handdator

Visa fullständig version : Får jag i mig allt jag behöver med en sån här frukost?


Strongman
2007-03-10, 00:07
1 kokt ägg
1 talrik havregrynsgröt med lingon eller äppelmos
1 macka med skinka eller bonjour ost t.ex
1 frukt, banan t.ex


inte säkert att jag kan trycka i mig allt det där ens så om det är något som jag inte riktigt "behöver" utan bara gör mig mätt t.ex havregrynsgröten så vill jag mer än gärna ta bort den :(

regus
2007-03-10, 00:12
Beror på hur din kost i övrigt ser ut.
Du kommer inte kunna leva på enbart den frukosten. Men en bra frukost, det är det! :thumbup:

YTS
2007-03-10, 01:56
1 kokt ägg
1 talrik havregrynsgröt med lingon eller äppelmos
1 macka med skinka eller bonjour ost t.ex
1 frukt, banan t.ex


inte säkert att jag kan trycka i mig allt det där ens så om det är något som jag inte riktigt "behöver" utan bara gör mig mätt t.ex havregrynsgröten så vill jag mer än gärna ta bort den :(

Lägg 20g torkade aprikoser (A o E vitamin) och 80g havregryn i gröten och ät en apelsin istället för banan (C-vitamin) Lite röd paprika på skinkmackan ( A, E o C vitamin).

Strongman
2007-03-11, 00:00
Okej

Finns det något alternativ till torkade aprikoser eller är det de som gäller?

Sen, varför just 80g?

regus
2007-03-11, 00:13
Finns det något alternativ till torkade aprikoser eller är det de som gäller?


Det finns alltid fler alternativ.

YTS
2007-03-11, 04:20
Okej

Finns det något alternativ till torkade aprikoser eller är det de som gäller?

Sen, varför just 80g?

Det är svårt att hitta något lika bra som torkade aprikoser till gröt, om du inte vill prova med röd paprika eller morot och solroskärnor.

80g havre + 20g torkad aprikos + 2 dl mjölk = ca 500 kcal. Helt enkelt för att det är en lagom portion, när jag testat.

Strongman
2007-03-11, 12:47
Ahaa, dom torkade aprikoserna i gröten, trodde du mena att man skulle äta det vid sidan av