handdator

Visa fullständig version : Vem bänkar mest här på forumet?


w124
2007-03-10, 02:55
Max ni gjort en etta på? Verkar vara en del som ligger 200+, och lite bilder till inspiration att orkar köra riktigt hårt?? =)

MVH =)

muddler
2007-03-10, 03:07
lägger min röst på finnpower (stavning?)

Erik__
2007-03-10, 03:22
Står nog mellan finnpower,mig,freddi eller fredrik svensson

hultman
2007-03-10, 05:24
Medlemsbilder? Själv har jag inte ens bänkat hälften av världsrekordet.

bubbe
2007-03-10, 08:10
Finnpower hade världsrekordet i grenen enbart bänkpress 345kg, vilket svensson bättrade på till 345.5kg

_bWKstGAZHI

130kg finsk sisu
2007-03-10, 08:14
Men jag tror Svensson lyft 350kg i ett fuuuult träningslyft. Så Svenssom torde vara obestridlig 1a då...
bästa lyft:
1.Svensson 350
2.Finnpower 345
3.Jag 325
4.Lillgrabben?
5.Fetknoppen?

Daadi
2007-03-10, 10:01
de va inte dåligt lyft 130 kilo finsk sisu .....du väger verkligen upp till namnet SISU *drool* :bow: :bow: :bow:

Empe
2007-03-10, 11:03
de va inte dåligt lyft 130 kilo finsk sisu .....du väger verkligen upp till namnet SISU *drool* :bow: :bow: :bow:

Sen, va är han 24 år eller nåt har jag för mig. Han kommer plocka världsrekordet, garanterat.

Timme
2007-03-10, 11:36
Men jag tror Svensson lyft 350kg i ett fuuuult träningslyft. Så Svenssom torde vara obestridlig 1a då...
bästa lyft:
1.Svensson 350
2.Finnpower 345
3.Jag 325
4.Lillgrabben?
5.Fetknoppen?

Och utan tröja så ser ordnignen ut ungefär densamma.

1.Svensson ska ha gjort 260
2. Freddi ska ha gjort 250
3. Finnpower har gjort 250
4/5 Fetknoppen/Lillgrabben

Rätta mig om jag har fel grabbar!

eandersson
2007-03-10, 13:21
Och utan tröja så ser ordnignen ut ungefär densamma.

1.Svensson ska ha gjort 260
2. Freddi ska ha gjort 250
3. Finnpower har gjort 250
4/5 Fetknoppen/Lillgrabben

Rätta mig om jag har fel grabbar!

Gör tröja så jävla mycket? Berätta lite kort om dessa tröjor är du snäll :)

Ryska_raketen
2007-03-10, 13:22
Så jävla löjligt med tröjor.

Metal_boy_
2007-03-10, 13:26
Så jävla löjligt med tröjor.

Varför har man en slags tröja? Skaderisk? Kan man inte köra med Travers så man kan lyfta ännu mer??:confused:

Timme
2007-03-10, 13:57
Gör tröja så jävla mycket? Berätta lite kort om dessa tröjor är du snäll :)

De är gjorda av ett mycket hårt tyg eller material men som endå är elastiskt. Det sitter förfräligt tajt om bröstet. När man sänker stången mot bröstet så töjs materialet ut och när man sedan pressar upp stången från bröstet så är det tröjan till stor del som förlyttar vikten. När man kommit genom halva rörelsen ungifär så slutat tröjan hjälpa till och man måste pressa med triceps till sman fått upp stången helt. Finnpower får nästan ut 100kg extra med en Titan F6 tröja.

Kwon
2007-03-10, 14:03
Max ni gjort en etta på? Verkar vara en del som ligger 200+, och lite bilder till inspiration att orkar köra riktigt hårt?? =)

MVH =)

Ja int fan e det jak iaf

Kwon
2007-03-10, 14:04
Varför har man en slags tröja? Skaderisk? Kan man inte köra med Travers så man kan lyfta ännu mer??:confused:

Roligare å köra utan bysser... PUMP och TRÖCK!!!

budadi
2007-03-10, 14:09
Fetknoppen har gjort (tror jag) 212,5 raw med stopp och 220 touch and go för nått år sen..

130kg finsk sisu
2007-03-10, 15:49
Men man får inte 50-100kg hjälp om du inte
1.Besitter en makalös tricepsstyrka gentemot bröst/axlar
2.besitter en otrolig stabilitet i kroppen
3.Vågar lyfta vikter som kan vara 20% mer än max!!!!

De flesta som prövar första gången får oftast samma som utan. så innan ni börjar gnälla, kläng på er en tröja, pröva att ens få upp 5kg mer än än ert RAW-pers.:Virro

Timme
2007-03-10, 16:17
Men man får inte 50-100kg hjälp om du inte
1.Besitter en makalös tricepsstyrka gentemot bröst/axlar
2.besitter en otrolig stabilitet i kroppen
3.Vågar lyfta vikter som kan vara 20% mer än max!!!!

De flesta som prövar första gången får oftast samma som utan. så innan ni börjar gnälla, kläng på er en tröja, pröva att ens få upp 5kg mer än än ert RAW-pers.:Virro

Ja, helt kart krävs det först och främst en rejäl grundstyrka. Sedan många träningspass med tröja. Det är inte lätt att få ut 50-100av en tröja det säger jag absolut inte. Men monsterbänkarna (som du, finnpower och svensson) får ut närmre 100kg just pga att ni uppfyller kraven ovan.

budadi
2007-03-10, 16:19
De flesta som prövar första gången får oftast samma som utan. så innan ni börjar gnälla, kläng på er en tröja, pröva att ens få upp 5kg mer än än ert RAW-pers.:Virro

Klängde på mig en ehphd av storlek "för stor" Fick ut 15kg direkt, 20kg efter 3träningspass :D

tp_88
2007-03-10, 16:22
De flesta som prövar första gången får oftast samma som utan. så innan ni börjar gnälla, kläng på er en tröja, pröva att ens få upp 5kg mer än än ert RAW-pers.:Virro
Jag testade en förstor (F6 46a på 188cm, 100kg) och begagnad tröja i somras. Vet inte exakt vad jag maxade raw då, men fick ut runt 25kg. Det var första gången, med en tightare tröja och några pass teknikträning tror jag +35-40kg skulle kunna varit möjligt. Jag kanske hade lätt för tröja dock.

På ett allmänt träningsforum kan jag också tycka det är intressantare med starkaste rawbänkarna (även om det blir samma lyftare, men andra vikter) om det nu har diskuterats (inte följt tråden).

Timme
2007-03-10, 16:50
Jag testade en förstor (F6 46a på 188cm, 100kg) och begagnad tröja i somras. Vet inte exakt vad jag maxade raw då, men fick ut runt 25kg. Det var första gången, med en tightare tröja och några pass teknikträning tror jag +35-40kg skulle kunna varit möjligt. Jag kanske hade lätt för tröja dock.

På ett allmänt träningsforum kan jag också tycka det är intressantare med starkaste rawbänkarna (även om det blir samma lyftare, men andra vikter) om det nu har diskuterats (inte följt tråden).

Inte illa att få ut så mycket första gången!

Jag håller med dig Tommy. På ett allmänt träningsforum så har inte tröjpress med saken att göra då då det frågas om BÄNKPRESS. Tröjpress oc bänkpress är inte samma sak.

Allan
2007-03-10, 17:30
Jävla gnäll. Bänkpress är en accepterad gren med regler som följs. Samma regler för alla. Lägg ner det där tjafset eller dra. Begrips?

Drftr.com
2007-03-10, 17:56
Finnpower hade världsrekordet i grenen enbart bänkpress 345kg, vilket svensson bättrade på till 345.5kg

_bWKstGAZHI


Helt sinnes sjukt *drool* *flex* :hbang:

polaren
2007-03-10, 18:04
1. Svensson
2. Finnpower
3. Freddi
4. Hirvis
5. Lillgrabben
6. Hulken
7. Fetknoppen

Fast Fetknoppen kan nog klättra upp till 5e plats om han köper ny tröja.

Pingu
2007-03-10, 18:32
1. Svensson
2. Finnpower
3. Freddi
4. Hirvis
5. Lillgrabben
6. Hulken
7. Fetknoppen

Fast Fetknoppen kan nog klättra upp till 5e plats om han köper ny tröja.

Så ska det se ut :hbang:

Turrican
2007-03-10, 19:43
Jävla gnäll. Bänkpress är en accepterad gren med regler som följs. Samma regler för alla. Lägg ner det där tjafset eller dra. Begrips?

pms?

bubbe
2007-03-10, 20:02
pms?

Eller också för att 90% av dom som gnäller här, inte har en aning om vad dom pratar om.

polaren
2007-03-10, 20:19
Finnpower får nästan ut 100kg extra med en Titan F6 tröja.

Då ska man också tänka på att Finnpower antagligen har lagt upp sin bänkträning speciellt för att få ut mycket med tröjan. Hade inte tröjorna existerat så kanske hans rawbänk hade varit ännu bättre osv.

Jag tycker det känns lite fel att säga att någon får ut så och så mycket :P

Lillgrabben
2007-03-10, 20:20
Bänkpressdelen av styrkelyft är en tävlingsgren. I styrkelyft använder man de hjälpmedel som är tillåtna enligt förbundets stadgar - annat är att ge bort kilon till sina motståndare helt i onödan. Styrkelyft har inte så mkt att göra med vem som är starkast, den som lyfter mest kilon inom uppsatt regelverk vinner.

Ett exempel på en lyftare jag känner till lite om & som ni tagit upp i de olika "vem bänkar mest listorna" i afton:

Hittils har jag bänkat mer än fetknoppen - enligt det regelverk som finns uppsatt & med de hjälpmedel man får nyttja.

Om jag inte har alldeles fel är fetknoppens bästa tävlingsbänkpress hittills 235 kg i klass 110, satt - 1999 med materialet som fanns då & jag har gjort 260 nu 2007, med dagens material.

Däremot är jag alldeles säker på att fetknoppen pressar upp mera vikt än jag utan bänkpresströja, då jag tror att jag ligger kring 200 kg i ett tröjfritt max. Jag är också ganska säker på att fetknoppen snabbt kommer att äta upp försprånget jag har på honom nu då han kommit igång med tävlingslyftningen igen & framför allt om han lär sig nyttja det moderna materialet som inte fanns 1999 då han gjorde sitt 235 lyft.

Bärs
2007-03-10, 22:06
Finnpower får nästan ut 100kg extra med en Titan F6 tröja.

Vad kostar en sådan där Titan F6-tröja?

Allan
2007-03-10, 22:11
Då ska man också tänka på att Finnpower antagligen har lagt upp sin bänkträning speciellt för att få ut mycket med tröjan. Hade inte tröjorna existerat så kanske hans rawbänk hade varit ännu bättre osv.

Jag tycker det känns lite fel att säga att någon får ut så och så mycket :P

Precis så. Det känns lite som att folk inte skulle få använda spikskor i friidrott, eller dräkter i simning. Om frågan är "Vem tar mest i bänkpress?" förutsätter jag att alla får svara.
Annars ställer man frågan om vem som tar mest utan hjälpmedel, och sen kan vi dividera om det var ett godkänt lyft (eller om man hade studs, hjälp, medvind eller vad fan som helst). Och man skulle få finna sig i att våra bästa bänkpressare inte skulle svara, eftersom de inte maxar i bänk utan tröja, beroende på skaderisker (vilket är mycket vanligare utan tröja än med) och olika tekniker.

tano
2007-03-11, 00:30
Frågan är väl vad som efterfrågas, vill folk kunna mäta sig med resultaten eller är det SL resultat som är det intressanta?

99% kan endast mäta sig med resultat gjorda utan tröja, eftersom de aldrig testat tröja, knappt vet vad det är. Så för den delen så är raw bänk helt klart viktigare.

För de som är intresserade av SL resultat är det väl inget snack, då är det tröjbänkarna som gäller.

Vad trådskaparen vill veta har jag ingen aning. Jag tycker det är kul med båda, men eftersom det hela tiden skrivs om tröjbänkar, tyckte jag det var roligt att man fick se lite raw resultat i tråden.

tano
2007-03-11, 00:33
Precis så. Det känns lite som att folk inte skulle få använda spikskor i friidrott, eller dräkter i simning. Om frågan är "Vem tar mest i bänkpress?" förutsätter jag att alla får svara.
Annars ställer man frågan om vem som tar mest utan hjälpmedel, och sen kan vi dividera om det var ett godkänt lyft (eller om man hade studs, hjälp, medvind eller vad fan som helst). Och man skulle få finna sig i att våra bästa bänkpressare inte skulle svara, eftersom de inte maxar i bänk utan tröja, beroende på skaderisker (vilket är mycket vanligare utan tröja än med) och olika tekniker.

Ja på sitt sätt kan det gämföras med spikskor, fast skillnaden mellan att använda spikskor och inte använda spikskor är betydligt mycket mindre än att använda tröja och inte använda tröja.

Sadde
2007-03-11, 01:23
Finnpower hade världsrekordet i grenen enbart bänkpress 345kg, vilket svensson bättrade på till 345.5kg

_bWKstGAZHI

vad heter låten i det klippet?

Yes
2007-03-11, 01:36
Rammstein - Du hast

z_bumbi
2007-03-11, 08:58
Ja på sitt sätt kan det gämföras med spikskor, fast skillnaden mellan att använda spikskor och inte använda spikskor är betydligt mycket mindre än att använda tröja och inte använda tröja.

Startblock, gummibanor som är så hårda att långdistansarna får skadeproblem när de springer på samma banor plus spikskor som är så lätta och tighta som möjligt, inget av det behövs för att springa hundra meter.
Du kan ju jämföra den procentuella skillnaden i tid vs bänktröjornas procentuella hjälp om du ska försöka hitta något sätt att jämföra. Rapportera gärna tiderna på 100 m. :)

Nitrometan
2007-03-11, 09:05
99% kan endast mäta sig med resultat gjorda utan tröja, eftersom de aldrig testat tröja, knappt vet vad det är. Så för den delen så är raw bänk helt klart viktigare.
Rövlyft, studs, snedlyft, okalibrerade vikter... Var ska man dra gränsen?

Det enda som är intressant är lyft gjorda på tävling (godkända lyft). Då är de bedömda av domare och man vet att alla förutsättningar runt lyftet är kontrollerade.

Gymlyft kan vara precis vad som helst.

bigtraps
2007-03-11, 09:19
Jag har full respekt för killarna som bänkar 300+. Därimot tycker jag att utvecklingen har gått helt överstyr. Det ska fan inte få hända att bänkresultaten går om markresultaten. Mark är den gren som man normalt lyfter mest i utan utrustning och bänk minst

tano
2007-03-14, 22:31
Rövlyft, studs, snedlyft, okalibrerade vikter... Var ska man dra gränsen?

Det enda som är intressant är lyft gjorda på tävling (godkända lyft). Då är de bedömda av domare och man vet att alla förutsättningar runt lyftet är kontrollerade.

Gymlyft kan vara precis vad som helst.

För en vanlig oinsatt gymråtta är det nog just så att det kan vara vad som helst, den där gränsen finns av naturlig orsak inte. Folk undrar endast vad man tar i bänk, och så är det end of story. Visst flum på hög nivå för någon insatt i SL.

Så jag förstår alla åsikter, men jag ville bara påpeka att det finns de som är mer intresserade av raw lyft. Eller om jag sätter det såhär, för min del var det intressant se alla raw resultaten för att det var intressant med den informationen. Tröjbänks resultaten visste jag redan.

tano
2007-03-14, 22:44
Startblock, gummibanor som är så hårda att långdistansarna får skadeproblem när de springer på samma banor plus spikskor som är så lätta och tighta som möjligt, inget av det behövs för att springa hundra meter.
Du kan ju jämföra den procentuella skillnaden i tid vs bänktröjornas procentuella hjälp om du ska försöka hitta något sätt att jämföra. Rapportera gärna tiderna på 100 m. :)

Nej jag håller med, det sker utveckling med utrustning i friidrotten som i alla sporter. Men fortfarande är jag 100% säker att skillnaden i resultat för en bänkpress med tröja kontra utan tröja vida överstiger skillnaden för en sprinter utan spikskor kontra med spikskor. Det är inte en sådan dramatisk skillnad helt enkelt, men det finns en liten skillnad helt klart.

Angående startblock är det lite intressant. Det kommer säkerligen ny utveckling i framtiden angående starten, för dagens startblock är inte på något sätt optimala.

Papi
2007-03-14, 23:41
Angående startblock är det lite intressant. Det kommer säkerligen ny utveckling i framtiden angående starten, för dagens startblock är inte på något sätt optimala.

Kanske får vi snart se 100 meter medelst gummiband? :D

z_bumbi
2007-03-15, 07:45
Nej jag håller med, det sker utveckling med utrustning i friidrotten som i alla sporter. Men fortfarande är jag 100% säker att skillnaden i resultat för en bänkpress med tröja kontra utan tröja vida överstiger skillnaden för en sprinter utan spikskor kontra med spikskor. Det är inte en sådan dramatisk skillnad helt enkelt, men det finns en liten skillnad helt klart.

Ta en utan spikskor på stubb vs någon som springer på gummibana med spikskor eller vinner någon en os-final utan spikskor? Skillnaden i momentet måste ju mätas jämfört vad de andra som utövar den kan få ut och inte jämfört med en helt annan idrott där mätenheten är en helt annan.


Angående startblock är det lite intressant. Det kommer säkerligen ny utveckling i framtiden angående starten, för dagens startblock är inte på något sätt optimala.

Ta bort dem, jag kan inte jämföra mina tider med någon som använder startblock...

Bamse79
2007-03-15, 09:59
Finnpower hade världsrekordet i grenen enbart bänkpress 345kg, vilket svensson bättrade på till 345.5kg

_bWKstGAZHI

Men man ska väl ändå ligga med arslet i bänken under hela lyftet också? Såg inte ut som det på den här filmen iaf...lyfter ju högt med röven.

z_bumbi
2007-03-15, 10:28
Men man ska väl ändå ligga med arslet i bänken under hela lyftet också? Såg inte ut som det på den här filmen iaf...lyfter ju högt med röven.

Det ser ibland ut så om man använder bendriv, nu kan jag inte se filmen av någon anledning men med tanke på att herr Svensson inte är en direkt plattröv så kan man få en rejäl höjning av bäckenet mot taket utan att häcken lättar från bänken.

BTW
Vi pratar alltså om den här

Fagen
2007-03-15, 10:35
Minst sagt imponerande resultat!

Är det någon (kanske t o m någon av de nämda) som kan ge en grovt generaliserad och förenklad bild av eventuella skillnad i hur dessa herrar tränar? (Om det ens finns det någon skillnad) Tid, metodik etc.

Sen blir jag lite nyfiken på vem/vilka av forumets kvinnliga medlemmar som bänkar mest. Någon som vet?

jwzrd
2007-03-15, 10:41
Men man ska väl ändå ligga med arslet i bänken under hela lyftet också? Såg inte ut som det på den här filmen iaf...lyfter ju högt med röven.

Om det där inte är rövlyft så.. ja du. Man ser ju ffs en LUCKA under vänster skinka som sagt :)

Börje H
2007-03-15, 10:46
Om det där inte är rövlyft så.. ja du. Man ser ju ffs en LUCKA under vänster skinka som sagt :)

Tror nog att domarna drabbades lite av fyfanvatrevligtomdetblirettvärldsrekord-frossa och lättade lite på bedömningarna.

Timme
2007-03-15, 10:49
Det ser ibland ut så om man använder bendriv, nu kan jag inte se filmen av någon anledning men med tanke på att herr Svensson inte är en direkt plattröv så kan man få en rejäl höjning av bäckenet mot taket utan att häcken lättar från bänken.

BTW
Vi pratar alltså om den här

Jag tycker faktiskt inte att den röven ser så stor ut men det är förmodligen vinkeln.

Tricklev
2007-03-15, 10:49
Sen blir jag lite nyfiken på vem/vilka av forumets kvinnliga medlemmar som bänkar mest. Någon som vet?

Klickisen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=9824)

Ligger nog väldigt bra till där.

Börje H
2007-03-15, 10:55
Sen blir jag lite nyfiken på vem/vilka av forumets kvinnliga medlemmar som bänkar mest. Någon som vet?

No1Fitness, Karro, Emmzan och Pinglan är väl de som ploppar först upp i mitt huvud. Sedan finns det ju säkert en del bruttor som inte skriver så frekvent som ligger rejält högt.

Nitrometan
2007-03-15, 10:59
Om det där inte är rövlyft så.. ja du. Man ser ju ffs en LUCKA under vänster skinka som sagt :)
Vet ej. Kan vara svårt att se på film. Men domarna gav den 2-1. Den ena sidodomaren dömde rött. Kanske var för häcklyft?

Bamse79
2007-03-16, 09:07
Tror nog att domarna drabbades lite av fyfanvatrevligtomdetblirettvärldsrekord-frossa och lättade lite på bedömningarna.

Jo det verkar som det iaf! men men...

vad ligger matchvikten på nu då börje, och bänkvikten? *flex*

Börje H
2007-03-16, 09:15
Jo det verkar som det iaf! men men...

vad ligger matchvikten på nu då börje, och bänkvikten? *flex*

Vikt runt 98-99 kg. Hur det går? Kolla journalen :thumbup:

Droog
2007-03-16, 09:41
Betænkt att ni som jæmfør era egna resultat med tævlingsbænkare antagligen inte utfør godkænda lyft. Det ær stor skillnad på ett gymlyft och ett tævlingslyft.

Men visst vore det roligare och intressantare før oss som inte tævlar om utrustning inte var tillåten. Jæmførelsen med spikskor håller inte riktigt fullt ut då vi inte har någon større utveckling på den fronten, ej heller kan lika stor del av prestationen hærledas till skorna.

tano
2007-03-16, 09:57
Ta en utan spikskor på stubb vs någon som springer på gummibana med spikskor eller vinner någon en os-final utan spikskor? Skillnaden i momentet måste ju mätas jämfört vad de andra som utövar den kan få ut och inte jämfört med en helt annan idrott där mätenheten är en helt annan.

Ta bort dem, jag kan inte jämföra mina tider med någon som använder startblock...

Nu är du bara löjlig.

Vi kan enas om att det inte går att mäta två olika sporter med varandra, men det var du som drog upp argumenten med spikskor och simdräkt.

Det är bara så att parallellen går inte att dra. Det blir inga 50% ökningar av resultaten oavsett om du springer på en kolstybbana med ett par gympadojor jämfört med spikskor och gummibana, oavsett om du kan få ut optimalt av spikskorna.
Förövrigt så behöver ingen göra dessa jämförelser för alla har tillgång till att springa på en gummibana, och alla har gjort det.

Styrkelyften är en helt egen värld, men det finns ju raw tävlingar eller hur?
Vore det inte roligt om det postades lite resultat från dessa tävlingar?
Då får vi korrekta och bedömda lyft, men ändå utan utrustning.

Fagen
2007-03-16, 10:35
Klickisen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=9824)

Ligger nog väldigt bra till där.

Tackisen.

130kg finsk sisu
2007-03-16, 14:35
Tano! Vilken utrustning ger 50% ökning? De som får ut mest av tröjan får ungefär 20-30%. Och då är redan 30% i överkant.

heltzonicka
2007-03-16, 17:34
Damir_t knäcker, den som säger emot får hans kusiner på sig.

NisseEriksson
2007-03-16, 17:44
Mm, han gjorde 170 lätt med tröja i söndags.

z_bumbi
2007-03-16, 17:58
Nu är du bara löjlig.

Vi kan enas om att det inte går att mäta två olika sporter med varandra, men det var du som drog upp argumenten med spikskor och simdräkt.

Jag har varken dragit upp spikskor eller simdräkter utan jag svarade bara på ditt inlägg. dock tycker även jag att spikskor inklusive annan utrustning inom sprint är helt jämförbart med en tröja.

Det är bara så att parallellen går inte att dra. Det blir inga 50% ökningar av resultaten oavsett om du springer på en kolstybbana med ett par gympadojor jämfört med spikskor och gummibana, oavsett om du kan få ut optimalt av spikskorna.
Förövrigt så behöver ingen göra dessa jämförelser för alla har tillgång till att springa på en gummibana, och alla har gjort det.

Hur fort springer du (eller någon annan) hundra meter på stybb i gymnastikskor vs på hård gummibana med spikskor och startblock? Sen kan du fundera på var världseliten skulle hamna på en tävling med den skillnaden mot sig, skulle de kvala till SM?

Jag har aldrig sprungit med spikskor och block men skulle jag velat det hade jag lånat ett par skor vilket man lika gärna kan göra med en bänktröja om man är intresserad. Då kommer man antagligen i båda fallen upptäcka att det inte bara är utrustningen som gör skillnanden.

Styrkelyften är en helt egen värld, men det finns ju raw tävlingar eller hur?
Vore det inte roligt om det postades lite resultat från dessa tävlingar?
Då får vi korrekta och bedömda lyft, men ändå utan utrustning.

Jag tror fler uppskattar det så släng upp länkar till sådana tävlingar.

Diggler
2007-03-16, 18:55
Tano! Vilken utrustning ger 50% ökning? De som får ut mest av tröjan får ungefär 20-30%. Och då är redan 30% i överkant.

Hmmm...bänkar de inte sisådär 370kg och damer som böjer 300+ kg i andra förbund än ipf? Då tror jag inte att 30% är i överkant.

130kg finsk sisu
2007-03-16, 21:30
Nu pratar du om cirkusförbunden tano.
Finnpower som troligtvis får ut mest av IPF lyftare får ut 90kg. Och det är ca.35% av hans 250kg raw. Detta är troligtvis det extremaste. Ove Lehto får ut ca.20%. Själv får jag ganska exakt 30%. Så jag vidhåller att de flesta får ut mellan 20-30%. Men kanske 30% är vanligare än jag trott.
Men jag tror nästan att det inte ens i pajas förbunden får ut 50%.
Och jag vidhåller fortfarande att att lyfta med tröja förflyttar bara styrkebelastningen från bröst/axlar till triceps. Dvs det krävs styrka för att lyfta mycket med tröja...