handdator

Visa fullständig version : Nyborjare behover tips!


Ssigge
2007-03-09, 17:22
Tjena!

Ar en kille pa 18 ar som just nu ar bosatt i USA. Nu infor sommaren sa har jag tankt att borja deffa men eftersom jag inte har gjort detta forut sa har jag ingen aning om hur jag ska gora. Och eftersom jag vill behalla sa mycket jag kan av min muskelmassa sa skulle jag vilja ha lite tips om hur jag ska lagga upp maltiderna med %kolhydrater, fett, protein osv.

Jag har borjat lite smatt genom att ata 2gram protein/kg kroppsvikt och sa har jag borjat att skara ner pa kolhydraterna till 100 gram per dag. Min fett% ar just nu 13% men jag skulle vilja ga ner till ca 7-8%

Mina Matt ar

Langd: 182cm
Vikt: 77kg
Fett%: 13

Bank:105kg
Knaboj:120

Tack pa forhand!

Eddie Vedder
2007-03-09, 17:35
Tjena!

Ar en kille pa 18 ar som just nu ar bosatt i USA. Nu infor sommaren sa har jag tankt att borja deffa men eftersom jag inte har gjort detta forut sa har jag ingen aning om hur jag ska gora. Och eftersom jag vill behalla sa mycket jag kan av min muskelmassa sa skulle jag vilja ha lite tips om hur jag ska lagga upp maltiderna med %kolhydrater, fett, protein osv.
Jag har borjat lite smatt genom att ata 2gram protein/kg kroppsvikt och sa har jag borjat att skara ner pa kolhydraterna till 100 gram per dag. Min fett%

Det finns ingen anledning göra några stora förändringar va gäller fördelning av p/kh/f, ett hyfsat proteinintag kan vara en fördel för att bevara muskelmassa. 1.5-2g/kg kroppsvikt räcker gott å väl. Annars är det fortarande en balanserad å välsammansatt kost som är bäst, se till att det totala eneriintaget blir lägre än din förbrukning bara.:thumbup:

L-Sami
2007-03-09, 17:37
Långsam viktnedgång behåller mer muskler, än vad en snabb gör. 0,5kg i veckan är rekommenderat här på Kolozzeum.

Läs även King Grubs Deff-guide, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Ssigge
2007-03-09, 20:30
Jag har ocksa funderat pa om man ska ta en "atardag" eller inte, vad sager ni har pa forumet. Har hort bade det ena och det andra, men jag tankte fraga er eftersom ni vet vad ni haller pa med.

LadyInsane
2007-03-09, 21:15
Hej hopp!

Jag hoppas det går bra och att du klarar av att dissa all onyttig mat i USA. När jag bodde därborta bjöds det på brownies, bagels och chips förjämnan...*screwy*

Well well, lycka till!:thumbup: