handdator

Visa fullständig version : Är du en bra människa?


sissa
2007-03-10, 00:25
Ja,alltså - Är du en bra människa?

(Poll is on the way)

Überbiffen
2007-03-10, 00:28
Jag är en mycket bra människa. :)

L-Sami
2007-03-10, 00:29
Jag tycker att jag är mükket bra menjiska. Har ett stort hjärta som rymmer mycket bra saker.

psirus
2007-03-10, 00:30
Jag är nog en shysst kille, jag vet att det finns plan jag skulle kunna förbättra mig utan större uppoffring men är väl för slö :)

Så bra.

rolf
2007-03-10, 00:32
Ogenomtänkt inlägg.

Empe
2007-03-10, 00:34
Jag känner mig träffad av roffes beskrivning (inte det ogenomtänkta inlägget). Jag kan vara rätt otrevlig mot andra människor utan att känna skuld just då, men det kommer smygandes på och sätter sig på samvetet. Ibland tar jag upp det med den personen och sen är allt bra igen, känns det som för mig iaf.

Metal_boy_
2007-03-10, 00:35
Mycket bra faktiskt. Måste jag säga. Tycker jag nämligen. Vill jag bestämt påstå.

Baan
2007-03-10, 00:38
Vet inte, det beror på hur andra uppfattar mig. I regel tror jag det är mer mot bra än dålig..

Angel
2007-03-10, 00:41
Ja, för jag hjälper andra människor när dom har det svårt :)

Larsen
2007-03-10, 00:41
Vad är en bra människa? En osjälvisk person?

Baan
2007-03-10, 00:42
Vad är en bra människa? En osjälvisk person?

Det är upp till dig självklart. Zomg!

Tuniz
2007-03-10, 02:05
Skulle kunna säga att jag är en bra människa utan att känna att jag överdriver.

Jag jobbar och sköter merparten av hushållet (bor med lillebror), försöker alltid vara social och trevlig när jag träffar nya personer, är mer givmild än genomsnittet, gör mitt bästa för att bete mig som en gentleman för damer och jag älskar att skämma bort min flickvänn :D

KlopFer
2007-03-10, 02:26
Jag är snäll men jag är för slö för att hjälpa andra och framstår då lite som ego :)

Är 50/50

Tigerkotten
2007-03-10, 02:44
Vad är en bra människa? Jag anser att jag är snäll som person. Men att kalla mig själv bra för det, nee.

Solros
2007-03-10, 02:47
Definitivt genomrutten.

JustinCredible
2007-03-10, 02:56
Andra alternativet.

X-Change
2007-03-10, 03:03
Ogenomtänkt inlägg.Amen på det! Dum och onödig tråd.

bolt
2007-03-10, 04:46
Nej...

Ryska_raketen
2007-03-10, 07:07
Skulle påstå det ja :)

LadyG
2007-03-10, 07:41
Fifty fifty mellan bra och dålig skulle jag tro känns som mig, jag är nog varken bättre eller sämre än andra.

mini
2007-03-10, 08:32
Jag har mina brister som alla andra, men i det stora hela är jag en bra person. Förmodligen bättre mot andra än mig själv.

Jag tycker sissas öppna frågor är bra och inte alls ogenomtänkta. Det är intressant att höra hur folk resonerar bortanför ja och nej.

Wain
2007-03-10, 08:39
Jag är en dålig människa.
:thumbup:

Deceiver85
2007-03-10, 08:50
Kunde varit bättre, kunde ha varit sämre...

sissa
2007-03-10, 08:56
Hur dålig kan man vara men ändå vara bra överlag? Var går gränsen när man är dålig som person och när man bara har små fläckar här och där ( som typ måste vara mänskligt)?

Nä, jag vet att det ej går att svara. :)

mini
2007-03-10, 08:58
Hur dålig kan man vara men ändå vara bra överlag? Var går gränsen när man är dålig som person och när man bara har små fläckar här och där ( som typ måste vara mänskligt)?

Nä, jag vet att det ej går att svara. :)

Jag tänker i termer av intentioner. Menar man väl och faktiskt jobbar för att vara en bra person så har man marginaler för "misslyckanden". Lär man sig av sina misstag har man alla chanser att vara bra.

shadowfire
2007-03-10, 09:03
Är absolut en bra människa, men kan över nätet framstå som rätt olik min egentliga personlighet. Räcker ju att man missar en smiley så är man en dålig människa här :D

HerrArne
2007-03-10, 09:06
Jag är en mycket bra människa. Ond, men bra. ;)

blekfet2
2007-03-10, 09:08
í tanken är jag ond men handlingen är god

sissa
2007-03-10, 09:23
Jag tänker i termer av intentioner. Menar man väl och faktiskt jobbar för att vara en bra person så har man marginaler för "misslyckanden". Lär man sig av sina misstag har man alla chanser att vara bra.

Jo. En bra människa är (nödvändigtvis) inte nån som gör bra saker för jämnan. Mer om hur man förhåller sig till allt. Till sina bra sidor, och sina eventuellt dåliga, till sin omgivning och hela omvärlden i stort.
Den man är innefattar mer än det man gör.

Cilia
2007-03-10, 10:23
Är absolut en bra människa, men kan över nätet framstå som rätt olik min egentliga personlighet. Räcker ju att man missar en smiley så är man en dålig människa här :D
jag tycker ofta att den person man är över nätet stämmer bra överens med verkligheten.
Men det kräver att man inte bara läser det personen skriver rakt av utan försöker se vad som ligger bakom i form av ironi, humor etc. Vilket inte skiljer sig ifrån verkliga livet


jag är 50/50

Snafu
2007-03-10, 10:29
Dricker jag alkohol blir jag genomrutten.

Precis tjatat på ett ragg att ha sex, ingen lycka. Vafan om dom följer med hem och är vuxna ska det fan åtminstone vara ett rejält hångel följt av sex.

Det kanske bara är jag som tycker så. Lurendrejeri!

mangemani
2007-03-10, 10:31
jajamänsan

Ironbabe
2007-03-10, 10:48
Jag tycker att jag är en bra människa ibland och ibland en mindre bra människa. Jag försöker för det mesta vara snäll mot andra och behandla dem som jag själv vill bli behandlad. Men eftersom jag som sagt inte är felfri så händer det att jag blir arg och säger/gör dumma saker vilket jag brukar ångra!

Diana
2007-03-10, 10:51
Aa jag tycker att jag är en mycket bra människa. Definitivt långt ifrån fullkomlig men men :D det faktum att jag är bättre IDAG än vad jag var förr i tiden gör att jag känner mej jävligt nöjd iallafall, häve come a along way. :thumbup: Även om det fortfarande råder en viss obalans i att jag är bättre mot andra än mot mejsjälv... men vad vore lajf utan saker att jobba på.

Tycker också om sissas mysigt filosofiska trådar *popcorn*

(Egentligen hade det nästan räckt med en +1 på minis inlägg bara :D)

Dnepr
2007-03-10, 10:54
Aa jag tycker att jag är en mycket bra människa. Definitivt långt ifrån fullkomlig men men :D det faktum att jag är bättre IDAG än vad jag var förr i tiden gör att jag känner mej jävligt nöjd iallafall, häve come a along way. :thumbup: Även om det fortfarande råder en viss obalans i att jag är bättre mot andra än mot mejsjälv... men vad vore lajf utan saker att jobba på.

Tycker också om sissas mysigt filosofiska trådar *popcorn*

(Egentligen hade det nästan räckt med en +1 på minis inlägg bara :D)

Jag tycker också du verkar vara en otroligt bra människa - för du håller benhårt på att alltid ha minst en popcornsmiley i varje inlägg.

Själv är jag nog ganska bra - trots avsaknaden av popcorn - för jag försöker vara snäll mot mina medmänniskor.

Diana
2007-03-10, 11:10
Jag tycker också du verkar vara en otroligt bra människa - för du håller benhårt på att alltid ha minst en popcornsmiley i varje inlägg.

Själv är jag nog ganska bra - trots avsaknaden av popcorn - för jag försöker vara snäll mot mina medmänniskor.
Det ÄR min rättighet som missbrukarpersonlighet av den grava sorten! :D (*popcorn*)

Jag tycker du är en bra människa för du rör om i kolo-grytan med dina excentriska funderingar.

Sofia4_4
2007-03-10, 11:10
Jag är inte så bra människa men inte så dålig heller. Som tur är så umgås jag med folk som är lik mig så jag uppfattas som en bra människa, för visa är mer ego än mig.

Dnepr
2007-03-10, 11:12
Det ÄR min rättighet som missbrukarpersonlighet av den grava sorten! :D (*popcorn*)

Jag tycker du är en bra människa för du rör om i kolo-grytan med dina excentriska funderingar.

Jag tror att du är lite söt och då är du en bra människa - för då skulle Du komma undan med att jag skulle kommentera dig mindre eller förmodligen på ett annat sätt. Men så länge du ser ut Saddam så får du finna dig i att ta lite skit - för Saddam var allt annat än en bra människa.

Lexidos
2007-03-10, 11:23
Tycker jag är en bra människa, får bara hoppas att andra tycker så oxå :)

Diana
2007-03-10, 11:30
Jag tror att du är lite söt och då är du en bra människa - för då skulle Du komma undan med att jag skulle kommentera dig mindre eller förmodligen på ett annat sätt. Men så länge du ser ut Saddam så får du finna dig i att ta lite skit - för Saddam var allt annat än en bra människa.

Det är sant, han var en vidrig människa MEN jag tycker det är så fint att han gör något för samhället nu, drar sitt strå till stacken liksom, han förtjänar därför lite promo. :D :thumbup:

Dnepr
2007-03-10, 11:36
Det är sant, han var en vidrig människa MEN jag tycker det är så fint att han gör något för samhället nu, drar sitt strå till stacken liksom, han förtjänar därför lite promo. :D :thumbup:

En gång en gris - alltid ett kräk. Därför behöver du inte alls ta det personligt när det kommer spy på dig.

Diana
2007-03-10, 11:54
En gång en gris - alltid ett kräk. Därför behöver du inte alls ta det personligt när det kommer spy på dig.

Fo sho'... haft funderingar på att byta ända sedan någon liknade det vid att ha HITLER som avatar, och det stämmer ju, trist som fn att väcka den sortens känslor hos folk helt i onödan.

*antagligen byte på gång...*

FreCKo
2007-03-10, 12:03
Jag är för snäll, så jag gissar på att jag är bra *whistle*

Dnepr
2007-03-10, 12:10
Fo sho'... haft funderingar på att byta ända sedan någon liknade det vid att ha HITLER som avatar, och det stämmer ju, trist som fn att väcka den sortens känslor hos folk helt i onödan.

*antagligen byte på gång...*

Jag skojade mest där. Kan man inte ha distans till foks avarter (passande namn nu dööö) så ska man kanske fundera på varför man blir så upprörd. Jag menar - kan inte du ha distans till mig pga av min - så vill inte jag att du skriver till mig mer. Ge fan i att byta ocg ga vad du vill.

haiduc
2007-03-10, 12:29
Jag brukar alltid vara glad bland folk, gör mitt allra bästa för att vara trevlig mot alla. Tror jag lyckas ganska bra. :)

Diana
2007-03-10, 12:53
Jag skojade mest där. Kan man inte ha distans till foks avarter (passande namn nu dööö) så ska man kanske fundera på varför man blir så upprörd. Jag menar - kan inte du ha distans till mig pga av min - så vill inte jag att du skriver till mig mer. Ge fan i att byta ocg ga vad du vill.

Nej jag menar inte att byta avatar för att JAG riskerar att bli ogillad ffs :D utan för att det kan finnas folk som varit med om fanskapets(saddams) terror, fått sin släkt slaktad eller vadsom och att se bilder kan väcka förjävliga känslor, det är en trist tanke isf...

Men antagligen är detta en tillfällig nojja som släpper snart i form av ett tillbakabyte :Virro

egge
2007-03-10, 13:31
Jag är snäll men jag är för slö för att hjälpa andra och framstår då lite som ego :)

Kände mig lite träffad här så: plussett.

Snake
2007-03-10, 13:40
Nope. Genomrutten så det stinker.

Chaan
2007-03-10, 13:42
Klockren.

Kwon
2007-03-10, 14:02
Dricker jag alkohol blir jag genomrutten.

Precis tjatat på ett ragg att ha sex, ingen lycka. Vafan om dom följer med hem och är vuxna ska det fan åtminstone vara ett rejält hångel följt av sex.

Det kanske bara är jag som tycker så. Lurendrejeri!

Haha dricker jag/när jag är full är jag som sämst :D

Ja, vafan ska dom annars följa med hem för? Dricka kamomillté?

On-topic:

I TRY to be a good person!

If i am or not, is up to Mini, Snafu, Empe,random_kolo_member and of course 2snarthårdakillar to decide.

Om tex Grub tycker jag är en bra person, då MÅSTE jag vara en bra person.

Om Grub tycker jag är en dålig människa, då MÅSTE jag vara det etc osv

Men jag har haft en strävan att alltid försöka vara så bra som möjligt som person/människa.

Folk i nöd hjälper jag tex

Dnepr
2007-03-13, 13:44
Fo sho'... haft funderingar på att byta ända sedan någon liknade det vid att ha HITLER som avatar, och det stämmer ju, trist som fn att väcka den sortens känslor hos folk helt i onödan.

*antagligen byte på gång...*

Hon du har nu måste ju vara en av Saddams största kontraster. Hon ser väldigt söt ut - synd att man inte får se hennes ansikte, för det fick man ju på äckelSaddam.
Om du känner henne så får du mer än gärna hälsa henne.

Diana
2007-03-13, 14:19
Hon du har nu måste ju vara en av Saddams största kontraster. Hon ser väldigt söt ut - synd att man inte får se hennes ansikte, för det fick man ju på äckelSaddam.
Om du känner henne så får du mer än gärna hälsa henne.

RIP kebapsaddam...
nja tyckte inte hon förtjänade mer publicitet än så då hennes köksskillz som mest sträcker sej till (överkokning av)snabbpasta och (oroväckande noggrann vidbränning af)omeletter :D

Kwon
2007-03-13, 14:20
Och Kladdkakan då Diana? :)

Hur e skillzen där?

Dnepr
2007-03-13, 14:25
RIP kebapsaddam...
nja tyckte inte hon förtjänade mer publicitet än så då hennes köksskillz som mest sträcker sej till (överkokning av)snabbpasta och (oroväckande noggrann vidbränning af)omeletter :D

Jag skiter i om hon inte kan laga mat. Hälsa henne att hon är mycket bättre än Saddam - jag tror hon t.om är en bra människa (apropå tåppikken).

Spinkot
2007-03-13, 14:35
Eftersom man verkar (enligt svaren i denna tråd) vara en bra människa om man är "snäll" mot andra och är så lite öppet egoistisk som möjligt så kan jag nog påstå att jag är en bra människa.

Jag tycker att frågeställningen är lite väl godtycklig, vi kan ju alla svara på om vi tycker att vi är en bra människa enligt vår egen definition men vad ger det egentligen? De flesta kommer självklart att se sig som bra eller åtminstone medelbra människor (undantag är väl deprimerade, svartmetallare osv.) och det enda vi kan utläsa från det är att människor gillar att rättfärdiga sitt levnadssätt med godtyckliga termer.

Daniiiel
2007-03-13, 14:42
Fifty fifty..Kan vara ett svin mot folk jag tycker om ibland, men samtidigt ställer jag alltid upp för alla jag gillar och skulle gå genom eld för alla som står mig nära.

stridis
2007-03-13, 14:43
En bra människa? Varför skärskådar man sig på det viset, vad är tanken? Jag är inte den som sätter mig på varken höga hästar eller på piedestaler. Jag hjälper folk när jag känner för det, vilket jag dock oftast gör. Men jag är inte den som pratar utan mer av handling, jag är mer rätt människa att vända sig till om man behöver hjälp med komvuxmatten än när man behöver tröst.

Yankeee
2007-03-13, 15:53
Vars går gränsen liksom? Halvkass är jag nog.

Jompan
2007-03-13, 15:59
Vet inte!

Jag försöker alltid mitt bästa på att vara en bra människa, är det tillräckligt för att klassas som en bra människa?
Visst har jag gjort saker som jag är mindre nöjd med i livet, som jag önskat att jag gjort bättre, gör det mig till en dålig människa?

LadyInsane
2007-03-13, 16:53
fifty fifty

Allt för goda människor är snälla men ointressanta
Allt för onda människor är irriterande men intresseväckande

ramagoen
2007-03-13, 17:08
50/50 ,, eller 70(bra)/30(dålig) skulle jag säga att jag är. :)

Försöker va så snäll som jag kan, men det går inte alltid. Sur blir jag dock nästan aldrig på andra människor än mig själv. Slåss gör jag inte heller, muckar nån så snackar jag mig ur bråket, inte för mycket folk bråkar iofs med mig då jag e relativt lugn.

Diana
2007-03-13, 17:15
Jag tycker definitionen av en bra människa är en som gör så gott den kan utefter sina förmågor och förutsättningar, att vara snäll mot andra är bara en av flera kuggar i hjulet.

Ladyinsane: Det som gör en människa intresseväckande eller ej har väl med andra kvaliteer att göra än hur ond/god man är

Och Kladdkakan då Diana? :)

Hur e skillzen där?
Oslagbara as always :D
Jag skiter i om hon inte kan laga mat. Hälsa henne att hon är mycket bättre än Saddam - jag tror hon t.om är en bra människa (apropå tåppikken).
Trots utebliven popcornsmily i senaste två inläggen!
det värmer en sargad själ

Dnepr
2007-03-13, 17:29
Trots utebliven popcornsmily i senaste två inläggen!
det värmer en sargad själ

Jag har firefox och har stängt av den lilla irriterande popcorngubben.

Om du är en bra människa - så får du faktiskt byta tillbaka till Saddam, för annars kommer jag nog qouta allt du skriver :devil: :em:

Diana
2007-03-13, 17:40
Jag har firefox och har stängt av den lilla irriterande popcorngubben.

Om du är en bra människa - så får du faktiskt byta tillbaka till Saddam, för annars kommer jag nog qouta allt du skriver :devil: :em:
Uundrar hur många fler man drivit till det beslutet..

Ha ha gölle :D *kissass*

LadyInsane
2007-03-13, 18:30
Ladyinsane: Det som gör en människa intresseväckande eller ej har väl med andra kvaliteer att göra än hur ond/god man är



Självklart är det inte det enda som är viktigt. Jag menar simpelt att jag finner onda människor intressantare än snälla människor. Det får mig helt enkelt att reflektera mer över personen.

Bronkitkorv
2007-03-13, 20:04
Jag hotar folk med stryk och ber min chef att dra åt helvete... Det tycker jag är bra, allså är jag bra.... hållkäften..

LadyInsane
2007-03-13, 22:10
Jag hotar folk med stryk och ber min chef att dra åt helvete... Det tycker jag är bra, allså är jag bra.... hållkäften..

Haha, thats the spirit!

olwe
2007-03-13, 22:16
Jag är en skitstövel. Garvar åt folks handikapp mm. Fast det ligger på en ganska oskyldig nivå.

LadyInsane
2007-03-13, 22:33
Jag är en skitstövel. Garvar åt folks handikapp mm. Fast det ligger på en ganska oskyldig nivå.

Nej du är ingen skitstövel. En skitstövel garvar inte bara utan snor pekpinnar från blinda och välter rullstolar med invalida i. Det är ondska.

Fighterbabe
2007-03-13, 23:00
Varför är det så svårt att tro att man är bra, att känna att just jag är den jag helst vill va.

Nån annans kvalitéer är sånt man bara vet. Men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag och genom andra ögon se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta, det du inte tror på nu -att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.*cupid*

snelhest
2007-03-14, 00:05
I min värld är man bra om man är grov och där är jag bra men inte mycket bra. Om man ska vara mycket bra måste man väga 125kg+ och vara stenhård. Bra-gränsen går vid 100 kg.

mela
2007-03-14, 00:15
Jag arbetar hårt politiskt för att förbättra situationen för så många som möjligt. Det borde väl göra mig till en bra människa?

Sedan hjälper jag folk och ställer alltid upp, även om jag själv mår dåligt av det. Vet inte om det är positivt eller negativt dock.

Corpobal
2007-03-14, 02:21
Den dagen man oroar sig för att "vara en bra människa" kan man lika gärna hoppa från närmsta motorvägsbro med ett rep runt halsen.

PowPow
2007-03-14, 02:46
Jag vet faktiskt inte. Folk som kommer mig nära brukar påstå att jag är helt underbar. Jag själv tycker inte det dock. Antingen har jag fel, eller så är jag väldigt bra på att dölja vem jag är.

stridis
2007-03-15, 14:26
Den dagen man oroar sig för att "vara en bra människa" kan man lika gärna hoppa från närmsta motorvägsbro med ett rep runt halsen.

*Noterar*

sissa
2007-03-15, 14:36
Den dagen man oroar sig för att "vara en bra människa" kan man lika gärna hoppa från närmsta motorvägsbro med ett rep runt halsen.


Varför just den dagen?

Baan
2007-03-15, 14:38
Den dagen man oroar sig för att "vara en bra människa" kan man lika gärna hoppa från närmsta motorvägsbro med ett rep runt halsen.

O M G, fan vad uttänkt och bra!!!111

Lellan
2007-03-30, 21:59
Nu har jag tänkt färdigt. På det stora hela är jag nog en toppen människa. Men från att ha strävat efter att alltid vara en god människa har jag blivit mer "människa" än just bara god. Ibland känns det sorgligt, samtidigt så är det skönt att ha släppt fokus från "alltid andra i första hand" till att bli lite mer krass i min syn på andra och vad jag är beredd att göra för dem. Har blivit lite mer mån om att se till mitt eget bästa, vet inte om det är av godo - och det borde inte konkurrera med det bästa för andra men i vissa fall har jag upptäckt att det i mitt fall gör det.

Hade någon sagt till mig för något år sedan att jag skulle bli lite mer ego och patetisk med åren hade jag blivit rätt förkrossad. Nu har jag hunnit vänja mig vid tanken och vet varför jag gör/inte gör vissa saker, en motivering gör det inte mer ok men iaf att det känns mer ok. Fast det är nog lite beklagansvärt. På stora hela är jag bra måste jag nog ändå säga. :)

Metal_boy_
2007-03-30, 22:01
Ja det är jag och det var ett jävla tjat!!!!!!!!!!

Lellan
2007-03-30, 22:17
Ja det är jag och det var ett jävla tjat!!!!!!!!!!

Analys: din kraftiga reaktion tyder på att frågan provocerar dig.. Metal_boy.. är det något som plågar dig? Känner du ett behov av att bikta dig? Du kanske behöver lite primalskriksterapi, eller gruppsamtal.. Kollo finns här för dig, det vet du.. :)

jwzrd
2007-03-30, 22:22
Jag är en usel människa, tyvärr tycker bara vettiga människor om mig :/

Metal_boy_
2007-03-30, 22:24
Analys: din kraftiga reaktion tyder på att frågan provocerar dig.. Metal_boy.. är det något som plågar dig? Känner du ett behov av att bikta dig? Du kanske behöver lite primalskriksterapi, eller gruppsamtal.. Kollo finns här för dig, det vet du.. :)

Jag behöver nog bara ett ligg. Och skulle kolo hjälpa mig med det så skulle jag bara få beslutsångest av alla hål :(

Lellan
2007-03-30, 22:29
Jag behöver nog bara ett ligg. Och skulle kolo hjälpa mig med det så skulle jag bara få beslutsångest av alla hål :(

Vet inte om just "hål" är något kollo generöst erbjuder... skulle så vara fallet får du väl förlita dig på gamla hederliga "den som flaskan pekar på".. :thumbup:

Men du gav mig en tankeställare, nästa gång man möter en människa man anser vara en riktigt dålig människa kanske man borde erbjuda ett ligg. För att göra världen till en bättre plats liksom. :) Eller vad är det bandit har som signatur? nåt i den riktningen iaf.. :thumbup:

grisbil3n
2007-03-31, 01:44
Folk verkar tycka det men jag anser mig minst lika kass som alla andra.

Metal_boy_
2007-03-31, 02:00
Vet inte om just "hål" är något kollo generöst erbjuder... skulle så vara fallet får du väl förlita dig på gamla hederliga "den som flaskan pekar på".. :thumbup:

Men du gav mig en tankeställare, nästa gång man möter en människa man anser vara en riktigt dålig människa kanske man borde erbjuda ett ligg. För att göra världen till en bättre plats liksom. :) Eller vad är det bandit har som signatur? nåt i den riktningen iaf.. :thumbup:


Jag hoppas vi stöter ihop en bitter dag :)

Englund
2007-03-31, 02:01
Jag hoppas vi stöter ihop en bitter dag :)

Du ska sova. Sov *gah!*

aliquis
2007-03-31, 02:41
Ja det tycker jag men jag har brister.

Boven
2007-03-31, 09:17
Jag är en bra männsika mot de som behandlar mig väl och uppför sig vettigt, de som behandlar mig illa är jag däremot en jävligt usel människa.

mvh Boven

mystic[-_-]
2007-03-31, 09:18
Jadå jag är en bra människa :cool:

Dnepr
2007-03-31, 09:19
Jag är en bra männsika mot de som behandlar mig väl och uppför sig vettigt, de som behandlar mig illa är jag däremot en jävligt usel människa.

mvh Boven

Så skulle ju alla kunna säga - det är ju få som är otrevliga mot alla.

"jag är bara trevlig mot dom som är trevliga" Oj vad ädelt.

Boven
2007-03-31, 09:41
Så skulle ju alla kunna säga - det är ju få som är otrevliga mot alla.

"jag är bara trevlig mot dom som är trevliga" Oj vad ädelt.

Ja, det ligger väl i dess definition. Alla kan väl säga allt i teorin. Men nu är det ju så att många är fjompiga och inte säger ett skit utan viker undan ifall nån är otrevlig mot dem eller uppför sig illa, ett allt för vanligt scenario. Sen fattar jag inte varför du gnäller, bara därför jag inte ser nån anledning att vara taskig mot folk som är trevliga och inte uppför sig dåligt, känns ganska naturligt.

mvh Boven

Dnepr
2007-03-31, 09:50
Ja, det ligger väl i dess definition. Alla kan väl säga allt i teorin. Men nu är det ju så att många är fjompiga och inte säger ett skit utan viker undan ifall nån är otrevlig mot dem eller uppför sig illa, ett allt för vanligt scenario. Sen fattar jag inte varför du gnäller, bara därför jag inte ser nån anledning att vara taskig mot folk som är trevliga och inte uppför sig dåligt, känns ganska naturligt.

mvh Boven

Klart att man inte är taskig mot folk som är trevliga. Och visst kan det tyckas fjompigt att inte vara otrevlig mot nån som är det - men nån måste ju föregå med gott exempel. Man vinner helt enkelt på att vara trevlig så ofta som möjligt.

Cilia
2007-03-31, 09:51
Jag är fortfarande en dålig människa
Jag är bara trevlig och glad mot dom som är trevliga mot mig.
Sen har jag svårt för folk som inte har alla hemma

jakke
2007-03-31, 09:56
Jag är fortfarande en dålig människa
Jag är bara trevlig och glad mot dom som är trevliga mot mig.
Sen har jag svårt för folk som inte har alla hemma

+1
Dessutom tar det mig någon minut innan jag konstaterat om människan är korkad.

Lellan
2007-03-31, 09:57
Vad alla tjatar om att vara trevlig.

Bra människa=trevlig människa?:confused:

I min värld är en bra människa en sann, ideologisk person med stort hjärta och öppet sinne, så befriad från negativa fördomar som möjligt. Klart personen är "trevlig" (iaf inte direkt otrevlig), men man kan ju vara trevlig utan att mena det det minsta och bara pga att man själv vinner mest på att vara så. Då är man inte särskilt "bra" enligt mig.

(De sämsta människorna är ju väldans "trevliga" så länge de gagnas av det)

Boven
2007-03-31, 10:01
Klart att man inte är taskig mot folk som är trevliga. Och visst kan det tyckas fjompigt att inte vara otrevlig mot nån som är det - men nån måste ju föregå med gott exempel. Man vinner helt enkelt på att vara trevlig så ofta som möjligt.

Håller med dig att man kan tjäna på att se förbi vissa saker, men jag har väldigt svårt för en otrevliga attityd och de som beteer sig illa åt.

mvh Boven

Boven
2007-03-31, 10:05
Jag är fortfarande en dålig människa
Jag är bara trevlig och glad mot dom som är trevliga mot mig.
Sen har jag svårt för folk som inte har alla hemma

Om det är att var en dålig människa så är jag nog också det.

mvh Boven

Ironbabe
2007-03-31, 10:41
Klart att man inte är taskig mot folk som är trevliga. Och visst kan det tyckas fjompigt att inte vara otrevlig mot nån som är det - men nån måste ju föregå med gott exempel. Man vinner helt enkelt på att vara trevlig så ofta som möjligt.

Det gör man! Men ibland känns det som att det spelar ingen roll hur trevlig du är mot vissa, de har ett mission i livet att vara bittra/otrevliga oavsett hur de blir bemötta. Detta är ett fenomen jag ofta stött på när jag jobbat bl a

Dnepr
2007-03-31, 10:43
Det gör man! Men ibland känns det som att det spelar ingen roll hur trevlig du är mot vissa, de har ett mission i livet att vara bittra/otrevliga oavsett hur de blir bemötta. Detta är ett fenomen jag ofta stött på när jag jobbat bl a

Men du - jag är ju ganska otrevlig mot dig, men du vinner ju på att vara trevlig mot mig - för jag kan skaffa massa härliga tjejer till dig.

Ironbabe
2007-03-31, 10:53
Men du - jag är ju ganska otrevlig mot dig, men du vinner ju på att vara trevlig mot mig - för jag kan skaffa massa härliga tjejer till dig.

Det är lixom din grej att spela otrevlig, men egentligen så avgudar du mig. Jag vet..det är lugnt.

Vet du vilken sorts tjejer jag gillar då? Jag kan vara ganska kräsen när det kommer till kritan serru

Dnepr
2007-03-31, 10:57
Det är lixom din grej att spela otrevlig, men egentligen så avgudar du mig. Jag vet..det är lugnt.

Vet du vilken sorts tjejer jag gillar då? Jag kan vara ganska kräsen när det kommer till kritan serru

Jag spelar inte otrevlig - jag ÄR otrevlig. Men vad spelar det för roll när jag är snygg, rik, kåt och mycket, mycket skön i sängen.

Nä jag vet inte exakt vilken typ av tjej du gillar - men jag vet att du gillar snygga, sköna, underbara tjejer.

Tro fan att man ska vara kräsen - man lever ju bara en gång.

Sofia4_4
2007-03-31, 12:47
Vad alla tjatar om att vara trevlig.

Bra människa=trevlig människa?:confused:

I min värld är en bra människa en sann, ideologisk person med stort hjärta och öppet sinne, så befriad från negativa fördomar som möjligt. Klart personen är "trevlig" (iaf inte direkt otrevlig), men man kan ju vara trevlig utan att mena det det minsta och bara pga att man själv vinner mest på att vara så. Då är man inte särskilt "bra" enligt mig.

(De sämsta människorna är ju väldans "trevliga" så länge de gagnas av det)

+1

mycket väl sagt.
Ärlighet vinner över konstgjort snällhet.