handdator

Visa fullständig version : Spinkig, Ung och Motiverad!


MattiasJ
2007-03-09, 11:45
Tjena! Har läst här på forumet ett tag nu, och är verkligen laddad inför att föra den här journalen!

Fakta om mig
Har nyligen fyllt 17 år och har tränat regelbundet i ungefär 5 månader. Jag är utav den där långa och smala typen. Är nog runt 190cm lång och väger runt 71kg, låg på 65kg innan jag började träna. Tränar på ett litet gym som saknar vissa lyxmaskiner som smith-maskin, benpress m.m. Så det blir mest fria vikter.

Mål med träningen
Har inga klara mål med träningen. Vill öka i massa på grund av mig låga vikt. Men jag är bara en nybörjare än så länge, så just nu är jag mest intresserad av att lära mig. Men motivationen är på topp och det är fullt ös som gäller! *flex*

Kost och kosttillskott
Jag försöker trycka i mig så mycket mat jag kommer åt. Dock inget godis, läsk, kakor, snabbmat eller liknande. Äter 1,5dl havregrynsgröt och två kokta ägg till frukost. Mat i skolan runt tolv tiden. Mat hemma runt sex. Sen så brukar jag trycka i mig lite rester när jag kommer hem ifrån träningen.

Jag tar alltid en gainer direkt efter träningen. Och har också använt mig av kreatin i lite över en månad nu. Övriga kosttillskott är Omega-3 och Vitamineral.

Schemat
Träningsschemat ser ut så här:

Måndagar: Bröst & biceps

Tisdagar: Vila

Onsdagar: Ben, vader

Torsdagar: Bröst & axlar

Fredagar: Trapz & underarmar

Lördagar: Vila

Söndagar: Rygg & triceps

Brukar köra runt 15 set per muskel, 6-8 rep.
Noterbart är väl att jag kör bröst två gånger i veckan. Har kört detta ett tag nu eftersom jag ville fylla ut schemat lite. Om någon vecka så ska jag nog byta ut bröst mot rygg i torsdagspasset. Jag kör också mage varannan träning, mest crunches och benlyft som gäller då.

Och som sagt, är bara nybörjare så jag tar gladeligen emot råd och tips! :)

Let the good times roll! ;)

Pix
2007-03-09, 15:25
Hallå=)
Lycka till med din träning, men 15 set per muskelgrupp låter mkt..men jag kanske har fel?

Pix
2007-03-09, 15:28
Neej vad säger jag!!! läste 15 reps inte set=) sorry!

MattiasJ
2007-03-09, 21:07
Har nyss genomfört första passet som ska printas ner i journalen!*flex*
Blir dock en mjuk start då det endast är små muskelgrupper på fredagspasset. Det är ett rätt så lätt pass som inte tar allt för lång tid.

Trapz, underarmar och mage stod på schemat.

Shrugs med skivstång framför
30kg *30 (uppvärmning)
40kg *30 (uppvärmning)
50kg *30
50kg *30
50kg *30
60kg *30
60kg *30

Underarmscurl med stång, ståendes
40kg *30
40kg *30
40kg *30
40kg *30
40kg* 30

Omvända underarmscurl med hantel
3kg*30
3kg*30
3kg*30

Sneda crunches i ställning
5kg *30
10kg *30
10kg *30

Benlyft
*30 (sneda)
*30
*30

Crunches på marken
*30
*30
*30 ( grym kontakt och en jävla mjölksyra:hbang: )

Rätt så nöjd med passet. Var ensam nere på gymmet så det va bara till att höja volymen på stereon och lyfta utav bara fan. Hade ingen ork alls kvar i underarmarna när jag skulle börja göra den sista övningen, kunde knappt knyta näven. Så det blev väldigt låga vikter, haha. *whistle* Skall dock nämnas att jag bara tränat underarmar de senaste fyra veckorna, så det hör nog till dem svagare muskelgrupperna just nu.
Kör väldigt många rep på dessa muskelgrupperna eftersom jag tycker att jag får bäst kontakt och goast pump utav det. Annars så brukar jag hålla mig mellan 6-8 rep.

rolf
2007-03-09, 21:11
30 reps? :eek:

MattiasJ
2007-03-09, 23:06
Hehe, förstod att nån skulle reagera på det. För försöka försvara det så gott det går ;)

På shrugsen så har jag så många eftersom mina underarmar pallar inte inte mer vikt under längre tid. Så där har jag fått kompromissa lite, så jag får ett bra grepp.

Mage däremot kör jag alltid så många eftersom jag tycker det blir härligt pump, långsamma med bra kontakt! Detsamma gäller underarmarna.
Det är som sagt dessa muskelgrupper som ligger på högrep. Lite annorlunda träningsdag. Men det är gutt med lite variation!

MattiasJ
2007-03-11, 21:55
Nytt pass idag! Rygg och triceps, riktigt härligt pass :)

Värmde upp med lite lätt hantelrodd, och sittande rodd.

Marklyft - andra gången jag kör marklyft, så jag testar mig fram lite.
70kg *10
70kg *8
70kg *8
70kg *8

Sittande rodd
85kg *12 (brett grepp)
95kg *10 (brett grepp)
95kg *10 (brett grepp)
95kg *10
95kg *10
95kg *8

Skivstångsrodd
30kg *12
40kg *10
40kg *10
40kg *10

Latsdrag
45kg *10
45kg *10
45kg *9
45kg *8

Latsdrag med V-handtag
45kg *9
45kg *9
40kg *9
40kg *9

Liggande tricepspress
30kg *5
30kg *4
30kg *4
25kg *6
25kg *5

Pushdowns
35kg *12
45kg *10
45kg *10
45kg *8
45kg *8

Drag med rep - över huvudet
30kg *10
30kg *10
30kg *10
30kg *8

Drag med rep - neråt mot kroppen
25kg *10
25kg *10

Utvärdering
Har svårt för att hitta rätt vikt för rätt mängd repetioner just nu, något frustrerande. Annars så är jag nöjd med marklyften och skivstångsrodden. Det var som sagt bara andra gången jag körde marklyft och jag tycker att jag börjar få in tekniken rätt så bra och jag kommer att hänga på ytterligare lite vikt till nästa ryggpass.
Blev helt galet slut i underarmarna tidigt i passet. Latsdragen och tricepsövningarna blev lidande av detta. Fick inte alls något bra pump i triceps*gah!*

Min första kreatinkur slutade idag. Har inte ökat något i vikt utav den, möjligen fått lite bättre ork. Kommer inte påbörja någon ny kur än på ett tag, men det va kul att testa.


Imorgon blir det bröst och biceps. Minst lika gutt pass som detta!:thumbup:

MattiasJ
2007-03-12, 21:10
Bröst och biceps idag! Några polare var nere på gymmet också, trevligt med nån som pushar på!

Bänkpress - uppåtlutande bänk
50kg *4
45kg *7
45kg *6
45kg *6
45kg *5

Bänkpress - rak bänk
50kg *7
50kg *7
50kg *6
50kg *4
50kg *4
50kg *6

Hantelflyes
13kg *12
13kg *12
13kg *12

Kabelflyes
15kg *12
20kg *12
20kg *12

Hantelcurls (antal reps per näve)
13kg *7
13kg *7
13kg *6

EZ-stång - ståendes
30kg *7
30kg *7
30kg *6

Preacher hantelcurls
9kg *5
9kg *5
9kg *7


Utvärdering
Rätt gutt pass. Högt tempo, har nog inte kört ett sånt här kort pass sen jag började träna.

Men jag tröttnat lite på bicepsträningen :( Alla övningar känns så enformiga och tråkiga, har testat alla möjliga; hammerculs, EZ-stång, hantelcurls, skivstångscurls, preachercurls. Ingen känns särskilt kul eller motiverande. Men det kommer kanske med tiden, när man ökar lite i vikter m.m.

MattiasJ
2007-03-14, 21:28
Ben idag! Har varit rätt så aktiv under min ungdom och spelat en del fotboll och innebandy, detta syns dock inte på benen; långa och smala *gah!*
Men det ska göras något åt nu! ;)

Uppvärmning genom cykling och lite benspark på lätta vikter.

Knäböj
40kg *10
50kg *8
55kg *8
55kg *7
55kg *4

Utfall
11kg *17
11kg *17
11kg *17
11kg *17

Vadpress - på liten ställning med hantlar, ett ben i taget
20kg *20
20kg *20
20kg *20
20kg *20

Benspark
40kg *12
45kg *9
45kg *8
45kg *8

Lårcurl
30kg *12
30kg *10
30kg *10

Avslutade med mage, körde benlyft och crunches.

Utvärdering
Riktigt skönt pass! Nog det bästa benpasset jag haft hittills. Är som sagt riktigt klen i benen vilket syns på vikterna i knäböjen, men det va riktigt bra pump idag. Brukar vanligtvis köra utfallen ifrån en fast position, men idag så gick jag ut i korridoren på gymmet och gick fram och tillbaka där. Jävlar va jobbigt det va! :thumbup:

Eddie Vedder
2007-03-14, 22:01
Utvärdering
Riktigt skönt pass! Nog det bästa benpasset jag haft hittills. Är som sagt riktigt klen i benen vilket syns på vikterna i knäböjen, men det va riktigt bra pump idag. Brukar vanligtvis köra utfallen ifrån en fast position, men idag så gick jag ut i korridoren på gymmet och gick fram och tillbaka där. Jävlar va jobbigt det va! :thumbup:

Det passet ska du va nöjd med även om vikterna inte är så *host* jättehöga;)

Bra övningar och du verkar ha hållt en bra intensitet. Det ser bra ut och som sagt ska du va nöjd.:thumbup:

MattiasJ
2007-03-14, 22:11
Det passet ska du va nöjd med även om vikterna inte är så *host* jättehöga;)


Haha, nej jag vet *whistle*
Fattar inte hur jag kan vara så klen i benen*gah!* Börjar nästan misstänka att jag har lite fel teknik i knäböjen, för 55kg tar väl nästan en liten unge? :confused:

Eddie Vedder
2007-03-14, 22:15
Börjar nästan misstänka att jag har lite fel teknik i knäböjen, för 55kg tar väl nästan en liten unge? :confused:

Ja jag vet inte, hur länge har du kört böj? För e man nybörjare brukar det öka pass för pass. Jag började på 50kg sen efter typ fem benpass senare va jag uppe på 80, nu tar jag 120. Jag väger ungefär 65kg.


Men å andra sidan är det ju låga vikter på dom andra övningarna oxå. Vore jag du skulle jag bara köra, be nån kolla tekniken om du är osäker, får du väl in den är det ju bara att träna å träna så kommer vikterna oxå.:thumbup:

Patience!;)

MattiasJ
2007-03-14, 22:20
Jaa det stämmer ju. Är inga mostervikter på dem andra övningarna heller;)

Började köra knäböj för kanske två månader sen, började på 50kg. Körde nog på den vikten alldeles för länge eftersom jag kände mig osäker på att öka p.g.a. av teknik. Men tekniken känns faktiskt rätt så bra nu, så det är väl bara till att köra på antar jag! Väntar en härlig träningsvärk imorgon i alla fall :D

MattiasJ
2007-03-15, 22:17
Bröst och axlar idag! Träningen blev rätt så sen idag så jag var tvungen att stressa lite. Så jag memorerade inte direkt statsen, men försöker skriva ner det så gott det går.

Bänkpress - neråtlutande bänk
50kg *6
50kg *8
50kg *6
50kg *6
50kg *5

Bänkpress
50kg *7
50kg *7
50kg *6
50kg *7
50kg *5

Kabelflyes
20kg *12
25kg *10
20kg *12

Flyes i maskin
50kg *6
50kg *6

Militärpress - ståendes
35kg *5
35kg *5
35kg *5
30kg *7
30kg *5

Hantelpress - sittandes
11kg *12
13kg *10
13kg *9
13kg *8
13kg *9

Stående hantellyft åt sidan
11kg *12
11kg *12
11kg *12
11kg *12
11kg *12

Stående framåtböjda hantellyft
13kg *12
13kg *12
13kg *12

Avslutade med crunches!

Utvädering
Vanligtvis ett kul pass och det gjorde mig inte besviken idag heller:)
Fick som sagt stressa lite för att klockan inte skulle dra iväg allt för mycket, men hann med att göra de övningar jag hade tänkt i alla fall. Testade stående militärpress för första gången, har bara kört sittandes innan. Rätt så härligt övning, men kände inte någon bra kontakt alls:(

shadowfire
2007-03-15, 22:38
Ja jag vet inte, hur länge har du kört böj? För e man nybörjare brukar det öka pass för pass. Jag började på 50kg sen efter typ fem benpass senare va jag uppe på 80, nu tar jag 120. Jag väger ungefär 65kg.
Jo, och det var DIN utveckling, alla har inte samma utveckling och dessutom inte samma utförande. Gör du djupa böj på 120kg så är du rejält stark i benen för den delen, med tanke på att flera av de som tränat ben seriöst 5-6 år ligger på 130-140kg.

Det är inte viktskivornas storlek eller mängd som är viktigt när man är nybörjare ffs. Det är korrekt utförande och att öka i lagom takt så att kroppen hinner med, utan att dra på sig skador.

shadowfire
2007-03-15, 22:45
MattiasJ: Skulle jag ge några råd till dig med din träning så är det att inte ha för bråttomt med ökningarna. Ett bra mått är att sikta på att göra 6 eller 8 reps på en övning i 3 set. När du fixar det så försöker du höja åtminstone 1 set nästkommande pass på den övningen osv.

Ta det lugnt med marklyftet bara.
Det var mer teknik än vad jag trodde i marklyft. Framförallt så får du lätt "ostbågerygg" om du inte har bålstyrka och styrka i övre rygg med dig. Du kommer se och känna att du lyfter med korsryggen och vips är du ute på skaderisk. Övningen är brutalt rolig, så länge man inte skadar sig dvs.

Sedan tänkte jag på ditt träningsschema, du kör bröst på måndagen och triceps på söndagen. Tricepsen är i allra högsta grad inkopplad på bröstpasset, särskilt pressövningar som hantelpress, bänkpress osv. Du riskerar med andra ord att sabba en del för dig själv där.
På samma sätt involverar ryggövningar som roddar biceps väldigt mycket.
Om du nu envisas med att köra sådan splitt trots att du är nybörjare, så ge musklerna tillräckligt med vila i varje fall. Jag hade tagit bort det extra bröstpasset dessutom.

Eddie Vedder
2007-03-15, 22:46
Det är inte viktskivornas storlek eller mängd som är viktigt när man är nybörjare ffs. Det är korrekt utförande och att öka i lagom takt så att kroppen hinner med, utan att dra på sig skador.

När jag skriver "Vore jag du skulle jag bara köra, be nån kolla tekniken om du är osäker, får du väl in den är det ju bara att träna å träna så kommer vikterna oxå." hur kan du då uppfatta det som att jag menar att vikten är det enda som spelar roll??? Det är ju exakt motsatsen till det jag menar, att han inte ska stirra sej blind på vikterna, träna upp tekniken och bara köra.

Det va MattiasJ själv som tog upp "problemet" med låga vikter och det va bara en helt vanlig diskussion om va som kan ligga bakom. Har du aldrig diskuterat träning nån gång? Det skulle ju in såna fall förklara varför du letar runt i forumet efter saker du kan försöka missuppfatta å klaga på.

shadowfire
2007-03-15, 22:47
Kan tillägga att jag själv började på ungefär dina vikter för ganska exakt ett år sedan.

shadowfire
2007-03-15, 22:50
hur kan du då uppfatta det som att jag menar att vikten är det enda som spelar roll???
Det påstod jag aldrig.

Det va MattiasJ själv som tog upp "problemet" med låga vikter och det va bara en helt vanlig diskussion om va som kan ligga bakom.
Det stämmer, sen kom din snygga diss av hans vikter.

Har du aldrig diskuterat träning nån gång? Det skulle ju in såna fall förklara varför du letar runt i forumet efter saker du kan försöka missuppfatta å klaga på.Nej, jag har bara ett par tusen poster här för att jag inte gillar o prata träning.

Nevermind, ska inte spamma journalen, Kör på Mattias och stort lycka till!

Eddie Vedder
2007-03-15, 22:52
Nevermind, ska inte spamma journalen, Kör på Mattias och stort lycka till!

+1

MattiasJ
2007-03-16, 17:16
Ta det lugnt med marklyftet bara.
Det var mer teknik än vad jag trodde i marklyft. Framförallt så får du lätt "ostbågerygg" om du inte har bålstyrka och styrka i övre rygg med dig. Du kommer se och känna att du lyfter med korsryggen och vips är du ute på skaderisk. Övningen är brutalt rolig, så länge man inte skadar sig dvs.

Sedan tänkte jag på ditt träningsschema, du kör bröst på måndagen och triceps på söndagen. Tricepsen är i allra högsta grad inkopplad på bröstpasset, särskilt pressövningar som hantelpress, bänkpress osv. Du riskerar med andra ord att sabba en del för dig själv där.
På samma sätt involverar ryggövningar som roddar biceps väldigt mycket.
Om du nu envisas med att köra sådan splitt trots att du är nybörjare, så ge musklerna tillräckligt med vila i varje fall. Jag hade tagit bort det extra bröstpasset dessutom.

Jo, jag känner att jag mest lyfter med korsryggen. Är det bäst att ta det lite lungt med marklyftet då tills jag tränat upp resten av koppen mer? Jag menar inte att jag ska sluta helt med den, men kanske bara köra varannan vecka?

Jo, jag vet att spliten är lite konstig. Fick den av en kompis och har funderat på att byta några gånger utan att tagit tag i det.
Men vad säger du om denna?

Söndag: Rygg, trapz
Måndag: Bröst Triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Ben
Torsdag: Biceps Axlar
Fredag: Underarmar, mage
Lördag: Vila

Angående Eddie Vedder så gjorde det ingenting. Såg det som att han hade glimten i ögat och det är bara kul att folk svarar på journalen:)

Eddie Vedder
2007-03-16, 19:25
Angående Eddie Vedder så gjorde det ingenting. Såg det som att han hade glimten i ögat och det är bara kul att folk svarar på journalen:)

Glad att du uppfattade det jag sa på rätt sätt, jag kände själv att jag kanske hade uttryckt mej på fel sätt iom shadowfire's kritik men det var iaf aldrig meningen som nån ets för att nå upp till större vikter utan bara ett sätt att uttrycka mej lite mer skämtsamt "med glimten i ögat" som du själv säger.

Jag tycker du tränar på riktigt bra, och det tror jag du förstår att jag menade oxå.:)

Kör på i samma stil bara, å sköt kosten å vilan lika bra!:thumbup:

MattiasJ
2007-03-16, 22:36
Trapz och underarmar idag!

Shrugs - framför
60kg *20
65kg *15
70kg *15
70kg *15
75kg *15
75kg *15
75kg *15

Shrugs - bakom
60kg *15
65kg *15
65kg *15

Släpper den stången till fingertopparna och sen knyter handen - namn på denna övning?
25kg *15
30kg *15
40kg *15
40kg *15
40kg *15

Underarmscurl med stång, ståendes
40kg *20
40kg *20
40kg *15
40kg *13

Omvända underarmscurl med hantel
7kg *15
8kg *15
8kg *15
8kg *15

Körde även crunches och benlyft!

Utvärdering
Kände mig starkare än någonsin i underarmarna vilket ledde till bättre grepp i shrugsen, vilket i sin tur ledde till att jag kunde lassa på mer i vikt. :thumbup:

Vägde mig nyss! Låg på 72kg, det är 7kg mer än när jag började träna. Känns härligt att veta att man växer! Visserligen så är det ju en del fett som tillkommit men det är sånt man får ta;)
Känns i alla fall skönt med träningen just nu, ökar sakta men säkert både i kroppsvikt och i vikterna på gymmet.*flex*

Någon som har någon kommentar på förslaget till nya spliten i inlägg #21 ?

MattiasJ
2007-03-18, 18:21
Det blir ingen träning idag. Va ute och rullade hatt igår kväll och unnade mig lite alkohol. Känner mig relativt pigg men tror ändå att det är bäst att vila ifrån dagens pass.

Imorgon är första passet på nya splitten. Då blir det bröst och triceps, plus latsdrag och sittande rodd för att kompensera dagens missade ryggpass.

MattiasJ
2007-03-19, 21:59
Nytt pass! Bröst och triceps idag! Körde även lite rygg för att kompensera det missade passet igår.

Latsdrag
50kg *12
55kg *12
55kg *10

Marklyft
50kg *12
80kg *10
80kg *10
80kg *8

Bänkpress
50kg *8
50kg *7
50kg *5
50kg *5
50kg *5

Sned hantelpress
16kg *12
16kg *9
16kg *9
16kg *10
16kg *9

Hantelflyes
13kg *8
13kg *8
13kg *8

Flyes i maskin
50kg *6
50kg *6

Nu så fick jag för mig att jag skulle testa att köra superset för första gången.
Övningarna jag växlade mellan va Liggande tricepspress. Pushdowns och "drag med rep".

Liggande tricepspress
30kg *5
30kg *4
30kg *4
25kg *5
25kg *5

Pushdowns
50kg *6
50kg *6
45kg *7
45kg *5
30kg *7

"Drag med rep" - namn på övning?
30kg *12
30kg *12
30kg *12
35kg *10
35kg *10


Utvärdering
Sådär pass. Inga direkta resultat jag är nöjd med i dagens pass. Blev lite konstigt eftersom jag ville trycka in lite rygg i början. Sen så vet jag inte om superseten gick så bra, blir nog inte så nästa gång. Men man lär sig! :)
Benpasset blir nog imorgon istället eftersom jag ska fira min gamle morfar på onsdag!;)

MattiasJ
2007-03-20, 22:09
Ben idag!:hbang:
Detta pass börjar bli lite utav en favorit sen jag började med utfallen, satan vilken mjölksyra den övningen bjuder på!
Och som jag skrev i inlägget ovan så lägger jag detta passet idag eftersom jag inte har tid imorgon.
BÅDA motionscyklarna va sönder idag på gymmet! På den ena hade någon snott strömsladden(!!!) och på den andra va en pedal sönder.
Så det blev ingen vidare uppvärmning.

Knäböj
40kg *12
50kg *8
60kg *4
60kg *4
60kg *4
55kg *5

Utfall
"Promenerade" fram och tillbaka ute i korridoren med två 13kg hantlar, runt 17-20 rep per set, körde fyra set. Grymt trött i benen efter detta.

Vadpress
Ett ben i taget, 24kg hantel, 5set *20rep

Benspark
45kg*12
50kg *6
50kg *6
50kg *6
50kg *6

Lårcurl
30kg *8
30kg *8
30kg *6
25kg *12

Utvärdering
Vadpressen känns värdelös, vi har en liten kloss som jag står på och håller en hantel i ena handen och kör ett ben i taget. Känner mest kontakt i låret!*gah!* Längtar tills det köps in en smith-maskin så man kan köra vadpress i den.

Annars så hade jag vissa koncentrationssvårigheter under knäböjen. Det va två asyler på gymmet runt 15 års åldern som gjorde mig mer och mer nyfiken på deras extremt konstiga övningar.
Vet inte ens om dem går att förklara, men jag kan försöka *popcorn*

*En utav dem kopplade ihop båda repen i korsdrags-ställningen(?) i varandra med hjälp av hakarna som sitter i ändarna. Sen så tog han ett tjockt rep som vi vanligtvis använder till tricepsträning. Han fäste repet där hakarna va ihopkrokade, så repet hängde ner i mitten av ställningen. Sen så gungade han repet fram och tillbaka som när man ringer i en kyrkklocka. Ska även påpekas att han endast körde ett set och var nära att slå ihjäl sig själv när han skulle försöka reda ut trasslet.

*Givetvis körde han också lite skuggboxning med två 1kg hantlar i varsin näve. Han jobbade intensivt med fotarbetet och jag måste erkänna att det va svårt att köra böj när han stod och flaxade brevid mig:laugh:

*En annan rolig övning var när han körde hantelcurls och hantelpress i samma rörelse. Kanske finns en övning som är så? I så fall har jag ju gjort bort mig lite*whistle* men tyckte det såg väldigt kul ut.

Var bara tvungen att berätta om detta. Ska även lägga till att han hade bar överkropp och va allmänt lönnfet.

MattiasJ
2007-03-22, 22:21
Axlar och biceps idag!*flex*

Stående militärpress
30kg *12
35kg *8
35kg *7
35kg *6
35kg *7

Hantelpress
13kg *12
16kg *7
16kg *7
16kg *7
16kg *6

Stående hantellyft åt sidan
11kg *12
13kg *10
13kg *10
13kg *8
10kg *9

Stående framåtböjda hantellyft
13kg *12
16kg *12
16kg *12
16kg *10
16kg *10

Liggande kabeldrag, från ben mot huvudet i en cirkelrörelse - namn?
20kg *8
20kg *8
20kg *8

EZ-curls
30kg *8
30kg *8
30kg *7
30kg *7
30kg *5

Hantelcurls
13kg *10 (på varje arm)
13kg *8
13kg *8

Kabeldrag för biceps
40kg *8
40kg *8
40kg *7
40kg *8
40kg *7

Utvärdering
Mycket nöjd med passet! Satte PB i nästan alla axel-övningar!:hbang:
Fick rätt bra pump i biceps också. Va nog bra att jag ändrade lite i träningsschemat! Bara positiva resultat hittills utav det iaf.*popcorn*

MattiasJ
2007-03-23, 20:29
Kort pass idag! Underarmar och mage.

Släpper den stången till fingertopparna och sen knyter handen - namn på denna övning?
40kg *20
50kg *20
50kg *20
50kg *20
50kg *20

Underarmscurl med stång, ståendes
50kg *12
50kg *12
50kg *12
50kg *12
50kg *12

Avslutade med fyra set crunches.

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:31
Släpper den stången till fingertopparna och sen knyter handen - namn på denna övning?


Inte säker, men tror du menar underarmscurl.

träningen ser bra ut för övrigt.:thumbup:

MattiasJ
2007-03-23, 21:10
Tack så mycket Eddie!

Nja, jag vet inte om det är underarmscurls. Jag jobbar inte alls med handleden, utan bara släpper ner stången i fingertopparna, sen knyter ihop näven. Såg Magnus Samuelsson göra det i en film, och allt han gör måste ju vara bra ;) . I övningen som jag kallar underarmscurls så jobbar jag enbart med handleden, men jag har ingen aning om vad som är rätt.

Har börjat få i mig riktigt mycket mat nu också, polarna i skolan kan inte förstå hur allt får plats i min taniga kropp, hehe! Toppnoterar vikten undan för undan! Känns riktigt bra :)

MattiasJ
2007-03-26, 17:34
Gårdagens Ryggpass!

Chins - första gången
7
5
5

Latsdrag
55kg *7
55kg *7
55kg *7
55kg *7
55kg *7

Marklyft
90kg *4
70kg *10
70kg *10
70kg *10
70kg *10

Stångrodd
50kg *8
50kg *8
50kg *8
40kg *10
40kg *10

Latsdrag med V-handtag
50kg *10
50kg *10
50kg *10
50kg *10
50kg *10

Utvärdering
Testade chins för första gången, inga resultat att skryta med men det kändes väldigt gutt! Sen så var latsdragen och marklyften bra.
Tänkte även kört sittande rodd och shrugs, men jag avbröt träningen lite tidigare pga att jag inte mådde så bra.
Hoppas det blir bättre i kvällens pass!

MattiasJ
2007-03-26, 20:43
Bröst & Triceps idag!*flex*

Bänkpress -rak
55kg *7
55kg *7
55kg *5
55kg *7
55kg *5

Bänkpress -uppåtlutande
45kg *4
42kg *6
42kg *6
42kg *5
42kg *4

Flyes i maskin
55kg *5
55kg *5
55kg *4
50kg *6
50kg *5

Pushdowns
40kg *12
50kg *7
50kg *7
50kg *7
50kg *7

Drag med rep - neråt
25kg *12
35kg *10
35kg *10
35kg *10
35kg *10

Sittande tricepspress med skivstång - första gången
20kg *5
20kg *5
20kg *5
20kg *5
20kg *5

Avslutade med att köra lite mage; crunches och benlyft!

Utärdering
Satta PB i bänkpressen utan några problem. Ska köra 55kg i ungefär två veckor till, sen så kan jag nog höja igen utan besvär. Lite dåligt tryck i triceps, men det ska nog räcka till träningsvärk imån ;)

MattiasJ
2007-03-28, 21:45
Ben! :thumbup:

Knäböj
40kg *7
60kg *4
60kg *6
60kg *4
60kg *3 - fick avbryta
60kg *4
60kg *5

Utfall
4 set * ca: 20rep, 13kg hantlar

Vadpress
40kg *20
40kg *20
40kg *20
40kg *25
40kg *25

Benspark
50kg *7
50kg *8
50kg *7
50kg *7
50kg *7

Lårcurl
35kg *7
35kg *4
30kg *6

Crunshes på pilatesboll, 20 rep * 5 set

Utvärdering
Riktigt bra tryckt i både knäböjen och utfallen. Om jag hade försökt mig på ett set till i utfallen så hade jag nog varit garanterad en smärtsam död :D
Dem har inhandlat pilatesbollar till gymmet och jag har hört diverse tips om att dem är utmärkta till crunshes! Stämde faktiskt, blir nog att fortsätta med det.

MattiasJ
2007-03-29, 21:02
Axlar & Biceps!

Stående militärpress
30kg *12
30kg *8
30kg *7
30kg *7
30kg *7

Hantellyft åt sidan
11kg *12
11kg *12
13kg *10
13kg *10
13kg *10
11kg *12

Hantelpress
13kg *12
16kg *9
16kg *8
16kg *7
16kg *8

Framåtlutande hantellyft
16kg *12
16kg *12
16kg *12

Liggande kabeldrag
25kg *12
25kg *7
25kg *6
25kg *4
25kg *4

Bicepscurls med EZ-stång
30kg *8
30kg *7
30kg *7
30kg *7
30kg *7

Hantelcurls
13kg *10
13kg *10
13kg *10

Crunches på pilatesboll 6 set

Utvärdering
Fick agera instruktör åt min syster och hennes kompis idag, så koncentrationen va väl inte den bästa. Militär- och hantelpressen kändes väldigt bra idag! Riktigt bra kontakt*flex*
Däremot så kändes inte bicepsträningen så bra och det blev inte så många set.

MattiasJ
2007-04-01, 21:52
Rygg & Trapz idag!

Latsdrag
60kg *
60kg *
55kg *
55kg *
55kg *

Marklyft
60kg *
80kg *
80kg *
80kg *
80kg *
80kg *

Sittande rodd
95kg *
105kg *
105kg *
105kg *
105kg *

Shrugs
60kg *
70kg *
70kg *
70kg *
70kg *

Latsdrag med V-handtag
55kg *
55kg *
55kg *

Crunches på pilatesboll
5 set - 15kg

Utvärdering
Varit inne och kollat på Öster - Kalmar FF idag! 0-0 i en rätt trist match, men det va stabilt spel av mitt kära Kalmar och stor rotation på spelare, så helt missnöjd kan man väl inte vara trots att dem givetvis borde spöat Öster ;)
Så iom att jag varit iväg så har jag inte ätit så mycket idag, så energin va inte på topp.
Marklyften va riktigt svinjobbiga, men jag lyckades kämpa mig igenom de planerade 5 seten + uppvärmning.

Fick också en liten överraskning i omklädningsrummet idag, någon hade pissat i en papperskorg! Sicket jävla folk det finns:confused:

Körde även underarmar och mage i fredags men hade inte tid att skriva ner det.

rolf
2007-04-01, 22:00
Här går det ju bara framåt, härligt att se! Fortsätt i samma stil! :thumbup:

MattiasJ
2007-04-02, 10:15
Tack Rolf!:)

Edit: Märkte att jag glömde fylla i antalet rep på gårdagens pass :em: hehe

MattiasJ
2007-04-03, 18:41
Bröst och triceps igår.

Utvärdering
Kommer inte ihåg så mycket ifrån passet så det blir endast en utvärdering.
Noterbart är väl att jag ökade till 60kg i bänkpress, klarade av två set på tre rep (utan passare). Annars rätt bra tryck i alla övningar faktiskt! Både bröst & triceps.

MattiasJ
2007-04-04, 21:53
Ben idag!

Knäböj
60kg *4
60kg *5
60kg *6
60kg *6
60kg *6

Utfall
13kg hantlar, cirka 20rep *5 set - PB! Första gången jag kör 5 set, huanameja va jobbigt :thumbup:

Vadpress
60kg *20
70kg *20
70kg *20
70kg *20
70kg *30

Benspark
55kg *7
55kg *5
50kg *6
50kg *6
50kg *6

Lårcurl
35kg *9
35kg *7
30kg *8

Utvärdering
Inget vidare bra tryck i knäböjen, fick ordentligt ont i högra quadriceps på varje rep. Körde ett extra set på utfallen! va helt slut efter det fjärde men samlade ihop lite krafter till ytterligare ett set och till min förvåning så kändes inte det femte setet alls så jobbigt som det fjärde.
Har lite svårt att få bra kontakt och rätt vikt på vadpressen, kunde lätt köra 30 rep på sista setet. Får lassa på ännu mer vikt nästa vecka, men då vettifan om armarna orkar *whistle*

MattiasJ
2007-04-06, 09:55
Axlar och Biceps igår!

Stående militärpress
40kg *4
40kg *5
35kg *9
35kg *7
35kg *7

Omvända flyes - första gången, tränade teknik
10kg *12
10kg *12
10kg *10

Framåtlutande kabeldrag - första gången, tränade teknik
5kg *10
5kg *10
5kg *10

Hantellyft åt sidan
13kg *10
13kg *10
13kg *10
13kg *10
13kg *10

Sittande hantelpress
16kg *8
16kg *8
16kg *7
16kg *8
16kg *8

Liggande kabeldrag mot huvudet
25kg *5
25kg *4
25kg *4

EZ-stång
35kg *5
30kg *7
30kg *8
30kg *8
30kg *7

Hantelcurls på preacherbänk
11kg *4
9kg *8
9kg *7
9kg *6
9kg *5

Kabeldrag för biceps
35kg *11
35kg *11
35kg *10
35kg *10
35kg *9

Crunches

Utvärdering
Helt okej pass. Den sittande hantelpressen börjar bli en favorit!

Jag äter inte så mycket just nu pga att vi har lov. Man borde nog uppskatta skolmaten mer än vad man gör. Perfekt egentligen ju, man får ju en buffé varje dag, bara till att äta så mycket det går :eating: Men nu under lovet så blir det bara ett par äggmackor till frukost, middag på kvällen och lite mat när jag kommer hem ifrån träningen. Så det är en hel lunch som försvinner! *gah!* Har försökt att ersätta den med lite kvarg, fast det räcker ju inte riktigt.

Nimille
2007-04-08, 19:23
Jag äter inte så mycket just nu pga att vi har lov. Man borde nog uppskatta skolmaten mer än vad man gör. Perfekt egentligen ju, man får ju en buffé varje dag, bara till att äta så mycket det går :eating: Men nu under lovet så blir det bara ett par äggmackor till frukost, middag på kvällen och lite mat när jag kommer hem ifrån träningen. Så det är en hel lunch som försvinner! *gah!* Har försökt att ersätta den med lite kvarg, fast det räcker ju inte riktigt.

+1 på den ;)
Samma problem själv nu när de är uppehåll från skolan hehe.

Ser bra ut iaf, ska följa denna journal :)
Kommer det postas några bilder här förresten?
Skulle vara kul att se då jag ligger i ungefär samma vikt/längd klass som dig.

Keep up the good work mannen!

MattiasJ
2007-04-09, 12:22
+1 på den ;)
Samma problem själv nu när de är uppehåll från skolan hehe.

Ser bra ut iaf, ska följa denna journal :)
Kommer det postas några bilder här förresten?
Skulle vara kul att se då jag ligger i ungefär samma vikt/längd klass som dig.

Keep up the good work mannen!

Hehe, så konstigt nog så ska det bli gutt att skolan drar igång igen imorgon så man kommer igång med ätandet igen:D
Ja, bilder kommer! Vet dock inte när, men mitt mål är att ligga runt 75kg när sommarlovet börjar. Lyckas jag med det så kommer det defenitivt bilder, kanske även några innan dess. :)

MattiasJ
2007-04-09, 12:23
Gårdagens rygg och trapz pass!

Chins
6
4
5

Marklyft
80kg *10
80kg *10
80kg *10
80kg *10
80kg *10

Latdrag
60kg *8
60kg *8
60kg *7
60kg *7
60kg *7

Skivstångsrodd
50kg *10
50kg *10
50kg *10
50kg *10
50kg *10

Latsdrag med V-handtag
55kg *7
55kg *7
55kg *7

Sittande kabelrodd
95kg *10
95kg *10
95kg *10

Shrugs
60kg *15
60kg *15
60kg *15

Utvärdering
Ensam nere på gymmet.

Marklyften tog riktigt bra, är dock lite orolig för det smärtar rätt mycket efteråt. Funderar på att filma ett lyft så någon med erfarenhet kan bedöma min teknik, för det är inga andra på mitt gym som kör marklyft som kan bedöma mig.

Hittar inte direkt någon bra kontakt i de stående skivstångsrodden, får nog träna in tekniken lite bättre där! Annars så märkte jag att det är värdelöst att ha trapz på samma pass som ryggen. Armarna var helt slut när det va dags på shrugs, så trapzen fick ingen workout alls. Lägger nog det på torsdagens Axelpass istället!

Snart ska jag se AIK - Kalmar på teve, ruskigt spännande! Heja Smålands Stolthet!*popcorn*

Ikväll är det bröst&triceps, riktigt laddad!

MattiasJ
2007-04-09, 20:52
Bröst och triceps idag!!

Bänkpress
60kg *4
60kg *4
55kg *5
55kg *5
55kg *5
50kg *6

Sned Hantelpress
17kg *7
17kg *8
17kg *7
17kg *8
17kg *9

Pec dec
55kg *6
55kg *8
55kg *5

Kabelflyes
20kg *10
20kg *7
20kg *8

Liggande Skivstångspress - Triceps
30kg *4
30kg *4
25kg *6
25kg *6
25kg *6

Smal bänkpress
40kg *5
40kg *5
40kg *5
40kg *5
40kg *7

Pushdowns
50kg *7
50kg *6
45kg *8
45kg *8
45kg *8

Stående tricepsextention i cable
30kg *8
30kg *9
30kg *8
30kg *8
30kg *9

Crunches


Utvärdering
Inte hel nöjd med passet, fick inget riktigt pump i bröstet.
Triceps kändes däremot rätt så bra. Första gången jag körde smal bänk, riktigt härlig övning, bra tryck i triceps. Det blir det till att fortsätta med!

Förövrigt så slog Kalmar AIK med 1-0, riktigt gutt :thumbup:

shadowfire
2007-04-09, 20:54
satan vad stark du är i chins då, ligger ju för sjutton på samma nivå som mig.. argh!

Nimille
2007-04-09, 21:36
satan vad stark du är i chins då

+1

Btw fina bänkar ;)

Durre
2007-04-10, 00:18
Mne hur i hela friden kan du ha så många set per övning :) !?, aja ser grymt bra ut, kämpa på.

MattiasJ
2007-04-10, 19:15
Shadowfire
Hehe, vet faktiskt inte. Jag försöker att köra med strikt teknik, men det kan ju givetvis vara som så att det kan bero på lite taskig teknik. Sen så ska vi ju inte glömma att jag inte har så många kilon att dra upp ;)

Nimille
Tack så mycket *cupid*

Durre
Jag tycker att det känns bäst att ligga på 5 set, vet inte om det är bra eller dåligt, men jag tycker att det känns bra så jag kör på det :)

Nimille
2007-04-10, 21:54
Durre
Jag tycker att det känns bäst att ligga på 5 set, vet inte om det är bra eller dåligt, men jag tycker att det känns bra så jag kör på det :)

Imho tycker jag att 5 set per övning är enormt mycket faktiskt.
Är rätt slut mentalt efter 3-4set på en övning
Cred till din viljestyrka haha :thumbup:

MattiasJ
2007-04-10, 22:10
Ja, det är möjligt att det är rätt mycket. Men det funkar för mig just nu iaf även om, precis som du säger Nimille, det kan bli jobbigt mentalt ibland. Men då är det bara att bita ihop;)

Men nu är det sömn som gäller. Nyss sett klart på United - Roma; 7-1. Satan vad bra man mår just nu :D

Ben imorgon! :thumbup:

MattiasJ
2007-04-11, 20:24
Ben idag!

Knäböj
40kg *
50kg *
60kg *
60kg *
60kg *
60kg *
60kg *

Utfall
13kg hantlar, 4 set, cirka 20rep per set.

Vadpress
60kg *20
65kg *20
70kg *20
70kg *15
70kg *20

Benspark
50kg *12
55kg *7
55kg *7

Liggande Lårcurl
35kg *9
35kg *7
35kg *5

Utvärdering
Knäböjen och utfallen kändes väldigt bra. Vadpressen är väl inte den bästa, men det får duga tills det köps in en smithmaskin.
Är riktigt trött just nu, blev en hel del gäspande framåt slutet av träningen. Så det är bara till att gå direkt och sova nu!

MattiasJ
2007-04-12, 21:20
Kom nyss hem ifrån ett Axel- och biceps pass, slängde även in lite trapz.

Stående militärpress
40kg *4
40kg *7
40kg *7
40kg *6
40kg *5

Drag till hakan
30kg *4
25kg *12
25kg *12
25kg *12
25kg *12

Shrugs
80kg *20
80kg *20
80kg *20
80kg *20
80kg *15

Omvända flyes
11kg *12
11kg *12
13kg *12

Sittande hantelpress
16kg *12
18kg *8
18kg *7
18kg *8
18kg *6

Hantellyft åt sidan
10kg *12
13kg *12
13kg *10
13kg *10

EZ-curls
30kg *10
30kg *6
30kg *6
30kg *6
30kg *5

Hammercurls
13kg *8
13kg *8
13kg *8

Cablecurls med stång
35kg *12
45kg *10
45kg *10
45kg *9
45kg *8

Crunches


Utvärdering
Ökade i hantelpressen! Börjar få riktigt bra tryck i den övningen. Lite missnöjd med att jag bara tränade baksida axlar genom omvända flyes idag, tiden drog iväg så jag hann inte med någon mer. Körde 'drag till hakan' för första gången förresten, blir nog ingen övning jag kommer köra varje vecka men nån gång ibland iaf!

Nimille
2007-04-13, 06:53
Kom nyss hem ifrån ett Axel- och biceps pass, slängde även in lite trapz.

Stående militärpress
40kg *4
40kg *7
40kg *7
40kg *6
40kg *5

Drag till hakan
30kg *4
25kg *12
25kg *12
25kg *12
25kg *12

Shrugs
80kg *20
80kg *20
80kg *20
80kg *20
80kg *15

Omvända flyes
11kg *12
11kg *12
13kg *12

Sittande hantelpress
16kg *12
18kg *8
18kg *7
18kg *8
18kg *6

Hantellyft åt sidan
10kg *12
13kg *12
13kg *10
13kg *10

EZ-curls
30kg *10
30kg *6
30kg *6
30kg *6
30kg *5

Hammercurls
13kg *8
13kg *8
13kg *8

Cablecurls med stång
35kg *12
45kg *10
45kg *10
45kg *9
45kg *8

Crunches


Utvärdering
Ökade i hantelpressen! Börjar få riktigt bra tryck i den övningen. Lite missnöjd med att jag bara tränade baksida axlar genom omvända flyes idag, tiden drog iväg så jag hann inte med någon mer. Körde 'drag till hakan' för första gången förresten, blir nog ingen övning jag kommer köra varje vecka men nån gång ibland iaf!

Fint pass, axlarna ser starka ut :thumbup:
Hur lång tid brukar dina pass ta?

MattiasJ
2007-04-13, 15:33
Tack så mycket! :) passen brukar nog ta runt en och en halv timme ungefär!

MattiasJ
2007-04-13, 22:12
Var nere och körde lite underarmar och mage innan, kommer inte ihåg så mycket från passet så jag har inte så mycket att skriva.
Men jag körde en ny övningar för underarmar idag! En vikt i ena änden på ett snöre och en stång i andra änden, sen så ska man snurra upp vikten. Har hört namnet på denna övningen innan, men glömt det! Någon som förstår min otroligt kassa förklaring?:D

Nu ska jag kolla på "The Dudesons movie" och käka allt jag hittar i huset!:thumbup:

MattiasJ
2007-04-15, 20:16
Va ute och festade igår kväll och har mått långt ifrån bra idag. Dum som jag är så tänkte jag ändå försöka mig på att träna. Och det va inte heller så smart att för första gången på länge börja passet med cardio, mådde väldigt illa när jag va klar med det, och där tog passet slut.
Hoppas att jag kommer vara tillräckligt pigg imorgon för att kunna träna!

MattiasJ
2007-04-17, 18:57
Gårdagens pass! Bröst och triceps va på schemat. Nästan precis när jag var klar med passet så kom min syster och skulle träna, så jag stannade kvar och körde lite rygg för att kompensera söndagens pass. Så det blev ett riktigt långt pass! Tror att jag va nere på gymmet i två och en halv timme, men den sista tiden så väntade jag mest bara ut syrran.
Minnet är kort, och jag är osäker på repsantalet på vissa övningar!

Latsdrag
60kg *8
60kg *8
60kg *8
60kg *8
60kg *9

Bänkpress
60Kg *5
60kg *4
55kg *7
55kg *6
55kg *8

Sned Hantelpress
18kg *7
18kg *6
18kg *6
18kg *6
18kg *5

Kabelflyes
20kg *12
20kg *12

Pec-dec
50kg *7
50kg *8
50kg *8

Smal bänkpress
40kg *5
40kg *5
40kg *5

Liggande Skivstångspress - Triceps
25kg *7
25kg *7
25kg *7

Pushdows
50kg *7
50kg *7
50kg *8
50kg *6
50kg *6

Stående tricepsextention i kabel
30kg *8
30kg *8
30kg *8
30kg *8
30kg *8

Kick-backs
13kg *12
13kg *12
13kg *12

Marklyft
90kg *5
90kg *5
90kg *5

Hantelrodd
30kg *8
30kg *8
30kg *8

Plan hantelpress
20kg *7
20kg *7
20kg *7

Crunches

Utvärdering
Väldigt dåligt pump i triceps. Försökte med att köra slut på triceps länge, men jag får det inte riktigt att stämma... *gah!*
Bröst däremot gick lika fint som innan. Känner mig starkade och starkade i bänk. Ryggen kändes riktigt bra. Bra tryck i marken, och testade på hantelrodd för första gången med bra resultat! :thumbup:

rolf
2007-04-17, 19:13
Närmare 50 set på ett pass?! GAH! Vilken jävla maskin du måste vara som ens har psyket att köra på så länge! *screwy*

MattiasJ
2007-04-17, 20:09
Närmare 50 set på ett pass?! GAH! Vilken jävla maskin du måste vara som ens har psyket att köra på så länge! *screwy*

Haha! Måste erkänna att jag hade otroligt mycket energi igår!:D Kände mig hur pigg som helst när det va dags för marklyft, som jag hade som elfte(!) övning. Ändå hade jag kört på mina vanliga vikter och rätt så intensivt tidigare i passet.

MattiasJ
2007-04-19, 12:02
Gårdagens benpass!

Knäböj
60kg *5
60kg *5
60kg *6
65kg *3
60kg *5

Utfall
16kg hantlar, 4 set, cirka 20 rep

Vadpress
65kg *20
90kg *20
90kg *20
100kg *12
100kg *15

Benspark
55kg *8
60kg *5
60kg *5

Liggande lårcurl
30kg *9
35kg *5
35kg *4

Crunches


Utvärdering
Passet kändes riktigt bra. Testade på att öka vikterna lite med lyckat resultat!

MattiasJ
2007-04-21, 14:07
Utförde ett axel- och bicepspass i torsdags. Minns dock inte vikter och sånt. Men jag testade att köra 21or (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92811&highlight=coleman+biceps) med EZ-stång, om det är bra eller dåligt vet jag inte men det gav bra tryck! Fick dock ont i handleden :(

björne
2007-04-22, 13:01
Har du några före och efter bilder som du vill dela?

MattiasJ
2007-04-22, 18:58
Har du några före och efter bilder som du vill dela?

Har tyvärr inte någon bra "före" bild, däremot så tycker även jag att det börjar bli dags att knäppa några bilder att lägga upp här. Journaler utan bilder är ju rätt trist :smash:

Dagens ryggpass!

Latsdrag
65kg *9
65kg *7
60kg *9
60kg *8
60kg *7

Marklyft
90kg *5
90kg *5
90kg *5
90kg *5
90kg *5

Hantelrodd
30kg *8
30kg *8
30kg *10

Latdrag med V-handtag
60kg *8
60kg *8
60kg *6

Sittande rodd med V-handtag
95kg *12
95kg *11
95kg *8

Crunches

Utvärdering
Körde med dragremmar på allt utom den sittande rodden, kändes riktigt bra. Fast jag vet inte om det ska bli någon vana iom att det blir mindre träning för underarmarna?
Passet kändes bra, rätt bra med energi och det va bara att lyfta på!
Testade att öka 5kg i latsdraget med bra resultat, annars inte så mycket att anmärka.
Öppnade en ny påse gainer idag, med banansmak! smakade skumbanan, haha *popcorn*

Emil_Larsson
2007-04-22, 19:02
Intressant journal, ännu en journal man gärna följer. Var i samma sits som dig i början, spinkig.

Du verkar ha ordentliga, bra, kontrollerade pass! :hbang:

Bygger också, och det går framåt, checka min journal vettja :D

MattiasJ
2007-04-22, 19:17
Tack så mycket! *kissass*

Osciz
2007-04-22, 19:28
Intressant journal. Du verkar ha stark rygg, 95kg i sittande rodd är inte att leka med, ska bli intressant att se lite rygg bilder senare :D

MattiasJ
2007-04-22, 20:03
Intressant journal. Du verkar ha stark rygg, 95kg i sittande rodd är inte att leka med, ska bli intressant att se lite rygg bilder senare :D

Just vad det gäller den sittande rodden är vikterna lite konstiga. Jag använder "kabeldragställningen" till de sittande rodden eftersom vi inte har någon maskin eller ställning som är ämnad just för rodd.
Så det är en annan utväxling, tror det är tyngre i en "riktig" sittande rodd ställning. Ledsen att göra dig besviken ;) :smash:

MattiasJ
2007-04-23, 19:59
Bröst & Triceps

Bänkpress
60kg *4
60kg *4
60kg *4
55kg *7
55kg *5

Sned hantelpress
21kg *7
21kg *7
21kg *5
21kg *5
21kg *5

Kabelflyes
20kg *12
25kg *8

Pec-dec
55kg *6
55kg *5
50kg *6

Smal bänkpress
40kg *8
40kg *7
40kg *7
40kg *7
40kg *5

Kick-backs
16kg *12
16kg *12
16kg *12

Pushdowns - annan utväxling än "normalt"
50kg *12
55kg *9
55kg *8
55kg *8
55kg *8

French press
20kg *6
20kg *6
20kg *6

Stående tricepsextention i cable
35kg *7
35kg *7
35kg *7

Crunches

Utvärdering
Valde att köra tre set istället för två på 60kg i bänken, kändes bra. Ökade även i den senda hantelpressen med bra resultat. Fick inte önskat resultat i triceps idag heller, tror att jag ska lägga om schemat snart. Det funkar inte så bra att köra triceps samma dag som bröst för min kropp :confused:

MattiasJ
2007-04-25, 21:01
Ben!

Knäböj
65kg *4
65kg *3
60kg *6
60kg *5
60kg *5

Utfall
4 set, cirka 20 rep, 16kg hantlar

Vadpress
60kg *12
100kg *12
110kg *12
110kg *12
120kg *20

Benspark
60kg *9
60kg *5
60kg *6

Lårcurl
40kg *4
35kg *7
35kg *5

Utvärdering
Det va varit inbrott i byggnaden som gymmet ligger i. Så gymmets stereo har blivit stulen *gah!*
Va mycket svårare än jag kunde tänka mig att träna helt utan musik, kändes helt konstigt.

Ökade i vadpressen, där finns en del krafter kvar att ge. Fast så som jag tränar just nu så håller jag stången med vikterna i händerna, nästa vecka blirdet nog att ha stången på nacken så som i knäböjen.
Ökade även i bensparken. Kändes riktigt bra!!

MattiasJ
2007-04-27, 16:03
Axlar och Biceps igår!

Shrugs
60kg *12
100kg *12
100kg *12
100kg *12
100kg *12
100kg *12

Militärpress
25kg *12
30kg *12
35kg *7
35kg *7
35kg *7

Hantellyft åt sidan
13kg *12
16kg *12
16kg *12
16kg *10
16kg *8

Hantelpress
20kg *5
18kg *7
18kg *6
18kg *6
18kg *3

Framåtlutande hantelyft åt sidan
16kg *12
18kg *12
18kg *12
18kg *12
18kg *10

Framåtlutande kabeldrag för axlar
5kg *12
5kg *12
5kg *12
5kg *12
5kg *12

EZ-curls fick reda påatt stången vägde 7kg istället för 10kg, så jag har inte kört på 30kg här utan 27!
27kg *8
27kg *7
27kg *5
27kg *5
27kg *4

EZ-curls "21or"
17kg *21
17kg *21
17kg *21

Kabelcurls med stång
40kg *6
40kg *5
40kg *5
40kg *4
40kg *5
35kg *4

Crunches

MattiasJ
2007-04-29, 19:42
Rygg!

Latsdrag
60kg *7
60kg *8
60kg *8
60kg *8
60kg *8

Marklyft
60kg *5
80kg *5
100kg *5 PB!
110kg *3 PB!
100kg *5

Skivstångsrodd
60kg *8 PB!
60kg *8
60kg *8

Latsdrag med V-handtag
60kg *9
65kg *5 PB!
65kg *5

Hantelrodd
30kg *9
30kg *8
30kg *8

Utvärdering
Riktigt bra pass! Var så taggad som man kan bli och var inställd på att försöka sätta nytt PB i marklyft, och det gick riktigt fint. Sen så bara fortsatte jag :D

Emil_Larsson
2007-04-29, 19:44
Bra pass, scary du går ju ikapp mig i marklyften :)

ramagoen
2007-04-29, 19:59
EZ-curls fick reda påatt stången vägde 7kg istället för 10kg, så jag har inte kört på 30kg här utan 27!
27kg *8
27kg *7
27kg *5
27kg *5
27kg *4

EZ-curls "21or"
17kg *21
17kg *21
17kg *21



Får du ont i handlederna när du kör EZ-curls, så låt bli det om du inte vill ha underarmsproblem.

MattiasJ
2007-04-29, 20:37
Bra pass, scary du går ju ikapp mig i marklyften :)
Yeaah!:D Kändes faktiskt bra idag, kommer nog försöka att köra femmor på 100kg i fortsättningen.

Får du ont i handlederna när du kör EZ-curls, så låt bli det om du inte vill ha underarmsproblem.
Okej, kan nog ligga något i det. Gör även lite ont när jag kör skivstångscurls. Men jag kan väl inte ge upp både skivstång- och EZ-curls för att det gör ont? Eller vad skulle jag ersätta det med isf?

ramagoen
2007-04-29, 20:39
Okej, kan nog ligga något i det. Gör även lite ont när jag kör skivstångscurls. Men jag kan väl inte ge upp både skivstång- och EZ-curls för att det gör ont? Eller vad skulle jag ersätta det med isf?

Man får ont i början, om man har svaga handleder, av vanlig skivstångscurl. Men det försvinner och det är bäst.

EZ-curl kan pajja dina handleder rätt rejält vad jag läst. :/

Samt att du aktiverar bicepsmusklerna mer med rak skivstångscurl, så håll dig till den!

Erik__
2007-04-29, 21:56
Jo, och det var DIN utveckling, alla har inte samma utveckling och dessutom inte samma utförande. Gör du djupa böj på 120kg så är du rejält stark i benen för den delen, med tanke på att flera av de som tränat ben seriöst 5-6 år ligger på 130-140kg.

Det är inte viktskivornas storlek eller mängd som är viktigt när man är nybörjare ffs. Det är korrekt utförande och att öka i lagom takt så att kroppen hinner med, utan att dra på sig skador.

har man tränat ben seriöst i 5-6 år är 140kg rätt så lite?

MattiasJ
2007-04-30, 09:06
Man får ont i början, om man har svaga handleder, av vanlig skivstångscurl. Men det försvinner och det är bäst.

EZ-curl kan pajja dina handleder rätt rejält vad jag läst. :/

Samt att du aktiverar bicepsmusklerna mer med rak skivstångscurl, så håll dig till den!

Okej! ska testa detta ett tag och se hur det känns, tack för tipset! :)

MattiasJ
2007-05-01, 03:09
Kom nyss hem ifrån Valborgs firandet, fick ett väldigt märkligt och tråkigt slut då jag råkade svälja min tungpiercing :( först råkade jagsvälja ena plutten när jag åt bröd, sen så försökte jag rätt länge att hålla kvar den andra änden så att hålet inte skulle växa igen, men det slutade givetvis med att hela skiten slank ner till slut. Så nu sitter jag här, halvt onykter och med en annan stav. Hoppas bara att allt kommer att gå bra med den som jag har i magen! Någon som har några bra tips?!

MattiasJ
2007-05-01, 21:16
Tränade bröst och triceps igår. Kommer inte ihåg statsen så det är inte så mycket att berätta. Men jag satte några nya PB:
26kg *3 i hantelpress
75kg *3 i pec-dec
45kg *4 i smal bänk

Sen så kan det väl också tilläggas att allt är bra med piercingen som jag skrev om igår!

Imorgon är det ben!

MattiasJ
2007-05-02, 21:07
Knäböj
60kg *9
60kg *7
65kg *4
65kg *4
60kg *5

Vadpress
60kg *12
100kg *12
120kg *12
120kg *12
120kg *15

Utfall
4 set, cirka 20 rep, 16kg hantlar

Benspark
60kg *5
60kg *6
65kg *3 PB!

Lårcurl
40kg *3
35kg *7
35kg *5

Osciz
2007-05-02, 21:56
bra benspark

MattiasJ
2007-05-03, 17:34
bra benspark

Tack! :) blev rätt nöjd med den. Satsar på att ta hela magasinet(75kg) till sommaren! *flex*

Emil_Larsson
2007-05-03, 17:43
Knäböj
60kg *9
60kg *7
65kg *4
65kg *4
60kg *5

Vadpress
60kg *12
100kg *12
120kg *12
120kg *12
120kg *15

Utfall
4 set, cirka 20 rep, 16kg hantlar

Benspark
60kg *5
60kg *6
65kg *3 PB!

Lårcurl
40kg *3
35kg *7
35kg *5

Bra BENSPARK och BÖJ!

Utfall var länge sedan jag prövade :D får testa den med någon gång

MattiasJ
2007-05-03, 17:53
Bra BENSPARK och BÖJ!

Utfall var länge sedan jag prövade :D får testa den med någon gång


Gör det! Jag tar med mig ett par hantlar och går fram och tillbaka i korridoren utanför gymmet. Helt sjukt tung det sista setet :D

MattiasJ
2007-05-03, 21:03
Axlar & Biceps!

Stående Militärpress
20kg *10
40kg *7
40kg *6
40kg *5
40kg *5
35kg *6

Hantellyft åt sidan
10kg *10
16kg *10
16kg *10
13kg *12
13kg *12
13kg *12

Sittande Hantelpress
20kg *2
18kg *5
18kg *4
16kg *6
16kg *6
16kg *5

Framåtlutad Hantellyft åt sidan
16kg *12
16kg *12
18kg *12

Kabeldrag för baksida axlar
5kg *12
10kg *8
10kg *8

Skivstångscurls
30kg *7
30kg *6
30kg *6

Skivstångscurls - "21or" - delade även upp det så jag körde 5 rep i varje fas, så det blev 15rep
20kg *21
25kg *15
25kg *15

Kabelcurls med stång
40kg *6
40kg *6
40kg *6

Liggande kabelcurls med stång
40kg *7
40kg *6
40kg *7

Crunches mot vägg med vikt

Utvärdering
Åkte omkull på brädan på väg ner till gymmet, så jag släpande mig in på gymmet med diverse skrapsår på händer och ben, men det var ingen större fara så det gick att genomföra passet utan problem.

Läste i Emil_Larssons journal att han rekommenderarde att köra crunches mot vägg, så jag testade detta då jag inte kunnat överbelasta magen på ett bra sätt innan. Men detta blev kanon! Gick att fläska på med vikter utan att tappa kontakten.

MattiasJ
2007-05-06, 19:53
Har varit riktigt trött idag. Var ute rätt sent igårkväll, blev dock inte så mycket drucket men känner mig ändå ordentligt sleten. Höll på att somna ett par gånger precis innan jag gick ner till gymmet. Så det blev ett rätt lungt pass, inga PB:n och så, men helt okej. Orkar inte skriva upp stats nu, kanske imorgon!

MattiasJ
2007-05-07, 21:17
Bröst & Triceps

Bänkpress - värdelöst!
60kg *5
60kg *5
55kg *5
55kg *4
50kg *6

Hantelpress - Incline
20kg *6
20kg *6
20kg *6
20kg *6
20kg *7

Kabelflyes
25kg *7
25kg *7
25kg *7

Pec-dec
55kg *5
55kg *4

Smal bänk
45kg *7
45kg *8
47.5kg 7

Pushdowns - testade i annan ställning med annan utväxling
25kg *8
25kg *8
25kg *8
25kg *7
25kg *7

Drag med rep
20kg *12
25kg *12
25kg *12

Utvärdering
Bänken kändes helt åt helvete. Ökar ingenting och känner ingen bra kontakt. jag är däremot nöjd med resten av passet! Tror att det är ett par PB om man kommer på reps. Har ökat bra i smal bänk, hopas det håller i sig!

MattiasJ
2007-05-09, 19:47
Ben idag!

Knäböj
40kg *7
60kg *6
60kg *7
60kg *7
65kg *5
65kg *6

Utfall
4 set, cirka 20 rep, en 16kg hantel i varje näve.

Vadpress
60kg *10
100kg *12
100kg *12

Utvärdering
Kände mig lite starkare i böjen idag, men är ganska så frustrerad över att jag inte ökar mer. Utfallen vad nog jobbigare än någonsin, sjuk mjölksyra.
Men sen under vadpressen så började jag känna en viss smärta i bröstet, typ vid hjärtat. Jag tog det säkra före det osäkra och avbröt träningen där. Det var säkert ingen fara, men det kändes onödigt att chansa. :(

MattiasJ
2007-05-12, 13:24
Gebomfört två pass som jag inte skrivit ner här nu.

* Ett axel och biceps pass i torsdags. Ökade i skivstångscurlen till 35kg, satte en femma. Men det gjrode ont i vänstra handleden. Annars så är detg nog inte så mycket mer att berätta om det passet, förrutom att jag lyckades knocka mig själv när jag körde cablecurls med stång :D

*Sen så gick jag ner igår och körde lite blandat. Blev lite bänkpress, underarmar, shrugs, mage.

Funderar på att ta en vilovecka efter ryggpasset imorgon. Känns som att det behövs. Drar ut och springer någon gång i veckan istället.

MattiasJ
2007-05-14, 19:57
Gårdagens ryggpass

Marklyft

60kg *5
80kg *5
100kg *5
100kg *5
105kg *5
105kg *5
90kg *10

Chins
6
3

Latsdrag
60kg *7
60kg *8
60kg *7

Hantelrodd
30kg *10
30kg *10
30kg *10

Latsdrag med V-handtag
60kg *7
60kg *7
60kg *7

Utvärdering
Riktigt bra tryck i marklyften! Annars inte så mycket att säga.
Det var sista passet på en vecka nu. Ska däremot ut och springa tisdag, torsdag och lördag!

Emil_Larsson
2007-05-14, 20:10
Väldigt, väldigt fina marklyft, inte illa att "reppa" på 105kg. BRA JOBBAT! vad maxar du i marken? du går om mig :D

du kan möjligen inte lägga upp en liten filmsnutt på marken? :em:

MattiasJ
2007-05-15, 16:37
Tack *cupid* , har som mest satt en trea på 110kg, men det borde jag klara av mer idag. Får ta och maxa om någon vecka!

Jo, det vore kul om jag kunde fixa det. Har sagt till mig själv ett bra tag nu att jag ska ta lite bilder och fixa lite filmsnuttar, men jag får aldrig tummen ut röven :smash:

MattiasJ
2007-05-15, 19:32
Kom nyss in från en joggingrundao på runt 5km. Har inte någon koll på tiden men runt 25 minuter skulle jag gissa på. Joggade i rätt lätt tempo utan att stanna, men det var ordentligt jobbigt så jag är nöjd! :thumbup:

MattiasJ
2007-05-17, 21:57
Va ute och sprang idag med, samma runda. Skulle gissa på att de gick lite snabbare den här gången. Men jag fick ont i smalbenen. Det gör även lite ont i korsryggen, tror att det är träningsvärk sen i söndags som spökar. *whistle*

MattiasJ
2007-05-20, 11:20
Blev ingen springning igår. Var ute och gick så förbannat långt i fredags så vaderna var helt slut, men imorgon är det dags för första gympasset på en vecka! :D

MattiasJ
2007-05-22, 16:46
Gårdagens bröst- och tricepspass!

Hantelpress
11kg *10
17kg *7
20kg *5
23kg *7
23kg *7
23kg *7

Hantelpress Incline
23kg *3
20kg *7
20kg *6
20kg *5
20kg *5

Cableflyes
25kg *8
25kg *10
25kg *9

Pec-dec
65kg *3

Smal bänk
40kg *5
45kg *6
45kg *7

Pushdowns
25kg *7
25kg *7
25kg *7

French press
20kg *8
20kg *8
20kg *7

Crunches

Utvärdering
Skänt att vara igång igen!
Tror dock att jag fått benhinneinflammation av springades förra veckan*gah!*

MattiasJ
2007-05-23, 22:17
Beeen!

Knäböj
65kg *6
65kg *5
65kg *4

Utfall - sjuuuk jobbigt!
18kg hantlar, 4 set, cirka 20 rep PB!

Vadpress
60kg *20
80kg *20
80kg *20

Lårcurl
30kg *5
35kg *5
40kg *5
35kg *5
35kg *5

Benspark
45kg *5
50kg *5
55kg *5
60kg *5
65kg *5 PB!
70kg *3 PB!

MattiasJ
2007-05-25, 21:50
Axlar & Biceps

Hantelpress
18kg *7
18kg *7

Arnoldpress - första gången
13kg *8
16kg *5
16kg *6
16kg *7
18kg *5

Hantellyft åt sidan
16kg *10
16kg *8
10kg *12
10kg *12
16kg *8

Kabeldrag åt sidan
5kg *10
5kg *10
5kg *10

Kabeldrag för baksida axlar
10kg * 10
10kg * 10

Hantelpress (för bröst)
21kg *7
21kg *7

Hantelcurls, med incline lutning
13kg *16
13kg *16
13kg *13

Cablecurls med stång
40kg *7
45kg *7
45kg *7
45kg *7
45kg *6

Hantelcurls, med incline lutning
13kg *12

Crunches

MattiasJ
2007-05-30, 17:24
Rygg i måndags

Marklyft
60kg *5
80kg *5
100kg *5
110kg *5 PB!
115kg *3 PB!
100kg *5

Latdrag
60kg *7
60kg *7
60kg *8
60kg *7
60kg *7

Hantelrodd
30kg *12 PB!
30kg *12
30kg *12

Latsdrag med V-handtag
60kg *6
60kg *7
60kg *6

Cunches

Dragonflags

Utvärdering
Marklyften kändes bra som vanligt. Hantelrodden kändes också grymt bra, däremot så var det ett tag sen jag kände att jag ökade något i latsdragen.

MattiasJ
2007-05-30, 17:27
Bröst & Triceps igår

Hantelpress
23kg *4
23kg *7
23kg *6

Hantelpress Incline
21kg *7
21kg *7
21kg *7

Pushdowns
25kg *8
25kg *7
30kg *4

Smal bänkpress
40kg *10
45kg *7
47,5kg *5

Utvärdering
Hade bråttom, så det blev ett kort pass med högt tempo.

MattiasJ
2007-05-31, 21:01
BEN!

Knäböj
40kg *5
50kg *5
60kg *5
65kg *5
70kg *4
70kg *5
70kg *5 - sista repet bara 90 grader

Utfall
18,8kg hantlar, 4 set, cirka 17 rep!

Vadpress
60kg *12
100kg *10
100kg *10
100kg *10
100kg *12

Lårcurl
35kg *5
40kg *4
35kg *5
35kg *5
35kg *5

Benspark
45kg *5
50kg *5
55kg *5
60kg *5
65kg *5
70kg *0
65kg *0

Dragonflags

Crunches

Utvärdering
Grymt pass idag! Väldigt bra tryck på böjen. Tror det är bra för mig att köra 5 reppare där. Sen så var utfallen minst lika tunga som vanligt, mjölksyra är bara förnamnet :D
Däremot så blev jag lite besviken att jag inte klarade mer i bensparken. Men jag får skylla på att resten av passet var så intensvit så det fanns inte mycket kvar att ge! ;)
Nu ska jag äta mig tjock!

MattiasJ
2007-06-04, 20:00
Tränade Axlar och Biceps i fredags, men glömde skriva in det.
Men idag så var det
Rygg på schemat!

Marklyft
60kg *5
80kg *5
100kg *5
110kg *5
110kg *5

Latsdrag
40kg *10
50kg *10
60kg *9
65kg *6
65kg *5
60kg *7

Hantelrodd
30kg *12
30kg *12
30kg *12

Latsdrag med V-handtag
65kg *5
65kg *5
65kg *4

MattiasJ
2007-06-05, 20:48
Bröst och triceps idag!

Hantelpress
11kg *12
17kg *7
21kg *7
23kg *6
23kg *5
23kg *6

Hantelpress Incline
21kg *7
21kg *7
21kg *5
21kg *8
21kg *7


Cableflyes, liggandes
5kg *12
10kg *12
20kg *5
15kg *7

Smal bänkpress
45kg *7
45kg *8
45kg *6

Dips
12
12
12

Pushdowns
40kg *?
45kg *
45kg *
45kg *

Utvärdering
Bra tryck i alla övningar idag!

Nimille
2007-06-07, 11:26
Vad ligger vikten på?
75kg & sommarlov skulle bilder komma ;)
Ser bra ut, du har ökat rejält!
Bara att fortsätta kämpa :thumbup:

MattiasJ
2007-06-07, 19:52
Vad ligger vikten på?
75kg & sommarlov skulle bilder komma ;)
Ser bra ut, du har ökat rejält!
Bara att fortsätta kämpa :thumbup:

Har galet svårt att öka i vikt förtillfälligt trots att jag ätit som en gris den senaste tiden. Ligger just nu på 71kg, samma vikt som jag hade när jag startade journalen :( Men jag ska försöka att knäppa några bilder nu till helgen trots den dåliga vikten! ;)

MattiasJ
2007-06-07, 20:00
Ben idag!

Knäböj
40kg *5
50kg *5
60kg *5
65kg *4
65kg *5
65kg *5

Raka Marklyft
40kg *10
60kg *7
70kg *5

Benspark
55kg *5
60kg *5
65kg *5
70kg *5 PB!
75kg *3 PB!
60kg *7

Lårcurl
30kg *7
35kg *5
25kg *10
30kg *7

Utvärdering
Var långt ifrån sugen på att träna idag. Har varit på min farfars begravning idag, men jag tänkte gå ner och rensa skallen lite. Bra kontakt i knäböjen, däremot vääärdelös kontakt i de raka marklyften, vilket innebar att jag inte tog slut på mig alls där.
Däremot kände jag mig tjurstark i bensparken! Tog hela magasinet idag (75kg), det var ett utav målen som jag hade till sommaren så det känns bra.

Vikten däremot som ni kan se i inlägget över är en katastrof just nu. :cryout:

MattiasJ
2007-06-10, 14:01
Körde lite axlar och biceps i torsdags. Kommer inte ihåg vikter och sånt, men jag körde lite arnold-press, hantellyft, curls m.m.

Tänkte fixat lite bilder idag, men jag är redigt sliten. Har riktigt mycket som jag borde göra just nu men jag gör ingenting :smash:

MattiasJ
2007-06-18, 17:55
Hej igen! Har varit i Hultsfred sen i tisdags och kom hem igår. Är riktigt träningssugen nu, var en vecka sen sist. Men det känns som att jag har lite feber så jag är lite osäker, men jag går nog ner och testar ett litet tag!

Osciz
2007-06-18, 18:05
Hehe... Jag skulle med till hultan men känns ju som man tappar en del några dagar i hultan med fylla och skräpmat ^^

MattiasJ
2007-06-19, 15:27
Hehe, jo man gör ju det. Men man måste ju unna sig lite nöjen också! ;)


Gick ner på gymmet sen igår i alla fall. Blev nästan chockad över att jag inte hade tappat mer i styrka! Körde rygg och biceps. Satte bl.a. en femma på 115kg i marklyft vilket kan vara PB.

MattiasJ
2007-06-25, 20:07
Var nere på gymmet nyss och körde lite rygg! Satte personbästa i marklyft när jag tog en trea på 120kg.

Uppdaterar inte här så ofta längre nu under sommaren, är rätt stressad i och med jobb, kompisar och träningen. Blir rätt mycket festande nu under sommaren, men jag satsar på att inte tappa allt för mycket i styrka och det har gått fint hittills. Jag ska försöka att uppdatera här lite med jämna mellanrum. Sen så är det bara till att komma tillbaka med ny motivation och bygga vidare efter lovet!

MattiasJ
2007-07-12, 15:19
Bilder!

Nu var det riktigt längesen jag skrev här. Så jag tänkte överraska med dem bilder som jag lovat så länge! Jag känner mig helt ur form, och har till och med gått ner i vikt nu under sommaren så jag känner mig som en liten räka. Men jag hade inget att göra idag så jag tog några kort iaf! :)

http://img64.imageshack.us/img64/8873/p7120121yb8.th.jpg (http://img64.imageshack.us/my.php?image=p7120121yb8.jpg) http://img441.imageshack.us/img441/4350/p7120125pv7.th.jpg (http://img441.imageshack.us/my.php?image=p7120125pv7.jpg)http://img65.imageshack.us/img65/9292/p7120122ob2.th.jpg (http://img65.imageshack.us/my.php?image=p7120122ob2.jpg)

Jag antar att jag är värdelös på att posera, och jag är som sagt i dålig form. Men det får väl duga :D

Emil_Larsson
2007-07-12, 16:16
ÄT, ÄT, och än en gång, ät. Det blir kanon!

Du har bra grund att bygga på nu!

MattiasJ
2007-07-12, 21:17
Japp, det fattas en hel del massa! :smash:
Antar att jag har väldigt hög kaloriförbrukning, för jag kan nästan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, menmen det är väl bara till att äta ännu mer *gah!*