mig tjura ifred.

Men dom vill ju,söker ju kontakt. Om de vill ha kontakt med en så låter de ju en inte tjura/vara ifred.

Kanske inte bästa isbrytaren men alla har ju inte läst The Game :)

Slartibartfast
2007-03-11, 15:40
Att gå ut bland folk och vilja tjura ifred känns lite paradoxalt.

Jag tjurar som sagt inte, men om de vill tro det så är det upp till dem. Men varför påpeka det alls? Om jag ser ut att tjura, så varför komma fram och prata med mig om någonting överhuvudtaget?

Ser man nån som sitter och tjurar på fest/krogen, så ska man väl skita i den party poopern och prata med såna som är glada?

Dnepr
2007-03-11, 15:45
Jag tjurar som sagt inte, men om de vill tro det så är det upp till dem. Men varför påpeka det alls? Om jag ser ut att tjura, så varför komma fram och prata med mig om någonting överhuvudtaget?

Ser man nån som sitter och tjurar på fest/krogen, så ska man väl skita i den party poopern och prata med såna som är glada?

Det finns ju så många som är glada och man kan inte snacka med alla. Jag hade nog också gått fram till en tjej som jag tyckte såg ledsen ut. Tjejerna gillar säkert ditt utseende men blir förvånade att du, av alla där inne, ser lite butter ut. Var glad att folk inte skiter i dig. För tänk om du varit ledsen och velat prata ut med ngn som du inte kände, men som gärna ville lyssna? Eller kämpa som fan med att försöka se lite glad ut - och vips - så slipper du allt detta.

Kwon
2007-03-11, 15:46
Jag tjurar som sagt inte, men om de vill tro det så är det upp till dem. Men varför påpeka det alls? Om jag ser ut att tjura, så varför komma fram och prata med mig om någonting överhuvudtaget?

Ser man nån som sitter och tjurar på fest/krogen, så ska man väl skita i den party poopern och prata med såna som är glada?

De kanske hoppas på att så småningom konvertera partypoopern till en happyface så det blir happy ending.

Kommentaren angående sadface är endast ett sätt att få kontakt aka en isbrytare.

De kan helt enkelt inte låta bli dig / låta dig sitta där o sura, de behöver ju lite attention och mazurka på sängkanten, dom har behov dom med gubben

Dnepr
2007-03-11, 15:49
Kommentaren angående sadface är endast ett sätt att få kontakt aka en isbrytare.

Lustigt bara att så många tjejer väljer samma isbrytare.

Rahf
2007-03-11, 15:51
Kom igen.. Killar har samma isbrytare också. Alltså de som inte är smooth playahs.

Kwon
2007-03-11, 15:51
Lustigt bara att så många tjejer samma isbrytare.

Ok, ett annat antagande är att Slarti ger det uttrycket, dvs precis som min Steven Seagal-emotion chart i början.

När Slarti är fundersam alt tänker är det lätt att tro att han e lessen.
Troligt att det kan vara så åsse, då så många kommenterar detta som första intryck.

Dumleman
2007-03-11, 16:01
Jag tror det är en bf%-fråga. Deffade killar ser alltid surare ut än tjocka så det är bara att väla smal å sur eller tjock å glad!

LadyInsane
2007-03-11, 17:36
Jag förstår inte ens poängen med att gå fram till en sur kille...och att sedan tala om det för honom verkar minst sagt korkat. Vad är det med tjejerna, vill dem ha en utmaning?
"Watch me put a smile on his face...."

HenrY
2007-03-11, 17:39
Du kanske är för snygg, då slår det över du vet ;)
"Honom kan jag inte få".. typ..

:( :( Mmm, så ere definitivt... Jag är helt enkelt för snygg!*cry*













:D

Kwon
2007-03-11, 17:44
Jag förstår inte ens poängen med att gå fram till en sur kille...och att sedan tala om det för honom verkar minst sagt korkat. Vad är det med tjejerna, vill dem ha en utmaning?
"Watch me put a smile on his face...."

Det är modersinstinkterna samt utmaningen.

De vill kunna göra killen glad igen trots fyllan.

Är man dimmig i skallen så brukar det oftast bli ett bra försök/en bra tanke men inte lika bra resultat i det man tänkt sig. :)

pragmatist
2007-03-11, 17:49
Tjejerna kanske har läst The Game och tror att neggning funkar på killar, vilket det inte alls gör.

Ryska_raketen
2007-03-11, 17:50
Tjejerna kanske har läst The Game och tror att neggning funkar på killar, vilket det inte alls gör.

Känner du alla killar?

Trance
2007-03-11, 17:52
Känner du alla killar?

Ja, det gör han. Jag med.

Kwon
2007-03-11, 18:02
Tjejerna kanske har läst The Game och tror att neggning funkar på killar, vilket det inte alls gör.

Hade det varit annorlunda, en kille som gav en tjej repliken, hade jag gett mig den på att det var en neg tagen direkt ur the game med wingmens i mobilfacket and whatnot :)

Men nu när det inte var så, tror jag på första intrycket och det första som kom upp i skallen.

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:03
Ja, det gör han. Jag med.

Kör någon en negg på mig med glimten i ögat blir jag genast intresserad - lika barn leka bäst.
Och ja, jag är kille.

Dnepr
2007-03-11, 18:05
Tjejerna kanske har läst The Game och tror att neggning funkar på killar, vilket det inte alls gör.

Det finns inget som funkar på alla. Men det spelar ju ingen roll - för om majoriteten nappar så har man hittat en bra väg.

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:07
Det finns inget som funkar på alla. Men det spelar ju ingen roll - för om majoriteten nappar så har man hittat en bra väg.

Trist att vara mainstream.

Dnepr
2007-03-11, 18:09
Trist att vara mainstream.

Om mainstream skulle innebära att jag får ligga med många snygga tjejer - så är jag lätt mainstream. Men i andra fall undviker jag det helst.

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:11
Om mainstream skulle innebära att jag får ligga med många snygga tjejer - så är jag lätt mainstream. Men i andra fall undviker jag det helst.

Beror på vad man är ute efter ja.

Dnepr
2007-03-11, 18:16
Beror på vad man är ute efter ja.

Det behöver alltså inte vara trist att vara mainstream när det gäller att ragga.

Rahf
2007-03-11, 18:18
Är man inte mainstream så antar jag att man är oskuld då. I vilket fall som helst så är inte huvudmålet just sex för mig personligen. Är hon intressant efter 2 timmar, ja då!

Dnepr
2007-03-11, 18:20
Är man inte mainstream så antar jag att man är oskuld då

Hur får du det att gå ihop? Det är väl oftast nåt annorlunda som krävs för att få en snygg kräsen tjej på kroken, dom är ju vanligtvis trötta på dom som kör samma repliker och beteende som alla andra. Så resonerar jag med.

Trance
2007-03-11, 18:21
Alla som ogillar mainstream är så jäkla mainstream. Älskar människor som stolt kan säga att de gillar en pop-låt eller som tycker att saker från IKEA kan vara fint.

Dnepr
2007-03-11, 18:24
Alla som ogillar mainstream är så jäkla mainstream. Älskar människor som stolt kan säga att de gillar en pop-låt eller som tycker att saker från IKEA kan vara fint.

Nu sa du precis att du älskade mig - så tänk dig för vad du säger.

Rahf
2007-03-11, 18:27
IKEA är helt ok. Det roliga är väl ändå att säkert hälften av dem som säger att den och den poplåten suger sitter och smyglyssnar på den ändå. Sånt är humor.

Dnepr
2007-03-11, 18:29
IKEA är helt ok. Det roliga är väl ändå att säkert hälften av dem som säger att den och den poplåten suger sitter och smyglyssnar på den ändå. Sånt är humor.

Klart att dom lyssnar/lyssnat på låten - hur ska dom annars veta att den suger. Du är humor.

Timme
2007-03-11, 18:29
Det var Jack som Timme var på (först och främst) :)

Japp det var det och sedan var jag på Dnepr lite också *cupid*

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:38
Japp det var det och sedan var jag på Dnepr lite också *cupid*

Är du bög?

Rahf
2007-03-11, 18:39
Klart att dom lyssnar/lyssnat på låten - hur ska dom annars veta att den suger. Du är humor.

Nu menar jag alltså att de tycker om låten i hemlighet och dissar den offentligt. Jag ÄR humor.

Dnepr
2007-03-11, 18:39
Är du bög?

Titta vad uppspelt du blev.

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:40
Titta vad uppspelt du blev.

Du också tydligen eftersom du var tvungen att quota mig :)

Dnepr
2007-03-11, 18:41
Nu menar jag alltså att de tycker om låten i hemlighet och dissar den offentligt. Jag ÄR humor.

Ska man lyssna på den i hemlighet och man vill att det ska förbli en hemlighet - så kanske man ska säga att man aldrig hört den. Nu slutar vi med den diskussionen och håller oss till hur man raggar och inte raggar.

Dnepr
2007-03-11, 18:43
Du också tydligen eftersom du var tvungen att quota mig :)

Det är mest bögar här och jag misstänker att det var därför du hoppade med. Välkommen Mike /puss\

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:45
Det är mest bögar här och jag misstänker att det var därför du hoppade med. Välkommen Mike /puss\

Jao du är ju här, så därför reggade jag mig!

Kwon
2007-03-11, 18:47
Puss Mike

Välkommen in i gänget, Patricia, Tip Top o Bakfickan denna helg!

mangemani
2007-03-11, 18:48
jag har ett naturligt argt utseende,så visst har man fått höra från folk under sin uppväxt att man ser en aning arg/sur ut.

Mike_Hunt
2007-03-11, 18:51
Puss Mike

Välkommen in i gänget, Patricia, Tip Top o Bakfickan denna helg!

Thanks man :D

Cilia
2007-03-11, 18:53
kan det inte vara så att du ser ledsen ut?
om flera har sagt det så kanske det är så

Dnepr
2007-03-11, 18:55
kan det inte vara så att du ser ledsen ut?
om flera har sagt det så kanske det är så

Först blir jag glad när jag ser att du skrivit - men sen ser jag att du håller med mig :-/ Det bör ju vara så - men alla andra i tråden verkar tro att det är tjejernas raggningsreplik.

Kwon
2007-03-11, 19:02
Det är nog stor chans att han uppfattas som ledsen även fastän han inte är det, då många av tjejerna antar att något är fel om man inte är superglad på ett uteställe och vid fest.

Hade han däremot sett enormt glad ut kanske deras öppningsfras hade varit, du ser så klad ut! Du verkar ha trevligt! Nummer? etc osv

Mike_Hunt
2007-03-11, 19:09
kan det inte vara så att du ser ledsen ut?
om flera har sagt det så kanske det är så


Först blir jag glad när jag ser att du skrivit - men sen ser jag att du håller med mig :-/ Det bör ju vara så - men alla andra i tråden verkar tro att det är tjejernas raggningsreplik.

Det kan vara så. Men tror ni på fullaste allvar att om en ful kille sitter och hänger läpp att det kommer fram tjejer och kör samma sak på honom som på Slartibartfast?

Dnepr
2007-03-11, 19:11
Det kan vara så. Men tror ni på fullaste allvar att om en ful kille sitter och hänger läpp att det kommer fram tjejer och kör samma sak på honom som på Slartibartfast?

Nej jag tror inte att dom bryr sig om en ful kille på samma sätt - även om han skulle utstråla samma sak. Men det är den ledsna/sura minen som får dom att undra.

Cilia
2007-03-11, 19:12
Det kan vara så. Men tror ni på fullaste allvar att om en ful kille sitter och hänger läpp att det kommer fram tjejer och kör samma sak på honom som på Slartibartfast?
ingen aning
en vild gissning ifrån min sida är att fula killar får färre tjejer som kommer fram till dom oavsett humör

Ironbabe
2007-03-11, 19:13
ingen aning
en vild gissning ifrån min sida är att fula killar får färre tjejer som kommer fram till dom oavsett humör

Ojojoj det där var verkligen en vild gissning! Busigt gjort av dig cillen :cool:

Kwon
2007-03-11, 19:14
haha exakt Sillen

E man grymt ful kommer nog ingen fram oavsett om man ser glad, lessen eller förvånad alt pillimarisk ut.

Vad fan var syftet med tråden igen? Jo, att kunna lista ut vad hon menade / vad hon hade för hidden agenda / varför hon sa just så och ingenting annat. :)

Dnepr
2007-03-11, 19:17
Vad fan var syftet med tråden igen? Jo, att kunna lista ut vad hon menade / vad hon hade för hidden agenda / varför hon sa just så och ingenting annat. :)

Det är inte bara en hona det handlar om - det har tydligen hänt ganska ofta.

Tolkia
2007-03-11, 19:17
Alla som ogillar mainstream är så jäkla mainstream. Älskar människor som stolt kan säga att de gillar en pop-låt eller som tycker att saker från IKEA kan vara fint.
Ï second that. Att göra ett nummer av sin originalitet är föga originellt. Å andra sidan är det inte så originellt att göra ett nummer av hur långt man står från de som gör ett nummer av sin originalitet heller. Vid närmare eftertanke är kanske det originellaste att inte göra så jäklar mycket nummer av sig själv överhuvudtaget.

Kwon
2007-03-11, 19:18
Ja låt oss säga att det händer 9 fall av 10, där den 10:e säger någonting helt annat, då skulle min första gissning vara att han faktiskt ser lite lessen ut när han funderar, simple as that. :)

Frågan är, kommer Slarti göra någonting åt saken? Det tror jag icke, han bryr sig ju inte.

Dnepr
2007-03-11, 19:19
Vid närmare eftertanke är kanske det originellaste att inte göra så jäklar mycket nummer av sig själv överhuvudtaget.

Det är rätt många originella som beter sig så - så det är inte speciellt originellt.

Dnepr
2007-03-11, 19:20
Frågan är, kommer Slarti göra någonting åt saken? Det tror jag icke, han bryr sig ju inte.

Nä han verkar ju inte bry sig det minsta - denna tråden och hans funderingar tyder ju på att skiter i det.

Kwon
2007-03-11, 19:31
Han brydde sig tillräckligt för att skapa en tråd och få lite feedback, men längre än så kommer han nog inte bry sig.

Dock är det ett intressant ämne, varför folk säker vissa saker och ting och vad för baktankar som kan finnas bakom en kommentar.

Rahf
2007-03-11, 19:32
Sen att man analyserar det i 11 sidor med diverse sidospår är väl en annan historia.. Det har spunnit på ganska länge nu.

Cilia
2007-03-11, 19:32
Snart kommer Slarti in och säger
"orka läsa tråden men ............"



Sen att man analyserar det i 11 sidor med diverse sidospår är väl en annan historia.. Det har spunnit på ganska länge nu.
det är tradition på kollo att ingen tråd håller sig till ämnet

Kwon
2007-03-11, 19:34
Snart kommer Slarti in och säger
"orka läsa tråden men ............"

:D

I sin egen tråd? icke! Det blir en annan typ av bump.

Kwon
2007-03-11, 19:35
Sen att man analyserar det i 11 sidor med diverse sidospår är väl en annan historia.. Det har spunnit på ganska länge nu.

Du får helt enkelt vänja dig vid att Kolo kan liknas vid snillen spekulerar :)

Om vi bortser från snille-biten då.

Men det är fria spekulationer, vilket ibland kan få helt nya insvängningar på ett ämne.

Dnepr
2007-03-11, 19:37
Du får helt enkelt vänja dig vid att sillen spekulerar :)


:)

Mike_Hunt
2007-03-11, 19:40
Du får helt enkelt vänja dig vid att Kolo kan liknas vid snillen spekulerar :)

Om vi bortser från snille-biten då.

Men det är fria spekulationer, vilket ibland kan få helt nya insvängningar på ett ämne.

Skillnaden mellan er och mig är att NI spekulerar, medans jag talar om hur det verkligen är.

Dnepr
2007-03-11, 19:44
Skillnaden mellan er och mig är att NI spekulerar, medans jag talar om hur det verkligen är.

Alla andra bara svamlar och spekulerar och det måste kännas jobbigt för dig som vet hur det ligger till. Fan vad brudar du har haft - och du är den enda som haft det. Men ändå kan du inte lära oss nåt.

shibi
2007-03-11, 19:44
Damn borde jag vara oroad nu då min engelska lärararinna på 60 bast brukar säga så?:/
"Why do you look so sad..."

Kwon
2007-03-11, 19:45
Damn borde jag vara oroad nu då min engelska lärararinna på 60 bast brukar säga så?:/
"Why do you look so sad..."

Haha hon vill ha lammkött, thats why... :devil:

Kwon
2007-03-11, 19:46
Skillnaden mellan er och mig är att NI spekulerar, medans jag talar om hur det verkligen är.

Självklart, medan andra spekulerar, så är det Mike som konstaterar.

Är det någonting Mike INTE kan? :)

Du kan ju börja med att skicka PM till de berörda om hur allt ligger till så att det blir closure och att folk kan komma till klarhet om saker och ting.

Rahf
2007-03-11, 19:48
det är tradition på kollo att ingen tråd håller sig till ämnet

Jojo sånt är jag van vid. Det brukar alltid spåra ur så fort någon kommer in och säger något i stil med "Det är ungefär som..." för att sen dra någon form av hutlös jämförelse.

Nu har jag en argumentationsartikel om bantning att skriva! Höpp!

Ganymedes
2007-03-11, 19:50
Kollo borde skaffa ett chatrum för den här typen av akuta nödsituationer.

Mike_Hunt
2007-03-11, 19:53
Alla andra bara svamlar och spekulerar och det måste kännas jobbigt för dig som vet hur det ligger till. Fan vad brudar du har haft - och du är den enda som haft det.

Precis Dnepr, du lär dig :thumbup:

Nejv
2007-03-11, 20:52
Får alltid höra precis samma saker. Att jag ser uppgiven ut, sur, ledsen.

Det är jag inte, kan idioterna inte bara hålla käften?









:D

Cilia
2007-03-11, 20:54
Får alltid höra precis samma saker. Att jag ser uppgiven ut, sur, ledsen.

Det är jag inte, kan idioterna inte bara hålla käften?

och det finns 1 gemensam nämnare

Dnepr
2007-03-11, 20:58
Fan - alltid när jag är ute så kommer det ofta fram tjejer och säger att jag ser trött ut. Jag vet att det INTE beror på att jag inte har sovit på 3 dagar - utan dom vill bara ha nåt att säga när dom raggar. Men jag menar - kan dom inte bara låta mig vara trött ifred - om jag nu ser trött ut?

Ganymedes
2007-03-11, 21:27
Till mig säger de bara "vad fan glor du på?!"

Dnepr
2007-03-11, 21:29
Till mig säger de bara "vad fan glor du på?!"

Den kommentaren är ju också smart. Hur kan dom veta att du tittar på dom - jo dom tittar på dig med. Dom kanske t.om glor.

Gpajpen
2007-03-11, 21:30
Till mig säger de bara "vad fan glor du på?!"

till mig säger dom: "vad FAN glor du inte på mig för?!" *gah!*

RassK
2007-03-11, 21:32
Man kanske borde läsa the game..

pony
2007-03-11, 21:42
Om flera hade kommit fram till och sagt att jag hade haft en fläck på tröjan - så hade jag förmodligen bytt tröja - om det tjejerna sagt hade stört mig. På samma sätt hade jag inte räknat med att det är fel på alla som kommer fram - det hade faktiskt kunnat vara det om det endast varit det negativa som varit den gemensamma nämnaren, men att dom sagt olika saker. Nu säger dom samma sak och då ligger det nåt i det. Antingen skiter man i det - men tycker man att det är jobbigt att dom kommer fram - så kanske man ska reflektera över hur man ser ut när man är ute.

JAG stör mig inte det minsta på min fläck på tröjan. Jag stör mig på ett fullt främmande människor tar sig den omotiverbara frihet att påpeka min fläck fastän ingen bett dem. Och iom att jag inte "går ut" (vilket jag antar att du menar) blir det hela genast mycket värre. Det här händer i alla sammanhang. Privata såväl som professionella. Krogen ain't my cup om du menade att det var safe att ventilera sina åsikter till höger och vänster åtminstone där.

Dnepr
2007-03-11, 21:44
JAG stör mig inte det minsta på min fläck på tröjan. Jag stör mig på ett fullt främmande människor tar sig den omotiverbara frihet att påpeka min fläck fastän ingen bett dem. Och iom att jag inte "går ut" (vilket jag antar att du menar) blir det hela genast mycket värre. Det här händer i alla sammanhang. Privata såväl som professionella. Krogen ain't my cup om du menade att det var safe att ventilera sina åsikter till höger och vänster åtminstone där.

Det blir ju samma sak om du tänker till. För att bli av med störigt folk - byt tröja. Om inte - finn dig i att bli störd.

Lellan
2007-03-11, 22:28
(Orka läsa tråden!)

Vet inte varför tjejerna väljer just ledsen/sur. Bara att folk som kommer fram gör det för att a) få kontakt med dig b) få kontakt med dig c) få kontakt med dig.

Vi tjejer får också höra de mest konstiga saker. Gärna att det lutar åt något negativt, typ att om de trycker ner en liiite lite så blir tjejens naturligt "undergivna masokistiska (stavn) sida" upphetsad och vill ha killen? Eller va sjutton de menar.. Skumt om du frågar mig. Jag vill gärna ha svar på varför killar säger:

"Egentligen är inte du min typ, MEN.."
"Antingen så är du jävligt stel, ELLER (här kommer något "positivt" omdöme)"
"Min kompis sa att han va tänd på dig, jag fattar inte vad han menar så jag måste få prata lite med dig"
"Fattar inte att jag pratar med dig faktiskt.. men du är faktiskt "positivt omdöme* än jag först insåg"
"Man skulle lätt kunna tro att du är lite bitchig/tråkig/torr/annat negativt"

Efter några minuter med ovanstående så framgår det sedan att de raggar på en. Som sagt, vitsen med det har gått mig förbi. Mycket mycket lättare med folk som är trevliga och gammeldags. "Hej, du ser *passande positivt omdöme* ut. Har du lust att prata lite?" räcker långt. Inga spel. Då har man fastställt att man uppskattar den andres uppenbarelse, att man själv är helt normal, inte gör sig till eller spelar något spel.

Allt sånt där "spel"krångel gör bara att man träffar likasinnad "spelare" och det hela blir mkt mer drama-queenaktigt, utdraget och krystat än det behöver bli. Därmed inte sagt att man ska vara som en öppen bok. Jag berättar hellre för lite, visar för lite mm om jag skulle vara intresserad av någon. Det spelet är en helt annan sak. Mer respektfullt och ändå eggande som jag fattat en del tycker "spel" ändå är.

Slartibartfast
2007-03-11, 22:46
Allt för många inlägg för att orka läsa nu.

Tack till alla deltagare. :thumbup:

Gpajpen
2007-03-11, 22:49
Allt för många inlägg för att orka läsa nu.

Tack till alla deltagare. :thumbup:

:D :D

Dnepr
2007-03-11, 22:50
Trösta dig med att du har bra kropp och ett snyggt ansikte - då har man råd att se lite sur ut emellanåt.

Daniiiel
2007-03-11, 23:24
Hatar också när tjejer säger så..

Varför ser du så sur ut Daniel?

Jag är inte sur

Måste du bli så förbannad bara för att jag fråga Daniel?

JAG ÄR VARKEN SUR ELLER FÖBANNAD OCH SLUTA SÄGA DANIEL EFTER VARJE MENING KÄRRING


aaaaaaahhh

überstarken
2007-03-11, 23:26
Hatar också när tjejer säger så..

Varför ser du så sur ut Daniel?

Jag är inte sur

Måste du bli så förbannad bara för att jag fråga Daniel?

JAG ÄR VARKEN SUR ELLER FÖBANNAD OCH SLUTA SÄGA DANIEL EFTER VARJE MENING KÄRRING


aaaaaaahhh

Varför hetsar du upp dig över att dom bara vill ha lite kontakt, Daniel?

Fartman
2007-03-11, 23:37
Jag tror att jag hädanefter ska besvara frågan med att jag försöker se häftig ut.

krilleh
2007-03-12, 00:04
Hatar också när tjejer säger så..

Varför ser du så sur ut Daniel?

Jag är inte sur

Måste du bli så förbannad bara för att jag fråga Daniel?

JAG ÄR VARKEN SUR ELLER FÖBANNAD OCH SLUTA SÄGA DANIEL EFTER VARJE MENING KÄRRING


aaaaaaahhh


ja att de säger ens namn efter varje jävla mening stör mig också. ÄR det någon ny innegrej bland tjejerna?

LadyInsane
2007-03-12, 07:45
ja att de säger ens namn efter varje jävla mening stör mig också. ÄR det någon ny innegrej bland tjejerna?

Påvisar väl ännu mer att dem verkligen bryr sig om dig, Daniel?;)

krilleh
2007-03-12, 08:14
Påvisar väl ännu mer att dem verkligen bryr sig om dig, Daniel?;)

vem fan e daniel

Cilia
2007-03-12, 08:22
Snart kommer Slarti in och säger
"orka läsa tråden men ............"
Allt för många inlägg för att orka läsa nu.
Jag älskar att ha rätt! *L*

Ironbabe
2007-03-12, 10:38
(Orka läsa tråden!)

Vet inte varför tjejerna väljer just ledsen/sur. Bara att folk som kommer fram gör det för att a) få kontakt med dig b) få kontakt med dig c) få kontakt med dig.

Vi tjejer får också höra de mest konstiga saker. Gärna att det lutar åt något negativt, typ att om de trycker ner en liiite lite så blir tjejens naturligt "undergivna masokistiska (stavn) sida" upphetsad och vill ha killen? Eller va sjutton de menar.. Skumt om du frågar mig. Jag vill gärna ha svar på varför killar säger:

"Egentligen är inte du min typ, MEN.."
"Antingen så är du jävligt stel, ELLER (här kommer något "positivt" omdöme)"
"Min kompis sa att han va tänd på dig, jag fattar inte vad han menar så jag måste få prata lite med dig"
"Fattar inte att jag pratar med dig faktiskt.. men du är faktiskt "positivt omdöme* än jag först insåg"
"Man skulle lätt kunna tro att du är lite bitchig/tråkig/torr/annat negativt"

Efter några minuter med ovanstående så framgår det sedan att de raggar på en. Som sagt, vitsen med det har gått mig förbi. Mycket mycket lättare med folk som är trevliga och gammeldags. "Hej, du ser *passande positivt omdöme* ut. Har du lust att prata lite?" räcker långt. Inga spel. Då har man fastställt att man uppskattar den andres uppenbarelse, att man själv är helt normal, inte gör sig till eller spelar något spel.

Allt sånt där "spel"krångel gör bara att man träffar likasinnad "spelare" och det hela blir mkt mer drama-queenaktigt, utdraget och krystat än det behöver bli. Därmed inte sagt att man ska vara som en öppen bok. Jag berättar hellre för lite, visar för lite mm om jag skulle vara intresserad av någon. Det spelet är en helt annan sak. Mer respektfullt och ändå eggande som jag fattat en del tycker "spel" ändå är.

+ trilijonerbiljoners på den

Finns inget som gör en så totalt ointresserad av nån snubbe som spelar spel http://img227.imageshack.us/img227/1223/anibaryy7.gif (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2007-03-12, 10:42
Charma dem med din finska :)

http://www.youtube.com/watch?v=wWXAHT3Qops&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Emarcuswestberg%2Ese%2Fblog g%2Ephp%2Ffinska%2Dvideos%2Ddisco%2Ddans%2F

Kwon
2007-03-12, 10:44
(Orka läsa tråden!)

Vet inte varför tjejerna väljer just ledsen/sur. Bara att folk som kommer fram gör det för att a) få kontakt med dig b) få kontakt med dig c) få kontakt med dig.

Vi tjejer får också höra de mest konstiga saker. Gärna att det lutar åt något negativt, typ att om de trycker ner en liiite lite så blir tjejens naturligt "undergivna masokistiska (stavn) sida" upphetsad och vill ha killen? Eller va sjutton de menar.. Skumt om du frågar mig. Jag vill gärna ha svar på varför killar säger:

"Egentligen är inte du min typ, MEN.."
"Antingen så är du jävligt stel, ELLER (här kommer något "positivt" omdöme)"
"Min kompis sa att han va tänd på dig, jag fattar inte vad han menar så jag måste få prata lite med dig"
"Fattar inte att jag pratar med dig faktiskt.. men du är faktiskt "positivt omdöme* än jag först insåg"
"Man skulle lätt kunna tro att du är lite bitchig/tråkig/torr/annat negativt"

Efter några minuter med ovanstående så framgår det sedan att de raggar på en. Som sagt, vitsen med det har gått mig förbi. Mycket mycket lättare med folk som är trevliga och gammeldags. "Hej, du ser *passande positivt omdöme* ut. Har du lust att prata lite?" räcker långt. Inga spel. Då har man fastställt att man uppskattar den andres uppenbarelse, att man själv är helt normal, inte gör sig till eller spelar något spel.

Allt sånt där "spel"krångel gör bara att man träffar likasinnad "spelare" och det hela blir mkt mer drama-queenaktigt, utdraget och krystat än det behöver bli. Därmed inte sagt att man ska vara som en öppen bok. Jag berättar hellre för lite, visar för lite mm om jag skulle vara intresserad av någon. Det spelet är en helt annan sak. Mer respektfullt och ändå eggande som jag fattat en del tycker "spel" ändå är.


Det är väl Neil Strauss-generationen som följer Teh Game :)

olle lindblad
2007-03-12, 10:44
(Orka läsa tråden!)

Vet inte varför tjejerna väljer just ledsen/sur. Bara att folk som kommer fram gör det för att a) få kontakt med dig b) få kontakt med dig c) få kontakt med dig.

Vi tjejer får också höra de mest konstiga saker. Gärna att det lutar åt något negativt, typ att om de trycker ner en liiite lite så blir tjejens naturligt "undergivna masokistiska (stavn) sida" upphetsad och vill ha killen? Eller va sjutton de menar.. Skumt om du frågar mig. Jag vill gärna ha svar på varför killar säger:

"Egentligen är inte du min typ, MEN.."
"Antingen så är du jävligt stel, ELLER (här kommer något "positivt" omdöme)"
"Min kompis sa att han va tänd på dig, jag fattar inte vad han menar så jag måste få prata lite med dig"
"Fattar inte att jag pratar med dig faktiskt.. men du är faktiskt "positivt omdöme* än jag först insåg"
"Man skulle lätt kunna tro att du är lite bitchig/tråkig/torr/annat negativt"

Efter några minuter med ovanstående så framgår det sedan att de raggar på en. Som sagt, vitsen med det har gått mig förbi. Mycket mycket lättare med folk som är trevliga och gammeldags. "Hej, du ser *passande positivt omdöme* ut. Har du lust att prata lite?" räcker långt. Inga spel. Då har man fastställt att man uppskattar den andres uppenbarelse, att man själv är helt normal, inte gör sig till eller spelar något spel.

Allt sånt där "spel"krångel gör bara att man träffar likasinnad "spelare" och det hela blir mkt mer drama-queenaktigt, utdraget och krystat än det behöver bli. Därmed inte sagt att man ska vara som en öppen bok. Jag berättar hellre för lite, visar för lite mm om jag skulle vara intresserad av någon. Det spelet är en helt annan sak. Mer respektfullt och ändå eggande som jag fattat en del tycker "spel" ändå är.

Heja Lellan!:)

Ironbabe
2007-03-12, 10:49
Det är väl Neil Strauss-generationen som följer Teh Game :)

Tänkte just på det :D

Lexidos
2007-03-12, 10:51
(Orka läsa tråden!)

Vet inte varför tjejerna väljer just ledsen/sur. Bara att folk som kommer fram gör det för att a) få kontakt med dig b) få kontakt med dig c) få kontakt med dig.

Vi tjejer får också höra de mest konstiga saker. Gärna att det lutar åt något negativt, typ att om de trycker ner en liiite lite så blir tjejens naturligt "undergivna masokistiska (stavn) sida" upphetsad och vill ha killen? Eller va sjutton de menar.. Skumt om du frågar mig. Jag vill gärna ha svar på varför killar säger:

"Egentligen är inte du min typ, MEN.."
"Antingen så är du jävligt stel, ELLER (här kommer något "positivt" omdöme)"
"Min kompis sa att han va tänd på dig, jag fattar inte vad han menar så jag måste få prata lite med dig"
"Fattar inte att jag pratar med dig faktiskt.. men du är faktiskt "positivt omdöme* än jag först insåg"
"Man skulle lätt kunna tro att du är lite bitchig/tråkig/torr/annat negativt"

Efter några minuter med ovanstående så framgår det sedan att de raggar på en. Som sagt, vitsen med det har gått mig förbi. Mycket mycket lättare med folk som är trevliga och gammeldags. "Hej, du ser *passande positivt omdöme* ut. Har du lust att prata lite?" räcker långt. Inga spel. Då har man fastställt att man uppskattar den andres uppenbarelse, att man själv är helt normal, inte gör sig till eller spelar något spel.

Allt sånt där "spel"krångel gör bara att man träffar likasinnad "spelare" och det hela blir mkt mer drama-queenaktigt, utdraget och krystat än det behöver bli. Därmed inte sagt att man ska vara som en öppen bok. Jag berättar hellre för lite, visar för lite mm om jag skulle vara intresserad av någon. Det spelet är en helt annan sak. Mer respektfullt och ändå eggande som jag fattat en del tycker "spel" ändå är.

Har aldrig fattat det där med att spela o sånt. Varför ska man säga nåt negativt till nån? Sänder ju helt åt helsike fel signaler.. vad är det för fel på att börja med ett Hej?

mystic[-_-]
2007-03-12, 10:52
Är inte sur

http://cyberpingui.free.fr/images/jimcarrey.jpg

Rahf
2007-03-12, 10:53
;2153498']Är inte sur

http://cyberpingui.free.fr/images/jimcarrey.jpg

Hahaha ja om man kör på som de där lirarna så går det säkert jääättebra. Speciellt om man har samma dansstil.

mystic[-_-]
2007-03-12, 11:00
Hahaha ja om man kör på som de där lirarna så går det säkert jääättebra. Speciellt om man har samma dansstil.

Helt rätt!

KI-EdNv37iY