handdator

Visa fullständig version : Tips på After Shave/Eu de Toilette?


shadowfire
2007-03-10, 14:50
Bläddrar i taxfreekatalogen nu, letar någon ny doft att testa.
Gillar sådant som doftar sportigt, ungt och trendigt, dvs inte så mkt musk eller gubbaktigt, utan mer "active man". Har fallit pladask för GANT Liquid t.ex. den doften passar mig ruggigt fint.

Någon som har tips på någon annan bra herrparfym?

Hades
2007-03-10, 14:52
Dior Homme (heter den väl?) luktar mycket gott.

shadowfire
2007-03-10, 14:59
Dior Homme (heter den väl?) luktar mycket gott.

dior? christian dior alltså? den får jag kolla upp, merci!

shadowfire
2007-03-10, 15:00
björn borg 109 var sådär, jag är inte mkt för lacoste eller lagerfeld heller, lite för gubbigt.

Jean Paul Gaultier är lite för sött för min del, drar till sig både getingar och shemales.

shadowfire
2007-03-10, 15:02
Dior Homme (heter den väl?) luktar mycket gott.

Det är inte L'Homme (yves saint laurent) du menar?

Hades
2007-03-10, 15:11
Det är inte L'Homme (yves saint laurent) du menar?

Nix, Dior:

http://www.smartstep.se/shopimages/190390.jpg

Einar
2007-03-10, 15:17
Kenzo Air är frisk och god.

-squat-
2007-03-10, 15:23
Armani Code. Kåtningsmedlet nummer 1.

Snafu
2007-03-10, 15:24
Boss e schysst, genomskinlig flaska med gult innehåll. Funkar alltid.

Chanel Allure Sport är också schysst.

Janitorr
2007-03-10, 15:33
Bläddrar i taxfreekatalogen nu, letar någon ny doft att testa.
Gillar sådant som doftar sportigt, ungt och trendigt, dvs inte så mkt musk eller gubbaktigt, utan mer "active man". Har fallit pladask för GANT Liquid t.ex. den doften passar mig ruggigt fint.

Någon som har tips på någon annan bra herrparfym?

Gant Liquid luktar väldigt konstigt på huden, testa den på dig först så du märker att den är ok.

Nejv
2007-03-10, 16:20
Acqua di Gio är annars en väldigt uppskattad sådan.

Lexidos
2007-03-10, 16:27
Är jag den enda som inte använder after shave här eller? Nu känner jag mig som en dålig människa

Arnesson
2007-03-10, 17:29
Jag kör med och rekomenderar Gant Adventure samt Chanel Allure Homme Sport.

mangs
2007-03-11, 00:32
Acqua di Gio och CK Etirnity är de jag kör på för tillfället. Gillar(gillade) även Polo Sport.

shadowfire
2007-03-11, 00:35
Gant Liquid luktar väldigt konstigt på huden, testa den på dig först så du märker att den är ok.

För mig luktar den perfa, inget konstigt alls på huden här?
Är en svag musk-doft som kommer efter man haft den ett litet tag, brukar nästan dofta som bäst efter en halvtimme eller så.

Goa tips för övrigt i tråden, ska testa lite nytt tänkte jag.

chidde
2007-03-11, 12:09
just nu använder jag faktiskt ingen parfym, annars har jag tommy hilfiger (tommy jeans) och en dkny

bäst respons fick jag när jag hade aqua di gio som vissa har nämnt

Axel2
2007-03-11, 12:31
Armani Code säger jag bara!

OggeP
2007-03-11, 12:34
Kenzo L´eau Par *cupid*

maRRtin
2007-03-11, 12:34
http://perfumeempire.com.au/gfx_med%5C20413m.jpg

_Robbie_
2007-03-11, 12:40
Finns ingen som luktar godare än Carolina herreras AQUA

http://clientes.europeanpowersellers.com/todoloquequieres/herrera%20aqua.jpg

http://www.unlimitedperfumes.com/images/aqua-herrera.jpg

shadowfire
2009-03-07, 17:44
Bump!
Åker utomlands nästa helg och glor i taxfreekatalogen nu. Vad ska man köpa för ny herrdoft måtro? Något tips på sportigt/ungt/fräscht? Inget musk/kryddigt.

coxie
2009-03-07, 17:50
Creed Love in White är riktigt fin, men kanske inte finns med i taxfreekatalogen.

coxie
2009-03-07, 17:54
Värt att notera är att det är en parfym för damer men den funkar för män med.

shadowfire
2009-03-07, 18:29
Värt att notera är att det är en parfym för damer men den funkar för män med.

aight aldrig hört talas om, men jag brukar iofs inte vara på den avdelningen :D
har någon Björn Borg fragance som också är unisex, men den doftar förbaskat bra.

ceejay
2009-03-07, 18:43
Finns ingen skillnad mellan dam/herr-parfym har jag lärt mig :)
Hittepå endast

Rahf
2009-03-07, 18:50
Armani Code tycker jag om. Samba Red var min förra och AC har även den en rätt mjuk och härlig doft.

shadowfire
2009-03-07, 19:19
Hur doftar armani code? Många som tipsat om just den nu? Är det typ en fräsch/sportig doft?

Rahf
2009-03-07, 20:18
ARGH! Jag vet inte riktigt vad som kännetecknar en sportig doft. Den är väldigt mjuk och len i doften åtminstone. Du slås inte av doften utan den smeker sig in i näsan :D. Jag tycker då att den luktar väldigt gott, och det tycker de flesta kvinnliga bekantskaper jag har.

shadowfire
2009-03-07, 20:46
ARGH! Jag vet inte riktigt vad som kännetecknar en sportig doft. Den är väldigt mjuk och len i doften åtminstone. Du slås inte av doften utan den smeker sig in i näsan :D. Jag tycker då att den luktar väldigt gott, och det tycker de flesta kvinnliga bekantskaper jag har.

lol.. men sportig, då doftar den mer sött/gott liksom.... mer maskulin doft är mer kryddig, musk, tyngre

isterbuk
2009-03-07, 20:48
Armani Code, Jean Paul Gaultier Le Male, Armani Aqua Di Gio, BOSS by Hugo Boss (grå kork genomskinlig flarra) alla dessa är "näs-smekare" dock väldigt vanligt förekommande parfymer.

Är själv på jakt efter ny härlig näs-smekare, tips på sådana?

shadowfire
2009-03-07, 20:49
Armani Code, Jean Paul Gaultier Le Male, Armani Aqua Di Gio, BOSS by Hugo Boss (grå kork genomskinlig flarra) alla dessa är "näs-smekare" dock väldigt vanligt förekommande parfymer.

Är själv på jakt efter ny härlig näs-smekare, tips på sådana?

är samtliga de sportiga/friska?

Sebbe_H
2009-03-07, 20:59
CK Eternity

Piranha
2009-03-07, 21:06
gillar kenzo också.

armanio black code ... tror den heter så

shadowfire
2009-03-08, 21:26
armani code, jag blir lite skeptisk till beskrivningen... orientalisk?

" Armani Code
EdT 50 ml

Den första orientaliska doften från Giorgio Armani."

1911
2009-03-08, 21:46
Sniffa på Versaces.

Wikner
2009-03-08, 22:05
Sex Panther by Odeon kanske ? :D

oath5
2009-03-08, 22:20
lol.. men sportig, då doftar den mer sött/gott liksom.... mer maskulin doft är mer kryddig, musk, tyngre

Armani Code är kryddig och ganska tung :)

shadowfire
2009-03-08, 23:26
Armani Code är kryddig och ganska tung :)

hoppsan!... då är det mer en kvällsdoft kanske. Fan jag är ute efter en sportigare dagsdoft...

Funderar på Diesel - Fuel for life, men den ska också vara rätt tung/kryddig?

Yes
2009-03-09, 00:56
är samtliga de sportiga/friska?
Av de han listar är det nog bara Aqua Di Gio som kan räknas dit, och kanske BOSS(jag tycker den är så syntetisk så jag vet inte vart jag skulle placera den).

Är det aquatiska dofter du är ute efter, eller friska dofter mer allmänt? AdG och Davidoff Coolwater är ju minst sagt populära när det gäller aquatiska dofter iaf.

CK Eternity som Sebbe_H föreslog är en rätt frisk grön doft. Det är inte någon ungdomlig doft, så den gör sig nog bra på någon som är 30+.

Cerruti 1881 är en frisk citrusdoft med en del träiga och orientaliska noter.

Ferrari Passion är frisk med mjuka trä och lädernoter. Jag tycker den har en viss sportighet, den är lätt att tycka om men har ändå en egen karaktär. Mycket prisvärd är den också.

Czeck & Speake Paradisi är en väldigt frisk citrusdoft som är rätt unisex. Inte vad jag skulle kalla sportig, men helt klart frisk.

Yes
2009-03-09, 01:22
Funderar på Diesel - Fuel for life, men den ska också vara rätt tung/kryddig?
Den är inte speciellt tung alls. Den är rätt frisk, söt och fruktig, med viss skärpa i sig. Innehåller anis, grape, hallon, lavender och trä.

Luktar gräsligt gör den dock(fast den är populär hos damerna). :D

Loke
2009-03-09, 02:40
Fuel for life är lustig på det sättet, den luktar fan inte speciellt bra, men är liksom ändå tilldragande. Den kanske bara döljer svettlukt väldigt bra eller nåt, haha.

Jag gillar aqua di gio som tusan men känner att den är för mainstream, finns det någon mer ovanlig som ger samma vibbar?

Yes
2009-03-09, 09:24
Jag gillar aqua di gio som tusan men känner att den är för mainstream, finns det någon mer ovanlig som ger samma vibbar?
Halston Unbound har jag sett någon recensent beskriva som "Aqua di Gio done right". Har inte provat den själv, är inte så förtjust i den typen av dofter, men den hade jag nog kollat upp om jag var på jakt efter nåt sånt.

Calvin Klein Truth kan vara nåt som faller i smaken också, eller kanske Bvlgari Aqva.

Creed Silver Mountain Water kanske är bra om man gillar aquatiska dofter. Jag tycker den är riktigt tam och mesig, men många verkar gilla Creed så du kanske gillar den mer än vad jag gör.

morc
2009-03-09, 09:35
Polo Blue är favoriten!

hahavaffan
2009-03-09, 09:44
Funderar på Diesel - Fuel for life, men den ska också vara rätt tung/kryddig?Verkligen inte! Sjukt bra doft, och väldigt uppskattad hos alla som sniffar i sig den ;)

plattenbullen
2009-03-09, 10:28
Polo Explorer Ralph Lauren luktar mycket gott, manligt men samtidigt fräscht. inte det råmanliga lukten :D

TheGovernator
2009-03-09, 12:12
Gucci by Gucci

IntenZe
2009-03-09, 18:22
Paris Hilton for Men. :em:

http://www.gaston.ws/sales/images/ParisHiltonforMen.jpg

shadowfire
2010-01-30, 19:36
Bumpar min gamla tråd då det snart är dags o börja shoppa taxfree igen.
Armani Black Code bland annat blev inköpt förra gången då jag skrev i denna tråd och fick tips. Får tacka för den, BC är verkligen kanon och får damerna på fall! :D

Fler tips? Gärna åt det sportigare hållet och inte för "tunga" dofter?
Jag vill dofta snortät vältränad tennisspelare med ferrari och inte halvfet hallick med stadsjeep.

Yes
2010-01-30, 19:42
Fler tips? Gärna åt det sportigare hållet och inte för "tunga" dofter?
Jag vill dofta snortät vältränad tennisspelare med ferrari och inte halvfet hallick med stadsjeep.
Då kan du testa just, eh, Ferrari Passion eller Uomo. Förstnämnda är nog säkraste kortet då den är mer sportig(men ändå lite "exklusiv"), dessutom billig. Uomo är mer åt exklusivt läder hållet(föreställ dig hur det borde lukta i en Ferrari :D ).

Yes
2010-01-30, 19:56
Chanel Allure Homme (eller sportvarianten av denna) kan också vara nåt att testa. Att knycka EdP;n från damhyllan är ingen dum idé annars.

shadowfire
2010-01-30, 20:19
haha yes dominerar... grymvetips! :hbang:

Madame
2010-01-30, 20:35
Vet precis vad som menas med den sportiga tennisspelande smellen.
Då tycker jag armani white är bra. Sportig, luftig och posh. Ralph lauren blue är också mycket fin. CK B är najs men lite 90 kanske (dock inte lika 90 som CK one ;)). Chanel har flera goda herrparfymer, luktade på en nyligen och gillade skarpt, men kommer inte ihåg namnet :[

Vinter
2010-01-30, 20:35
Testa Dior fahrenheit 32. Fräsh doft. Enda jag använder just nu.

shadowfire
2010-01-30, 20:45
Underbara tips! Mången tack! :bow:

svennebanan
2010-01-30, 20:46
Testa Dior fahrenheit 32. Fräsh doft. Enda jag använder just nu.

Den luktar bra men tillräckligt stark för att jag inte skall kunna använda den.

Yes
2010-01-30, 20:49
haha yes dominerar... grymvetips! :hbang:
*flex* :D

Chanel har flera goda herrparfymer, luktade på en nyligen och gillade skarpt, men kommer inte ihåg namnet :[
Om det var mer åt det friskare och sportigare hållet så är det nog bara Allure och Platinum Egoiste som passar(fast jag betraktar Platinum Egoiste som en våldtäkt på orignal-Egoisten som är ett mästerverk; den är dock mer varm och kryddig, men många tjejer tycker den är sexig). Antaeus är riktigt tung och jordig, och Pour Monsieur lite mer tidlös och elegant(med risk för att vara gubbig).

Testa Dior fahrenheit 32. Fräsh doft. Enda jag använder just nu.
Bara så 90-tal och uttjatad. :D

shadowfire
2010-01-30, 20:50
Inget gubbigt bara. Jag behöver föryngre mig med sportigare/yngre dofter.
Lagerfeldt är uteslutet alltså.

svennebanan
2010-01-30, 20:55
Bara så 90-tal och uttjatad. :D

Den är väl relativt ny? Du menar den gamla röda farenheit?

Yes
2010-01-30, 20:56
Den är väl relativt ny? Du menar den gamla röda farenheit?
Ah, my bad! :em:

Yes
2010-01-30, 21:06
Inget gubbigt bara. Jag behöver föryngre mig med sportigare/yngre dofter.
Lagerfeldt är uteslutet alltså.
Du kan köra på 99% av det du hittar i taxfree-shoppen utan att det blir gubbigt. Mognare dofter kommer inte uppfattas som gubbigt. Däremot finns det några du med fördel kan undvika: Cerruti 1881, Ck Eternity och Chanel Pour Monsieur är sådana som kan slå fel och vissa kommer uppfatta doften som 40-plusare.

shadowfire
2010-01-30, 21:15
Du kan köra på 99% av det du hittar i taxfree-shoppen utan att det blir gubbigt. Mognare dofter kommer inte uppfattas som gubbigt. Däremot finns det några du med fördel kan undvika: Cerruti 1881, Ck Eternity och Chanel Pour Monsieur är sådana som kan slå fel och vissa kommer uppfatta doften som 40-plusare.

Körde med lagerfeldt (stavning?) en gång då jag gick ut på Avenyn i Sundsvall... har aldrig fått så många +50 efter mig som då. :MrT:

Vinter
2010-01-30, 21:21
Körde med lagerfeldt (stavning?) en gång då jag gick ut på Avenyn i Sundsvall... har aldrig fått så många +50 efter mig som då. :MrT:

Photo eller vad den nu hette? :D

Vinter
2010-01-30, 21:22
http://www.cbihateperfume.com/

Kanske kan vara nått för dig eeeh? :)

Yes
2010-01-30, 21:23
Körde med lagerfeldt (stavning?) en gång då jag gick ut på Avenyn i Sundsvall... har aldrig fått så många +50 efter mig som då. :MrT:
De kanske tyckte du verkade så ungdomlig och ville ha lite lammkött? :D

Jag är iof inte direkt bekant med Lagerfeldt's dofter, tycker de är blä...

shadowfire
2010-01-30, 21:43
Photo eller vad den nu hette? :D

Nej photo hade jag också, men den var lite mer ungdomlig ändå.
Jag pratar klassikern!

http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=225386&type=standard&size=140

Doggeh
2010-01-30, 22:12
Jag kör på en Hugo Boss flarre, luktar gott som fasiken! Men det svider i plånboken att köpa den :(

kohai
2010-01-30, 22:36
Leau par kenzo Men är Schvajjnigt grym. Är inne på andra flaskan. Brukar även använda mig av Aqua di Gio men använder mig mest av kenzo.

Sniffade även på en Lacoste "style in play" i röd flarra som luktar gott.

Tolkia
2010-01-30, 23:33
Nej photo hade jag också, men den var lite mer ungdomlig ändå.
Jag pratar klassikern!

http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=225386&type=standard&size=140
Nu vet jag inte hur det är med andra kärringar, men för mig är det där fjunfjortisdoften nr 1. Brudmagneterna på högstadiet. :D

shadowfire
2010-05-13, 22:52
aaah, kolo är fan grymt.

Köpte på mig lite nya flarror på taxfreen nu när jag var i Egypten. Blev:

Kenzo
Armani aqua di gio
CK Eternity

CK fungerar bäst på jobbet, den har inte fungerat så bra privat och har inte gjort damerna knäsvaga.
Kenzo är frisk och fräsch, men på tok för mkt citrus för min del. Den duger dock och den har väl tilltalat någon dam.

Aqua di gio är helt makalös. Får kommentarer hela tiden oavsett ålder. Senast nu ikväll så blev jag nästan upptryckt mot en vägg och slickad på halsen pga den. Fan mer sådana tips, jag älskar kolo! *cupid*

shadowfire
2011-07-17, 16:04
Bump.

1 år senare måste jag säga ett Kenzo = WIN. Damerna gillar den skarpt, har rentav blivit uppsniffad och halvt slickad på halsen i en hiss av en främmande kvinna. Den luktar lite väl mkt citrus först, men rimmar åtminstone bra med min kroppsdoft då den sjunker in till lite mer vanilj/söt/sportigt sådär...

Aqua di gio är stående favorit, även där jag har blivit uppslickad på halsen, dock av en kvinnlig bekant.

CK Eternity kommer jag aldrig köpa igen. Passar OK på jobbet, men på tok för kärringsliskig i lukten.

Funderar på att fynda någon ny sommardoft. Fler tips på sportiga, fräscha, inte så tunga dofter?

mikaelj
2011-07-17, 16:08
Grumme grönsåpa.
Postat via en mobil enhet

Mr.Cosybear
2011-07-17, 16:18
Bump.

1 år senare måste jag säga ett Kenzo = WIN. Damerna gillar den skarpt, har rentav blivit uppsniffad och halvt slickad på halsen i en hiss av en främmande kvinna. Den luktar lite väl mkt citrus först, men rimmar åtminstone bra med min kroppsdoft då den sjunker in till lite mer vanilj/söt/sportigt sådär...

Aqua di gio är stående favorit, även där jag har blivit uppslickad på halsen, dock av en kvinnlig bekant.

CK Eternity kommer jag aldrig köpa igen. Passar OK på jobbet, men på tok för kärringsliskig i lukten.

Funderar på att fynda någon ny sommardoft. Fler tips på sportiga, fräscha, inte så tunga dofter?

Se där, vilken Kenzoparfym är det?

Torwald
2011-07-17, 17:53
Jag har Hermes Terre, som jag gillar skarpt! Någon som kan något om detta som kan säga något om den?

shadowfire
2011-11-04, 14:30
Se där, vilken Kenzoparfym är det?

Pour Homme!
Den har blivit en favorit nu.

http://www.nordicfeel.se/images/productimages/5787.jpg

http://www.nordicfeel.se/pricesite.aspx?artnr=5787&Site=Pricerunner&AspxAutoDetectCookieSupport=1

shadowfire
2011-11-04, 14:31
Grumme grönsåpa.
Postat via en mobil enhet

Jag börjar smått förstå varför du är singel.

Minimjölk
2011-11-04, 14:45
Ja, ingen gillar de som postar på Kolozzeum från mobila enheter. Du bore veta bättre Mikael

shadowfire
2011-12-12, 22:00
faaan då, Kenzo fanns inte i shopen.. finns det något som är hyffsat likt Kenzo? Det går grymt bra hem på både jobbet och bland damerna. Citrus, sportigt men sjukt neutralt, inte så tungt, mer fräscht/tunt.

Yes
2011-12-12, 22:40
faaan då, Kenzo fanns inte i shopen.. finns det något som är hyffsat likt Kenzo? Det går grymt bra hem på både jobbet och bland damerna. Citrus, sportigt men sjukt neutralt, inte så tungt, mer fräscht/tunt.
Har du testat Ferrari Passion? Tycker den är rätt trevlig och brukar gilla den till sommaren. Billig också.

Min favorit för nuvarande är Chanel no. 5. Jag vill ligga med mig själv när jag har den på, och då måste den vara bra.

Fishtank
2011-12-12, 22:50
Oh parfymtiden på året igen
Måste nog uppdatera skåpets lite efter att ha läst tråden.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Einar
2011-12-12, 23:06
Jag doftade på en riktigt god parfym som egentligen var en sommardoft. Något japanskt namn... Hishomashi eller nåt sånt? :D

shadowfire
2011-12-13, 00:45
Har du testat Ferrari Passion? Tycker den är rätt trevlig och brukar gilla den till sommaren. Billig också.

Min favorit för nuvarande är Chanel no. 5. Jag vill ligga med mig själv när jag har den på, och då måste den vara bra.

inte provat!
hur är den i lukten?

jag vill ha något som är lättsamt, sportigt, fräscht... har t.ex Armani Black Code som är på tok för tung, det är för mkt pimp daddy över den... däremot Armani Aqua Di Gio fungerar alltid, den liksom står sig... och kenzo var en fullkomlig jackpot, klockren tunn citrusdoft som signalerade sport, fräsching och "vill ligga"...

shadowfire
2011-12-13, 00:46
Oh parfymtiden på året igen
Måste nog uppdatera skåpets lite efter att ha läst tråden.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

det är alltid parfymtid på året, handlar bara om mängden + timeing, dvs finess... doftar man lagom i rätt tillfälle och på rätt ställe på kroppen så är det Win... sedan kan det vara som mikaelj föreslog, grumle grönsåpa.. om man nu tvagar sig i det.

Madame
2011-12-13, 01:05
Vad finns det för goda unisexparfymer eller herrparfymer som funkar bra på ladies, alt mindre brudiga parfymer?

Jag tycker inte om tjejparfymer, jag vill inte lukta brudigt, sliskigt, damigt osv. Jag vill bara lukta gott, fräscht och liksom nåt annat än garnierdeodoranten för 29 spänn på coop.

Många herrparfymer är så himla goda, hittar alltid mer tilltalande dofter på herrsidan än på damsidan. Samtidigt är många av herrdofterna liiiite för mycket alfa/raggare/ståtlig herre/axe/jag-har-nyss-rakat-mig osv. Jag vill inte bli påkommen med att lukta som en man, jag vill bara lukta.... najs!

Så, bring it!

Fishtank
2011-12-13, 11:03
det är alltid parfymtid på året, handlar bara om mängden + timeing, dvs finess... doftar man lagom i rätt tillfälle och på rätt ställe på kroppen så är det Win... sedan kan det vara som mikaelj föreslog, grumle grönsåpa.. om man nu tvagar sig i det.

Självklart
Men trådarna brukar vakna till liv runt jul tycker jag :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

KlopFer
2011-12-13, 12:27
Hatar när man har flera favoriter så man inte vet vilken man ska använda, vill ju ha alla på mig :(

ddewe
2011-12-13, 13:06
Davidoff Champion har aldrig svikit mig, det händer ofta att folk frågar mig vilken parfym jag använder :)

http://www.punmiris.com/himg/o.5867.jpg

Notera att jag vet hur cheesy flaskan ser ut, men ge den en chans!

shadowfire
2014-12-16, 19:18
Är det någon här som testat Armani Code Ice? Hur upplevs den?

Hur jag än vänder och vrider så är min topp tre;

Armani Aqua di gio
Kenzo (l'eau par kenzo por homme)
Armani Code

De två förstnämnda är helt awesome, sportiga, fräscha, lagom citrus. Passar min personlighet och fungerar helt galet bra vid dating osv.
Den tredje fungerar också bra vid dating, men är lite tyngre, passar mer för lite klubbtillställningar och partaj osv.

Ck Eternity har jag på jobbet bara för att bli av med flaskan. Inte alls min smak, känns varken sportig eller maskulin, mer som om man är en transa.

De två första dofterna; jag vill hitta en tredje som är i samma klass! Sportig, fräsch, citrus osv. Tips?

oath5
2014-12-16, 20:00
Är det någon här som testat Armani Code Ice? Hur upplevs den?

Hur jag än vänder och vrider så är min topp tre;

Armani Aqua di gio
Kenzo (l'eau par kenzo por homme)
Armani Code

De två förstnämnda är helt awesome, sportiga, fräscha, lagom citrus. Passar min personlighet och fungerar helt galet bra vid dating osv.
Den tredje fungerar också bra vid dating, men är lite tyngre, passar mer för lite klubbtillställningar och partaj osv.

Ck Eternity har jag på jobbet bara för att bli av med flaskan. Inte alls min smak, känns varken sportig eller maskulin, mer som om man är en transa.

De två första dofterna; jag vill hitta en tredje som är i samma klass! Sportig, fräsch, citrus osv. Tips?

Chanel Allure Homme Sport (eller Versace Pour Homme)

galtasar
2014-12-16, 20:23
Är det någon här som testat Armani Code Ice? Hur upplevs den?

Hur jag än vänder och vrider så är min topp tre;

Armani Aqua di gio
Kenzo (l'eau par kenzo por homme)
Armani Code

De två förstnämnda är helt awesome, sportiga, fräscha, lagom citrus. Passar min personlighet och fungerar helt galet bra vid dating osv.
Den tredje fungerar också bra vid dating, men är lite tyngre, passar mer för lite klubbtillställningar och partaj osv.

Ck Eternity har jag på jobbet bara för att bli av med flaskan. Inte alls min smak, känns varken sportig eller maskulin, mer som om man är en transa.

De två första dofterna; jag vill hitta en tredje som är i samma klass! Sportig, fräsch, citrus osv. Tips?

Armani Code Sport eller L'Eau d'Issey Pour Homme Issey Miyake kanske.

shadowfire
2014-12-16, 20:34
bra tips, får kolla upp! .. jädrans svåra namn på vissa bara, lycka till o handla det utan att ta med sig en gul lapp :P

Callek
2014-12-16, 20:42
Det är långt mellan gångerna jag köper parfym. Men rätt nyligen investerade jag i en flaska Chanel Bleu som jag gillar skarpt.

Macroman
2014-12-17, 10:04
Är det någon här som testat Armani Code Ice? Hur upplevs den?

Hur jag än vänder och vrider så är min topp tre;

Armani Aqua di gio
Kenzo (l'eau par kenzo por homme)
Armani Code

De två förstnämnda är helt awesome, sportiga, fräscha, lagom citrus. Passar min personlighet och fungerar helt galet bra vid dating osv.
Den tredje fungerar också bra vid dating, men är lite tyngre, passar mer för lite klubbtillställningar och partaj osv.

Ck Eternity har jag på jobbet bara för att bli av med flaskan. Inte alls min smak, känns varken sportig eller maskulin, mer som om man är en transa.

De två första dofterna; jag vill hitta en tredje som är i samma klass! Sportig, fräsch, citrus osv. Tips?

Testa denna. Min favorit. Ska nog för första gången köpa samma parfym 2 ggr.
Issey Miyake (leau dissey pour homme sport edt)

http://eleven.se/issey-miyake-leau-dissey-pour-homme-sport-edt-19873.html#description

Bailah
2014-12-17, 10:31
Kör alltid boss bottled. Men har även en flaska issey för att byta av till och från. Båda de parfymerna är de godaste jag kört. Fräscha och inte tunga.

shadowfire
2014-12-17, 12:21
Goa tips, tack snälla!
Vet ni om de har luktprover eller så på grandparfymeri o sådana ställen?

Har tänkt beställa via taxfreeshoppen på flyget.

shadowfire
2014-12-18, 16:10
Herrejävlar, var in på Åhléns parfymavdelning och trots att jag enbart var bland herrdofterna så stinker jag tantparfym nu. Damerna där måste ju ha stått och gasat som galningar på sin sida. Undrar hur nyttigt det är för de som jobbar i kassan som var strategiskt placerad precis mittemellan de båda parfymavdelningarna, huuuuh

Hittade ingen Issey som jag var nyfiken på, däremot fick jag tag på Ice-Armanin. Inte min stil, mycket citrus och rätt så frän i lukten, nästan som en gammal blomkruka som dragit lite för mycket vatten.

PureWhey
2014-12-18, 16:22
Är inne på andra behållaren av denna nu:
http://fimgs.net/images/perfume/nd.10206.jpg

Magisk.

pizzabud
2014-12-22, 00:14
valfri Aqua di Parma slår allt annat i den här tråden

Lasse Kongo
2014-12-22, 14:58
Kör alltid boss bottled. Men har även en flaska issey för att byta av till och från. Båda de parfymerna är de godaste jag kört. Fräscha och inte tunga.

Boss Bottled har jag nog haft som favorit i 15 år, och är fortfarande No1, får faktiskt en flarra av tomten (tror jag)

Kouros är strax därefter, rejäl musöppnare.

KlopFer
2014-12-22, 19:56
Kör alltid boss bottled. Men har även en flaska issey för att byta av till och från. Båda de parfymerna är de godaste jag kört. Fräscha och inte tunga.

Såg en flaska dagen efter jag läste detta, köpte en på test.

Den får helt klart godkänt :thumbup:

awesomooo
2014-12-22, 20:01
Har också GANT Liquid, den känns somrig och fräsch, något jag brukar använda på sommaren alternativt när jag är utomlands. Annars nu kör jag med Paco Rabanne Black XS som känns mer mysig och damer under 30 har faktiskt påpekat att man luktar gott, dock är den inte speciellt sportig i doften.

Annars är D&G Light Blue rätt lik Ganten i doften och känns även den sportig och fräsch.

Matsa
2014-12-22, 20:27
Jag var inne på Kicks och nosade på en after shave från Maison Martin Margiela idag, osäker på vilken men jag tror att det kan ha varit jazz club. Tyckte den var sådär först men tydligen åkte provlappen med hem och nu när den har satt sig tycker jag att den är förbannat trevlig. Kanske får bli en flaska.

Förresten, någon som har tips på bra och neutral deo man kan ha till parfymer som inte har matchande deo?

R Scarpa27
2014-12-22, 20:31
Jag var inne på Kicks och nosade på en after shave från Maison Martin Margiela idag, osäker på vilken men jag tror att det kan ha varit jazz club. Tyckte den var sådär först men tydligen åkte provlappen med hem och nu när den har satt sig tycker jag att den är förbannat trevlig. Kanske får bli en flaska.

Förresten, någon som har tips på bra och neutral deo man kan ha till parfymer som inte har matchande deo?

kanske en oparfymerad?

apoteket har ju apoliva deo oparfymerad.

Matsa
2014-12-26, 18:15
kanske en oparfymerad?

apoteket har ju apoliva deo oparfymerad.

Hittade en jag tycker är bra, Jack Black Pit Boss. Luktar mer åt tvålhållet men ganska diskret och håller torrt ganska bra också. Angående after shaven (MMM Replica Jazz Club) så har jag hunnit använda den en gång och jag tycker att de maskulina tonerna bleknar fortare på huden än på testpappret så att det blir lite för mycket söta dofter kvar. Jag gillar den dock riktigt mycket ändå, verkar hålla sig bra också.

MaastavetoIsBack
2015-03-14, 19:58
Hur många här på kolozzeum lirar då sk nichedofter?

Det som finns på kicks och åhlens(exklusive Åhlens city i Stockholm och NK) Har oftast värdelösa utbud där det är designerdofter som majoriteten har.

Parfymer är en fascinerande värld och är betydligt mer än Acqua di Gio och One Million.

Själv använder jag nu på våren använder jag främst Acqua di Parma Colonia intensa och har i vintras använt Michael for Men av Michael Kors vilket är en maskulin och angenäm doft.

Just nu har jag en del parfymer men kommer i sommar att investera i lite nichedofter, exempel på dessa är Creed Aventus, Miller Harris Feuilles de Tabac eller möjligtvis Frapin L'humaniste.

Någon är som provat ovan nämnda dofter?