handdator

Visa fullständig version : Anna Skipper "Du är vad du äter"


Daaaaav
2007-03-09, 09:25
Hej!

Jag skall jobba med henne imorgon i samband med ett event och undrar om det är någon som har en fråga jag skall ställa henne? Självklart redovisar jag svaret här i i tråden efter helgen.
Mvh

HerrArne
2007-03-09, 09:29
Inget personligt, men detdär som förstapost får mig att vädra ... troll?

L-Sami
2007-03-09, 10:44
Hej!

Jag skall jobba med henne imorgon i samband med ett event och undrar om det är någon som har en fråga jag skall ställa henne? Självklart redovisar jag svaret här i i tråden efter helgen.
Mvh

Fråga henne var hon får sina teorier ifrån när det gäller kost och sen säg till henne att jag är missnöjd över henne för att hon snackar massa trams i TV. Jag kräver att hon backar upp sina teorier med vetenskapliga studier, det är trots allt hundratusentals människor som kollar på hennes program och påverkas av det hon säger.

MVH

Sami

LisaB
2007-03-09, 10:47
Fråga henne varför man måste vara smal för att vara lycklig. Det är ju iaf något hon brukar säga till hennes "klienter"

olle lindblad
2007-03-09, 11:00
1:Fråga varför hon använder sig av påhittade studier för att bevisa att mikrovågsugnar är farliga.
2: Fråga hur det går till när man ärver stress från stressade djur. Be om ingående svar.

psirus
2007-03-09, 11:13
Fråga henne om de är värt de pengarna hon tjänar för att lura överviktiga men hokus pokus.

Eddie Vedder
2007-03-09, 11:25
Jag kräver att hon backar upp sina teorier med vetenskapliga studier, det är trots allt hundratusentals människor som kollar på hennes program och påverkas av det hon säger.

Tyvärr skulle hennes svar förmodligen bli nåt i stil med "forskningen inom området är så styrd å inskränkt bla bla bla" och snacka om sin "hollistiska och nytänkande" metoder etc.

Med andra ord typiskt skitsnack för att undvika problemet med att det inte finns nåt vetenskapligt stöd för det hon påstår.

Daaaaav
2007-03-09, 12:05
Kul med så bra respons!

Men jag måste ha mer konkreta exempel på vilka teorier jag skall be henne förklara mer djupgående samt backa upp med vetenskapliga studier.

Mvh

FreCKo
2007-03-09, 12:06
Kul med så bra respons!

Men jag måste ha mer konkreta exempel på vilka teorier jag skall be henne förklara mer djupgående samt backa upp med vetenskapliga studier.

Mvh

Fråga henne om varför hon byter diet i varje program, om det är för att TV kräver det eller för att det varje vecka dyker upp något nytt hon måste prova på något stackars offer!

HerrArne
2007-03-09, 12:11
olle lindblad var oerhört konkret i sitt inlägg Daaaaav.

Ni andra, ska vi inte sluta mata trollet nu?

Eddie Vedder
2007-03-09, 12:11
Fråga henne om varför hon byter diet i varje program, om det är för att TV kräver det eller för att det varje vecka dyker upp något nytt hon måste prova på något stackars offer!

Därför att hon är pretentiös och anser att alla hennes klienter behöver extremt stor skillnad i metoder. Hela den här Ayur-veda grejen handlar ju exempelvis om det, att alla är vi totalt olika kroppstypeer som kräver totalt olika upplägg. Vissa behöver få näsan rensad med vatten, vissa behöver dansa magdans, vissa behöver uppenbarligen lira hockey trots att man knappt stått på ett par skridskor i sitt liv såg jag igår.

TylerDurden84
2007-03-09, 12:32
Hade vart intressant att veta om ALLA hennes klienter missköter kosten/motionen under diet-veckorna med henne eller om det är för gallariet/för att få högre tittarsiffror? Jag menar, nån klient under alla dessa år borde ha klarat av hennes diet utan att bryta mot den hela tiden, så hård är den inte.

Daaaaav
2007-03-09, 13:12
olle lindblad var oerhört konkret i sitt inlägg Daaaaav.

Ni andra, ska vi inte sluta mata trollet nu?


Jo, jag läste hans post och har skrivit upp frågan. Vill bara ha fler tydliga exempel då jag har chansen att ställa henne till svars.

Förstår ej motivet med din negativa attityd mot mig. Kom med ett förslag istället.

Videll
2007-03-09, 17:00
Fråga henne varför hon röker!

Videll
2007-03-09, 17:02
Förästen det är eventet i samband med ica kvantum va? Vilken ort/stad fick du jobb i?

Jag hann själv inte söka nämligen, bara intresserad =)

Eddie Vedder
2007-03-09, 17:29
Jo, jag läste hans post och har skrivit upp frågan. Vill bara ha fler tydliga exempel då jag har chansen att ställa henne till svars.


Hon påstår ju själv att hon har elitidrottare som klienter (om det är rent*bs* låter jag vara osagt) och det vore intressant att få nån bild av hur hon lägger upp såna kosthållningar, när vi snackar personer som inte är sjuka å i akut behov av förändring som dom i TV-programmet.

Det vore kul att veta om dom får massa oljedrycker å skit på morron dom oxå.

Daaaaav
2007-03-09, 17:58
Förästen det är eventet i samband med ica kvantum va? Vilken ort/stad fick du jobb i?

Jag hann själv inte söka nämligen, bara intresserad =)


Nej, hon ska göra reklam för sin bok om proteindrinkar i Forum Nacka imorgon. Ska bli intressant och se vad hon har för recept. Ännu mer intressant skall det bli att få höra hennes svar på de frågor som kommit upp hittils.

Så fortsätt posta frågor allihop!

Eddie Vedder
2007-03-09, 18:09
Tycker det vore intressant att höra vilken skillnad det gör i praktiken att välja ekologiskt odlade grönsaker, å allt annat ekologiskt oxå för den delen om vi pratar om en person utan krav på perfektion, utan bara vill få en allmänt bättre hälsa.

Varför denna extrema strävan efter att allt ska vara perfekt? Jag menar, hur många personer har egentligen nån lust att lägga ner så mycke pengar å energi på att man kanske mår lite bättre jämfört med vanligt bröd man köper i affären, vanliga ICA-tomater, mjölk, vanligt kött etc.?

Sofia4_4
2007-03-09, 18:11
Nej, hon ska göra reklam för sin bok om proteindrinkar i Forum Nacka imorgon. Ska bli intressant och se vad hon har för recept. Ännu mer intressant skall det bli att få höra hennes svar på de frågor som kommit upp hittils.

Så fortsätt posta frågor allihop!

Ok, jag undrar varför hon rekommenderar proteindrinkar när hon annars uppmuntrar folk att äta i stort sätt bara obehandlade grönsaker och frukt? Är det en marknadsföringsgrej?
I nån program nyligen dissade hon keso.
Det är en jätte bra produkt, varför kan man inte äta det?
Hon exkluderar i stort sätt alla mjölkprodukter, varför?

Varför inkluderar hon inte kyckling och fisk i kosten? Vad är det för fel på det?

Ello
2007-03-09, 18:22
Ok, jag undrar varför hon rekommenderar proteindrinkar när hon annars uppmuntrar folk att äta i stort sätt bara obehandlade grönsaker och frukt? Är det en marknadsföringsgrej?
I nån program nyligen dissade hon keso.
Det är en jätte bra produkt, varför kan man inte äta det?
Hon exkluderar i stort sätt alla mjölkprodukter, varför?

Varför inkluderar hon inte kyckling och fisk i kosten? Vad är det för fel på det?

I dagens program gjorde hon nån omelett av bla keso. Så det var tydligen inte så illa längre...;)

Sofia4_4
2007-03-09, 18:30
I dagens program gjorde hon nån omelett av bla keso. Så det var tydligen inte så illa längre...;)

jaha, den såg jag inte...


Till Daaav:
Ja, så fråga henne då varför hon ändrade sig.

Cerberus
2007-03-09, 18:38
Sofia "SoffiPropp" nånting(minns inte) käkade ju ananas-keso som e riktigt god! Det e lite socker i den o därför var den jättekass enligt Anna Skipper.

Jag håller definitivt inte med :P

Sofia4_4
2007-03-09, 18:43
Sofia "SoffiPropp" nånting(minns inte) käkade ju ananas-keso som e riktigt god! Det e lite socker i den o därför var den jättekass enligt Anna Skipper.

Jag håller definitivt inte med :P

ja justdet så var det.

Hon var inte ens överviktig. I en annan program så sa hon att om man vill dricka läsk så är det bättre att ta nåt som är lättsockrad än att dricka lightläsk, detta om man inte var överviktig, och det var hon inte. Men kommer inte sockret i ananas-kesot från ananas?

Cerberus
2007-03-09, 18:56
ja justdet så var det.

Hon var inte ens överviktig. I en annan program så sa hon att om man vill dricka läsk så är det bättre att ta nåt som är lättsockrad än att dricka lightläsk, detta om man inte var överviktig, och det var hon inte. Men kommer inte sockret i ananas-kesot från ananas?

jag tror det e tillsatt strösocker men jag e inte säker. Spelar ju egentligen ingen roll för det e väldigt lite socker. Nästan sugen på att köpa ananas-keson :D

Sofia4_4
2007-03-09, 19:26
jag tror det e tillsatt strösocker men jag e inte säker. Spelar ju egentligen ingen roll för det e väldigt lite socker. Nästan sugen på att köpa ananas-keson :D

hahahaa, göm den ordentligt ifall Anna bestämmer sig att komma på besök. ;)

LadyInsane
2007-03-09, 21:18
Hade vart intressant att veta om ALLA hennes klienter missköter kosten/motionen under diet-veckorna med henne eller om det är för gallariet/för att få högre tittarsiffror? Jag menar, nån klient under alla dessa år borde ha klarat av hennes diet utan att bryta mot den hela tiden, så hård är den inte.

Jag känner två som har varit med i programmet. Fusk-bilderna tas innan dieten sätts igång. Hur skulle de annars ha bilder på folk när de smyger in på fik och äter semlor..?

LadyInsane
2007-03-09, 21:19
Fråga henne om hon tycker sitt eget beteende gällande klappar på magar, nedsättande kommentarer och nyp i bilringarna är motiverande...? I synnerlighet gällande de unga som utsätter sig för hennes tortyr.

HellaTS
2007-03-10, 09:57
Fråga henne om hon tycker sitt eget beteende gällande klappar på magar, nedsättande kommentarer och nyp i bilringarna är motiverande...? I synnerlighet gällande de unga som utsätter sig för hennes tortyr.
Och varför hon är så mycket trevligare mot kändisar..

jesuz
2007-03-10, 10:02
Fråga henne varför hon tvingar folk äta mat de inte ens kan få ner. Det går att laga nyttig mat som klienterna gillar, istället för att tvinga i dem motsvarigheter som de nästan kräks av.

Men jag antar att det gör bättre TV ifall de som bantar får lida maximalt. Förnedrings-TV FTW½!

Daaaaav
2007-03-10, 17:01
Sådär.

Fick inte ur några vettiga svar direkt. Hon arbetar efter en gammal tro som går ut på att olika människor har olika kroppstyper och behöver därför behandlas på olika vis. Pratade om att programmets huvudmål är att skapa god hälsa, ej att gå ner i vikt. Förspråkade vasslepulver vilket var en förvåning för mej. Annars inget speciellt.

Fortsätt diskutera ni andra!

Allan
2007-03-10, 18:28
Sjutton inlägg raderade - en del dumma, en del elaka, en del som konsekvens av andra raderade inlägg. Vad är det för fel på er idag? Passa er!

Skywalker
2007-03-10, 18:48
Fråga henne om hon inte kan öppna ett konto är på kolo så kan man ställa frågor till henne. Eller bara som gäst i ett par timmar.

Frisk
2007-03-11, 11:29
+1

Cerberus
2007-03-11, 12:21
lol, en del har humor..

hasse36
2007-03-11, 15:13
Fråga henne om hon inte kan öppna ett konto är på kolo så kan man ställa frågor till henne. Eller bara som gäst i ett par timmar.Eller fråga henne varför hon gör ett TV-program som når ut till hundratusentals tittare, när hon kan registera sig på ett internetforum och slänga käft med 300 fjortisar.

Skywalker
2007-03-11, 15:33
Eller fråga henne varför hon gör ett TV-program som når ut till hundratusentals tittare, när hon kan registera sig på ett internetforum och slänga käft med 300 fjortisar.

japp. underskatta aldrig en fjortis :D :laugh:

Skywalker
2007-03-13, 12:41
Hej!

Jag skall jobba med henne imorgon i samband med ett event och undrar om det är någon som har en fråga jag skall ställa henne? Självklart redovisar jag svaret här i i tråden efter helgen.
Mvh

När ska du redovisa svaren?