handdator

Visa fullständig version : Quakers grits


Ninjasmurf
2003-03-08, 08:13
Nån som vet vad det är?
Tror att det är majsgryn men jag vet inte.

(Antar att nån kommer att säga att jag sett Ronnie Coleman - The Unbelievable för många gånger, och det e nog sant).

spinkoo
2003-03-08, 10:57
Originally posted by Ninjasmurf

(Antar att nån kommer att säga att jag sett Ronnie Coleman - The Unbelievable för många gånger, och det e nog sant).

Tänkte säga det men nu förstörde du nöjet :(

King Grub
2003-03-08, 11:44
Det är majs det är gjort av. Bra källa till rejält snabba kolhydrater.

Ninjasmurf
2003-03-08, 13:49
Tackar...kanske man ska köpa....så gott ut i filmen...

GhostFace
2003-03-08, 22:43
Vad jag vet är det "äkta amerikansk sydstatsfrukost" gjord på majsgryn.
Varumärket Quakers har gjort sitt intåg i Sverige, och vem vet om det kommer 'grits' dessutom?

Ninjasmurf
2003-03-09, 14:25
Hittade två andra företag än quakers som gör majs gryn

Fatalist
2005-04-23, 23:24
Hittade två andra företag än quakers som gör majs gryn

Dags att väcka denna gamla tråden... :D

Finns nåt av dem etablerade i sverige?

myggan
2005-04-24, 10:16
hm om det nu är som Grub säger, rejält snabba kolhydrater
varför äter coleman det till frukost innan varje pass *screwy*

Wain
2005-04-24, 11:01
hm om det nu är som Grub säger, rejält snabba kolhydrater
varför äter coleman det till frukost innan varje pass *screwy*

För att han tycker att det är gott? *rolleyes*
*slap*

påven
2005-04-24, 11:06
För att han tycker att det är gott? *rolleyes*
*slap*

och för att han antagligen skiter i om det är snabba kolhydrater. Och han vinner Mr. O varje år ändå

King Grub
2005-04-24, 12:28
hm om det nu är som Grub säger, rejält snabba kolhydrater
varför äter coleman det till frukost innan varje pass *screwy*

Han behöver inte bry sig. ;) Han får bara den anabola effekten, utan dom negativa.

zam
2005-04-25, 15:57
Kanske behöver få upp blodsockret.Eller nåt..eller vad vet jag.. *rolleyes*

PyToN
2005-04-25, 17:08
Vad heter de andra två märkena och vart kan man köpa dessa?

Ninjasmurf
2005-04-25, 17:18
Polenta mysgryn är det ena... det e iofs inte quick majsgryn...

putteb
2005-12-06, 21:02
Han behöver inte bry sig. ;) Han får bara den anabola effekten, utan dom negativa.

Varför behöver inte coleman bry sig om de negativa effekterna som snabba kolisar vanligtivs är förknippade med? Har han en helt enorm insulinkänslighet eller? Kan vi vanliga dödliga käka sånt med gott samvete också?

King Grub
2005-12-06, 21:03
Varför behöver inte coleman bry sig om de negativa effekterna som snabba kolisar vanligtivs är förknippade med? Har han en helt enorm insulinkänslighet eller?

Mediciner du inte får receptfritt.

putteb
2005-12-06, 21:12
Mediciner du inte får receptfritt.

attans, funkar det att stappla in till nån läkare o säga att jag vill bygga muskler för att få recept *screwy* Av nyfikenhet... vet du vad det är för typ av medicin?

King Grub
2005-12-06, 21:14
Vi diskuterar inte dopningsvanor på forumet.

MUGEN
2005-12-06, 21:21
Vi diskuterar inte dopningsvanor på forumet.

vad är det du insinuerar :eek: att Mr. Olympia oren :insane:























:smokin:

putteb
2005-12-06, 21:51
Men om jag förstår dom nya rönen angående GI-värdets betydelse så borde det väl inte vara dumt att ta min gainer med stor andel malto på morgonen eller nån annan tidpunkt, som inte är i samband med träning, ändå? Förutsatt att jag får i mej alla nödvändiga näringsämnen vid andra tillfällen under dagen. För nackdelen förut var väl till störst del att man sabbade insulinkänsligheten och nu säger man att det gör man inte alls? Är det t o m ett ypperligt tillfälle att ladda depåerna på morgonen med malto?

King Grub
2005-12-06, 21:52
Vad är syftet med att vilja få en massiv insulinfrisättning när du vaknar? Insulin är inte anabolt. Antikatabolt, däremot, men en normal, men bara efter ansträning, och protein är också insulinfrisättande 25 gram essentiella aminosyror höjer insulinnivåerna med 500% över fastenivå.

"Ladda depåerna" gör du efter avslutat träningspass, när musklerna är som känsligast.

putteb
2005-12-06, 22:04
Så att paulún säger att insulin är ett väldigt anabolt hormon är fel?

Men har en gainer på t ex morgonen några klart negativa effekter förutom att det finns mer näringsrika grejer att äta istället? Jag är inte rädd för att dra på mej ett högt energiintag. Men det kommer alltså inte ge mej dålig insulinkänslighet?

King Grub
2005-12-06, 22:12
Så att paulún säger att insulin är ett väldigt anabolt hormon är fel?

Ja, det är fel. Det är teorier som bygger på gamla djurförsök, men det stämmer inte på människa, bara på gnagare och grisar.

"The nature of the involvement of insulin, classically thought of as the most important anabolic hormone, is bizarre because it appears that in adult humans insulin does not do what it does in the growing animals traditionally used for metabolic research, such as rats, mice and even pigs."

Exp Physiol 90.4 pp 427-436, April 15, 2005.

"There appears to be a requirement for a minimal concentration of plasma insulin to stimulate muscle protein synthesis in response to resistance exercise and AA ingestion."

Eur J Appl Physiol. 2005 May;94(1-2):1-10. Regulation of mTOR by amino acids and resistance exercise in skeletal muscle.

Anti-katabolt är det däremot, och minskar muskelnedbrytning efter träning och bidrar därigenom till en bättre proteinbalans. Men det minskar inte muskelnedbrytningen i vila - inte heller där tjänar man på gainermåltider.

"Hyperinsulinemia suppresses accelerated muscle protein breakdown after exercise, but not normal resting breakdown."

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2001 Dec;11 Suppl:S164-9. Control of muscle protein breakdown: effects of activity and nutritional states.

Men har en gainer på t ex morgonen några klart negativa effekter förutom att det finns mer näringsrika grejer att äta istället? Jag är inte rädd för att dra på mej ett högt energiintag. Men det kommer alltså inte ge mej dålig insulinkänslighet?

Sämre glukostolans ett antal timmar framåt och säkert ökad fettinlagring. När studierna säger att högre GI inte innebär negativa konsekvenser gäller det som en del av en blandad, normal kost, inte klunkande av glukos/maltodextrindrinkar när man kliver upp ur sängen. Det räknas inte som normalt. Det har i alla fall bara negativa effekter, inga positiva på muskeltillväxten.

putteb
2005-12-06, 22:28
Tack för det! Alltså skulle du kunna förklara vad som händer när man får i sej ett enkelt livsmedel med högt GI?

Min tidigare uppfattning var den att för att sänka glukosnivåerna så producerades mycket insulin som i sin tur byggde upp både muskler och fett beroende på förhållanden som träning precis inpå osv.

Ja det där med vad insulinet gör vet jag ju redan att det är delvis fel då.