handdator

Visa fullständig version : Spinkig, Ung och Motiverad!


MattiasJ
2007-03-09, 11:45
Tjena! Har läst här på forumet ett tag nu, och är verkligen laddad inför att föra den här journalen!

Fakta om mig
Har nyligen fyllt 17 år och har tränat regelbundet i ungefär 5 månader. Jag är utav den där långa och smala typen. Är nog runt 190cm lång och väger runt 71kg, låg på 65kg innan jag började träna. Tränar på ett litet gym som saknar vissa lyxmaskiner som smith-maskin, benpress m.m. Så det blir mest fria vikter.

Mål med träningen
Har inga klara mål med träningen. Vill öka i massa på grund av mig låga vikt. Men jag är bara en nybörjare än så länge, så just nu är jag mest intresserad av att lära mig. Men motivationen är på topp och det är fullt ös som gäller! *flex*

Kost och kosttillskott
Jag försöker trycka i mig så mycket mat jag kommer åt. Dock inget godis, läsk, kakor, snabbmat eller liknande. Äter 1,5dl havregrynsgröt och två kokta ägg till frukost. Mat i skolan runt tolv tiden. Mat hemma runt sex. Sen så brukar jag trycka i mig lite rester när jag kommer hem ifrån träningen.

Jag tar alltid en gainer direkt efter träningen. Och har också använt mig av kreatin i lite över en månad nu. Övriga kosttillskott är Omega-3 och Vitamineral.

Schemat
Träningsschemat ser ut så här:

Måndagar: Bröst & biceps

Tisdagar: Vila

Onsdagar: Ben, vader

Torsdagar: Bröst & axlar

Fredagar: Trapz & underarmar

Lördagar: Vila

Söndagar: Rygg & triceps

Brukar köra runt 15 set per muskel, 6-8 rep.
Noterbart är väl att jag kör bröst två gånger i veckan. Har kört detta ett tag nu eftersom jag ville fylla ut schemat lite. Om någon vecka så ska jag nog byta ut bröst mot rygg i torsdagspasset. Jag kör också mage varannan träning, mest crunches och benlyft som gäller då.

Och som sagt, är bara nybörjare så jag tar gladeligen emot råd och tips! :)

Let the good times roll! ;)

Pix
2007-03-09, 15:25
Hallå=)